~KesäMassut 2007~

Joo,ois hienoo kun sais tasattua tuota painonnousua!!Se todellakin voi olla ongelmana tavalla taikka toisella.En ole koskaan kuullut tuosta 8 kg nousurajoituksesta...??
Aineenavaihdunnasta en tiiä,musta hidas kun kakilla käyn joka toinen päivä ja hikoile en,ees saunassa pahemmin!! =)

Kai sitä raskauden aikana vaan hormonitoiminta muuttuu jotenkin sillä tiiän naisia joille on 30 kiloakin tullu ja en mitenkään voi uskoa että ihan syömällä vaan sais niin paljon muutamassa kuussa nostettua painoa.

Tä ei ole mitään faktatietoa,mut jotenkin oon miettinyt että hormoonit vaikuttais tuohon painonnousuunkin ollain tavoin.

Mä aamulla pullistelin tuossa ja koitin "möhöttää" mahaani jo...Äitiyspaitoja oon ostanut kaappiin ja yks jo päälläkin...Hih.

Eilen hampulekurilla sanoi lääkäri,että koitas nyt kasvattaa sitä mahaakin kun sanoin että oon maha pystyssä ettei ota rontgeniä.
Tiiän että jossain vaiheessa taas alkaa ärsyttää tuo kommentointi..
Se odottavan masu kun on jotenkin kaikkien omaisuutta..

Oli iso tai pieni siitä puhutaan aina.Joo,mä koitan kasvattaa ja olla ärtymättä siitä jos ei vielä kasvakaan.

Miehen työkaverin vaimolla heinäkuussa la.Oli työkaveri kysynyt että onkos teidän emäntä kans jo paksussa kunnossa?
Kun vein läksiäis kakun sinne töihin alkoi sen päivänen ihmettely että MISSÄ SE VAUVA OIKEIN ON???
Tsiisus..
antakaa mun olla...
Kun joka tuutista kuulee,alkaa vähän hiki otsalla nousee.Parempi ku ois kertonut vasta kun maha ois näkynyt kai..

Noo,herkkis täällä taas nousee pintaan =)
Eihän ne pahaa tarkoita,mut iso toive ois itelläkin tuo masun kasvu,vaan minkäs teet..En voi pulllistellen ja mahaa möhötellen kulkea kai!! VAi voiskohan...?? ;)

kata 15+6
 
Jonnakar harmailee
Minä täällä taas laiskana ja kirjautumatta, pikaisesti ennen palaveria.... :ashamed:

Piti tuohon painonnousuun sen verran mainita, että ekassa odotuksessa levisin joka puolelle kuin pullataikina, olin mammutin kokoinen mielestäni ja kiloja tuli yhteensä 12kg. Ennen raskautta painoin n. 59kg ja synnärillä jo painoin jotain 55kg. Eli olin laihtunut odotusaikana..
Tyttö tuli, eli piti mulla paikkansa tuo joka puolelle leviäminen.. Pitikin sanoa jollekkin, kun tuolla sanoi leviävänsä, että tulisko tyttö...? Olikos se Manteli?

Tokassa raskaudessa sain sievän vauvavatsan, joka ei edes näkynyt takaapäin. Painoa tuli 12kg lisää. Synnärillä painoin jo 52kg, kun ennen odotusta painoin 54kg. Että taas oma paino ikään kuin putosi odotusaikana..

Nyt lähtö oli 54kg ja toivon koko sydämestäni, etten paina alle 50kg jo synnärillä!! :( Se ei ollut mukavaa, kun olen aina pitänyt itsestäni enemmän "pyöreämpänä"...

Eli kiloja tulkoon vaikka viiskymmentä, kun en vaan vielä laihdu... :ashamed: Olen muuten 167cm pitkä...

