~KesäMassut 2007~

Kylläpä oli taas huonovointinen päivä.. Pitemmän aikaa on mennyt jo hyvinkin tasaisesti, mutta tänään tuli aamupala lentämällä ulos, eikä oikein koko päivänä ole tehnyt mieli pistää mitään suuhun. Varmaan vaikuttaa edellinen yö, kun poika heräili vähän väliä ja olin aamusta asti kuolemanväsynyt. Toivottavasti menis tää viikonloppu vähän paremmin.

Nyt en yhtäkkiä muistakaan mitä täällä oli kyselty..

Tosi sieviä kuvia on ihmiset pistänyt ittestään näytille =) Kiva saada kasvoja nikeille! Mulla ei ole koneella tai netissä yhtään kuvaa ittestäni, eikä sellaista varmaan tulekaan.. Oon tavallinen vaalee, keskimittanen, normaalipainoinen, rilleillä tai ilman. Yleisilme on tässä parin viimeisen vuoden aikana päässyt vähän rupsahtamaan :whistle:

Ja tervetuloa uudet kesämassut!

-ebbuliini rv 11+1-
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.12.2006 klo 14:35 Maariana83 kirjoitti:
Hankinnoista vielä, että me ei aiota hommata sitteriä, musta se on aika turha vehje, eikä mies luota sen selkäystävällisyyteen, voihan vauveli lökötellä sisälläkin turvakaukalossa, kun sisällä sen melkein on pakko ollakkin...
Tähän on pakko kommentoida, toivottavasti et pahastu. Turvakaukalossa köllöttely on vielä epäselkäystävällisempää (vitsit mikä sana), kuin sitterissä. Sitterissä vauva on enempi selkä suorassa, kun taas kaukalossa on kippurassa. Varsinkaan ihan pieniä vauvoja ei kannata turvakaukalossa pitää muuten kuin autoillessa.

Kiva ollu kurkkia teidän kuvia ja vitsit että on hyvännäköstä porukkaa! Rima on nyt aivan liian korkealla, että meikäläinen kuvaansa näyttäs...

Äh nyt tuli ajatuskatkos, joten taitaa olla viisainta lopetella heti alkuunsa.

Teppana & pikku-ukko 12+5
 
Heippa KesäMassut!!

Oli tullut taas kivasti juttua eri aiheista kun muutaman päivän olin poissa täältä. :) Ja tosiaan tuntuu, että tää on sellaista ihanaa aikaa, että kesämassuilla on onneksi lähinnä iloisia ultra-uutisia kerrottavanaan, niitä on kiva lukea!

Tuijotellaanpas vaikka tätä omaa napaa ensin... B) Eilen käytiin neuvolassa ja kuunneltiin ekaa kertaa sydänääniä :heart: Se oli kyllä tosi kivaa! Mulla on kans istukka edessä, sanottiin ultrassa, joten neuvolan tätikin sanoi, että sydänääniä voi olla vaikeampi löytää, mutta heti kun tätsy pisti dopplerin masulle niin sen "avaruuskohinan" seasta alkoi kuulua sitä MaaiLMaN iHaNiNTa viuf-viuf-ääntä tiuhaan tahtiin =) Mä en tiennytkään, että niitä ääniä sai kuunnella kaiuttimista, se oli mukavaa. Oltiin tulevan isin kanssa pelkkää hymyä tuon neuvolan jälkeen :)

Poika vai tyttö?-pohdintoja olen minäkin harrastanut, ensin mulla ei ollut tuntemuksia kumpaankaan suuntaan, sitten epäilykset kallistuivat tytön puolelle, kunnes taas ultrassa meidän vempula liikuskeli niin paljon ja vilkkaasti, että tuli jostain syystä mieleen, että ehkä se onkin poika.

Hankintoja ei olla tehty vielä ollenkaan, eikä varmaan tehdäkään ennen kuin vasta sit ihan joskus keväällä. Ensimmäinen baby on tulossa, joten kaikki saadaan hankkia uutena. Jos masukki olisi tyttö, miehen siskolta saatais paaaljon meidän kummitytön vanhoja vaatteita, kun heille on tulossa poika 3 kk ennen meidän laskettua aikaa. ;)

Peloista oli täällä kans juttua. Mulle se viime viikkoinen ultra oli jotenkin niin tärkeä merkkipaalu, että nyt tuntuu, että olis tosi huonoa tuuria jos joku enää menisi pieleen. Joten oon tosi luottavaisin ja iloisin mielin kyllä. :)

Aikaisemmin taisi olla kans matkustelusta puhetta, me ollaan lähdössä reilun kuukauden kuluttua reissuun kauas lämpimään B) Neuvolan tätikin sanoi eilen, että hyvillä mielin voidaan lähteä kun raskaus ei ole silloin vielä niin pitkällä (olisko n. 20.-21. viikko) ja että kunhan pidän huolen siitä, että juon riittävästi (sekä pitkillä lennoilla että paikan päällä) ja katson mitä syön. Lisäksi ajattelin hankkia lentosukat.

