~KesäMassut 2007~

raksu81
Joo kyllä tuo seksi on vähän jäänyt... Se harmittaa, kun yleensä on niin väsynyt, ettei vaan jaksa, vaikka vähän tekiskin mieli. Ja sitten kun on pirteempi (mitä tapahtuu hyvin harvoin), ei edes muista, että vois harrastaa seksiä vaan lähtee esim. kävelylle. Ei se koko asia silleen mielessä liiku, enemmän vaan haluais halailla ja käpertyä kainaloon itkeä tihuuttamaan.

Kaikki tuntuu hirveen positiivisesti suhtautuvan tähän raskauteen ja huonoon oloonsa. Minusta taas tuntuu, että oon niin väsynyt, etten kohta enää jaksa ja alkaa tää makoilu jotenkin jo masentamaan. Lisäksi kun tää on mun ensimmäinen lapsi, niin pelottaa kauheasti miten sen kanssa pärjää. Ja tuntuu, että oon miehelleni pelkkä taakka, joka kokoajan pyytää sitä ja tätä... :'(

Anteeksi tää valitus, mutta jos nyt edes joltain kuulis lohduttavia sanoja...

-Raksu 7+2
 
Moikka!!Oon lueskellut teidän juttujanne,ihanan vilkas ketju teillä!!

Meillä tyttö 1,3 v ja toista ootellaan viikolla 10.Eli kesäkuun 5 olis la.
On ollut vähän sekavat fiilikset tän raskauden alku,välillä pahaolo valtaa niin lujaa että itku tulee ja toivoo ettei oliskaan raskaana.Sitten itkettää kun toivoo moista ja kattoo kuinka ihana tuo esikoinen on...
Tä oli vähän yllärivauva,tai no,aikuiset ihmiset tajuaa mitä voi käydä kun ei ole ehkäisyä.Imetin niin että vasta oli 2 kuukautiset tuossa välissä.

Ultrassa on käyty ja koittanut sopeutua tähän olotilaan ja raskauteen.
Olen 32 v ja mies 35.

Neuvolareissu tuli äskettäin tehtyä ja sain puhua ajatuksistani siellä.Vähän helpotti.Mies on ollut vauvakuumeessa jo kauan.Mulla ei ehtinyt vielä tulla,mutta nyt on myöhäistä ihmetellä!!
Ei,vaan kyllä tämä ihanaa on.
No,ei ehkä vielä sillä oksentaminen ja paha olo on ympäri vuorokauden.Mutta kyllä tä iloksi muuttuu.

 
Raksulle piti sanoa,että kohtalotoveri on täällä.Seksi ei ole kiinnostanut ja ihan avoimesti oon miehen kanssa jutellutkin.Suklaa ei maistu myöskään ja mies nauroi että kyllä hän uskoo ettei mua huvita seksi kkun ei suklaakaan!!

Lupasin ettei tätä kestä ikuisesti,tän plussan aikana ollaan sekstailtu 3 kertaa.Mikä on meille ihan surkeesti!
Mä kun en ole sujut tän raskauden kanssa niin mä luulen että siks ei seksi kiinnosta.
 
Läheisyysasioista munkin on pakko kommentoida sen verran, että mullakin tosiaan tuntuu olevan hillitön halipula päällä ja jotenkin kaikki silitykset ja rapsutukset ja kaikenlainen koskettelu tuntuu extra-hyvältä. Mieskin on sen kuulemma huomannut että hellyydelle on tarvetta. Ja on huomannut myös senkin että silittelevät kädet eivät ole tervetulleita kaikkialle, eli seksihalut on kadonneet kyllä lähes tyystin. Onneksi on jo keskusteltukin tästä ja muruni sanoi jaksavansa odottaa parempia aikoja... Kuulemma toi toinen kolmannes on usein aika kiihkeetä aikaa? No, sitä odotellessa..

Kysymys ensiodottajille: Aiotteko muistaa tulevaa isiä ensi viikonloppuna? Näin niinkun etukäteen? Mä oon ainakin jo järkännyt pienen yllärin odottamaan. Ei tosin oo mitään vauva-aiheista, mutta kuitenkin.