T:Jonnakar ja pikkuinen 13+6
 
heips!

mullakin on paino pudonnut kesänjäljiltä. ihmetyttää kyllä kun masu on kasvanu jo niin että muutkin sen huomaa ja olen pitänyt jo viikon mamma vaatteita. voi kun kaikki vaatteet ois yhtä mukavia päällä :) en tiiä sitten mistä niitä kiloja vielä lähtee kun masu kerran jo kasvaa ja paino pysyy samassa. ei mua oo ku kerran edes punnittu etten tiedä kyllä tarkalleen missä mennään.
sitten sellasta ihmettelisin kun ihmiset puhuu siitä kun menevat neuvolaan yms. että täytyy pidättää pissaa joku tietty aika? mikäs juttu se on? olen muutenkin ihan pihalla kaikista jutuista mut toivottavasti ne selviää mulle matkan aikana :D

Hani ja "Samppa" 15+3
 
Mäkin olen muuten huomannut vauvamasun alkua tän varakerroksen alta :whistle: ;) :D

Iltaisin kun menee sänkyyn makaamaan ja tunnustelee masua tuntuu, että on kohonnut tuolta sektioarven kohilta jo :)

Mulla oli kyllä ihan hillitön maha kun odotin esikkoa, ihmiset totesi jo viikoilla 25, et kohta varmaan syntyy :eek: Lapsivettä oli ihan normisti ja poikakin oli 50cm ja 3410g syntyessään, että mistä lie sit iso massu johtui.

Myös välillä kun esikkoa pitää sylissä tuntuu sellainen painontunne kohta alavatsalla.. kohduksi olen kuvitellut.

Muuten ei kumartelut tms. ole ongelma, eikä oikeastaan huomaa ees, että raskaana ollaan, mutta tän huomanneet onkin vissiin jo pari viikkoa mua pitemmällä :)

-Hiiviö & Elvis 13+4-
 
Pikaseen,olikos se Ebbuliini kun kyselil paidasta,mä tein meidän muksuille sisaruspakkauksen jotka annettiin heille kun kotiin tultiin sairaalasta.

Pakkauksessa oli t-paidat jotka olin tehnyt,ihan tavis paita johon piirsin tekstiilitussilla ison hyvmynaaman ja kirjoituksen-
MEIDÄN PERHEEN ISOVELI,vanhimmalle pojalle.Nuoremmille kirjoitin MEIDÄN VAAVIN ISOVELI JA ISOSISKO tytölle.

-oli voimajuomaa,johon tein uuden etiketin
-kortti johon kirjoitin runopätkiä ja onnittelut
-karkkia
-tutti vauvalle ja soseita sekä tuttelia
olikos jotain muuta...

No,enivei paidat oli aivan hirveen tykätyt ja vieläkin käytössä.
Ja suht edulliset eikä tule toisella vastaan!!

Isälle tein samanlaisen paidan,MEIDÄN PERHEEN ISUKKI ja kaikkien nimet paitaan...Kukkia sun muita...

Pitäsi keksiä jotain omaperäistä tän uuden tiimoilta.Musta on ihanaa muistaa myös sisaruksia sillä eihän isukki ole ainut jota voi muistaa.Niin sellasia joilla on jo sisaruksia siis!!

No,onhan mammat ja papat sama juttu,äitien-ja isänpäiväks tein samanlaiset heille.No,vähän samantyyliset siis...

Pissahommista juku kysäsi,eli neuvolassa joka kerta stiksataan pissa.Eli siihen kantsii säästäää pisua taikka viedä purkki mennessä!!
 
Heips! Kävin sitten eilen neuvolassa verikokeissa, jossa otettiin vesirokon vasta-aine näytteet. Tottakai miun tuurilla kun aloitin työt päiväkodissa niin heti alkoi vesirokko jylläämään. En ole lapsena sairastanut ja aikuisiällä on ollut yksi vesikello mahassa kun miehellä ja muulla lähisuvulla tauti on jyllännyt. Toivon todella hartaasti että vasta-aineet löytyvät! Tuloksissa menee viikon verran,mutta en kyllä suostu stressiä asiasta ottamaan.

Muutenkin nyt työasiat painaa päälle.Tarjolla olisi sijaisuuksia jos jonkinmoisia,mutta matkat ja yhden auton omistaminen aiheuttavat ongelmia,kun kumpikin tarvitsisi autoa ja toisen auton hankkiminen ja ylläpito on kallista. Mutta aion rauhoittua jouluksi ja punnita erivaihtoehtoja vasta ensi vuonna.