Kivaa viikonloppua kesämassuille!!

:heart: Nti Kesäheinä & pikku-kesis 14+3
 
Lista päivitetty! Ja edelleen suosittelen tarkistamaan tietonne :whistle: B)

Eka Vekara; Aika paljon tuo laskettu siirtyi, mutta varmasti ihan mukava saada pari viikkoa 'ylimääräistä' yhtäkkiä :D Ja pysyit kuitenkin samassa pinossakin vielä :)

Pennonen80; Onnellista jatko odotusta ja tulehan välillä kertomaan kuulumisiasi, viimeistään sitten kesällä ;)

Niin, taidan mä sitten kysyä neuvolassa josko voisivat ääniä kuunnella, olisi ihana kuulla sen pienen sydämen ääni :) Mä en yhtään muista esikon odotusajalta, mutta mulla on sellainen muistikuva, että joka kerralla olisivat ääniä kuunnelleet, tuosta np-ultrasta lähtien.
Silloin kyllä tosiaan eri neuvola, Hyvinkäällä, kun vielä asuttiin.

Niin mulla on tosiaan ollut vähän jotenkin tyttö olo... en oikein osaa ees selitää miten. En mä aio kyllä pelkkiin oloihin luottaa, enkä varmaan ultraankaan minkään hankintojen suhteen siis.
Esikoisesta oli alusta asti vahva poika olo ja rakenneultrassa vähän vihjailivat että jalkovälissä jotain ylimääräistä olisi, mutta sitten joskus vkoilla 35 ultrassa lääkäri totesi, että selvä poika ja seuraavalla viikolla toinen lääkäri myös oli varma pojasta. Sen jälkeen vasta uskalsin vähän sinistä ostaa.
Paljon kuullut niitä juttuja, että 'luvattu' jompaakumpaa ja eri kuitenkin tullut.

Mä olen nyt kahtena yönä joutunut nousemaan kesken unien vessaan. Aika alussa alkaa tää rumba ilmeisesti, esikolta alkoi vasta joskus 18rv. Mutta on mukavaa, kun tulee vielä tälläisiä 'lisäoireita' vielä, tietää, että kohtu kasvaa.

Muutenhan nuo oireet alkavat vähentyä kun viikot 14 on tullut täyteen, ainakin luin niin raskauskalenterista.

Ja on muuten hurja juttu, että vauva oli nyt np-ultrassa sen 6,6senttiä ja 7 viikon päästä rakenneultrassa hän on jo n.20senttiä pitkä! Ihan älytön kasvutahti!

Kaikkea kivaa sitä on siis taas tullut netin ihmemaassa tutkittua :D

-Hiiviö & Elvis 12+6-
 
Tulin pikasesti poikkeamaan tuolta taustalta... On virkkausjutut nyt vähän kesken, kun innostuin yrittämäään kuusen koristeita.

Oma (.)... Mulla on nyt sit tullu takas se alkuraskaudesta tuttu jatkuva vessassa ramppaaminen. Tosi kova jano saattaa yllättää millon tahansa ja sitä nestettä sit uppoaa välillä aika käsittämättömiä määriä... Ihan ku ei tarpeeks sais. Kai sitä sit riittää jatkuvasti poisteltavakskin. Yöllä pitää käydä ainakin kaks kertaa, muuten ei voi nukkua.

Turvotus ei meinaa laskea mihinkään, tosin se on osittain oma vika, kun en malta pitää näppejä erossa noista hiilihapollisista juomista. Ekan masukuvan ottamista oon lykänny just ton turvotuksen takia (ja vähän sen viime viikon perjantain säikähdyksenkin), mut jos sit tänään otettais, kun meen siskon luo tekeen joulukortteja.

Miehen kaveri soitteli eilen ja kyseli, halutaanko sen pojan entisiä vaatteita... Mennään siellä käymään joulureissulla, joten ihan mielellään säästetään, kun mahdollisuus on. Eihän ne vauvoilla juurikaan kulu muuten ku pesussa. Ehkä niillä olis jotain muutakin käytöstä pois jäänyttä... Jos vaikka ei tartteis sit tuntemattomilta tai uutena kaikkee ostella.

