***Kesäkuun Vauvat 2008***marras



huhhhu, tänään on ollu kyllä niiiiin väsyyyyy, ja väsy....blaah, ja nyt kun söin leipää, ni nyt oksettaa :x ....huoh...
Mulla menee näköjään vaan alas,hedelmät, salaatti, leipä, piimä, jugurtti ja yrttibroileri...siis sellane valmis kokonainen kaupasta...täytyy maanantaina käydä ostamas sitä :D ...mulle ei siis lämmin ruoka maistu..

rypäle, en tajuu sun vanhempia....kuka vois olla negatiivinen sille että saa lapsenlapsen...voimia sinne :hug: :heart:
 
Täällä myös oireet ovat lievittyneet / melkeinpä poistuneet muutaman päivän ajan. Olen viime raskaudessa pitänyt excelissä päiväkirjaa ja juuri tällä viikolla on silloinkin oireet huvenneet ja palanneet sitten takaisin muutaman päivän päästä. Jospas nytkin niin.. :whistle:
Ehkä kun istukka on nyt valmis, niin hormonit tasoittuu hetkeksi tai jotain.. :/
Viime raskaudessa oli hyvä mittari pakkanen.. kun astui ulos niin rinnoista tunsi heti että raskaana ollaan edelleen. =)

 
Kaa
rypäle, muistan tuosta asiasta olleen juttua aiemminkin. Olen pahoillani noin ikävästä reagoinnista, mutta ajattele mikä onni teillä on, että miehen vanhemmat ovat noin ihastuksissaan! :heart: Vanhempasi tässä menettävät enemmän kuin te.

Itse olen täällä taas hyvin oireeton. Alavatsan vihlomiset ovat tulleet takaisin. Tai oikeammin nivusen vihlomiset. Kasvujuttuja kai.

Käytiin eilen ystävien luona ja todella mukavaa oli. Perheen äiti on 34. rv:llä ja oli kovasti puhetta siis raskaudesta. He eivät vielä tiedä tästä meidän asiasta, joten piti ihan hillitä suuni kun kyselin kaikenlaista. :D Miehen kanssa periaatteena on; "Jos joku kysyy vauva-asioista, myönnetään. Jos ei kysy, ei kerrota." Ei ainakaan tartte keksiä mitään valkoisia valheita tai potea tunnontuskia. Myös hyvä työkaverini on jo viikoilla 18, ja hän ei ole kertonut vielä töissä kellekkään asiasta. Vain minä tiedän. Jännittävää. Aikoo kertoa vasta sitten kun muutamia tutkimuksia on tehty ja kaikki on kunnossa. Saavatpahan työkaverin jutustella hänen raskaudestaan ja eivät huomaakkaan meikäläisen tilaa. :D



 
Kiitos kaikki tuesta! Tuli eilen paljon parempi mieli, ku kerroin parille kaverille ja ne oli aivan onnessaan.

Nyt, kymysys: Milloin massu tulee (ekassa raskaudessa ) näkyviin? Tuntuu, etten enää saa vedettyä mahaa sisään, mut en teidä kehtaako näin aikasin (rv7 ) antaa näkyäkkää...? Mutsi olli kyllä aika norsu ekaa odottaessaan, et varmaa samaa tietää mullekki, mut nyt jo? :eek:
 
Kaa
^ tuo taitaa olla ihan yksillöllistä, mutta kirjallisuuden mukaan maha alkaa näkyä oikeasti aikaisintaan viikoista 12-15 eteenpäin. Ja silloinkin vaatteiden alla vasta. Alkuunhan tuo pömpötys voi olla ihan turvotuksta. Niin ainakin minulla. Mutta toki se kohtu voi kasvaa jo ihan alussakin.
 
voi Rypäle, kun mua harmittaa sun puolesta. :hug: Usko pois, tiedän, miltä sunsta tuntuu. Munkin äiti on toisinaan aikalailla samanlainen, kuin sun vanhempasi kuulostavat olevan :(
Kun odotin esikoistani, joka on siis vanhempieni 1. lapsenlapsi, äitini kommentit olivat lähinnä ai... sehän on... kiva...

Nooh, eipä mitään., satuin kuulemaan, kuinka äiti puhelimessa kertoili kaikille sukulaisille, tutuille ym. kuinka raskauteni on VAHINKO. Että munsta tuntui pahalta. Olihan raskaus vähän yllätys, että niinkin pian alkoi, muttei nyt sentään VAHINKO, joka äitini suusta tarkoittaa samaa kuin ei-toivottu...

Meillä menee äidin kanssa muutenkin sukset ristiin, jatkuvasti. Yksi loukkaava tilanne oli myös, kun kerroin tuon kuopuksen nimen äidille. Äitipä kehtasi hokea hokemistaan, että älkää sitä nimeä laittako, ja ehdottaa "nätimpiä". Minulla ei useinkaan ole voimaa vastustaa äitiä, joten olin vain hiljaa, ja myöntelin. Kun sitten kerroin, että nimi nyt on tämä, niin äitini soitti ja haukkui minut puhelimessa, kun lapsella on niin ruma nimi, ja laittakaa edes se tai se nimeksi.
Kyllä tuollainen syö itsetuntoa, ja kysyinkin sitten ystäviltäni, anopilta ym. että onko nimi nyt niin ruma. No, ihan normaali nimihän se on.