Iltaisin tuntuu että maha olisi kasvanut kun sängyssä köllöttelee selällään,mutta aamulla maha onkin litteä.En tiedä onko muuten maha kasvanut,kun on tuota omaa pömppää jonkin verran. Edelleen oksentelen päivittäin,tosin nyt iltapainotteisesti.

Joulua odotteleva:Helmiina 13+4
 
elin
Tosta vauvamahan kommentoinnista piti munkin sanoa. Mulla on ollu ihan suht normivatsat molemmilta pojilta, mutta aina se maha on vaan toisten mielestä liian suuri ja toisten mielestä liian pieni viikkoihin nähden. Molemmat kommentit ovat saattaneet tulla jopa saman päivän aikana. Eivät kai ihmiset näillä väläytyksillään pahaa tarkoita, mutta on se vaan niin... :headwall: :kieh:
Kyse on kuitenkin niin henkilökohtaisesta asiasta, kuten joku jo juttelikin. Ja kun tosiaan siihen oman mahansa kokoon ei voi itse vaikuttaa.

PMMP:n keikka oli hyvä! Oltiin kotona 02, herätyskello käski nousta ylös 06. Työpäivä meni kieltämättä aikalailla silmät ristissä, mutta asiassahan meni! Taidan käydä yöpuulle yhtäaikaa poikien kanssa tuossa kahdeksan aikaan... \|O

Elin+Saara-Antero 13+6
 
Meneepäs aina kivasti aikaa kun lukee uudet kirjotukset,en ihan joka päivä jaksa koneella käydä.

Hiiviö: Tarkotitko Arlan apetina fetajuustoa,sitä palaa? Mun käsittääkseni kaikki Arlan tuotteet on tehty pastöroidusta ja ainakin siinä palafetajuustossa lukee että pastöroitu maito ja se on mun mielestä parasta fetaa!
Tosta salaatin pesusta sen verran että olen tosi tarkka pesemään salaatin lehdet ihan muutenkin en pelkästään nyt raskaana ollessa ja yleensäkin kaikki kasvikset pesen huolella.

Pissalla ei tarvi käydä yöllä enää ollenkaan,alkuraskaudessa piti käydä kerran tai pari.

EllyB farkkuja olen käyttäny jo pitkän aikaa kun ne jää masun alle nii on mukavemmat äitiyshousut kun sellaset mitkä menee mahan päälle. Äitiyspaitoja en oo viel käyttäny kun ne jää tyhmästi mahan kohdalta löysäksi,pitäskin mennä ostamaan sellasia tunika mallisia paitoja kun osa tavallisista paidoista kiristää masun kohdalta. Ja jotkut siistit mahan alle jäävät äitiyshousut pitäs käydä ostamassa. Mitkään vanhat housut mulle ei oo mahtunu aikoihin kun lantio ja takapuoli leveni oikein kunnolla heti alkuraskaudessa(oiskohan tällä kertaa tyttö tulossa). Kotona käytänkin aina semmosia löysiä housuja.

Esikoisesta mun paino oli ennen raskautta 48kg ja pari kiloa nousi ihan alussa ja sitte tuli pahoinvointi ja paino laski pari kiloa. Painoa kuitenkin tuli sitte 22kg,turvotus oli lopussa melkonen,muuten ei mitään läskiä tullu yhtään ja takaa päin ei edes näkyny että olin raskaana,poika oli yli neljäkilonen syntyessään. Kaikki kilot ja vähä enemmänkin lähti imettäessä. Ennen tätä raskautta painoin 51kg ja viime neuvolassa rv13+2 painoin 53,2kg. Nyt en painoa tiedä kun ei ole kotona vaakaa. Masu on pikkasen pullahtanu ja illalla on paljo isompi eli varmaan turvotusta. Kerralla en kyl jaksa paljoa syödä paitsi tänää syötiin grilliruokaa ja ennen oon jaksanu syödä vaan puolet siitä ja nyt söin kaikki ja jäi nälkä :eek: .Aamulla edelleen huono olo ja aina silloin kun on yli kaks tuntii syömisestä.

NallePuh rv15+3
 
Heippa!

