KESÄKUUN KULLANNUPUT

Mutzilla: Olen kuullut, että kun äitini sai tietää odottavansa kaksosia, oli soittanut isälleni töihin, ja kehottanut ihan ensimmäiseksi istumaan alas. :kieh:
Varmaan mullistava tieto, kun yhden sinappikoneen sijasta saattekin kaksi, mutta kyllä ne ajatukset siitä selkenee!! Ihanaa!
 
Mutzilla: Onnea kahdesta tulokkaasta :heart: :heart:

Aiemmin laitoin etten osaa murehtia... MUTTA tänään huomasin ettei rinnat arista enää samalla lailla kun aiemmin... huonoa oloa on.. Mut jotenki samanlainen olo kuin ennen tätä esikoista ollut keskeytynyt km:n oireet :headwall: En tiedä pitäiskö vaan oottaa et useempi päivä ja kattoo josko haluisin mennä siihen varhaisultraan. Kävin edellisessä siis tossa tapiolassa Espoossa. Hyvä paikka oli ja kiva ultraaja myös =)
Ja tuntui että joku otti nokkiinsa mun edellisestä tekstistä????!!! En mä meinannut sitä että ettei saisi stressata tai että on väärin kun haluu varhaisultraan tms. Noup, itse olin aivan samanlainen edellisessä ja ymmärrän hyvin ihmisiä jotka haluu alusta asti tietää että onhan kaikki hyvin. :heart: Ihmettelin vaan et miten voin nyt olla niiiiiin eri odottaja kuin edellisessä raskaudessa :)

FunkyMama Tavataan vaan =) Aina kiva saada uusia "lapsellisia" kavereita samoilta suunnilta. Ja kun on niin samanikäiset lapset. Mistä päin Espoota olitkaan? Ja meinaatko Jorviin mennä vai helsinkiin synnärille?? =) Onko sulla np ultra aika jo tiedossa?

PikkuVarpunen Minä en oo helsinkiläinen, mutta helsingissä naistenklinikalla aion synnyttää ja oon kerran ennenkin synnyttänyt. Ja siellä ainakin tekevät niin että neuvola laittaa sinne lähetteen ja tulee kutsu kotiin. :) Mullekkin tuli JO vaik en oo viel ekassa neuvolassa käynyt. Mut joissain sairaaloissa on siten että pitää itse soittaa ja varata ajat ultriin kuten Espoon Jorvissa.

Ihmeen hyvä olo kun oon syönyt pitkin päivää jotain :LOL: Kohta lähen kauppaan ja ostan kaikkea mitä on mieli tehny jo pidempään eli kukkakaalia, paprikaa ja kurkkua ja tomaattia :p :p Namiiiii
Hyviä vointeja :wave:
SisunÄiskä & Aarre 7+

Anteeksi mahdolliset kirjoitusvirheet, kirjoitin tosi vauhdilla. :|
 
Meille tuleekin vauva :D :D :D :D Lääkäritäti antoi mulle luvan olla onnellinen ja olla aidosti iloinen B)

LA muuttui tuonne 10.6. , mutta sama sen väliä, oon vain niin onnellinen kun mahassa onkin elävä, omilla käsillään huitova vauva

:heart:

Neuvola olisi keskiviikkona ja pomo totesi siihen "No katsotaan pääsetkö sitten lähteen aiemmin vai et" eli jos en pääse, niin en pääse neuvolaan. :kieh: Ihan varmana menen.
Neruvolatäti puhui
puolentoista tunnin ajasta.En mä siellä aiemminkaan ensineuvolassa niin kauaa ole saanut aikaa kulutettua :eek:

