***Kesäkuun Vauvat 2008***Tammi

tännepä ei mitään erikoista.huomenna täytyy soitella ultraa sekä sairaalaan että yksityiselle nimittäin me otetaan selville kumpi on tulossa.miehen tarvii tietää minkä väriset vaunut meille ostetaan..:D

ikä kysymykseen pikainen vastaus..minä täytän tänä vuonna 26 ja mies 32

sitten hei [/b] auttakees tumpeloa neljän lapsen äitiä.. :LOL: :ashamed:
mietin tossa mitä kaikkee vauva tarvitsee ja pinnis sekä itkari meillä on jo sekä syöttötuoli ja kaukalo tulee ens viikolla,mutta vaunut ja sitteri on vielä ostamatta..mutta mutta mitäs muuta se vaavi tarvitsee tietenkin pullojen,tuttien,vaatteiden ja vaippojen jälkeen..on päässyt jo unohtumaan vaikka nuorin on vasta 1v6kk :snotty:

t.hajamielinen tuire ja mini 15+4 :heart: :heart:
 
Ja kaikille kesäkuisille, en oo kerinny lukemaan tuota joulukuun palstaa, niin kaikki uudet ja vanhat joilta tullu päivityksiä Listaan niin...Laittakkaa mulle yv:tä, ja näin tehdään myös jatkossa, niin mun on helpompi pysyä ajan tasalla!!.. =)

Eli tervetuloa tänne kesäkuisiin ja tosiaan kaikki uudet ja kaikki päivitystä tarvivat, mulle yv:nä...

On niin kiwaa ku tämä porukka suurenee!!! :heart:

http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby

 
Sydänkäpynen: Laitoin sulle yv:tä ja ilmoittautuisin listalle.

:wave: Kaikille kesäkuisille. 06/07 koetun keskenmenon vuoksi olen tähän asti palstaillut lähinnä tuolla 'km jälkeen plussanneiden' puolella. Jos nyt sitten uskaltais tännekin. Liikkeitä tuntuu jo reilusti, rakenneultra olis ensi viikolla.

Ikäkysymykseen; minä 29v, mies 32v.

-A- rv 18+2
 
Kylkiluu se lomailee viikon Joensuussa eikä vaivautunut itsestään ilmoittamaan, olis treffattu =) ;)

Tänne ei muuta ihmeellistä kuulu, vihdoin saatiin pakkasta, enää puuttuu lumi. Pahaolo aaltoilee, välillä menee päiviä, ettei huomaakaan olevansa raskaana kunnes sitten eräänä aamuna saa juoksun kanssa kiiruhtaa vessaan ennenkuin oksu tulee :x

Masu alkaa näyttäytymään erityisesti illalla, vielä mahtuu kaikki "vanhat" housutkin jalkaan - nyt vaa sitä etelänreissua varten pitäisi alkaa etsimään sopivaa vaatetusta, kk:n päästä voi tilanne olla eri ;) Shortsit tarvitsen jokatapauksessa, kun vaan tietäisi, pitääkö niiden olla mammamallia vai mahtuisinko ihan tavallisiin :/

Siivous- ja muu puuhasteluinto taisi jäädä päälle, eilen tuli siivoiltua vaatekaappeja, tänään ajattelin järjestellä keittiön kaapit :saint:

Jotain muutakin sanottavaa oli, pää on vaan taas niin jumissa, että hyvä kun muistan oman nimeni - palailen siis kun saan sanottavani mieleen :)

Hulda rv 15+3
 
kun kirjaudut sisälle ni heti siinä alla on sana Yksityisviestit, paina sitä niin pääset kirjotteleen, tai sit painat mun nimen alla olevaa pientä kirjekuorta....toivottavasti auttaa mun selitykset!!! =)

Ja kaikille ihanille mammoille tiedoks, että päivitän listaa n. kerran päiväs jos ehdin!! =) :wave:
 
