***Kesäkuun Vauvat 2008***marras

Heissan vaan kaikille ja tervetuloa uudet odottajat mukaan! =)
Mulla kanssa ihan epätodellinen olo, et oonko mä edes raskaana kun oireet ob häviny melkein kokonaan. :/ Ainoat mitä tällä hetkellä on niin palelee ja tisut hieman hellänä, tuntuu et mun nännit lähtee lentoon..outo tunne kun niin kihelmöi! :whistle: Onkohan tää ihan normaalia, et oireet näin muuttuu..ja jopa häviää..Nyt siis rv 5+5 meneillään.
Mulla siis eka ulltra yksityisellä olisi jo 5pv, mutta ajattelin sitä kyllä ihan suosiolla siirtää muutamalla päivällä eteenpäin. En tahdo sitten pettyä jos sieltä ei kuulukkaan mitään,vaikka lääkäri mulle vakuutteli puhelimessa että pelit ja vehkeet on kyllä sitä luokkaa, et pitäisi jo noilla viikoilla kuulua syke. Saas sit nähdä, yritän sen kuitenkin siirtää sinne 8 tai 9pv, oltais sit jo 7+2.. ehkäpä silloin kuuluisi ainakin hieman varmemmin se pieni syke..=) Ei muuta kun edelleen toivon parasta ja pelkään pahinta.
Hyvät illan jatkot kaikille odottajille ja tarrasukkia jokaisen masuun hirmusen paljon!!
:heart: :heart:
 
Huomenta!

Vihdoin olen selvinnyt sängystä ylös.

Tuntuuko muilla vatsan alueella välillä vihlaisuja? Kai ne kuuluu asiaan?
Tai välillä särkee vähäsen ja välillä vihlaisee nopeesti. Ei tosin hirveän kivuliaasti , mutta kuitenkin.

Hauskaa päivää kaikille :)

Melike, 6+1
 
Tervis!

Hienoa että saatiin oms pino kesäkuisille :) On selkeämpää kaikin puolin näin...
Tänne ei kummempaa kuulu, entiset voinnit... Kuvotusta aamupäivisin, sellaista tympeää pahoinvointia.

Lyhyestä virsi kaunis tällä kertaa, nyt lähdetään puistoon tytön kanssa :)

Kylkiluu ja Muumi 7+0
 
Huomenta!

Olin reipas, tilasin jo neuvola-ajankin tälle aamua :) Suurta päivää saa odottaa vielä 20.11. asti. Pääsenkin sitten heti samalla kertaa ultraan! Viikkoja on silloin 9+.

Tänäaamuna jouduin myös ensimmäisen kerran halailemaan vessanpönttöä :x Eilisillasta asti on ollut pahaolo, nyt sitten helpotti B)

Ja pannaan tähän vielä vähän "pelottelujakin", ennen esikoista kuppikoko oli 75B, imetysaikaan 80D ja nyt taas vastaavasti 75A. Saapa nähdä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan :D
 
heippa taas kaikille! ja tervetuloa uusille. :flower: näköjään olen taas tippunut listoilta.. :snotty: no, en kyllä päivittäin ole kerennytkään palstailemaan, kun noi lapset pitää kiireisinä. =)

mutta siis la on 17.6 ja sairaala on K-HKS ja lapsia on 2x 05 ja 06, eli kolme pientä. :heart:

pahoinvointia edelleen odottelen. tuntuu vaan, ettei raskaus voi mennä hyvin jos ei ole pää pöntössä. edellisillä kerroilla oksentelin ihan päivittäin aamusta iltaan lähes puoleen väliin raskautta.
toki tiedän, ettei aina pahoinvoinnin puuttuminen mitään tarkoita, mutta huoli pysyy silti.. :(
no, onhan tässä vähän ällötystä ollut, kerran olen oksentanut, ja eilen meinasin kun pojan kakkoja siivosin potasta. :x

toisaalta muita oireita on, tissit on kipeet ja väsyttää ja mielialat heittelee. :xmas: ja kohdunkasvukivut alkoi, juuri noi kamalat vihlasut. auts kun sattuu...

