***Kesäkuun Vauvat 2008***Tammi

ikionnellinen
Ihon hoidosta ollut keskustelua, mulla iho "räjähti" jo kun jätin ehkäisyn pois, nyt ajoittain kukkii ja välillä on rauhallisempaa. Rasvaisen ihon tuotteita olen käyttänyt, toimivat ihan hyvin.
Mulla on alkanut tässä raskauden aikana hikoiluttamaan paljon enemmän mitä yleensä, normi rexonat tuntuvat välillä pettävän:) Olisiko vinkkejä mikä deodorantti on tehokas esim apteekista?
Toinen kyssäri, joko olette alkaneet rasvailemaan vatsanahkaanne mahdollisten raskausarpien ehkäisyksi? Itse olen ihan perusvoitein, toivotaan että iho kestää... :/

Venla-05 joko teillä rakenneultra kuulumisia? Meillä ensi viikolla, jännää!

Ikionnellinen 18+6
 
Heipat vain!
Täälläkin on eilen käyty neuvolassa. Nyt ollaan sitten jo puolivälissä! Uskomatonta, miten nopeasti se aika onkaan mennyt. No neuvolassa kaikki oli ok, painoa on alusta kertynyt tosin jo 6 kg, ja se kyllä tuntuu... Nyt on parin päivän ajan alkanut iltaisin vähän supistelemaan, ei tosin mitään kipeitä mutta sen verran kuitenkin, että olen suosiolla jättänyt jumpatkin väliin.

Uskoisin, että meidän lapsiluku on tässä kahdessa, mutta vannomatta tietysti paras... Meidän uusi talokin valmistuu vielä tässä keväällä ja sitä on rakennettu siinä uskossa, että kaksi lasta meille riittää. Jotenkin on sellainen poikaolo, vaikka samahan se kumpi sieltä tulee. Tytölle olis kyllä kaikki jo valmiina, mutta sitten ei olis sitä ostelemisen iloa. Rakenneultra on vasta parin viikon päästä eli just vkon 22 alussa, ei ole vielä päätetty kyselläänkö kumpi olis tulossa, jos nyt siinä sattuisi selkeästi näkymään.

Meillä ei ole edes ollut puhetta siitä, osallistuuko mies synnytykseen, koska se on molemmille itsestään selvyys että kyllä! Mies oli mukana ensimmäisessäkin, vaikka olikin sektio. Itse asiassa mies hoiti tyttöä ensimmäiset kaksi tuntia samalla kun itse makailin heräämössä ja odottelin, että joku ehtisi tulla hakemaan osastolle. Hyvinhän nuo pärjäsivät ja saivatpahan tutustua rauhassa.

Yöunet eivät ole vieläkään parantuneet, päinvastoin. Jos ei herää vessaan, niin sitten ihan muuten vain ja viimeyönäkin meni varmaan pari tuntia sitten pyöriskellessä. Mutta kun herätyskello soi, niin johan nukuttaisi!

Meille tulee lasten ikäeroksi muuten 3v ja 7 kk, pienempikin olisi voinut olla, mutta en ole kovin herkästi tärppäävää laatua ja olihan tässä se yksi keskenmenokin välissä. No nyt iltapalalle ja sit huilaamaan.

Tuikku ja maha-asukki 20+0
 
Ensin kuitenkin kommentoin lapsilukuun, josta meillä ei oikeastaan ole koskaan miehen kanssa ollut puhetta. Täyttyy, kun täyttyy. Mulla on varmaan ainainen krooninen vauvakuume! :D
Miehen innostuksesta hankintoihinkin joku kysyi...täällä ei miestä kyllä kiinnosta pätkän vertaa. :/

Eli tänään oli neuvola.
Viikkoja nyt 17+4 (ultran mukaan 18)
Hemppa 129
Painoa alusta +3,5 kg
Sydänäänet kuuluvat loistavasti kaikki muukin oli kunnossa.
Verenpainelukemia en edes muista! :)
Mulla tuota painoa ei kyllä kovin saisi tulla, kun oli alkupainoakin ihan tarpeeksi! Täytyy vähän koittaa himmata tuota makean himoa! Se on aivan hirveetä välillä, kuinka sitä karkkia vaan vois syyä ja syyä! :ashamed:

Seuraavaan neuvolaan onkin sitten taas kuukausi aikaa. Ennen sitä oli se rakenneultra 04.02. Sitä odotellessa...

