~KesäMassut 2007~

Siis täh?? kohdunkaula elää omia aikojaan??Nyt en tajunnut...Siis siitä ei ole tilanne huonontunut,viimeksi olin viikolla 17 ja kanava oli sentin lyhentynyt mutta oli kiintee.Nyt kanava ei ollut lyhentynyt siis entisestään mutta oli "hiukan" pehmee.Mutta mittaa oli edelleen siis hyvin,ultralla mitatessa liki 4 cm.Sentin siis lyhentyny mutta supistukset vähentyneet,viikkoon ei ole tuntunut kipeitä.Eli siinä määrin kaikki hyvin.

EN tiiä voiko lyhetä ja pidetä,en moista ole kuullut,mutta ehkä voi.??

Selitinköhän huonosti kiireessäni,mutta entisestään ei ole huonontunut niin kuten luulin.Mä kun olin varma että kanava lyhentynyt kaameesti jne..omia kauhukuvia!!

Olen ollut tosi happy kun näin hienosti oli asiat!!
 
Heippa!

Tervetuloa uudet! =)

Hyvä, että katalla oli kohdunsuun tilanne rauhoittunut!

Fisusta ei ole tainnut kuulua mitään..? Toivottavasti siellä on kaikki kunnossa!

Vauvantarvikkeet: En ole ostanut vielä mitään, mutta pojaltahan jää paljon kaikenlaista. Tuplarattaita oon yrittänyt vähän vertailla, että jos sitten keväämmällä tekisi jonkun löydön käytetyistä. Rakenneultran jälkeen (varsinkin, jos vauva osottautuu "erimerkkiseksi" kuin esikoinen ;) ) oon antanut itelleni luvan ostaa jotain uusia ihania vaatteita =)

Olisiko kesämassuilla suositella hyviä sisarusrattaita? Kreecher, kata, Teppana, muut? Miten ootte selvinny kapeista oviaukoista!?

Liikkeet: Mä tunsin ekat epämääräiset muljahdukset, kun 14 viikkoa tuli täyteen ja nyt noin viikon verran on tuntunut välillä selkeitä potkuja. Ulos asti nuo potkut ei vielä tunnu. Eli noin kaksi viikkoa meni mulla ekoista tuntemuksista selkeisiin potkuihin.

Vauvan tarjonta: En osaa itse tunnustella miten päin vauva masussa olisi... Tai tätä vauvaa en tunne vielä kädellä mahan päältä. Esikoisesta oppi jossain vaiheessa erottamaan selän, mutta pää ja pylly meni kyllä mullakin sekaisin! :D

Nyt hyvää yötä!
-ebbuliini rv 16+5-
 
Heippa!
Ihan äkkiä tulen kertomaan ultrasta,huomenna tulen sitten kirjottelemaan lisää. Eli tänään oli ultra ja koko vastasi viikkoja n.300g ja 20cm pitkä. Kysyttiin tai mies kysyi sukupuolta ja enempi kuulemma näytti tytöltä,ei ainakaan ollut selkeetä pippeliä. Istukka on takaseinämässä ja jotenkin alhaalla joten uusi ultra-aika on parin kuukauden päästä jossa lääkäri katsoo onko istukka noussut,jos ei ole niin alatiesynnytys ei ole mahdolista :(. Mut toivottavasti nousee ja saan synnyttää alakautta,pelkään leikkauksia ihan hirveesti. Nyt nukkumaan,huomenna aikanen herätys.

NallePuh rv20+1
 
Ihania ultra uutisia teillä :heart: vähän jännittää kun itsellä on SUURI päivä maanantaina. Mutta palailen kertomaan uutisia silloin.

Ebbuliiniko se kyseli sisarusrattaista kokemuksia? Meillä oli Emmaljungan sisarusrattaat ja niissä pehmeä kantokassi. Olin tosi tyytyväinen niihin. Rattaat oli vain 90 cm leveät joten hyvin niillä pääsi liikkumaan suurimmasta osasta ovia, ei tietty kaikkein kapeimmista joita yleensä onkin vaan yksityisasunnoissa. Litteään tilaan menevät ja siten helpot kuljettaa. Meillä oli käytössä kunnes kuopus oli 3 vuotias ja isosisko 5 v :ashamed: hävettää tunnustaa että tuon ikäistäkin tuli vielä lykittyä rattaissa, mutta niin se vaan on :D Pitkät lenkit koiran kanssa olisi muuten saaneet jäädä.

Tavaroiden ostaminen: Siisti, ihana ja nätti sitteri löytyi kirpputorilta 10 e, vähän kauniita edullisia vaatelöytöjä kirpparilta myöskin, tytölle
:D vaikka toisaalta poikakin on tervetullut. EN vaan neljän tytön jälkeen osaa ostaa pojille mitään. Että varmaan semmoisen poikacoachin tarviin sitten kenellä on kokemusta pojista jos poika tulisi. Mites muut kirppari gallupia: käyttekö ja hyödynnättekö kirppareita vauvan vaatteiden ostopaikkana? Sieltä kun saa usein tosi hyviä pienten vaatteita jotka ei uusille häpeile ja tarvikkeita myöskin. Itse tunnustan olevani kirppareiden suurkuluttaja :D

Omis napis: Aina nälkä ja koko ajan jano. Ja sit tietty väsyy kun syö ja turvottaa :( Muuten on kaikki ok. Pömppis kasvaa ja näkyy jo selvästi. IHANAA, saa pian siirtyä äitiysvaatteisiin. Niitä tilasin h&M:ltä parit housut ja muutaman paidan.

Kivaa keskiviikko päivää kaikille.
 
:) Neuvolalääkärissä oltiin massun kanssa tänään ekaa kertaa:

Juteltiin vähän ja sitten lääkäri vilkaisi neuvolakorttia ja sanoi, että oho, sinähän oletkin jo pitkällä. Eli minusta ei sitten Vieläkään huomaa, että raskaana ollaan ja lauantaina jo puolessa välissä. :ashamed: . Ei ollut eka lääkäri, joka hämmästeli viikkojani. No toisaalta olen tyytyväinen, jos ei tulisi kamalan isoa massua, toisaalta alkaa jo ärsyttämään, kun kaikki huokailee samaa.

Sisätutkimuksen + tunnustelun myötä totesi, että vauva kasvanut/ kehittynyt normaalisti. :heart: . Pienoinen taakka putosi harteilta, kun olin jo huolissani kehityksestä...huonon syömisen takia, vaikka tiedänkin, että vauva ottaa omansa.

Paino tipahtanut edelleen, n. 1.5kg. :ashamed: . Eli täällä ei voida vielä todeta painonnousua ollenkaan tapahtuneen. Tiedän kyllä, että viikoilla 17-24 painoa pitäisi tulla eniten...En saanut kuitenkaan kamalasti moitteita...jonkun verran.

Sydänäänet kuului taas hyvin ja äidillä tietysti taas valui kyyneleet poskille. :'( . Kamala herkkis minustakin tullut...

Sielläpä ei tainnut muuta olla. Nopea käynti oli. Ja sain luvan luistella, vaikka pelata ei saakaan...Lumilautailla ei saa.