no, neuvola on parin viikon päästä, jospa vaikka sitten kuuluisi ne sydänäänet, niin voisi lopettaa hermoilun. :D

jee, tänään rv 7+0!! :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jade77:
Mulla siis eka ulltra yksityisellä olisi jo 5pv, mutta ajattelin sitä kyllä ihan suosiolla siirtää muutamalla päivällä eteenpäin. En tahdo sitten pettyä jos sieltä ei kuulukkaan mitään,vaikka lääkäri mulle vakuutteli puhelimessa että pelit ja vehkeet on kyllä sitä luokkaa, et pitäisi jo noilla viikoilla kuulua syke. Saas sit nähdä, yritän sen kuitenkin siirtää sinne 8 tai 9pv, oltais sit jo 7+2.. ehkäpä silloin kuuluisi ainakin hieman varmemmin se pieni syke..=)
Hei Jade77,
mä olin varhaisultrassa rv 7+1. Syke NÄKYI, mutta ei kuulunut. Ja ainakin se lääkäri sanoi, ettei voi vielä ultrassa kuuluakaan noilla viikoilla.
 
Täällä myös niitä vihlaisuja ja kasvukipuja. Tuntuu juuri samalta ku esikoista odottaessa :). Muistelin tuossa että esikoisesta tein plussatestin 18.12.05 ja toisesta tein ekan testin 18.10.07.

Paha olo vaivaa aamusin, päivällä enemmän kuvottaa. EI hirveetä pahaa oloa ku kuitenki tulee juotua kahvia ja syötyä.

Harmittaa nää huonot ilmat..Ei pääse isommin pojan kans ulkoileen, tekis mieli lähteä käveleen pieni lenkki.

Me taidettiin ekan kerran esikoisesta kuunnella dopplerilla rv9, jos en väärin muista. Ja heti kuulu :)


 
melike : mahan nippailut, poltamiset ja vihlonnat kuuluvat alkuraskauteen. ei kannata pelästyä, ajattele asiaa niin että siellä se pikkunen raivvaa itselleen elintilaan, kohtu nimittäin kasvaa näin alkuraskaudessa hurjaa vauhtia :)

sydänkäpynen ihana tuo sivu! taitaa olla hormonit hiukan pinnassa kun kyynelehdin täällä kun luin sivua :D

omaa napaa.. eipä tänne kummempia, vapaa päiviä vietellää ja rentoudutaa.
kohta tarvis kaupunkii lähteä ystävän ja peikkopojan (4viikkoa :) ) kahvittelee. on muuten jännää kun huomaan itestäni että on hormonit pinnassa.. ei tarvi kun jotai telkkariohjelmaa kytätä ja heti on itku kurkussa kun menee hiukankin surulliseks. sama itellä jos jokin vaikka harmittaa ni alkaa heti itkusireeni huutaa -miestä huvittaa :LOL:
muuten ei oireita niin ole. maha nipistelyä,valkovuotoa, väsymystä,..
19.11 päästää sitten taas kattomaan meijän pikkusta :heart:
eilen illalla kävi muuten hassusti, mäkin "pääsin" ekaa kertaa halailee pyttyä. otin tossa illalla vitamiinitabletin ja söin, ei tainnu mennä kun puol tuntia ja ne tuli pikapostilla takasin. epäilen oliko se siitä tabletista johtuva koska siihen loppui pahaolo :/

eipä tässä kummempia, tervetuloa uusille ja tsemppiä ja hyviä masuvointeja kaikille!!!

marleena83 ja vinski 8+6
 
marleena83: mulla tuli esikoisen aikana vitamiinitableteista ihan järkky olo. aloin ottaa niitä aina ennen nukkumaanmenoa, niin johan helpotti!
oma napa: soitin neuvolaan, ajan 13.11. silloin myös pojan 5 kk neuvola.
neuvolantäti nauroi puhelimessa, että "taasko", kun kerroin olevani raskaana :LOL: olo edelleen, toistaiseksi hyvä..
äiti&heikka 5+4
 
Jade77: Mennään ihan samoilla päivillä, mullakin tänään 5+6. Väsy on, mutta muuten ihan normaali olo. Minkäänlaista pahoinvointia ei ole ollut ja sen vuoksi olen alkanutkin epäillä ettei masussa ole ketään! Olin jo niin onnellinen kaksi viikkoa sitten kun sain plussan testiin ja nyt mieliala on melko negatiivinen. Onneksi kahden viikon päästä meen ultraan niin saan jotain tietää. Mulla alkuraskauden ultra 9.11, jolloin rv 7+2, joten se sydän pitäisi näkyä. Ei malttais odottaa!
 