JM 8+4
 
Eipä ole paljoa jaksanut käydä kirjoittelemassa, meinaa olla öklö olo suurimman osan ajasta. Tää onkin mulle uutta, aiemmissa raskauksissa ku ei oo ollu mitään oireita. Mun pitää syödä kokoajan jotain, että olo pysyy siedettävänä, jos vähänkin tulee pidempi väli, niin sit ku syön, ni vatsa menee aivan totaalisesti sekaisin, ja sit on pika pikaa löydettävä wc. Mä en siis oksentele, vaan tulee ripuli.
Meinaa stressaa, ku mulla on parin vkon päästä viikon mittainen kurssi etelä-suomessa, miten siellä kurssilla pystyn kokoajan munttaamaan jotain suuhuni. Esim. aamupalan ja lounaan välillä on n.4-5 tuntia. (pitää varmaan syödä siinä välillä 2-3 kertaa) pitää varata laukku täyteen evästä, ja sit pelkään jo etukäteen, et joudun ryntäämään kesken tunnin wc:hen ja pahimmassa tapauksessa useinkin. Hotellissa missä yövyn ei kuulemani mukaan ole edes minibaaria, mihin voisin säilöä evästä itelleni. Ja hedelmät, mehut ym. eivät pidä huonoa olo kovin hyvin pois, pistäs olla kunnon evästä, puuroja, leipää ym. Täytyy tehdä kunnon evässuunnitelma sen viikon varalle! Jos jollain on antaa hyviä eväsvinkkejä, jotka säilyvät laukussa n.8 tuntia, ni otan vastaan! (tuhdimpaa, ku hedelmät)

JONI MAKUUSÄKKI: Mä varasin neuvola-ajan, ja täti puhui kans, että menee maksimissaan puolitoista tuntia!!! Mä olin vähän ihmeissäni, oletin, että puoli tuntia. Työnantajalle täytyy sanoa, vaikka, et menen käymään tk:ssa, tai et menen labrakokeisiin tms.
Mä en oo kertonut ku parhaalle kamulleni raskaudesta, enkä kerrokaan ennekuin vasta n. vkolla 13, ku ollaan käyty rakenne-ultrassa ja tiedän, et siellä on kaikki "varmasti" ok.
 
Mutzilla: Hurjan paljon onnea kahdesta sykkeestä! Huima uutinen. :flower:

Joni makuusäkki: Onnea sinullekin hyvistä ultrauutisista! Ihanaa, että kaikki oli hyvin. =)

Keisarille tsemppiä ripulin ja huonon olon keskelle. Toivottavasti parin viikon aikana olo helpottaa ja kurssi menee hyvin. Eväsvinkkejä ei valitettavasti löydy, kun itseäni pelkkä ajatuskin kuvottaa. Jaksua!

Onnittelut kaikille, joilla ollut viime päivinä iloisia ultrakuulumisia! :heart:

Iso :hug: niille, joilla on epävarmuutta ultran, oireiden loppumisen tai veren vuodon vuoksi. Toivottavasti kaikilla onkin kaikki kunnossa ja raskaus jatkuu loppuun asti. Jaksua kaikille!

Tervetuloa uudet odottajat mukaamme! =)

on: Minä olen jälleen sairauslomalla koko viikon. Tämä pahoinvointi on taas mennyt huonommaksi, joten lääkärissä jouduin käymään ja lepoon passitti. :( Tämä raskaus on todellakin erilainen kuin ensimmäinen. Nyt ei pysty nauttimaan mistään, kun koko ajan yökin ja oksennan. Josko 8 viikon päästä helpottaisi, tosin ennemminkin saisi lievittyä kunnolla. Pomo oli onneksi ymmärtäväinen, vaikka olen sijainen ja vasta kaksi kuukautta töitä talossa takana, mutta minkäs tälle voi. Lähin työkaveri ei vielä tiedä, kun on vapaapäivillä. Jännittää hänen reaktionsa, tuskin hyppii ilosta ja ymmärryksestä. Jotenkin stressaa jäädä pahoinvoinnin takia kotia, kun tulee olo, että on paljon heikompi kuin muut odottajat. Toisaalta, mitä sitä kieltämään: minusta ei löydy esiäitien sitkeyttä. :kieh:

Voikaa hyvin/paremmin!

-Syyshortensia ja MillaJoonas rv 8 :heart:
 
Heipsan kaikille pitkästä aikaa :wave:

Lukemassa olen käynyt päivittäin, mutta kiirettä on pitänyt ja en ole ehtinyt kirjoittelemaan.. Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille :heart:

Omassa olossa ei kummempia, mutta tänään käytiin siellä ultrassa ja 1 syke näkyi :heart: Oli niin helpottunut tunne. Näkyi myös toinen tyhjä ruskuaispussi ja lääkäri oli sitä mieltä, että siellä on ollut toinenkin alkio joka on vaan lopettanut kasvamisen.. Kuulemma voi vuotaa jossain vaiheessa pois, tai sitten ei.. Mutta vuodosta ei kannata pelästyä..

