***Kesäkuun Vauvat 2008***marras

Syliapina, myötätuntoa :hug: Miten jatkossa, saatko uuden ajan ilman ongelmia? Vai luulevatko oikeasti, että joku jättäisi huvikseen ajan käyttämättä :headwall:

On:
Olen jatkuvasti huolissani jostakin ihan hölmöstä asiasta, kuten miten viihdyn äitiyslomalla uudella paikkakunnalla, miten ikinä mahdutaan nykyiseen asuntoon, työasioiden hoitaminen, jne. Valvoin sitten viime yönä klo.22-01.45 miettien kauheita juttuja joka asiasta. En ole yleensä tällainen, varsinkaan kun ei ole mitään syytä stressata etukäteen mistään asioista, kun ei tiedä miten ne loppupeleissä menevät :|

Töissä olen kyllä sitten ollut tehokas ja saanut kaikki kuun vaihteen hommat tehtyä nopsasti. Pitää nyt keskittyä loppuvuosi työntekoon tosissaan ja kertoa sitten joulua ennen töissä, jos kukaan ei ennen sitä arvaa. Muuten saa viettää lisää tuskaisia unettomia öitä ja pelätä, että pikkukaverikin kärsiin stressaamisesta.

Mutta nyt tehokas loppuviikko ja viikonlopuksi lähdetään Tallinnaan koko perheen voimin. Viedään koira hoitoon, viedään poika ekalle risteilylle ja ulkomaan reissulle, ollaan Vanhassa kaupungissa yötä hotellissa ja rentoudutaan. Sunnuntaina palataan kotiin.


 
Voi Sylis :hug: Toivottavasti saat pian uuden ultra-ajan.

ON: Aloitin sitten norjankielen opinnot tänäaamuna ihan reippaanlaisesti :x Halailin pyttyä pitkän tovin, tyttö katsoi vieressä säälivin silmin, hyvä ettei päästä silittänyt :D Eikä sekään sit näköjään riittänyt, jatkoin suullisia harjoituksia tuossa hetki sitten. Pakko näköjään syödä jotain vähänväliä, muuten saa kärsiä. Ehdin jo miehellekin töihin tekstaamaan, että nytkö tämä sitten alkoi, loppu häämöttää useamman kk:n päässä :headwall:

Ja väsyttääkin ihan mahdottomasti *haukotus* Toiveissa olisi päästä päikkäreille puolen tunnin sisään, sikälimikäli tyttö vaan malttaa nukahtaa. Tähänasti on nukkunut lähes kaikki päikkärit pihalla vaunuissa/rattaissa, mutta nyt kun on vielä vähän nuhainen + ulkona tulee taivaantäydeltä vettä, olen parina päivänä nukuttanut sisälle - eilen urakkaan meni vaatimattomat 1½ tuntia ja saldo oli ½ tuntia unta. Rattailla jos lähdetään liikkeelle, ei päästä edes postilaatikoille (matkaa n.200m) ja NukkuMatti noutaa tytön. Toivottavasti tänään paremmalla onnella *pitäkää peukkuja*
 
kyl mä sain heti uuden ajan. perjantaille mut joudun järvenpäähän menee ultrattavaks mut eipä se haittaa.

kai se siitä itkuraivarista tajus etten tahallani jättäny sitä väliin. ja oli se nainen siinä tiskillä ihan mukava kun sano että koittaa selvitellä sillee että ei tarviis sitä maksua silti siitä maksaa.

ja oon kyllä ihan varma että mun moka se ei ollu koska varmsitan tollaset kuitenkin moneen kertaan puhelimessa.
 
Sydänkäpynen: esikoinen olisi tuloillaan! Huimaa!

Kerrottiin eilen tuleville mummoille ja papalle, olivat ihan hämillään mutta onnellisia! Kyllä ne on sitä jo odottaneetkin; aina kun sanoin että arvaa mitä? äiti sanoi mulle -sä oot raskaana. mä pyysin sitä istumaan alas ja sit se kysy et ai miks, ootkos raskaana... :D

Eli onnellisena jatketaan odotusta, paha olo meni ohi hetkeksi mutta avopuolisolle tuli sympatiaraskaus: maha sekasin, lämpöä ja kamala väsymys sekä ilmavaivoja... heh. tais olla joku pöpö vaan kun meni jo ohi. :LOL:
 
Hei kaikille! pitkästä aikaa kirjoittelen, olen kyllä lueskellut melkein joka päivä, on vain ollut sellainen olo ettei ole nyt ollut sanomista.