Täällä on tänään ollu hyvä olo!*tuulettaa* eli ei oo tarvinnu oksentaa :x
Mulla on kans sattunut mahaan välillä,samalla tavalla kuin esikoisesta.
Äippä2006:Huomasin et me ollaan tehty esikoisista samana päivänä plussatesti 18.12.06 :heart:



 
Hei Juuliai! =)
Niimpäs mennäänkin samoilla viikoilla ja säkin odotat esikoista. :heart: Ootko sä muuten minkä ikänen,jos saan udella?Mä täytin just 30, huh huh..Mulla ei ole myöskään mitään oloja paitsi tisut on pirun kipeenä, nännit varsinkin.Väsymystä ei ole oikeestann ollenkaan, jumppia olen jaksanut vetää tosi hyvin, vaikka aina aluksi ennen tunnin alkua on tuntunut ettei tästä taida tulla yhtään mitään. Olisi kiva tavallaan että olisi jotain oloja, mulla kun ei ole mitään pahoinvointia,hajuaisti tuntuu olevan yhtä huono kun ennenkin..ei mitään oloja. Vatsa on tosin aina iltasella turvoksissa, pieni pömppis siinä on päivän päätteeksi. Sitä kumpua mä olenkin tässä ihmetellyt, kun mulla on rasva% kehossa ollut aina tosi alhainen(ammatin varjopuolia ;) ) ja nyt siinä ei näy sixpäcciä vaan pömppis, aivan ihanaa!! =)
Mä olen tosi paniikissa just sen suhteen,et onkohan sielä masussa oikeesti yhtään mitään...niin kovasti tätä ollaan toivottu ja haluttu. Pitää vaan yrittää ajatella positiivisesti ja elää tätä elämää ihan normaalisti. Kyllähän se sielä masussa pysyy jos on pysyäkseen, turhalla stressaamisella saa vaan pään täyteen harmaita hiuksia :/ Mut vaikeeta on olla ajattelematta, että jos sielä ei mitään olekkaan tai jos se ei sielä sitten pysykkään. Eli tätä tää on, vatvomista päivästä toiseen..
Mä soitan kohta sinne yksityiselle ja siirrän sen ultran 5 päivästä loppuviikkoon, mielummin menen 7+ jotain kun 6+ jotain. =)
Ei muuta kun positiivisia ajatuksia ja tarrasukkia asukeille. :heart:
 
ne ei enää mua huoli tuonne vauvakuume-puolelle vaikka olen sinnikkäästi yrittänyt siellä roikkua.. en vaan ole uskaltanut tänne vielä ilmoittautua kun meillä on ollut muutamia keskenmenoja menneisyydessä, niin pitää olla pikkasen varpaillaan. mutta, nyt mäkin vihdoin uskallan ilmoittautua tänne. tänään aamulla käytiin ultrassa ja kaikki näytti hyvältä, siellä masussa kellii pienen pieni toukka, ainoastaan noin 10mm pituinen mutta sydämen syke näkyi jo selkeästi. viikkoja laskettiin pienelle 7+1. LA nyt siis olisi 16.6 ja synnärinä KYS. tämä on meidän kolmas pienokaisemme :heart: :heart:

blogia olen nyt miehen kanssa kirjoittanut raskausajalta (jota onkin kulunut jo huimasti :xmas: ), mutta jos kiinnostaa niin sitä voi käydä lukemassa ja mielellään saa kommentoidakin :saint:



blogi:
http://hibbula.blogspot.com/
 
Jes,sain siirrettyä sen ultra-ajan 5.11 sinne 9.11 aamupäivälle. =) Eli sinne nyt odotellaan intopinkeinä! :heart:
AnnaManna: olipas ihana käydä lukemassa tota sun blogia, taidan ruveta vierailemaan sielä useasti. =)
 
Uusi lista on hieno! Kiitos sydänkäpynen.