Sikiö vastasi viikkoja 7+1 ja menkkojen mukaan pitäisi olla 7+5

Mä olen niin onnellinen :heart: :heart:

Anteeksi omanapaisuus :ashamed:

Hukkapätkä ja Dörnis 7+5 (7+1)
 
Joni Makkuusäkki, onnea hyvistä ultrakuulumisista. Onneksi kaikki oli hyvin. Minä olen kyllä funtsinu, että on meitä vaan niin paljo tässä epävarmuuden tunteessa kärsiviä, että eihän kaikilla nyt voi asiat olla huonosti. Ja onneksi sinunkin pelkosi osottautuivat turhaksi =)

Minulla oli eilen eka neuvolakäynti. Aikaa meni yli tunti ja paperia tuli kiitettävästi. Sydänääniä ei kuunneltu, mut sen sijaan perjantaina on jo lääkäriaika, joka ultraa samalla. Mulle tuo ultra oli ihan uusi juttu, olin siis jo menossa sinne ultraan yksityiselle. Jos siellä se vauva on, niin sitten hän laittaa lähetteen nt- ultraan. Ja possurokotteen saa vasta ton lääkärin ultran jälkeen. No onneksi näin, ei tarvii enää kauan epätietoisuudessa elää.

Muuten pahoinvointi on taas palannut kehiin, tosin vaihtelee aika voimakkaasti eri päivinä, jotkut päivät ovat ihan normaaleja. Viime yönä alavatsaa nipisteli ja alaselässä oli tuntemuksia, joten nukuin huonosti.

Ainiin ja poks poks 10 viikkoa on nyt täynnä, ja alkio on nyt sikiö =) HYvää alkanutta päivää jokaiselle kesäkuiselle!
 
Pohtijatar Mitä ne oikein siellä neuvolassa tekivät, kun aikaa meni yli tunti? Kahdesta lapsestani ei kummastakaan ensimmäisellä neuvolakäynnillä mennyt läheskään niin kauaa.. :eek:

Syyshortensia Älä itsees suotta potki, et todellakaan ole huonompi kuin muut. Gynekologi sanoi mulle eilen , että "Ei sitä raskauspahoinvointia ymmärrä ennen kuin sen itse kokee". Kaikilla on erilainen. Jaksuja.

Hukkapätkälle Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Menin eilenillalla jo seitsemältä sänkyyn, kun migreeni alkoi tekemään tuloaan ja sinne simahdin. Nukuin viiteen asti tänä aamuna. Ihan käsittämätöntä, kuinka se uni vain yhtäkkiä tulee nurkan takaa vaikka on sellainen olo ettei vielä väsytä. Ukkokin jo kommentoi, kun nukahtelen ihan kummiin aikoihin ja tällä nopeudella. Vaikka työnlaatua on kevennetty ja teen sisähommia kuorkkurilla ajon sijasta töissä, tuntuu että työt on superraskaita ja tarvisin ne päikkärit :ashamed:
 
Meillä oli sit vissiin aika tarkka neuvolantäti, kun tosiaan melkein puolitoista tuntia meni ;) Hirmu tarkkaan kyseli kaikki asiat sukulaisten sairaudet, parisuhteen tilanteen, alkoholin käytön minulta ja miehen tilanteen myös, vaikkei ollut mukanakaan. Samoin perheväkivallalle uhras varmaan 15 minuttia!Ruokavalion kävi kans läpi ja kysy liikkumisesta. Possurokoteasiat ja sikiöseulonnat. Asuinpaikat ja että minkälaisessa talossa. Kun sanoin, että ollaan muuttamassa, niin siitä taas että minkälaiseen taloon. Ja minkälaista työtä. Paino ja verenpaine mitattiin, muita mittauksia ei. Pissanäytteen vien perjantaina kun menen lääkärillä käymään. Muakin oikeesti tylsistytti tuo käynti, kun tuntu, että niin juurta jaksaen kaikki käytiin läpi. Alkoholista piti täyttää semmonen kaavake, vaikken sitä ennen raskauttakaan juurikaan käyttäny. Sit siel oli vielä semmonen harjottelijapoika mukana. Siihenkin osasin jotenki varautua, tuntu, että ne pari vuotta kun ehdin käydä lapsettomuushoidoissa, niin ei varmaan montaa kertaa ollu tilannetta, ettei hiivatti jotain harjottelijaa olis ollu vieressä töllistelemässä. Oikeesti se alkaa rasittaa, kun ihan aina. En tykkää.

