~KesäMassut 2007~

Ainiin, liinailusta piti vielä sanoa, attä itse taidan olla alustavasti päätynyt sellaiseen MaM ECO -liinailusettiin (kuvia bybaidean sivuilla), tuntuu aika näppärältä ja pitkäikäiseltä paketilta ja lisäksi nätti kuin mikä. Mieskin haluaa sitä käyttää, joten päädyttiin yhdessä nettimallien perusteella suklaanruskeaan. Käytiin viime viikolla sellaisessa symppiksessä pienessä kaupassa tässä lähellä (www.vekaravintti.fi) ja ajateltiin keskittää vaippaostokset sunmuut sinne, vaikka toi Helsinki onkin lähellä. Tuleepahan tuettua lähiseudun pienyrittäjää.<br><br>
 
Iltaa, heitänpä oman lusikkani soppaan tässä kantoliina keskustelussa. Kuopuksella käytin pikkuruu www.pikkuruu.fi trikoo liinaa. Ihastuin siihen koska se oli kevyt ja joustava ja kesälläkin tarpeeksi "ilmava". Toisinaan tympäännytti etenkin kun vauva kasvoi se että liina "löystyi". Piti kiristellä. Kun nyt luin tuosta MAM eco liinasta niin tuli mieleen että ehkä se on juuri se mitä etsin.

Trikoon hyvät puolet yhdistettynä jämäkkyyteen ja pehmeyteen. :D Täytyisi käydä jossain testaamassa. Samoin suosittelen muillekin jotka vasta harkitsevat ensimmäisen kantoliinan ostoa. Jos en itse olisi aikanaan ensin testannut niin todennäköisesti olisin ostanut kudotun liinan. Lopulta se osoittautui liian jäykäksi ja pitkäksi omiin mieltymyksiin. Liinaahan voi testata nuken kanssa ennen oman vauvan syntymää. :) Vähän hassultahan se tuntuu mutta kannattaa ehdottomasti ettei osta "sikaa säkissä".

Toiseksi liinaksi valikoitui mollavauvan www.mollavauva.fi rengasliina. Sitä pidin aina autossa ja kun tuli aika lähteä asioimaan niin vauva oli helppo kaukalosta sujauttaa liinaan ja menoksi. Ei tarvii kanniskella painavaa turvakaukaloa eikä hääriä vaunujen tai rattaiden kimpussa. Vauva hyvässä suojassa taudeilta (flunssakausina ostoskärryt :x ) ja muutenkin kätevää kun molemmat kädet vapaina.

Eipä tässä nyt muuta kunhan omia kokemuksia laitoin jos niistä olisi jollekulle jotain apua.

tinzu + toivo rv 21!!!
 
Äst, mä oon kans onnistunut taas kalastamaan itselleni flunssanpoikasen. Ärsyttävää. Ja vielä pitää käkkiä täällä töissä eikä saa olla nukkumassa!!

Rintapumppu asiassa yhdyn täysin Katan mielipiteeseen. Ainun pumpulla oli tosi työlästä pumpata, kun joutuu louskuttaa niin isolla liikkeellä sitä pumppua, mulla ainakin niskat meni niin lukkoon sen liikkeen vuoks, että osittain varmaan siitäkin syystä en saanut sillä maitoa herumaan. Niin ja siihen tarvii käyttää molempia käsiä. Avent isis oli aivan kertakaikkisen huippu. Siinä vaan yhdellä kädellä tehdään vähän samanlaista liikettä kuin saksilla leikkais, ei tosiaankaan rasittanut. Ja tosi nopsaan sai pullon täyteen maitoa. Ja mulla ainakin sillä heru niin hyvin, että kun pari kertaa pumpautti niin maitoa alko suihkuta itsestäänkin pumppuun. Lisäks siinä on se rintaosa paljon isompi ja pehmeämpi ja miellyttävämpi kuin ainussa. No joo tulihan hehkutettua taas ton aventin puolesta :ashamed:

Moonlight joo, mitä sitä suotta enää lähteä töihin, kun kerran on mahdollisuus poiskin olla. Parempi se nyt vaan on levätä ja kerätä voimia. Sulla kun kaikenlisäks ei oo ollu kaikista helpoin tuo alkuraskaus.

Itse alan olla kohta jo niin kypsää kamaa tähän työn tekoon, että saa nähdä kauanko sitä enää jaksaa täällä keikkua. No jos nyt muutaman viikon vielä, mutta viimeistään 27-28 viikoilla olen ajatellut lopettavani jos nyt vaan sairaslomaa saa. Olen meinaan taas lukenut eri tahoilta, että yötyö pitäisi lopettaa noilla viikkoilla. En missään nimessä työn takia halua vaarantaa vauvaa ja itsekin alan tosiaan olemaan aika väsynyt tähän valvomiseen.

Irmeli oot oikeassa, että tää pino on tosiaan mukavan positiivinen. Tokihan sitä joskus itsekullakin on jotain valittamista, mutta olis tosi kurja jos tää menis pelkäks valituspinoks.

Lapsen kastamisesta meillä lapset on kastettu ja tulevakin ilmanmuuta kastetaan. Meille myös kasteella on muutakin merkitystä, kuin vaan perinteen vuoksi kastaminen. Tokihan lapset aikanaan itse päättävät haluavatko kuulua kirkkoon vai ei.

Vakuutuksista, me vakuutetaan vauveli sitten kun on syntynyt. Näin on toimittu muidenkin lasten kohdalla. Ja muistaakseni ainakaan ennen ei meidän vakuutusyhtiöstä (pohjola) saanut edes vakuutusta syntymättömälle lapselle (voin olla kyllä väärässäkin).

Parisuhteen voinnista. Meillä on nyt ihan seesteinen kausi menossa, alkuraskaudesta oli paljon pikku riitoja, johtuen suureksi osaksi meikäläisen hormoonihuuruisista nalkutuksista ja raivareista. Mutta nyt kun oma mieli on taas tasapainoisempi niin parisuhdekin voi ihan hyvin.

Kata APUA, tota teidän kesän juhlien määrää! Millä ihmeellä sä jaksat?!? Mä en yhtään tykkää juhlien järjästämisestä ja jos mun pitäis noin monet kekkerit vähällä aikaa järjestää niin löisin kyllä hanskat tiskiin!