Massussa eilen möyri kivasti, vauva siellä liikuskeli. Niin, ja tänään aamulla tunsin 3 peräkkäistä potkua... :heart: . Oli pirteänä heti aamusta neuvolassa, vaikken itse ollutkaan.

Etovaa oloa edelleen, mutta ainakaan en ole oksentanut.

Huomenna rakenneultra ja pelottaa/ jännittää aivan kamalasti...

Massu 19+4.
 
Heippa kaikille!

Neuvolakuulumisia: Ei oo tainnut olla ihan vaan mun mielikuvitusta, että maha on iso, sillä sf-mitta oli 20 cm, viikkoja 20+0. Huitelee siis taulukon ulkopuolella, mutta th sanoi että se siitä sitten todennäköisesti tasoittuu. Sykkeet on joka kerralla olleet sen 150, niin nytkin. Ja möyrintä vaan voimistuu, huvitti vähän kun mies yritti juttelulla saada bébéä liikkumaan sunnuntaina eikä liikahtanutkaan, mutta myöhemmin kyllä samana iltana kunnon mukilointi alkoi kun käytiin leffassa katsomassa se uusi Bond... Reagoi siis musiikkiin, liikkeet alkoi heti kun alkutunnaritkin.

Olen ihan varma, että poika tulee. Tuntuu vaan niin jotenkin siltä ja kokoajan kuvittelen pientä poikaa. Oon jo ostanut aika lailla poikamaisia vaatteitakin, mutta kyllä ne mun mielestä tytöllekin menis. Kirppareita oon minäkin hyödyntänyt ahkerasti, viime viikonloppuna juuri ostin mahtavan kassillisen luomupuuvilla-harsoja. Ei mua häiritse vähimmässäkään määrin ajatus siitä, että on jo olleet jonkun muun käytössä, kerkeehän niitä nyt pesemään moneen kertaan ennen kesää. Halvalla sain ja järkytyin kun kävin netistä katsomassa oikeeta hintaa! Muutenkin toi kestoilu alkaa kiinnostaa enemmän ja enemmän. Lähti varmaan siitä kun kokeeksi tein itelleni pari sellaista trikoo/flanelli-kestopikkissuojaa ja nyt en enää halua mitään muita käyttääkään! Haluan tietty tarjota samaa mukavuutta lapselle, joten valinta taitaa olla tehty. Nyt sitten vaan väkertämään lisää tavaraa sekä mulle että bébélle, vaippahousujakin ajattelin alkaa pikkuhiljaa neulomaan. Oon suunnitellut aloittavani ehkä ihan vaan harsoilla ja villiksillä, on kuulemma ihan pienelle oikein toimiva ratkaisu varsinkin kesällä. Hassua muuten ajatella, ettei oo ollut menkkoja melkein puoleen vuoteen. Siistii! No, kohta on edessä se paljonpuhuttu jälkivuoto... Te, jotka olette jo synnyttäneet, miten kauan se teillä oikein kesti? Siis viikkoja vai mitä..?

Huomenna ultra! Jännittää!!!

Sisi + bébé 20+0
 
mussukoiden mami
heipä hei kaikile! meillä odotetaan numero kolmosta, la 26.6.07, nyt mennään viikolla 17. pieniä kevyitä liikkeitä tuntuu välistä, mies ei niitä ole päässyt kyllä vielä tuntemaan. Julmettu stressi päällä väsymyksen ja lasten takia ja ikuisena panikoijana pelko vauvelin hyvinvoinnista puskee päälle päivittäin. Mutta huomenna onneksi neuvola, päästään kuuntelemaan sydänääniä ensi kertaa...yes!! Aijuu, synnytyspaikkana toimii ekks.
 
Pitkästä akaa taas vähän kirjoittelen... Olen ollut vähän laiska lukemaan kun oli pitkä tauko välissä, eli jotain on varmaan mennyt ohi.

Joku kyseli pahoinvoinneista. Nyt taas tuntuu, että olisivat menneet ohi, kun viikkoon ei ole tarvinnut oksentaa, vaikka välillä aika läheltä pitääkin. Väsymys on täälläkin ihan jokapäiväistä, nukun päikkäreitä ja jätän aamuluentoja väliin. :ashamed:

Koulussa jaksaminen vähän hirvittää, kun on 30h viikossa luentoja ja suunnilleen tuhat sivua tentteihin luettavaa lisäksi tässä maaliskuun puoliväliin mennessä, puhumattakaan seminaarityöstä ja pienemmistä kirjallisista töistä... Pitää varmaan jonkun kanssa ottaa asia puheeksi kohta, neuvolassa tai koulussa. Ei ole kiva kuukahtaa kesken kevään. :eek:

Onko muilla tullut rinnoista nestettä? Minulla pari viikkoa aina välillä tihkuu jotain, lakanoissa läikkiä aamulla ja nännipihat märkinä... Onko tämä jo joku alkavaan maidontuotantoon liityvä juttu?

Kiva kuulla ultrakuulumisia! Meille ei toista ultraa tarjota lainkaan, ja seuraava neuvolakin on vasta 8.2. , kun edellinen oli joskus ennen joulua... aika pitkä väli minusta!

Vauvan potkut tuntuu joka päivä monta kertaa, alkoivat tuntua vähän ennen vuodenvaihdetta jo. Hiukan olin ihmeissäni, kun on esikoinen tulossa ja masukaan ei VIELÄKÄÄN näytä vauvamasulta vieraamman silmiin...

onko muita "masuttomia?"

swerfiel ja vauva 18+6
 
Heippa!!Ja taitaa Nalle Puhille olla eka todistettava tytön tyllerö!!Onnee!!

Sisarusrattaista..Mulla kaksosten rattaat vielä tallessa ja ne on toosi hyvät!!Oon tykännyt sillä suuntaa saa vaihdettua ja erilliset selkänojat ja ovat kevyet työntää sekä kasata.Sitte ne on sitä kapeeta mallia ja meillä kaksoset istui kyllä vielä 3 vuotiainankin toisinaan niissä..Eli ei liian kapeet ettei mahtuis kaks isoakin muksua.Merkiltään on Ora Duoletto..

Meillä ei kauheemmin tuu ostettavia,sellasen riippumattosängyn meinaan ostaa Miskalle.
Babyidea myy niitä.

Kaukaloa löytyy se Gracon autobaby on huippu hyvä juttu.ME liikutaan sen verran paljon että on ihan must.
Ei jaksais taneloidan niitä vöitä ja korkee auto niin se on aika tuskaista kiivetä kaukalon yli ja vöiden kanssa tuhtata...Nou tänks.


Tosiaan Fisusta ei ole kuullut,toiv kaikki on hyvin ja tä hiljaisuus on sitä lepoa vaan!!

Nyt pottailemaan,heissan!!

kata 20+5
 
Tervetuloa joukkoon kaikki uudet kirjoittajat!

Kata: Mukava kuulla, että sulla ja vauvalla on kaikki hyvin! =)

Fisusta ei olekaan nyt kuulunut. Toivottavasti myös siellä on kaikki hyvin.

