***Kesäkuun Vauvat 2008***Tammi

Peräpukamista Voi kyllä, niitä on löytynyt tästä suunnasta heti raskauden alusta asti. Ja ikinä ennen ei oo mokomia ollut. Minulla heittää vatsantoimiminen ihan härän pyllyä. Välillä kamalat ummetukset ja välillä taas aivan löysällä. :ashamed:

Huomenna ois tarkoitus aamupäivällä suunnistaa autokauppaan katsomaan löytyiskö vähän isompaa autoa. Miehen vanhemmat lähtevät mukaan, joilta on luvassa neuvojen lisäksi myös rahallista avustusta. Oltiin kyllä ajateltu että ihan omilla tuloilla tuo autokin vaihetaan, mutta helpottaa kyllä mukavasti, koska lainoja ei kuitenkaa oltas haluttu ottaa. Mietin että pitäisköhän sitä raahata tuo turvaistuin mukaan :LOL:

Menhit ja Ella-Viljami rv19+5 (puoliväli, here i come!)
 
Ansku71: Hyvä, että kaikki oli kunnossa. Kyllä sitä kannattaa käydä tarkistamassa, jos on ihan hermona sen kanssa. Stressi ei ole hyvästä...

Peräpukamat löytyy :wave: mut onneks ei vielä ainakaan vaivaa. Oon ottanu rautaakin vain joka toinen päivä, ettei menis vatta niin kovalle. Ja on muuten auttanu asiaan, kun on pystyny alkaa juomaan kahvia taas.

Apua Kaivataan!: mulla alko nyt sitten se esikon flunssa. Kurkku on tukkonen ja nenä tukkeessa. Höyryttelin jo tossa aamulla ja nyt hunajateetä. Mut onks jotain hyvii keinoi, mitä vois kokeilla ettei tulis päälle? Olis tarkotus ens keskiviikkona päästä töihinkin... Onks joku flunssalääke mitä saa ottaa?

Venla ja Tauno 19+6
 
jeps,yö unet on kyllä muuttunu tämän vikan kk aikana...illalla aikasin nukkumaan ja viimeistään kuudelta aamulla ylös...ja yöllä herään kahdesti ja on kyllä vaikea nukahtaa uudestaan..
Aamulla myös vaivaa kasvukivut ja vaikka kuinka kiwa se on että pikkunen liikkuu masussa, niin ainaki aamulla kasvukipujen kanssa se on aika rasittavaa, sen takia en myöskään saa nukuttua enempää aamulla...
Uskon että tämä pätkä unet on sitä että voi sitten vauvan synnyttyä kanss heräillä joka 3-4 tunti...syöttään ja vaipan vaihtoon...Vai mitä mieltä te ootte??
 
Hei kaikille.

Minäkin ajattelin kirjoittaa kuulumisia...

Yöunet on täälläkin katkonaisia. Joka yö herään useasti ja aamu yöstä aikaisin ja sitten en saa unta vasta kuin juuri kuin kello herättää töihin.

Peräpukamia ilmeisesti mullakin kun eilen vessassa käydessäni tuli verta! Hui, ku säikähdin mut onneksi veri oli peräisin kakkosesta.... Ei siis hätää vauvalla. :snotty:

Minua on vaivannut monta viikkoa hillitön pääkipu. Melko rasittavaa kun ei edes särkylääke auta. Voiskohan johtua matalasta verenpaineesta? Selkäkin välillä kipuilee. Minulle se on ihan normaalia pullistumien ja kulumien takia mutta pelottaa että se menee huonompaan suuntaan raskauden aikana....

Kummeiksi varmaan pyydämme miehen ja minun sisaruksen ja yhden yhteisen kaveripariskunnan. Ja ristiäiset toki pidämme.

Meillä talon rakennus meneillään. Tarkoitus olisi saada se valmiiksi ennen vauvan syntymää. kauheasti mietittävää ja ressattavaa....