Nallepuh Mä oon käyttänyt flunssassa tukkoiseen nenään Nasolinia, suolatipoista kun ei ole mitään apua. Pharmaca fennica sanoo Nasolinista, että sen kulkeutumisesta istukan läpi ei ole tietoa, mutta on epätodennäköistä, että annosteluohjeen mukaisilla annoksilla siitä aiheutuisi sikiölle vaaraa. Minä olen tässä kohtaa riskin ottanut, kun henki ei muuten kulje, enkä osaa suun kautta hengittää.Mutta en siis suosittele tai neuvo kenellekään käyttöä.

Ilman muuta jatketaan juttua vauvojen synnyttyä joko sitten tuolla syntyneet tai vauvat puolella. Aika monet näyttää siirtyneen odotusajan jälkeen tonne vauvat puolelle.

Sisille onnea asuntokauppoihin!!

Mulla muuten taas tää raskausdementia on vaivannut.. Keskiviikkona mun piti hakea poika eskarista ja viedä suoraan puheterapiaan. Noo meikäläinen ajelee onnelisesti puheterapiaan, kunnes muistin, että pitäis vissiin hakea se lapsikin mukaan :ashamed: :ashamed: Ei muuta kuin auto ympäri ja lasta hakemaan joka jo ulkovaatteet päällä kiukkuisena odotti missä mä viivyn... :headwall: Toivottavasti tää ei ainakaan pahene tai mä unohdan muuten kohta oman nimenikin :LOL:

Jepujee hauskaa lumista sunnuntaipäivää kaikille :flower:

Teppana & pikku-ukko 19+6
 
Tervehdys!

Kyllä on mukavaa, että vieläkin pinoomme ilmoittautuu uusia odottajia eli tervetuloa mukaan! :flower:

Moonlight: Ei sun kannata töihin palata, kun ei kerran rahallistakaan haittaa aiheudu ja täytyy sanoa, että sulla on kyllä tosi ymmärtäväinen pomo!
Kun olin esikoisen aikana ravintola-alalla töissä ja oli kesäaikaan tosi kiireistä (eli vessaankaan ei olisi saanut mennä), niin kun ns. valitin asiasta pomolle, joka tiesi raskaudestani, kommentiksi tuli vaan, että tämä tilanne on vain kestettävä! :headwall:
Seuraavana päivänä hain tk:sta saikkua selkävaivojen ja alhaisen hempan takia - olin saikulla kolme viikkoa hyvällä omallatunnolla, sillä ajattelin lapseni parasta ja sitähän ei ainakaan pomo ajatellut pätkääkään!
Jäin töistäni silloisen sopimuksen päättyessä suoraa äitiyslomalle ja kun esikoinen oli reilun vuoden, tämä samainen pomo kyseli mua sairaslomittajaksi samoihin töihin - arvatkaapa palasinko tuollaisen kohtelun jälkeen sinne?! En todellakaan! \|O :headwall: \|O
(Anteeksi tämä purkaus... :ashamed: )

Vakuutuksista: Me otetaan varmaankin Tapiolasta lapsivakuutus jo ennen lapsen syntymää, kuten on otettu muidenkin lasten aikana.
Pian pitää kai olla asialla - eikös se vakuutus pidä ottaa jo kolmea kuukautta ennen laskettua aikaa?

Hankinnoista: Olen ostellut Huuto.netistä käytettyjä kestovaippoja vauvalle ison pinon, joten kaikki hankinnat alkaa olla tehtynä.
Isoilta siskoilta on jäänyt kaksi äitiyspakkausta vauvalle, samoin pinnis, kaukalo, sitteri, itkuhälytin, rintareppu, hoitopöytä ym.

Omaa napaa: Olo on aika seesteinen ja samalla todella laiska, sillä en oikein uskalla tehdä mitään rasittavaa, kun vasta ensi torstain rakenneultrassa selviää sen eteisistukan tilanne. :ashamed:
Viimeisen viikon olen ollut ilman autoa lasten kanssa kotona, joten siltä osin on aika paljon ahdistanut, kun ei ole päässyt lähtemään mihinkään.
Ulkoiltu ollaan joka päivä ja se onkin piristänyt jonkin verran...

Rintapumpusta sen verran, että mulla on Ainun käsikäyttöinen ja sillä olen pärjännyt, koska tuo maidontulo on ollut riittävää, mutta ei runsasta, joten kauheasti en ole tuolla pumppaillut...

Kommentoitavaa olisi kyllä vaikka kuinka, mutta en nyt muista mihin olisi vielä pitänyt... Se raskausdementia on kai minullakin! =)

Riina-Niina ja satuaarre 20+5

Lisäilen vielä...

Kummeista: Ollaan ajateltu kysyä miehen veljeä ja hänen vaimoaan ns. sylikummeiksi (pidän molempia sylikummeina, vaikka vain toisen sylissähän se lapsi on kastetoimituksen ajan), mutta kysymme vasta lapsen syntymän jälkeen heitä.
Esikoisella ja kuopuksella on molemmilla kolme kummia, joten vielä on mietinnässä vauvalle kolmas kummi ja luultavasti mun suvun puolelta.

Ruokahalut ovat aivan valtavat tällä hetkellä ja oman puntarin mukaan mulle on tullut yli kilo lisää kahden viikon aikana... :ashamed:

Turhia hankintoja ei ole näköjään ollenkaan, sillä hoitopöytääkin olen tykännyt käyttää melkein vuoden ikäisellä lapsella ja vaikka rintareppua ei tule käytettyä kotosalla, niin se on ihan MUST kauppareissulla, kun edellinen lapsi vielä istuu kärryssä ja jonnekinhan ne ostoksetkin on saatava eli vauvan kaukaloa ei viitsi kärryyn tunkea. :)

Lemmikkejä: Meillä on saksanpaimenkoira (2½v) ja kaksi todella vanhaa leikattua kollikissaa.
Onneksi lemmikit ovat jo valmiiksi tottuneet lapsiin, joten mitään suurta mullistusta ei vauvan tulo taloon aiheuta niille. :D

Eiköhän nyt ole kommentoitu ihan tarpeeksi...

Ihanan talvista päivää kaikille! <br><br>
 
Hyvää sunnuntaita!

Ajattelin pikaisesti tulla lukeman uusimmat viestit, ennenkuin lähdetään liikenteeseen...

Tuosta liinailusta vielä, jos joku voisi kertoa, kun mulla ei siis todellakaan ole aiempaa kokemusta asiasta ollenkaan, niin milloin vauvaa voi sitten ruveta pitämään siinä ristisidonnassa edessä niinkuin pystyssä? Tarviiko osata kannatella päätään vai tukeeko liina kunnolla?