Venla ja Tauno, bongasin eilen äitiysvaatteita surffaillessani yhet äitiystoppahousut sivulta www.bebes.fi. Hinta oli kyllä 79.90e, mut kalliitapa noi vaatteet näyttää ainakin mun käymillä sivustoilla olla. Séraphinellakin on ihania ja kauniita äitiysvaatteita, mut perhana kun hinta tuppaa alennuksineenkin olemaan aika korkea. Ostan harvoin vaatteita ja silloin laadukkaita ja kyllä hintavia, mut niitä sentään pitää monta vuotta! Tällä hetkellä tuntuu hiukan hassulta ostaa kalliita äitiysvaatteita, kun masukaan ei vielä hirmusesti pingota eikä tiedä, millon se pullahtaa. Mä kun odottelen kovasti värikkäitä vaatteita noiden mustien, harmaiden ja ruskeiden tilalle!

Onneks on käytettyjä mammiksia jonkin verran lainassa, niin niillä pärjää hyvin ens alkuun! Vähän silti himoittais saada omia... B)

Ihania masukuvia teillä!

Helmi ja oma napa, joka on jo hassusti syventynyt ja laajentunut (15+1)
 
Hei pitkästä aikaa!
Lisäsin profiilin kuvan, joka on otettu tänään rv 16+2, maha alkaa olla jo aika iso, mutta onpa siinä muutakin, ku pelkkää vauvamasua...

minä oon 25v ja mies 28v, lisää vuosia itelle tulee ens kuussa. esikoisemme on kohta 1v5kk.

me ei luultavasti kysytä sukupuolta, mutta hiukan kyllä tekis mieli. esikoisestakaan ei kysytty, mutta mies oli varma, että tulee poika ja niinhän sieltä tuli.

mulla alkaa nyt väsymyskausi väistymään, ei tarvi välttämättä enää päiväunia nukkua ja illallakin jaksaa valvoa. pahoinvointia on edelleen ja se oikeestaan paheni alun jälkeen. liikkeet tunsin pari viikkoa sitten ekan kerran ja nyt ne on jo hiukan vahvemmat ku sellaset kuplinnat. ei kylläkään vielä päivittäin niitä tunne. rakenneultra ois viikon päästä perjantaina. vielä on aikaa miettiä kysyiskö sukupuolta...toisaalta haluaa jännittää loppuun saakka.

hansu ja masuvauva 16+2

 
Iltapäivää =)

Päivä on menny taasen istuen :whistle:
Mä en ymmärrä miksi mun pitää juoda kahvia,
kun maha ei kestä sitä? saattaapi olla jotain ymmärtämishäiriötä minulla...
Mies lähtee vlopuksi reissailemaan meidän tulevan
kummisedän luo.. ihana olla kotona yksin pitkästä aikaa.
Saan siivota kunnolla, eli siis nuohota joka nurkan... :D
Ja vielä ihanampaa on kun mies tulee sunnuntaina kotiin
taasen niin mä oon riutunu ikävässä jo riittävästi =)

Liikkeet tuntuu tosi selvästi välillä.
Kaveri on aika vilkas tapaus, varsinkin kun
mä tykkäisin nukkua.. =)
Mutta kivaa se on kun se myllertää.

Mä oon tässä alkanu suunnitella
meidän muuttoakin.
Maaliskuussa näillä näkymin aletataan pakata
kamoja uuteen kotiin.
Tai no uuteen ja uuteen,
me muutetaan mun lapsuuden kotiin,
kun mun vanhemmat vaihtaa asuntoa. =)
Hassua et siitä yhtäkkiä tuleekin vaan meidän koti,
äippä& muut kun tarvii enempi tilaa ni tahtovat vaihtaa.

Mutta nyt syöpöttelemään!