Sisi ja bébé 9+2
 
Päivällä piti vähän purkaa, nyt oon paremmalla tuulella. En olis uskonu, miten hyvältä tuntuu, kun tekee mieli syödä eli on hyvä ruokahalu... Tossa kauppareissun jälkeen en olis millään malttanu oottaa, että ruoka tulis valmiiks ja pääsen syömään. Söin sit kaikessa rauhassa nautiskellen oikein kunnon annoksen, kun jatkuvan etovan olon takia on yleensä jääny aika kitusiks ja nyt on ihanan täys olo. Pahoinvointi jatkuu, mut toi oli kyl tosi kiva juttu! :D Ja sillon ku se jatkuva etominen kyllästyttää: Nauttikaa pahoinvoinnista, koska se tarkoittaa, että istukka toimii hyvin!

Raksu81... Mulla kans väsymys vaikuttaa halukkuuteen tai ainakin voittaa mahdolliset mieliteot... Tilaisuus olis kyllä ihan millon vaan miehen työpäivän jalkeen, mut en sit kuitenkaan jaksa innostua. Mieluummin käperryn kainaloon ja nukahdan siihen päikkäreille tai yöunille. Jää sit suunnilleen kertaan viikossa, vaikka mäkin mielelläni peuhaisin useemmin.
Mä kans esikoista odotan, mut pärjääminen vauvan kans ei pelota ainakaan tässä vaiheessa. Vaisto ohjaa meitä ja ollaanhan me järkeviä aikuisia ihmisiä. Kyl meistä tulee hyviä äitejä, joten älä säkään suotta aliarvioi ittees. :hug:
Ja mitä tulee siihen, että miehet "joutuu" passaamaan, kun me ollaan pahoinvoivia ja väsyneitä, jalkoja ja selkää särkee ja kaiken lisäks kiukuttaa ja itkettää... Ei ainakaan miehet pääse sanomaan, ettei ne saa osallistua raskauteen. Ja kun me kerran lapsi syntymään asti kannetaan ja ruokitaan ja vielä kärsitään kaikki epämiellyttävät oireet, niin kyl miehille kuuluu siitä kaikesta oma osuutensa... Eli ollaan hyvällä omallatunnolla "itsekkäitä" ja annetaan miehen jakaa raskaus passaamalla ja hemmottelemalla meitä. Eiks niin!? :D Me mitään taakkoja olla... Ite ne meidät on siittäny ja me hoidetaan loput.

Sisi... Sen verran isänpäivänä muistan (vaikka muuta oon miehelle väittäny), että annan sille sellasen pienen vauva-aiheisen humoristisen kirjan... Vastapainoa kirjatiedolle ja lukuisille vihkosille, joita ollaan täs ennen ja jälkeen plussan lueskeltu.

Jatkan surffailua... Palataan! :wave:
 
MOIKKA!

Jostain syystä ei seksi maistu mullekaan. Jotenkin outo tilanne, itsekin on vähän hämillään asiasta. Mutta uskon ja toivon, että tämän alun jälkeen halut taas palaa. Ehkä tämä uusi tilanne vaatii hieman totuttelua sekä minulta että mieheltä. Onneksi mies on niin ymmärtäväinen!

Kiva lukea teidän muiden tuntemuksista! Itsellä ajoittain alavatsalla kipuja ja huonoa oloa on lähinnä keskipäivästä iltaan. Muutaman kerran on ollut oksennus lähellä, toivottavasti niin pitkälle pahaolo ei mene. Rinnat ovat kasvaneet, mutta miehen kiusaksi ne ovat TODELLA kipeät. Jotenkin jännää, miten päivittäin oireet voivat vaihdella. Esim. toissapäivänä ei ollut oikeastaan minkäänlaisia oireita, josta ehdin jo vähän huolestuakin. Eilen ja tänään oireita on ollut sitten senkin päivän edestä.

Onko teistä kukaan huomannut raskauden aikana mitään muutoksia hiuksissa ja ihossa? Minä en ole saanut hiuksiani laitettua kunnolla pariin viikkoon, vaikka samoja aineita käytän kuin ennenkin. Hiukset eivät vain käänny! Ja leukaan on tullut kipeitä finnejä, ja muutenkin iho on huonommassa kunnossa, normaalista hoidosta huolimatta. Talvihan tekee tietysti tuloaan ja voi vaikuttaa asiaan, mutta jotenkin ajattelen, että hormooneillakin saattaisi olla jotain vaikutusta.

