~KesäMassut 2007~

Nyt on ihan oman massun tarkastelu:

rakenneultra:

Tänään sitten sain pelonsekaisin tuntein istua yksin odottamassa ultraan pääsyä. Tarkkailin yhtä paljon varmasti ruutua kuin ultraajan ilmeitä. Ultraaja taisi sen huomata, kun sanoi aina, että kaikki näyttää normaalilta ja kaikki on hyvin...
:ashamed:


Sikiöitä oli edelleen yksi :heart: .

Lm 4.3cm
Rm 3.2cm
ja vastaa laskettua aikaa eli 10.6.2007 säilyi.

Rakenteet: Normaalit
Lapsivesi: Normaali
Istukka: Takaseinämässä, on kuulemma vauvan hyvä olla siellä.

Ja tänne on sitten tulossa TYTTÖ :heart: :heart:
(Salainen toive taisi sittenkin täyttyä :) )

Ensin sanoi, että on 80% varma ja sitten katseltiin vielä lopuksi, niin sanoi, ettei epäilystäkään; tyttö tulossa. Silloin tuli itku :heart: !

Oikein liikkuva neitokainen oli siellä, vaihteli asentoa jatkuvasti. Ei ihme, että potkut tuntui tänäkin aamuna suhteellisen voimaakkasti. Ei tosiaan mitään perhosen lepattelua...

Massu 19+5 ja ikionnellinen äityli.

Kata: Minä ainakin vaatisin uusintaa. On järjetöntä, ettei keskitytä kunnolla toimenpiteisiin, jos asiakas sitä varten tulee käynnille. Ota ihmeessä selvää siitä, mikä sinua vaivaa. Voimia ! :hug:
 
MOI!

Ihanaa lukea teidän rakenneultrakuulumisia!
Voi hitsit ja mä joudun odottamaan vielä kaksi viikkoa siihen rakenneultraan... :/
Toivoisin että mekin saataisiin tietää tulokkaan sukupuoli.
Vaikkei sillä mitään väliä olekaan, niin olisihan se silti kiva tietää.


Mieliteoista löytyy edelleen kirsikkatomaatit ja jäätelö.
Uutena nyt Valion Play-kaakaojuoma.
Siinä hyvä kalsiuminsaantivinkki jos löytyy joku muukin jolla kalkkitabletit oksettaa eikä muuten maitotuotteet maistu. Hiilihydraatteja tosin enemmän kuin maidossa.

Anni ja vauva 17+2
 
Heips!

Ihania ultrajuttuja taas! Ja tyttöjäkin tulossa, saapa nähdä, mitä meille huomenna sanotaan... *jännittää*
Tavallaan mä en ehkä haluaisikaan enää kysyä sitä sukupuolta, kun menin äitini pyytämään mukaan. Se ei varmasti saa pidettyä suutaan kiinni! Lupaa olla kertomatta, ja sitten supattaa sen pikkuhiljaa salaisuutena kaikille... Kehtaisikohan pyytää ultraajaa kirjoittamaan sen lapulle ja näyttämään vaan mulle. :ashamed: En taida kehdata. No, katsotaan nyt, kysynkö.

Mulla ei oikeastaan ole enää mitään ihmeempiä mielitekoja. Alussa söin kauheasti tomaatteja, mutta se "pakko saada" -kausi on mennyt ohi. Jänniä noi pahoinvointi-assosiaatiot. Mulla ei ole tommosia ollut, mutta työkaveri just kertoi, että hän voi edelleen kesäisin pahoin, kun kaksi viimeistä raskautta kuulemma oksensi koko kesän. Ja nämä lapset ovat noin kolmekymppisiä...

Kata, ole huoleti! Mulla on siirtynyt joka raskaudessa rakenneultrassa LA eteenpäin. Esikoiselta viikon, kakkoselta 15 päivää. Saa nähdä, siirtyykö nyt. Mä silloin tivasin syitä siihen siirtoon ja siihen, että vauva on niin pieni. Sanoi, että luultavasti hedelmöitys ja kiinnittyminen on viivästynyt hieman, eli sikiö vaan on nuorempi. Tässäkin raskaudessa siirtyi LA jo niskapoimu-ultrassa 5 päivää eteenpäin ja olen jo varautunut siihen, että vieläkin siirretään.
Mutta lääkärisi käytös oli kyllä aika tylsää. Ultrassa käyminen on kuitenkin jokaiselle odottajalle niin iso juttu, ettei sen aikana kyllä pitäisi puhelimessa kälättää... Tosi harmi, että sulle sattui noin.