Mullakin on nyt sit masu kasvanut ihan virallisestikin, koska silloin kuukausi sitten ostin niitä äitiyspaitoja ja yksi toppi, jossa oli sivu reunat rypytetty, jotta masulle on sitten kunnolla tilaa, roikkui silloin päällä tuossa masun kohdalla kun ei ollut millä täyttää... Noh, tänään sitten kokeilin niin kauniisti jo pingottui kangas masun päälle :)

Olen kyllä huomannut että kaikki omat paidat alkaa jo käydä liian lyhyeksi....

Mutta nyt pittää jo rientää!! :wave:

-Hiiviö & Elvis 20+0-
 
TOsi kivaa lukea teidän kuulumisia...!!
TeppanaJoo,toi yhtä-juhlaa kesät on aika hurjia...Täytyy yhistellä niitä juhlia ja pitää pihalla yhet isot juhlat vaan.Mammat ja papat,kummit ja kaimat samaan syssyyn,grilli tulelle ja makkaraa sinne sekä salaatteja kasaan!!
Kahvit päälle ja joku peijakkaan kakku vaan...Saa piisata!Mun äiti auttelee onneks isosti aina.

Nasolinista,mull aon niin tukossa nenä että pakko käyttää sitä.
lasten nasolinia käytän miltei joka yö...EI auta kun ei uni tuu jos nenä tukossa.
Se lasten on vähän miedompaa ja siks sitä.
Enkä suosittele sitä kellekään myöskään,mutta Maisasta jouduin sitä myös käyttään ja tuossahan tuo ihana tytteli taapertaa,ihan ilman nasolinin kuvia!! =)
Tai noo,hällä kyllä vimma siihen Nasolin purkkiin,siinä se ihana pipettikorkki ja sitä tykkäis syödä...Tiedä sitten onko jäämiä odotusaikaisesta käytöstä!!! ;)

Muutakin piti sanoo,mutta äsh...Ei muistu mieleen!
heissan
kata 22+2
 
Heippa kaikille nopeesti!

Voitteko tuosta liinailusta antaa kommenttinne tähän Easy hug liinaan?
Eli onko mulla eka liinailijana järkevämpää ostaa tämä, kuin se hug a bub vai mikäs se oli.. siis se sidottava malli. Tämä on varmaan nopeempi ainakin, mutta näyttääkö teistä järkevältä? Tätä ei siis tarvitse sitoa mitenkään.
Ja mikähän koko sitten olis hyvä, olen aika pieni ja normaali, joten olisko s vai m?

Tässä linkki, toivottavasti menee oikeelle sivulle:

http://www.4mom.se/default.aspx

kertokaa jos ei mene oikeelle sivulle..se kyllä löytyy sitten sieltä vasemmalta listasta sieltä Barn- bara barn kohdasta..
 
moikkis

mäkin kyelisin tietämättömänä vähän asioista jos joku viitsii kommentoida.
eli oon nyt kattonu tota koala riippusänkyä. siitä mietin , että kuinka kauan se mahtaa vauvalle mennä kun siinä on ne valjaat? onkohan ne epämukavat. kuinka turvallisia nuo riippusängyt oikein sitten on. babyidean sivuilta katsoin myös sitä riippumattoa vauvalle jonka saa pinnasängyn sisään. sen voisi sitten poistaa kun lapsi on kasvanut.
kauheasti mua kiinnostais toi riippusänky juttu kun se kuulemma estää esim. kätkyt kuolemia yms.

ketä myy sitä avent isis rintapumppua? siis mistä liikkeestä tai netistä sen voisi osta? kun ei ole sitä tullu vielä vastaan ja se kuulostaa hirmu hyvälle vehkeelle. :)

kantoliinailuun en osaa kommentoida, enkä itse ole edes sellaista hankkimassa.

töistä jos mulla olis mahdollisuus jäädä töistä pois tekisin sen kyllä heti. sitten ois aikaa miettiä näitä kaikkia juttuja mitä pitää hankkia ja olis aikaa kierrellä kaikkia ihania vauvaliikkeitä kun vielä pystyy kuitenkin aika hyvin itse tekemään kaikenlaista.

Hani ja Samppa 21+6 (Huomenna taas alkaa uusi viikko!! :D :D )
 
Hiiviölle pikaiseen vastailen minkä pystyn kantoliina asiaa. Eli ihan vastasyntyneestä aloin kantamaan liinassa, että saisin edes jotainkin tehdyksi muutakin kuin sylissä pitoa. Pidin siinä kehtosidonassa aluksi mutta melko pian huomasin että vauva halusi olla ilmavaivojen ja refluksin ? vuoksi enemmän pysty asennossa. Pään saa tuettua hyvin vetämällä liinan pään yli eli vauvaa eli silloin ulospäin "pussukastaan" edes näy. Siellä tyytyväisenä oli päivisin mukana askareissa ja lenkeillä takin sisässä (talvivauva).

Kun lapsi kasvaa ja haluaa seurata maailman menoa niin liinaa ei enää vedetä pään yli vaan vauva saa sieltä seurata matkantekoa.

Jollain oli kivat ruotsinkieliset sivut, ihania äippä vaatteita :p harmi etten voi tilata mitään :( kun ei ole VISAA.

Kantoliinoista kiinnostuneille suosittelen ennen ostamista kokeilemaan, kokeilemaan ja vielä kerran kokeilemaan. KOska jokin mielikuva jostain liinasta ei välttämättä olekaan se mitä haetaan, ratkaisevaa on se miltä liina tuntuu päällä koska useinhan sitä pidetään melko kauankin ja silloin istuvuus on tärkeää. Ettei ole liian jäykkä, tai liian vetelä tai liian kuuma tai liian karhea tai jotain.... makuja riittää varmasti joka lähtöön. Mutta onneksi niitä on nykyisin liinojakin PALJON erilaisia.
www.kantoliinakanava.fi
tuossa kantoliina viidakossa menee helposti pää ihan pyörälle, monet ovat vähän toistensa kopioita ja siksi hyvä valita pari mallia esim. yksi kudottu, yksi trikoo, yksi rengasliina jne jotta ensikertalaisena saa käsityksen siitä minkä niiden ero on päälleen puettuna. Ja siten omat mieltymykset vahvistuvat. Tosin tiedän äitejä jotka vaihtaa kantoliinaa yhtä useasti kuin alushousuja
;) että liinailuunkin voi vähän jäädä niinku koukkuun :D <br><br>
 
Kiitos tuhannesti kaikille, jotka kommentoitte mun töihin menoa! Voin siis hyvillä mielin jäädä kotiin :saint:

Niin ja tuosta liinailusta, kun sehän tässä onkin, . etten ole mistään täältä Oslosta löytänyt yhtään liinaa jota voisin kokeilla. Eli joudun ehkä ostamaan sikaa säkissä..

