~KesäMassut 2007~ vol. 2

~KesäMassut 2007~ vol. 2

~88 jakaantunutta~

~52 poikaa ja 37 tyttöä~

Donsku 1 lapsi
rv 27+4, 1120g ja 39cm

8.5.
Tuplaunelma
rv 35+0, 2510g ja 44cm sekä 1410g ja 41,5cm

10.5.
Hani- 1 lapsi
Samuel Patrik, rv 36+3, 2660g, 47cm ja pipo 33cm

21.5.
Hilipatuinen 1 lapsi
rv 36+4, 2895g ja 48cm

22.5.
KiKeRo 2
rv 38+2 3460g, 48cm ja pipo 34.5cm

23.5.
Katti71 5 lasta
rv 38+3, 3950g ja 52cm

25.5.
Moonlight-80
Linus Sebastian, 3660g ja 51cm

26.5.
heiba
rv 37+3, 2755g ja 48cm sekä 2495g ja 48cm

29.5.
kata-74 5 (6) lasta
Miska, 3300g ja 50cm

30.5.
Katziina 1 lapsi
Helmi Sofia, rv 37+6, 2820g, 45cm ja pipo 35cm

1.6.
Nöpönäiti
rv 39+4, 2800g ja 48cm

2.6.
Polkkajäde 2 lasta
Aatu, rv 39+6, 4502g ja 53cm
Mammx2
3840kg ja 49cm

3.6.
Pepsukka81 1 (2) lasta
Amalia Linnea, rv 39+0, 2870g ja 49cm

4.6.
Maariana83 1 lapsi
Joona Eino Christian, rv 39+6, 3665g ja 52cm
kolmonen
rv 40+3

5.6.
Manteli-76 1 lapsi
3560g ja 52,5cm
Marge-81
Aleksi, rv 39, 3190g ja 50cm, pipo 34cm

6.6.
-mamma-
2935g ja 48cm
Nipsu78 2 lasta
rv 40+2, 3480g ja 52cm
KuuttiPieni 1 lapsi
3160g ja 49 cm
äityli07 1 lapsi
Veeti, 3508g ja 51,8cm, pipo 34cm
ButterCup 2 lasta
Reko Eemeli, 3450g, 51cm, pipo 34cm
wauhti
rv 41+5, 4250g ja 53cm

7.6.
tinzu 5 lasta
Juho, 3300g ja 50cm
Sisi 1 lapsi
Toivo André, rv 40+1, 4015g 52.5cm

8.6.
netskuli 1 lapsi
2685g ja 48cm
vilmat 6 lasta
Suvi, 3760g ja 51.5cm
marslady
3170g ja 49,5cm

9.6.
LillaGubben 4 lasta
Niilo Toivo Olavi, rv 38+5, 3800g, 51,5cm ja pipo 36cm
Kreecher 3 lasta
Aleksanteri Nikolas, rv 39+1, 3970g ja 52cm
hassu 1 lapsi
Noah, 40+6, 3465g ja 51cm

10.6.
Jonina 1 lapsi
3400g, 49cm ja pipo 34cm
Jensa 1 lapsi
3840 g, 50 cm ja pipo 35cm
vauvaunelma 1 lapsi
3350g ja 49cm
satu82 2 lasta
rv 39+4, 3660g, 51cm ja pipo 35cm

11.6.
mama-75 3 lasta
Konstantin, rv 41+0, 3530g ja 50cm
tiftial
Niilo Leo Johannes, 3740g ja 50cm
Jonnakar 3 lasta
Jere, rv 39+2, 4380g ja 55cm
Tähtitaivas 1 lapsi
rv 42+1, 4410g ja 52cm
Sade-74 4 lasta
Unna Milja Emilia, rv 38+4 3345g ja 50 cm

12.6.
Riina-Niina 3 lasta
Oskari, rv 40+0, 4300g, 52cm ja pipo 37cm
Muppelo 2 lasta
3385g ja 49cm
Hepsutin 1 lapsi
Samu Mikael, rv40+1, 3330g, 49,5cm ja pipo 32,5cm

14.6.
SaBiNe 3 lasta
Sakari Johannes, rv 39, 3420g, 50cm ja pipo 34
auramaria 3 lasta
rv 40+0, 4465g, 56cm ja pipo 37cm

15.6.
kesätuulia80
3750g ja 50cm
swerfiel 1 lapsi
Joonatan, rv 40+1, 3450g ja 51cm

16.6.
sani87
Linus Jan Fredrik, rv 41+1, 2720g ja 48cm
Pilkkis79 1 lapsi
Onni Viljami, rv 40+2, 3860g ja 53cm

17.6.
hensku79
rv 38+6, 3615g ja 50cm
Hiiviö 2 lasta
Julia Sofia, rv 40+0, 4255g ja 52cm
Niini 1 lapsi
rv 39+6 3770g ja 51cm, pipo 35cm
anskuli1978 1 lapsi
rv 39+2, 2390g, 47cm ja pipo 35cm
dimmom 4 lasta
3470g ja 48,5cm

18.6.
Nallepuh 2 lasta
4135g ja 52cm
tytön-äiti
rv 39+2, 3950g, 50cm ja pipo 37cm

19.6.
SaNi-81 1 lapsi
Niko Juho Tapio, rv 40+1, 3265g ja 48cm
Onnimanni84
rv 40+1, 4090g ja 52cm
kääk
rv 41+5, 4000g ja 53cm

21.6.
Myy-80 1 lapsi
rv 41+6, 3730g, 52cm ja pipo 37cm
Pompula81 1 lapsi
Nea Tuulia, rv41+6, 3840g, 51cm ja pipo 35,5cm
jousimies70 4 lasta
rv 39+4, 3280g, 51cm ja pipo 36.5cm
netta73 2 lasta
rv 41, 4380g, 52cm ja pipo 35cm
Pimpulii85
Jimmy Patrick Waltteri, rv 41+6, 3810g ja 53cm

22.6.
Helmiina-79
3410g ja 49 cm
Sopraano 3 lasta
4345g ja 53cm
Rouvaii 1 lapsi
Fredrik Nikolai, rv 41+2, 3915g, 50cm ja pipo 36cm

24.6.
Irmeli 2 lasta
Henni Elli Anniina, rv 42, 3745g ja 48,5cm
minttunen 4 lasta
Aada Olivia, 3570g, 50cm ja pipo 34cm
Naru 1 (4) lasta
rv 40+5, 3640g ja 52cm

25.6.
Jonskis 1 lapsi
rv 35+2, 3045g ja 47,3cm
Jänkäsirriäinen 4 lasta
Hannes, rv 40+5, 4620g ja 53cm

26.6.
paulaliina 4 lasta
Aapo, rv 42+3, 3320g ja 51cm
masuasukin huolestunut pesä 5 lasta
Joel Antonio, 3100g, 51cm ja pipo 33cm
Mantsu 2 lasta
Sini Juulia, 3910g ja 51cm

28.6.
kolmas 3 lasta
rv 40+0, 3875g, 52cm ja pipo36,5cm
ebbuliini 2 lasta
Alina Mirjami, rv 40+0, 4075g, 49cm ja pipo 35,5cm
m a r z a 1 lapsi
rv 42+2, 3950g ja 55cm