Meillä olisi tiistaina ensimmäinen neuvola, jonne mies lupasi tulla mukaan. Torstaina mennään ultraan yksityiselle katsomaan, onko masussa ketään. En ole vielä paljon uskaltanut iloita raskaudestani, ennenkuin tiedän, että kaikki on hyvin. Tietysti taustalla kummittelee elokuinen keskenmenokin... Ehkä ultran jälkeen voisi jo vähän hengähtää, oli tieto sitten mikä tahansa.

Oletteko jo aloittaneet syömään D-vitamiinia? Kävin tänään ostamassa apteekista purkin tabletteja, mutta varmistan vielä neuvolasta, että ne sopivat. Syökö teistä kukaan muu foolihappolisää? Neuvolasta tulleen lapun mukaan niitä suositellaan vain diabeetikoille, epileptikoille, jne, sillä normaalista kotiruuasta saa foolihappoa riittävästi. Vauva-lehdestä (alkuvuoden numero) taas luin, että tabletteja pitäisi alkaa syömään jo, kun raskautta aletaan suunnitella. Jotenkin hämmentävää, kun ei tiedä mitä uskoisi.


Pakkasen kirpeää viikonloppua kaikille!

Helka rv 6+6

 
Annmari76
Aion ny varata viikolle 8 uudelleen ultran, kun tosiaan se eka oli hukkareissu. Mutta kysynkin nyt: mikä olisi hyvä ja suht edullinen paikka pääkaupunkiseudulla ? Ja onko siis mentävä ennemmin ihan vaan gynikselle ? Mä oon ny ollu niin epävarma tästä raskaudestani. Sitten vasta kun ultrassa NÄEN ja KUULEN että massussa pikkunen kasvaa ni sit vasta uskon..

Aika moni on tälläki palstalla viikolla 7 käyny ultras ja siel on paljon jo nähty ja kuultu, mä menin just huonoon hetkeen siis... 6+6 tai oliko sittenki jotain 6+4 .. :\|

Meilkää ei petipuuhia oo pahemmi harrasteltu. Mä oon kyl yrittäny pitää miehen tyytyväisenä, mut itse en kaipaa.. Mut kyl toi mun mies on asian hyväksyny, ainaki tähän mennessä ..
 
Tää päivä on mennyt ihan sumussa. Aamu alkoi tutusti hirmuhuonolla ololla. Päivällä alkoi ruoka maistua ja alaselässä oli tosi kovat kivut. Sitten katosi kaikki raskausoireet, tisseihin ei satu enää, alkoi tehdä kahvia mieli jne. Selkäkipuja tulee ja menee, mutta vuotoa ei näy, ei edes tuhrua. Pelkään ihan hulluna keskenmenoa!!! :'(

Onko kellään ollut noita menkkajuilimisia selässä tai mahassa näillä viikoilla? Ennen plussaa mulla oli kovia kipuja, mutta ne loppui melkeinpä heti plussan jälkeen rv 4+. Keväinen keskenmeno alkoi noilla kivuilla, siksi hirvittää nyt!

En sitten varannutkaan aikaa alkuraskauden ultraan, kun olisin saanut sen vasta rv 10. En sitten lähtenyt naapuripitäjistä kyselemään aikaisempia aikoja. Mietitään sitä sitten, jos vuoto ei alakaan, enkä pysty elämään täysjärkisenä oireettomuuden kanssa. Viikon päästä olisi otollinen aika ultralle... Neuvolan ehdin jo varata, se on 23.11. mutta meidän neuvolassa ei ole ultralaitetta, eivätkä lähetä sairaalaankaan ennen np- ja rakenneultraa.

Voimia itse kullekin! ebbuliini rv 6+0
 
raksu81
Kiitos kovasti Pikku Myy ja Malla :heart: On hyvä kuulla lohduttavia sanoja.

Kyllä nyt olokin tuntuu jo paremmalta. Eikä kaikki masenna niinkuin eilen. Mieliala vaihtelee päivästä toiseen.

Mutta: tänään on SUURI päivä! Aiotaan kertoa appivanhemmille tästä raskaudesta! Jännittää vähän. Ja huomenna kerrotaan minun vanhemmille. Jännä nähä miten ne reakoi.