Ne tosiaan ne ruotsinkieliset sivut, eli se 4mom kauppa ruotsissa. .se on aivan ihana! Olen aivan koukussa noihin kaikkiin nettikauppoihin nyt, kun on aikaa olla kotona.

Mutta nyt täytyy lumisateeseen sännätä koiran kans, joten kivaa sunnuntai iltaa.

Ja käykääpäs kurkkaamassa, kun taiteilin profiiliin ultra ja masukuvia.. heh. Hyvin pienesti näkyy, mutta eka ultrakuvassa näkyy jopa pojan pienet vehkeet pystyssä keskellä :LOL:

No palaamisiin siis.. ja kommentoin myöhemmin teitä paremmin.. ;)

Moonlight
 

Heippaus!

Onpa kiva, kun täällä on ollut puhetta kantoliinoista. Imen kaiken tiedon kuin taulusieni veden. Haluaisin nimittäin hankkia kantoliinan, mutta olen ihan uuno eri merkkisten ja materiaalisten liinojen viidakossa. Kiva, kun täällä on ollut linkkejä, joiden avulla on voinut perehtyä asiaan enemmän. Pari vahvaa suosikkiakin on jo löytynyt. Kunpa pääsisi jossain liinoja testaamaan. Tämä meidän kotikaupunki on vaan mamma- ja vauvakauppojen saralla melkoinen tuppukylä. Pitänee Hesa-reissuilla ottaa listalle myös kantoliinan metsästys.

Me täällä vauvelin kanssa kuuntelemme Rachmaninovia (mun yksi lempparisäveltäjä). Mies on salibandy-treeneissä. Viikon päästä pääsemme muuttamaan omaan uuteen kotiin, joten pakkausurakkaa on tiedossa. Nyt kuitenkin relaan naputtelemalla konetta.
Monella muullakin kuulostaa olevan asunnon etsiminen tai muuttaminen ajankohtaista. Tsemppiä teille!

Pepsukka huippua, että syöpätaistelusi on jo voiton puolella. Pikaiseen kommentoin kysymykseesi, vaikkei tämä mikään sairauspalsta olekaan... Mä sairastuin 21-vuotiaana harvinaiseen pehmytkudossarkoomaan, jota esiintyy yleensä leikki-ikäisillä lapsilla. Ei pitäisi onneksi olla mitään perinnöllistä, asiaa aikoinaan tutkittiin. Vuosi meni siinä leikkauksineen ja sytostaatteinen. Kaljuna seurasin elämää kuin sivustakatselija: sen verran olin heikossa jamassa, etten voinut opiskella tai muutenkaan elää "normaalia" nuoren ihmisen elämää. Kontrolleja riitti urakan jälkeen tiuhaan, vieläkin kerran vuodessa. Ns. terveen paperit sain pari vuotta sitten häidemme jälkeen. Eli käytännössä riskin sairastua uudelleen pitäisi olla samaa luokkaa kuin kenen tahansa riski sairastua. Kyllä jokusen kerran on joutunut pankeissa ja vakuutusyhtiöissä täyttelemään ylimääräisiä lappuja terveydentilasta asian tiimoilta. Toivottavasti sä, Pepsukka, paranet kokonaan! Ja mikset paranisi, nykyään on niin hyvät hoidot.

Tästäpä pääsenkin sopivasti kommentoimaan lapsivakuutuksen ottamista. KYllä me olemme ajatelleet vakuutuksen ottaa jo ennen lapsen syntymää. Pitäisi varmaan ryhtyä tuumasta toimeen, kunhan muuttorupeama on ohitse.

Kasteesta vielä sen verran, että me olemme samoilla linjoilla Mariaanan (apua, muistinko oikein??) kanssa. Kaste on Jumalan lahja, jossa lapsi otetaan Jumalan perheväen yhteyteen. Nimen lapsemme saa varmaankin jo laitoksella, minkä jälkeen alamme kutsua pientä tällä nimellä. Nimen antamiseen emme tarvitse pappia. Kasteessa on kysymys jostakin paljon syvemmästä. Lapsi kuitenkin aikanaan itse päättää, ottaako hän kasteessa saamansa lahjan vastaan. Sitä me vanhemmat emme voi päättää. Se on lapsen ja Jumalan välinen juttu. No, tämä riittänee "saarnasta". Jokainen tekee niin kuin itse parhaaksi näkee. Nykyään kai monelle kastejuhla on vain perinteinen tapa julkistaa lapasen nimi.

Sitten mahan kasvuun ja liitoskipuihin. Lohdullista kuulla, että ainakin myös Moonlightilla on masu kasvanut vauhdilla. Ja olihan niitä muitakin, joilla on jo ahdasta vanhoissa vaatteissa. Täällä olisi mamma-asusteille käyttöä, mutta kaapissa on vasta yhdet housut, mekko ja pusero. Toisaalta olen ihan onnellinen tästä jumbo-masustani, mutta toisaalta hieman kateellisena muistelen ystäviöni, jotka vähän ennen h-hetkeä ovat olleet vielä jotenkin siron oloisia. Mä olen varmaan keväällä todellinen valas. Ahdistaa muuttua pursuilevaksi. Mutta vauvan parhaaksi kai näitä kerroksia luiden ympärillä keräillään. Liitoskipuja en ole tunnistanut, miltähän ne edes tuntuu? Nyt on ollut kiva, kun olen jaksanut harrastaa edes vähän jumppailua ja lenkkeilyä. Nautitaan siitä niin kauan kuin liikunnaniloa riittää. Ehkä loppumetreillä into ja kyky katoavat.

Nyt taidan sukeltaa sähköpostailun saloihin. Koneen äärestä en vielä malta poistua.

Voikaatte hyvin ja iloitkaa talvesta!

Manteli-76 ja masumatkaaja 22+1
 
Heippa kaikille ja terveisiä OAJ-risteilyltä! :D
Olin siis viikonloppuna risteilemässä, laiva lastattu pelkillä opettajilla! Oli kivaa, tosin meikäläinen paineli nukkumaan heti puolenyön jälkeen. Perinteisistä risteilyistä poiketen oli muuten huomattavan "siisti" risteily: kukaan ei riehunut tolkuttomasti, tapellut/örmynnyt hyttikäytävillä, oksennellut ravintoloissa... Kyllä me kansankynttilät olemme hienoja (ankeita? ;) ) ihmisiä! :saint:

Paljon oli tullut taas juttua!

