~KesäMassut 2007~

Huomenta!

Tulin juuri neuvolasta ja ekaks voisinkin kirjotella neuvolakuulumiset. Painoa oli tullut ekasta neuvolakäynnistä 1,7kg. Luulin, että olis tullut enemmänkin, kun ruokahalu on ollut viimeaikoina aivan valtava. Koko ajan voisin syödä jotain. Hemoglobiini oli 133, verenpaine hyvä ja sf mitta 17,5 eli ihan käyrällä menee. Pissanäyte pitää käydä antamassa vielä labrassa, koska siinä oli valkuaiset koholla ja mulla on ollut viime kesänä toistuvia virtsatietulehduksia. Hyvä, että sekin tuli huomattua. Mukavaa oli kuulla taas Paavon sydänäänet, 150 oli keskimääräinen syke. Sanoi terkka vauvan olevan tosi vilkas tapaus, kuten kaikki ultraajatkin on sanoneet. Saapas nähdä, mikä villikko sieltä tulee. =) :heart: Saatiin myös äitiysavustushakemukset kelalle lähetettäväksi.

Myös minä oon sitä mieltä, että jatketaan jutustelua vauvat -puolella odotuksen jälkeen. Kiva on lukea samassa tilanteessa olevien juttuja.

Sisille onnea asuntokaupoista! Tosi kivalta kuulostaa se teidän asunto!

Kiitos myös mun puolesta kaikille rintapumppuasiaa kommentoneille! Pitää suunnata joku päivä vauvantarvikeostoksille. Me ei olla hankittu vielä mitään, niin kuin Ebbuliinikaan ei ole. Sitä ajattelee, että onhan tässä vielä aikaa, mutta aika menee kyllä tosi nopsaan... Ei kaikkea hankkimista viitsi tosiaan ihan viime tippaankaan jättää.

Nyt Paavo saa ruveta nauttimaan Mozartin pianokonsertosta ja äiti ryhtyy tekemään opiskeluhommia.

Katziina ja Paavo 20+5
 
Heips!
Taas täältä työpaikan nurkkakoneelta naputtelen, avasin toiselle sivulle koevarauslistan, että näyttäisi virallisemalta tää mun touhuni... :ashamed:

Ehdottomasti olen sillä kannalla, että jatketaan vauvapuolella tällä porukalla ja toki uudetkin mahtuvat mukaan! Ja tottakai sinne saa pinoutua nekin, joiden vauvelit päättävät tulla maailmaan touko- tai heinäkuussa. Eipä tuo niin tarkkaa liene ja jos todennäköisyyksiä ajatellaan, niin luultavasti jokunen vauva aloittaa elonsa tässä maailmassa vähän aiemmin ja joku taas nautiskelee kohdun lämmöstä pidempään. Tämä porukka on ollut kylä tosi kiva ja kannustava, ja parasta on ehkä se, että meillä on joukossa sekä ensisynnyttäjiä että monen lapsen äitejä. Saadaan näkökulmaa asioihin: toisaalta kokeneempien hyviä neuvoja ja toisaalta ensikertalaisten tuoreempia näkökulmia.

Me ei olla otettu vauvavakuutusta kahdelle vanhemmalle ihan rahasyistä. Ovat niin kamalan kalliita. Eikä niille kyllä ole ollut tarvettakaan. Nyt varmaan otetaan, kun talous on vähän paremmalla mallilla. Sen syntymättömän vauvan vakuutuksen kanssa pitäisi itseasiassa alkaa jo toimia. Onpas aika vaan hurahtanut!

Täällä on ihana aurinkoinen pakkaspäivä! Paljon pirteämpi mieli itselläkin, kun on valoa enemmä. Jeejee, kohta on kevät! :D

Kreecher ja Antero 20+4
 
Me ei oteta vauvavakuutusta. Ehkä en ymmärrä tarpeeksi sen päälle?
Mä haluaisin kuulla perusteluja, että miksi otatte? Kun sehän kuitenkin maksaa ja tulee niiden maksujen kanssa lisää vaan huolehtimista (ainakin meillä tulis kaikkien mahd. muiden maksujen lisäks..myös muiden vakuutusmaksujen) Ja jos muutama lääkärikäynti tulisi vauva aikana, niin eihän se oli juttu eikä mikään maksaa parista kolmesta. Ensimmäisen kohdalla (nyt 4v) niin ei olisi ollut mitään tarvettakaan. Tietenkin jos yhtenään tulisi lääkärikäyntejä, että vauvalla olisi jotain vakavaa, isompia kalliita operaatioita... ? Mut onko se vakuutus nyt 300-400 e vuodessa?
Uskon että jos vauva on terve ja hyvin hoitaa, niin lääkäreiltä vältytään. Vai onko vakuutuksen varalle muitakin kun nuo lääkärikäynnit?
 
Ilma on ihana tosiaan!!!
Vakuutuksista,meillä on jo tälle vauvalle otettu vakuutus,sen otin jo tuossa 10 viikon jälestä.Itelleni otin myös jonkun odotusajan vakuutuksen joka siis muuttuu vauvan synnyttyä hänen vakuutukseksi.Fenniasta.Siellä on muidenkin lasten vakuutukset.


Nenun tukkoisuudesta,A-vitatipat on tosi hyviä myös,ne kosteuttaa ja jotensakinn auttaa enemmän kuin esim Nozoil.
Siihen limakalvojen kuivumiseen myös auttaa kun joudun Nasolinia käyttää.
Ja toisiaan auttaa se lasten Nasolin,se miedompaa kuin aikuisten.