Piti muuten vielä iho-ongelmiinkin kommentoida sen verta, että miulla on täällä rintakehä aivan kamalassa kunnossa! Onneksi naamaan ei ole vielä pahemmin levinnyt! NEuvolan täti meinas, että se olis yleensä merkki poikavauvasta, mutta empä sitten tiedä...
 
Iho-ongelmia siis on muillakin...Kiitos vinkeistä! Viipperä olikin saanut kunnon keskustelun näppyaiheesta ja hyviä vinkkejä. Mulla on ollut pitkään käytössä tuo vihreä Vichyn sarja ja se tepsii ihan "normaalitilassa", mutta nyt se ei tunnu auttavan ja vaihdoin Louis Widmerin vihreään, mutta oli liian voimakasta mun herkkisiholle. Tuota Dermatologian sarjaa kai täytyy koittaa.

Miehen kiinnostus vauvan hankintoihin on aika kehnoa vielä tässä vaiheessa. Meillä niitä hankintoja ei paljon ole tulossakaan. Auton vaihdosta mies on ollut ainoastaan kiinnostunut. Meillä olisi tarvetta farmarille. Meillä on Emmaljungan Duo Edge-vaunut, jotka vie ihan hirveesti tilaa autossa. Vaunut eivät sovi takaluukkuun ja koppa on niin iso, ettei sitä saa tungettua oikein mihinkään enää kahden lapsen kanssa.

Lapsiluku ei vielä tule täyteen. Haaveilen kolmesta lapsesta, vaikka olenkin moneen otteeseen ehtinyt ajatella, että ei enää ikinä raskaaksi. Meillä molemmilla on paljon sisaruksia, joita on iän myötä oppinut arvostamaan ihan toisella tavalla kuin lapsuudessa.

Mua alkoi kiinnostaa tuo parvorokko kans, kun tuntuu että kaikki taudit on liikkeellä.

Nukkumatti kutsuu jo tätä mammaa, joten öitä!

pupukana 17+3
 
ikionnellinen: ultrassa joo käytiin. Oli niin rankka päivä kun eka siellä ultrassa ja sit piti mennä vähäks aikaa kauppoihin, kun ei viittiny ajaa kotiin vajaa puoltatuntii, kun piti viedä auto korjaukseen. Sit sitä odoteltiin reilu tunti, ja olo oli tosi kakka. MUTTA... Ultrassa kaikki ok. Kaikki löyty mitä piti. Napanuora oli tiiviisti jalkojen välissä. Yritin kyllä kurkkia mutten mitään selvää saannu. Koko vastas viikkoja, 5pv vähemmän mitä oli, mut ei lähetty siirtämään la:ta. Uudestaan taas neljän viikon päästä. Lääkäri ei antanu lupaa mennä töihin, kun paineet ollu pikkasen koholla ja päätä särkeny viikon verran. Ei kuitenkaan laittanu vielä verikokeisiin. Pissanäyte pitää viedä neuvolaan lähipäivinä ja pitää kuulemma heti soittaa ä-polille, jos mitään raskausmyrkytykseen viittavaakaan ilmenee. Turvotusta tai ylävatsakipuu tai kovempaa päänsärkyy. Ikävä kyllä verenpainelääkkeitä täytyy nyt nostaa, mut kaipa sen kestää kun tietää miks.

lapsilukuun: miä haluisin kolme, mut mies ehkä vaan kaks. Saapi nähä...

Ja :wave: kukkii naama ja selkä. Nyt on tällä hetkellä hieman parempi, mut kyllä se kohta taas yltyy...

Venla ja Tauno(tar) 20+2
 
tuli tossa mieleen tollanen kysymys.. monellako jo kohdunpohjan korkeutta mitattu? meillä ei vielä kertaakaan ja mennään viikolla 20. ei varmaankaan silti ole haitaa jos se menee sinne rv24. neuvolakäynnille. mahtaako olla esim. niin etteivät mittaile ellei masu ole sillon rv16 neuvolakäynnillä vielä niin kasvanutkaan? Anteeksi tyhmyyteni :/

marleena83 ja vinski 19+4
 
Heippa vielä nopeasti tännekin ennen nukkumaan menoa!