Mun täytyy ehdottomasti yhtyä tuohon :heart: avent isis :heart: -hehkutukseen!
Kallis on, mutta todellakin hintansa arvoinen! Helppo ja miellyttävä käyttää ja maito heruu paljon paremmin kuin muilla kokeilemillani pumpuilla, jopa sähköpumppua paremmin.

Meidän vauva kastetaan seurakunnan jäseneksi, kuten on tehty isompienkin kohdalla ja nimi paljastetaan siinä samalla. Viimeksi esikoinen sai kertoa vauvan nimen. Oltiin aika jännityksessä koko aamupäivä, että möläyttääkö innokas kaksivuotias pikkuveljen nimen liian aikaisin, mutta hienosti malttoi odottaa.

Kummeja ollaan mietitty, kaksi on selvillä, eli miehen pikkuveli ja miehen isoveljen vanhin tytär -olettaen, että he suostuvat tehtävään. Mutta sitten haluttaisiin myös kaverikummit ja tässä tuleekin vaikeuksia, kun vaihtoehtoja olisi aika monta.

Nyt täytyy mennä huomioimaan noita lapsosia, kun näkivät äitiä viimeksi eilen aamulla. Ja nyt sitten näkevät vain selän...

Kreecher ja Antero 20+2
 
Hehkutetusta Aventi Isis pumpusta,musta sitä myy ihan isot marketit,esim sittarista löytyy kyllä.Sitäkin on sähkö ja käsikäyttöistä,mut tuo käsikäyttöinen oli mulle se oikee.Hiljaisestikin ja ilman töpseliä onnistuu lypsy ja tosiaan ihan yhellä kädellä.Eli imettäessäkin joskus toista pumppasin ja sain maitoa kivasti pakkaseen.

Liinasta,Huggis on mulla ollut ja tosiaan kehtosidonnassa aluksi ja sitten kietsiristikossa.Ja se liina on materiaaliltaan hyvä kun meilläkin on kesävauvat tulossa,ei tule kantaessa kuuma.Ja tisuja suojaa hyvin eli pieni toppi käy alla hyvin.
Mä siirryin 10 kk iässä Ergoon,Ja se on ollut myös oikein ihana.Mutta se kun ei käy ihan pienelle,siinä vielä Maisaa oon kanniskellut ja menee hyvin nyt kun vauva syntyy,voin ottaa ergon varoiksi mukaan jos tyttö ei jaksa kävellä eikä ota isoja rattaita.

Hugassa on tuo kangas tosi korkealaatuista,se ei meillä ainakaan venynyt niin että olis menettänyt tatsinsa.
HArmittaa kun myin sen...
No,uuden jokin laisen hommaan,musta oli joku nettikauppa josta sai vuokrallekin noita liinoja...Jos meinaan ei halua satkua sijoittaa kokeilematta.Hitsi kun ei tuu mieleen mikä se oli,mut voihan tuota googlettaa jos selvii.KAukaloita vuokras ym.

Musta tuo kaste ja ristiäiset on jotain niin herkkää,kai se ikiaikuinen,ainakin miedän suvussa-juttu,traditio.Maisan kasteessa itkin ja lapset lauloin siskolleen Jeesus siunaa meitä,anna enkeleitä.

Siitä laulusta tullut meille vähän sellanen "oma".Häissäkin he lauloivat meille sen ja uskon että Miskan ristiäsissä laulavat myös.
Tuo kun siinä puhutaan enkeleistä,tuntuu että siskokin on läsnä.HÄissä mulla oli kimpussa koru,jonka puolikkaan laitoin siskolle arkkuun,hälle kaulaan.Nyt se toinen puoli oli mulla kimppuun sidottu ja tuntui että sisko oli myös meidän suuressa päivässä enemmän lasnä.
Hassua miten pientkin asiat lohduttaa.

Mies nukuttamassa likka ja muu sakki jo nukkuukin.Taidan kömpiä viereen ja jatkan taasen myöhemmin kun en taas muista kaikkea!!

kata 22+2
 
Näin iltasella vielä kommenttiraitaa: päivällä tökki kone niin kovin, ettei jaksanut oikein panostaa lukemiseen. Nyt tuntuu taas toimivan.

Parisuhteesta on ollut juttelua. Meillä ei odotus ole muuttanut asioita mihinkään, isoin mullistus oli ehkä joskus toisen lapsen synnyttyä, kun tajuttiin yhtäkkiä, ettei olla käyty yli vuoteen kahdestaan missään. Sen jälkeen ollaan pyritty aika-ajoin järkkäilemään tällaisia kahden hengen juttujakin, vaikka vaan pari tuntia kerrallaan. Antaa ihmeesti potkua. Maaliskuussa ollaan menossa oikein yön yli -reissuun, kavereiden häihin Savonlinnaan! Löysin Tallinnasta itselleni juhliin vaatteetkin aika edullisesti! :)

En kyllä muista yhtään, missä vaiheessa olen vaihtanut kantoliinan kehtosidonnan ristisidonnaksi. Mutta tosi pieni on vauva ollut, kuukauden ikäisenä otetussa kuvassa on jo ainakin pystyssä. Sen vauvan päänhän tosiaan saa niin hyvin tuettua liinan sisään, että ei se siinä heilu. Kehtosidonta ei tuntunut minusta niin tukevalta...

Mullakin on ollut rade (raskausdementia) vaivana, kuten Teppanallakin. Ihan kaikki on pakko kirjoittaa muistilapuille (joita sitten hukkaan) ja monta kertaa päivässä tulee sellaisia "mustia aukkoja", että havahdun kesken kaiken, kun en enää muistakaan, mihin olin menossa tai mitä tekemässä. Oppilailla on ollut kauhean hauskaa tämän asian kustannuksella. :headwall:
Muita vaivoja ei ole kauheasti ollut. Selkä vähän vihoittelee toisinaan, mutta ei ainakaan vielä kovin pahasti. Johtunee omasta virheasennosta, tulee kauhean helposti nojailtua taaksepäin, kun tuntuu, että olsi jotenkin epätasapainossa muuten...