Jaahas,me startataan Maisan kanssa pihalle pulkkailemaan.
Tänään vanhenen,taitaa olla aika muuttaa tuota nimimerkkiä Kata33.ksi!!
=)

heippa kata 22+4
 
Me ainakin otetaan se vauvavakuutus etukäteen enimmäkseen sen takia, että jos vaikka sattuis jo synnytyksen yhteydessä jotain tai havaittais lapsella joku hoitoa vaativa homma niin ei sitten jää sairaalalaskut ja mahdolliset toistuvat lääkärikäynnit tms. ihan itse maksettaviksi. Pakko ajatella sitä pahintakin. Sitäpaitsi me ollaan asuttu ulkomailla pari vuotta (mies koko ikänsä :) ) ja siellä maksettiin meidän molempien pakollisista vakuutuksista 350-400 e kuukaudessa. Eli ei paljoa kirpaise nää suomen ihanan edulliset ja kattavat vakuutukset!

Sisi ja Toivo 21+6
 
Tartunpa taas näppikseen, vaikka väsyttääkin.

vakuutuksista: Meille ei ole tulossa, vaikka mies on tosi allerginen, eli vauvakin saattaa olla. Ovat ihan hillittömän hintaisia, ja kyllä ne lapsen vaivat hoidetaan terveyskeskuksessakin kelan kustannuksella. Emme ole niin tarkkoja, että pitäisi kalliille yksityiselle mennä joka korvatulehduksen kanssa, eli ilman vakuutustakin varmasti pärjäämme.

riippusängystä: Ihastuin itsekin tuohon ajatukseen, mutta pitäisi kyllä päästä ensin johonkin testaamaan ja katsomaan ihan livenä. Itse en ainakaan ottaisi sänkyä, johon vauva pitäisi sitoa kiinni aina nukkumaan käydessä. Hyh, inhottaa ajatuskin, että joku köyttäisi minut sänkyyn kiinni joka ilta! Sitä en halua vauvallenikaan!

rintapumpuista: saas nähdä tuleeko hankittua. En varmaan ainakaan ennen maidon nousemista osta. Ties vaikka ei olisi tarvetta ollenkaan, kun nyt jo pienellä puristamisella rinnoista valuu nestettä... eli käsin lypsämällä aion ainakin kokeilla. Tosi hyvä kuulla teidän kokemuksia, niin tietää vähän sitten mitä hakea, jos se aika koittaa!

laskutavasta oli puhetta. Itse sanon yleensä kysyjille kuukaudet, kun ne "maallikko" ymmärtää parhaiten. Kuukausina laskettuna raskaus kestää 9kk 7päivää, ja olen laskenut silleen, että kun raskaus lasketaan alkaneeksi 5.9. niin aina 5. päivä siirryn seuraavalle kuulle. Paitsi nyt helmikuusta eteen päin vasta 7. päivä, kun helmikuussa on vain 28 päivää tänä vuonna. Tällä tavalla laskien olen nyt siis viidennellä kuulla, ja helmikuun 7. alkaen kuudennella.

Taidan mennä torkuille. Ihana että sai väsymyksen perusteella saikkua, muuten olisin ihan tuskissani tämänkin päivän kouluhommien kanssa!

-swerfiel ja vauva 20+5-
 
Kiitos Riina-Niina!!

Vakuutuksista..En ota siks että jos vauvalla korvatulehdus tms. näiden normaalien infektiotautien vuoksi vaan siks jos tuleekin jokin vakavampi sairaus.
Esikoisella on astma ja lääkkeet ja seuranta on melkoisen kalliita.Ja tietää että aina pääsee heti hyvälle lääkärille.

Hänellä vielä nolla omavastuu,eli kaikki tulee takasin tuosta astmasta.
Muuta hän ei juurikaan ole sairastanut mutta satkun vuodessa maksaa vakuutus.

Jokaisella 4 lapsellani on vakuutus ja näin meille hyvä.Sekä tällä masussa olevalla myös.
Se on meidän valinta. VÄhän kuin taloihin ja autoihinkin otetaan palo-ja varkausvakuutus,ei sitä toivota että talo palaa tms mutta jokainen talonsa vakuuttaa.Miksei siis lastaan?

Tä vaan kyllä mun näkokulma.
kata 22+4
 
Vielä vakuutuksesta
Tänään tuli paperit vakuutuksesta... vauvavakuutus on voimassa vauvan syntymään asti(ifillä), mutta kattaa synnynnäisen vamman ja sairauden, sairaalahoidon, tapaturman aiheuttamat kulut, sekä pysyvät vammat, sekä kuoleman tapauksessa äidille korvauksen. Mielestäni ei lainkaan paha, varsinkaan kun liiton alennuksineen hinnaksi tulee vajaa 180?.
Itse vastustin henkeen ja vereen typeriä vakutuksia vielä viime kuussa... mutta ajattelin että JOS synnytyksessä sattuukin jotain ja vauva vammautuu tai jopa kuolee, niin on joku joka edes hiukan korvaa kuluja. Omavastuu hommelista en ymmärtänyt mitään, joten se ehkä mulle illalla kerrotaan, kun mies tulee kotiin... mutta 180 euroa on halpa hinta vauvan hengestä. Tää vakuutus on voimassa syntymään asti, mutta kattaa 3/6kk:n ikään mennessä todettuja juttuja... Kahden kuukauden iästä alkaen saa sitten hakea lapsivakuutusta tai ihan vaan tapaurmaa... sillä kyllähän vakavimmat vammat esiintyy puolessa vuodessa... Itse oon allerginen melko monelle asialle ja astmanen atoopikko myös.... joten varmaankin lapsivakuutus tulee kyseeseen, niin ei kaikkia mahdollisia sairaala ja lääkekuluja mene omasta pussista... riippuu tietenkin siitä myöntääkö vakuutusyhtiö vakuutusta, kun kerta riski on olemassa... mutta toivon että kaikki menee hyvin... voin ehkä olla vähän hysteerinen ja vieläkin ajattelen, et sit jos ei satukaan mitään, niin on turhaan laittanu rahaa... mutta eipä tarvi sitten ainakaan katua, jos sattuu jotain.