Liikunnasta kyseltiin. Käyn kaksi kertaa viikossa uimassa, joka päivä koiran kanssa lenkillä kerran tai kaksi ja tänään olis tarkoitus käydä ostamassa salikortit mulle ja miehelle. En ole käynyt koko raskausaikana salilla, joten aion ottaa ihan rennosti ja treenailla suht pienillä painoilla ja tehdä enemmän toistoja. Miestä voin kuitenkin tsempata treenaamaan mahdollisimman suurilla painoilla, vaikken ite pystykään. Ninnuli minkälaista punttitreeniä sä oot nyt raskausaikana tehnyt? Miten oot tehnyt esimerkiksi vatsoja?

Hyötyliikuntaa tulee harrastettua päivittäin, kun tuntuu, että energiaa on vaikka mihin. Keskiraskauden energinen olo siis toteutuu ainakin mun kohdalla. Vähän väliä oon imurin varressa (koiralla on karvanlähtö...) tai puuhailen muita kotihommia. Oon kyllä aina tykännyt, että koti on siisti, mutta koskaan aikasemmin ei oo ollut näin paljon energiaa ja jaksamista kotitöihin. Pesänrakennusvietti se kai sitten on tai jotain. =)

Ultra on meillä 26.1. eli samana päivänä kuin teillä Macninja. Päätettiin nyt miehen kanssa, että kysytään sukupuoli, jos se vaan näkyy. Tosi mukavaa on kyllä ollut lukea teidän ultrakuulumisia!

Kirppareita tykkään kiertää, mutta vauvalle en ole vielä ostanut mitään. En ole ostanut kaupastakaan mitään vielä. Omassa vaatekaapissa onkin paljon kirpparilta ostettuja vaatteita. Pitää varmaan joku päivä lähteä kiertelemään kirppareille ja kaupoillekin. Äitiyshousut tarvitsen kohta varmaan ja vauvalle jotain pitäis myös ostaa. Miehen kanssa mennään katselemaan pinnasänkyjä ja hoitopöytiä tässä joku päivä.

Liikkeitä on nyt tuntunut lähes päivittäin. Niitä tuntuu vain, jos oon paikallani esimerkiksi telkkaria katsellessa tai nukkumaan mennessä. Luennollakin Paavo monesti mellastaa. Meinaa itse asiaan keskittyminen unohtua, kun onnellisena jään tunnustelemaan vauvan liikkeitä. :)

Sain miehen siskolta kantoliinan, mistä ilahduin tosi paljon. Olinkin ajatellut, että yritän opetella kantoliinailua sitten Paavon kanssa. Mukavaa, kun tutut lahjoittaa omia tarpeettomia tavaroita pois, niin ei tartte kaikkea uutena ostaa. Muutenkin oon saanut miehen siskolta, äitiltäni ja myös täältä palstalta hyviä vinkkejä, mitä kannattaa hankkia ja minkälaista lapsen kanssa tulee olemaan jne. Tämä kun on meille eka vauva, niin kaikki on tosiaan vielä niin uutta ja ihmeellistä!

Katziina ja Paavo 18+6
 
Heippa!
Enää kaks päivää ultraan, hip hei! Jänskää...

Meillä on ABC:n tuplarattaat, sellainen kolmipyöräinen malli. Taittuvat aika pieneen tilaan ja mahtuvat kyllä ovista sisään, mutta eivät ihan kapeimmasta päästä ole kuitenkaan. Esim. vaatekaupoissa ei kyllä meinaa mahtua hyllyjen väliin. Niissä mentiin kakkosen vauva-aika niin, että esikoinen istui ja kakkosella oli pehmeä kantokoppa rattaissa. Mahtui hyvin.

Mulla tuli ekassa raskaudessa sitä nestettä rinnoista viikolta 17, erityisesti öisin. Kakkosen odotuksessa taisi alkaa sama ihan lopussa, joskus viikon 38 paikkeilla tai siinä. Nyt ei ainakaan ole vielä näkynyt. Tissit on kyllä kasvaneet ihan kiitettävästi! :D Roikkumisilmiöön kasvu ei ole vaikuttanut... :/

Aika komea sf-mitta oli Sisilläkin! Mulla oli 15 viikolla 18+3 ja se oli ihan himpun keskikäyrän päällä. Masu vaan on ollut ihan valtava! Mutta ehkä siinä on sitten jotain muuta päällä! :whistle: ;)

Kiva kuulla Pepsukka että kaikki on hyvin! On siitä omastaan vaan aina pientä huolta takaraivossa, onneksi neuvolaan pääsee suht usein katsastamaan tilannetta. :)

Mä olen käyttänyt kirpparia ja huutista aika paljon. Tosiaan noi pienet vauvanvaatteet on yleensä aika hyvässä kunnossa, kun pikkuiset eivät niitä niin kuluta. Isommalle onkin jo sitten vähän haasteellisempaa tehdä löytöjä.

Jos muuten kokeilette sitä puuro-ohjetta, niin suosittelen lämpimästi tekemään sen viikonloppua vasten ja niin ettet ole menossa ihmisten ilmoille. Mulle on ainakin tullut kaveriksi kauheat, lähes kemialliseksi aseeksi luokiteltavat ilmavaivat... :ashamed:

No, eipä tässä kummempia. Perjantaina sitten se ultra, jeeeeeee!

Kreecher sekä Saara-Antero 18+5
 
Täällä yksi laiskiainen, joka ei jaksa kirjautua. Tosin tämä konekin jumii taas niin, että hermo meinaa mennä... :kieh:

Kreecher: Omasta on näköjään huolta ihan alusta alkaen (siis massusta lähtien) jo. On se aina jotenkin helpottavaa kuulla sydänäänet ja saada lääkärin siunausta siitä, että olisi kehittynyt normaalisti. Tietysti huomenna ultrassa vielä enemmän näkee sitten.

Voin kuvitella, miten teitä jännittää rakenneultraan meno, kun itsellä huomenna klo.8.45 ja olen ihan...hmm...sekaisin jo. Miten sitä saa nukuttua edes yön. Ja toivon NIIN kovasti kaiken olevan hyvin ja toivon NIIN kovasti, että saisin sukupuolen selville :heart: ! (Salainen toive tytöstä kyhee edelleen, mutta kumpikin tulokas tietysti hyväksytään).

Massun kasvu: Joku kyseli, että muillakin mahattomuutta. MInulla on tullut tuohon massun eteen sellainen pikkuriikkinen kumpu, joka tänään tuntui ehkä vähän kasvaneen, mutta eipä sitä tosiaan kukaan huomaa. Lääkäritkin hämmästelee, että kuinka pitkällä jo olen. :ashamed:

Kirppis: Minä olen nyt käynyt vain yhden kerran kirppiksellä, mutta aion tosiaan sieltä hakea suurimman osan vaatteista. Se, etten ole aikaisemmin kyennyt kuin yhdesti käymään, johtuu yleisestä sopeutumisongelmasta vauvan tuloon, joka muuten tuntuu alkavan helpottamaan. Ehkä olen kuitenkin niin helpottunut, ettei massukaan ole jättesuuri, joten sopeutuminen on nyt sitten helpompaa. Kirppikseltä löytyy ihan uudennäköistä vaatetta, joten en missään nimessä koe, että olisi tarvetta mennä ostamaan uutena vaatteet, kun käyvät niin nopeasti pieneksikin sitten.