Syliapina :hug: onneksi perjantai on jo ylihuomenna!

täälläkin odotellaan jo innokkaana että pääsisi neuvolaan. Meillä se on ensi torstaina, sieltä sitten saa lähetteen ultraan. Meillä ei kuulu kunnalliseen kuin se niskaturvotusultra, pitää käydä sit rakenneultrassa yksityisellä, tylsää.

Täällä aaltoilee ällötys. välillä on onneksi päidiä jotka ovat parempia. Tänään tosin valitettavasti taas se huonompi päivä, tuntuu että oksu on koko ajan ihan tuossa kurkun päällä..
Kahvia en ole pystynyt juomaan kohta kahteen viikkoon. toisaalta sehän onkin ihan hyvä, eipähän tuu liikaa kofeiinia.

sydänkäpynen :wave: kiitti kun jaksat pitää sivustoa yllä. Tää kuukausipino on hyvä, ei tuu sit niitä jumituksia :heart:

-kylli ja ruttunen 8+2-
 
pakko valittaa.. mun olo on IHAN KAMALA!!! väsyttää vaan koko ajan ja etoo.. oksentanut olen vain muutaman kerran joskus viikko sitten ihan suosiolla kun kuvittelin sen parantavan oloa (niin kuin aikaisemmissa raskauksissa ), mutta eipäs auttanut. syön nyt inkiväärikapseleita, mutta ei näytä nuokaan auttavan. mikään ei maistu. hankalaa kun koko ajan olis nälkä ja mitä enemmän nälkä tulee niin sitä pahempi olo. mut mitään ei tee mieli. lämmin ruoka on ihan täysin ulkona kuvioista, en vois kuvitellakaan laittavani mitään oikeaa ruokaa suuhuni.. ei tosin mikään muukaan maistu, ei edes karkit :'(

mikäs teillä muilla menee helpoiten alas?? oon miettinyt pääni puhki ja yrittänyt keksiä jotain miellyttävää syömistä, mutta mitään en ole vielä tähän mennessä keksinyt..

väsymyskin on toooosi iso. nukun noin 10-12 tuntia yössä ja kahdet päiväunet. aamulla kun herään, haluaisin vaan takaisin nukkumaan.. :(



blogi:
http://hibbula.blogspot.com/
 
Kävin ultrassa tänään, ja siellä näkyi lapsivesiontelo, ruskuaispussi, pienen pieni alkio ja sen läpättävä syke :). Alkio oli n. 4mm kokoinen, joten vastasi viikkoja 5-6. Niinpä viikkoja on ilmeisesti kasassa vähän vähemmän, kuin oletin menkoista laskettuna. Lääkäri arveli viikkoja olevan n. 5+5 tällä hetkellä.
 
AnnaManna Mulle uppoa puurot, se eloveenan pikavalmispussipuuro on ihan hyvää, niitä on useita makuja mukana marjoja. Mä lisään vielä omia pakkasesta, on raikasta ja makeaa ja voi syödä myös viileänä.
Sit mehut ja mehukeitot menee ja jugurtti, lisäksi mandariinit ja päärynät, kaikki sellainen siis mikä on helppo niellä :)

Mouse kiva kuulla että kaikki ok!
Täällä alkaa kärsivällisyys mennä, kun en käyny siellä varhaisultrassa.. no, muutama viikko niin pääsis sinne np ultraan. Välillä on niin pelottava fiilis.. mut kai se on normaalia.
 
Moi kaikille!

Kiirettä on pitänyt, nyt pikakirjoitus. Sydänkäpynen ja ElinaMaria
oon vm. -82. Asun Hämeenlinnassa eli mikäs synnytyssairaala täällä sit on?? Eka neuvola viikonpäästä. Tää tuntuu vieläkin ihan epätodelliselta ja välillä on kauhee paniikki siitä mitä pitää/saa tehdä ja syödä. Mutta kai tää tästä. Lisää kuulumisia myöhemmin!
 
ikionnellinen
Heippa!
Tänne hyviä ja vähän huonompia kuulumisia; eilen oltiin ekassa ultrassa, tänään viikkoja tasan 8. Näkyi selkeä ruskuaispussi, sikiö 14mm pääperämitaltaan, vahva syke, 164x min! Katottiin jo hetki 3D-ultraakin, hauskan näköinen pikkumöhkylä. Oon niin onnellinen.
Ne ikävät kuulumiset, paha olo jatkuu lähes koko ajan, inkiväärit kapselit ja B6-vitamiinia kokeilen, vaikutusta odotellessa... ja väsymys on valtavaa.