Liikkeitä en ole vielä tuntenut ja neuvola vasta vajaan kahden viikon päästä. Koko ajan huoli että onko kaikki hyvin. Se kai kuuluu asiaan...

Yhtä valitusta minun kuulumiset mutta mukava välillä purkautua...

Nyt shoppaileen. Jos vaikka löytyis vauvalle jotain kivaa. En ole vielä ostanut mitään.

Vkoja nyt 16+2


 
Ai juu...autokauppaan täst ois pikkuhiljaa kevään kulues rymistettävä.
Meil ois tarkotuksen ostaa pikkubussi tahi vani...sinne ku ois mahuttava 2 aikuist 4lasta ja 4 koiraa ja mahdollisesti vaunut yms :whistle:

Yö unet o miul pikkase parantunu verrattun kk sit jolloin saatoin herätä aamukaffelle kolmelt yöl :headwall: ku ei vaa väsyttäny.
Herään kyl öisin,mut saan unenpääst kii...unet o ollu mahettomii,nyt oon jo useemma ker unessa löytäny ittein baarist :D

AadaOlavi 18+1
 
Venla-05: Flunssaan vinkkejä. Panadol Hot helpottaa oloa kummasti ja on siis sallittua. Jos kurkku tulee tosi kipeeks/yskäkin alkaa ärsyttää, Bafucin mint on siihen hyvä keino. On sallittua myös raskauden aikana ja se puuduttaa ja desifioi kurkkua. Sitten hirvee tukku nenäliinoja, jotta räkä ei ala kerääntyä poskionteloihin ja itse käytin niistämisen jälkeen aina Blistexin tuubissa olevaa voimakkaan hajusta huulirasvaa nenän rasvaukseen - avaa tukkosta nenää ja auttaa ettei nenä kuivu niin paljoa siitä jatkuvasta niistämisestä... Noilla meni mun flunssa-aika. Eikä varmaan kauheesti lohduta tieto että kesti yli kaks viikkoa! Nyt ei tarvi onneks niistää enää ku aamusin ja muutamia kertoja päivän aikana...

Niin ja jos voit sietää valkosipulia, se on vanhan kansan konstii estämään flunssa. Mut sitä pitäis syödä tyyliin pari kolme kynttä aina ennen nukkumaan menoa, jotta se tepsii. Itse en tuohon pysty.

Niin ja C-vitamiinia lisäilin "ruokavalioon" hedelmillä ja ihan tabletteinakin. Sen kai pitäis hiukan parantaa vastustuskykyä, mut ei kai siitä haittaa ole siinäkään vaiheessa kun flussa on jo päällä!

Terkuin,
NASU-masu 19+6
 
Hei pitkästä aikaa!
On ollut kiirettä töissä eikä oo ehtinyt nettiin paljoakaan :)
Täällä jaksellaan hyvin! Tulen kommentoimaan paremmalla ajalla. Kaikkea hyvää odottajien päivään! :hug:

Niina ja vauva 17+4
 
Meillä myös auton vaihto edessä! Mies lähti juuri autonpesu reissulle, jotta saadaan "edustavat" kuvat myynti-ilmotukseen... kiikarissa on Focus 2005 tai 2006 farmarimallia, vanha on viistoperäinen focus 2004. Hiukan täytyy rahaa jostain säästöistä kaivaa, mutta onneksi ei kovin paljoa. Ja ennemmin sen vaihtaa nyt heti isompaan, kun kärvistelee ensin liian ahtaalla autolla ja vaihtaa hetken päästä kuitenkin...

NASU-masu
 
Heipsan, mammat!