Vivvi+Puhna 17+4
 
Hirsimökin hulda no hittolainen kun olisin muistanut jonkun kesäkuisista asuvan Joensuussa, olisinkin tupannut kahveelle :D

Tässä kämpässä ei työt tekemällä lopu. Tänään oon taas siivonnut ja pyykännyt niska limassa ja aina vaan löytyy hommaa... Eli töiden pariin taas.

Ei ollu taaskaan oikeen mitään asiaa :xmas:

Kylkis 16+3
 
rakenneultra aika soitettu ja 7.2 päästään katsomaan mitä asukille kuuluu.. :heart:

onkos muilla sellasta vaivaa että puutuu jalat/jalka ja perskankku??
itellä on nyt muutamana päivänä puutunut tuo vasen jalka useasti ja tänään on vasemman puolen perskankkuun ruvennut sattumaan |O
muuten ei oo mitään muutosta tapahtunu..

tänään käytiin lasten kanssa ulkoilemassa -9 asteen pakkasessa ja viihdyttiin kokonaista puoli tuntia.. :D mutta pääasia että saatiin vähän raitista ilmaa..nyt ei oo meinaan mitään asiaa pihalle kun pakkasta näyttää olevan jo -11 :whistle:

eipä mulla mitään erikoista.. :wave:

tuire ja mini 15+6 (muistin muuten eilen yhen päivän väärin se olikin eilen jo 15+5 :ashamed: )
 
Täällä odotellaan innokkaina 25.1. rakenneultraa jotta kuullaan veikkauksia sukupuolesta, maaliskuun alussa mennään 4d -ultraan vielä joten siellä viimeistään saa kuulla. Lisäksihän tuossa 4d -ultrassa käydään myös kaikki rakenteet perusteellisesti läpi ja saa cd:n mukaan muistoksi vaikkei kyllä ole tullut pahemmin katseltua tytön synnyttyä sitä. =)
Jos sieltä poika on tuloillaan kuten ounastelen, niin laitan heti tyttövaatteet myyntiin ja pääsee ostamaan vähän prinssille vaatetta. :)

Seuraava neuvola on vasta helmikuussa joten piti soittaa tänään hempan tarkastukseen aika kun väsy palasi. Esikoista odottaessa aloitin juuri tällä samaisella viikolla rautakuurin. Hyvä aloittaa nyt jos on laskussa niin ei tarvitse ihan nuutuneena palata töihin puolentoista vuoden tauon jälkeen. ;)

 
mymmy myy: mulla ainakin on sitä puutumista. välillä ei tarvi kun istuu suorassa niin jalatkin puutuu :/

Eilen illalla tunsin muuten ekan potkun kädelle. Heti kun huusin isukin paikalle, niin Tauno siitä hermostu ja lopetti. :whistle:

Venla ja Tauno 18+4

p.s. itteäin kyllä vähä himottais kysyy kumpi on tulossa. Vois sitte laitella jo valmiiks ja tietäs voisko ton lastenhuoneen sitte kattaa prinsessoilla? Isukki sano, että sille on ihan sama kysytäänkö vai ei...
 
Hahhaa...kuten ounastelinkin olen palstan "äiti" eli vanhin odottaja...voi jee..kaikki tunnutte tosi nuorilta. :)
No meillä se kuumeilu jatkuu ja eilen käytin poikia Kaks:lla jossa nuoremmalla todettiin korva tulehdus.Onneksi isommalla vaan viruksen aiheuttama kuume joten menee ohi kun tarpeeksi pitkään sitä potenut.

En nyt muista kuka..kirjoitti että olivat miettineet matkaa egyptiin mutta muuttivatkin kohteen sit kanarialle.Meillä tarkoitus ensi kevät talvena lähteä egyptiin.En osaa jotenkin pelätä ennakkoon "ehkä" tulevaa maha tautia.Kun nyt syksyllä kävimme Marmariksessa niin meidän ( oli iso porukka) melkein kaikki sairastuivat maha tautiin mutta ei suinkaan mistään ruoasta tai vedestä vaan ihan siitä kun viereisen hotellin henkilö kunta oli sairaana töissä.Meidän silloin 8 kk:tta oleva poju sairastui lähtö aamuna kotiin ja lento matka oli kyllä pitkä kun hän oksensi ja ripuloi.Alkuun vähän säikäytti mutta ei kuitenkaan matkustus intoa vienyt kokonaan.