Pepsukka mun on pakko myöntää, että varmaan kyyneleet tulee täälläkin, jos tämä tyttö on. Ei siis todellakaan sillä, etteikö poika olisi tervetullut (ymmärtänette)! Oon jotenkin koko ajan tolkuttanut itselleni, että tämä on poika ja jotenkin jo alkanut odottaakin poikaa. Tyttö olisi sitten sellainen hassu ylläri! :D

Lemmikeitä ei meillä enää ole. Suomenlapinkoiramme meni edes viime kesänä (siis kuoli...) eikä uutta olla hankittu. Eikä hankitakaan, koska mies on allerginen. Tämä koira vaan sattui olemaan minulla ennen miestä ja kun mies ei pahemmin koiraan reagoinut, sai koira pysyä. Tuolla takan päällä se nyt könöttää tuhkattuna purkissa. Kesällä sitten haudataan omalle pihalle. (viime kesänä ei vielä ollut omaa pihaa eikä haluttu haudata vuokra-asunnon pusikkoon) Akvaario olisi kiva, mutta mulla on vahva epäilys, etten kuitenkaan jaksa pitää sitä siistinä. Eli toistaiseksi lemmikittä.
Koiramme suhtautui muuten tosi hienosti noihin poikiin, kun he syntyivät. Esikoista jopa vahti hieman. Kakkosta kävi vähän nuuhkimassa, ikäänkuin olisi vain todennut että "jaa, taas tämmönen".

Mulla on ollut jälkivuoto aika vähäistä. Verinen vuoto kestänyt ehkä 2 viikkoa ja sitten sellaista vaaleampaa vuotoa vielä pari viikkoa sen jälkeen. Sairaalassa ollessa vuoto on ollut runsaampa, mutta vähentynyt nopeasti jopa kuukautisvuotoa niukemmaksi.
Jännä, miten eri aikaan porukalla on alkanut kuukautiset synnytyksen jälkeen. Esikoiselta meni 9kk ennen ekoja menkkoja, kakkoselta 11kk. Kummassakin välissä ehti olla vain parit menkat ennen uutta raskautta (esikoisen jälkeen kierto oli ihan kauhean pitkä...). Eli sitä "riemua" ei ole tarvinnut viime vuosina kauheasti kokea. :D

No, huomenna on sitten se ultra klo 15.30., tuun illalla kertomaan omaa napaa! Ei malttaisi oottaa...

Kreecher ja Saara-Antero 18+6
 
Ihanaa lukea teidän ultrakuulumisia...
meillä joudutaan odottelemaan tuonne helmikuun alkuun, silloin rakenneultra ja siitä sitten pari viikkoa niin sitten mennään 4d-ultraan.
Tänään olin neuvolassa ja kaikki oli hyvin... muutaman viikon olen jo tuntenut kanssa liikkeitä varsinkin illalla kun rupean telkkaria katsomaan sohvalla maaten...
Mulla oli sf-mitta 18 ja viikkoja on 17+3. Mutta toisaalta kaikista ollut aluksi iso ja tasaantunut sitten loppua kohden.
Tämä oli tällainen pikavisiitti näin töiden lomasta... mukavaa loppuvkoa kaikille!!!!
jousimies-70+asukki 17+3
 
Pepsukalle onnitteluja tytön tylleröstä!!!Nyt alkaa jo tytteleitäkin tulemaan ketjuun!!Kivaa!!

Kiitos rohkaisusta ja lohdusta,mutta mulla on tuota la:ta mitattu siis jo NELJÄ kertaa ja se olis pitänyt pitää paikkaansa.Lääkäri sanoi että varhaisultra on luotettavampi kuin tämä rakenne ultra sekä niskapoimukin sanoi että vauva oli ISOMPI kuin viikot ois olleet.Siis jossain on alkanut kasvu hidastuu..

Eli niskapoimussa oli viikkoja 12+1 ja vastas kokoa 12+5.

Ja nyt lääkäri mittas monta kertaa kyllä sitä päätäkin,lopuksi keksi ajatuksen että pää on pitkulaisempi näin perätilassa...
Mihin ihmeeseen ne sentit katois vaikka vauva olis miten päin tahansa???

Voih,täytyy kai pyytää että parin viikon päästä katotaan uusiks.Sillä ihan heti sitä nyt ei kai kannata tehä,sillä ei se mitta siitä muutu.Ja jos jotain häikkää niin seurataanhan sitä vain...EI muuta kai pystytä tekemään kun oottamaan vaan....

kata 20+6
 
Pitkästä aikaa taas tervehdys tänne!

Lueskelin tai oikeestaan selailin noita juttuja, on tullu ihan mielettömästi tekstiä!!!

Joku kyseli tai kirjotti turvavyönalentimesta oon käyttäny 2kk jälkeen ja se on uutena ostettu TARRAKIINNITYS. mutta on tiukka ja hyvä, paino siis kolaritilanteessa suurin vastus ei tuu siihen alentimeen ja sitä on testattu kun epäilin kans tarrojen pitävyyttä.
Ainut huonopuoli on että tarraton alkanu kulumaan jo nyt tai siis rispaantumaan. Että jos nyt ostaisin näillä tiedoilla niin neppari saattas olla parempi.