29.6.
MACNINJA 3 lasta
4100g ja 51cm
Peppi Pitkäkorva 2 lasta
rv 40+0, 3930g, 51cm ja pipo 34cm

30.6.
Nappa 1 lapsi
Eetu Paul Mikael, rv 40+3, 3990g, 53cm ja pipo 37cm

1.7.
Virpi82
Nanna-Tuulia Aleksandra, 3340g ja 50cm
Sami27
4000g ja 47cm

Anni77 1 lapsi
rv 40+5, 3085g ja 51cm
Ahaa-77 3 lasta
rv 41+4, 4540g, 55cm ja pipo 36cm

4.7.
äippä-77 1 lapsi
Eerika Anni Pauliina, rv 40+5, 3520g, 47cm ja pipo 36cm

6.7.
Pennonen80 2 lasta
4290g ja 54,5cm

8.7.
Vyvyan 1 lapsi
3790g ja 51cm

10.7.
suvi-tuulia 2 lasta
3380g ja 48cm
 
Tämä on nyt varmaan se uusi ketju johon Kesämassut jatkossa kirjoittelevat. Käyn päivittäin imetyssessióiden aikana lukemassa, vaikken kovin usein itse kirjoittelekaan. Kiva on ollut seurata muiden vauvaperheiden elämää; paljon löytyy samoja kokemuksia, toki myöskin eroavaisuuksia, erilaisia kun ollaan äidit, perheet ja vauvat! Mielenkiinnolla lueskelen teidän kaikkien lyhyitä ja pitkiä juttuja.

Meillä on alkuvuosi mennyt vähän kehnoissa merkeissä: On ollut flunssaa, vauvarokkoa ja minulla tosi paha rintatulehdus. Sain jo Jorvin sairaalaankin lähetteen ellei antibiootti olisi alkanut pian tehota. Onneksi mies pystyi olemaan osittain töistä pois ja omat vanhemapanikin tulivat auttamaan vauvanhoidossa, sillä olin niin huonossa kunnossa muutaman päivän, ettei vauvanhoidosta olisi yksin tullut mitään.

Muutama viikko sitten Hannes alkoi pulautella tai oikeastaan oksentaa koko ajan yhä enemmän ja yöt menivät yhdeksi parkumiseksi. Pahimmillaan nukuttiin iltayö puolentunnin pätkissä ja loppuyö pystyasennossa istuvan äidin sylissä. No nyt olen sitten puolitoista viikkoa ollut itse munattomalla, maidottomalla ja viljattomalla dietillä. Oksentelu on miltei kokonaan loppunut ja yöt muuttumassa parempaan suuntaan. Viikon päästä pitäisi kokeilla soijamaitoa. Mietiskelen tässä kauanko itse jaksan moista diettiä. Hieman kyllä harmittaa, sillä olen aina tykännyt imetyksestä ja kaikkia vanhempia lapsia imettänyt reilun vuoden ikäiseksi, jolloin ovat itse lopettaneet tissittelyn, kun olen ensin imatyskertoja vähentänyt vain iltaimetykseen.

Hannes osaa jo ryömiä melkoista vauhtia ja konttausasennossa keikkuu kovasti. Istuu ilman tukea ja viikko sitten nousi seisomaan pinnasängyssä. Hereillä ollessaan on pääasiassa iloinen ja tyytyväinen poika. Muskarissa käydään kerran viikossa. Alkuvuodesta käytiin kylpylässä, jossa Hanneskin kokeili uintia ja sukellusta ja nautti kovasti. Nyt pitäisi vaan saada aikaiseksi käydä lähiuimahallin lämpöisessä terapia-altaassa säännöllisesti, ettei sukellusrefleksi katoaisi.
 
Iltaa!!

Tarinoin tänään jo pitkät pätkät sinne toiseen ketjuun, kun luulin, että olen ainoa joka sinne ei pääse... Harmi kyllä, että ketju nyt vaihtuu, mutta ehkä se tökkiminen loppuu..

Katsotaan jos nyt jotain muistaisi, mitä tuli kirjoitettua...

Meillä oli eilen Julian 8kk neuvola

Paino 9200g
pituus 73cm
Py 46cm

Painoa ei ole tullut kuin vajaa 200g, mutta on kuulemma ihan normaalia, kun lähtenyt nyt urakalla liikenteeseen. Nyt oli suhteessa juuri oikean painoinen pituuteen nähden.
Pituudelta hieman ikäisiään pitempi.

Lääkäri kehui kamalasti hieno ja karkeamotorisia taitoja, sanoi tosi taitavaksi tytöksi :)
Osasi Julia meinaan pinsettiotteenkin testissä, vaikka luulin ettei osaa. Ja kun tosiaan liikkeellä niin aikaisin. Korvat oli puhtaat ja kaikki muutenkin vallan mainiosti.

Meinasivat että ei tarvitse mennä 10kk issä jos ei halua, mutta ihan mielellään otin ajan, musta on kiva aina saada uusia mittoja. Ja muutenki ku tulee hapanmaitojutut yms. niin kiva päästä juttelemaan.

Imettämisestä mulla oli sellaista asiaaa, että kun Julia ei enää öisin syö ja olen lukenut, että se olis tärkeää maidon tuotannolle, niin mitkä ovat merkkejä siitä, että maito alkaa vähenemään/loppumaan?

Kun Julia kyllä syö kerralla ihan yhtä kauan ku aiemminkin ja vaippa on märkä, mutta mulla rinnat ei tunnu enää oikeastaan ikinä täysiltä, eikä ole esim. yön jälkeen ollenkaan pakkautuneet.. Myöskään ei tunnu enää herumisrefleksiä toisessa rinnassa kun syöttää toisesta...

Tyttö ei myöskään syö rintaa ku 4-5 krt vuorokaudessa (ei aina huoli hed.soseen jälkeen), että onkohan riittävästi?

Vähän haikealta tuntuu, jos tämä imetys nyt alkaa olemaan ohi, vaikka on ollutkin odotettavissa.. olisihan se kiva saada omaa aikaa enemmän, mutta mielellän nyt imettäisin sinne vuoden ikään jos onnistuu... Joten tosiaan murehdinko turhaan vai?

Ylihuomenna lähdetään sitten Saariselälle, joten pieni palstatauko tulossa. Tulen kyllä varmaan jossain välissä viikkoa lukemaan kuulumisia.

:heart: Oikein hyvää ystävänpäivää kaikille!! :heart:

-Hiiviö & Julia 8kk-
 
Hyvää ystävänpäivää!

Voi surkujen surku kun meni meidän vanha ketju rikki! :( Mulla jäi kanssa vika sivu lukematta.

Piti eilen käydä kurkkimassa teppiksen (yritän tottua uuteen nikkiin :D ) kuulumisia, mutta eihän sinne päässyt. Nimittäin serkkuni soitteli eilen, että on kuumeessa ja oksennustaudissa, ja tänään Alinakin on pari kertaa oksentanut. Pitihän se arvata, että teillekin on pöpö löytänyt. :/

Alina on reipas sairastelija. Mikään ei maistu ja kovasti väsyttää, mutta hereillä ollessaan on oma hymyilevä itsensä.

Nyt täytyy mennä. Poika kulkee tuolin kanssa ja kiipeilee kiellettyihin paikkoihin :headwall:

-ebbuliini ja Alina 7,5kk-
 
Kiva, että saan vielä jatkaa vuoden täyteen... Tai ainakin osa on messissä. Toivottavasti tästä nyt ei jääny kellekään mitään hampaan koloon... Mulla vielä sulatusvaiheessa. En tiä miks, mut jotenki veti matalalle fiilikselle ja vähän tyhmä olo, kun tälleen sit kolmannen pinon avasin. Mut turha kai siitä fiiliksestä on mun enempää jauhaa, varsinkii ku en haluu mitään haloota tästä.