masussa on mahdotonta elämöintiä... liikkeitä oon tuntenu jo ulospäin kädellä, mutta tänään aamulla jäin oikein tuijottamaan mahaani, kun makasin sängyssä. Herran jestas että se maha kohoili, kun kaveri potki. Jos liikkeitä alkaa jo nyt näkyä ulospäin, niin mitäs sitte parin kuukauden päästä... oli aika kivaa, kieltämättä. tämmösiä pieniä ihmeitä esikoistaan odottavalle. Hiukan oon vieläkin ymmyrkäisenä.

babyshowerit onkos teille joku järkkäämässä pippaloita tai ootteko ite mukana järkkäämässä niitä?? Millon on ajankohtaista??
Olen ystäväni kanssa järkkäämässä pippaloita maaliskuun loppuun ja aika innoissani olen... en niinkään halua mitään lahjoja vaan kokemuksia muilta äidiksi tulleilta ja pyhittää ihan koko iltapäivän vauvajutuista juttelemiseen. Varmaan jotain pientä kisailua on ohjelmassa, kantoliina juttuja ja kestovaippa esittelyä... odotan ihan innolla=)

Eipä tässä taas sen ihmeempiä, perjantaina on neuvola ja saa sen raskaustodistuksen... papereita en ajatellu täytellä ennen kuin näen minkä näkönen tän vuoden pakkaus on ja jos on kivempi ku viimevuotinen, niin yritän saada sitten sen=) ens kuun alussa kun pitäs tulla 2007 vuoden pakkaus julki, niin meillä on vähän varaa keplotella sen hakemisen ja mallin kanssa.

Vointeja kaikille :wave:

Maariana + Iinuska 22+1
 
Ei ole totta että nyt se kävi myös mulle....koko h*lvetin teksti hävisi kun netti yht`äkkiä päätti kaatua :headwall:

No kait se on vaan näpyteltävä ainakin osa tekstistä uudelleen. Eli päätin taas välillä siirtyä tuolta aktiivisen lukijan roolista, kuulumisten kirjoittelijaksi. Tosissaan kuten on aikaisemminkin todettu, niin tämä taitaa todellakin olla sitä seesteistä keskiraskautta =)

vakuutusta ollaan miehen kanssa tänään hoideltu eteenpäin. Meillä on kaikki vakuutukset Pohjolassa, joten oli luonnollista kysäistä myös vauvavakuutuksesta sieltä. Meidän saama tarjous oli 270e/vuosi, omavastuu 10% mutta kuitenkin vähintään 100e. Kuitteja saa kerryttää vuoden ajan ennen korvauksen hakemista. Toinen tarjous kysyttiin Nordeasta (jossa asuntolaina + molempien tilit) siellä 370e/vuosi, omavastuu 75e, ja kuitteja saa kerryttää vuoden. Molemmissa oli vakuutuksen jatkuminen aina täysikäisyyteen asti, ja muistaakseni ainakin Pohjolan oman sain myös sinne 65-vuoteen ikävuoteen asti... If:in sivuilla kävin myös äsken lueskelemassa vakuutuksista. Jos oikein ymmärsin niin heillä vauvavakuutus pitää erikseen hakea muuttavaksi lapsivakuutukseksi, eli jos vauvalla todetaan jokin sairaus niin varmasti maksut nousee roimasti, tai koko vakuutusta ei edes myönnetä. Joten siis If haudattiin meidän tarjouskyselyistä. Tulipahan vuodatusta vakuutuksista :LOL: Olisi mielenkiintoista kuulla mitkä ovat hinnat/ehdot muissa yhtiöissä, ja kokemuksia?

kasteesta: meillä vauva todennäköisesti kastetaan perinteisin menoin. Minä en kuuluu kirkkoon, mutta mies kuuluu. Mies ja isovanhemmat (kaikki ovat ns. tapa kristittyjä, eivät käy kirkossa kuin häät ja hautajaiset) haluavat kasteen, mutta minä en olisi halunnut. Tuntuu vaan niin turhalta käydän vääntämään asiasta kättä, kun ei he tunnu ymmärtävän minun elämän katsomustani. Minä uskon kyllä johonkin "suurenpaan voimaan", en tiedä onko se sitten Jumala vai mikä. Jos se on Jumala, niin en koe tarvitsevani kirkkoa meidän yhtyden välittäjäksi. Itse olen eronnut kirkosta sinä päivänä kun täytin 18-vuotta. Eli siis tiivistettynä, meillä vauva saa kasteen minun tahtoani vastaan.

Sisille onnittelut kodin ostamisesta ja Katalle myöhästyneet synttärionnittelut :flower:

(.) huomenna olis lääkäri-neuvola. Ihanaa päästä taas kuulemaan pikkuisen sydänäänet :heart: Toivottavasti neuvolantädiltä ei tule pahaa saarnaa painosta. Kun tosiaan on ruoka maittanut pari viikkoa :ashamed:

Ei ole muuteen Fisusta kuulunut edelleenkään mitään. Toivottavasti kaikki on kuitenkin kunnossa!!