Uusia odottajiakin on löytynyt paljon, tervetuloa!!

Olen ollut hetken taka-alalla, kun on väsyttänyt niin paljon, etten ole jaksanut kirjoittaa. Kaikki alkoi omasta tyhmyydestä, kun söin huonosti ja liian vähän sunnuntaina. Eilenkin oli oksettava olo koko päivän. Tänään on taas hyvä olo eikä ole turvottanutkaan niin paljon.

Töissä on keskittymisvaikeuksia, kun vauva-ajatukset pyörivät päässä... Aika menee hitaasti, kun eka neuvola on vasta 23.11 ja ultra 17.12.

Jade77, hauskaa, meillä on sama LA ja minä täytän 30 vuodenvaihteessa!!




 
Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:
ne ei enää mua huoli tuonne vauvakuume-puolelle vaikka olen sinnikkäästi yrittänyt siellä roikkua.. en vaan ole uskaltanut tänne vielä ilmoittautua kun meillä on ollut muutamia keskenmenoja menneisyydessä, niin pitää olla pikkasen varpaillaan. mutta, nyt mäkin vihdoin uskallan ilmoittautua tänne. tänään aamulla käytiin ultrassa ja kaikki näytti hyvältä, siellä masussa kellii pienen pieni toukka, ainoastaan noin 10mm pituinen mutta sydämen syke näkyi jo selkeästi. viikkoja laskettiin pienelle 7+1. LA nyt siis olisi 16.6 ja synnärinä KYS. tämä on meidän kolmas pienokaisemme :heart: :heart:

blogia olen nyt miehen kanssa kirjoittanut raskausajalta (jota onkin kulunut jo huimasti :xmas: ), mutta jos kiinnostaa niin sitä voi käydä lukemassa ja mielellään saa kommentoidakin :saint:



blogi:
http://hibbula.blogspot.com/
eiks se meillä ollukin niin et me ei vauvakuumeilijoista poistuta :saint:
 
Jade77: Mä olen 27. Aika samanlaisia fiiliksiä kuin sullakin. Toivois että olis enemmän oireita, jotta uskoisi, että masussa on elämää. Mulla sama juttu olen aina ollut hoikka ja harrastanut paljon liikuntaa. Jo ennen plussatestiä huomasin, että maha ei olekaan enää niin tiukka kuin ennen ja paino on noussut kilolla. Voi kyllä johtua siitä, että ruoka on maistunut hyvin.

Sä tiedät varmaan, et kuinka kauan voi käydä normaaleissa jumpissa? Olen käynyt aerobiceissä, joissa vaikeahkoja sarjoja ja sitten erilaisilla lihaskuntotunneilla. Kun soitin neuvolaan, täti sanoi, että hyppyjä ym. tulisi välttää ja sit vatsalihaksia. Onkohan näin?

Ja kiva, meillä ultra samana päivänä! Toivottavasti saadaan molemmat hyviä uutisia ja pikkuiset pysyvät mukana loppuun asti.

tiksa: sullakin sama laskettu aika! =)
 
Terve tiksa! =) Heh, niimpäs näkyykin...samanikäsiä ollaan ja laskettu aikakin samana päivänä.Täytyy kyllä sanoa,että tää palsta on aivan mahtava!! Ihanaa kun on "kohtalotovereita"jotka vielä puksuttaa eteenpäin samoilla päivilläkin. Kiva kun pystyy jakamaan kokemuksia ja tuntemuksia täällä, voi vähän jopa vertailla mitä tuntemuksia muilla samoilla päivillä olevilla on, ja sit jos panikoi jotain asiaa ja tuntuu että olen varmasti ainut tän asian tai oireen kanssa, niin täältä löytyy vertaistukea takuuvarmasti! :hug: Mieletöntä kertakaikkiaan.Mullakin nämä ajatukset, oireet ja oireettomat päivät menee vatvoessa,kun vielä esikoista odotan niin kaikki on niin uutta ja ihmeellistä,et välilä oikein hävettää.. :ashamed: mutta täällä onneksi aina olo helpottaa! Te olette KAIKKI kyllä niin IHGUJA!! :heart: Toivotaan,että pysyttäis listoilla sinne h-hetkeen saakka. =)
Nyt töihin, ysiin asti pitäisi taas lusia. Joten hauskaa päivää kaikille, illalla taas koneen ääreen moikkaamaan teitä. =)
 