Mukavia jaksuja kaikille!
 
http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby



AnnaManna kirjoitti:
mikään ei maistu. hankalaa kun koko ajan olis nälkä ja mitä enemmän nälkä tulee niin sitä pahempi olo. mut mitään ei tee mieli. lämmin ruoka on ihan täysin ulkona kuvioista, en vois kuvitellakaan laittavani mitään oikeaa ruokaa suuhuni.. ei tosin mikään muukaan maistu, ei edes karkit :'(

Sama täällä tänään, mutta en viel oo oksentanu...mutta ovella käy aina välillä...blaah, tänään aikasin nukkumaan, ku huomenna aamuvuoroon...
 
täällä eka työpäivä takana ja mä oon iha itestäni ylpee ku jaksoin koko päivän ilman päikkäreitä ja kiukutteluja :) tytön sain äsken unosille.. kattoo miten aamu menee kun pitäs herätä ennen kuutta.... Mutta töissä on kivaa pitkästä pitkästä aikaa, ekaa kertaa valmistuneena töissä :)

tänää ei ole ees ollu kovinkaan paha olo, pientä syöny aina ku on kerenny ni ei oo tullu oloja eikä oo kyllä kerenny tuota ees kauheesti miettimään.että ehkä elämä voittaa tuolta osin :)
 
Nyt on iskenyt kyllä kauhee väsymys. Tänään oon ollu hereillä jotain 7 tuntia ja taas oisin valmis sängynpohjalle. On tää sairaslomalla olo niin kivaa kun voi nukkua sillon ku huvittaa :D

Onko teillä muilla alavatsakipuja, esim. ylösnoustessa? mulla on välillä ja yleensä se on oikeella puolella. Huolettaa, että onko tuolla masussa ketään ja jos on niin onko kaikki hyvin :/
 
Mukavaa, että nämä sivut vähän selkiintyivät ja samalla lyhenivät. Toivottavasti näin kuukausittain jakamalla ovat myös nopeammat käyttää. Omaan napaan ei ihmeempiä. Tänään soittelivat äitipolilta ja sinne ensimmäinen aika on 15.11. Tekevät silloin np-ultran ja viikkoja olisi about 11. Väsymys on alkanut vaivata iltaisin ja uusia liivejä täytynee kohta alkaa hankkia (ei sinäänsä mikään paha asia!), mutta muuten raskausoireet pysytelleet poissa. Ekaa odotellessa en olisi edes raskaana uskonut olevani, ellen ultrassa olisi pikkuista nähnyt, sen verran hyvin jaksoin koko raskausajan.

Puolisen vuotta olen ollut uudessa työssä ja siellä yks itseni vetämä projekti jää vähän puoli tiehen, kun kesken kaiken jään äitiyslomalle. En ole vielä ilmoitellut, mutta kohteliaisuussyistä ajattelin sen kuitenkin tämän vuoden puolella tehdä. Pakkohan ei ilmeisesti olisi kuin muutama kuukausi aikaisemmin.

Jaksamista kaikille!
 
viime yö meni hirmu huonoilla unilla.. en millää saanu nukutuksi kun tuntui että selkä räjähtää :/ hirmu kurjaa. nyt nuokun tässä koneen edessä ja koitan nopeasti saada kirjotetuksi.
pissakokeella kävin tänään kun eilen soittivat neuvolasta että viljelyssä oli jotain häikkää. tosin harmittomaksi osoittautuivat luulot, onneksi.
ajattelinkin jo että näinkö pitkälle pääsin kun kaikki puhuvat että raskaana saa helpommin esim. hiivan, virtsatietulehduksen,ym.. :D
oli muuten hyvä kun soitin sinne tänää tulosta.. terkkaritäti sanoikin kun tuumasin tuosta mun lisääntyneestä valkovuodosta että ei kannata huolestua. tuumasinkin että olen päättänyt nyt olla stressaamatta ainakaa ennenkun sieltä alkaa jotain muuta vuotoa johon terkkaritäti "..ei sieltä mitään tulekkaan, siihen nyt asennoidutaan.." :D on kyllä siinä oikeassa ammatissa ihminen,jaksaa ymmärtää ja auttaa TOISIN kun tää mun oma terkkaritätini joka nyt siis onneksi on sairaslomalla -eikä toivottavasti tulekkaa vielä 7 kuukauteen
eipä kai kummempia.. niin ja kovasti tervetuloa uusille tietty :hug:
kuullaan taas ja voimia kaikille!!