Alottelin jo eilen illalla lukemaan parin päivän tauon aikana kertyneitä viestejä ja nyt aamulla sain sit urakan valmiiks, huh :D

Unista:
Kovasti on tullut moneen asiaan kysymyksiä, mut päällimmäisenä jäi mieleen toi painajaisaihe. Kuulostaa inhottavalta! Itsellä ei oo painajaisia ollut, mut seksiunia sitäkin enemmän. Se paljastanee jotakin tämän pariskunnan tämänhetkisestä seksihalujen jakautumisesta :LOL:

Omaa napanderia: (painoahdistusta)
Olen ihan itsessäänkin melko hoikka, mutta alkuraskauden pahoinvoinnin takia paino tippui entisestään. Enkä siis vielä rv 16+3 oo saanu ees lähtöpainoa kurottua kiinni! Tämä huolestuttaa mua? Tiedän, et on vaan hyvä, ettei ihan alkuraskaudessa tuu hirmusesti kiloja, mut odottaisin, et paino jo tässä vaiheessa ois lähteny edes pienoiseen nousuun?? Toki syön niin terveellisesti ja paljon hedelmiä ja vihanneksia, joten eihän se paino niiden mussuttamisella kiidä kohti taivaita, mut eiksen kuuluis alkaa nousta jo muutenkin? Ylihuomenna on neuvola, jossa Tuire varmaan helpottaa mun ahdistusta, mut joka-aamuinen jännitys/harmistunut huokaus ennen ja jälkeen vaa'alle nousun alkaa vaan jo ketuttaa... Kasvaahan vaavi normaaliin tahtiin?!

Onneks masu kasvaa hitaasti, mutta varmasti.

Venla-05, pakko kysyä, ootko länsirannikolta päin kotosin? Käytät usein 'ja'-ilmaisua 'myös'-sanan tilalla tyyliin "Hänen vauvaa ja!" (heh, ihana esikko :) ) ja en oo vaan törmänny tohon muualla kuin "meillä" länsirannikolla (ite siis Raumalta kotosin)! Kielitieteilijänä on pakko udella!

Viikonloppuja kaikille! Nää lähtis nyt kauppaan.

Helmi ja Raimo 16+3
 
Sydänkäpynen tai muut hyvämuistiset!

Muistatteko, mikä oli kesäkuisten ihan ekan (plussalaisten) ketjun nimi? Mistä sinne tieni löytäisin..? Marraskuuta aiempia viestejä haluaisin ma lukea ja tulostaa juttuja mun Beibipäivyriin, jonne olis loistava lisä noi ihan alkuraskaudenkin kirjoitukset ja jännitykset :heart:

Kiitos avusta!
 
Mies viihdyttää tyttöstä, ovat pihalla lumitöissä ja pyllymäen laskussa =)

Autoasiaa: mulla on ihan mahdoton autokuume, ollut jo pidemmän aikaa, itseasiassa varmaan pidempään kuin vauvakuume :whistle: Meillä on nyt Skoda Octavia farmari, mutta kovasti haluttaisi vaihtaa auto sellaiseen oikeeseen tila-autoon... Tyttösen turvaistuin vie nimittäin niin paljon tilaa takapenkillä (on selkä menosuuntaan vielä, toivottavasti vielä pitkään), että apukuskin penkki on jouduttu siirtämään niin eteen kuin mahdollista ja siinä ei pysty enää normaalimittainen ihminen istumaan. Vauvalle meillä on Cragon Autobaby jalustalla ja esikoisen aikaan se oli takapenkillä keskipaikalla - nyt se tuskin siihen kuitenkaan mahtuu, kun esikoisen istuin on melko leveäkin. Skodassa on todella pienet takapenkin jalkatilat ja kun nykyiset istuimet ovat niin massiivisia, ahdasta on ja tulee olemaan...