Noista ultrakuvien määrästä kun oli puhetta, niin mä sain np-ultrasta kolme, Tyksistä yhden ja tiistaina neljä. Yks niistä ekoista on kyl ehdoton lemppari. Uusia olis kiva saada vaikka joka viikko, mut en kyllä toivo enää yhtään säikytystä!

Siirryn taustailemaan... Palataan!
 
Hirveä kiire päällä mutta kävin uudet jutut lukemassa ja pakko kommentoida tuohon vessassa ravaamiseen..Öisin ravaan nimittäin TOSI usein vessassa ja viime yönä sit ajattelin pistää puumerkin paperiin joka käynnillä. Ja kello 23.50-7.30 välillä kävin SEITTEMÄN kertaa!!..ihan hullua kun uni katkee suunnillee tunnin välein.Ja aina on rakko niin täynnä että herään hirveeseen hätään :( Niin että olkaa iloisia jos tarvii vaan sen kerran herätä :)

Hitto et väsyttää..oon koko päivän miehen äidin kans pyöriny ikeassa ja nyt kun tultii kotiin pitää lähtä kaverille käymään :) Ei sieltä ikeastakaa pitäny oikei mitää ostella ja niin vaan 200 sain kulutettua :D

Vointeja ja hyvää lauantain jatkoa!! :)
 
Mä oon alusta asti joutunu juoksemaan Wc:ssä yöllä kerran ainakin. Mut eipä ole vielä haitannut unta, kun puoli unessa menen wc:hen ja heti saan unesta kiinni kun menen takaisin sänkyyn. Kyllähän se uni katkonaiseksi jää jos monta kertaa joutuu ravaamaan.
 
Onpa hurjaa...Teille ei kauheemmin unta jää.Mä en ole käynyt koko raskauden aikana öisin pissalla enkä rupee käymään.No loppuajasta on varmaan ihan pakko,mutta jos opettaa rakon siihen että yöllä käy pissalla,saa todellakin laukata siellä.

Aamusin on kyllä kun 10 h vetää unta,pissarakko ihan pinkeenä.silloin tuntee sen vauvamahan tosi hyvin kans..
Mutta ohjeen sanasen annan,älkää käykö ihmeessä noin usein,kyllä yöllä pitää saada nukkua.

Alkuraskaudessa hormonit tekee sen että vasopressiinin eritys saattaa häiriintyä,mutta mikään pakko ei ole käydä veskissä,loppuraskaudessa saattaa olla että vauva painaa,mut silloinkaan ei välttämätöntä.

Helpompi tietty sanoa kun kärsiä pissahädäst-,kyllä joskusu mäkin herään yöllä siihen että hätä on,mutta se menee ohi.ja uni vie.

Koittakaas nyt mamit nukkua paremmin yönne,jättäkää illasta juomiset vähemmälle jos ihan oikeesti pissaa tulee paljon.Pikkuliruja ei kannata yöllä ruveta liruttelemaan!!!

kata 15+2
 
Oltiin tiputtu jo tokalle sivulle niin tarvii jotain lätistä että noustaan ylöspäin :)

Meikäläiselle on nyt tosissaan iskeny sitten raskausdementia :p Aamulla kun olin lähdössä töistä kotiin en löytänytkään autonavaimia mistään. Pengoin kassin ja taskut sataan kertaan eikä löydy. Menin sitten ulos kattomaan josko ovat pudonneet sinne -ei. Aikani pyörittyä hoksasin katsoa auton sisälle ja virtalukkoon -ja kas siellähän ne killu virtalukossa ja ovet lukossa tietenkin :headwall: Soitin poliisille josko tulisivat avaamaan ovet, mutta ei, eivät kuulema saa enää avata. No eipä auttanut muu kuin soittaa päivystävälle lukkosepälle. Ovet saatiin onneks auki, mutta sinnepä meni yölisätkin lukkosepän lompsaan...
Nyt töihin tultuani kans raportilla sekoilin puheissani niin että työkaverit jo katto, että mikä tota vaivaa... Voi voi mihinhän tän pään kanssa vielä joutuu :whistle:

No nyt sitten tulevasta vauvasta tietää koko miehen suku.. Illalla soitti miehen sisko onnitellakseen vauvasta.. Olin ihan äimänä, sillä kenenkään ei pitänyt tietää ja oon isännälle sanonu ettei saa kertoa vielä kelleen. Puhelun jälkeen olin vihaisena miehelle, ettei osanut pitää turpaansa kiinni, mutta syyllinen oli ollutkin tuo meidän vanhin poika. Olivat olleet päivällä käymässä yhdellä toisella sukulaisella ja poika oli siellä kuuluttanut vauvasta. Ei oo kyllä kauaa kestänyt, että tieto on levinnyt, kun heti jo tiesi tuo siskokin, siellä on tiedotuspuhelimet käyny kuumana, kun on pitänyt koko suvulle ilmottaa. Mua ottaa kyllä päähän. En olis halunu vielä noiden tietävän, olisin halunnu salata asian niin pitkään kuin mahdollista. Olis pitäny tietysti arvata, että kun lapsille kertoo, niin asia ei kauaa salassa pysy. Mutta olis nääkin sukulaiset kelle se kerto niin voineet olla sen verta fiksuja, että olis pitäneet asian omana tietonaan, mutta ei, pakko heti juoruta kaikille. No asialle ei enää mitään mahda, mutta sapettaa aika paljon :$

Juu pissalla saa meikäläinenkin yöllä käydä. Pari kertaa ainakin, eihän siinä muuten mitään, mutta kun klo 03:n pissan jälkeen en yleensä saa enää unta. Tosi kiva kun joka aamu on sitten ihan zombie kun ei oo saanu kunnolla nukuttua.

Teppana & pikku-ukko (2 min. päästä) 12+6 :D <br><br>
 
Tuli vasta jälkeenpäin mieleen Vauvaunelma,sun varmaan kannattais viedä pissapurkki tk:hon taikka neuvolaan,sillä toi 7 kertaaa on aika hurja luku.Pissatulehdus voi oireilla ihan noinkin vaan.
Kannattaa tarkastuttaa ettei vaan pöpö pesi.

Hurjaa Teppana tuo "muistinmenetys" =)
Kyllä mustakin on niin tyhjäpää tullut,että onni ettei töissä tarvii käydä!!!
 
Tuplaunelma
Liityn joukkoonne la on 13.6 ja sairaala koks. Niin ja joku kaipaili joukkoonne kaksosten odotajaa ,niin tässä olisi yksi. Niskapoimu ultrassa selvisikin että asukkeja onkin kaksi. Kyllähän se aikamoinen shokki oli mutta nyt siitäkin on jo toivuttu. Kyllähän sitä miettii kaikenlaisia juttuja että meneekö kaikki hyvin loppuun asti, mutta päivä kerrallaan . Reilun viikon päästä olisi uusi ultra missä lääkäri katsoo että ovatko samassa pussissa vai eri ja varmaan vähän muutakin tutkailee. Väsymys on ollut aivan omaa luokkaansa (edellisesta ei ollut mitään oireita),etovaolo on onneksi voitettu ja tissit ovat jo nyt kasvaneet yhden kupin =) ( kauhulla odottelen että kuinka isoksi ne enää voi kasvaa). Kaikista pahin tässä vaiheessa on kun ei tiedä että missä vaiheessa voi onnellisesti jo odottaa kahta pelkäämättä että toinen "kuihtuu" pois. Vähän on sekavaa kirjoitusta mutta koettakaa saada selvää.


Tuplaunelma 13+5
 
Heipä hei!

Joku kyseli siitä niskaturvotuksesta...kai se on jotain 3 tai vähän yli kun rupeevat lisätutkimuksia tekemään. Alle kolmen jos on, niin ei pitäs olla mitään hätää. Minun pienokaisella oli 1,0.

Täällä juiostaan wc:ssä yön aikana 1-2 kertaa. Outoa mennä yöllä vessaan ku normaalisti nukun läpi yön oikein sikeästi! =)
'Tänään mennään miehen kanssa katsomaan yhtä omakotitaloa...saa nähä tekeekö meihin vaikutuksen! =)

Taidan itekin laittaa kuvani tänne, niin tiedätte minkä näkönen naikkopnen täällä kirjoittelee!

Kiva saada kaksosten odottaja mukaan joukkoon, tervetuloa vaan! Itekin odotin kovasti ekaa ultraa, että onko siellä yksi vai kaksi, sillä mulle on ennustettu kaksosia, ja kun suvussakin niitä vielä on. Mutta eipä ollu ku yksi, mutta ihan hyvä niin, koska esikoisesta kumminkin kysymys... =)

Tässäpä siis kuvatukseni...toivottavasti saan sen tähän linkitettyä...
http://irc-galleria.net/view.php?nick=Saija81


Mukavaa sunnuntaita kaikille kesämassuille!!! :heart: =)

Terveisin: Kesäheinä-81 13+0 :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.12.2006 klo 10:44 Kesäheinä-81 kirjoitti:
Heipä hei!