No vali vali. Hyväähän ne kaikki tietenkin tarkoittaa. Sitä kai on vaan jo niin itseoppinut, netistä ja kirjoista ja lehdistä, että asiat tuntuu saman kertaukselta. Ja sit ärsytti kans se siellä neuvolassa, että ei se täti oikein kommentoinu mun kysymyksiin. Tai niinku liikkkumisiin esim. kun sanoin, että olis varmaan hyvä jotain lihaskuntoa tehdä. Ja ruokavaliosta mainitsin, että joskus vaikee syödä terveellisesti kun ruokailu toisten varassa. Niin nou comments.No, jos mie vaan oon liian vaativainen asiakas :ashamed:
 
Onnea muillekin hyvistä ultra kuulumisista, itse ollut niin sekaisin täällä että mennyt vaan omaan napaan kaikki, selittyipä nämä hiukan kovemmat masukivutkin sitten...kun siellä kaksi kasvaa niin onhan se hieman erilaista jomotusta :heart:

Minä olen jo miettinyt tavaroita ja synnytystä ja eilen meinasin jo ostaa kaksosten rattaat, mutta niihin ois pitänyt ostaa uudet renkaat niin aloin miettimaan josko odotan jos toodella mieluiset tulisi eteen, haluaisin kovalla kantokopalla, tytön entiset emmaljungat taidan antaa kysiin, jos kelpuuttavat, enhän mä niillä mitään enää tee, tyttö kun istuu rattaissa minkä istuu eikä vaunuissa enää..

Mietin kyllä miten kädet riittää ja samoin mies, mutta toivon että siskontytöt vaikka pääsisivät olemaan avuksi kun heidän kesälomansa alkaa...toinen heistä ainakin tulee mielellään ja tykkää hoitaa vauvoja :heart:

Mutzilla ja kullanmurut 9+4
 
mutzillalle onnea tuplista!

mitenköhän mullakin on ollu alusta asti tupla-tunne?...no, se selviää vasta 17.pvä. niin ja minä valitsin sen ultran ilman sikiöseulontaa.

Täällä pahoinvointi siirtynyt iltaan. ja reilusti. olen saanut oksentaa muutaman kerran. tulispa vaan jo se aika kun on hyvä olo. ei ihminen jaksa olla jatkuvasti joka päivä huonovointinen. yötkin nukun huonosti kun joka ikinen yö saa herätä pissalle. paitsi viime yönä! jeeeee!!

olispa helppoa olla töissä ja sieltä saikulla. koulusta ei voi olla pois kun jää jälkeen ja pitää kopioida aina muilta jälkeenpäin eikä kaikki aina tykkää siitä. sitten on vielä ryhmätehtäviä joista ei kehtaa olla pois. ja niitö on nyt riittänyt ihan tuskaan asti. ei jaksa keskittyä mihinkään. ei ymmärrä kun raskaus on vienyt suurimman osan aivoista :D ei mutta oikeasti, verrattuna viime vuoteen, plussauksen jälkeen on mennyt koulu surkeasti. pitäis keskittyä lukemaan kokeisiin, mutta kun huono olo niin ei siinä mikään jää päähän. töissä olishelppoa kun tietää vaan mitä tekee. ja voi aina jatkaa siitä mihin on jääny. no ei ny aina.

tjoooh, ja vielä tuo sikatauti riehuu. nyt onkin tuskaista päävaivaa lisäksi se, että työharjoittelu jonne aion mennä ensi viikolla, siellä riehuu tämä sika oikeen kunnolla! kääk, pitääkö mun nyt yhtäkkiä vaihtaakin viime hetkellä työharjoittelupaikkaa? tässä pitää miettiä niin isoja asioita ja niin nopeasti ettei järki taida pysyä perässä...menee vaan niin lukkoon. ja kun en halua ottaa koko rokotetta, niin mitäs nyt sitten?