Hyvää ystävänpäivää kaikille tasapuolisesti! Vaikka tälleen iltaan toivottelut jäikin...

Hammashuomio... Se jätkän kolmas hammas ei ookaan ylhäällä kulmahammas, vaikka sillä kohtaa näytti olevan, Nyt kun on noussu paremmin esiin, niin näyttäs olevan se etuhampaan viereinen. Mut eihän sen väliä mikä tulee missäkin vaiheessa. :)

Poitsu on nyt kaks yötä, flunssasta huolimatta, nukkunu nukahtamisesta (21-22 kun oon antanu nyt kipeenä ollessa nukkuu päivällä pitempään) lähemmäs aamu kasia. Ihanaa on ollu nukkua, mut silti on aamulla vaikeuksia herätä. Vissiin univaje vaikuttaa vielä. Mut toivottavasti jatkuu näin... Viimein rauhallisia öitä. :D

Jänkäsirriäisen alkuvuosi kuulostaa uuvuttavalle... Voimia sinne ja sujuvampaa jatkoa! :hug:

Juup... Harmi tosiaan, kun viimosia viestejä vanhasta pinosta ei pääse lukeen. Kävin jopa kahlaamassa sivut läpi ja kattelin sit millä loppunumerolla se vika on. Ei auennu, vaikka laitoin osoteriville sen numeron yms. Ihan pöhköä. Palautetta laittasin, jos jostain saisin yhteystiedot minne pistää. Tällä hetkellä vaan ärsyttää tää uudistus, vaikka onhan toi tausta ihan hieno.

Poistun muihin pinoihin kurkkimaan. :wave:

Myy ja poikanen
 
Täällä Niilo tuntuis voivan jo paremmin, eilinen iltapuuro pysyi sisällä eikä yönkään aikana oksentanut kertaakaan. Aamulla kakkakin oli jo osittain kiinteetä. Äsken söi aamupuuron ja tässä nyt jännityksellä odottelen, että pysyykö sisällä. Tänään tosiaan olis lähtö risteilemään, mutta eihän sinne sitten voi lähteä jos Niilo ei ole kunnossa. Harmittaa kyllä ihan vietävästi jos ei päästä, tätä kun on odotettu jo joulusta saakka. Meitä olis lähdössä meidän perheen lisäks mun siskon perhe ja vanhemmat ja tarkoituksena oli juhlia äitin ja isän 30v. hääpäivää ja mun ja miehen 8v. hääpäivää. Tää on niin meidän tuuria kyllä, että jos jotain suunnittelee niin pieleenhän se menee. Nyt on kyllä ihan älyttömästi mahatautia liikenteessä, että ei tietysti ole mikään ihme, että pöpön jostain kalastaa. Paranemisia myös Alinalle!

Hiiviö en osaa tohon maidon tulon vähenemiseen sanoa muuta, kuin että ainakaan siitä miltä rinnat tuntuu ei voi päätellä tuleeko maitoa vai ei. Mullakin on ihan lurppanat tissit koko aika eivätkä tunnu täysiltä koskaan. Märät vaipat kertois kyllä, että maitoa saa. Kannattaisko muuten kokeilla jos oot huolissasi saako Julia tarpeeksi maitoa imettää enneen kiinteiden syöntiä. Meillä alettiin tekee niin, kun tuntu että ruuan päälle ei jaksa maitoa paljon ottaa. Syökö Julia hedelmäsosetta välipalaksi? Jos syö niin mitäs jos kokeilisit korvata sen pelkällä kunnon imetyksellä? Maidossa on kuitenkin energiaakin enempi kuin hedelmäsoseissa niin voisi pärjätä välipalan ihan pelkällä imetyksellä. 4-5 kunnon imetystä kyllä pitäis taata riittävä maidon saanti.

Niin meilläkin muuten oli viikolla Niilon 8kk lääkärineuvola, mutta eipä tuolla mitään ihmeempää ollut, kaikki kunnossa! Terveydenhoitaja ei viitsinyt edes mitata eikä punnita, kun kolme viikkoa sitten oltiin viimeks, mä kyllä olin vähän :eek: .

Sellasta tänne...

teppis (en mäkään taida tottua tähän nikkiin) & Niilo 8kk
 
Hiiviö... Unohdin eilen kommentoida. :ashamed: Mulla siis loppuajasta oli rinnat ihan pehmeet, vaikka maitoo tulikin hyvin. Tai siis, ei nyt ihan loppuajasta, mut siinä vaiheessa kun poitsu sai jo useemman kiinteen aterian päivässä ja vielä imetin... Toi erityiskorvike ei ollu vielä käytössä ja normaalit oli jo todettu allergiaa aiheuttaviks. Ihan viimosilla viikoilla maito kai väheni, mut se johtu mun väsymyksestä ja siitä seuranneesta kyseenalasesta syömisestä. Toi teppiksen ehdotus korvata välipala imetyksellä kuulostais munkin mielestä hyvälle.

Ääh... Mielessä pyörii jos mitäkin ajatuksia. Hani-... Pistän sulle vielä yytä. Eiköhän tästä pinkasta jokainen halukas pääse pinkan päivittäjäksi... En mä o ajatellu ikuisuuksiks tätä hommaa itelleni omia :)

Kolmas putkeen nukuttu yö takana... :D Täähän näyttää jo lupaavalle.

Myy ja poikanen 7kk3vk4pv
 
Eiliset ystävänpäivätoivotukset jäi sitten väliin, kun edellisen ketjun viimeinen sivu oli valkoinen. Kiva, että Myy jaksoi väsätä uuden :heart:

Meillä kans poika hieman lentsussa. Pari viikkoa oli ihmeellinen neljän pävän korkea kuume ilman oireita, jonka jälkeen alkoi inhottava limainen yskä. Yöllä lima painuu nieluun, ja siksi nukkuminen on ollut vaikeaa. Mutta yösyötöistä on nyt päästy eroon, kun poika ei voi yökkimisen vuoksi juoda :D Käytin lääkärissä, jotta saataisiin yskänlääkettä öitä helpottamaan ja kurkku todettiin tulehtuneeksi. Saatiin samalla ab-kuuri, jos ei piakkoin ala vointi paranemaan. No, katsellaan vielä. Aika huono olen mitään lääkkeitä syöttämään, jos ajan kanssa paranisi itsekseenkin.

Samalla käytin neuvolassa punnituksessa, että saadaan oikea lääkeannostus laskettua. Mitat olivat 10.3 kg ja n.76 cm. Tasaisesti siis kasvaa.

Muuten kaikki hyvin. Kävelyä tulee jo metrin verran tuetta, että kyllä se nyt näyttää siltä, että kiire tällä ukolla on. Mielellään olisin kyllä muutaman kuukauden vielä vauvaa hoitanut.

Ihanaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille! Mahtavaa, kun aurinkokin paistaa niin komeasti...heti on mielikin paljon virkeämpi :)

t.auramaria ja poika 8kk1pv
 
Minäkin kirjoittelin pitkät pätkät vanhaan ketjuun, ja veikkanpa ettei sitä kukaan nähnyt... Nyt en enää muista, mitä siellä vanhassa ketjussa pitikään kommentoida...