Joku kyseli siitä niskaturvotuksesta...kai se on jotain 3 tai vähän yli kun rupeevat lisätutkimuksia tekemään. Alle kolmen jos on, niin ei pitäs olla mitään hätää. Minun pienokaisella oli 1,0.
Ihan lyhykäisesti vaan kommentoin.

Lukemassa olen käynyt, mutta meidän laajakaista on takkuillut viikon verran ja kaikki kirjoitukset menny taivaan tuuliin.

Niskapoimuturvotukselle on selkeä taulukko riippuen kohdussa olevan vauvelin mitoista. Eli kaikilla ei ole sama mitta. Meillä esim. vauvan pää-perämitta oli 9,5 mm (aika pitkä jo) ja raja turvotukselle kätilön taulukon mukaan 2,7 mm.
 
tulin pikaisesti kysäseen tälläistä asiaa: Mulla on ny varmaan jo 2viikon ajan oikean pakaran päälle sattunut..Mutta alussa se oli ohi menevää..Nyt en kumartuessa pääse suoraan ylös koska kipu on niin kova, et saan etsiä uutta asentoa suoristaakseni itseni..Eilen oli ekaa kerta niin et sattu aina kun oikean jalan maahan astuin.
Työkaveri sanoi et toi kohta on issiaksen,joku alku?siis alaselän ja pakara posken välissä.
Tää on oikeasti yhtä tuskaa ja näyttää ettei paremmaksi ainakaan ole menossa.Teen seisomatyötä joten jos siellä on jokin puristuksissa ei se ainakaan lepoa näe.
Onko muilla kokemuksia??Tarvisko mennä työterv.asemalle...vai neuvolalääkärille?Mikä tälläseen yleensä auttaa-lepoko vain?
Nyt pelkään et vetää kivun myös selkään,koska meikatessa kumarruin ja vihlas keskiselästä..
Ei ole kiva et kenkiäkään ei saa laitettua ilman et tietää kivun tulevan..

P.s mittasin lämmön aamulla ja taitaa olla nyt jo palannut omiin lukemiin..eikös se ole vain pari kk korkeammalla plussauksen jälkeen?Eikä ole kyllä enään viluttanutkaan.
 
Tuplaunelma
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.12.2006 klo 11:06 pompula81 kirjoitti:
tulin pikaisesti kysäseen tälläistä asiaa: Mulla on ny varmaan jo 2viikon ajan oikean pakaran päälle sattunut..Mutta alussa se oli ohi menevää..Nyt en kumartuessa pääse suoraan ylös koska kipu on niin kova, et saan etsiä uutta asentoa suoristaakseni itseni..Eilen oli ekaa kerta niin et sattu aina kun oikean jalan maahan astuin.
Työkaveri sanoi et toi kohta on issiaksen,joku alku?siis alaselän ja pakara posken välissä.
Tää on oikeasti yhtä tuskaa ja näyttää ettei paremmaksi ainakaan ole menossa.Teen seisomatyötä joten jos siellä on jokin puristuksissa ei se ainakaan lepoa näe.
Onko muilla kokemuksia??Tarvisko mennä työterv.asemalle...vai neuvolalääkärille?Mikä tälläseen yleensä auttaa-lepoko vain?
Nyt pelkään et vetää kivun myös selkään,koska meikatessa kumarruin ja vihlas keskiselästä..
Ei ole kiva et kenkiäkään ei saa laitettua ilman et tietää kivun tulevan..

P.s mittasin lämmön aamulla ja taitaa olla nyt jo palannut omiin lukemiin..eikös se ole vain pari kk korkeammalla plussauksen jälkeen?Eikä ole kyllä enään viluttanutkaan.

Mulla on samalaisia oireitä kun sulla,perjantaina käväsin työterveydessä(sairaslomanhan se pukkasi). Lepo ei ole paras hoitomuoto vaan omaan tahtiin kävely ja selän taivuttelu taakesepäin ,tälläiset ohjeet minä sain lekurilta. Lääkkeinä ei ole muuta hoitoa kun panadol. Suosittelen että menet työterveyteen ennenkuin joudut ihan totaaliseen vuodelepoon,selän mentäessä pahemmin jumiin. Itse ajattelin asian sillä että parempi hoitaa ajoissa selkä kuntoon ,koska mahan kasvaessa selkä joutuu vielä kovemmalle rasitukselle.
 
Jep...lepo pahasta tuolle issiasvaivalle.Eli kuten tuplamami tuossa sanoi niin kävely ja venyyttely mutta mulle sanottu että buranaa saa ottaa myös tässä puolivälissä.Eli lähinnä raskauden alku ja 30 viikosta eteenpäin on burana kielto.
Panadolia voi ottaa gramman kerralla.Ja voi ottaa buranan kanssa yhtäaikaa koska vaikuttava aina ja mekanismi erilaiset.