Rakenneultrassa siis tänään käyty ja kaikki oli hyvin. Vauvan vastasi mittojensa puolesta viikkoja 20+4 eli vain kaksi päivää enemmän. Laskettua-aikaa ei siis lähdetty siirtämään mihinkään. Ero oli muuten täsmälleen sama kui nt-ultrassa viikolla 12, silloinkin oli kooltaan kaksi päivää vanhempi. Sukupuolta me ei siis haluttu etukäteen tietää, senhän jo aikaisemmin kerroinkin. Sykkeet oli 150 ja paljon kuvia saatiin taas mukaan. Liikkui aika vilkkaasti koko ultran ajan, mutta siellä en liikkeitä kyllä tuntenut... tuntuu olevan siis aika "paikallisia" nuo tuntemukset.

Iho-ongelmia ei täällä ole ilmennyt, ei kasvoissa eikä missään muuallakaan. Saan näemmä olla tyytyväinen tästä asiasta, kun teidän juttuja on seurannut.

Ja lapsiluvusta on ollut puhetta, niin kaksi tuntuisi ihan passelilta. Mutta kattoo nyt kun tämä ensimmäinen pienokainenkin saadaan maailmaan mitä mieltä sen jälkeen ollaan :)

Marleena-83 kyseli kohdunpohjan korkeuden mittaamisesta. Meillä on mitattu ekan kerran viime käynnillä, jolloin oli 19+4. Sitä edellisen kerran olin neuvolassa 15+4 ja tuolloin ei mitattu. Katselin tuossa myös tuota äitiyskortin taulukkoa, niin se käyrä näytti alkavan vasta viikolta 18 eteenpäin. Eli sitä ennen ei varmaan mittaillakaan.

Mutta nyt hyvät yöt kaikille ja hyviä vointeja! :heart:

NASU-masu 20+2
 
Marleena-83: Meillä neuvolassa sanottiin, että mittaus yleensä alotetaan n. rv20.

Monella hyviä neuvola- ja ultrakuulumisia :heart:

Nyt sain koko yön nukuttua, paria vessakäyntiä lukuunottamatta. Esikko nukku koko yön, nukkuu vieläkin. Ja mulla pysy toinen sierain auki koko yön, JEE. Nasolin tippoja olen laittanut ja sitä panadol-hottia juonut. Kävin tuolta pharmaca fennicasta lukemassa, että noita tippoja sais laittaa, kun ei ylitä annostusta. Jos joku lukee toisesta paikasta toisin, niin ilmottakaa, etten käytä väärin.

Venla ja Tauno 20+3
 
Marleena: Palstailetko kesäkuumasuissa galleriassa?? Oon bongannu samanlaisia viestejä sieltäkin :hug: Mulla mittailtiin reilu viikko sitten, eli rv17 kohdunpohjan korkeutta, tais olla 16cm.

Viime yönä alkoi nuttusen aktiivivaihe just kun yritin alkaa nukkumaan. Pikkupotkuja tasasin välein niin ettei unta saanut :D Kiitti vaan vauveli! :p

Venla: mullakin kauheeta nuhaa ollu taas, en oo uskaltanu mitään suihkeita enkä tippoja käyttää, laiska kun ei viitsi ottaa selvää mitä sais käyttää :headwall: Panadolporella oon selvinny pahimmasta.

Di ja Nuttu 18+1

 
Moiks! Ei oo jaksanu ees päiväkausiin kirjautua kun on niin koomainen olo koko ajan. Esikoinen on joka ikinen yö muistanut ottaa 1/2 - tunnin yskimissessiot. Ei siinä sitte ite saa unta ku pähkii mikä avuksi. Tänään tuntuu köhivän jo päivälläkin. Juniorin vein juuri SRK:n kerhoon ja esikko lähti isänsä mukaan asioille, ja iltäpäiväksi hän vuorostaan lähtee kerhoilemaan. Päivät menee aikalailla sumuisesti.

Eilen lapsukaiset olivat mummulla päivän. Itse pääsin kaunistautumaan kampaajalle. Ja huomenna olis lupa lähteä kaupunkiin asioita toimittelemaan, eli suomeksi shoppailemaan!

Kyllä meidän lapsiluku on sitte tämän tömpsäyttelijän jälkeen täynnä. Ikää alkaa olla sen verran liikaa tähän hommaan jo nytkin. Ja kun yhteen mentiin niin sovittiin että 3 on maksimi. Suostuin siis pienen painostuksen alla laittamaan alulle tämän kolmannen, kuitenkin hoitovastuu on aikalailla meikäläisellä...ja päivittäin tuntuu etten jaksa edes kahta hoitaa. Hullu siis olen!