Käytiin kesällä koeajamassa Mazdan tila-autoa (penkit kolmessa rivissä, tilaa 7:lle) ja siihen tuo esikoisen turvaistuin meni heittämällä takapenkille selkä menosuuntaan eikä etupenkkejä tarvinnut siirtää mihinkään. Mies ei vaihtoon kuitenkaan lämminnyt, kun oli kuulemma liian vanha (samaa vuosimallia kuin meidän automme) ja välirahaakin olisi pitänyt maksaa "liikaa". Mie melkeinpä rakastuin tuohon autoon, mahdottoman kätevä oli kääntää parkkiruutuunkin, vaikka on "iso" auto.

No, nyt me ollaan ilmeisesti vaihtamassa Skodan "reppana" Audi A6:een, siinä on vähän enemmän tilaa takapenkillä, mutta kontti huomattavasti pienempi, eli koirien kanssa tekee sitten tiukkaa. Minua autonvaihto tällaisenaan ei oikein kiinnostaisi, ei jotenkin käy järkeen, että ongelma vaihdetaan vain toiseen ongelmaan... Mun tarttee varmaan hankkia oikeasti oma auto, saan sitten sellaisen kuin haluan ;)

Nyt syömään jotain ja sitten päiväunille, mies ja tyttönen hoitavat viikonlopun ruokaostokset silläaikaa. Illalla olis tulossa kaverikin kylään, mulle ei tosi hirmuisesti seuraa ole, kun kaverin vaimo on töissä.

Hulda 16+5
 
Lauantaita kaikille!

Helmi mammaksi:Olisko se ollu joku kesän vauvat 2008...En muista tarkemmin :ashamed:

Autoa meidän ei tarvii vaihtaa.Ostettiin maasturi ennen esikoisen syntymää,niin sinne pitäis mahtua vaikka tulis vielä yksi tämän jälkeen ;)

Yöunista...Katkonaiset ja unet mitä ihmeellisempiä :eek: Muistan sen jo edellisessä raskaudessa,että unet olin jotain scifi luokkaa |O
Ja tosi usein seksi-unia :p Korvaakohan ne sitä alkuraskauden selibaattia :D

Me viedään tänään poika yökylään famulle ja lähdetään miehen kanssa kahdestaan leffaan ja syömään.Vähän laatuaikaa parisuhteelle.

Pikaista paranemisia kaikille flunssaisille!

Bamse 19+1
 
kiitos kaikille avun antajille :heart: Panadol Hottia haettu ja voishan sitä valkosipuliakin kokeilla. Rakastan meinaan sitä... Pitääkö se syödä raakana vai voisko sen laittaa vaikka uuniin ensin? Ois tosi hyvää vaik pizzan kans :p

Helmi mammaksi:Eipä ollakaan länsirannikolta. Ihan täältä Kotkan kupeesta kirjottelen ( jos sanoo sulle mitään). Neitikin on alkanu puhumaan ihmeellisesti. Katoppa kuuluu johonkin muuhun murteeseen kun meille. Eikä mitään tietoa mistä se sen on napannu. Mut kiva et joku huomaa tollasii asioita. Ite ei siihen kiinnitä niinkään huomioo.

Mut nyt on vatta täys ja mentävä maate. Jos ton esikon sais ja =)

Venla ja Tauno(tar) 19+5 ( Nyt alan olla ihan varma et tyttö ois tulossa )

Sanoinko jo muuten, et liikkeet näky ekaa kertaa vattan päällä :D eilen illalla. Ja tänään on jatkanu samaan malliin :D
 
Nyt tuli sit viime yönä se eka painajainen; yllättäen tilanne oli synnytyssalissa. Olin synnyttämässä ja se sattui niin paljon,että purin miestäni käteen, jonka seurauksena toinen etuhampaani katkesi! :LOL:

Nyt pitäisi löytää joku unienselityskirja,niin saisi tietää mitä toi "tarkottaa".. :) Toivottavasti ei ainakaan ollut enneuni,kun niitäkin on tullut jonkin verran nähtyä. :eek:

*sarana*,joka ei ehkä uskalla mennä illalla nukkumaan.. :D
 
Noniin, nyt on autokaupat tehty. Joku Skodan hirmu tilava ja melko uusi viisovinen kaara, mukavalta näytti ja tuntu. En minä juuri muusta välitä enkä tiedä, kun että turvaistuimelle näytti tilaa olevan hyvin ja turvallinen auto se on. Eikä värikään ollut kamala :D
Käytiin sitten kauppojen jälkeen sipaisemassa ravintolassa muonaa juhlan kunniaksi huiviin, ja ai että oli hyvää :heart: Sen jälkeen mies saikin käytännössä kantaa miut takasin autoon :D Nyt jos vielä illalla leffan tai pari kävisi vuokraamassa..

Menhit ja Ella-Viljami rv 19+5 (tulis se rakenneultra jo!)
 
Autosta Meilläkin suunnitelmissa vaihtaa auto jossain vaiheessa. Näillä näkymin viim. kesällä. Nyt Volvo v40. Kahden vaiheilla vielä, eli volvo v70 tai volvo s80. Mies haluais mielummin tuon s80:sen. Pitää käydä kumpaakin koeajamassa ja tutkailemassa tarkemmin. Sillä tavaratilaan pitää mahtua ne tuplarattaat =)
 
pikasesti ajattelin tulla kirjottelee,anteeksi jo etukäteen etten nyt ehdi jutusteleen paremmin.. tuun sitten paremmalla aikaa kirjottelee novelleja kun tuo sauna tuolla odottelee..

mulla ollu ihan hirvee päivä tänään. onneksi nyt lopuksi kaikki on kuitenkin mallillaan. aamulla töihin lähin ja puoleenpäivään meni kaikki hienosti KUNNES alkoi hiljallee supisteleen alamaha :/ vetkutin ja koitin jaksaa mutta ei helpannut lainkaan, lopuksi olikin jo niin kipeitä et oli tuskenhiki otsalla. tietysti ihan paniikkiin menin ja työkaverit sitten laittoivat mut päivystykseen heti.
eipä paikkakunnan tk:n päivystyksessä mitään laitteitta ollut joilla oltais pystytty tarkistaan on kaikki kunnossa masussa (..ja miksi ei??!! se muakin ihmetyttää kun kuitenkin täällä on esim. naistenpoli samassa talossa.) laittoivat mut sitten keskussairaalan päivystykseen jossa päivystävä gyne ultrasi. kaikki hienosti, siellä meidän raksu-poksu köllötteli autuaan tietämättömänä kaikesta pahasta :heart: ja varsinkaan äitin tuskasta.

oli kyllä niin ihanan ymmärtäväinen lääkäritäti. ultrasi sitten vielä kohdunkaulan ja mittasi, kaikki oli o.k nyt hyvin mielin sitten muutenkin sinne rakenneultraan :D oli niin ymmärtäväinne ja rauhoitteli minua hysteeristä..

nyt ollaankin sitten jo kotisohvalla lököilemässä ja lämmitin tosiaan saunan. menen nyt nauttimaan kun kerta mieskin on koko päivän ollu tampereelle kisoissa. saan sen kotiin varmaan piakkoin jo *halii ja rutistaa sen puhki*. oli siinä paikassa lähdössä pikavuorolla jo kotiin kun soitin että päivystykseen joudun..koitin saada sen pysyy siellä koska tiesin olevan tärkeät kisat ja annoin luvan lähteä jos jotain vakavaa ilmeentyisi. onneksi ei ilmeentynyt :heart:

palataa taas.. voikaa kaikki paksusti :D

marleena83 ja vinski 19+1
 
Kiva siis kirjaimellisesti "kiva kuulla muillakin samoja vaivoja löytyvän...hih...Ajattelin että olen kummajainen ja kärsin yksin noista pukamista!!