Teretuloa Tuplaunelma!!Ja isosti onnea kahdesta vauvasta!!Mulla isot 7 v kaksoset jo,tyttö ja poika.Ihanaa aikaa oli tuo odotus ja ihan kaikki.Mull aplkkää positiivista sanottavana.Väsymys oli tietty riesana,mutta monet yhen lapsen äidit joutuu enemmän heärilemään kun mä,vauvat nukkui melkosen hyvin vaikken herätellytkään heitä samaan aikaan vaan annoin nukkua omia tahtejaan..

Heipat!!
 
Pikaisesti jälleen... Piparitaikina odottaa.

Ensinnäkin Pompula80:lle selkäkivuista... Saattaa olla ihan vaan selkä- ja pakaralihasten kiinnityskohta juntturasta. Kokeile istua nyrkin tai tennispallon päällä niin, että venyttää lihasta auki. Mulla auttaa ja on fysioterapeutin opettama kikka. Akupunktiosta on kans apua.

Kahta lääkettä, joissa eri vaikuttava aine, ei missään nimessä saa ottaa yhtäaikaa! Taukoa pitäis olla vähintään 4 tuntia. Tän tiedon oon kuullu tutulta sairaanhoitajalta, jonka luulis tietävän. Tarkistakaa apteekista, jos ei ole lääkärin määräämä. Nyt tekis mieli rähjätä muuta väittäville... Saattaa olla jopa vaarallista ottaa kahta eri vaikuttavaa ainetta samaan aikaan! Olkaa varovaisia lääkkeitten kanssa!

Tulipas tuosta ihan kiukku... Äkkiä pois, ettei tuu rähistyä enempää. Palailen...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.12.2006 klo 08:52 kata32 kirjoitti:
Tuli vasta jälkeenpäin mieleen Vauvaunelma,sun varmaan kannattais viedä pissapurkki tk:hon taikka neuvolaan,sillä toi 7 kertaaa on aika hurja luku.Pissatulehdus voi oireilla ihan noinkin vaan.
Kannattaa tarkastuttaa ettei vaan pöpö pesi.
Mulla on aina ollut tosi pieni virtsarakko ja ihan normaalistikin päivisin oon aina noin 4 tunnin välein joutunu käymään vessassa ja pienestä pitäen ainakin sen kerran yössä. Nyt vaan vissiin kohtu painaa kun täytyy noin usein käydä..ja kun siihen hätään herää niin on Pakko päästä vessaan tai tuntuu että housuun tulee.Ei siinä vois untakaan saada ennenku käy. Pissat on tutkittu kyllä joka neuvolakäynnillä ja 20.päivä on taas neuvola missä katotaan lukemat. Pissatulehduksia oon muutaman kärsiny ja meinannu kuolla niihin kipuihin kun on pissannut rakeista verta. Voihan tietty olla että raskausaikana tulehdus ei oireile samalla tavoin kun ennen. Kiitos neuvosta Kata, minustakaan ei näin usein pisuilu ihan normaalilta kuulosta ja yritän kysellä josko vois tutkia mistä johtuu :) Ei nyt vaan jaksaisi öisin stressata rakonkoulutuksen kanssa, sellaistakin jouduin tuossa pari vuotta sitten tekemään. Ei vaan saanut mennä vessaan ennenkun tuntu että räjähtää ja oli hirveää aikaa..

Olo muuten aika hyvä pitkästä aikaa :)

Kiva oli saada taas yhdet kasvot kirjoituksille :) Ja tervetuloa tuplaunelmalle, kiva että saatiin kaksosten odottaja mukaan!


vauvaunelma ja pikkune 13+0
 
Ihan ilman räyhäämistä sanon että Panadol ja Burana on TÄYSIN turvallinen yhdistelmä.Olen itse sairaanhoitaja ja tämä on tarkastettu useammalta lääkäriltä ihan tämän odotuksenkin aikana.

Sopii todella tarkastaa itsekin,tarkoitus oli vain auttaa.
 
Mua jäi vähän vaivaamaan pikku-Myy tuo kommenttis..Kahta ainetta joissa eri vaikuttava aine EI sais ottaa.????Voi olla vaarallistakin..???

Mitenkä selität että esim verenpainetta hoidetaan kombinaatioilla,usealla eri vaikuttavalla aineella ja ne todellakin otetaan samaanaikaan.


Tehokas kivunhoito perustuu eritoten siihen että kipua salvataan eri mekanismein,eri reseptoreihin vaikuttavat eri lääkeaineet.