*Tähtitaivas & hattupää 22+4*
 
:wave:

Jokin aika mennyt taas, kun kirjoittelen.

Ei taas meinaa muistaa, mitä olen lukenut muiden kirjoittaneen. :ashamed:

Kaste: Meidän lapsi ainakin kastetaan kirkkoon. Siitä ei ole keskusteltu eikä tarvitsekaan. On sen verran selvä asia. Molemmat kuulumme kirkkoon ja minusta on luonnollista, että lapsikin kuuluu. Jos hän jossain vaiheessa elämäänsä päätyy toiseen ratkaisuun, niin se on sitten hänen oma päätöksensä.

Syöpä: Minäkin sairastan ikäni puolesta harvinaista syöpää eli kaikki lähti aluksi keuhkosyövästä liikkeelle, joka sitten levisi aivoihin. Aivoissakin ehti olla useampi kasvain, mutta nyt tosiaan enää yksi ja sekin pienenemässä koko ajan sädehoidon ansiosta. Koskaanhan ei voi tietää, mitä tulevaisuus tuo tullessaan sairauden suhteen, mutta ei sitä voi tietää kukaan muukaan. Rankkaa on tietysti ollut ja välillä pelkäsin, etten koskaan tule saamaan lapsia ja nyt ihmetyllerö vain massussa kasvaa. Eipä sitä kukaan osannut odottaa, että raskautuisin tässä vaiheessa. :heart:

Vakuutus: Otamme vakuutuksen Pohjolasta. Sieltä saa huomattavan paljon edullisemmin, kun on kotivakuutus siellä olemassa. Minulla sitä ei tosin ole, vaan avomiehelläni. Saanee kuitenkin. Otamme sen siksi, että jos vauvalle sattuu jotain esim.synnytyksessä, niin vakuutus on todella hyvä olla olemassa.

Vauvantarvikkeet: Vaunujen hankkiminen on hermoja raastavaa. No täältä löysin mainion linkin vauvatar- sivuille, jossa on myynnissä Carena yhdistelmävaunut 199e. Budjettiin sopivat ja toimitus ilmainen. Taidamme päätyä niihin. On vain sinisinä, mutta eiköhän ne tytöllekin sovi :) . Muita tavaroita ei ole vielä hankittu. Tuntuu, että pitäisi alkaa jo vähitellen tosissaan katselemaan, mutta pää on niin sekaisin. Pitänee alkaa kirjoittamaan listaa, mitä pitää olla ja sitten siitä aina ruksia pois, kun jotain saanut hankittua. :)

Isyyspakkaus: Täällä palstalla oli ihana vinkki isyyspakkauksen tekoon, ihastuin aivan. Pitänee itsekin kokeilla tehdä.

Syöminen: Minusta tuntuu, että olen syönyt todella paljon, mies eri mieltä. Kuitenkin joka päivä ruokaa olen syönyt ja päälle vielä joko hedelmiä, jogurttia tai leipää. Karkkiakin on tullut naposteltua. Saa nähdä, jospa se paino olisi vähän noussut.

Ammatti: Joku muuten kyseli aiemmin tuossa ammatteja ja unohdin vastata. Olen aiemmalta koulutukseltani lähihoitaja ja olen tehnyt mielenterveyshoitajan töitä osastolla n. 5vuotta. Valmistun sosionomiksi nyt keväällä. Yliopistoon haen lukemaan joko nyt keväällä tai seuraavana keväänä kasvatustieteitä tai psykologiaa. Tänä keväänä ei välttämättä onnistu, jos pitää olla synnyttämässä yhtä aikaa kuin pääsykokeissa... :x

Tervetuloa muuten kaikille uusille :) minunkin puolestani!

Oma massu: Aamulla massussa ei liikuttu ollenkaan ja säikähdin jo, ettei kaikki ole kunnossa. Mutta, kun jaksoi odottaa, niin alkoihan se liike, jota jatkunut taas vilkkaasti koko päivän. On muuten vauhdikas neito tuolla massussa.

Tänään ollut todella huono olo. Flunssainen olo, kurkku mielettömän kipeä ja oksensin pari kertaa. Kaupassa olin varma, että pyörryn. Kassalle mentäessä minun piti lähteä oksentamaan ja peilistä katseli kalpea naama. Kurjaa, kun tällainen olo...

Massu on vielä pieni, kukaan ei huomaisi, että olen edelleenkään raskaana. Samat farkut mahtuu edelleen hyvin jalkaan eli ei kiristä.

Massutyllerö 21+3.

P.s. Olisi todella kiva ja tarpeen saada kommenttia näistä vaunuista, joita mietitään:

http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=724

<br><br>
 
Kata; Paljon, paljon onnea!! :flower:

Pepsukka81; Mun mielestä noi vaikuttaa kyllä tosi hyvältä. Meiltä löytyy esikoiselta Carena Sprint -kuomurattaat ja olen tykännyt kovasti ko.merkistä. Ja toi Vauvatar on luotettava paikka tilata, nopea toimituskin (tilattiin esikoiselle kaukalo sieltä).

Mä sainkin sitten tänään puhelun sieltä hammaslääkäristä, kun piti olla perjantaina aika, niin lekuri on nyt sairastunut ja siirsi mun ajan 27 huhtikuuta!!! On tässä jo melkein kolme kuukauttaa tätäkin odotettu ja nyt siirtyi vielä kahdella kuukaudella... Harmittaa... varsinkin jos/kun ollaan nyt muuttamassakin, niin enhän mä pääse sit ollenkaan hammaslääkäriin tämänkään raskauden aikana....