Iho-ongelmia oli erityisesti sen jälkeen kun pillerit lopetin. Nyt raskauden myötä on homma tasoittunut. Rintojen väli on se näppykohta myös mulla.

Nyt pitänee rientää ruuanlaittoa aloittelemaan...

Ai, niin Venla. Itsekin olen sitä Nasolinia laittanut tarvittaessa ja samoin olen ymmärtänyt että kohtuudella sallittua...

Sirkkis + Pipsa rv 16+6
 
Iho-ongelmista: Tai siis minun kohdalla ei todellakaan voi puhua iho-ongelmista, päin vastoin. Normaalisti minulla on erittäin kuiva iho, niin tämä raskaus yleensä helpottaa kuivuutta ja saan raskauden ajaksi "normaalin" ihon, mikä tälleen talvella on tosi ihanaa. Hiuksia joutuu vähän normaalia useammin pesemään, mutta en ole sitäkään haittana pitänyt. (Hiusten jatkuva pesu oli muuten eka merkki raskaudesta... :LOL: )
 
Onpas täällä ollut neuvolavilskettä!

Itsekiän kävin tänään syynättävänä,eli strategiset mitat.
hb 120,mulle aika ok
rr 98/69,mulle aika korkea :D
painoa tullut koko raskauden aikana nyt 2kg,ihme kaiken sen makean syömisen jlälkeen
sf mitta 12 cm,eli juuri mahtui neuvolakortin keskikäyrään
sydänäänet 135-145, taitaa vahvistua miehen ja kavereiden luulo että saadaan poika :LOL: :LOL:

2 vkon päästä vasta rakenneultra,joskosen jälkeen pääsisi jännäämästä...ja kun ne liikkeet vielä tuntuisi niin kaikki olisi täydellisesti
:LOL:
terkuin renee 16+5
 
Meni sitten toinenkin yö valvoessa..nuorimmainen ja toisiks nuorimmainen kuumen kanssa taistelivat yöllä ja kun lääkkeet pinteleet ei auta heti :/
noh onnesta nuorimmainen nukkuu nyt,esikko valitti taas yöllä kurkkuansa ja jäi tänään päikystä pois sen takia..huomenna on sitten mentävä lääkäriin jos kuume ei ala helpottamaan.. :/

iho-ongelmista täällä on kans naama aivan kuivana ja rasvaa kuluu.. :whistle:

hankinnoista miehen kohalla meillähän mies osti vaunut minille :LOL: saadaan nekin viikonloppuna ja ens viikolla tulee sitteri ja hoitolaukku. :D turvakaukalo ja lelukaari onkin jo ja nuorimmaisen kummitäti lupas mulle kattella niiltä pieniä vaatteita ja tavaroita =)

rinnat onko muilla rinnat kosketus arat?? mun ei tarvi kun hipasta tai jäädä vähänkin alle sattuu niin lujaa että huh huh.. :kieh:

omat vaatteet huomasin muuten sitten eilen ettei omat housut mee enään jalkaan,onnesta olin jo ostanu kahet äitiyshousut ja tänään laitoin kiireen vilkkaasti tilauksen menemään h&m:n :D

onnesta on neuvola maanantaina vaikka vasemmalla puolella tunnenkin liikettä.. :) pääsee kuulemaan mitä minille kuuluu ja paljon on tullut painoa lisää..? :whistle:

mutta nyt hetkeks sohvalle lepäileen..

tuire ja mini 17+5 :heart: :heart:
 
Heips kaikille!
Hyviä ultra/neuvola kuulumisia kaikilla :)

Lapsiluvusta:Meillä on ollut puhetta kolmesta,mutta alotetaan eka näistä kahdesta :D

Potkuja tuntuu jo päivittäin,ja ajoittuu varsinkin iltaan.Toissa iltana mieskin tunsi ekan kerran potkun :heart:

Nyt syömään :p

Bamse 19+5 (kohta jo puoliväli :) )
 
Tarkistakaa teitonne...

Eli tervetuloa tänne kesäkuisiin ja tosiaan kaikki uudet ja kaikki päivitystä tarvivat, mulle yv:nä...