Hiivö, meillä poika ei ole syönyt pätkittäin yöllä ollenkaan (useamman kuukauden pätkiä kun on ollut hyvän yöunen kausi), ja hyvin on maito riittänyt. Tosiaan rintojen pinkeydestä ei voi päätellä miten hyvin maito riittää. Itse olen ajatellut, että niin kauan kuin a) tuntuu kunnon herumisfiilis imetysrinnassa ja b) herumisessa ei mene tuhottoman kauan (mulla joskus menee tosi kauan että alkaa herua, jos olen imettänyt tiheästi eli rinnat ovat tyhjät), ja c) lapsi imee mielestäni "normaalisti" eli aiempaan verrattuna riittävän kauan ja samanlaisella tahdilla (eli imee ja nieleskelee kunnolla, eikä vaan nypytä nopeasti nisää). Itse olen kovasti miettinyt tuota maidon riittävyyttä, kun en ehdi aina imettää kuin kolmesti päivässä, mutta hyvin tuntuu edelleen riittävän. Ja kolmen imetyksen päiviä ei kyllä ole kovin usein, yleensä on 4-5 imetystä.

Jeps. Mukavaa, että Myy on saanut nukkua! Vanhaan pinoon kirjoitin meidän unikoulusta, joka oli juuri aloitettu. Poika nukkui tosi huonosti, vaati tuntien sylittelyjä ja tissittelyjä öisin ja meillä alkoi mennä hermot. Mies epäili, että taas olisi korvatulehdus, mutta lääkäri totesi korvat puhtaaksi ja pojan terveeksi. Päätimme siis aloittaa unikoulun, ja varauduimme neljän tunnin huutoon illalla ja siihen, ettei kukaan meistä nuku koko yönä.

Meillä ei tassutteluista ja silittelyistä ole mitään iloa, ne suututtavat vain entistä enemmän. Lähdimmekin sellaiseen vähän lievempään huudatukseen, jossa lapsen annetaan karjua ensin 5 min ja mennään rauhoittelemaan, kerrotaan että kaikki on hyvin ja vanhemmat ihan lähellä, sitten 7 min, sitten 10 min jne. Ideana olisi, että lapsi väsyisi huutamaan, muttei ihan yksin joutuisi yön pimeyttä ja yksinäisyyden kamaluutta kohtaamaan.

Ja kuinkas kävikään, kana yönä poika huusi vain puoli tuntia eikä neljää niinkuin odotimme. Yöllä herätessään pieni itki niin lyhyesti, etten olisi ilman mitään unikouluakaan siihen reagoinut. Tokana yönä ei tullut yhtään huutoa, kolmantena puoli yhden aikaan n. 10 min huuto eli yhden kerran käytiin rauhoittelemassa. Ja viime yönä ei taas muuta kuin pari pientä inahdusta. Kaikkinensa tosi helppo juttu, paljon helpompi kuin tuntien kanniskelu.

Pelkäsin hurjasti pojan huudattamista, minusta on ihan hirveää kun lapsi huutaa hätäänsä eikä saa auttaa. Siksi mies otti vastuun tästä unikouluttamisesta. En minä joka inahdukseen reagoi, mutta jo 5 min kunnollista hätähuutoa tuntuu ikuisuudelta. Ekana iltana hörppäsin puoli pulloa punaviiniä sen ensimmäisen puolen tunnin huutosession aikana, ajattelin että nyt ei tule houkutusta ottaa poikaa rinnalle rauhoittumaan eikä mennä hiprakassa miehen unikoulua sotkemaan. Viini ei tehnyt hyvää omille unille, pyöriskelin koko yön, kuuntelin miehen kuorsausta. Mutta sen jälkeen olen minäkin saanut nukkua, ihanaa!

Ja aamulla on täysistä rinnoista saanut pumpata maitoa talteen, joten maitoahdistuskin on helpottanut. Minuahan on huolestuttanut se kun pojan pitää välillä saada pulloa päivisin, ja kun masu ei kestä korvikkeita, niin mitä tehdään kun oma maito loppuu pakkasesta. Huolihan on oikeasti ihan turha, koska varmasti löytyy joku korvike mikä käy, mutta silti todellinen huoli.

Kiitos muuten hammaskommenteista ed. ketjussa. Ei meillä kyllä vieläkään mitään hampaita thedä oikeasti, joku muu taas kiukutti. Lakkaanpa odottamasta koko hampaita, tulevat kun tulevat.

Sitä piti vielä kysyä, että koskahan voi ruveta antamaan tomaattia ja parikaa lapselle? Meillä syödään niitä usein, ja silloin lisääntyisi ne kerrat kun voidaan kaikki syödä samaa ruokaa.

Nyt luennolle,

Naru + poikanen 7,5kk
 
Kaikille :wave:

Tosiaan tulee päivittäin käytyä lukemassa mutta kun tuntuu ettei ole mitään kirjoitettavaa kun elämä sellaista tasaista (ihanaa ja onnellista) arkea. Paljon on allergioista ollut täällä puhetta, toivottavasti ne alkaa helpottamaan vauveleilla. Tai noh, ei ne varmaan helpota mutta syitä löydetty ja sitä kautta elämä helpottunut.

Henni oli 8kk neuvolassa kolme viikkoa etukäteen ja mitat 68,4 cm ja 8575g. Ihana ja aurinkoinen kiharapää :D .

Nukkuu tosi hyvin jos ei ole kipeä tai hampaita tulossa. Nyt reilu viikko saatu taas nukkua yöt kokonaisina, nukahtaa n. 20.30 ja herää aamulla melko tasan 07.00. Syö hyvin jne. Ei vielä ryömi vaan hinaa itseään pikkuhiljaa istuen eteenpäin, hassua :LOL: .

Parisuhteessa kaikki hyvin, suurimmat konfliktit tulee uusperheeseemme liittyen. Kai siihenkin auttaa vaan aika kun kuitenkin suht nuori perhe ollaan. Mitähän muuta... Oon aina ollut huono kommentoimaan muiden juttuja :ashamed: ...

Ai niin, Hani ja olikos Sisilläkin toinen työn alla? Kateeksi käy, haluaa kanssa!!! Mutta meillä vauvakuume on kovin yksipuolista. Syy löytyy kuulemma juuri täältä aiemman liiton lapsen huomion saamisesta... tai siis mies kait tuntee olonsa ja aikansa riittämättömäksi olemaan monen lapsen isä. Nyt vasta kolmen... :whistle: . Mutta minkäs sille mahtaa kun tämä meidän aurinko on niiiiiiin ihana että tuntuisi siltä että yksi lapsi meidän perheeseen vielä mahtuu. Mutta yksinhän sitä on kovin vaikea tehdä, joten odotellaan josko tuon miehenkin pää vielä kääntyisi.

Veljen vaimo synnytti viime perjantaina pojan ja meinasi itku tulla sairaalassa kun kävin katsomassa, niin ihana! Ja sieltä lähtiessä kohina vaan kuului kun maito nousi eikä sitä ole sentään tapahtunut hetkeen :LOL: .

Nyt Hempsu vaunuista huutelee!

Aurinkoista kevättä kaikille!!!!

Irmeli ja Henni 7,5kk
 
Moi!
Kiva, että Niilo voi jo paremmin, paranemisia myös Alinalle!