Omasta mielestään äiti on vain "rehellinen" ja "tarkoittaa hyvää" mutta todellisuudessa on hyvinkin ilkeä ja latistaa ja lannistaa ja koittaa väkisinkin tunkea minua omaan muottiinsa sopivaksi.

äh, tästä aiheesta kun alan kirjoittamaan, niin loppua ei tule, joten laita rypäle Yytä, jos tahdot.

 
Rypäle ja Huiskuhäntä :hug:

Meillä ei oo kukaan pahemmin mun raskautta kommentoinu...mun vanhemmat jotain sanonu, ei kovin positiivista muttei negatiivistakaan... Appiukko on onnitellu ja anoppi mietti vaan heti että mikäs kiire meillä oli ja alko kertoo miten on muillekin sukulaisille tulossa vauvoja....
Alko vaan kyrsiin se että tuli ees kelleen kerrottua ku oikeen kukaan oo meiän puolesta ilonen ja latistaa tietty omaakin mieltä... :(

Ens keskiviikkona ois sitte ultra ja näkee taas että onks masussa kaikki ok. Oloja ei oo mitään oikeestaan, kaikki raikas maistuu parhaiten :)
 
Huiskahäntä, tää on tosiaan vaarallinen aihe. Ku alkaa paasaamaan, ei loppua näy. Toi "parhaan tahtominen" ja "hyvän tarkottaminen" on liianki tuttua. Kurjaa, ettei aikuset ihmiset osaa arvostaa lapsiaan yksilöinä, vaan haluu totettaa jotain omia ambitioitaan niitten (siis meidän ) kautta. :/

Mutta se siitä. Nyt miehen kainaloon. :)
 
rypäle ja huiskahäntä :hug:

).( Ei minkäänlaisia muutoksia,omasta mielestäni :whistle: Mies kyllä viikonloppuna totesi että olen kuin tuuliviiri,mieli muuttuu koko ajan ja saatan purskahtaa itkuun ihan turhasta ;)
Neuvolaan vielä puolitoista viikkoa ja ultraan 5 viikkoa :( Pitkä aika odotella...

Mitenkäs muuten noitten np-ultrien käy jos se hoitajien lakko alkaa?? Pitääkö sitä sitten yksityiselle puolelle mennä vai ultraavatko keskussairaaloissa???
 
Kutmula: en tiedä, ultrataanko irtisanomisten aikana; oysissa ainakin ilmeisesti, sillä antoivat minulle pariviikkoa siten ultra-ajaksi 20.11, klo18.30. Oysissa on muutenkin ultrissa myös ilta-aikoja, joten en tiedä, johtuuko ilta-aika irtisanoutumisista (ettei päivällä ehditä ultrata) vai mistä. Luulisin, että jos epäilisivät, etteivät voi ultrata, olisivat sanoneet, että irtisanoutumisten sattuessa ota uudelleen yhteyttä tms.
En sitten tiedä varmaksi. KYllähän ne ajat ainakin perutaan, eli jokaiselle ilmoitetaan, jos ei voida ko. ajankohtana esim. ultrata.
 
Meillä ainakin ultraa kätilö tai lääkäri. Ei pitäs mitenkään vaikuttaa lakko ultriin.

Me lähdemme kohta viemään pojan hoitoon ja menemme miehen kans kahestaan neuvolaan. Sielä kuitenkin menee ainakin tunti, joten ei taida poika jaksaa odotella.

Mami Ja Nasu 7+6
 
Äippä2006, sehän on sairaalasta kiinni, missä päin asut? Esim. Jorvi on ilmoittanut laittavansa koko synnytysosaston kiinni jos lakko alkaa.

Me käytiin muuten tytön kanssa kahdestaan eka neuvolassa, sama th ja samat asiat joten tarkastettiin lähinnä vain että tiedot pitää paikkansa. Tyttä leikki kiltisti koko ajan. =)
 
Hei vaan täältäkin!

Pikkuhiljaa alan taas tolpillani pysymään, kylläpä vetää voimattomaksi jatkuva oksentelu... Haluaisin jo muuta ajateltavaa kuin tämän jatkuvan etomisen :/

Ultraan ja ekaan neuvolaan vielä 1vko1pv (ens viikon tiistaina siis), millään en malttaisi odottaa =) Me ei olla kerrottu vielä (juuri) kellekään, ainoastaan muutama kaveri tietää raskaudesta. Jos sen viikon verran vielä malttaisi tai sitten np-ultraan asti.