Räyhää vaan,mutta ota asiasta selkoa ensin.

Todellakin kaksi viikkoa sitten naisten-ja synnytyslääkärien ylilääkäri nimenomaan määräsi tätä sinun kuvaamaasi ERITTÄIVN vaarallista yhdistelmää minulle revenneen hauislihaksen hoitoon,GRAMMA Parasetamolia sekä 400 mg Ibuprofeiinia.

Tuli kyllä melko ikävä mieli,ihan kuin yrittäisin vahongoittaa toisia neuvoillani.
Ehkä paras pitää ohjeeni ja neuvoni muualla jos siitä noin pitää räyhätä ja kiukuta.

 
Tuplaunelma; Tervetuloa joukkoon, lisäsin sut tuonne listaan :) Ja oikein paljon onnea vauvoista!

Teppana; :LOL: , anteeksi, mutta pystyin sieluni silmin näkemään sen tilanteen kun avaimet autossa ja ovet lukossa :D , ei kyllä varmaan silloin sua naurattanut, mutta :D

Just tultiin kotiin, oltiin miun pikkusiskon synttäreillä, täyttää huomenna 8 :) Poikakin tykkää kovasti käydä mummolassa, on aina enempi porukkaa ku kotona ja 'uusia' leluja mitä ei kotoota löydä.

Mäkin kerkesin jo ajattelee, että mulla ois joku lievempi oireinen pissatulehdus, kun pari kertaa nyt ollut kun on vessassa käynyt niin pissan jälkeen on n.10min tuntunut sellainen hassu vähän niinkuin jomotus tunne tuola alhaalla... Olen ajatellut, että jos on kauan pidätellyt, että olisi siitä, mutta tänään oli ihan ilman vessakäyntejäkin :\|

Ei ollut pahaa kipua tms. mutta sellaista tosi outoa. Jos jatkuu pitää varmaan keskiviikkona kysyä neuvolassa. On mulla elämäni aikana ollut yksi pissatulehdus ja se oli kyllä niin tuskaa, ettei siitä voinut erehtyä.

Nyt on menkkakivutkin helpottaneet, keskiviikkona oli viimeksi tosi pahat, nyt ei ole ollut enää. Parempi näin :) Ainoa että istuessa välillä kauhea painontunne alavatsalla, melkein tuntuu kun kohta joku tippusi ulos, kauhean vaikea selittää.

Mutta joo, ehkä tässä nyt oli jo tarpeeksi vaivoja :D

Tuntuu vaan niin hassulta, että ei tästä ole kun kaksi vuotta kun esikkoa ootin ja nyt ei tahdo muistaa enää mitään oireiluista yms. vaivoista hänen odotusajaltaan. Kai se aika kultaa muistot :whistle: ;)

Tänään alkoikin jo 14 viikko!

-Hiiviö & Elvis 13+0-
 
kesämassu nyt harmaa
Pakko puuttua asiaan.....

luulishan sitä sairaanhoitajan tietävän, vaan ei voinut tällä kertaa olla vääremmässä!! Toi Burana + paracetamoli on turvallinen ja kuten kata sanoi niin nimenomaan sen takia, että vaikutusmekanismi on eri!!

Eli Pikkumyy, ota sinä nyt vaan selvää ja jos et ole alan ihminen niin varoisit vähän latelemasta tuollaisia totuuksia. Ensinnäkin pahoitat toisten mielen, jotka haluaa auttaa oikealla tiedolla ja toiseksi jakelet vääriä neuvoja/varoituksia. Ei millään pahalla, mutta soittaisit sinne apteekkiin vaikka ja tule sitten pyytämään anteeksi!!

kesämassu, joka on farmaseutti ;)
 
Joo ANTEEKSI, että välitän miten ihmiset lääkkeitä käyttää! En väittänyt asiaa paremmin tietäväni ja tietysti hyvää tarkoititte. Nyt kuitenkin Kata vedit suotta herneen nenääsi, koska ammattilaiselta olen kuullut, että mitä tahansa lääkkeitä ei tule omin päin yhdistellä. Mulle on sanottu, ettei useampaa eri särkylääkettä saa samaan aikaan ottaa, mikäli lääkäri ei ole määrännyt... Tavalliset talliaiset kun ei niitä yhteen sopivia yhdistelmiä tiedä ja osa yhdistelmistä ei ole turvallisia. Sen tarkempaa luentoa asiasta en saanut, mutta kyseisen asian kertoneeseen luotan täysin (on kuitenkin yli 30 vuotta ollut tekemisissä lääkkeitten kanssa).