Tuosta pinestä masusta
mulla on tooosi pieni maha ja oon miettiny et on kaikki kunnos mutta tänään oli rakenne ultra ja kirppu oli todella vikellä ja vilkas juuri oikeissa mitoissa =)
ärsyttää tosiaan muitten kyttäämiset. Olin eilen Mamma jumpassa ja kaikilla oli jätti mahat. Mun mahaa tuijoteltiin ja lopussa esittäydyttiin ja kerrottiin viikon.
Kun sanoin että oon viikolla 19 niin kyllä mahaa tuojotettiin hämmästyneet ilmeet kasvoilla ÄRSYTTÄVÄÄ \|O

liikunnastakin oli puhetta eli tosiaan mamma jumppa kertaviikkoon ja sali+ uiminen kertaviikkoon

Lemmikeistä: Mulla on 2 kissaa. Saa nähä miten uusi tulokas otetaan kesällä vastaan =)

Onko teillä muilla joilla on kissoja niin kissat reagoinu raskauteen?
Yx tuttu meinas että kissa vaistoaa sen ja voi reakoida siihen. Nää ei mun mielestä oo muuttunut yhtään mitenkään =)

no tässä tämälyhykäisyydessään ja tervetuloa uudet mukaan =)
matka on vielä pitkkä :\|
 
Heippistä vaan kaikki, uudet ja vanhat pinoutuneet :)!

Pepsukka, ei mullakaan ole mitattu sf-mittaa. Kai se on vähän paikkakuntakohtaista, milloin tuota aletaan mittailla? Yhdeltä kaverilta on kanssa mitattu jo, mutta se asuu eri paikkakunnalla.
Toivottavasti Fisu ja vauva ovat kunnossa :hug: !

Nestettä tihkui mulla joskus kk sitten aika usein, just sen verran että tunsi nännien olevan märät, mutta enää en ole ainakaan huomannut..
Lemmikkejä löytyy meiltä yhden pienikokoisen koiran verran. En ole ainakaan hoksannut että se olisi jotenkin reagoinut raskauteen, mutta se on oppinut lukemaan tunteita aika hyvin. Tulee "lohduttamaan" jos itken tai olen surullinen, haluaa leikkiä kun olen iloinen ja jos olen vihainen niin yrittää pysyä pois tieltä parhaansa mukaan. En muista että se aiemmin olis osannut veikata näin hyvin, mun ei tarvi edes näyttää ulospäin tunteita niin se jo arvaa :).

Mieliteot.. Punajuuri, ananasmehu ja murot (paljaaltaan suoraan paketista syötynä.. Taidan olla aika possu :) ), ja tietysti salmiakki. Salmiakista olen tosin aina tykännyt, että ei se taida olla mikään raskauden tuoma oikku. Inhokkini on kyllä jauheliha (kaikissa muodoissaan kaupan lihatiskiltä ruokaan asti), en tajua mikä siinä on että kyseinen elintarvike saa niin voimakkaan yök-reaktion aikaan. Onko teille ilmennyt mitään inhoruokia? Ja nyt kun ruuasta puhutaan, onko kukaan muu saanut ruokamyrkytystä raskausaikana? Söin vahingossa parina päivänä homeista kakkua, ei onneksi tullut muuta kuin maha meni veteläksi.. Vähän huoletti kylllä, että miten vaikuttaa vauvaan mutta sain vastaukseksi ettei varmaan mitenkään. Soitin kyllä aikamoisen kitkerän puhelun kakun valmistajalle, tuon piti päiväyksen mukaan olla vielä täysin syömäkelpoista!

Mahan koostasen verran, että sain eilen ja tänään ensimmäiset kommentit vauvamassun pullahtamisesta :D . Eihän tää vieläkään mikään valtaisa ole, mutta kavereiden mukaan ei enää voi erehtyä siitä että siellä joku asustelee :).

Taas taisi tulla hirmu essee.. Mukavaa torstai-iltaa kaikille :)

Niini ja massuasukki 18+3
 
Moikka!

Pikaseen kuulumiset ennen työpäivän loppua :)
Ihania ultra kuulumisia ja kiva kuulla, että tyttöjäkin tulossa!

Kata, älä liikaa huolehdi, olisivatpa ne kait ultran yhteydessä pistäneet jatkotutkimukseen,jos jotakin huolestuttavaa olisi??

Eli tosiaan nyt vihdoinkin mäkin olen alkanut tuntemaan niitä pieniä muljahteluja ja kuplivia liikkeitä masussa :) Välillä tulee oikeen sarjassa semmosia hassuja "kuplia". Masu on alkanut myös pyöristymään aika vauhdilla!

