***Kesäkuun Vauvat 2008***joulu=)

neuvola kuulumisia .. :D

oltiin siis tosiaan tossa aamulla neuvolakäynnillä ja hienosti kaikki kohdallaan.
kuunneltii sydänääniä ja vaikka mulle oltiin sanottu np-ultrassa että kohtu on takana ni hienosti kuului äänet ja löytykin heti. pari kertaa lähti pikkunen karkuun, ei vissiin tykänny että salakuunneltiin :heart: siellä 150 huiteli syke, neuvolakorttiin merkkasivat 148 ja liikeet ++. ihan itku pääsi taas kerran..joka ikinen kerta siellä vouraan. mutta luulen että en oo ainut :)

nyt alkaa vihdoin uskomaan sen (kaiken vastoinkäymisen jälkeen) että meistä tulee kesällä perhe ja minusta ÄITI :heart: ..oi kuinka ihana sana!!! :)

rypäle mun ystävä sanoi hyvin viime raskaudessaan "..se on ihan ymmärrettävää ettei oikein järjenjuoksu pelaa kun kaikki verenkierto on mahassa.." :LOL: ja se tosiaan unohti kaiken, puhui ihan omiaan... mutta kai se on meidän kaikkien kohtalo kohta :D

nyt aletaan valmistuu jouluun, lahjat kävin ostaas aamulla. Oli ihan pakko ostaa mjyös pikkuselle jo jotain vaatteita kun olivat lindexillä niin hyvässä alennuksessa. miehellä oli hauskaa kun selitin että ei muuten mutta oli PAKKO ostaa ;)

palataan vielä ennen joulua, oli vaan pakko tulla kertoo kuulumiset kun olen niin onnellinen etten oikeen pysy nahoissani :heart: :heart:

marleena83 ja vinski15+4
 
Moikkis!

Olin taas aamupäivän suuhygienistillä kiusattavana eli hammaskiven poistossa... Nyt koko alaleukaa jomottaa tosi inhasti. Onneksi nyt saatiin tuo urakka päätökseen ja seuraavan kerran sitten vuoden päästä. Tosi perseestä koko toimenpide, vaan pakkohan se on tehdä... Ja mulla kerkeskin tossa muutama vuosi vierähtää edellisestä poistosta :ashamed: Sitä vaan siirtää ja siirtää kun pelottaa niin pirusti ja sitten käy näin, ettei yhdellä kertaa kerkeekään kaikkea kiveä poistaa ja monta kertaa saa sitten siellä kärsiä. Nyt tästä eteenpäin otan itseäni niskasta kiinni ja alan käymään siellä säännöllisesti, vaikka kuinka inhottais.

Liikkeitä minäkin kovasti odottelen tuntuvaksi, oon kyllä asennoitunut siihen että tuo etuseinäistukka luultavammin vaimentaa niitä ensi hipaisuja. Mutta ihanaa se kyllä on kun ne kupsaukset alkavat tuntua :D

Raskausdementiasta on ollut puhetta... Kyllä sitä täälläkin on havaittavissa. Ja aivan huipussaan se on sitten kun vauva on syntynyt :whistle: Esikoisen vauva-aikaa mieskin muistelee yhä huvittuneesti, tein ties mitä pöljää ja unohdin aivan kaiken, paitsi vauvaan liittyvät jutut. Keittelin hyvät kahvit kaakaojauheesta, pistin pyykkikoneen pyörimään ilman pyykinpesuainetta ja vastasin puhelimeen soittajan nimellä :D
Ja kesällä se pöljäily alkaa sitten taas alusta...

Nyt saatiin pikkuneiti päikkäreille ja oikasen tästä itsekin. Sitten iltapäivällä ruvetaan isännän kanssa joulusiivoja tekemään, sauna pitäis pestä ja keittiön kaapit kuurata...

Kylkiluu ja Muumi 14+2
 
Hei!

Mulla olisi sitten huomenna lääkärineuvola. Kyllä jänskättää. Mullahan on kaikki oireet kadonneet jo aikoja sitten, maha vaan kasvaa...

Joku kyseli autosta: meille on siis 3. lapsi tulossa, mutta autoa ei ole tarvis uusia. Mies ajelee pakulla, mutta mulla on -89 vm. farmari mersu, jonka tavaratilassa mahtuisi vaikka asumaan, ja koska autossa ei ole turvatyynyjä tms. voi vauva matkustella etupenkillä kaukalossaan. Ja isommathan mahtuu takapenkille hyvin. Tuohon autoon on mahdollista kiinnittää myös 2 lisäistuinta tavaratilaan, ja rekisteröidä se 7:lle hengelle, (jos jostain sattuu ko.penkit löytämään) joten tilan ahtaus meille ei ihan hetkeen tule.