Pahoinvointi jatkuu ja jatkuvasti saa pelätä oksennuksen tulevan, mutta alan oppia elämään sen kanssa.

Joku kyseli hiusten ja ihon muutoksista. Sen verran huomasin, että ihan alkuraskaudesta mun hiukset rasvottui aivan älyttömän nopeasti. Ja finnejäkin pukkas ihan hirveesti. Ihanku teini-iässä! Onneks tuo on vähän laantunut.


Hyviä vointeja kaikille! :flower:

-Raksu 7+3


 
Heips taas!

Niin siitä ihon ja hiusten muutoksista munkin piti... Hiukset mulla rasvottu aikasemminki nopeesti, mut plussan jälkeen sai olla jatkuvasti pesemässä. Tilannetta helpotti, kun kävin kanpaajalla ja nappas latvoista 10cm kuivaa pois, lyhensi sivuilta (eli muutti mallia) ja leikkas sellasia tukijuttuja sekaan, kun on paksut ja raskaat hiukset. Nyt ei o letti enää päätä myöten ja pestä tarvii suunnilleen 3:n päivän välein.

Ihon hoidossa oon vähän laiska ja nyt sen huomaa erityisen selvästi, kun tulee sellasia teinimajoneeseja välillä. Pientä mustapäätä pukkaa kans joka paikkaan, vaikka juon paljon nestettä, syön suht terveellisesti ja pääsin tupakastakin eroon. Kai se sit eka pukkaa kaiken töhnän pihalle ennen ku rauhottuu. Hormooneilla tietty oma osuutensa asiaan.

Tänään olis tarkotus väsäillä isänpäiväkortteja... Ei o mitään ideoita, joten pitää vaan kattoo mitä vermeistä saa kehiteltyä. Niitä on kyl kertyny ihan kiitettävästi, joten kai mä jotain saan aikaan.

Palaillaan... :)
 
Annmari76
Mulla mielialat menee yhtä vuoristorataa... Ja mies joutuu kärsimään kyl aikalailla!! Tää epätietoisuus siitä että onko massussa kaikki kunnossa, meinaa viedä välillä järjen. Varasin Femedaan ajan, sain ip-ajan vasta 15. päivälle. Mieskin kun haluaa tulla mukaan, päivällä ei millään pääse! Ja seuraavana päivänä siitä on eka neuvola!
Mulla stressiä lisää se, että tosiaan maanantaina pomo kerto että työt loppuu tähän vuoteen, ja uutta pitäs siis etsiä. Mentävä vaan päivä kerrallaan ja aateltava että kyl asiat järjestyy!
Aattelin miehelleni ostaa vähän niinku "isäinpäivälahjaksi" sellasen kirjan joka on kirjotettu tuleville isille =D. Tietty toinen asia on että onko lahja mieluisa, jos jää lukemattomana pölyyntymään hyllyyn . No, pitää jotain pientä keksiä joka toivonmukaan ilahduttais miestä!

Tänään 7+2
 
Mä en isänpäivänä edellisvuonna antanut mitään kun toukka oli mahassa vielä ja isäkään ei hän ollut.Viime vuonna tais jotain olla ja kai tänä vuonnakin jotain,Kai se pimppa ois halutuin lahja.. :LOL:

Noo,tänään ollut taas ison,iso veetutus ja ukko ihan pyllystä.Harvoin ottaa kaljaa mutta eilen iltasella alkoi ottamaan ja menin nukkumaan.Aamulla oli ihan pööö,silmät sikkuralla ja oli alakerrassa nukkunut.tai näin sovittiinkin jo illalla.Esikoinen ollu kipeenä ja mä en osaaa nukkua kun kuuntelen joka korahdusta.
Mies on nukkunut öitä tytön kanssa mutta nyt kun otti kaljaa ei voinut.

Eli aamulla kauhee pultti kun näin missä kunnossa oli.Vaikkei missään käynyt,eli kotona tissutti ja pihalla hommia teki- niin olin ihan hirviö!
Ja toinen auttaa öisin esikoisen unien kanssa ja käy töissä.Mä huudan jos ottaa yhtenä iltana kaljaa.
Onpa taas törppö olo,mä uhkailin että häivyn niin saa juoda rauhassa joka perkuleen päivä.Nyt toinen on ihan noopeena...