Huutonettiin pitäisi kirjautua vaunujen katsastelua varten, että josko sieltä hyvät löytäisi. Niitä ei mitenkään raski ostaa uutena, se on ihan varma.

Joku puhui jatkuvasta nälästä ja janosta. No nälkään en tosiaan kommentoi... :ashamed: , mutta minullakin on aivan taivaallisen kamala jano koko ajan. Vettä kulutan kamalasti, kun muut juomat sisältävät sokeria ja light- juomia en kaikesta huolimatta ole uskaltautunut juomaan. Mutta vesi on kuulemma hyväksi, joten miksipä sitä ei joisi. Tosin se sivuvaikutus sitten eli vessassa ramppaaminen on raivostuttavaa. Ja tuntuu, että heti, kun vähänkään pidättelee hätää, niin massuun alkaa sattua, tuonne alavatsaan siis.

Minulta ei muuten ole vieläkään mitattu sf-mittaa, ei edes tämän päivän lääkärikäynnillä. Vai katsoivatko, ettei ole mitään mitattavaa.. .:'(. Omasta mielestäni olisi kyllä mitattavaa ollut, mutten hoksannut sitä edes kysyä, siis koko mittausta.

Plääh...olisi jo HUOMINEN !

Massu 19+4.
 
Heipsis!

Tulen minäkin pienen tauon jälkeen takas kommentoimaan ja kuulumisia kertomaan. Oon kyllä käyny lukemassa juttuja, mut en o jaksanu vastailla... Nyt sit tulee senkin edestä. :ashamed: Pahoittelen tällä kertaa etukäteen.

Tervetuloa kaikille uusille! Ollaankin saatu vielä monta uutta porukkaan, vaikka puolenvälin tienoilla jo ollaan. Kiva kuulla uusienkin kuulumisia.

Kiva, että neuvolasta, lääkäreiltä ja ultrista on edelleen tullut hyviä uutisia... Ja hyvä, että tilanne on rauhoittunut supistelevilla yms. Toivottavasti Fisun hiljaisuus johtuu levosta sairaalassa.

Oma (.) sitten... Eli liikuskelua on masussa tuntunut vaihtelevasti, potkuja muutama ja paljon mukellusta. Iltavauvalta on vaikuttanut, kun liikkeet painottuu iltaan. Eilen sai iskä ekan kerran oman osansa mukelluksesta, kun painoin miehen kättä masun päällä. Ei ollut varma oliko kyse vauvan liikkeistä, mut ainakin tunsi samaan aikaan ja samassa kohdassa kuin minä. Toivottavasti poikanen ei litistynyt... Painaa piti siksi, kun on pehmikettä siinä välissä.

Maanantaina ultra... Jossain vaiheessa laskin viikonlopun välistä pois malttamattomuuttani ja sen takia aika on tuntunut erityisen pitkältä. Tänään onneks pääsen hierojalle rentoutumaan ja saamaan helpotusta jumiutumiin... On sit kivempi odotella viimeiset päivät. Kun nyt vaan mies sais päätettyä tuleeko mukaan... Olis kyllä mulle tärkeetä.

Tinzulle tiedoks, että eri paikassa ultraillaan meidän poikanen... Ihan tuonne läheiseen neuvolaan suuntaan ja Turussa olen. :)

Moonlightille vielä linnuista... Aika jännä, jos neitsikka oppii puhumaan, kun se mun käsittääkseni on niille harvinaisempaa... En yhtään puhuvaa tiedä, mut niitäkin kuulemma on. Konsertit jatkuu muuten edelleen... Tosi raivostuttavaa. Tarkotitkohan muuten just noita neitokakaduja kakaduista puhuessas? Kakadut on nimittäin hieman amatsoneja isompia lintuja, neitsikat taas vain hieman undulaattia kookkaampia. Ton nimen lyhentämisessä tulee usein sekaannuksia... :) Meidän linnut on kaikki Suomessa syntyneitä, käsikesyjäkin toista neitsikkaa lukuun ottamatta, kun se on ollu ennen laumassa. Jos jotain kiinnostaa, niin tietoa löytyy esim. www.papukaijat.net .

Mua kans kiinnostaa mitä lemmikkejä muilla on. Ei taida muita tirppoihin hurahtaneita löytyä...

Anni77 mietti lemmikkien suhtautumista vauvaan... Meillä taitaa toi amatsoni jovaistota, kun on varsinkin mua kohtaan erityisen ärhäkkä. (Pari päivää sitten puri jäähyltä oton jälkeen huulesta, vaikka oli ensin ihan rauhassa... Eipäs päässy vapaalle sinä päivänä ja iltana ollenkaan, vaan joutu varhennetusti yöunille. Eilen sit riitti energiaa. Mokoma kiukkupussi, onneks osaa olla myös ihanan kiltti ja sulonen.) Tai sit se on sitä valtataistoa, kun on viimein hyväksyny mut. Saa nähdä mitä tuleman pitää...

Rytmihäiriöt on tuntunu rauhottuneen, kun niitä on nyt tuntunu vähemmän. Olisko sit ollu nestevajetta, kun mulla välillä juominen meinaa unohtua. Kiitos kommentoineille... :flower: Rauhotti jälleen kovasti.

Mulla on kans fiilikset heittäny kuperkeikkaa... Olin muutaman päivän tosi alakulonen ja teki mieli vaan itkee koko ajan, vaikka syytä en tiedä vieläkään. Hämmentävää tollanen, mut kai se kuuluu asiaan. En kyl viime aikoina o ymmärtäny itteeni monessa muussakaan asiassa...

Maariana... Täällä kans saa mies suullisesti päiväkirjaotantoja mun peppuasioista yms... Eli siis tilannekatsausta vatsan toimivuudesta ja tilanteen mukaan muistakin jutuista. :LOL: Viimesin koski mun piina tulehtuneen ihohuokosen kanssa, kun sheivauksen seurauksena yllätti inhottavassa paikassa. Nyt sit loppu multa terien käyttö.

Mulla on kans nännit kipeät, mut ei rinnat enää muuten juurikaan arista. Haliessa saa kyllä hieman "asetella", kun muuten saattaa sattua. Ei siis äkillisiä haliliikkeitä tms. Bepanthenia oon laittanu saunan jälkeen ja se vaikuttais auttavan.

Maidon tulostakin oli mainintaa... Ei vuoda vielä, mut töhnää tulee nänneihin välillä. Yhdet imetysliivit ostin ihan sen takia, jos alkaa vuotamaan ajoissa ja onpa siinä samalla mukavat kotiliivit. Tosin huomasin pidossa, että vähän naftin kokoiset on... Ei siis varmasti mahdu enää maidon noustua.