On niin kiwaa ku tämä porukka suurenee!!! :heart:
Mun piti jo tehdä uusi toinen sivu että mahtuu....
Merkatkaa otsikkoon kumpaan listaan kuulutte, baby vai baby2...niin olis helpompaa... =)listat menee pvm kohtasesti, eka 1-15.6, toinen 16-31.6


http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby
http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby2
 
täällä masu vaan kasvaa, huomasin eilen ku oltiin serkkuni kanss uimassa ja amarillossa syömässä, että yhdet mammahousut kiristää... :LOL: , hassua...nyt siis tuo masu sit alkaa kasvaan...hyvä niin B)

Mieheni on kyllä tulossa innolla mukaan synnytykseen, hän puhuu jo siitä että hän sitten haluaa kylvettää vauvan ekan kerran =) ...

Tuli muuten mieleen ku käyn tuolla helistin.fi keskustelu sivuilla jutskaas samanpaikkakuntalaisten mammojen kanssa, ja sielä ollaan sovittu yks päivä jolloin mennään kaikki syömään johonki ja sais uusia mamma kavereita...
Onko teillä sielä omalla paikkakunnalla mitään sellaista toimintaa?
Minusta tuo just todella hyvää toimintaa niin tapaa uusia mamma kavereita ja sit kun se mammaloma alkaa niin saa päiväkahvi seuraa tai lenkkikaveria etc...Tietysti aina esikkoa odottavat tarvitsee kaltaistaan seuraa, niin voi olla että jo toista odottavat, niin niillä jo on mammakavereita.Miten on???
Mulle ainaki kaikki mammakaverit tervetulleita, kun mun kaveripiirissä vain yhdellä on lapsi joka on jo 2v...

 
Ihana kuulla teidän neuvolakuulumisia!!!

Mulla oli edellinen käynti ennen joulua ja sen jälkeen ei ole käyty missään. Ens viikolla on maanantaina rakenneultra ja torstaina neuvola.

Mutta voi että tätä odottamista - vielä 5 yötä siihen ultraankin...

 
Lady Di kyllä varmasti olet sielläkin nähny. Galleriassa olen sellasella nickillä kun Jiia. ja noissa yhteisöissä tulee sitten kirjoteltua :D (-siis puratua murheitaan sielunsiskojen kanssa..). olen välillä aika hysteerinenkin joidenkin asioiden kohdalla, onneksi mies sitten mua rauhottelee, jotenkin varmaan se viime raskauden keskenmeno kummittelee edellee mielessä jossain tilanteissa.

lapsiluvusta meille tosiaan esikoinen tulossa joten jos vaan se meille suodaan ja kaikki menee nyt ja seuraavassa raskaudessa hienosti loppuun asti me kyllä ollaan vielä toinen tulevaisuudessa tekemässä. varmaan häät on sitten seuraava "projekti" :heart:

miehen kiinnostuksesta hankintoihin.. meillä mies on alkanut nyt vasta olemaan enemän mukana kaikessa mun jutteluissani ja päätöksen teossa. snoikin ettei ole oikein vielä uskaltanut antaa itselleen lupaa innostua jos kuitenkin jotain tapahtuukin. ollaan maanantaina ultran jälkeen yhessä menossa hakeen pinnaria,turvakaukaloa,ym.. miehellä palkallinen vapaa :)

rinnoista.. ovat kyllä niin kipeät, yöllä kun kääntyy niin aina herää siihen kun oikeen ne viiltää. muutenkin mulla ollu ongelmia kun taptoo nännien seutu kuivua ja halkeilla. On muuten kipeänä :|

muuten ei oikeen mitään kamalampia oireita ole tullukkaan. närästys taitaa olla pahin :x *koputtaa puuta* pysyiskin tälläsenä tonne kesäkuuhun. huhtikuussa pidän kesäloman ni saan sitten jäädäkin suoraa äippälomalle. sitten olis kivaa laittaa rauhassa kotia kuntoon :heart:
vielä lopuksi kiitos kaikille kohdunpohjakorkeus mittaukseen vastanneille taitaa olla tosiaan aikapaljon myös neuvolasta kiinni missä vaiheessa ne alkaa mittaileen..

marleena83 ja vinski 19+5
 
Kohdunpohjankorkeus kyselyyn:Mulla mitattiin ekan kerran maanantaina kun viikkoja oli 19+3.Sitä aikasemmin terkkari vaan tunnusteli meneekö kohdun kasvu suunnilleen normaalisti :)
Me mennään Marleena muuten samoilla viikoilla...