Mä en saa sanaa suusta kun olin niin pahvi.
voi voi minnuu...

malla 9+4 tai sinnepäin
 
Heissan!

Minäkin haluan liittyä joukkoonne. Olen 25-vuotias ja esikoisen laskettu aika olis näillä näkymin 28.6. Asustellaan Rovaniemellä kihlatun ja kahden kisulin kanssa.

Koin huhtikuussa keskenmenon tai siis viikolla 13+ todettiin sikiö kuolleeksi jo kahdeksan viikon ikäisenä. Nyt siis uusi yritys ja keskenmenon pelko on valtava. Joka vessakäynnillä pelkään löytäväni verta housuista...

Toisaalta taas olen innoissani ja haluaisin julistaa koko maailmalle asiasta! Ja tekisi jo mieli alkaa ostella vauvatavaraa, mutta täytyy yrittää hillitä itseni. Välillä tuntuu kuin en osaisi muusta puhuakaan kuin raskauteen liittyvistä asioista ja tulevasta pienokaisesta.

Meillä vaavi kulkee työnimellä Loinen (kuten Dr. House sanoi) ja tuleva isi on ihan innoissaan! Sanoikin tulevaan isänpäivään viitaten että paras mahdollinen lahja on tieto tulevasta lapsesta.

Terkuin
Vyvyan ja Loinen 6+2
 
Hei kaikille!

Seksihaluja meillä kyllä löytyy molemmilta, kunhan väsymykseltä ehitään. Rinnat on tosin arat, mutta hellä kohtelu auttaa ;)
Aina jälkeenpäin vain miettii, että mitenhän siellä massussa jaksetaan taas tämän rytkytyksen jälkeen :LOL:

Minua on alkanut mietityttämään myös, josko mahassa ei kaikki olekaan hyvin. Siis olen jotenkin tosi rauhallisella mielellä asiasta, mutta mitäs jos olenkin väärässä... no se olisi kauheaa!!!

Pohdin myös miten mahdtaan tulevaisuudessa tähän asuntoon. Onko muita jotka asuvat kaksiossa, n. 50neliöö... Ja pitäisi mahtua vauvan kanssa tai onko jollakin jo asiasta kokemuksta? Eihän se paljoa tilaa vie, mutta sen tavarat!
En vaan millään jaksais asunnonetsintää ja muuttoa ennen vauvaa... siis kun pitää tuo työkin hoitaa ja muuta..

Onko kellään muulla muuten olut röyhtäilyongelmia. Mulla tulee röyhtäilyjä jatkuvasti... tuntuu todella naiselliselta ja seksikkäältä :/
 
joo noista oireista sen verran et, multa löytyy kaikki mitä kuvitella saattaa. eilen oli taas niin hirveetä et rupes mietityttää miten mä kestän tän kaiken ku meinaa järki lähtee. mulla ei oo ikinä ollu finnejä ja nyt naama kukkii ihan hirveesti ja niitä röyhyjä tulee tosi paljon ja miehisellä korostuksella :x mä olen syönyt jo ennen raskautta multitabs 2+ missä on sitä foolihappoa ja muita vitamiini-hivenaineita. on kuulemma tosi hyvä syödä niitä että vauva kehittyy hyvin eikä tule sitä selkäranka halkiota tai mikä nyt lienikin.
 
Mulla on tänään ollut pinna tosi kireällä.... ukko lähti hupireissulle Tallinnaan ja tulee huomenna illalla ja esikoinen on ollut pirun pahalla päällä koko päivän. Ihan turhasta raivoaa ja kaikki mitä ei saa tehdä, tehdään ihan varmasti. AAARRGGHH!!!! :headwall: :headwall: :headwall:

Helpotti. Ainakin hetkeksi ;)

Väsyttäisikin ihan kamalasti, mutta pari tuntia pitäisi vielä jaksaa. Tänään ja eilen ollut älyttömiä menkkakipuja, mutta luin että ovat ihan normaaleja, kun mulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja kivut voi olla tosi pahojakin kun kohtu suoristuu.