Katziina kyseli salilla treenaamisesta. Mä oon tehnyt ihan samaa ohjelmaa, mitä yleensäkin, vaan pienemmillä painoilla ja hengitykseen oon yrittänyt keskittyä enemmän. Mikään kehon rakentaja mä en missään nimessä ole ja salilla käyn vaan kiinteyttämis tarkotuksella

=) Vatsoja oon tehnyt sen mukaan, mikä tuntuu hyvältä. Nyt oon viime aikoina alkanut huomaamaan, että jotkin liikkeet tuntuu jo vähän pahoilta ja tuntuu muutenkin, että masu kasvaa ylhäältä aika paljon tällä hetkellä ja painaa vähän kehkoja. Samoin istuminen vaikeeta pitkän aikaa tehtynä.

Lemmikeistä kyselty, meillä on koira, jonka sopeuttaminen vauvan tuloon hieman jännittää...Halusin paljon enemmän eläimiä ja toivottavatsi niitä voi joskus vielä lisää otaa. Toinen koira olis ainakin suunnitelmissa hankkia

=)

Mukavaa päivän jatkoa! :flower:

Ninnuli+Veitikka 18+4
 
moikka!

tänään oli taas tavallinen neuvola käynti. multa mitattiin nyt ekan kerran se sf-mitta joka oli 19 cm. aika hyvin munsta ja kyllä masu alkaa olee aikas iso.
paino on nyt noussut raskauden aikana 3 kiloa. se oli kans kuulemma ihan hyvä juttu. aika naftisti on munsta kyllä tota painoa tullu, mut kai se on ihan ymmärretävää ku kaikki toi ylimääräinen on mahassa kun muuten en ole kyllä muuttunut yhtään.

lemmikkinä meillä on sheltti tyttö. kovin on mietitty mitä se sanoo vauvasta kun on ollu meijän oma vauva nyt. mutta päätettiin että toisella on sylissä vauva ja toisella koira ni ei ainakaan tuu sitten mustasukkaisuus kohtauksia.

mieliteoista yhteen aikaan mun piti saada joka päivä hunajamelonia, mut täl hetkellä menee pari sinistä jacky makupalaa päivässä. :p

mun piti laittaa kuva meijän pojan vehkeestä :LOL: profiiliin, mut se kuva on siinä niin pieni ettei siitä pysty mielipiteitään sanomaan. harmi. oisin kysyny vielä teiltä arviota, vaikka ultraaja varma olikin asiasta.

Hani ja Samppa 20+3
 
Jaaha =) Nyt saa oikein urakalla kirjotella, kun tuo ukkokin nukahi sohvalle ja viiminen erä kiekkoa onn vielä tulossa... taitaa pienestä tulla fanaattinen jääkiekkofani, kun joutuu kaikki pelit kuuneleen =)

Huomenna on ultra 9.40,,, jännittää ihan pirusti, huono homma vaan et 8.30 alkaa tentti ja ajatukset ei pysy yhtään kasassa... katotaan mitä puutaheinää tulee kirjotettua.

Lemmikeistä: sadanlitran akvaario nököttää tuossa nurkassa, lehtikalapari, täplämonneja kaksi, partamonni ja 8 neontetraa löytyy...

Liikunnasta en viitsi ees puhua, kun mitään ei jaksa, kuntosalille maksan jäsenyyttä, mutta ei oo tullu käytyä... pitäis kyllä...

Kirppareilla tykkään kans käydä, mut mitään en oo vaaville viel ostanu, kun ei taida olla tarvetta... on tuolla vaatehuoneessa pari pakkauksellista saatuja vaatteita=) isyyspakkaukseen osti simmosen piennen myssyn.... sukkia pitää ostaa ja lapasia alkuun...

Kestovaippailu kiinnostaa kovasti, yhet vaippahousut kudoin jo... niin myös oma kestoilu on käynyt mielessä ja kantoliinan haluan ehdottomasti.

Säärikarvat oon seivaillu vielä, mutta tuntuu epäkivalta kun bikiraja rehottaa.... pitäis varmaan vahata tai jotain... karvat kasvaa ihan tuhat kertaa nopeempaa... onkos muilla samaa ongelmaa???

Olen löytäny uuden tunteen nälkä, kyllä sitä on jo odoteltukin... mielitekoja ei oo.... paitsi kaakao, myös riisimurot aamuisin saa mausteeksi kaakaota... lämmin tonnikala ja kalan haju ylipäätään aiheuttaa pahoinvointia... mutta muuta ei oo... sitä energisyyttä kanssa odottelen kovasti... ehkä se joskus tavoittaa minutkin=)

Mun masun kokoa on taas ihmetelty... noin iso ja puoliväli??
Mutta minkäs minä masulleni voin....

Mutta ehkä huomenna lisää kuulumisia, kunhan selviydyn kotiin tentistä ja ultrasta...

Maariana + Iinuska 20+3

*varmaan sata kirjotusvirhettä vieläkin....* :saint: <br><br>
 
Hei!