Tänään oli sitten se np-ultra, ja kyllä aamulla jännitti ennen tutkimusta. Mut kaikki oli vauvalla hyvin. Vauvan pituus vastasi täysin kuukautisista laskettua aikaa eli ei muuttunut päivälläkään. Ei saanut laskettua niskapoimua ollenkaan vauvalle kun sitä ei vain ollut eli jäi miinukseksi, minulle oli täysi yllätys ettei tullut mitään lukemaa. Taitaa olla vain hyvä asia. =) Vauva nukkui aluksi, mutta kun kuunneltiin sydänääniä, niin johan vauva heräsi ja lähti taas karkuun alta pois. :LOL: Eipä taida meidän vauva pitää siitä että häntä kuunneellaan ja katsellaan masussa.

Ihanaa huomenna menee rikki se maaginen 12 viikkoa, jippii!

Äiti77 Rv 11+6
 
NallePuh; niintarkoitin niitä purkkeja mitä on myös 10% ja 3%.. niissä lukee tuoteselosteessa vain maito. Olen kyllä huomannut kun sitä myydään myös sellaisena yhtenä isona könttäpalana, että siinä on sitten pastöroitu maito... Mutta kun se säilyy avattuna vain 3päivää, niin ihan niin paljoa ei sitä tuu kuitenkaan syötyä, että sen saisi menee :D :p
 
ebbuliini Tilasin "miusta tulee isoveli" -paidan
täältä . Tuolla siis saa itse päättää, mikä teksti painetaan ja paita tuli todella nopeasti =) Googlettamalla löytyy myös lisää erilaisia liikkeitä.
Aina kun kyyristyy nostamaan poikaa pinniksestä, niin tuntuu että joku muljahtelee masussa. Ei taida tykätä siitä asennosta :D Musta tuntuu että mä syön kokoajan. Enkä mitään kevyttä ruokaa. Saa nähä minkälaises kunnos oon ens vuonna :whistle: *hipsii jääkaapille*
EV ja masukki 15+6<br><br>
 
Heisp!!
Painosta
Ekassa neuvolassa todettiin painoa 89kg, sitä ennen paino on vaihdellut 86-89kilon välillä melkein aina viikottain.... lähtöpainoksi korttiin merkattiin 86kg, toisella neuvolakerralla paina oli 87kg ja nyt jännitän ihan hirveesti ensiviikon perjantaita, kun vaaka yltää juuri ja juuri iltasin 84 kiloon.... että painon kutistumista liikenteessä
:/ tiesin jo alkuun että pikkusen ylipainoa on, ja sokeri rasitus on tiedossa puolen välin paikkeilla, mutta en usko että hirveästi ylimääräistä tuskin tulee, kun aika kiltisti oon syöny.


Kielletyt eväät
Maksalaatikkoa oon syönyt, punaviiniä olen juonut joskus lasillisen ruoan kanssa, graavilohta aion syödä jouluna ja keltuaisesta raakaa kananmunaa olen syönyt ja vielä toistaiseksi oon hengissä =)
Maksapaloja oon tässä jo vähän haaveillut joku päivä tekeväni, kun tekis vähän mieli....kaikki suolanen on aika paljon mieleen, mutta kyllä jäätelökin menee, kun sille päälle satun... ei oo oikein mitään "pakko-saada" ruokia...

Nimistä
Etunimiä on valtavasti mietitty, tytölle ois enempi vaihtoehtoja, pojalle on jotenki vaikeempi keksiä. Kummejakin on mietitty, mut ei oo kauheesti vielä kyselty tai mitään... ajateltiin pähkäillä ihan rauhassa ja kysellä sitten vauvan syntymän jälkeen.

Joulusta
Jouluna aatoksi mennään anopin luo ja joulupäivänä mun vanhempien luokse... poikakin tulee vasta joulupäivänä isälleen. Ei tehdä varmaan mitään ite jouluksi... ruskeita pipareita on, mut ei muuta varmaan... hyvä kun saa muutenkin joka päivä tehtyä jotain lämmintä ruokaa...

Kysymyksiä
Onko jollekulle tullut vahva tunne sukupuolesta jo??
Entäs syntymä ajan kohdasta??