Tänään kerroin omalle isälle vauvasta, tai näytin ultrakuvan. Hetki meni enneku tuo tajusi :D Olihan se ilonen, mutta tuntuu nyt kaikkia varjostavan edellinen km.... kaikkien kommentti ollut että toivottavasti kaikki menee nyt hyvin. Mikä on toisaalta tosi tyhmä kommentti kun eikö sitä nyt toivota joka tapauksessa.

Noh, kuukausi vielä panikoitavaa. Ensi viikolla olis sit se neuvolakin. Ajattelin kysyä jos toi ultra aika menee tonne 12+ viikoille että olisiko mahdollista tulla kuuntelemaan sydänääniä aiemmin. Sekin rauhoittaisi kummasti :)

-Hiiviö & Elvis 7+6-
 
:hug: ja jaksamista kaikille tippuneille!
Tervetuloa mukaan kaikki uudet plussanneet! :flower:

Harvakseltaan tulee tänne kirjoiteltua, mutta näyttää olevan kyllä niin vilkas pino meillä, ettei se ainakaan kovin alas tipahtamaan ehdi... ;)

Mua pelottaa, kun mun rintani eivät ole mitenkään kipeät vieläkään?!?
Tiedän kyllä että raskaudet saattavat olla täysin erilaisia kuin edelliset, mutta silti kauhistuttaa rintojen oireettomuus... :headwall:

Kahvia en ole juonut enää lainkaan ja tänään olisi taas yhdet synttärijuhlat ja on PAKKO juoda kahvia! :x

Nyt on pari päivää ollut kauheat finnit naamassa ja niitä on alkanut ilmestyä ympäri kroppaa sinne tänne. Ei kiva asia todellakaan... :ashamed:

Etominen on helpottanut piimää juomalla ja kylmiä rypäleitä syömällä.
Juon piimää monta lasillista päivässä, vaikka normaalisti en välitä piimästä, en ainakaan näin intohimoisesti! :LOL:

Seksiä on harrastettu aivan normaalisti, mutta aloitteet on kyllä tehnyt isäntä, kun itse olen niin sairaan väsynyt - varsinkin iltaisin...

Riina-Niina rv8+4<br><br>
 
Huomenta!

Mulla kans heräs nyt huoli... Alusta asti on ollu se jatkuva etova olo ja perjantaina olin sit ihan innoissani, kun pitkästä aikaa oli ruokahalua. Eilen kans maistu hyvin ja oli parempi olo, mut sit iski paniikki... Etovaa oloa ei juuri ole ollut, lähinnä närästystä välillä ja olo on aika normaali ollu nyt pari päivää. Rinnat on kyl edelleen tosi arat ja hajut tekee pahaa, mut silti mietin onko masussa kaikki hyvin. Alavatsan nipistelytkin on vähentyny lähes olemattomiin. Ultraan on vielä 3 viikkoa, joten mitenkähän tässä rauhottuis? Onneks huomenna pitää varata seuraava neuvola, kun viime käynnillä ei ollu tietoa uudesta osoitteesta, joten voin samalla kysästä.

Eilen tein siskon kanssa isänpäiväkortteja monta tuntia ja väsähdin ihan täysin. Olis tehny päikkärit hyvää. Nyt väsyttää myös, mut ei pysty tähän aikaan enää nukkumaan. Täytyy varmaan könytä aamupalalle ja kattoo sit miltä tuntuu. Kävelyllä olis päivän aikana ihana käydä... Oliskohan joku kauppa auki, että saisin haettua lisää hedelmiä?

:wave:

Pikkumyy ja pikkunen rv10+2
 
Niin joo... Joko se hössötys alkaa!? Ite kyl meinaan vähitellen ostella ja tehdä lahjoja, ettei stressaa sit lähempänä, mut en jaksais kahta kuukautta kunnelle niitä joululaulurallatuksia marketeissa ja putiikeissa. Huomioisivat edes vähemmistöt ja jättäisivät Jeesus-laulut soittamatta, kun alkaa muuten ahistaa... Mulle on tyrkytetty ajan mittaan siinä mittakaavassa, että oon kurkkua myöten täynnä. Jotkut kun ei suostu hyväksymään sitä tosiasiaa, että noi uskontojutut on jokaisen ihan oma asia.
 

Yhteistyössä