Me ei olla tehty vielä mitään hankintoja vauvalle, olen ajatellut että jos sit muuton jälkeen tekisi niitä isompia hankintoja... pinnasängyn olen kyllä jo melkein valinnut valmiiksi, ainoa, että tänään rupesin huuto.netissä katselemaan käytettyjä ja mietin että pitäisikö sittenkin ostaa sitä kautta... Löytyi muutama tosi kivan näköinen ja siisti ja hirveän halvalla. Patjan tietty ostaisi sit uutena...

Meillä on vauvalla ollut taas kolme toosi rauhallista päivää, mutta koska muutamia potkuja olen tuntenut, niin ei huolestuta. Tai sitten vaavi on vain niin kääntynyt että vaikka liikkuu niin en vain tunne.

Mutta nyt pitää taas mennä, esikko on omassa huoneessa ja kuulostaa että verhot saa kyytiä..... :whistle:

-Hiiviö & Elvis 20+2-
 
pepsukka81 noi rattaat vaikuttaa tosi hyviltä. on todella paljon samantyyppiset mitä me hankimme. voin laittaa siitä kans linkin.
ilmakumirenkaat on renkaista parhaimmat ( muut saa olla erimieltä ) soveltuu hyvin asfaltille ja hiekalle. viisipiste valjaat erittäin turvalliset ja tukevat. tärkeetä on myös että saa vaihdettua työntöpuolta heittoaisalla ja säädettyä työntöaisan korkeutta.

http://www.lastenturva.fi/tuotevalikoima/vaunut.kuomurattaat/haberkorn_vaunut.html

toivottavasti toi linkki toimii, no jos ei ni lastenturvan sivuilta löytyy noi haberkornin rattaat. toimitus kulutkin on vaan 10 euroa.
sisareni on myynyt näitä rattaita ja niissä on ollut erittäin vähän vikoja ja takuukin on 2 vuotta.
huh tulipas hehkutettua nyt noita :LOL:

eipä muuta nyt samalla kertaa

Hani ja Samppa 20+1
 
Moikka (taas)

Mulle tulee kohta varmaan joku käyttörajoitus tänne palstalle... :D :ashamed:

:hug: Jaksamista kaikille, jotka vakavien sairauksien kanssa painivat tai ovat painineet. Kyllä tuo kieltämättä herättää ajattelemaan, että kaikki on mahdollista! Syövänkin on niin helposti mieltänyt vähän vanhemman väen vaivaksi, vaan kyllähän siihen nuoriakin sairastuu. Onneksi kaikki on ilmeisesti ainakin palstan väellä hyvin! :)

Mä ainakin tykkäsin noista Pepsukan linkittämistä vaunuista. Toimivan oloinen systeemi.

Omaa napaa...
Masussa myllätään jo kovasti. Näkyy päällepäin ja tuntuu kädellä kokeiltaessa. Jotenkin tämän masun kanssa olen ollut vielä arempi antamaan ihmisten koskea. Mies ja omat lapset ovat eri asia, mutta nyt tuossa viikonloppunakin muutama puolituttu olisi kauheasti halunnut kokeilla vauvaa. Päädyin sitten valkoiseen valheeseen ja väitin, etteivät liikkeet vielä tunnu päälle päin.

Synttäri-iloa Katalle! Meilläkin on miehen kanssa ensi kuussa synttärit. Ihastelin tuossa blogien kautta upeita kakkuja, joita ihmiset ovat vääntäneet. Niiden innoittamana kyselinkin mieheltäni, millaisen kakun hän toivoisi synttäreikseen. Tahtoo kuulemma tissit. Inspiroiduin, ja ajattelin sitten väkertää tissit ja vauvamasun, kun kuitenkin yhdessä synttärit vietetään. Tosi upeita kakkuja oli ainakin kaurislapsen äipän blogissa: http://www.capricorn.vuodatus.net/

Jaaha. Syliin kiivennyt kuopus haisee pahalle. Vaipan vaihtoon matkani käy. :wave:
 
Sisi: Onnea asunnon ostamisesta :flower: todella kivaa teille päästä muuttamaan uuteen asuntoon.

Hani: Kuulostaapa ihanalta kun olet ostellut jo vaikka mitä :flower:

Itse täällä vasta hiljalleen alan tajuamaan että olisi POIKA tulossa ja hiljalleen täytyisi vaatteita alkaa katsastamaan. Mutta kummasti sitä vaateosastoilla huomaa itsensä käpälöimästä tyttöjen vaatteita. Ne on NIIN söpöjä :heart: Mistä löytää söpöjä poikien vaatteita? Huuto netissä on joitain paketteja ollut, melko suloisia.

Kreecher+ muut aktiivisemmin kirjoittelevat: Kirjoitelkaa vaan jos siltä tuntuu, musta on ihanaa lukea teidän kirjoituksia.

Vaunu asiaa: En tiedä vielä ostetaanko tälle tulokkaalle vaunut vai menisikö nuo Brion fexit jos niihin hommaisi pehmeän kantokassin. JOs vaunut päädyn ostamaan niin jotkut vähän käytetyt BRIOT luulen ostavani

:/ ehkä. Mitään satoja euroja en niihin sijoita...