marleena83 ja vinski 9+0
 
huoh..täällä myös väsymystä, johtuu kyllä siitä kun poitsu heräillyt parina yönä tunnin välein, kun hampaita on puhkeamassa...
miss piggy: mulla myös välillä vihlasee oikealle puolelle, just kun tekee nopean liikkeen tms. Mulla ainakin kohtu kallellaan oikealle puolelle, joten johtunee siitä..kasvukipuja taitaapi olla.. mut nyt tää "punkero", niin kuin isäntä aina kauniisti kutsuu, menee nukkumaan että jaksaa taas yöllä heräillä :LOL: :kieh:
ä+ heikka 5+5
 
Tää on kyllä nyt aivan uus raskausoire mulle; oon aivan hysteerinen. Siis naurattaa ihan kaikki. Eikä vaan sillee "hih" vaan niin, et henkee salpaa, kyyneleet lentää silmistä ja suusta ei ääntäkää kuullu, mut luukku on auki ja koko likka hytkyy melkein sohvalta alas. Mieskää ei oikee enää pysyny eilen illalla mukana, ku makasin keittiön lattialla nauramassa valehtelematta ainaki vartin. Puhekykyki tuntuu kadonneen - selitin ihan tosisani, et voisin syödä "manardin", ku ne on niin hyviä tähän aikaan vuodesta. Tarkotin siis selvästikki klementiiniä, mut sekotin sen mandariiniin. Just. ;)


 
AnnaManna Meniskö hedelmät alas? Itselläni edellisessä odotuksessa meni alas vaan hedelmät ja mehujää :p niitä pitikin olla tukkupakkaus pakastimessa kun söin monta päivässä.

Mulla on alkanut iltaisin koskea mahaan ihen hirveästi,kipu on niin kovaa etten pysty edes liikkumaan :( Luultavasti kohdun kasvukipuja.Onko kenelläkään muulla näin kovia nämä kivut? Minulla ei edellisissä raskauksissa tämmöisiä ole ollut ja mietinkin että pitäisikö neuvolaan vielä varmistukseksi soitella??

Oma olo muuten edelleenkin OK =) Saa nähdä millon niitä oireita alkaa tulla :whistle:
 
kaverin kanssa eilen juttelin. ja musta ei tunnu miltään tää juttu. ei onnelliselta mutta ei surulliseltakaan. tuntuu vaan hölmöltä kattoa mitä suuhunsa laittaa ku ei o mitään "näkyvää" syytä että miks. jotenkin tosi uus fiilis mulle. :|

ja sitte välillä saattaa tulla sellanen hurja onnellisuus olo että ihanaa,meillekin tulee nyyttin, ja sitten se siit saattaa tippua ihan yhtäkkiä siihen että mitä ihmettä me oikeen ajatellaan.

voihan tää jstn hormoneistakin johtua tai sitten vaan siitä että en o viel nähny mtn konkreettista.
 
Kaa
:kieh:

Alkuun pitää heti valittaa. Olin viime yönä yövuorossa ja tulin kotiin vähän ennen kahdeksaa. Nukkumaan menin siinä puoli yhdeksän aikaan ja nukahdin aikalailla heti. MUTTA heräsin puoli tuntia myöhemmin hermoja raastavaan jurruutukseen; yläkerrassa poraavat betoniseinää ja -lattiaa jatkuvalla syötöllä. En ole nukkunut lainkaan sen yhdeksän jälkeen. Oksettaa ja väsyttää, itkettää ihan. Toivottavasti lopettaavat tuon poraamisen ennen neljää, olisi vielä kaksi yövuoroa edessä. Huonompi homma jos ei saa nukutua ollenkaan! :kieh:

Mutta sitten se eilinen eka neuvola; oikein positiivinen kokemus oli. Aikaa meni melkein puolitoista tuntia, mutta asiat käytiinkin hyvin läpi. Kauheasti saatiin materiaalia kotiin viemisiksi. Veri- ja pissanäyte laput sain myös, pitää ottaa näytteet jossain vaiheessa töissä (ne kun meille tulevat jokatapauksessa =) ). Hemoglobiinia ei mitattu, riitti kun kerroin paljonko se oli ollut viikko sitten mitattuna. Verenpaine oli valkotakkifobiasta johtuen 148/83. Heh. Sain sen tiedon minkä tarvitsin ja kemiat pelasivat th:n kanssa. Eli hyvä mieli jäi.