Millasia mielitekoja teillä on nyt? Mulla oli aikasemmin porkkanat, aplarit ja marjat, nyt kevytmaito (ihme mulle), piimä ja Suffelit. Tulee varmaan valitusta tuosta karkkien syömisestä neuvolassa...

Hiiviö... Onko teillä ihan raskauden seurantaan kuuluva toi hammastarkastus? Täällä kun kysyin odottavien huomiointia, niin terkkari sanoi ettei ole mitään erityiskohtelua... Puolen vuoden jono on kunnalliselle kuten muillakin. Aion kyllä soittaa vielä ja kysyä, mutta jonottamaan en tyydy vaan menen yksityiselle.

Helka mainitsi Teemalta tulleen vauvadokkarin... Meillä ei ollu vielä boksi viritetty, joten näkemättä jäi eikä porukatkaan tajunnu ottaa nauhalle. Harmittaa kovasti. Ihmeen monta niitä on kyllä tullu lyhyen ajan sisään, mut tulkoon vaan lisää... :) Vauvan kehitystä masussa on aina kiva kattoa.

Tarvikkeitten yms hankinta on meillä ihan alussa vielä. Yhden bodyn ostin aikaa sitten ja tutuilta saatiin se puolikas jätesäkillinen vaatetta ja kassillinen leluja jouluna. Sitteri tulee perässä. Kirpparilla oon kerran käynyt, mut en vielä mitään ostanut. Kirjoja lähinnä oon kattonu, että pääsis jo odotusaikana lukemaan. Mies perehtyy kalustepuoleen ja turvakaukaloa käydään varmaan yhdessä kattomassa vielä toisenkin kerran ennen hankintaa. Onneks on vielä aikaa... Tutuiltakin kyselen vielä, jos olis tietoa kiertoon joutavista.

Niini... Mulla alko hentoset muljahtelut tuntua viikolla 16 ja eka selkeä potku tuntu viikkoa myöhemmin. Ei siis mennyt kauaa. Viikolla 19 alkoi sit tuntua laajemmalla alueella (kun istukka vaimentaa edessä, tuntui siis aluksi vaan masun toisella reunalla tietyllä alueella) ja nyt tuntuu jo selkeästi ympäri masua. Niitä potkuja on kyl tullu tosiaan vähemmän, mut on varmaan vauva ollu vaan sellasessa asennossa. Yksilöllistä on. Paljon näyttää olevan meillä odottajilla eroja.

Tässä tätä tarinaa tuli taas pitkät pätkät, joten poistun nyt valmistautumaan hierojan käsittelyyn.

PikkuMyy-80 ja poikanen 19+5
 
Musta tuota sf mittaa aletaan vasta 20 viikon jälkeen mittailemaan..Mulla ei ole ainakaan vielä mitattu vaikka 21 viikko menossa.ja jokaisellahan sf mitta kasvaa,ei se tarkoita että jos on pieni maha,ei olis mitta kasvanut.TOisilla kohtu pullahtaa vain ulos,toisilla se pysyy lantiossa.Mutta noin suurinpiirtein samoja mittoja jokaisella sillä samaan tahtiin se vauva meillä kaikilla kasvaa.Tai siis 20 viikolle asti.

ELi jokaisella on mitattavaa,taikka sitten masussa ei ole ketään...
Mahan kokoa siinä ei mitata vaan kohdunpohjan korkeutta.

Jälkivuodosta...4-7 viikkoa taitaa olla se normaali,tai siis 7 viikkoon asti.Mulla vuosi kaksosista vain 2 viikkoa ja Maisasta tulikin ikävä juttu.
Sairaalassa jo sanoin että vuoto on tosi niukkaa,sanoivat että hyvähän se on...
No,kotiin pääsin ja pärjäsin ihan pikkuhousun suojalla...EI hyvä sillä mulla oli jotain palasia istukasta jäänyt kohtuun ja ne tukkivat vuodon tien ulos.JOuduin kaavintaan kahen viikon kipujen ja supistuslääkkeiden,antibioottien jälkeen...

Ne supparilääkkeet oli kaameita,sillä ne pisti kohdun supistelemaan lujasti,mutta silti ne mitä siellä oli,ei tuleet ulos.Kaavinta oli ihan piis of nakki,turhaan sitä pelkäsin...Nukutus oli ihanan pehmee ja pääsin kotiin samana päivänä..

Mutta sitä vuotoa kuuluu tulla ja aluks kovastikin.Muuten on joku vikana..

kata 20+5
 
kata32; Tosta kohdunkaulan pidentymisestä... mä olen siis kuullut, että kohdunkaula pitenisi vähän juuri ennen synnytystä ja lähtisi siitä sit poistumaan... En sit tiedä onko faktaa, mutta tuli mieleen, kun mietit että voiko pidentyäkkin :)

Sisi; Oho, on sullakin sit kunnon kokoinen massu, mäkin just maanantaina kerroin että viikot 18+1 ja mitta oli 19 senttiä :whistle: Niin ja jälkivuodosta sen verran, että vaikka mulla menikin kiireelliseen sektioon, jossa kohtua tavallaan putsattiin niin jälkivuoto kesti kuitenkin pari viikkoa... ei kyllä ollut mitenkään erityisen runsasta vuotoa, ihan normaalit menkat, pidempänä kuitenkin.

mussukoiden mami; Tervetuloa mukaan, minäpä lisään sinut tuonne listaan! :)

PikkuMyy-80; Juu, ihan raskaudenajan hammastarkastus nimellä tämä juttu oli, neuvolassa ihan ekalla kerralla käskettiin varata aika.. Ihan normaalihintaista on, mutta pääsee jonon ohi (tai no, olen mäkin jo kolmisen kuukautta sitten tän varannut, että jonon ohi ja jonon ohi, mutta... :D ). Lisäksi täällä tarjotaan ilmaiseksi odottaville sylkitesti, jossa määritellään kariesbakteerin määrä.

Ja sitten omaa napaa;

Eli mäkin nyt sit hain Duphalacia apteekista, tuntuu ettei tuo ruokavalion muuttaminen ole auttanut enää toivotusti... Mietinkin nyt että kun mulla on sellainen 10kpl pakkaus, että onko se tarkoitus nyt käyttää ne kaikki 1 päivässä, 10 päivän ajan ja sit pitää taukoa, jos vatsa toimisi ihan normaalisti vai pitääkö sitä nyt syödä jatkuvasti? Mä tiedän olen vähän uuno, mutta... :D

Nyt olisi löytynyt mun mielestä ihana asuntokin... On tuossa aika lähellä, reilu 10km päässä, että pysyttäisiin mulle tutulla alueella ja ihan kivan kokoinen ja SAUNA! :D Ainoa mikä vähän tökkii, että on reilu 700e, vuokra siis nousisi 60e ja risat... Mutta kun kaikki muu sitten olisi kuitenkin kohdillaan.... Katsotaan mitä tuo ukko sanoo, pitäkää peukkuja! :)

-Hiiviö & Elvis 18+3-
 
Heippa kaikille :)

Minä kanssa liityn joukkoon, tekstejänne tosin olen seuraillut päivittäin alusta asti.