Onko kellään kokemusta Auto Graco turvakaukalosta + jalusta ja rattaista joihin sen kaukalon saa kiinni? Sitä olen huutiksesta myös silmäillyt kun kaukalo pitää ostaa ja siinähän samalla menisi sitten matkarattaatkin esim kesäiset uinti reissut rannalle muun perheen kanssa... jne...

oma napa: töissä ihan hirveän rankkaa ja eilen iltavuorossa. Koko yö meni huonosti kun asiat jäi mieleen pyörimään eikä saanut unta. Sitten kun viimein nukahti niin jalkoja kramppasi ja kissa halusi ulos ja sisään

:headwall: Nyt sitten ihan väsynyt ja pinna kireällä koko päivän.

 
Meillä oli Maisalla tuo Gracon autobaby jalustalla ja siis huippuhyyyvä!!!
Ostettiin uus,sellanen jossa rattaatkin mukana..Meillä siis yks ylimääräinen Gracon autobaby.... =)

Myyntiin laitetaan,ei kahta kaukaloa tarvita kun kakkosautoon laitetaan Britaksin Freeway,siinä voi viedä vauvaa ja Maisaa.

Kiitokset onnitteluista!!
Eipä oo yhtään vanhempi olo.... :snotty:

Laitoin viimeviikkoisen kuvan tuonne profiiliin eli viikkoja siinä 21+4

Onhan tuo masu kasvanut jo.... =)

Vaatteet päällä ja vähän tuntemattomat ei kyllä tajua.Ite iltasin varsinkin tuntuu kuin ois kilon paino masun päällä.Mahallaan kyllä vielä nukun...

Ei vaan nyt iltapuurolle!!!

heippa 22+4
 
sen verran taas tulen kommentoimaan, että kauan harkittuamme tota kaukalon ostoa päädyimme juuri tuohon gracon autobaby kaukaloon missä on se kiinnitys jalusta mukana. meidän on vielä se uudempi versio eli logico S. näitä on monet suositelleet ja vaikken ole sitä pääsyt vielä vauvalla testaamaan olen ollut todella tyytyväinen =) =)

meidän maksoi uutena noin 160 euroa, mutta on se kyllä sen verran laadukas, että viitsittiin maksaa. ja löytyyhän sitä monia kalliimpiakin vekottimia vielä :LOL:
 
Heippa taas!

Me ei aiota ottaa vauvavakuutusta tälläkään kertaa. Julkinen terveydenhuolto on ollut ainakin meidän kohdalla ihan tyydyttävä ratkaisu tähänkin asti, ja lapsille monilta osin täällä Suomessa ihan ilmaista =) Lapsivakuutusta mietin esikoiselle reilu puolivuotiaana, mutta yhden korvatulehduksen sairastaneena ei olisi enää korvattu korvatulehduskäyntejä, ja hinta+omavastuut oli aika suuret niin jätettiin ottamatta. Tapaturmavakuutus löytyy ja se otetaan sitten tälle toisellekin aikanaan. Ifissä on meidän perheen kaikki vakuutukset.

Onnittelut Sisille uudesta asunnosta! Ja katalle synttäreiden johdosta! :flower: :flower:

Kreecher: Kuulostipa herkulliselta idealta tuo tissi-masukakku :D Köksän opelta varmaan onnistuukin helposti! Iteltäni ei onnistunut edes tavallinen täytekakku esikoisen 1-vuotissynttäreille.. :ashamed: Kohteliaasti vieraat sen omituisesti koristellun lituskan kuitenkin söi.

Babyshowereista ei ole ollut kenenkään kanssa mitään puhetta. Itse en aio järjestää, mutta jos joku haluaa meidän vauvalle sellaiset pitää niin en pistä pahakseni =) Vähän jenkkimeininki niissä kutsuissa mun mielestä on...

Eilen illalla harmittelin täällä, kun vauvan liikkeet ei tunnu vielä päälle päin. No nukkumaan mennessä vauva pisti sellaisen shown pystyyn, että ihan selvästi tuntui potkut kädellä :heart: Harmi vaan kun mies oli töissä niin ei päässyt osallisiksi näistä ekoista hienoista potkuista.

Masussa on nyt joku kasvuvaihe päällä! Siskokin ihmetteli, että miten se nyt on jo ton kokonen, kun viikko taakse päin nähtiin viimeksi ja silloin vasta ekan kerran kunnolla huomasi vauvamasun vaatteiden läpi. Masu on ainakin tähän asti kasvanut vain eteen eli poikamasulta näyttää. Sivuilla on kyllä jenkkakahvat, mutta ne on ollut siinä jo pitkään ennen masuakin.

Palaillaan! -ebbuliini rv 18+5-
 
Tänään oli [/b]neuvola ja kaikki ok. Painoa oli tullut 3 kiloa viime kerrasta,yhteensä koko raskauden aikana 5kg, hb 127, rr 106(69 (en saa laitettua jostain syystä kauttaviivaa vaan tonne alas tulee joku ihme pikahaku????),kohdunpohjan korkeus 20. Sydänäänet kuului hyvin,syke 140-145. Vakuutuksesta on ollut juttua ja niinkun olen kirjottanu aikasemmin niin otettiin Tapiolasta vakuutus vauvalle,meillä on kaikki vakuutukset siellä ja pankkikin vaihdetaan Nordeasta sinne. Esikoisella on myös Tapiolan vakuutus ja olen ollut tosi tyytyväinen. Vauvalle maksaa pikkasen alle 200? vuodessa,omavastuu 47? ja koko vuodelta voi kerätä kuitteja niin menee vaan se yks omavastuu. 2-vuotiaana vakuutus halpenee,en muista kuinka paljon ja sit taas 5-vuotiaana halpenee lisää. Me käytettiin esikoista kerran pari terveyskeskuksessa mut sen jälkeen ollaan käyty ainoastaan yksityisellä. Kiva mennä aina samalle HYVÄLLE lastenlääkärille ja kerran ollaan käyty korvalääkärillä ja se on kans todella hyvä lääkäri,poika joutuikin sitte kitarisaleikkaukseen 1-vuotiaana kun kitarisa peitti nenänielun ettei pystyny hengittää kunnolla nenän kautta. Tapiolasta sai seuraavana päivänä maksusitoumuksen kun leikkaus maksoi jotain 700? ja viikon päästä oli leikkaus yksityisellä ja meni tosi hyvin.