Just hain Lauria (esikoista) kerhosta ja siinä hakureissulla yksi äiti iloisesti kertoi, että heillä on oltu viikko mahataudissa, kaikki muut paitsi kerhossa käyvä poika. Siinä innostuivat muutkin hakureissulla olleet kertomaan kokemuksiaan ja näköjään melkein koko kerhosakin on mahatauti jo kiertänyt läpi. Eli ihmettelen kyllä suuresti, jos emme ole kohta vuorossa... Tosi moni kaverikin on sairastanut, mutta erikoisella tavalla: kuulemma kova mahakipu ja huono olo, mutta kummastakaan päästä ei lennä mitään. Jännä ilmiö.

Noista vauvakuumeasioista kun lukee, niin huomaan, että itsellä on jonkinsortin "raskaustestikuume". Lienee jonkilaista luopumistyötä, miehen sterilisaatiosta saatiin juuri loppulausunto, että on onnistunut ja näytteessä ei ole eloa. Iski vain aika lujaa se tosiasia, että kaikki se upea jännitys, mitä raskauden ja vauvan odottamiseen liittyy, on takana. No, onneksi näitä voi sitten elää toisten kautta ja taivahan tosi on, että yhtään vauvaa en enää jaksaisi hoitaa. Tässä tehotiimissä on ihan riittämiin meille. Eiköhän tähän lähipiiriin synny ihan riittävästi vauvoja paijattavaksi, jos vauvankaipuu iskee. :)

Nyt täytyy mennä tainnuttamaan keskimmäinen, alkaa haista laastarille tuo poikien riehunta.

Kreecher poikueineen
 
Täällähän on hienot sivut! Jotka kylläkin tökkii pahasti..

Me olemme viimeinkin päässeet muuttamaan omaan taloon! 8kk olin 'yksinhuoltaja', kun mies rakensi. Nyt se on onneksi ohi.. Ainakin kevääsen asti, kun alkaa liiterin teko, pihan laitto, autotalli.. :headwall:

Tyttö nukkuu meidän vieressä yöt. Nyt kumminkin vähän paremmin nukkuu kuin aiemmin, joten olen ajtellut, jos sitä raaskisi omaan huoneeseen laittaa.. Minä herään niin kamalan helposti, enkä saa unenpäästä kiinni, kun kerran herää..
Oletteko millä tavalla laittaneet lapsen omaan huoneeseen nukkumaan? Meinaan, että oletteko ensin päiväunia nukuttaneet siellä? Jos huutaa yöllä hirveästi, oletteko hakeneet pois huoneesta vai miten?
JOtenkin niin kovasti pelottaa viedä tuo pikkuinen niin 'kauas'..

Hampaista: Ensimmäisen hampaan huomasin, kun kilahti lusikkaan. Jälkeenpäin kyllä tajusin, että sitä ne entistä huonommin nukutut yöt, entistä huonommat syömiset ja ihan oudot kiukkuilut tekivät. Nyt tytöllä kaksi hammasta ja lisää odotellaan.

Hani: Minä lopetin tytön imetyksen alkukuusta. Sitä ennen aloin pikkuhiljaa siirtymään pulloruokintaan ja korvikkeeseen, aina parin päivän välein lisäsin korvikeruuat rintaruuan tilalle. Hyvin meni itselläkin, kun pikkuhiljaa lopetti. En kertaakaan ole pumpannut maitoa pois, vaan lypsänyt (sen ei pitäisi lisätä maidon tuotantoa) ja näin maito onkin alkanut vähenemään. Tyttö kyllä joillakin ruuilla temppuilee eikä syö maitoa ihan yhtä hyvin kuin ennen, mutta näyttää, että alkaa tottua korvikkeen makuun ja pulloon.

Ruokajuoma on vesi, jota ihan lasista tai mukista hörpytetään. Se on neidin ihan ehdoton huippukohta ruokailussa :heart: Pistelee ruokaa äkkiä poskeen, että saa juoda (ja sylkeä kaaressa) vettä.
Ruuat ostan osan kaupasta ja osan teen itse. Nyt kun on iso keittiö ja tiskikone, niin saattaa jo itsekkin niitä värkätä. Aiemmin ahdistutti pelkkä ajatuskin tehdä tytön ruuat itse, kun tilaa ei ollut ja tiskiä kamalasti.. En mitenkään inhoa siivoamista tai mitään :ashamed: Tosin mukavaa se siivoaminen on täällä ikiomassa kodissa :)

Parisuhteesta On meilläkin ollut ongelmia nyt vauva-aikana, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Hyvänä lisänä ongelmiin on olleet tuo rakentaminen miehellä ja minun vakava sairaus. Mutta päätetty on, että kaikkemme yritetään, jotta jaksettaisiin yhdessä. Mies purki kiukkunsa rakentamalla ja minä ystäville juttelemalla. Iso kiitos kuuntelemisesta ja arjen jakamisesta Pepsukalle ja Amalialle :hug:

Pottailu En muista kerroinko jo aiemmin, mutta meillä on pottailtu pari kuukautta. Lähes joka kerta saadaan molemmat hädät pottaan, joskus vain pissa. Meillä myös ollaan paljon pois kotoa, jolloin pottaa käytetään, jos mahdollista. Kotona ollessa säännöllisesti käydään heräämisien ja ruokailujen jälkeen. Hyvin on onnistunut näinkin.

Neiti lähti ryömimään, viimeinkin:) Tytölle syntyi serkku-tyttö, päätti alkaa kerralla isoksi =) alkoi samana päivänä ryömimään, hiisaamaan konttausasennossa itseään eteenpäin ja nousemaan pystyyn(tosin harrastaa tätä vain ja ainoastaan ammeessa!) Kovasti odotan tuota konttaamaanlähtöä!

Jokeltelu kovasti on oppinut lisää tavuja. Tätättää on suosikki, sitä sitten öisinkin hoetaan.. Välillä kuulostaa ihan sanoja tulevan, tahattomasti tietenkin. Äiti, tyttö, vauva, hei. Ja ruokaillessa namnam kuuluu. Ja nälän yllättäessä mammammmaaammmaaa... MIes tulkitsee, että tahtoo maitoa ja äidin syliin :)

Kamala millainen yö katalla oli! Itse olisin ollut ihan paniikissa!

Onnittelut ensimmäiset sanansa sanoneille, ensiaskeleet ottaneelle ja pottailun salat oppineille! (joiden nimiä en muista :ashamed: )

Kovaa vauvakuumetta pukkaa täälläkin, mutta avustetusti sai tämäkin neiti alkunsa, niin kovin suurta toivoa ei ole luomusti onnistumiseen ole.. Saa siis vauvakuume poreilla ihan rauhassa, kun rahatilanne ei anna myöten kalliille hoidoille. Eikä tiedä antaako tuo elinaikakaan myöten.

Täällä kaunis auringonpaiste, oikein keväinen ilma pikkupakkasella. Aurinkoisia päiviä kaikille!

KuuttiPieni kera 8kk neitosen

Kerkesin kirjoittamaan tämän sinne vanhaan ketjuun, siirrän nyt tähän uuteen.