Olen seurannut palstaa jo kuukauden ajan, mutta vasta nyt päätin ilmoittautua itse mukaan. Olen siis 31-vuotias 2 tytön äiti ja odotamme kolmatta lasta syntyväksi kesäkuussa. Laskettu aika on 4.6 ja synnytyssairaala on SatKs.

Olimme tämän viikon tiistaina rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin. Sukupuolta emme saaneet selville, joten jännitys säilyy saliin saakka :D Kovasti vauva jo liikuskelee ja vatsa on kasvanut niin, ettei sitä enää saa piiloon.

mama-75+baby 20+3
 
Heippa kaikille!

On tullut ihan hirveästi tekstiä, aivan paljon.. Ei millään jaksa kaikkia nyt lukea :ashamed:

Mutta kaikille onnea, jotka onnittelut ovat ansainneet ja niin edespäin!! :flower:

Täällä eletään rakenneultrakuulumisia nyt... Mulla on vasta ensi viikon ke.. Mutta tosi mielenkiintoista seurata ja verrata sitten omiin mittoihin noita sf-mittoja ja vauvankin...

Yritin laittaa pari vkoa vanhaa masukuvaa profiiliin, eipä tainnut taaskaan onnistua.. Noh, laitan sitten vähän uudemman kun saan sen otettua..

Hyvää vointia kaikille!! =)

Terv, Jonnakar ja Pikkuinen 18+6 (vielä pari tuntia)
 
Heip.

Tervetuloa mama-75!

Pikaseen tulin vaan kertomaan, että meillä on nyt sit päätetty kesävauvan ristiäispäivä :D Ei muuten, mutta kun vihille mennään samalla kertaa niin ajateltiin ihan kirkko varata. Elokuun lopulle menee. Laskin niin, että vaikka vauva syntyisi 2 viikkoa yli lasketun ajan, niin olisi kuitenkin 1,5 kk ristiäisiin mennessä.

Jauheliha on edelleen yökötyslistalla :x Ajatus esim. spagettikastikkeesta tuntuu ihan hyvältä, mutta suussa maistuu etovalta. Kahvin kanssa sama homma. Pahoinvointiin kittasin niin paljon tuoremehuja, että nyt kyllästyttää kaikki mehut totaalisesti.

Meitä näyttää olevan ainakin kolme, jolla on rakenneultra vasta 12.2. Sitä odotellessa! Kiva lukea muiden kuulumisia, vaikka omaan onkin vielä aikaa.

-ebbuliini rv17+0-
 
Tervetuloa mukaan Irmeli ja mama-75! Lisäsin teidät molemmat tuonne listaan :)

Pitää nyt uudestaan kysellä siitä duphalacista, eli riittääkö selleinen yhden pakkauksen syöminen 'kuurimaisesti' vai pitääkö sitä nyt sit syödä loppuun asti joka päivä? En ole kyllä vielä edes aloittanut, ajattelin jos vasta su/ma kun pitäisi viikonloppuna kyläillä :whistle: :D

Ja sit eilen sattui tosi hassu juttu... Tai siis, kun oltiin miehen kanssa pitkästä aikaa silleen *kröhöm* ja mulle tuli sitten sellainen kunnon supistus, ei ollut kipuja tai mitään, mutta se kesti n.5-10min! Siis koko maha oli ihan kova, hyvin pystyi tuntemaan missä kohtu menee.
Se vaan, kun se kesti niin kauan....

Niin ja mieskin näytti nyt vihreää valoa asunnolle, soitin sinne vuokrapaikkaan ja ne on tarjonnut sitä jo jollekkin.. mutta ajattelin pysyä optimistisena, jos se ei kuitenkaan menisi, lupasi ilmoitella.

-Hiiviö & Elvis 18+5-
 
Hiiviölle vaan vastailen tuosta duphalacista. Annostus riippuu ummetuksen vaikeusasteen mukaan. Voi olla, että riittää kun otat pari kertaa sitä tai sitten voit joutua käyttämään pidempäänkin. Se riippuu siitä miten sun maha alkaa toimimaan. Siihen on vaikea antaa mitään yksiselitteistä ohjetta vaan käytät sen mukaan miten maha toimii/ei toimi.
 
Heips!

Eilen oli sitten se ultra ja kaikki hyvin, tyyppi vastaa kaikilta mitoiltaan tasan viikkoja ja liikkuu vilkkaasti. Pituudeksi arvioitiin 20cm ja painoksi 350g, pienenä bonuksena mitattiin jalkaterä joka oli hellyyttävät 2,5cm... Ja niinkuin me ollaan molemmat miehen kanssa ounasteltukin, niin poikahan hän näyttäis olevan aika suurella varmuudella! Huokaus... On tää elämä vaan kuitenkin joskus aika ihanaa! Leijuin koko eilisen päivän ihan jossain pilvien yläpuolella, jossa aurinko paistoi kauniisti vaikka täällä maanpinnalla tulikin hyytävää vettä harmaalta taivaalta. Mieskin oli niin yhtä hymyä sairaalastapaluumatkalla ja alkoi heti puhua vauvasta maskuliinissa.