Bamse 19+5
 
rinnoista on miullaki rinnat tosi arat, pelottaa iha mitä sitä pystyy muka imettämään kun nännit on nii herkkänä :O

Sain eilen kuulla että tuohon EKKS:ään on tulossa kesällä lisäsiipi mihin tulee sitten niitä perhehuoneita, mitä tuossa sairaalassa ei kuulemma muuten vielä ole. Harmi kun en tiedä missä vaiheessa kesää se sitten valmistuu, kun kovasti ahdistaa sairaalaan "yksin" jääminen. Oli myös mukava kuulla että henkilökunta siellä on todella mukavaa ja osaavaista porukkaa :)
Ostin muuten eilen ensimmäisen vauvanvaatteen, menenkin laittamaan vauvatavaroille yhtä hyllyä valmiiksi :heart:

Menhit ja Ella-Viljami rv 20+2
 
Päivät!

Täällä edelleen nuhanenäisenä :snotty: , onneks tyttö on edelleen terveenä. Sais sairastua nyt jos aikoo sairastua ollenkaan, ei tartteis sitten sitä lomareissua perua tai kipeänä lähteä...

Mies mukaan synnytykseen kyllä kiitos :D On kyllä ihan omatahtoisestikin tulossa, onneksi isovanhemmat asuu tässä meidän ja sairaalan välissä, voidaan tuo tyttönen pudottaa sinne matkalla ;) Esikoista kun mentiin synnyttämään, "mummolaan" nakattiin kaksi koiraa - keskellä yötä kun liikenteessä oltiin, pappa ehti makkarin ovelle vastaan, kun mies lykkäs koirat ovesta sisälle ja huikkas, että "me mennään nyt" :D

Mies vaan vitsailee, että jos tulokas on poika, hän taitaa jättää napanuoranleikkaamisen kätilölle, että poikkaisee varmasti oikean "letkun" :D

Kohdunpohjaa ei ole minultakaan vielä mitattu, ensviikolla on seuraava neuvola (edellinen oli heti joulun jälkeen), saa nähdä, mitataanko vielä silloinkaan. Viimeksi terkkari vaan totesi, että hyvin on kohtu pyöristynyt ja aikalailla napaa kohta tavoitellaan.

Rinnat on kipeät aina aika-ajoin, vaihdoin toissapäivänä isompiin liiveihin ja ah, heti helpotti :saint:

Jes, mie pääsen tänään kampaajalle B) Edellisestä reissusta onkin aikaa 3kk, muistan käyneeni kampaajalla ja sit melkein heti teinkin posiviisen raskaustestin ja sitten alkoi pahaolo, ettei voinut kuvitellakaan raahaavansa itseään istumaan pitkäksi aikaa kampaajan tuoliin. Että on nyt jo aikakin :whistle:

Hulda rv 17+2

ps. Alkaa taas vauva tuntumaan konkreettisemmalta, mies tunsi toissapäivänä ensimmäiset liikkeet vatsan päältä :heart: Kova jytä siellä iltaisin aina onkin, tulee monoa ja möyrintää ihan roppakaupalla. Ihanaa.
 
menhit kesällä 2006 kun synnytin tuon meidän nuorimmaisen EKKS pelkäsin sitä koko sairaalaa niin paljon kun siellä oli niin vanhan aikaiset ne vehkeet synnytyssalissa :snotty: sen takia lähdinkin sieltä seuraavana päivänä vauvan kanssa kotiin.. mies sanoin että taysissa oli viimeks -95 sellaiset välineet mitä oli täällä vielä ainakin 2006.
yheltä tutulta kuulin kellä on huhtikuussa laskettu aika että hänelle oli sanottu ettei ihan siihen kerkiä valmistumaan se uusi puoli,mutta toivottavasti olisi meille jo valmiina :D
 
heips pitkästä aikaa. en oo kauheesti keren koneelle kun toi koulu vie kaiken ajan..
täällä kaikki hyvin kovasti odotan että pääsisi sinne ultraan ja saisi tietää kumpi tulee. aika olisi 28p.
SYDÄNKÄPYNEN: kattelin tossa noita omia tietojani niin voit lisätä listaan että synnytän koks:issa
 
Galluppia isyyslomasta:Kuinka monen mies pystyy pitämään lomaa vauvan synnyttyä?
Mun mies on yrittäjä ja suurimmat työt ajoittuu juuri kesään,niin voipi olla ettei lomaan ole mahdollisuutta.Esikoisesta pystyi olemaan viikon kotona ja kyllähän vauvan kanssa pärjää yksinkin,mutta nyt onkin vielä taapero vauvan lisäksi...Mietityttää miten sitä jaksaa kahden pienen kanssa :/

Bamse 19+5
 

Yhteistyössä