Laskettuaika on 10.6 ja tulossa toinen lapsi, paikkakuntana Lahti. Mää en osaa itteäni lisätä listaan.... :headwall:

Kysyisin teiltä, että onko teidän joukossa äitiä, kellä liikkeet ei vielä tunnu?? Ja odottaa toista tai jo kolmatta lasta..?? Mä jo huolestuneena soitin tänään neuvolan tätille että onko normaalia, pari pienen pientä potkua olen tuntenut pari viikkoa sitten, ja täällä kun lukee niin ihmiset tietää jo vauvan rytminkin suurinpiirtein... :\|

Huomenna menen kuuntelemaan neuvolaan sydänäänet, mutta Lahdessahan ei siis tosiaan kuulu kuin niskapoimu-ultra.. Mikä on minusta aivan käsittämätöntä. Edellisessä raskaudessa asuin paikkakunnalla mihin kuului kaiken kaikkiaan kolme ultraa. Täytynee Hemoon varata aikaa..

Neuvolan ihana täti tosin kehoitti olemaan lukematta juttuja muitten massuista jos alkaa huolestuttamaan. Kuulemma vasta viikolla 20 pitäisi tuntua liikkeet.. mutta sekin viikko alkaa jo ensi sunnuntaina... :/
 
Heippaus!

Kiva on ollut lukea teidän ultra-kuulumisianne! Nyt vuorostani kerron omiani...
Tänään oli jännityksen päivä ja ihan itsekseni sain ultraan mennä, kun mies oli töissä. Odotushuoneessa kyllä jänskätti kovasti. En edes tiedä, mitä nyt niin kovasti jännitin. No, hyvin meni ja vauvelilla näyttäisi olevan kaikki kunnossa. Kovin selvästi en itse hahmottanut pikkuistamme ruudulta, mutta lekuri selitti kyllä huolella rakenteita sun muita. Meidän pieni taitaa olla aika rauhallinen kaveri, ainakin ultrassa se vaan pötkötteli ihan kippurassa. Kysyin, mahtaisko lekuri nähdä, onko pieni tyttö vai poika. Ei kuulemma näkynyt vehkeitä, joten saattaisi olla tyttökin, mutta tässä vaiheessa ei lääkäri ruvennut tarkempaa arviota tekemään. Pienokaisemme on siis edelleen vaan vauveli, tyttö tai poika. Laskettu aika menisi ultran mukaan toukokuun puolelle eli viikkoja olisi jo 21+2, mutta mennään eteenpäin silti vanhoilla tiedoilla. Jos ymmärsin oikein, vauva painaisi jo 433g siis ihan hurja vonkale. Olisinko voinut ymmärtää väärin? No, mahakin on kyllä tässä ihan viime päivinä kasvanut reippaasti, joten kaipa tuo arvio voi pitää paikkansa.

Tässä päällimmäiset kuulumiset. Suloista tietää, että pikkanen kehittyy normaalisti.

Pikku Myy kyseli mieliteoista. Sellaisia tavallisuudesta poikkeavia mielitekoja on ollut greippimehu ja muutenkin kirpeät sitrusmehut. Sitten tiettyjä punaisia omenoita olen ostanut ihan itseäni varten. Muita omenoita meillä kuluu muutenkin. Yllättävin mieliteko on ollut salmiakkiset pantterintassut. Mikään muu salmiakki ei kelpaa. Kyseisiä tassuja on ollut vaikea löytää ja ennen joulua ostin yhden kaupan irtokarkkilaatikon tyhjäksi, kun vihdoin löysin herkkuani. Ostoksen painoksi tuli about kilo. Ihan huvittavaa, kun yleensä en itselleni osta irtokarkkeja kuin korkeintaan lakua ja suklaata ihan hippusen n.50g. No, riittäpähän salmiakkia koko raskausajaksi. Pari pantterintassua syön, kun pahaolo alkaa orastaa. Ne auttavat. Mulla kun ei ole pelkoa verenpaineen nousustakaan. Periaatteessahan salmiakkia ei suositella odottaville äideille juuri verenpaineen nousun ja turvotuksen takia.

Onko joku saanut kokea jo keskiraskauden energisyyttä? Mulla on tainnut tällä viikolla olla olla häivähdys moista energiaa, kun olen käynyt lenkillä ja muutenkin ollut aktiivinen. Nyt tosin väsyttää ihan sikana, joten taidanpa siirtyä sohvaperunaksi.

Hyvää mieltä teille!!!

Manteli ja masu 20+4<br><br>
 
Sade-74 harmaana
Julmettu ku toissa päivänä meni selkä kokonaan jumiin. Lääkärillä piti käydä tänään sitten, kirjoitti panacodia reseptin ja toivotteli tsemppiä ettei kovin kauaa kestäisi kipu. Onneksi miehellä on nyt pitkä vapaa töistä ettei tyttöä tarvitse mun nostella. Pitäisi saada sitä vähän edes laukeamaan että vois selkäjumppaa tehdä nyt se sattuu aivan liikaa.
Meillä rakenneultra on vasta 12.2 eli saa odotella kauan ennekuin pääsee sinne. Kiva lukea muiden kuulumisia kuitenkin kun malttamattomana odottaa omaansa.
Jälkivuodosta omalla kohdalla ensimmäisestä kesti 6 vko, toisesta 7 vko ja kolmannesta vain 4 vko. Toivottavasti kesällä sitten ei kauaa kestäisi ettei paikat ihan kokonaan haudu.
Hirvittää ajatella tuota sf mittaa kun se oli jo viime neuvolassa (rv 16+4) 15 kuinka isoksi se taas kasvaa, masu on kyllä iso jo eikä tätä enää saa mitenkään piiloon...
 
Heippa!

Taas kirjautuminen tökkii, niin kuin aikasta usein täällä näkyy tapahtuvan.

Tervetuloa uusille kesämassuille. Kiva saada uusia joukkoon vielä tässäkin vaiheessa.

Ebbuliini: Päijät-Hämeestä olen kotoisin. Ja tosiaan täällä tarjotaan vain np-ultra. Onhan se harmillista kun on niin erilaiset käytännöt eripaikkakunnilla. Kuulin neuvolasta että vuonna 2010 tulee tännekin rakenneultra toiseksi ultraksi. Mies tulee onneksi mukaan tuonne rakenneultraan, joka siis on 29.1.

Niiskuneiti: Sehän on jokaisesta itsestä kiinni haluaako mennä yksityiselle ultraan jos kunta tai kaupunki tarjoaa vain yhden ultran. Me päätimme mennä yksityiselle rakenneultraan oman mielenrauhan ja vauvan hyvin voinnin vuoksi. Saapan varmuuden että vauva kasvaa niin kuin pitääkin ja että kaikki rakenteet on kohdallaan. Ja onhan se mukava myöskin nähdä oma masu vauva isompana.