Itellä oli vahva tyttöolo alkuunsa, alitajuntaisesti puhuu pikkuukosta tai jätkäsä/kaverista, mut nyt ei oo fiilistä oikein kumpaankaan suuntaan...

Syntymäajan kohdasta sen verran, et oon melko varma, et Iinuska syntyy toukokuun lopussa ja vielä kesken koulupäivän... Kauhean vahva fiilis siitä =)

Toivotan kaikille hyviä ja paksuhkoja vointeja=)

Maariana+ Iinuska 15+3
 
Hiiviö:Kävin Arlan sivuilla niin siellä luki näin:Arla Foodsin kaikki tuotteet on valmistettu pastöroidusta maidosta lukuunottamatta HØNG Grädd Danablu juustoa.
Kävipä nyt sitte tekemään mieli fetasalaattia :p
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.12.2006 klo 21:08 NallePuh kirjoitti:
Hiiviö:Kävin Arlan sivuilla niin siellä luki näin:Arla Foodsin kaikki tuotteet on valmistettu pastöroidusta maidosta lukuunottamatta HØNG Grädd Danablu juustoa.
Kävipä nyt sitte tekemään mieli fetasalaattia :p
No voi juma! Mutta kiitos kun kerroit, saan taas sitä lempparia :p Tosiaan tuoteselosteessa luki vain maito, niin en sitä sit uskaltanut ostaa. Huomenna kauppaan :whistle:
 
Moi! Onpahan mullakin nyt aikaa kirjoitella kun lapset pieneintä lukuunottamatta nukkuvat.
Mulla paino oli tippunut 2 kg ekasta neuvolakäynnistä, Täti kysyi heti onko ollut pahoinvointia. On ollut ja siitä johtuukin, näin kävi myös edellisessä raskaudessa. Tänään oli myös 12 vk:n lääkäri ja kaikki oli ok. Teki kyllä sisätutkimuksen niin nopeasti, et hyvä kun ehdin tajuta koko hommaa!
Meillä on nimet jotakuinkin valmiina molemmille sukupuolille, tosin itsesllä on vahva tunne että olis poika! Kerran olen erehtynyt näissä aikaisemmissa raskauksissa joten saa nähdä miten käy nyt. Aion kyllä kysyä rakenneultrassa kumpi on , jos suostuvat kertomaan ja näkevät. Aikooko muut tiedustella asiaa etukäteen? Meillä kolmesta ensimmäisestä ei tiedetty, mutta viime kerralla kysyin ja ultraajan varovainen arvio pippelistä, piti paikkaansa.
Meillä joulua vietetään ihan kotosalla, miehen veli ja äiti tulevat aattoiltana käymään.
 
Heippa taas!

Oli pakko tulla vähän jännittämään huomista np-ultraa! Mies odottaa vain näkevänsä jotain eloa masussa. Sitä ei kuulemma yhtään mietitytä turvotukset tai epämuodostumat tai muut. Ite oon jo ihan vakuuttunut siitä, että elossa on, mutta niskaturvotus ja mahdolliset jatkotoimenpiteet pitkine odotuksineen jännittää. Tietenkin pääasia mulle on nähdä pikkuinen vihdoinkin! Meillä on kyllä suttuset kuvat alkuraskauden ultrasta rv 7+4, mutta eihän sitä papua vielä ihmiseksi erottanut...

Mulla ei ole vahvaa tyttö- tai poikaoloa. Ihan alussa tai jo raskautta yrittäessä ajattelin vauvan aina poikana, vähän myöhemmin useimmiten tyttönä. Nyt se on vauva, tyttö tai poika, ihan sama! Haluaisin kyllä tietää sukupuolen viimeistään rakenneultrassa :p Synnyttämään lähden mielessäni aina aamuyöllä, niin kuin esikoisestakin. Esikoisesta lähdettiin sairaalaan klo 3 jälkeen ja poika syntyi klo 8.

Ja ah niin helpottavat 12 viikkoa täynnä täälläkin!