Kuinkahan nopeesti se äitiysavustus tulee kun jättää hakemuksen,siis kun rahana ottaa? Laitan sen 140? kaukaloon nii ei sitte tarvi paljoa laittaa enää lisää. Soitin eilen AT-Lastenturvaan ja kyselin sitä Recaron kaukaloa nii sinne ei vielä ollu tullu sitä tän vuoden mallia missä 5-pistevaljaat,lupasivat soitella kun tulee. Täällä kun ei ole muita kun Lastentarvike ja siellä ei Recaroa myydä niin haetaan tuolta Vantaalta se kaukalo. Samalla varmaan ostetaan pinnasänkyyn patja+petari ja jotain muuta mitä tarvii jos on edullisempaa siellä kun täällä Lastentarvikkeessa.

Voi että kun kävi nyt ärsyttää kun en pääse huomenna viemään poikaa kerhoon enkä ite pääse sinne mammajumppaan!! Meiän autossa on rengas TAAS puhki,viime viikolla meni takarengas ja nyt eturengas. Muutenkin ne on ihan #&%?$!*,pitäs saada uudet talvirenkaat. Ärsyttävää \|O

Mitähän mun muuta piti kirjottaa...ainakin
Katalle synttärionnittelut :flower:
Nii ja olis tosi kiva jatkaa vauvapuolella sitte juttuja. Nyt nukkumaan!

Hyvä yötä! NallePuh 22+1

Mitä ihmettä tää kone nyt sekoilee :eek:

Vielä piti korjata toi vakuutusmaksu eli nykyään vakuutus maksaa noin 250? vuosi ja pääkaupunkiseudulla vähän kalliimpi,silloin kun esikoiselle otin vakuutuksen maksoi jotain 190? vuosi.<br><br>
 
Huomenta vaan kaikille!
Ajattelin pikaisesti tulla kanssa kommentoimaan tuota vakuutusta. Meillä on kaikilla kolmella aikaisemmalla otettu vakuutus ennen syntymää. Yhdellä se on melkein ollut tarpeeton, mutta kahdella se on ollut ehdoton. Meillä on yhdellä pojista astma ja hän syntyi ennenaikaisesti, joten kaikki keskolalaskut ym. meni sitten vakuutuksen piikkiin ja nyt nuo astmalääkkeet ja kaikki siihen liittyvät hoidot menevät vakuutuksesta. Nuorimmainen syntyi myös keskosena ja hänen vakuutuksensa on korvannut myös kaikki tuohon liittyvät asiat. Nyt on ensimmäinen vuosi takana ja välillä tuntuu, että ollaan oltu lääkärikeskuksen vakioasiakkaita esim. nyt viimeisen kahden viikon aikana ollaan käyty kolme kertaa. Ei tarvitse jonottaa aikaa terveyskeskuksesta vaan yksityiselle on suoraan menty.
Tälle neljännelle aiotaan myös ottaa vakuutus, koska sitä ei koskaan tiedä mitä voi tapahtua.
Ymmärrän kyllä niitäkin jotka tuon vakuutuksen jättävät ottamatta, koska ovathan ne aika kalliita.
Mutta kolmen kokemuksella kyllä aion itse ehdottomasti sen ottaa.
oikein mukavaa päivänjatkoa kaikille kesämasuille..
jousimies-70+asukki 19+3
 
Huomenia!
Tulen äkkiä piipahtamaan kun puolen tunnin päästä on eka neuvola, sit neuvolalääkäri ja vielä fysioterapeutti :D

Katalle myöhäiset synttärionnittelut ja Sisille onnea talokaupoista!! Olis ihana itsekin päästä ihan omaan kotiin.

Vakuutuksista..meillä on miehen kanssa vielä omat vakuutukset vähän siellä täällä ja nyt ollaan tehty vertailuja eri yhtiöiden kanssa minne keskitetään sit kaikki. Ja vauvalle otetaan ehdottomasti se syntymättömän lapsen vakuutus, mikä ainakin fenniassa kuulosti hyvältä kun jatkuu sit aina 20vuotiaaks asti (niin kyllä varmaan muissakin yhtiöissä :whistle: ) Mulla itelläni on pienenä todettu astma ja vielä 5vuotiaana olin puolet elämästä viettänyt sairaalassa. Todennäkösyys astmaan on kuitenkin vauvallakin ja siks se otetaan.

(.) Potkut tuntuu jo aivan hurjina!! Mieskin tuntee päällepäin oikein hyvin.
Maanantaina oltiin rakenneultrassa missä kaikki oli just niinkun pitikin, kaik löyty mitä pitikin ja oli oikean kokoista. Sukupuolen vauva halusi meiltä salata kun piti jalat ristissä kokoajan vaikka muuten oli tosi vilkas :D Saikku jatkuu, selän ja supistusten takia..kohta lääkärissä selviää enemmän..toivonmukaan.