Pepsukka: Vauvan vaate ja tavara hankinnoista. Olen ostanut muutaman vauvan vaatteen uutena, kun enää voinut vastustaa kiusausta. :ashamed: Saan serkultani paljon käytettyjä vauvan vaatteita.
Tavaroista olemme jo ostaneet käytetyn turvakaukalon jonka ostimme halvalla kavereilta. Vauvan ammeen ostimme jo myöskin, kun sattui olemaan alennusmyynnissä.
Muuten olemme jo käyneet katselemassa vaunuja, pinnasänkyä ja hoitopöytää. Nuo tavarat haluan ostaa esikoiselle uuttena, kun toivottavasti lapsi tulee tulevaisuudessa vielä lisää.

Äiti77 Rv16+5
 
Heippa taas ja tervetuloa uudet kesämassut!!
Kiitokset tuplarataskyselyihini vastanneet! Tinzu: Olisin Emmaljungat halunnut ja niitä olisi hyvin saatavilla käytettynäkin, mutta ongelmana on tuo leveys.. Meillä on juuri se mainitsemasi kapea yksityisasunnon ovi tuulikaapin ja eteisen välissä. Nyt siinä on paljeovi ja leveyttä jää vaivaiset 63 cm, mutta ovea vaihtamalla siihen saataisiin 77-78 cm. Ei vaunuja voi oikein uloskaan jättää :ashamed: Oran vaunut voisi sopia meille, kun niillä ei ole kuin 74 cm leveyttä. Oran Jovit meillä on nytkin esikoisella, tykännyt olen.
Vähän jännittää, kuinka meidän iso poika mahtuu tuplavaununpuolikkaisiin.. Kyllä varmaan kesällä vähissä vaatteissa, mutta entäs sitten ensi talvena toppauksissa...

Kirppis: Olen kylläkin myynyt hyväkuntoisia vauvanvaatteita halvalla, mutta itse en ole löytöjä tehnyt. Saatiin esikoiselle aikanaan niin hirveä määrä käytettyjä vaatteita tutuilta ihan ilmaiseksi, ettei ollut enää tarvetta lähteä kirppiksiä kiertämään.

Ja olihan taloudellinen tilannekin ihan eri esikoista odotellessa, kun oltiin kahden työssäkäyvän aikuisen talous. Asuttiin vuokrakaksiossa. Nyt sitten yksi työssäkäyvä yrittää elättää kahta muuta ja lyhentää samalla asuntolainaa... En valita. Olihan se työssäkäyvän nuoren (?) naisen elämä ihan mukavaa, mutta kyllä tämä pienen pojan kotiäitiys ja toisen odotus voittaa sen ihan mennen tullen! =)

Jälkivuoto: Mulla kesti esikoisen jälkeen 3-4 viikkoa. Ekat päivät tuli kuin härän kurkusta, sitten parin viikon "normimenkat" ja lopputuhrut siihen päälle. Jälkivuoto ei loppunut sillain tasaisesti, vaan tyyliin "lopun, en lopukaan! tai lopun sittenkin.. en vielä!". Oli ärsyttävää :kieh: Mua peloteltiin laitoksella isoista hyytymistä, mutta mitään semmosta ei ollut.

Keskiraskauden energisyys antaa odotuttaa itseään... Tai ehkä se on sitä, että koko ajan on mielessä, että jotain pitäisi tehdä, mutta käytännössä kaikki jää toteuttamatta :ashamed: Pistetään sekin tuon kipeän takamuksen piikkiin.

Ihan just pyörähtää uusi viikko käyntiin :D

-ebbuliini rv 16+6-
 
Moi pitkästä aikaa!

En ole paljon ehtinyt netissä käydä, kun aika tuntuu vaan hukkuvan jonnekin. Nyt suunnitellaan keittiöremonttia niin eipä paljon ehdi muuta tekemään kun esitteitä lukemaan.
Viime viikolla kävin neuvolassa, paino oli noussu 900 g, siitä kun aloin odottamaan. Sydämen äänet kuului hyvin ja en onneksi tarvitse vielä alkaa rautaakaan syömään. Mulla rakenneultra vasta 12. helmikuuta.

Joku kyseli jälkivuodosta. Mulla on kestänyt aikaisempien synnytysten jälkeen 3-4 vk. Ja sitten muutaman viikon tauko ja sitten onkin menkat jo alkaneet.

Lemmikeistä oli myös puhetta, meillä on koira, kaksi kissaa, kolme marsua ja neljä gerbiiliä. Gerbiilit ovat uusimmat tulokkaat, ikää vasta reilu kuukausi.

Täytyypä lähteä lapsia herättelemään, jotta päästään taas päivän touhuihin.
 
Pääsipä lipsahtamaan pieni painovirhe paholainen edelliseen viestiin kun oli viikkoja liian vähän eli johan nitä nyt on 18+4 :LOL:
Manteli-76: Ainakin TV-sekoitus karkkipusseissa on paljon niitä leijonantassuja.

Kyllähän ne ultrat tietysti aina kivoja ja varmuutta antavia on, mutta ehkä ne joskus aiheuttavat myös turhaan huoltakin. Kokemuksia on varmasti monenlaisia. Mietin vielä haluanko käydä vai annanko tän raskauden edetä aivan luonnollisesti. Kivoja ultrakokemuksia ainakin monella täällä.

niiskuneiti ja "itiö" 18+4
 
Moikka..
Eilen oli vielä aika hyvä mieli,mua alkoi vaivaamaan se mittojen pienuus ja katottiin se filmi uudelleen.

Miskalla niiden mittojen mukaan la siirtyis JOPA 17.6 pään koon mukaan...
Mistä moinen kasvun hidastuminen sillä niskapoimussa oli kasvu jopa viikkoja pidemmällä???
No,4 päivää pidemmällä mutta kuitenkin...Nyt oli siis jopa YLI 2 VIIKKOA jäljessä..

Vähän alkoi huolestuttaa.REisiluun mitan mukaan la olis 12.6 eli siihenkin on heittoa oikeen la:n mukaan 11 päivää.

Nyt vähän huolettaa.

Lääkäri sanoi vaan että kun vauva on perätilassa,pää on vähän suipompi...Siis täh?Ei kai se millejä hävitä kuitenkaan.
¨Muutenkin tuli olo että kiireellä pois,sillä siihen tuli toinen lekuri oottamaan tätä ultraavaa.Ja puhelin soi ja soi.Lääkäri puhui samalla puhelimeen!!!

Oon miettiny sitä 4 D ultraa,tai sitten meen takasin ja sanon että katotaan paremmin.

Onko muilla tässä vaiheessa rakenneultrassa la heittänyt noin paljoa??

EN käsitä kun 4 kertaa on ultrattu joten la pitäis olla TOSI tarkka.
ELi siinä ei pitäsi olla heittoa,kun kaikki 4 on antaneet suunnilleen saman ajan,välillä toisaan la on mennyt toukokuun puolellekin...

Nyt vaan omaa napaa,harmittaa kun huoli koko ajan..

Ja mun th kaveri kuunteli eilen sydänäänet ja otti sf mitan...Sekin oli vain 14,5 cm!!!
ELi kaveri on pieni.Ja kun viikolla 21 jo mennään,huomenna alkaa 22 viikko.
Voi peeveli tätä .. :\|

kata 20+6
 
Huomenia!