Uusia taitojakin neidille kerkesi tulla, lähti eilen konttaamaan, ja menee hurjaa kyytiä jo. Kaiken kielletyn kimpussa aina.. Nousee myös polvilleen ja itse on kuukauden verran noussut istumaan. Omaan huoneeseen siirrettiin. Hyvin ainakin vielä nukkunut siellä.
Neuvolassa tänään oli 7590g ja 72.5cm. Pitkä ja hoikka siis..
 
Onko muut päässeet lukemaan ollenkaan entisen pinon viimosta sivua? Mä ainakin tunnistan KuttiPienen ja Narun kuulumisia lukeneeni. Hyvä kuitenkin, että ootte tähänkin laittaneet, kun kaikki ei varmaan kerenny vanhasta pinkasta lukemaan. :)

Pikainen poikkeaminen... :wave:
 
En ole juurikaan kirjotellut mutta lukemassa käyn melkein päivittäin! :D Eli mukana menossa ollaan...Tekstiä vaan on aina kertynyt niin paljon etä kun kaikki on luettu niin aikaa kirjottamiseen ei enää ole!:) Yritän parantaa tapani

Ensiksi Myy-80 : Katsoin tota listaa nyt pitkästä aikaa uudestaan ja huomasin että meijän pojan nimi tiedot puuttuvat sieltä! Eli meidän poika on nimeltään Eetu Paul Mikael. Ja syntynyt siis 30.6.2007...Eli jos päivität nimitiedot sinne kun kerkiät, kiitos!:)

Meillä poika tosiaan nyt 7,5kk! Ryömimistä harjoitellaan kovasti mutta eteenpäin ei vielä pääse...Osaa kyllä pyöriä mahansa varassa!;) Nyt ollaan viikon verran sairastettu flunssaa...siis uskomattoman sitkeessä on lima! Tuntuu ettei poika parane ollenkaan vaan lima roikkuu vaan kurkussa ja nenässä! Kuumetta ei oo ollu koko flunssan aikana mutta Eetulla on huono olla kun ei oikein pysty hengittämään kunnolla kun koko ajan rohisee :'( Pitäisiköhän kohta viedä poika uudestaan lääkäriin ettei vaan tulisi mitään keuhkoputkentulehdusta kun lima siellä on muhinu jo viikonpäivät?!?! Onko muilla kärsitty yhtä sitkeestä flunssasta?! Entä olisko mitään hyviä vinkkejä millä saisi liman irtoomaan? Lääkärin määräämät nenäsumutteet alkaa olemaan jo loppu...

Nukkumaanmeno on meillä myös mennyt ihan mahdottomaksi... En tiedä johtuuko flunssasta vai onko joku vaihe, mutta kun poika viedään sänkyyn niin alkaa hivittävä huuto jota kestää 1-2h jonka jälkeen nukahtaa kun on vaan niin väsynyt! Poika ei huoli tuttia, ei auta tassuttelu, ei laulu! Rauhottuu samantien kun nostaa syliin ja alkaa naureskelemaan! Ennen nukkumaanmeno oli helppoa kun leikki...Poika sänkyyn ja tutti suuhun ja se oli siinä! Onko muilla vastaavaa? :/

Nappa ja Eetu 7,5kk
 
Nappa, meillä neiti on ollut flunssassa jo kohta kaksi viikkoa.. käytettiin ensin lääkärissä, kun oli ollut kolmisen päivää tosi kovassa kuumeessa ja oli aikas veto pois... no otettiin verikokeet, mistä selvisi, että kyseessä virusinfektio eli käytännössä lääkäri meinasi, että influenssa... no siihenhän ei mitään lääkettä ole... lääkäri meinasi, että yleensä influenssan jälkitautina tulee joku bakteeritulehdus esim. korvatulehdus ym. no neidillä kuume meni ohi ja rupesi paremmin syömään, mutta sitten vietiin tuo 2v rohinan takia lääkäriin noin viikon kuluttua siitä kun neiti käytettiin niin pyysinpä samalla kuuntelemaan neidinkin keuhkot ja siellähän rohisi, eli tulehdus oli ja lääkekuuri saatiin...
että minä ainakin käytän lääkärissä jos flunssa pitkittyy ja tuntuu, että lapsi ei ole oma itsensä... toivottavasti teillä päästään tuosta taudista eroon...
mukavaa viikonloppua kaikille

jousimies-70 + neiti kohta 8kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja jousimies70:
Nappa, meillä neiti on ollut flunssassa jo kohta kaksi viikkoa..
Voi että! No onhan sitä näköjään muillakin sitkeetä flunssaa :ashamed: No toivottavasti ootte jo paranemaan päin :hug: Kyllä se on varmaan meidänkin vietävä uudestaan poika lääkäriin! No neuvola-lääkäri olis parin viikon päästä... Mutta pakko mennä aikasemmin jos ei ala paranemaan! On niin sydäntä raastavaa katsoa kun toinen on ihan tukossa! No lämminkylpy auttaa aina iltasin jonkun aikaa...Mutta yleensä iltapalan jälkeen röörit on taas ihan tukossa :snotty:
 
Alina oli jo vuorokauden ajan terve tyttö, mutta viime yönä alkoi uudestaan oksentamaan. Muuta ei syö kuin hedelmäsoseita veteen lantrattuna tuttipullosta. Ja tissi maistuu, mutta maidon jälkeen lentää oksu välittömästi. Pissaa tulee ihan hyvin vaippaan asti, joten en ole osmosalia alkanut tyrkyttää. Hyväntuulinen tyttö vieläkin.

Mies on surkeassa kunnossa, sama oksutauti hälläkin :/ Pojan lähetin mummulaan, ei tarvii täällä tautisten seassa kärvistellä. Ite olen ok, mutta kai tuo oksennusten peseminen aiheuttaa kuplimista omaankin mahaan...

Alina oppi alkuviikosta nousemaan polvilleen tukea vasten ja mikäköhän siinä on kun täytyy ne pikkukätöset aina irrottaa ja horjumisen päätteeksi kolauttaa pää lattiaan. Välillä laskeutuu taitavasti istumaan, mutta siinä on kanssa sellainen asento, joka turhan usein päättyy pään kolisemiseen.

KuuttiPieni: Me siirrettiin poika omaan huoneeseen puolivuotiaana juurikin muuton yhteydessä. Se kävi sillain helposti kertaheitolla, ei tarvinnut käydä yöllä rauhoittelemassa. Poika nukkui yöt läpeensä jo parikuisena. No sitten päälle 1-vuotiaana alkoi huudella öisin, mutta rauhottui yleensä nopeasti. Alina nukkuu vielä meidän makkarissa, ei olla suunniteltu vielä lastenhuoneeseen siirtoa. Onnea teille uuteen kotiin!

Naru: Tomaattia olen laittanut Alinan ruokiin varmaan kuukauden verran. Suosituksista en tiedä mitään, ts. en ole kuullut mistään, ettei tomaattia tai paprikaa saisi käyttää siinä missä muitakin kasviksia.

Toivottavasti teppiksen porukka pääsi risteilylle!

-ebbuliini ja Alina 7,5kk-
 
Ohops, mehän ollaan uudessa ketjussa. Mulla kyllä jäi ne loppuajan kuulumiset lukematta, kun käyn niin harvoin katsomassa. Nyt poika sylissä (joka kuola valuen yrittää tarttua joko kaukosäätimen tai tietokeen virtapiuhaan) pari riviä kirjoittelen.