(näitä kaikkia kun miettii, niin olipa väärä aika tulla raskaaksi) tietysti olen onnellinen, mutta pää ei voi olla murehtimatta.

mirna ja vaavi 9+6
 
Mutzilla: Onnea hirmuisesti kahdesta sykkeestä :flower: Onnittelut myös Jonille :flower: Hukkapätkälle :flower: Kyllä hyvillä ultrakuulimisilla saakin olla itsekäs =) Lähetän vielä :hug: toisen tyhjän ruskuaispussin johdosta!

Lisää ultrakuulumisia täällä odottelen: FunkyMama, Mima ja Rapu :p

Syyshortensialle pahoinvointitsemppi ja Keisarille myös!!

Neljäshaaveissa - miten voit(te)? :hug:

Täällä ei muutosta omassa olossa. Pahoinvointia ajoittain, alkaa pahin jo helpottaa, ehkä. Rinnat muuttuneet, vatsa pyöristynyt. Repäisykipuja tulee joskus. Väsyttää paljon!
 
Mutzilla- Mielettömästi onnea tuplista! Kyllä siinä on sen verran uutista sulateltavaksi, että ei ihmekään, jos ajatukset pyörivät oman masun ympärillä ja niinhän sen kuuluukin mennä :)

Onnea myös muille hyviä ultrakuulumisia saaneille :flower: Ja voimia sitä tarvitseville :hug:
Joka päivä käyn pinoa lukemassa, mutta ei millään muista kuka on kirjoittanut mitäkin.

Mullekin tuli vihdoin eilen ultrakutsu :) Ensimmäinen ultra olisi ollut jo ensi viikolla, mutta siirsin sitä viikolla eteenpäin, eli se on nyt 18.11. En kyllä ymmärrä miten maltoin :D Mulla on ollut pitkä ja epäsäännöllinen kierto, niin en kuitenkaan ole vielä niin pitkällä, kuin neuvolasta sinne ilmoitettu. Ja vauvan näkee paremmin kun on jo isompi. Niskaturvotusta en halua mitattavan, niin senkään takia ei ole niin väliä mennä aikaisin. Joten kai sitä oli ihan hyvä siirtää :)

Hyviä vointeja kaikille :hug:

zizilisko+nuppu 9+5
 
Onnea kaikille joilla asiat hyvin =) Se olis kyllä aikamoinen paukku jos tuplia odottais. Meillä kun nuo neljä edellistä muksua on suht pienillä väleillä ja nyt jos kaikki menee hyvin niin 4 ja 5 tulee ikä eroa puoltoista vuotta. Sihen kun ilmottais ukko kullalle että "joo sieltä olis tuplat tulossa" se varmaan pyörtyis :LOL:
Ultra aika on tänään klo 13 ja jännittää aivan älyttömästi. Voi kun siellä nyt olis sykkivä sydän...
Tästä odotuksesta mulla ei ole ollut laisinkaan pahaa oloa. Toisinaan tullut hetkellisesti etova olo siinä kaikki. Esikoista kun odotti niin todella sai tietää mitä on aamupahoinvointi. Aamut alko vessasta, oksentelulla ja hirveällä kylmällä hikoilulla. Ei ollut kivaa ei...
 
Onnea tuplista mutzillalle täältäkin ja kaikille muillekkin hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Mie en enää murehdi omalta osaltani possurokotteesta, kun otin sen jo viime viikolla. Nyt on enää turha miettiä, aiheuttaako se jotain vauvalle. Uskon terveysihmisiä. Meinaan sen rokotteen lapsellenikin ottaa, kun en halua, että hän tautiin sairastuisi, jos nyt ei ehdi ennen sitä jo sairastua :( on niin pieni vielä, niin voi olla rankkakin tauti hänelle.

Joulukuussahan sen sitten näkee, onko siihen asti terve ja elävä vauva mahassa. Aion sinne asti kärvistellä tietoa, kun en esikoisestakaan käynyt ar ultrassa.