No, eipä tässä muuta, nyt äkkiä nukkumaan. Miten mie tähän taas niin jumituinkin! :eek:
 
Kata32:huuto.netissä on aika paljon hug a bub-liinoja myynnissä. Kannattaako ostaa käytettynä,onkohan liina mennyt miksikään? Meille toivottavasti joskus tulee vielä kolmas lapsi niin ostan nyt kaikkea sillä periaatteella että säästän kolmannelle myös. En vaan osaa päättää kahden värin välillä mokka-hassel ja hassel-kerma,se on niin tärkee juttu :ashamed: :D
Sitä Koala sänkyä olen myös miettinyt että onko sillä meille käyttöä niin paljon että kannattaa ostaa,meillä on pinnasänky tosiaan jo hankittu ja esikoinen nukkui meidän vieressä,oli niin helppo siinä imettää kun ei tarvinnu nousta.
Mulla ei oo mitään hajua enää että kuinka paljon niitä vaatteita oikein kannattaa hankkia. Nyt jo sain kassillisen vaatteita kaverilta ja lisää tulee myöhemmin. Yhden bodyn ja hatun(joka menee syksyllä) ostin eilen. Eipä sitä kesäksi paljon muuta tarvi kun bodeja ja potkareita/puolipotkareita ja illaksi jotain lämpösempää. Syksyksi ja talveksi ehtii sitte hankkia myöhemmin. Eilen kun oltiin pojan kanssa lastenvaatekaupassa niin poika ihaili niitä tyttöjen pieniä vaatteita ja sanoi että näitä pitäs ostaa,mie sitte sanoin ettei viitsi ostaa niitä vaaleanpunasia kun ei tiedä kumpi tulee nii poika sano siihen että "miehän olen sanonnu et se on tyttö!!" Sano viel sillee oikein napakasti ja korotti ääntä :D
Joo,pitäs taas pikkuhiljaa alkaa mennä nukkumaan,pojalla kerhoaamu.
 
Nallukka Puhille...Uskoisin että vois käytettynäkin ostaa,varsinkin jos olis vähän käytetty.
Meillä ei musta mennyt miksikään tuo liina käytössä.On tosi napakkaa trikoota se Hugga.

Samaa oon miettinyt siitä Koala sängystä,ja sitä nimenomaan että tippuuko vaavi siitä.Mutta sitten oon miettiynyt että voihan siinä isompikin nukkua,eikös ollut n.20 kiloon asti kun sai nukuttaa..??Voi muistiparka..
Eli meillä tuo 1,5 v painaa vajaa 11 kiloa ja vois hyvinkin tykätä nukkua siinä.Osaa jo kiljua ittensä sietä poiskin.

Hinta siinä ei ole sinäsä paha,ja tosiaan vois ulkosallakin nukuttaa taikka matkasängyn virkaa ajaa..

Vaatteistä,ei varmaan kauheesti tarvitse,sillä Maisa syntyi heinäkuussa ja käytin kokohaalaria hällä ja se oli ihan riittävä.Eikö sotkettu juurikaan vaatteitakaan,mitäs noin pieni mitään sohlaa,paitsi jos päälleen kovasti pulauttelee.
Jälkeenpäin harmittaa jos liikaa ostaa vaatetta!!
Mulla olis Nalle Puh tytön vaatetta vaikka kuinka!!!Nyt kun meillä menee pojanvärisiks nä vaatehommelit,on paras hukata kyllä nuo tytön ihanan vaaleenpunaiset vaatteet!!! =)
Vähän kyllä kaihomielin,sillä ihania ja osa ihan käyttämättömiä vaatteita...Yksikin kesämekko jossa laput vielä kiinni...Piti ristiäisiin laittaa "jatkoille" se päälle,mutta sattui olemaan melkoisen viilee päivä.

Mä vein Maisan äsken mun äidille ja meinaan mennä päikkäreille!Tytöllä joku vahva eroahdistus menossa ja öisin vinkuu ja tarvii kättä vähän väliä,on äiti aika väsy....
Aloitti viimeyönä jo 12 jälestä sen huutelun..Ja tutti ei auta,itkustaa silti.JA noin tunnin välin kiljuu niin uuh...On pahempaa kuin ihan vauvana,silloin nukku putkeen 6 tuntiakin.

Nyt meen aa-a.Heissan!

kata22+3
 
Moi kaikille taas!

Kivaa että täällä on keskustelua kantoliinoista kun mua vähän kutkuttais sellainen hankkia. Kätevää jos muksu sais olla koko ajan lähellä ja itsellä kuitenkin olis kädet vapaina. Täytyykin käydä tarkemmin tutustumassa noihin linkkeihin mitä ootte laittaneet..

Kasteesta Aiotaan kastaa kyllä seurakunnan jäseneksi, se on tavallaan automaatio.. Kuulutaan molemmat kirkkoon vaikka ei nyt todellakaan mitään aktiivijäseniä ollakaan eli tämmösiä tavallisia ev-lut tapauskovaisia jos näin voi sanoa.. Mun mielestä Jumala on olemassa ja uskon omalla tavallani vaikkei sunnuntaijumalanpalvelukset niin innostakaan.

Pistetäänpä korvan taa tuo Avent isis. Meidän suvussa maidontuotanto on ollut ainakin kuuleman mukaan, sanotaanko ylitsevuotavaa eli katsotaan mitä tuleman pitää ;).

Omaa napaa: Massuasukki voi ilmeisesti hyvin, potkiskelee ja kutittelee :). Mahakin on kasvanut jonkun verran, ei voi ku ihmetellä aamusin että miten ihmeessä kaikki paidat on näin lyhyitä! Pienihän tää vielä on eikä näy niin hyvin kun oon pitkä, mutta silti.. Pääseepä kattelemaan uusia vaatteita, olis vaan vielä rahaakin niihin :kieh: . Raskausdementia on kyllä tuonut ihan omanlaisensa mausteen elämään.. Sitä saattaa tuijotella astiakaapin sisältöä täysinäinen ruokalautanen kädessä parikin minuuttia ilman mitään hajua mitä oli tarkoitus tehdä. Kyllä ne asiat tulee sitten mieleen, mutta viiveellä.. Käyn kyllä tosi hitaalla välillä, nolottaa kun joskus huomaa esim ihmisten vaihtaneen jo keskustelunaihetta ja itse on vielä sitä edellistä asiaa pohtimassa ja kommentoimassa. Onneksi tutut ymmärtää..

Nyt taas välillä vähän opiskeluhommia.. kirpakat maanantain jatkot!

Niini ja massuasukki 19+6 (voisi tehdä illalla niitä puolivälilättyjä :p )
 

Koitan nyt nopeasti osallistua minäkin keskusteluun...