Mulla ei ole yhtään jouluinen olo. Ei vaan jotenkin jaksaisi ajatellakaan koko joulua, vaikka olen koittanut tehdä kortteja ym.
Selkä on niin kipeä, että tuntuu, että se katkeaa just nyt. Ja nuo kaksi jaloissa pyörivää tonttua :xmas: :xmas: kiristää hermoja entisestään.

Mullakin pätkii pahasti, yksinkertiasetkin asiat ovat tositosi vaikeita, ja sanat ovat hukassa. Tämän kirjoittaminenkin tuntuu olevan ihan ylivoimaista :headwall: joten täytyy lähteä ruuan laittoon.

t. huiskahäntä ja viikkoja X (laskut sekaisin.)
 
Tänään käytiin myös neuvolassa ja jostain sieltä kuului vaimeasti syke, 140 luokkaa oli. Kohdunpohja lähenteli jo napaa.. :eek:
Olen sen kyllä itsekin tuntenut, on jotenkin tunnoton ja samaan aikaan herkkä alue. Huomattavasti pidemmällä oli viikot kyllä viimeksi kun napaa lähenteli mutta niin kai ne vaan uudelleensynnyttäjillä kudokset on jo valmiiksi venyneet.
Mutta nyt on olo ollut päänsärkyä ja niska-hartiakipuja lukuunottamatta hyvä, siis ei väsyä eikä pahoinvointia.

Joku puhui liikkeistä, olen tuntenut jo useamman viikon hentoa liikehdintää joka tuntuu voimistuvan, toissa iltana nukkumaan mennessä tuntui tönäisyjä selässä.. :whistle:
Mutta kyllä siellä ultran perusteella on niin vilkas tapaus että ei ihme että liikettä jo tuntuu, ja jotenkin viime syksyn sektion jäljiltä kohtu on enemmän tunnistettavissa juuri tunnottomuuden ja herkkyyden vuoksi. Uusi pelko onkin että kestäähän se.. :ashamed:

Lähdetään tytön kanssa lahjaostoksille kunhan heräisi päikyiltään. Kälätti yöllä istumassa sängyssään kun kävin yhdellä lukuisista vessareissuista ja nyt ollaankin sit poikkeuksellisen aikaisin päikyillä.

Vili Vilperi 14+5 :heart:
 
Joo, kyllä se aivotoiminta on täälläkin hidastunut. Välillä on hirveen kömpelö olo ja tavarat tippuu käsistä. Tää ei oo vielä mitään esikoisen vauva-aikaan verrattuna. Silloin ei kyllä päässä liikkunut mitään. :LOL:

Me ollaan kerrottu vauvatulokkaasta isovanhemmille ja sisaruksille ja joillekin ystäville. Joulun aikaan varmaan tulee kerrottua muillekin ja eiköhän tuo vatsa ala kertoa jotain päällepäin pikkuhiljaa. Joulun jälkeen näytän varmaan vain hyvin syöneeltä tai jotain tällä vatsankasvulla. =)

Pystyttekö makaamaan selällään vielä hyvin? Mä en oo pystynyt pariin viikkoon nukkumaan selällään, koska siitä tulee hirveen huono olo.
 
Pikku kirppu vastasi viikkoja 13+0 ja pääperämitta oli 6,5cm. Laskettu aika pysyi samana, eli 24.6.08. Kovasti pikkuinen sieltä heilutteli ja potki menemään omassa altaassaan. Niskaturvotus oli sen 1,3, eli ok. Saatiin aika rakenneultraan, joka on helmikuun alussa. Nyt voi alkaa odottamaan joulua tosissaan kun on kunnolla nähnyt et elämä mahassa jakuu.

Yohanna 13+0
 
ja kaikki näytti olevan hyvin. Niskaturvotus oli 1,2 ja pääperämitta 6,2 cm. Laskettu aika pysyi samana vaikka ultran mukaan raskaus on viisi päivää pidemmällä. Erittäin vilkas sikiö sanoi lääkäri kun yritti saada masukkia pysymään paikoillaan kun yritti mittauksia tehdä. Ihana oli katsoa pienen touhuja ja nähdä että kaikki todellakin on hyvin.

Nuorimmainen on vieläkin flunssan kourissa ja valvotti taas viime yönä tunnin, onneksi oma kurkkukipu ja tukkoisuus on jo helpottanut.

Tervetuloa joukkoon Giia ja kaikille mukavaa ja stressitöntä joulun odotusta. =)

Fenix ja masukki 12+2
 
Yohanna, onpa meillä samankokoiset kirput! Maanantaina oltiin np-ultrassa, niskaturvotus 1,3, pääperämitta 6,7, la 25.6. Viikkoja kasassa 12+5 (vastasi viikkoja 13), muttei muutettu la:ta.