Miulla on kans vatsa vähän kasvanut. On kyllä ennestäänkin hiukan vararavintoa tuossa vatsalla, joten senkin takia varmaan oikeen korostuu turvotus jo :D Ähky olo on melkein jatkuvasti, mutta kuitenki taas nälkä tosi nopeasti.. kummallista. Ja yöllä on kerran herättävä vessaan aina.. se on rasittavinta, kun ei millään jaksaisi, mutta on pakko.. :O

Mut ei tässä taas muuta tänään :)

Anzzu ja pieni 8+1
 
Kiitos Sisunäiskä np-ultra-infosta, tuonne Naikkarille olisi minunkin tarkoitus mennä tämä toinen vauva pyöräyttämään sitten kesällä. :wave:

Ihania ultrakuulumisia oli monella!
Mun pitäisi viellä odotella ensiviikon perjantaihin, jolloin menen Femedaan ultraan. Voi että odotan sitä kuin kuuta nousevaa! :heart:
Täällä moni on jo melkein pian menossa np-ultraan!! Esikoisesta olin siinä ultrassa viikolla 13, mutta onko se nyt vähän aiemmin nykyään...?

Voi että kun teksisi mieli huutaa ääneen, että OLEN RASKAANA,MEILLE TULEE TOINEN VAUVA!! Mutta vielä täytyy pitää asia salassa..Minäkö malttamaton.. :kieh:

Aamupahoinvointi on kamalaa ollut tällä viikolla 7...Toivottavasti piakkoin loppuisi..Laitan ne pahoinvointirannekkeet heti kun herään ranteisiin, ja pidän niitä johonkin iltapäivään asti. Onneksi ne helpottaa. :$
Mitähän vielä...Laskurien mukaan meidän vaavin sydän sykkii jo ja pumppaa verta, ja istukkakin toimii jo.

Mieli tekee lähinnä vain kaikkea raikasta. Kurkkua, mandariineja hedelmäjogurttia.Liha ällöttää tällähetkellä suunnattomasti.

Hyviä vointeja kaikille :hug:
Ja maltetaan nyt kestää nämä rankat ekat kuukaudet, parin kuukauden päästä ollaan jo niin pitkällä, että olotilat helpottaa ja mahdollinen alakuloisuuskin kaikkoaa!! :wave:

Johanna ja Pikkiriikki 6+1 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anzzu1984:
Miulla on kans vatsa vähän kasvanut. On kyllä ennestäänkin hiukan vararavintoa tuossa vatsalla, joten senkin takia varmaan oikeen korostuu turvotus jo :D Ähky olo on melkein jatkuvasti, mutta kuitenki taas nälkä tosi nopeasti.. kummallista. Ja yöllä on kerran herättävä vessaan aina.. se on rasittavinta, kun ei millään jaksaisi, mutta on pakko.. :O

Anzzu ja pieni 8+1
Siis mun oli PAKKO kopsata tää, koska fiilikset on niin samat! Sori Anzzu...
:ashamed: Tosta vatsan vararavinnosta: mun kunto-ohjaaja sanoi, ettei tässä alkuraskaudessa sais tehdä LAINKAAN vatsalihasliikkeitä??!! Siltä mun kroppa näyttääkin! :LOL: Muuten ihan timmi paketti, mutta kauhee mahamakkara tossa edessä.

Mutzillalle
kaksosonnittelut! Tais olla nyt kahdet kaksoset jo tässä pinossa!

Laittoikos joku muu ku minä Hesariin isänpäivätervehdyksen? Oli vaan 20 euroa, ni mähän tempasin ja laitoin! Oli tosi helppoa tehdä se ilmo verkossa. Kuriiri toi eilen miehen lahjan ja Papan (mun isä) lahjan ostin jo viikko sitten. Nyt enää kortit puuttuu...

Samalla kaavalla kun esikoisen kanssa menee nää "raskausoireet", paitsi se ihan alku oli erilainen. Nyt on alkanu tulla näppyjä. Viimeks ku synnärille asti pääsin, naama kukki ku olis haulikolla lähietäisyydeltä ammuttu. :whistle: Yleensä mulla on hyvä iho. Sit aamulla ku heräsin, huulessa jomotti herpes. Viime raskaudessa tais niitä olla peräti 5 yhteensä... Nooo, kosmeettisia haittojahan noi vaan on.

Kohta tää Frankenstein lähtee shoppailemaan mamma- ja vauvanvaatteita!
 