Nyt onkin jo mentävä kun varttia vaille aika!!

vauvaunelma ja pikkune 20+3

 
Tulinkin äkkiä kertomaan neuvola ja lääkärikuulumiset ennen fysioterapiaa...
Eli saimpa sitten kaksi viikkoa saikkua noiden kipeiden ja toistuvien supistelujeni takia :ashamed: Jotenkin tuntui hirveältä soittaa töihin ja ilmoittaa asiasta kun olen yleensä vähän liiankin tunnollinen ja poden sitten huonoa omaatuntoa tällaisista. Noh, kaikki ovat mulle sanoneet että kaiken muun ehtii hoitaa myöhemmin ja nyt on keskityttävä vaan omaan ja vauvan hyvinvointiin. Ja niinhän se on, nyt yritän ainakin hyvällä omalla tunnolla lepäillä ja pitää pikkuista sisällä mahdollisimman pitkään :)

Tässä oli vaan nyt omaa napaa..nyt kiiruhdan saamaan jumppaus ja venyttelyneuvoja jos niillä sais tätä iskiaskipua lievenemään niin olis yks murhe vähemmän :)


vauvaunelma ja pikkune 20+3

 
Ajattelin välillä kirjoitellakin jotain lukemisen lisäksi. On se niin kiva että tämä ketju on säilynyt "hyväntuulisena", ihan kamalaa kun on kattoa että jotkut vetää herneet nenään jo siitä kun joku kyselee jotain...

Vakuutuksista Otetaan vaaville ehdottomasti sairaskuluvakuutus. Itse kun olen allerginen ja astmaattinen ja vähän atooppinenkin, niin todennäköisesti lapsikaan ei ihan terveenä pysy. Täytyy vain vähän vertailla hintoja yms eli laitoin netissä tarjouspyyntöjä useampaan paikkaan.

Kastamisesta Ite en kuulu kirkkoon, en ole ikinä kuulunutkaan, ja ukkonikikin on semmonen tapauskovainen. Sovittiin yhdessä että lasta ei kasteta, kun ei se oikein kummallekaan merkitse mitään. Pitkään olen nyt miettinyt että pitäiskö kuitenkin pyytää "kummit" ja pidettäiskö nimenantojuhla, mutta tuntuu jotenkin tyhmältä. Vähän tuntuu itestä niinkuin pitäisin sit juhlat ja pyytäsin kummit vaan sen takia et vaavi sais enemmän lahjoja... :/

Oli muuten pikkasen hyvän näköisiä kakkuja siinä Kreecherin linkissä :p Alkoi tuntua että pitäis itekki leipoa jotain. Sitte kuitenkin ottais vaan päähän kun ei niistä kovin hienoja ikinä tule... :'(

Vyvyan rv 18+4

*muoksmuoks* vähän kirotusvihreitä vähemmäksi<br><br>
 
Moikka!

Rakenneultra oli toissapäivänä, vauvalla kaikki hyvin :heart: Sukupuolta emme saaneet tietää, kun pienellä oli jalat koko ajan edessä. Lääkäri meinasi että ois siveä tyttö tulossa =)
Neuvolassa tänään vauva potki sarjana doppleria, niin ettei ääniä meinannu möykytyksen takaa kuulua, oiskohan tätiinsä tulossa, joka pelaa nuorten sm-tasolla jalkapalloa.. Sisko ainakin tykkäis. :) Sf-mitta oli 19, mutta mahaa ei vieläkään näy eikä kuulu, mutta eiköhän tuo tuosta vielä ehdi kasvamaan.

Pepsukka: Samanmoisia vaunuja ollaan myös itse mietitty, ja tuttava onkin niitä hyväksi kehunut. Miten sulla tuon syövän kanssa, saatko sen vauvavakuutuksen? Mulla myös syöpä, aivoissa vieläkin jälellä ylimäärästä tavaraa, enkä siis voi saada vauvavakuutusta. Näin ainakin mulle sanottiin. Oisin sen vakuutuksen halunnut, kun miehellä suvussa periytyvää jotakin veren vuotoon liittyvää sairautta ja on pienenä joutunut paljon sairaalassa olemaan.

Ammatista on on ollut ajat sitten juttua. Olen lähihoitaja ammatiltani, mutta nyt opiskelemassa uutta alaa huonon työtilanteen vuoksi. Nyt siis sisustusartesaaniksi yritän valmistua hamassa tulevaisuudessa.

Ebbuliini: Kiitos 'kannustuksesta'. Uskalsin itekkin tuon sairauteni paljastaa, kun ei täällä muitakaan ole syöty ;)
Mun mielestä oon kyllä saanu tarvittavaa tukea tältä palstalta vaikken itse paljon kirjoittelekkaan, lukemassa kyllä käyn juttuja päivittän. Ja mukava palsta tää on kun on niin positiivinen ja kannustava tunnelma. Saa marista ja iloita. Muualla tuntuu olevan vaan melkoista valittamista.

Kastaminen: Meillä vauva kastetaan kirkkoon, itse saa sitten myöhemmin päättää mitä asian kanssa tekee. Olen itse kokenut kasteen hyvänä asiana, vaikken kirkossa käykkään. Miehelle kastaminen myös sopii, vaikka itse piakkoin aikoo erota kirkosta.

Vielä oli paljon kommentoitavaa, mutta lahopäänä muistan vaan rajallisen määrän :p pitää sitten myöhemmin käydä kirjoittelemassa lisää..

Kuuttipieni ja Hilimuska 21 tasan
 

Yhteistyössä