Itse olen ihan pihalla ja hajamielinen koko ajan. Töissä olen varsinkin marraskuussa ihan älyttömiä virheitä, joita ei ole aiemmin sattunut. Hyvä selitellä. Ajatukset eivät pysy työasioissa millään ja on ihan levoton olo. Nyt vielä pari päivää ja sitten on 9 päivää vapaata!!!
 
Juu, kyllä täälläki on pää ihan sekaisin :D viikonpäivät sotkeentuu keskenään ja asioita unohtuu alvariinsa. Keskittyminen tuntuu ylitsepääsemättömän vaikealta. Ja se taas puolestaa johtaa stressiin -_- Mutta minkäs mahtaa!
Mutta nyt pitää poistua opistolle!

Menhit ja Ella-Viljami rv 16+0
 
Ootteko mammat Helistimen sivuilla käyneet? Siellä on tiiviisti raskausviikot sillai että mitä milläkin viikolla tapahtuu. Itellä ku on rv 14+0 ni se sanoo näin:
Viikko 14

Äidin keho

Helpottavaa tietää, että raskauden ollessa näin pitkällä keskenmenoriski on enää erittäin pieni.


Lapsi

Sikiö painaa noin 38 g. Pää-perä-mitta on keskimäärin 8.5 cm ja koko pituus jalat mukaan lukien noin 10 cm.

:heart: :heart: Kävin tänään neuvolassa ja terkkari määräs rautatabuja ku hemppa on kääntyny laskuun. Pikkunuttuseni syke oli 145! :wave:
 
Eilen oli ultra, jossa kaikki oli hyvin, huoh. :) Pikkuinen liikkui kovasti ja heilutteli käsiä. Kooltaan oli 6,6cm (pää-perämitta) ja vastasi siten viikkoja. Kyllä oli helpottavaa nähdä, että siellä se pieni polskutteli ja että kaikki oli ok.
Täällä meillä päin toi ultra (ainoa, jonka kaupunki tarjoaa...) tehdään vatsan peitteiden päältä, eikä siihen kuulunu niskapoimuturvotuksen ottoa.

Mouse 13+0
 
Sydänkäpynen, mullahan se laskettua aika muuttu kans silloin perjantaisessa ultrassa. Mä en kyllä ite usko siihen, mut olis mukamas 24.6, Jos ei tuu lian pitkä hässäkkä, voishan sen vaikka laittaa 24(29).6. Siis 24 on nyt se virallinen, mut mun mielestä se on silti se 29.

Onko muita jotka on varmoja milloin pikkunen on saanu alkunsa, mut ultrassa paljon isompi? Mistä vois johtua?
 
Ihania kuulumisia monella :heart:

Autosta Meillä on Volvo v40 vm-96(farkku). Todella tilava auto, mutta näillä näkymin ostetaan uudempi jossain vaiheessa. Ja se on sitten volvo v70 tai volvo s80.

Mä olen tuntenu kuplia, hipasuja ja kutituksia. Esikoisesta tunsin Rv 15. Mutta seuraavistahan tunteekin aikasemmin.
Aamusin edelleen oksentaa :( Muuten olo hyvä ja joulua odotellessa.

Äippä Ja Nasu Rv 13+0 :heart:

Masu Rv 12+6

 
Mä oon huomannut kans tosta aivotoiminnasta, että tää kirjottaminen tuottaa vähän vaikeuksia, eli kirjaimet vaihtaa paikkaa. Kiva ruveta lukemaan valmista tekstiä, että mitähän hittoo tossa lukee :LOL:

Mulla ois neuvolalääkäri torstaina, osaisko joku kertoa että mitä siellä mahdollisesti tehdään?

Mulla ei oo vieläkään minkäänlaista mahan alkuakaan vielä :/ mutta kyllä sen kohdun jo tuntee, tietyissä asennoissa se ottaa vastaan ja farkut hieman puristaa.

Mulla on nyt vasta parin viikon aikana iskeny se valtava väsymys. Vaikka nukkuis 2-3h päikkäritkin, niin silti parin tunnin päästä on ihan valmis painumaan takasin sänkyyn :|

Mulla ei oo yhtään joulufiilistä, niin saakelin masentava ilma, eikä edes luvattu että tulis lunta :/ mä en ala. Ja vielä se, ettei saa syödä ees maksalaatikkoakaan |O

Ainut mikä nyt piristää on se, että vähän reilun 3 viikon päästä lähdetään miehen kans etelän lämpöön B) tarvis jostain löytää jotku mammacaprit tai vastaavat...