Minulla tuo rakenne ultra ihan kuun lopulla muistaakseni 28 pvä ja neuvola olis 14 pvä.Ensi viikolla pojan neuvola että näitä käyntejä kyllä riittää.
Ajattelin itse pyytää neuvolan "tädiltä" lähetteen kaks:lle ruokavalio ohjaukseen ihan sen takia että kun sit joudun viikottain raportoimaan sokeri arvoja niin pidän tarkempaa huolta syömisistä.Tuli tuossa joulun aikaan kiitettävän paljon nautittua hyvää ruokaa ja SUKLAATA.

-Ansku71 16+4-
 
Täälläki väsyttää, mutta ajattelin odotella tuonne seuraavaan neuvolaan joka on maanantaina, ehä sinne asti selviydyn :D
Nyt on alkanut ärsyttää kun se pahoinvointi kerkes olla poissa sen yhen viikon jonka jälkeen sitten palasi ilmeisesti jäädäkseen. Ei se kyllä niin pahaa ole kuin aikaisemmin, mutta hankaloittaa elämää silti.

Ja tervetuloa kaikille uusille!

Menhit ja Ella-Viljami rv 18+3
 
Mulla kans väsymystä. Neukassa oli kyllä hemppa KOHONNUT, ja on nyt 144. :eek: Eli ainakaan raudanpuutteesta ei väskä voi johtua. |O

Ei vielä mitään liikkeitä havaittavissa. Onneksi pääsi kuulemaan sydänäänet eilen, joten tietää että kyllä siellä hengissä ollaan.

Tiivari ja Tyyppi 17+3
 
vastauksia kysymyksiin:
Olen 26-vuotias, mies ehtii täyttää ennen vauvan syntymää 34 vuotta. (oho! onpas se vanha...) itse olen lokakuussa syntynyt vasta.

Liikkeitä olen ollut tuntevinani, mutta en siis tosiaankaan ole varma. Mulla nimittäin oli "haamupotkuja" jo ennen raskauttakin. Johtuu ehkä tiheistä raskauksista, edelliset lapset ovat siis syntyneet 9/05 ja 11/06.

Sukupuolta emme ole kysyneet edellisten lapset kohdalla (tyttöjä molemmat) enkä tiedä, kysytäänkö nyt. Itseä kiinnostaisi tietää sukupuoli, mutta miestä ei. Jaksan kyllä odottaa synnytykseen astikin ;)
Sukupuolella ei ole väliä, tietysti olisi kiva saada poikakin, mutta tytölle on kaikki vaatteet ym. valmiina. (ja niitä sitten riittääkin)

Mullakin olis kysymys: Eli
aiotteko käyttää kestovaippoja? Meillä on tähän asti menty ihan kertiksillä, mutta nyt on jotenkin alkanut nuo kestovaipat kiinnostamaan, ja meillä niitä muutamia onkin, ja haluaisin kokonaan eroon kertiksistä. Mieskin on kestovaipoista innostunut. Meillähän on vielä molemmat tytöt vaipoissa, ja jätettä niistä tulee ihan hirveästi! Ensinnäkin vaippoja menee varmaan 50kpl viikossa (liberoita,eli maksaakin ihan kivasti) ja kun meillä ei muuta kaatopaikkajätettä tule, roskakuski tyhjentää jokatoinen viikko pöntöllisen pelkkiä vaippoja :eek: Ja niitä likaisia vaippoja todellakin tursuaa jokapaikasta :headwall: ja aina on vaipat lopussa...