-ebbuliini rv 12+0-
 

Ihanaisen ihana vapaapäivä!!! Tätä olen odottanut, sillä aion leipoa pipareita ja laittaa joulupostin valmiiksi. Jäipä taas postin hoitaminen viime tippaan. Illalla myöhään vielä naputtelin perinteistä joulukirjettamme ystäville ja sukulaisille. Pipparkakkujen leipominenkin meinasi tyssätä ennen kuin oli edes alkanutkaan. Kaapista ei löyde sen enempää kaulinta kuin muottejakaan. Asumme väliaikaisessa vuokra-asunnossa odotellessamme unelmiemme kodin valmistumista. Iso osa tavaroistamme on pahvilaatikoissa kellarissa ja sieltähän ei siis saa mitään ulos. No, pitää kaupasta ostaa pikkuinen kaulin ja muuta muotti. Aion antaa ne sitten ystäviemme reilun vuoden ikäiselle tytölle, jota näemme joulun tienoilla. Tyttö on kuulemma saanut leikkihellan ym. keittövermeet, joilla tykkää leikkiä. Ihanaa päästä näkemään ystävää, joka on synnyttänyt reilu vuosi sitten. Saapahan sitten jutella ja kysellä kaikenlaisia vauva- ja odotusjuttuja. Täällä nykyisellä, uudella paikkakunnalla ei ole vielä liiemmälti ystäviä, ei oikeastaan yhtään:( Ehkä sitten ensi syksynä jossakin mammakerhossa voisi tutustua toisiin äiteihin.
Kauhia, kun en osaa kirjoittaa lyhyesti... Mahdatteko edes jaksaa lukea?!

Tervetuloa Satu! Mukava saada joukkoon uusia kesä-äityleitä!

Kiitos kaikille, jotka kommentoitte mun rakenne-ultraan menemistä! Varasin ajan ja se on tammikuun puolessa välissä. Harmi, kun mies ei pääse mukaan töidensä takia. Itse odotan innolla ultraa. Jotenkin toivon näkeväni tai saavani tietää, kumpi masussa polskii: tyttö vai poika.
Sama se, kumpi tulee, mutta haluaisin vaan tietää. Olen ehkä itsekin yllättynyt, miten utelias olen. Nimet meillä on jo valmiina molemmille. On ollut jo pitkään. Tytölle on tosiaan helpompi keksiä nimiä. Aluksi minulla oli poika-olo. Ehkä siksi, kun äitini kerran ehti kutsua masuasukkia pojaksi. Nyt välillä tuntuu, että tuleva pienokainen onkin tyttö. Välillä ei tunnu kummaltakaan. Mahtaiskohan masun muodosta tosiaan voida päätellä, kumpi tulee. Jonnakarhan ehdotti tyttöä, kun olen levinnyt mahan ohella muualtakin.

Yksi vinkki teille, ekä neuvolassa jo olette kuulleetkin. Meitä neuvola-täti neuvoi ottamaan kopion ultrasta saadusta kuvasta. Se on kuulemma sellaista paperia kuin kassakuitit, joista häviää värit pikku hiljaa. Väri voi myöls levitä, jos kuva joutuu kosketuskiin kostean kanssa. Ei siis muuta kuin kopiokoneen ääreen, jos haluaa katsella pikkuisen kuvaa vielä vuoden kuluttua.

Hankinnoista...
Me saamme serkultani kolme vuotta vanhat Emmaljunga-vaunut. Jee! Tosi kiva, ettei tarvitse uusia lähteä ostamaan. Kaikenlaista muutakin tvaraa saamme samaisesta perheestä. Tiedän, että serkkuni hankki laatutavaraa ja pitää niistä hyvää huolta, joten hyvillä mielin olemme. Vauvelin vaatteita varmaan ostelemme sitten uusina ja kirpparilta. Jonkilainen vauva-sänky on jossakin mieheni siskon varastossa. Jos se on ok, kaipa kelpuutamme sen. Kunhan pengomme ensin kaikki serkkuni varastot, niin sitten selviää, mitä vielä jää hankittavaksi. Kantoliinan olen kyllä ajatellut ostaa. Se vaikuttaa tosi kätevältä. Mistään repuusysteemistä en ole yhtään innostunut. KiitosHiiviölle, kun taannoin laitot tänne sen kantoliina-linkin. Siellä olen jo pari kertaa käynyt katselemassa.

Nyt taidan lähteä suunnittelemaan piparienpaistoa eli ensi kauppaan hankkimaan tarvikkeet.