Nenäsuihkeista Mulla on ollut nenä todella tukossa, ja yksi poskiontelon tulehduskin on jo takana. Tukkosuus varmaan oli yksi syy siihen että se pääsi iskemään. Neuvolan th ja työterveyslääkäri kumpikin sanoivat, että Nasolinia voi käyttää satunnaisesti tarpeen mukaan, ja että ongelmana on lähinnä limakalvojen kuivuminen. Olen nyt suihkutellut sitä n. kerran vrk kun herään aamuyöllä nenä täysin tukossa, suu kuivuneena ja pää särkien... Neuvolasta kuitenkin suositeltiin myös kosteuttavaa suihketta, ja kävinkin tänään ostamassa pullollisen Nisita-sumutetta. Saapi nähdä auttaako...


Liitoskivuista En osaa sanoa, että ovatko kipuni liitoskipuja vai mitä, mutta muutaman kerran kävellessä oikealla puolella alavatsassa on ollut todella kurja tunne. Kävely on mennyt täysin mummo-köpöttelyksi. Olettaisin kuitenkin, että liitoskivut tuntuvat enemmänkin nivusten suunnalla, tämä on mielestäni alavatsan "reunalla".

Olin siis aamulla neuvolassa, ja kaikki vaikuttaa sujuvan hyvin. Sain Kelan paperit, ja illalla sitten pitäisi selvitä niiden täyttämisestä. Olisi kiva saada äitiyspakkaus jo pian, kun en ole hankkinut vielä mitään vaatteita ja tämä 2006 pakkaus kelpaa aivan hyvin. Suuri osa tavaroista saadaan joko minun tai miehen sisaruksilta käytettynä, emmekä ole siksi kiirehtineet hankintojen kanssa. Kantoliinan ja rintapumpun tulen varmaan ostamaan ihan itse, joten täällä käyty keskustelu on ollut enemmän kuin hyödyllistä luettavaa!

Hemoglobiini oli tippunut 125:een, mikä on itselleni erittäin alhainen lukema. Ennen raskautta HB on vaihdellut 155-162 välillä (olen käynyt luovuttamassa verta ja siten aika usein saanut tietää lukemat). Vaikka 125 ei ole mitenkään erityisen alhainen raskaana olevalle, niin th kehotti aloittamaan raudan, kun kerran väsymys ja päänsärky on vaivannut. Musta ainakin on järkeen käypää, että katsotaan enemmän sitä kuinka paljon HB on tippunut normaalitasosta, kuin että lähtötasosta riippumatta rauta aloitetaan vasta 120 alle menevillä arvoilla. Toivottavasti saisin siis rautapurkista vähän lisää voimia ja virtaa ja pääsisi päänsärystä eroon.

Kasteesta Itse kuulun kirkkoon, mies ei. Meidät vihittiin maistraatissa ja häät oli sukujen kauhuksi minimaaliset (juuri meille sopivat ja omasta mielestämme ihanat). Lapsi ajateltiin kastaa perinteisin menoin, osittain myös vanhemman sukupolven mieliksi ja perinteiden kunnioituksesta (edes joissakin asioissa..). Minun puoleni suku vilisee pappeja, ja esimerkiksi isovanhemmilleni tällä asialla on suuri merkitys. Oma vakaumukseni on hieman epämääräinen vaikka olen suhdettani jumalaan ja kirkkoon paljon pohtinut. Mutta nyt siis kastetaan, ja lapsi voi myöhemmin tehdä asian suhteen omat ratkaisunsa.

Kummeista Kummeja ei ole vielä päätetty, ehkä kohta pitäisi tätäkin asiaa vähän miettiä. Meidän perheessä on ollut tapana, että kummeja on melko paljon, vähintään neljä. Itsekin haluaisin monta kummia, koska aina voi käydä niin, että lapsen yhteydet jonkin kummin kanssa ei sitten muodostukaan niin tiiviiksi. Olisi harmillista, jos kyseessä olisi ainoa kummi. Ja jos kaikki ovat paljon läsnä lapsen elämässä, niin sen parempi! Vaikka sisaruksilla on tärkeä rooli setinä ja täteinä joka tapauksessa, niin siskoni on vahva ehdokas kummiksi. Muuten kummit tulevat varmaan kavereista tai serkuistamme. Kummeja pyydämme tehtävään varmaan pian vauvan syntymän jälkeen, pitäisihän siinä olla 1-2kk aikaa valmistautua kummiuteen.

Tästä piti tulla lyhyt kirjoitus, mutta näinpähän venähti.

Donsku ja Elmeri/Elviira rv 22+2
 
Heippa!

Kastamisesta: Me kuulumme kumpikin miehen kanssa kirkkoon, mekään emme ole mitään aktiivi seurakuntalaisia. Kirkossa tulee käytyä silloin tällöin. Aiomme kastaa vauvan kirkon jäseneksi, kuuluu ainakin meidän suvussa perinteisiin. Voihan jokainen sitten erota kirkosta joka niin haluaa.

Kummeista: Sylikummin olemme jo päätääneet, muut on vielä harkinnasssa. Sylikummiksi tulee paraskaverini, on jo aikoja sitten sovittu asia. Miehen puolelta sitten toinen kummi.

Omasta navasta: Tänään käytiin rakenneultrassa, kaikki oli niin kuin pitääkin eli hyvin. Vauvalta löytyi kaikki rakenteet oikeilta kohdilta ja oikean kokoisina. Liikkui kovasti, koko ajan laittoi kättä ja varpaita suuhunsa. Heilutteli myöskin kovasti. Sukupuolta emme kysyneet, eikä myöskään ultraaja sanonut mitään, emmekä itse tehneet havaintoja. Oli ihana päästä katselemaan vauvaa, kovasti oli muuttunut ja kasvanut np-ultrasta. Jonkin verran jännitti ultraan meno. Nyt on ihana tietää että kaikki on hyvin vauvalla.

Helka: Hemossa erikoislääkärin, meillä Tiina Posa tekemä ultraus maksoi n.117e kelakorvauksen jälkeen. Siellä oli käytössä 2 ja 4D ultrat, käytti kumpaakin rinnakkain.