Ja sitten se, mistä ei jäänyt hyvä mieli. Ultra-ajan sain varattua parin viikon päähän. Se on ok. Mutta lääkäriajan kanssa on isoja ongelmia. Aikoja kun on vain ma ja ke, aamupäivisin. Juuri nuo päivät olen aamuvuoroissa ja töistä on äärimmäisen hankala lähteä mihinkään ennen puoltapäivää. Aargh. Vaihtoehtona on siis ottaa kylmän viileästi "sairaspäivä" tai palkaton päivä, tai mennä yksityiselle. Niin raivostuttavaa! Tätäkin olen siis tässä tämän päivän aikana hoitanut, nukkua kun en ole saanut. Jotenkin vaan tuntuu, että stressitaso on tällä hetkellä melkoisen korkea... ja kun jääkaappikin on vielä ihan tyhjä, niin se ei asiaa auta. :D Tää on jo niin raivostuttavaa, että tekisi mieli vaan itkeä. Ja yleensä en itkuherkkä ole.

Juu, anteeksi purkautuminen... huomenna sitten parempi päivä (paitsi että ne jatkaa tuota poraamista ainakin vielä huomisen!!!!)

Juu, ja LA on sitten ekan neuvolan mukaan 11.6.2008, ilmoittelen jos se ultrassa muuttuu.
 
kutmula: en oo oikein vielä löytänyt sellasita hedelmää joka menis alas ilman huonoja fiiliksiä :(. mä ajattelinkin että jos kävisin ostamassa viinirypäleitä ja säilyttäisin niitä jääkaapissa niin ne olis mukavan viileitäkin.. mutta se lähteminen onkin se vaikea paikka. olo on koko ajan ihan hirveä ja en mielelläni menis minnekään ylimääräiseen paikkaan (lue: en haluaisi poistua kotoa )

täällä olo vaan pahenee koko ajan.. mielikin on ihan maassa



blogi:
http://hibbula.blogspot.com/
 
heips

Yökötystä ja etovaa oloa täälä suunnalla sitten piisaa,oksenneltukkin on.
Olen tähän asti syönyt innolla mandariineja vähän joka käänteessä, MUTTA nyt ne ei kyllä enää maistu :x löysin nimittäin yllätyksen ja lihaisan sellaisen .Kuorin ihan normaalisti ja ja aloin ottaan palasta suuhun ja kuinkas ollakkaan palasen välistä nosti päätään noin 1cm pitkä valkoinen mato, yäk.
Ennen ei moista ole tullut vastaan vaikka mandariineja on kulunut tässäkin alkutiimellyksessä kymmeniä ja kymmeniä.
Et sellaista.Olisko ehdotuksia jostain vastaavasta raikkaasta syömisestä joka kulkis vaivatta mukana?
 
Mulla taas mieli maassa, kun ei mitään raskausoireita, tai ainakaan sellaisia kuin tuntuu muilla olevan. Olen vakuuttanut itselleni, että en voikaan olla raskaana, koska muuten tuntisin sen. Vaikka yrittäisin ajatella pahoinvointia, olo on vaan hyvä, eivätkä rinnatkaan ole arat, vaikka kuinka painelisi. On tää kamalaa, kun jopa toivon sitä pahoinvointia, josta te muut kärsitte... Miksen vaan voi olla tyytyväinen, jos ei kerta oireita. Mulla on vaan sellanen päähänpinttymä, että EI OIREITA=EI VAUVAA.

Ensi viikolla eka ultra, toivotaan että saan sieltä iloisia uutisia! =)

Jaksamista kaikille!
 
Kaa
Tara, itse olin oikeastaan aika tyytyväinen kun ääniä ei kuunneltu. Viikkoja oli siis nla-päivänä 8+0. Olisi ollut kauhea pettymys, jos niitä ei olisi kuulunutkaan vielä. Olisin varmaan miettinyt yöt ja päivät sitä, onko siellä ketään... Eli kolmen viikon päästä olen sitten senkin verran viisaampi.

juuliai, Meikäläinenkin on hyvin oireeton, pääosin. Itsellenikin välillä tulee niitä hetkiä kun epäilen koko asiaa. Mutta sitten iskee joku pikku oire ja olen taas turvallisemmalla mielellä. Oireet ovat tosin hyvin vähäisiä, joten noita epäilyksiä kyllä tulee vähän väliä. :D Onnellinen vaan olen tästä "oireettomuudesta".
 

Yhteistyössä