Siis Teppana on teppis tätä nykyä. Sorry, mutta mitä sun nikille kävi vai vaihdoitko muuten vaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jonina:
Siis Teppana on teppis tätä nykyä. Sorry, mutta mitä sun nikille kävi vai vaihdoitko muuten vaan?
Siis joo ihan muuten vaan vaihdoin uuden nikin kun vaihtu uus ketjukin :) . En oo tykänny koskaan siitä Teppanasta, joten siksi vaihdoin. Tosin voi olla, etten mä totu tähän uuteen ja vaihdan takas :ashamed: , katotaan nyt.

Niilon mahatauti onneks ei kestänyt torstaita pidempään ja me nyt sitten oltiin siellä risteilyllä, joka meni kyllä hiukka läskiks, (kuten vähän osasin jo ounastellakin). Perjantai-ilta meni mukavasti ja oli hauskaa, mutta pe-la välisenä yönä alkoi oksentaa Miikka, Miska ja Niko sekä isäntä. Mä selvisin pelkällä vesiripulilla ja huonolla ololla. Lauantai menikin sitten hytissä maaten :/ Onneks oli nopeesti ohi menevää sorttia tää tauti, niin että tänään ollaan jo kunnossa.

Toivottavasti ebbuliinin sakkikin alkaa tervehtymään!!!

Käykääs hei ihmiset ilmoittelemassa tuolla tapaamispuolella, että pääsettekö Helsingin tapaamiseen 15.3.! Sisiä ja Toivoakin olis tosi kiva nähdä pitkästä aikaa! =)

Nyt ei irtoo enempää, joten moro :wave:

teppis & Niilo 8kk
 
Heippa kaikille ja kiitos Myylle, että jaksoit uuden listan väsätä ! Minä en ikinä kykenisi noihin päivitysjuttuihin...olen niin kova soheltamaan näiden tietokoneiden kanssa.. :ashamed:

Väsyttää ihan kauheasti, ennen meidän neiti posotti tuonne kymmeneen saakka unta ja nykyään herännyt puol ysiltä ja tänään enkat vähän ennen kasia... |O ..ei siinä muuten, kun itse pitää monestikin herätä tietty aikaisemmin, mutta on ehtinyt käydä suihkussa ja laittaa itseä neidin nukkuessa...enää ei ehdi..ja sitä vielä harmittelen, kun neiti sitten kireämpi heti aamusta..en tajua, miksei nuku... :headwall:

Irmeli: minkälaisia ongelmia teillä syntyy ns.uusperhekuvion myötä...siis jos saan udella. Kun meillähän kait myös uusperhe...eli mies eronnut ja hänellä lapsi edellisestä liitosta...ja poika käy meillä viikonloppuisin ja ongelmia on ollut...

Kuuttipienelle myös kiitos, että olet elänyt kanssani vaikeita "yksinhuoltaja"-aikoja, joka jatkuu minulla vielä.. :hug: ...ja kiitos viikonlopusta- nyt väsyttää, väsyttää...Onko muut muuten saaneet kesämassujen kautta sydänystäviä ?

Mutta meillä neiti kiekuttelee niin mahdottomasti, että minun kirjoitteluni jää nyt tähän..
 
Heippistä täältäkin.
VIikonloppu tuli ja meni..Makkaraa isossa grillissä paistettiin lauantaina,oli ihan mukava ilma ja mikäs siinä oli tulen loimussa makkaraa paistaa.Muksuille ihan ykköstä tuo!

Mä oon yksinhuoltaja myös tässä pari päivää,mies menee työreissuun.

Jaksamisia kaikille väsyneille,mutta lohdutuksen sananen...ei kauaa enää mene niillä kaikkein huonounisimmillakaan,siinä reilu 1 vee-1,5 vuotiaina liki kaikki nukkuu jo yöt tosi hienosti!!

Nuo mahatautijutut on ihan kamalia..Jaksamisia kovasti!!!Onneks se tauti ei yleensä kauaa jyllää,paitti tietty siirtyy toisesta toiseen salamannopeesti.

Pepsukka,täällä uusperhe kans ja on siinä aina omia kommervenkkejä.
Miehen poika asuu meillä ja tapaa äitiään kaks kertaa kuussa.
Ehkä vähän auttaa asiaa,kun ei ole sitä vierailevaa tähteä,se on -uskoisin raskaampaa.
,tavallaan...

Laiton siitä meidän järkystä labrareissusta palautetta sairaalaan ja sieltä luvattiin asiaan paneutua.Hyvä niin.Sillä oikeesti jos olis ollut äitinä joku sellainen joka ei tiiä asiasta niin paljoa,niin äitinäkin siinä olis ollut aika paniikissa.Lapsesta otetaan sydänfilmiä ja hoitaja äyskii ja tiuskii,on jopa aggressiivinen vauvaa kohtaan..Eikä huomioinut ,ei puhunut ja rauhoittanut pientä.

Mikään ei parane jollei siitä tiietä,joten siks kirjoitinkin.

Miskan painosta vähän nyt huolissaan ollaan,se kun ei nouse tarpeeksi.Suunta on laskussa edelleen.
LIsään nyt kaksi öljyannosta päivässä,eikä syödä yhtään marja eikä hedelmäsoseita.Eipä niitä olla paljoa syöty muutenkaan,ehkä jälkkäriks puoli purkkia.
Poika syö kyllä tosi hyvin että siitä ei ole kyse.Tosin liikkuukin jo niin kovasti että sekin lisää kulutusta.
Harmillista,mutta niin kauan kun on tyytyväinen ja iloinen vesseli,en aio huolestua.Mulla on joka muksu ollut aika riuku,ei sille mitään mahda.

Esikoinenkin on 170 cm nyt pitkä japainaa 43 kiloa...(seiskalla)
POika tosiaan on mua reilu 10 cm pidempi!!!
Niin se äiti jää pätkäksi.

Nyt mentävä,meillä tiskikone meni jumiin,Maisa tytteli sitä jotenkin näpräs ja nyt vaan pumppu käy ja käy...
Heipat ja mukavaa viikonalkua!!

ka
 
Heippistä täältäkin.
VIikonloppu tuli ja meni..Makkaraa isossa grillissä paistettiin lauantaina,oli ihan mukava ilma ja mikäs siinä oli tulen loimussa makkaraa paistaa.Muksuille ihan ykköstä tuo!

Mä oon yksinhuoltaja myös tässä pari päivää,mies menee työreissuun.

Jaksamisia kaikille väsyneille,mutta lohdutuksen sananen...ei kauaa enää mene niillä kaikkein huonounisimmillakaan,siinä reilu 1 vee-1,5 vuotiaina liki kaikki nukkuu jo yöt tosi hienosti!!

Nuo mahatautijutut on ihan kamalia..Jaksamisia kovasti!!!Onneks se tauti ei yleensä kauaa jyllää,paitti tietty siirtyy toisesta toiseen salamannopeesti.

Pepsukka,täällä uusperhe kans ja on siinä aina omia kommervenkkejä.
Miehen poika asuu meillä ja tapaa äitiään kaks kertaa kuussa.
Ehkä vähän auttaa asiaa,kun ei ole sitä vierailevaa tähteä,se on -uskoisin raskaampaa.
,tavallaan...