Miss Piggy 12+4

 
Aivotoimintaa ei ole täälläkään :LOL:

Esikko saa olla tänään kotona. Kauhea yskä. Täytyy astmalääkesuihkeet alottaa uudestaan. Pari viikkoo näyttikin jo hyvältä. No pitää niitä lääkkeitä antaa ilmeisesti kun ei ilman pärjää...Heti iskee flunssa päälle kun yrittää vähän vähentää. Liikkeitä ilmeisesti on tuntunut aina silloin tällöin. Tossa äskenkin koputteli pikkasen aikaa ja sit taas hävis. Eilen illalla yritin mettästää sydänääniä, mut oli Taunolla taas meno päällä eikä malttanu pysähtyä ollenkaan :heart:

Arvatkaas mitä juon?
Aamukahvia..... Eilen join moneen kuukauteen yhen kupin eikä vatsa sanonu mitään pahaa. Nyt sitte uskaltauduin keittämään kupposen. Saa nähä kostautuuko :/

Venla ja Tauno 16+3
 
Äipällä ja Ladyllä ihanat masut =)

Aamua, mä olin eilen suihkussa (se onkin ilmoitusasia)
mutta tuota tuntu mahassa niinku olis ollu vesipallossa sammakko? :eek:
Se tuntu hassulta, mutta en mä sitä tiedä onko se liikettä
vai mitä se on? :p

Mua ei huvita yksinkertaisesti syödä enää,
ku tulee vaan ähky vaikka söis yhden leivän.
Sitte kieriskellään siinä olossa tunti kaks
ja taas pitää kokeilla syödä :LOL:
Mä oon toivoton, ehkä mä kuuntelen liikaa kehoani?

Tänään ajattelin mennä rohkeasti ostamaan viimeiset
joululahjat ja vähän jo ruokaa kaappiin joulua varten =)
Pian se joulupukki tulee, meidän vauva saa varmaan
enemmän lahjoja ku mä ja ukko yhteensä,
pieni ei vielä edes ymmärrä :heart:

ai nii noista raskauskalentereista mä oon seurannu sitä
helistimen omaa ja sit tota liberon sivuilta :heart:

Vivvi+Puh 15+3

 
Tervetuloa uusille myös mun puolesta!Ja ihania ultrakuulumisia kaikilla!! :heart: :heart:

Aivotoiminta...mitä se on? :whistle: Kaikki sanat häviää ja tilalle tulee jotain ihan omaa kieltä (samalla tasolla 1v esikoisen kanssa)

Mulla on istukka etuseinässä,mikä vähän hidastaa liikkeiden tuntemista,mut oon silti melko varma ,että muutaman kerran olen tuntenut hentoja hipasuja...

Bamse 15+5
 
nyt voin huokaista helpotuksesta =)
kävin neuvolassa tänään kun viikko sitten ne sydänäänet ei kuulunnut, tänään kuulu hyvin syke 150-157. nyt voin rauhallisin mielin aloittaa joulu valmistelut ja muutenkin nauttia tästä raskaudesta.
 
heips!!
täällä ollaan koko perheen voimin sairastettu vattatautia ja itselle se tuli kaikista rajuimpana..oksentelua vartin välein ja jouduin sängyn pohjalle kun jalat eivät kantaneet,mutta onnesta se on nyt ohitte (ensimmäistä kertaa raskauden aikana mahataudissa vaikka raskauksia on jo neljä takana..)

tänään kävin neuvolassa kaikki oli muuten hyvin verenpaineetkin ihan normaalit 115/73, mutta..
laihtunut olen kuukauden aikana 4kg ja vauvan sydämenääniä ei saatu kuulumaan.sain lähetteen ekks ja käväisinkin siellä jo.ultrassa oli kaikki hyvin ja mini raapi kovasti naamaansa.seuraava neuvola onkin tammikuun 21.pvä.

t.tuire ja mini 13+5 :heart: :heart:
 
Yäks, Pahoinvointi koittaa saada taas voiton. Alkoi jo eilen illalla, olen kyllä flunssainen.. toivottavasti lähtee pahoinvointi sen mukana pois ja äkkiä. :kieh:
Kiva kuulla taas hyvistä kuulumisista. Itse pitäis varata se aika rakenne ultraan, mut perkule ku sinne voi soittaa vaan josku klo12-13 ni rajoittaa kyllä että millo kerkee sinne soittelee. Lapussa kuitenkin luki että ajanvaraus raskausviikon 16 täyttyessä, joten kai se on ennen joulua nyt varattava :D

Menthi ja Ella-Viljami rv 16+1
 

Yhteistyössä