T. Huiskahäntä vko 18 tms. *laskut sekaisin*
 
Laitan Sydänkäpyselle yv:n hetimiten... Siis olen 34 v., siis tässä porukassa näitä vanhoilla päivilläni höyrähtäneitä. Ennestään talossa mellastavat 2 tyttöstä 3 ja 4v. Tähän kaaokseen olisi toiveissa pyöräyttää lisätulokas viimeistään la 26.6. ja synnärinä K-PKS (taidanpa olla tämän alueen ainoa edustaja?) Edellisen kerran ku yritin kirjautua niin neidot yrittävät tehdä selvää kuopuksesta tiputtamalla pikkuisen päälle reilut 30 kg laajakuvatv:n. No, yön yli sairaalareissulla ja aivotärähdyksellä selvittiin...huoh ja tähän vielä lisäväkeä???Why? Kyselee nimimerkki höyrähtänyt äiti.

Oma napaa hieman. Siis raskaus on mennyt kiitettävästi (koputtelen puuta). Edellisissä raskauksissa olen kärsinyt verenvuodoista, en tällä kertaa. Rakas ystäväni NÄRÄSTYS kylläkin on muistanut vierailla kodissamme säännöllisesti....pikkuisen olen sitä yrkkäillyt. Eka raskaus oli keskonen synt. rv 33+3, painoa 1840g. Toinen juuri oikeaan aikaan rv 38+4. Samaa toiveissa tälläkin kertaa!!!!

Ehkä tälläkin kertaa tulee udeltua sukupuolta, mutta juuri tänään miehen kanssa todettiin että tuskinpa tuo sukupuoli nyt tuostansa muuttuu. Tiedän että mies ( 35v., odottaa 36 v. synttärilahjaa siis la)kuitenkin toivoo sisimmässään sitä poikaa, maatilalla kun asutaan. Aiemminkin on rakenneultrassa kysytty ja tyttöjähän tuolta on tupsahdellut.

Pientä hipsua on tuntunut masussa ja kovin olen elävän tuntuisia unia nähnyt kunnon potkuista ja molskahduksista. Ihan on pitänyt herätä miettimään ja kokeilemaan oliko se totta vai unta.....Supisteleekin jo.. ei kiva sekään....lepoa lepoa....

Sirkka-Liisa ja Pipsa rv15+0 =)
 
Täällä ajateltiin koittaa kestoilua. Katotaan nyt sitten lähempänä, kuinka meikkiksen käy, että löytääkö kerttikset tiensä meille taas vai ei. Mulla olis tuolla jo muutama kestovaippa oottaamassa, että voishan niitä jokusen ostaa lisää ja kokeilla...ja jos tykkää, niin sitten jatkaa. Mies on meillä kaikkea muuta kuin innostunut. Totesi jo, että yksinhän sit puuhaat noi vaippatouhut, jos meinaat sellasia hankkia. :|
Että saas nähdä nyt! :whistle:
 
Esikon kohalla aattelin kestoja, mutta nyt en edes meinaa ajatella. Jätettä kyllä tulee ihan hirveesti kertiksistä, mutta tiedän itteni, että en jaksa niitä kestoiluja. Olen niin laiska.

Venla ja Tauno 18+4
 
nuorimman kanssa tuli muutaman kerran kokeiltua kestovaippailua,mutta kyllä meille on parempi nuo kertakäyttövaipat :snotty:
ja tunnen taas itseni niin hyvin että parempi on käyttää niitä kertakäyttövaippoja... :whistle:
 
Tervetuloa kaikki uudet, ompa meitä jo iso joukko :D

Mä en oo ees aatellu kestoja, oon niin saamarin laiska muutenkin peseen pyykkiä, että mehän hukuttais niihin likasiin vaippoihin :x

Rakkapanuu Mua kans häirittee toi mun maha, mitään muuta näkyvää ei oo tullu, kun toi ylämahan pömpötys. Eli kun toi mun vararengas oli ennen semmonen, että napa näky, niin nyt ei näy.

MP 14+5
 

Yhteistyössä