Hitto mä sanon tän pahoinvoinnin kanssa :headwall: ostinpa eilen reilusti salaattiaineksia ja tein salaattia, no tänään aamulla heräsin ja ei tehnyt mitään niistä mieli :kieh: Nyt tekee mieli valkosipuli tai juustoperunoita ja jauhelihaa :p Pitänee siis alkaa paistelemaan jauhelihaa itelleen :whistle:
PikkuVarpunen mitkä noi pahoinvointirannekkeet on ja mistä niitä saa??
Onnea kaikille hyvistä ultakuulumisista!!! :heart: :heart:
Mä menen paistelemaan jauhelihaa.. :p
SisunÄiskä & Aarre 7+
 
Huoh...

Justiinsa kun pääsin täällä sanomasta että luotan vain että kaikki menee hyvin, niin eilen kun miehen kanssa käytiin varhaisultrassa Femedassa, niin lääkäri näytti että ei näy kuin yksi sikiöpussi mikä sekin on vasta vain 7,4mm iso..tai pieni..eli noin pienestä ei saa edes vauvalle viikkoja katsottua.. :| Ja joku pieni piste siellä näkyi..että olisko ollut vauveliini, hmm sitä ei lääkäri voinut kiveen kirjoittaa.. Mullahan oli 13.9 viimeiset menkat (ekat sektion jälkeen) ja siksi tässä nyt voi olla hämmennystä ajoissa... Kun "piti" olla tuon 13.9 mukaan 7+1 eilen, niin ei vastaa vielä sitä. Tunne oli kyllä ikävä heti siinä, kun tuli epätietoinen olo.. Mutta lääkärille uudestaan ensi viikon keskiviikkona 11. päivä ja tarkistuttamaan oisko pienokainen jo sen verran kasvanut että viikkoja näkisi.. :heart: Epätietoisuus on ahdistavaa, mutta yritän häärätä ja puhua paljon ja olla vaan ajattelematta koko asiaa (mikä on hankalaa!) niin koittaa se ensi keskiviikkokin nopeammin... Niin sydämeni ja miehen sydän toivoo kaiken hyvin siellä olevan ja vauvan olevan vasta pieni kovin että siksi ei siellä niin näkynyt kuin pieni sikiöpussukka. Muuta en edes halua ajatella. Ihana vauvanen :heart:

SisunÄiskä: mulla ei siis ole np-ultraa vielä tiedossa.. Hei, naistenklinikalla mäkin synnytin viimeksi ja se on oiva vaihtoehto tulevankin kanssa. En ole vielä oikein ehtinyt ajatella.. Asutaan Espoonkeskuksessa, Saarniraiviossa. Justiinsa ollaan muutettu, noin kuukausi sitten. :)

Kivaa päivää äiskelit!
 
FunkyMama: Serkullani kävi samoin ekassa varhaisultrassa, mutta viikon päästä jo vauva oli kasvanut ja sykekin löytyi. Voimia ultran odotteluun sinne!! :hug:

SisunÄiskä: Pahoinvointirannekkeet perustuu akupunktio-menetelmään. Rannekeen nystyrä "hieroo" ranteissa olevia pahoinvointikeskukseen vaikuttavia aku-pisteitä. Ja ihan oikeasti mulla ne ainakin toimii! Mies oli ensin että mitäs huuhaata toi nyt on, mutta ihan totta ne tepsii.
Tässä linkki, mistä tilasin ne.Tuolta sivuilta löytyy tosi hyviä vinkkejä muutenkin pahoinvoinnin selättämiseen.
http://www.pahoinvointi.fi/pahoinvointirannekkeet.php

Kävin ruokatauolla ostamassa säkillisen mandariineja, ja ai että niitä kun syö kylmänä, niin kyllä öklötys helpottaa, ainakin hetkeksi.

Esikoisesta tuli alkuraskauden jossakin vaiheessa hirveät iltaturvotukset mahaan, mutta vielä ei ole sellaista näkynyt. Jännityksellä odotan, millä viikoilla maha alkaa toisessa raskaudessa näkymään. Esikoisesta näkyi vauvamaha vasta viikolla n.20. Lähden Tukholmaan viikonlopuksi ensiviikolla, ja ajattelin ostaa sieltä ensimmäiset mamma-vaatteet. Vaikken niitä varmaan viellä pariin kuukauteen tarvitsekkaan.Mutta niitä on niiiin ihana hankkia valmiiksi.
;)

Johanna rv 6+1
 

Yhteistyössä