VENLA05: Minulla itsellä tosi kova flunssa menossa ja eräs vanha täti sanoi että kannattais laittaa tyynyliinan sisään tuoretta sipulia esim pussin sisään ja jättää se auki niin helpottaa yö nukkumista, mutta en kyllä oikeen lämmennyt tuolle ajatukselle minä =)

Auto asiaa moni tuntui miettivän...meille tuli miehelle heti auto kuume kun kuuli että perhe kasvaa.Meillä nyt volvo v 70 ja saa nähdä miten ahtaaksi menee kahden turvaistuimen kans kun siinä lisänä vielä koroke istuin.Mies tahtois jonkun tila auton tai sit jonkun pienois bussin, mutta minä taas sen kannalla että entinen saa välttää kun muutenkin päällä niin paljon talo lainaa ym...

Itse istuin iltapäivän lanseeraus tilaisuudessa ja sen jälkeen koulutuksessa puoli seitsemään asti...Oli vaan kyllä väsyttävää kun samoja asioita kävi kouluttajat läpi...Ainut plussa oli että saimme tosi hyvää kanasalaattia ja ihanaa hyydyke mansikka kakkua.Nyt ei sit uskalla sokruja mitata kun tietää niiden olevan jotain ihan sitä luokkaa mitä ne ei sais olla.

Illan jatkoja!!!

-Ansku71, kera masukin-
 
Yötä kaikille.
Toivottavasti kaikkien nuhasten olo helpottaa piakkoin.Miulla antibiottikuuri päällä nuha meni poskionteloihin...
Joku kyseli onko muita rh- verisiä.Mie olen,ekasta ei piikkiä on kanssa rh-,tokasta piikki ku on rh+.
Meillä kastetaan kyllä mutta rippikouluun menon saapi itse päättää aikanaan.Kummeja ollaan mietitty kahta jo kysytty ja yks pitäs viel kysästä.Kolmee ollaan aateltu pyytää,pariskunta ja "yksineläjä".
Ja äitiyspakkaus tulee tänne myös.Jätän sen sitten vauvelille jos joskus hää omia lapsia saa ni on kiva pukee omiin vanhoihin vaatteisiin :)
Ikäeroja joku kans kyseli,esikon ja tän masukin välille tulee 3v2kk ja keskimmäisen ja masukin väliin 1v5kk.Kivasti on tärpänneet vauvelit,haluttiin "pienillä" ikäeroilla lapset.
Ootteko työ peräpukamat riesaksi saaneet kokeilleet laittaa puhdasta vaseliinia niihin.Se kuulemma auttaa.Ja sit kakilla käynnin yhteydessä ei kantsi pyyhkiä vaan pestä ja taas hölvätä vaseliinia.
Mitäköhä muuta on kyselty.
Ainii unista,mie nään niin hulluja kauhu-unia et hirvittää.Ja unen tarve vähenee vaan taas uhkaavasti.Jännä miten se luonto valmistaa yö syöttöihin ja mahdollisiin valvomisiin.
Masuki liikkeet tuntuu jo ihanasti.Ja myökin mies tuntee ne jo vatsan päältä,on se vaan joka kerralla yhtä upeeta ku ekat potkut tuntuu ja näkyy massun päälle :)
Sellasta täällä.
Vointeja kaikille ja puoliväliä kohti.
kukikas ja masukki 16+6
 
Miä kans suosittelen peräpukamista kärsiviä aina vessakäynnin jälkeen pesemään, ei pyyhkimään. Ei pääse sitte tulehtumaan, eikä tuu turhaa ärsytystä...

Marleena83: Onneks oli säikähdys vain :hug:

On: Tauti tuntuu vaan pahenevan. Hirvee päänsärky ja unet on ihan olemattomat, kun on niin tukkeessa. No jos ei kauaa vaik kestäis. En haluu sitä kahen viikon sairastelua...Miä haluun keskiviikkona töihin. :kieh:

Venla ja Tauno rv 20 jee puolessa välissä ollaan :D
 

Yhteistyössä