Laiton siitä meidän järkystä labrareissusta palautetta sairaalaan ja sieltä luvattiin asiaan paneutua.Hyvä niin.Sillä oikeesti jos olis ollut äitinä joku sellainen joka ei tiiä asiasta niin paljoa,niin äitinäkin siinä olis ollut aika paniikissa.Lapsesta otetaan sydänfilmiä ja hoitaja äyskii ja tiuskii,on jopa aggressiivinen vauvaa kohtaan..Eikä huomioinut ,ei puhunut ja rauhoittanut pientä.

Mikään ei parane jollei siitä tiietä,joten siks kirjoitinkin.

Miskan painosta vähän nyt huolissaan ollaan,se kun ei nouse tarpeeksi.Suunta on laskussa edelleen.
LIsään nyt kaksi öljyannosta päivässä,eikä syödä yhtään marja eikä hedelmäsoseita.Eipä niitä olla paljoa syöty muutenkaan,ehkä jälkkäriks puoli purkkia.
Poika syö kyllä tosi hyvin että siitä ei ole kyse.Tosin liikkuukin jo niin kovasti että sekin lisää kulutusta.
Harmillista,mutta niin kauan kun on tyytyväinen ja iloinen vesseli,en aio huolestua.Mulla on joka muksu ollut aika riuku,ei sille mitään mahda.

Esikoinenkin on 170 cm nyt pitkä japainaa 43 kiloa...(seiskalla)
POika tosiaan on mua reilu 10 cm pidempi!!!
Niin se äiti jää pätkäksi.

Nyt mentävä,meillä tiskikone meni jumiin,Maisa tytteli sitä jotenkin näpräs ja nyt vaan pumppu käy ja käy...
Heipat ja mukavaa viikonalkua!!

ka
 
Heippistä täältäkin.
VIikonloppu tuli ja meni..Makkaraa isossa grillissä paistettiin lauantaina,oli ihan mukava ilma ja mikäs siinä oli tulen loimussa makkaraa paistaa.Muksuille ihan ykköstä tuo!

Mä oon yksinhuoltaja myös tässä pari päivää,mies menee työreissuun.

Jaksamisia kaikille väsyneille,mutta lohdutuksen sananen...ei kauaa enää mene niillä kaikkein huonounisimmillakaan,siinä reilu 1 vee-1,5 vuotiaina liki kaikki nukkuu jo yöt tosi hienosti!!

Nuo mahatautijutut on ihan kamalia..Jaksamisia kovasti!!!Onneks se tauti ei yleensä kauaa jyllää,paitti tietty siirtyy toisesta toiseen salamannopeesti.

Pepsukka,täällä uusperhe kans ja on siinä aina omia kommervenkkejä.
Miehen poika asuu meillä ja tapaa äitiään kaks kertaa kuussa.
Ehkä vähän auttaa asiaa,kun ei ole sitä vierailevaa tähteä,se on -uskoisin raskaampaa.
,tavallaan...

Laiton siitä meidän järkystä labrareissusta palautetta sairaalaan ja sieltä luvattiin asiaan paneutua.Hyvä niin.Sillä oikeesti jos olis ollut äitinä joku sellainen joka ei tiiä asiasta niin paljoa,niin äitinäkin siinä olis ollut aika paniikissa.Lapsesta otetaan sydänfilmiä ja hoitaja äyskii ja tiuskii,on jopa aggressiivinen vauvaa kohtaan..Eikä huomioinut ,ei puhunut ja rauhoittanut pientä.

Mikään ei parane jollei siitä tiietä,joten siks kirjoitinkin.

Miskan painosta vähän nyt huolissaan ollaan,se kun ei nouse tarpeeksi.Suunta on laskussa edelleen.
LIsään nyt kaksi öljyannosta päivässä,eikä syödä yhtään marja eikä hedelmäsoseita.Eipä niitä olla paljoa syöty muutenkaan,ehkä jälkkäriks puoli purkkia.
Poika syö kyllä tosi hyvin että siitä ei ole kyse.Tosin liikkuukin jo niin kovasti että sekin lisää kulutusta.
Harmillista,mutta niin kauan kun on tyytyväinen ja iloinen vesseli,en aio huolestua.Mulla on joka muksu ollut aika riuku,ei sille mitään mahda.

Esikoinenkin on 170 cm nyt pitkä japainaa 43 kiloa...(seiskalla)
POika tosiaan on mua reilu 10 cm pidempi!!!
Niin se äiti jää pätkäksi.

Nyt mentävä,meillä tiskikone meni jumiin,Maisa tytteli sitä jotenkin näpräs ja nyt vaan pumppu käy ja käy...
Heipat ja mukavaa viikonalkua!!

ka
 
Heippistä täältäkin.
VIikonloppu tuli ja meni..Makkaraa isossa grillissä paistettiin lauantaina,oli ihan mukava ilma ja mikäs siinä oli tulen loimussa makkaraa paistaa.Muksuille ihan ykköstä tuo!

Mä oon yksinhuoltaja myös tässä pari päivää,mies menee työreissuun.

Jaksamisia kaikille väsyneille,mutta lohdutuksen sananen...ei kauaa enää mene niillä kaikkein huonounisimmillakaan,siinä reilu 1 vee-1,5 vuotiaina liki kaikki nukkuu jo yöt tosi hienosti!!

Nuo mahatautijutut on ihan kamalia..Jaksamisia kovasti!!!Onneks se tauti ei yleensä kauaa jyllää,paitti tietty siirtyy toisesta toiseen salamannopeesti.

Pepsukka,täällä uusperhe kans ja on siinä aina omia kommervenkkejä.
Miehen poika asuu meillä ja tapaa äitiään kaks kertaa kuussa.
Ehkä vähän auttaa asiaa,kun ei ole sitä vierailevaa tähteä,se on -uskoisin raskaampaa.
,tavallaan...

Laiton siitä meidän järkystä labrareissusta palautetta sairaalaan ja sieltä luvattiin asiaan paneutua.Hyvä niin.Sillä oikeesti jos olis ollut äitinä joku sellainen joka ei tiiä asiasta niin paljoa,niin äitinäkin siinä olis ollut aika paniikissa.Lapsesta otetaan sydänfilmiä ja hoitaja äyskii ja tiuskii,on jopa aggressiivinen vauvaa kohtaan..Eikä huomioinut ,ei puhunut ja rauhoittanut pientä.

Mikään ei parane jollei siitä tiietä,joten siks kirjoitinkin.

Miskan painosta vähän nyt huolissaan ollaan,se kun ei nouse tarpeeksi.Suunta on laskussa edelleen.
LIsään nyt kaksi öljyannosta päivässä,eikä syödä yhtään marja eikä hedelmäsoseita.Eipä niitä olla paljoa syöty muutenkaan,ehkä jälkkäriks puoli purkkia.
Poika syö kyllä tosi hyvin että siitä ei ole kyse.Tosin liikkuukin jo niin kovasti että sekin lisää kulutusta.
Harmillista,mutta niin kauan kun on tyytyväinen ja iloinen vesseli,en aio huolestua.Mulla on joka muksu ollut aika riuku,ei sille mitään mahda.

Esikoinenkin on 170 cm nyt pitkä japainaa 43 kiloa...(seiskalla)
POika tosiaan on mua reilu 10 cm pidempi!!!
Niin se äiti jää pätkäksi.

Nyt mentävä,meillä tiskikone meni jumiin,Maisa tytteli sitä jotenkin näpräs ja nyt vaan pumppu käy ja käy...
Heipat ja mukavaa viikonalkua!!

ka
 

Yhteistyössä