Me meinattiin testata isovanhempien hoksottimia ja hankkia tällä nykyiselle muksulle "ISOSISKO" -t-paita. Katsotaan sitten, kuinka kauan menee, ennenkuin tajuavat :D Silloin aikanaan ostettiin tuleville mummuille ja papalle "mummu" ja "pappa"-mukit, pappa hoksasi ihan heti, mummuilla kesti vähän pidempään ;)

Eipä meille nyt muuta, täytynee lähteä syömään ja sitten päiväunille.

Hulda rv 8+0
 
Pakko tulla päivittämään oma tilanne. Tänään oli eka ultra, ja sieltä paljastui tuulimunaraskaus ja nyt on edessä siis raskaudenkeskeytys... :'( :'( :'(

Minut voi siis poistaa kesäkuisten listalta. Toivottavasti tässä jonkin ajan kuluttua sitten palataan tänne plussaajiin takaisin, kun nyt toivutaan tästä ensin. Tosi pahalta tuntuu, mutta eihän tälle mitään voi...

Tsemppiä kaikille odottajille! :heart:

Kurreliini
 
Kurreliini :hug: Olipa ikäviä uutisia. Koettakaahan toipua :heart:

Nuo asiat kun vanhemmat ottaa asiat negatiivisesti, kaikki tietävästi on tosi ärsyttävää. Mekin eilen kerrottiin anoppilassa, että vauva tulossa, niin ainakin esittivät tosi hyvin iloisia. Voihan se tietty olla, että ne onkii ilosii, meillä ei vaan oo mitkään hyvät välit niiden kans. No olihan siellä ukon siskokin, ja hän oli kyllä aidosti ilonen. Eli nyt tietää molempien perheet. Eikä muille vielä kerrotakaan. Huomenna ois np-ultra. Mulla on ikävästi sellain tunne, ettei siellä oo kaikki hyvin, vaik toi vatta kyllä kasvaa hyvää vauhtia. Ja onhan se sydänkin siellä nähty jo pomppivan, mut silti... Pelottaa vaan. Ehkä huomisen ultran jälkeen uskaltaa alkaa nauttimaan tästä.

Venla ja masuasukki 11+1
 
Kurreliinille osanottoni :hug: :'( , ikävää että näin kävi, toivotan onnea..

Venla Mä kans ajattelen koko ajan ettei kaikki ookaan kunnossa, jotenkin en osaa iloita tästä kun pelko jäytää mieltä. Taisin olla hölmö kun en käyny alkuraskauden ultrassa. Minä niin toivon että teillä kaikki hyvin, ja voit sitten alkaa nauttia raskausajasta ja olla rauhassa. Täällä odotan joka aamu postimiestä että toisi meillekin sen np ultra ajan.

Olo alkaa onneksi pikkuhiljaa tasoittua, vieläkin ällötystä ilmassa mutta ei niin pahasti.
-Kylli 9+6-
 
Kurreliini :hug:

täällä taas työpäivä takana ja tytön kanssa kotona....tuossa jo pienet unoset otin ku tyttö katsoi lastenohjelmia. Keskiviikkoa odottelen innolla että näkee taas kirpun ja toivon että voi taas huokaista että kaikki on ok... Ollu taas iha outo olo, välillä ei muista että on edes raskaana, välillä on varma että kaikki on ok ja välillä taas ettei kaikki taas ole ok. Missään muussa raskaudessa oo ollu tällästä....
 
Kurreliini :hug:

täällä taas työpäivä takana ja tytön kanssa kotona....tuossa jo pienet unoset otin ku tyttö katsoi lastenohjelmia. Keskiviikkoa odottelen innolla että näkee taas kirpun ja toivon että voi taas huokaista että kaikki on ok... Ollu taas iha outo olo, välillä ei muista että on edes raskaana, välillä on varma että kaikki on ok ja välillä taas ettei kaikki taas ole ok. Missään muussa raskaudessa oo ollu tällästä....
 
http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby

Voima :hug: Kurreliini...

Mulla täällä näköjään alkaa pahoinvoinnit...nyt on pari tuntia oksettanu ja oon sen verran itsepäinen etten halua käydä oksentaas, plus että olen töissä klo21 asti...ahdistaa...blaah :x

Mikä np-ultra?...koska kuunnellaan sydän-äänet ja koska eka ultra?...
Mulla viikon päästä eka nla ja sitten en tiedäkkään jatkoa...olis kiva saada kuunnella sydän-äänet ja ultra enne joulua...hmm

Kertokaa ken tietää... :heart:
 
mä luulen että meilläkin kuunnellaan ens vkolla sydänääniä kun on neuvolalääkäri...mulla on kyllä kuullu tosi myöhään noilta muiltakin nuo äänet että saa nähä miten hyvin kuuluu...Onneks tota ennen on se ultra tällä vkolla... :)
Niskapoimu ultraa ennen voi olla se alkuraskauden ultra, joka on täällä meillä ainoo mitä ilmatteeks saa...
 

Yhteistyössä