Juuliai,mulla ainakin kaikki raskaana olleet työkaverit on vetäny jumpat ihan normaalisti loppuun saakka,niin kauan kun maha ei ole ollut tiellä.Ja niin meinaan tehdä minäkin, tottakai vältän sellaisia liikkeitä jotka tuntuu pahalta tms. Esim.spinningissä loppuraskaudessa pitää seurailla sykkeitä, mutta muuten meillä on työkamut kyllä vetäny tunnit ihan normaalisti ison masun kanssa. Kontakti-ja taistelulajit on täysin erikseen, eli sellasia rajottaisin kyllä alusta alkaen mutta muut jumpat on mun mielestä sallittuja niin pitkään kun oma kunto niin vaan sallii. =) Eli jos aktiivisesti on harrastanut liikuntaa voi sitä jatkossakin harrastaa, mutta jos raskauden todettuaan alkaa yhtäkkiä treenaamaan hikihatussa joka päivä niin siitä ei ole mitään hyötyä kenellekkään. Silloin kannattaa aloittaa ihan peruskunnon kohottamisesta, liikuntahan on aina hyväksi. =) Kuntosalilla taasen, jos on vetäny punttitreenin maximi painoilla aikaisemmin niin loppuraskuden aikana kannattaa nostaa toistojen ja sarjojen määrää ja keventää painoja.Mä meinaan kyllä treenata ja ohjata 5pv/viikossa edelleen, jos vaan olo niin sallii. :whistle:
 
tervehdys!
Taisin joskus aikoja sitten esittäytyä, mutta otetaanpas uudestaan ;)
Elikkäs neljättä ootellaan ja la tällätietoa olis 10.6.en ole vielä käynyt neuvolassa joten saapa nähdä muuttuuko aika paljon.
...niin aika :D ei pitäs vissiin tuijottaa liiaksi tuotakaan.Eka syntyi viikoilla 41.6, toka 39.1 ja kolmas 38 joten heitteleehän se, mut jotain osviittaa kuiteskin B)
Kuvotus lähes jatkuvaa ja oksujakin on tullut, mut sen verran vähän, et laskuissa pysyy vielä mukana ;) Niin ja synnäri olis näilnäkymin Kys
 
tännehän olikin kivasti ilmestyny uusia vaikken ollu ku yhen päivän pois :)
Meillä toisen kotikaupungin reissusta tulikin aika tynkä, yhen yön mittanen kun tänää sato niin paljon vettä aamusella ettei raksalle viittiny tytön kanssa jäädä.... ja tuleva mummo otti enemmän kun tarpeeks päähän kommenteillaan, ei pahaa sanonu mutta kyseli vaan että mikäs kiire meillä kun tulevasta vauvasta kerrottiin...onnittelikin joo, mutta lie sitte tarkoittiko tuota. Parempi oli tulla kotio ku itku jo muutenki herkässä ja jaksa tuollasia kommentteja kuunnella tällä hetkellä.

no onneksi tuli hyviäkin uutisia tälle päivälle kun soitettiin pariksi päiväksi töihin :) mukavaa vaihtelua tälle kotona ololle ja pääsee kokeileen että kestääkö käsi vai ei... :) Ja tyttö oli innoissaan kun pääsee pitkäksi päiväksi hoitoon :)

Omassa olossa ei muutoksia, sitä samaa kuin muinakin päivinä..

Hande ja kirppu 8+1
 

Yhteistyössä