Sisi ja Toivo 20+2
 
Pikaisesti kurkkaan tänne ennen töihin lähtöä.... Omaa napaa sen verran että kävin neuvolassa eilen ja kaikki ok. Paineet olivat tuossa saikin aikana laskeneet nyt olivat:

Verenpaine155/80
Painoa oli tullut kk:dessa 225g
Sf mitta 16
Hb laskenut 121 ja kätilö määräsi raskausajan monivitamiinia
Sydänäänet ok...140 löi... :heart:

Ja muutenkin olo paree...oksentelu alkaa helpottaa...oksennan enää aamuisin....

Liikkeitä tunnen tosi TOSI vähän...mut kätilö sanoi että jos istukka edessä niin ei pääse tuntemaan ja jne...ja viikkoja sen verran että ne on niin hentoja vielä...että nou hätä!!!
Mutta kun ne olis niin ihania tuntee että sit tietääs että kaikki ok siellä masussa... :ashamed: Mut odotellaan että vauva vahvistuu ja alkaa jysiä oikeen kunnolla.. ;)

Seuraava neuvola 3 vkon päästä eli 7.2. ja samalla viikolla ois se rakenneultra 5.2. *odottaa näitä taas kun kuuta nousevaa* :p

Hyvää viikonloppua kaikille kesämasuille!!!

TV: Mantsu ja "toukka" 18+4
 
Heipsan taas kaikille, niin uusille kuin vanhoillekin!

Pepsukka81: Mukava lukea, että kaikki on sinulla nyt hyvin ja vaikeiden aikojen jälkeen sun olo on parempi! :flower:

Hiiviö: Toivottavasti saatte sen asunnon, kun se kerran on mieleinen. bd

Ebbuliini: Teillä on sitten ensi kesänä monta juhlanaihetta. =) Varmasti tulee ikimuistoinen päivä teille!

Kata: Kannattaa ehdottomasti varata uusi aika ultraan. Varmasti jää tommonen kalvamaan mieltä. Vaikka kaikki on todennäköisesti hyvin, niin oman mielenrauhan takia kannattaa tarkistaa. Voi sitten hyvillä mielin odotella vauvan syntymää.

Mulla ei juuri inhokkiruokia ole. Jauheliha kyllä välillä tökkii, mutta pystyn sitä kyllä syömään. Ajatuskin hampurilaisista kuitenkin yököttää edelleen! :x Appelsiinit on mun uusin mieliteko ja niitä tuleekin roudattua aika paljon kotiin kaupasta.

Mä sain toissapäivänä aivan älyttömän raivokohtauksen!? Mies-parka oli tietenkin mun uhrina. Se muka sanoi jotain mua luokkaavaa. Olin kyllä aivan hurjana ja huusin ja riehuin kuin hullu. Mies ja koira oli ihan kummissaan, että mikä ihme mulla oikein on. Vähän hävetti, kun olin rauhoittunu. Koskaan aikasemmin en oo ollut semmonen. Kai ne hormoonit teettää kaikenlaista... Oon muuten tän raskauden aikana ollut ainakin omasta mielestäni melko tavallinen, mutta nyt tuli tämmönen ihme kohtaus. Hetken päästä mun raivoilusta osattiin kyllä jo nauraa asialle yhdessä, mutta hermoromahdushetkellä olo oli kyllä kertakaikkiaan epätodellinen ja outo. No, ehkäpä tuo jää mun ainoaksi sekoiluksi tai sitten ei... Onko muilla ollut vielä mielialanvaihteluja tai vastaavaa?

Eilen sain ystävältä ensimmäisen kommentin kasvaneesta vatsasta. Siitä kai se nyt sitten lähtee kasvamaan. :) Laitan vaikka tässä joku päivä profiilin uuden kuvan mun mahasta. Mies tunsi muuten toissapäivänä (tai oikeestaan keskiyöllä) ekat liikkeet mahan päältä. Paavo myllersikin sinä iltana tosi paljon. :heart:

Katziina ja liikkuvainen Paavo 19+1
 

En ole jaksanut kirjoitella enkä oikein edes muiden viestejä lukea, vaikka kotona olen melkein koko viikon makoillutkin. Mulla on nimittäin poskiontelon tulehdus, ja nyt pelkään ettei saamani antibioottikuuri ole purrut ja töhnä on leviämässä otsaonteloon, vai mikä se nyt olikaan. Sopivan ja purevan antibiootin löytäminen ei oo ollenkaan helppoa kun on raskaana ja allerginen sekä penisilliinille että kefalosporiinille.

Masussa kuitenkin kaikki tuntuu olevan hyvin, kova möyrintä ja potkiskelu tuntuu melko usein. Nyt kun on aikaa kuulostella tässä sohvalla maatessa. Maha tuntuu myös kasvaneen jonkin verran, eikä ole ehkä ihan niin olematon kun profiilin kuvassa. Sf-mitasta tulee selvyyttä vasta 29.1. neuvolassa.