Äst, heräsin tänä aamuna jo klo neljä enkä oo sen jälkeen saanu nukutuks \|O Mulla on ollu nyt jonkin aikaa tällasta kummallista aamuyöheräilyä. Tosi rasittavaa.

Tervetuloa kaikki uudet!

Hyvä juttu Kata, että kohdunkaulan puolesta kaikki on kunnossa! Harmi, kun nyt sait lisähuolta vauvan koon takia, kyselehän vaikka neuvolasta mitä mieltä ovat mitoista. Tai jospa se lääkäri mittasi huolimattomasti kun on samalla puhunut puhelimeen.

Toivottavasti Fisulla olisi asiat hyvin.:hug:

Tosi moni onkin jo käyny ultrassa ja olihan siellä nyt pari potentiaalista tytön odottajaakin joukossa, ettei nyt ihan vallan vaan pelkkiä poikia oo tulossa. Itse kyllä tulen päivä päivältä varmemmaksi siitä, että minäkin kysyn sukupuolta.

Vauvan tavaroiden hankinnoista me ei ole hankittu vielä mitään. Mitään ei myöskään ole ennestään jäljellä, joten hankintoja saa kyllä tehdä. Onneksi saadaan siskolta vaunut, turvakaukalo ja sitteri. Itse sitten täytyy hankkia pinnasänky ja vaatetta yms. En vaan vielä osaa ajatella oikein noita hankintoja. Yritin alennusmyynneistäkin vähän vauvanvaatteita katsella, mutten osannut mitään ostaa. Helpompi oliskin ostaa kun tietäs sukupuolen, kun on noi vauvojenvaatteet aika paljon selkeästi tyttöjen tai poikien vaatteita. No oishan tietty esim. Tutalla unisex vaatteitakin, mutta ne on musta pääsääntöisesti melko tylsiä. Kirppareita ja Huutista aion kyllä käyttää aika paljon vaatteiden hankintaan. Ihan turhaan ostaa uusia, kun paljon halvemmalla saa hyväkuntoisia vaatteita em. paikoista.

Lemmikeistä ollut puhetta. Meiltä löytyy saksanpaimenkoira ja kolme kissaa, kaksi maatiaista ja yksi persialainen. Vähän jännittää miten toi vouhake-koira ja vauva tulee toimeen. Tai ei tuo varmasti pahaa vauvalle tee, mutta kun se tosiaan on sellanen vouhake niin vahingossa voi satuttaa vauvaa. No saa nähdä sitten. Kissojen ja vauvan kanssa tuskin ongelmia tulee.

Ebbuliini kyseli sisarusrattaista, meillä oli jotku vierekkäin istuttavat kärryt, en muista merkkiä. Ja olivat kyllä hankalat. Mutta täytyy ottaa huomioon, että tästä on jo yli kuusi vuotta aikaa kun me ne hankittiin niin tänäpäivänä saa kyllä varmasti paljon kätevämpiäkin kärryjä. Noilla meidän kärryillä ei mahtunut edes kaikkien kauppojen kassojen välistä ulos... Ja olivat muutenkin tosi raskaat työntää. Huoh, hiki tulee pelkästään kun muistelee millasta oli lykkiä niitä!

En mäkään ole koskaan osannut erottaa vauvan asentoa, no sitten tietysti kun neuvolassa on sanottu miten päin se on niin osaa erottaa pyllyn ja selän.

Jälkivuodon kestoa en ihan tarkkaan muista, mutta jotain nelisen viikkoa ainakin jotain aina vuosi, eli runsaamman vuodon jälkeen tuhrutteli vielä pitkään.

PikkuMyy kyseli mieliteoista. Mulla vaihtelee noi mieliteot. Joku aika sitten mun teki parin viikon ajan tajuttomasti mieli salmiakkia ja nimenomaan pääkallo-salmareita niitä tulikin kyllä sitten syötyä :ashamed: Se himo meni sitten ohi ja nyt on menossa appelsiinihimo-kausi (huomattavasti parempi). Niin ja ihan alusta mä himoitisin hulluna lihaa :whistle: Saa nähdä mikä himo seuraavaks iskee.

Onks teillä muilla jotain sellasia ruokia mitkä oli lähes ainoita mitä sillon alkuraskauden pahoinvoinnin aikana sai alas ja nyt oksettaa pelkkä ajatuskin niistä? Mulla sellasia on atrian mikropizzat, saarioisten palapaisti ja pommac. Se on kans hassua, kun sillon pahoinvoinnin aikaan katsoin Maajussille morsian-ohjelmaa niin nyt kun näkyy joskus telkkarissa jptain pätkiä siitä niin tulee pahaolo. Mä muistan esikoista odottaessa kans kun kuuntelin pahoinvoinnin aikaan jotain tiettyä musiikkia niin myöhemmin sen saman musiikin kuuntelusta tuli pahaolo.

Hiiviölle bd ja onnea asunnon kanssa!

Omaa napaa Vointi on edelleen aika mainio, tosin lonkkasäryt jonkinverran yöllä häiritsee. Kokoajan saa olla kylkeä kääntämässä. Selällään nukkuminen olis lonkkien puolesta paras, mutta selällään nukkuessa mulla kipeytyy alaselkä, joten vaikeeks menee nukkuminen varsinkin mitä isommaks maha käy :/ Vauvamaha tuntuu tänään kadonneen jonnekin :eek: Ehkäpä vauva on sellasessa asennossa, ettei maha juur pullota.

Joo mutta jossen nyt kuitenkaan ihan romaania taas kirjottas, eli viisainta jo lopetella..

Torstaita kaikille, voikaa hyvin :hug:

Teppana & pikku-ukko 18+3
 
Ihanaa, vapaa päivää vietellään kotosalla. Onneksi sataa ja on ihan P***a keli :D ei TARVITSE mennä ulos (kuin pakollinen koiran kanssa lenkki).

Teppana:Ihan samanlaisia tuntemuksia noista alkuajan syömingeistä. Tykkäsi graavilohesta ja nyt se ällöttää :x Myös kun katson kuvia meitin syyslomalta niin alkaa oksettaa. Sielä oli koko ajan pahaolo ja hirvee väsy.

Vauvan asennosta en osaa sanoa mitään. Tekee varmaan semmoisia kuperkeikkoja vielä ettei pysy perässä. Loppuajasta selkeästi kyllä tunnistaa missä menee kantapäät ja missä käsien liikkeet.

Lemmikkejä meillä on kaksi kissaa ja koira. Profiilissa löytyy "aina tuska vaivan" kuva :D

Mielihaluja on tullut. Klementiinit sekä vesimelooni :p Iltaisin teen rasvattomasta maidosta ja banaanista tehosekoittimella pirtelön jonka maustan kaakaolla. Turvaan kalsiumin saantia kun inhoan maitoa juoda sellaisenaan. Toi pirtelö on hyvää ja pitää nälän. Suosittelen.

 

Yhteistyössä