Ja vielä tarkennuksena, että en sanonut parasetamolin ja ibuprofeiinin olevan vaarallinen yhdistelmä vaan että jotkut on. Tarkemmin en tiedä enkä ole väittänyt tietäväni.

Tarkoitukseni ei siis ollut kenenkään mieltä pahoittaa... Alkoi vaan suututtaa, kun tässä foorumissa (ei siis tässä pinossa) niin monesti jaellaan sellaisia neuvoja, joissa ei asiantuntemusta ole hiventäkään. Toinen on sitten tuo lääkkeitten syönti raskausaikana, mutta toki haitattomia ja lääkärin määräämiä voi syödä, jos tarve on. (En siis moralisoi. Tosin Buranasta mulle on sanottu, että ei saa syödä missään vaiheessa raskautta... Lienee sit vanhaa tietoa.)

Olis ehkä mulla ollu syytä tekstini sävyä miettiä... Ei o ennen tullu takas noin tylyä kommenttia enkä sellasta täällä osannu edes odottaa. Ja mulla ei sit ilmeisesti ole syytä mieltäni pahottaa...
 
elin
Ohops, onpa ollut tiukkasävyistä keskustelua! Olenkin jo moneen otteeseen ihmetellyt, miten meidän pino on ollut niin hirmu rauhallinen... No, pakko kai täälläkin on toisinaan hieman räjähdellä! :D

Tuplaunelmalle tervetuloa, minä niiden kaksosodottajien perään kuuluttelin! :wave:

Jaahas, mies tarkastaa lottokuponkia. Tais mennä miljoonat sivu suun tälläkin kertaa! Kumma juttu, kun ei ikinä napsahda! :whistle:

Tänne ei mitään uutta. Napa alkaa näyttää inhottavalta, kun se on ikäänkuin levinnyt. Kohta varmaan näyttää siltä, ettei ois napaa ollenkaan! Ällöttää jo valmiiksi ajatus siitä, kun napa kääntyy ympäri. Mulla on noissa aiemmissa raskauksissa napa pullahtanut ulos joskus rv 20 jälkeen, ja se on ihan julmetun arka monta viikkoa... :/
 
voih, onpas täällä ollut tiukkaa keskustelua tosiaan..
No siis totta on, että jotkut ihmiset sanoo tuosta buranasta että se ei olisi niin turvallinen kuin panadol.. mutta kyllä ihan buranankin ohjeissa sanotaan sen sopivan raskaana oleville. Ja totta sekin, että joitain lääkkeitä ei voi eikä saa ottaa yhtä aikaa, koska voivat esim. kumota toisen vaikutuksen. Antibiootit monetkin on sellaisia, joiden kanssa yhtäaikaa muiden lääkkeiden käyttöä tulis Välttää.. siis välttää.

Mutta niinkuin jo aiemmin puhuttu, niin tämä yhdistelmä on vaaraton ja juurikin lääkärin itse määräämä. itsekkin hoitajana kyllä käyttäisin jos olis tarve.
Ja siitäkin vielä, että lääkkeitähän tulisi toki välttää raskaana olevana, mutta niin minullekkin on sairaalassa nytkin syötetty sellaisia lääkkeitä mitä pharmaca sanoo, että Ei raskaana oleville. Mutta 3 eri lääkäriä kertoi niiden olevan vaarattomia.. joten en sitten tiedä. Itse jätin vain yhteen tablettiin, mutta joskus on mietittävä sen lääkkeen hyöty raskautta ajatellen. Ja pahoinvointi lääkkeet on yksi sellainen, jota oikeesti Hypervensiksestä, eli rajusta pahoinvoinnista kärsivä joutuu miettimään. Itse nyt pariin otteeseen sairaalan tiputus reissua kokeneena tajuan että joskus on vaan alennuttava ja otettava se pahoinvointi lääke jos muuten menee usea kuukausi ilman ruokaa.. Eli joskus on pakko.. :ashamed:

No tänne ei sen kummempaa, muuta kuin pahaa oloa on taas tänään, . Huomenna on ultra ja jännittää onko enään kukaan elossa siellä?

Ja illalla ehkä lähdetään sitten ajeleen sinne joulun viettoon ja häihimme.. saa nähdä sitten, laiva menee tiistaina yli sitten turkuun.. aika kivaa toisaalta tulla jo suomeen.
Kirjoittelen huomenna vielä ultrakuulumiset ennen lähtöä.. joten nyt sitten pakkaileen ja miettiin mitä tarvii muistaa..

Hyviä vointeja

Moonligh ja vempula 18+1 (- ehkä 2 vko. ultran mukaan)
 

Yhteistyössä