Kun en nyt taaskaan kommentoinut kenellekään erityisesti, niin oikein hyvää viikonloppua kaikille kesämassuille tasapuolisesti! :flower:

Donsku ja Elviira/Elmeri 20+6
 
Moikka!

Nyt on ultrassa käyty. Pikkuisella kaikki hienosti, painoa n.300g ja kaikki mitat vastasivat viikkoja.
Ja näköjään tämä suvun perinne pysyy, eli yhtä sarjaa yhteen perheeseen: kolmas poika on meille tulossa! Ei siinä kuvassa kyllä ollut mitään tulkinnanvaraa, niin selkeän kuvan sai kätilö palleista, että saatiin sellainen jopa tulostettuna muistoksi! :D
Jotenkin vähän vaikea eritellä fiiliksiä. Kieltämättä se toive tytöstä oli aika iso. Sen hetken, kun ajelin kotiin, oli vähän semmonen "ai jaa, et sekin on nyt sitte poika" -olo. On tässä onneksi voittanut se odotuksen ilo ja se, että vauvalla oli kaikki oikein hyvin! :) Toivottavasti kukaan ei pahastunut tästä, enkä minäkään missään nimessä ole pettynyt vauvan sukupuoleen. Komeahan tuollainen kolmen äijän sarja on! :heart: :heart: :heart:

Nyt toi mies hermostuu, kun istun tässä ja syömään on pyydetty monta kertaa. Eli kommentit sitten myöhemmin, juttua olikin tullut paljon!

Kreecher & Antero 19+0
 
Moikka pitkästä aikaa!

On tullu melkein päivittäin luettua juttuja täältä, mutta tooosi harvoin saa ite aikaseks kirjottaa. Ja aikalailla täällä onkin käsitelty ja kyselty asioita, joita itteäkin askarruttaa. Ja sitte kun oon vielä älyttömän huono kommentoimaan toisten juttuja nii ei ees kehtaa kovin usein kirjottaa... :ashamed:

Pepsukka tais kysellä sairauksista jotain, jos oikeen muistan. Elikkäs täällä yks, jolla vakavampaa sairaustaustaa. En tänne viiti kirjottaa, kun on niin moni tuttu ja tuntematon katkassu välit ja alkanu välttelemään :'( Ei jaksais enää sellaista. :/

Itellä viikolla tasan 17 oli tuo sf-mitta 16, eli käyrien yläpuolella, mutta maha ei mulla oo kasvanut tippaakaan. Kukaan ei meinaa uskoa, että jo puolessavälissä mennään =)
Liikkeet on tuntunu jo joulusta lähtien ja tuosta viikosta 17 eteenpäin on mieskin saanu tuntea pikkuisen jumpat :heart: :heart:
Rakenneultra on vasta 29.1 ja sitä ootellaakin kuin kuuta nousevaa. Tytöstä olen haaveillut.. Tosin sama kumpi sieltä tulee, mutta kovasti tyttöolo on :)
Seuraava neuvola 31.1, että varmaan joskus nuilla seuduilla kehtaa seuraavan kerran raapustella...

KuuttiPieni ja Hilima 19+2
(Jes, puoliväli lähenee...!)
 
Kreecher: Kolmen pikkumiehen sarja kuulostaa tosi hienolta =) Ehkä sitten joskus saatte vielä pikkuprinsessan!? ;)

Niin moni muukin tietää jo kumpaa sukupuolta odottaa! Täällä joudutaan odottelemaan vielä kolme viikkoa rakenneultraa, ja sitten jos ei siellä saada selvyyttä niin odotellaan pitkälle kesään ennen kun sukupuoli selviää :eek: On tää vauvankin odotus jo tosi hienoa, mutta se pojan/tytön odotus tekisi siitä mielestäni jotenkin vielä erityisempää =)

KuuttiPieni: Tosi ikävää, että olet joutunut torjutuksi sairauden vuoksi :( Toivottavasti tunnet tällä palstalla olosi kotoisaksi ja saat ainakin raskauteen liittyen paljon vertaistukea! :hug: Mua ei ainakaan henkilökohtasesti haittaa, vaikka joku jättäisi kommentoimatta muiden juttuihin.

Mulla on ollut viime aikoina jotenkin niin tavallisen hyvä olo, ettei tarvii olla mistään huolissaan. Takapuolen lihasten kiinnikekohtien kipu ei hellitä, mutta senkin kanssa on opittu elämään. Mielialat mulla ei ole tässä raskaudessa suuremmin vaihdellut. Telkkaohjelmat ja lehtijutut itkettää herkemmin kuin tavallisesti, mutta muuten ei ole tunteet mitenkään pinnassa.