Äiti77 Rv18+3
 
terve!

mä oon täällä kotona ihan täpinöissä kun käytiin tänään ekaa kertaa vauvantarvike ostoksilla. mies aluksi mietti että katsellaan vaan, mut sit sanoin et ei kaikkea voi sitten kerralla hankkia ja nyt on alennuksiakin. äkkiä se siitä sitten lämpes ja mukaan tarttui paljon kaikkea.
gracon logico s turvakaukalo, missä on kaikkia hienoja ominaisuuksia, drewexin maja pinnasänky, mihin hommattiin myös reunapehmusteet, lakanasetti, patja tietysti ja kankainen tarvikepussi roikkumaan reunalle. sitten vähän ylellisyyttä kun tuli hankkittua vaipparoskis kun sen sai nyt niin halvalla.
ihaninta oli kun sitten uskalsin myyjältä kysyä palautus oikeuksista ja hän arvasi että mielessäni on että jos jotain sattuu vauvalle, niin sitten saa kaikki tavarat palauttaa. se kyllä teki olon varmemmaksi.
paketti hinnalla maksettuna koko hoidosta lähti vielä 65 euroa pois! :D

nyt sitten pähkäilen että hankinko sinne pinnasängyn sisälle laitettavan riippusängyn kun maksaa vaan vähä yli 20 euroa.


on tää ihan uskomatonta 4 kk ja on laskettu aika käsillä =) :flower: =)

Hani ja Samppa rv 22+0


ps. täytyy muuten käydä hakemassa neuvolasta ne kelan paperit äitiyspakkausta varten kun tuli 22 viikkoa täyteen. haluaisin sen viimevuoden pakkauksen kun sopii niin hyvin pojalle :wave: :wave:
 
Jeeee!! Me päästään liittymään iloisiin ja velkaisiin oman asunnon omistajiin eli se kämppä mitä sunnuntaina käytiin kattomassa on meidän!!!! Vähänkö helpotus! Fiilikset on aika mahtavat!

Ja sitten muihin juttuihin eli täällä on ollut menossa gallup kastamisesta. Meillä ei kasteta pientä vaan pidetään nimenantojuhlat, joissa riittääkin meillä miettimistä että miten saadaan juhlantuntua kun ei sit oo sitä seremoniaa... Kuulutaan molemmat kirkkoon (ev.lut. ja katolilainen), mutta ilman tunnetta ja fiilistä, joten päätettiin antaa lasten valita itse mitä ne haluaa ajatella. Koulussa tulee sitten ne elämänkatsomustiedon tunnit uskonnon sijaan (vai onko se vielä näin..? Tuntuu yhtäkkiä että omista peruskouluvuosista on ainakin vuosisata)

Sisi ja Toivo 21+5
 
Iltaa!

Mies tuijottaa jotain ällöttävää hämähäkkileffaa, joten siirryn nauttimaan virtuaaliseurasta. :D

Onnea Sisille asuntokaupoista! Hieno juttu! Itsekin tuoreena asuntovelkaisena aina välillä kauhistun kun muistan tuon velan määrän, mutta ei se niin pahalta tunnu, kun ei ajattele kokonaissummaa... :whistle:

Hani toi on muuten ihana systeemi, mikä monella lastentarvikeliikkeellä on, että tavarat saa palauttaa, jos kaikki ei menekään suunnitelmien mukaan. Mulla ainakin olisi jäänyt vauvatarvikkeiden hankkiminen aika viime tinkaan, että riskit olisi minimissään... Ja tottahan se on, että jos kaiken joutuu hankkimaan kerralla, niin iso lovi tulee lompakkoon.

Toi Koala sänky oli ihan uus juttu mulle, en ollut koskaan ennen kuullutkaan moisesta! Vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta, täytyypä tutustua aiheeseen tarkemmin.

Nyt tämä massu ampaisee nukkumaan ja ottaa muunkin kropan mukaansa... Tuijottakoon mies hämähäkkejä itsekseen. Iloista illanjatkoa kaikille valvoville! :)

Kreecher ja Antero 20+3
 
Raskausdementtia on täälläkin tuttua... voisin unohtaa varmaan oman nimenikin, jos en oisi sitä kohta 24 vuotta totellu =)

Vakuutuksista... otetaan ifin vauvavakuutus, joka myöhemmin vaihdetaan lapsivakuutukseksi tai pelkäksi tapaturmaksi... katsoo nyt...
musta on tärkeetä, et on turvaa jos synnytyksessä sattuukin jotain...

mutta jatkan myöhemmin... ukkelilla ressi ja kouluhommat painaa päällä=)
öitä!!
 
Viikonlopputauon jälkeen olikin tullut paljon paljon paljon tekstiä! Erityisellä tarkkaavaisuudella lueskelin kantoliinakeskuselua ja käväisin teidän pistämillä sivuilla kurkkimassa =) Rengasliinan taidan hankkia, kunhan vain jossain pääsisi vähän kokeilemaan. Helppous, nopeus ja vähän halvempi hinta olisi mun valintakriteerit liinalle.

Tuntuu, että täällä monet on jo melkein valmiita (varusteiden suhteen) vauvan tuloon! Itsellä kaikki on vasta ajatuksen tasolla.. Pitäisi kyllä pikkuhiljaa alkaa jo jotain ostellakin, ettei kaikki hankinnat kasaannu sitten touko-kesäkuulle. Ja toisaalta nyt olisi niin hyvä vointi kaikin puolin, että jaksaisi esim. tehdä vaatekaappeihin tilaa ja järjestellä makkaria niin, että saadaan pinnasänky mahtumaan.

Olen kyllä ehdottomasti sillä kannalla, että esim. vauvat-osiossa jatketaan kesällä =) Saanhan sitten tulla kesäkuun pinoon, vaikka vauva päättäisi syntyä vasta heinäkuun puolella?

Raskausdementia vaivaa täälläkin.. Monta kertaa päivässä seisoo jossain huoneessa tai kaapilla miettien, että mitä ihmettä olin täältä hakemassa. Autolla ajaessa huomaa ajavansa moottoritielle päin, kun piti ajaa kaupungille tai toiste päin :headwall: Mies paikkaa mun muistiani ihan jatkuvasti. Täälläkin käydessä yrittää kovasti muistaa galluppeja ja muita kommentoitavia asioita, mutta eihän ne enää tässä uutta viestiä kirjoittaessa tule mieleen. Jotenkin tuntuu, että esikoisen raskauden ja synnytyksen jälkeinen dementia ei ehtinyt täysin korjautunua ja nyt sitten alkoi jo uusi alamäki..

Vauva masussa pyörii päivittäin, mutta ulos päin en kyllä ole tuntenut parhaitakaan potkuja. Illalla vauva on vilkkaimmillaan ja telkkaa kattellessa tai koneella istuskellessa on ihana kuulostella toisen mupeltamista :heart:

Oikein kovasti jaksamista vakavista sairauksista toipuville tai toipuneille :hug: Sanattomaksi vetää kun kuulee nuorten ihmisten sairastuneen.

-ebbuliini rv 18+4-
 

Yhteistyössä