Nukuin iltapäivällä niin pitkät päikkärit, ettei meinaa yhtään väsyttää.. Kohta täytyy yrittää unta.

-ebbuliini rv 17+1-
 
Voi kun söpöä Katziina tuo raivari...Mä sain sellasia Maisaa oottaessa...Onko se Paavo nyt ihan varma??? ;)

Joo,Hiiwiö Duphalacia kannattaa ottaa tarpeen vaatiessa,parii,kolme päivää ainakin ja kattoa miten lähtee juokseen.
Jos tarvii ylläpitoannoksen niin se on sitten hyvä ottaa rutiinisti,mutta mulla on toisinaan ummetusta ja silloin ihan tilapäiskäyttö auttaa.Duphalac ei mulle sovi ollenkaan..

Mitäs muuta..Sisille onnea pojan viikarista!!!Ja Mantsulle ihan rauha vaan,kyllä ne liikkeet sieltä tulee ja sitten sitä jo hokee että olis jo hetken paikallaan..Sillä mä herään öisinkin siinä 3 hujakoissa kun Miska meuhkaa!!!

Ebbuliinilla onkin ens kesäks tulossa ihanaa...
Nyt onkin hyvää aikaa tehä valmiiks hääkutsut/ristiäiskutsut..

Mä tein meinaan MAisan odotusaikana jo ristiäiskutsut ja hyvä olikin!!!
Mulla oli koristeita valmiiks tehtynä sekä muutenkin ristiäiset mietittynä aika kivasti.
Jos meinaa ruokaa kotona esim tarjota niin tekee jo pakkaseen.Noo,ehkei ihan vielä......

Sitä on kuitenkin aika väsynyt vauvan tulon jälkeen..Mulla vielä kun tuli se kaavintaan joutuminen ja kova kuume hakkas 2 viikkoa tytön syntymän jälkeen..

Ja vaikka oli 90% varmaa että tyttö oli tulossa,tein pojan ristiäiskortitkin valmiiks..Missähän ne on???Olis nyt jo tosi etukäteen tehtynä!!! =)


Onko muut kotia jo sisustaneet vauvan tuloa aatellen?
Meillä vähän mietitty huonejärjestelyjä...Mies on tekemässä laajennusta taloon mutta sanoin että ei nyt..Ei kun hänellä tuo firma on juur "syntynyt" ja poika syntyy keväällä...Ootellaan ja katellaan,kyllä meillä on 200 neliöö ja sopu sijaa antaa.Ei musta jokalapsella tarvii olla omaa huonetta...Varsinkin kun meillä 2 ihan samanikäistä poikaa.Saavat jakaa huoneen.

Mä haluan sellasen riippukeinun Miskalle,babyidea myy niitä.
Sen saa vaikka ulos ja meillä on Ikeasta sellanen ison iso ötökkäverho jonka saa päälle kyllä.Vaikka Maisa nukkuis siinä..

Nyt jatkan touhuja,mieli on vähän parempi,kaivelin Maisan odotusaikojen päikkyä ja siellä oli tyttö kans n.viikon "jäljessä" vaikka oli useesti ultrattu ja la piti olla ok.ETtä nä lapset kasvaa vaan vähän "hitaammin"!!!

Mutta tilaan sen kyllä,sen kontrolliajan..Mutta ehkä tuossa 25 viikon paikkeilla vasta.NÄkee kuinka kasvanut,onko pyrähtänyt muut kiinni!!!

HEippa

kata 22+0 eikun 21+0 :snotty:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2007 klo 23:36 ebbuliini kirjoitti:
Kreecher: Kolmen pikkumiehen sarja kuulostaa tosi hienolta =) Ehkä sitten joskus saatte vielä pikkuprinsessan!? ;)
Onhan se komea sarja ja kyllä on järkikin jo tullut päähän. Ehdottomasti ihanampaa oli kuulla ultrassa, että rakennepoikkeavuuksia ei ainakaan tässä kohtaa näy, ja pallit ovat komeat, kuin että olisi sanottu vaikka että tyttö on, mutta vaikea sydänvika tai jtn.
Täytyykin skannata se pallikuva koneelle ja laittaa teillekin nähtäväksi! On meinaan aika komea otos! :LOL:

Kohta lähdetään yläasteaikaisen tyttöporukan kanssa keilaamaan ja syömään Helsinkiin! Ihanaa! :D

Onko joku muuten liittynyt noihin kesäkuisten odottajien nettikerhoihin tai sähköpostilistoille? Yahoogroupsillahan ainakin on sellainen lista...
Itse olen jumittanut vain täällä, mutta voishan noi listatkin olla ihan kivoja, etenkin jos siellä olisi muitakin "tuttuja". (hassua, miten nää ketjulaiset tuntuu niin tutuilta, vaikken ole ketään koskaan livenä nähnytkään, muutamia kuvia vain)

Kreecher ja Antero 19+1

 

Yhteistyössä