Leppoisaa perjantaita teille!

Manteli- 76 ja msaumatkaaja 15+6rv

ps. En jaksa tarkastaa oikein kirjoitusta. Virheitä vilissee, mutta koettakaa saada selvää.
 
Ja taaskaan en jaksa kirjautua. Välillä aina pitää kirjautua vaan sen takia, että pysyy se salasana muistissa :)

Kata: Vitsit, mä olen vähän kade sulle kun sulla ei näy sitä mahaa. Mulla on vähän tuota pömppistä (lähtöpaino 71 ja pituus 169) joten nyt musta tuntuu, että pienikin turvotus heti korostuu. Ei mua sinällään haittais jos vaan siellä alamahan kohdalla ois jotain, mutta kun on tuossa ylenpänä "toinen" pikkuturvatyyny.

Mä en ole vielä juurikaan töissä kertonut ja ajattelin etten vielä kertoiskaan. Olen töissä bisnesmaailmassa ja siellä valitettavasti tällainenkin asia (että jään äitiyslomalle ja pois siitä oravanpyörästä) voi kääntyä jossain kohdin itseä vastaan. Esim. mielenkiintoinen projekti saattaa mennä sen takia jollekin toiselle " kun eihän se jaksa sen odotuksen kanssa tätä hommaa". Siksi olis parempi kun ei näkyis ollenkaan.

Joulusta Me lähdetään Pohjanmaalle mummolaan, se on sellainen pysyvä traditio. Jo nyt tekee mieli perinteisiä jouluruokia kuten kinkkua ja laatikoita. Maksalaatikkoa aion ainakin maistaa, kaloista ja mädistä en ole tehnyt periaatepäätöstä.

Nyt loppuu akku tietsikasta joten laitan tän eteenpäin ja jatkan myöhemmin.
 
Heissuli kaikille!

Onpahan taas tullut ihan hirmusesti kirjotusta tänne! Kiva lukea kuulumisia, kun en itse niin kovin usein jaksa kirjoitella..

Onko tosiaan niin, että suurimmalla osalla ei ole pahoinvointia eikä oksentelua enää? mä joudun kärsimään joka aamupäivisi tosta oksentelusta :/ ei kiva! Tätä on nyt jatkunut kohta kaksi viikkoa ja nyt viimeiset kome aamua olen oksentanut jo kotona kun aikasemmin tuli vasta töissä 10-11 aikaan. Iltaisin olen onnekis voinut hyvin ja ruokakin on maistunut :) Mulla on muina oireina ollu vähän päänsärkyä ja väsymystä :(

Kiva lukea np-ultra kuulumisia, vosiko pyytää, että kertoisitte vielä pituuden, ois kiva vertailla =)

Täällä on ollut puhetta rakenneultrasta ja sukupuolen määrittymisestä sen mukaan? Näkeekö siinä sitten usein sukupuolen? Mä kun olen ymmärtänyt, että siinä enemmänkin tsekataan, että sisäelimet on lähteneet kehittymään normaalisti?! Joku kirjoitii, että ultrakuvitsa kannattaa ottaa kopsut. Kiitos tiedosta, mulle ei ainakaan sanottu mitään ultrassa käydessäni!

Me ollaan kans mietitty nimiä, enemmänkin on tullut mielene tytön nimiä, mutta viime aikoina myös enemmän pojan nimiä :)

Painosta on ollut puhetta myös. Mulla on paino noussut noin 1-1.5 kg. Masu on pyöristynyt ja rinnat alkoivat kasvaman jo alusta asti. Arlan fetajuustosta on kans kommentoitu ja mä olen ollut lukevinani ruotsin/tanskankieleisestä selosteesta, että on tehty pastöroidusta maidosta. Mä olen ainakin syönyt sitä. Jouluna olen myös ajatellut syödä tuoretiskilta ostettua graavilohta, nami!

Loppuun onnittelut vielä kaksosten odottajalle (en nyt muista kuka olikaan :ashamed: ..) Vähäx ihanaa!!!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Terkuin, Ninnuli+veitikka
 
elin
Heippa!

Tervetuloa joukkoon, Satu!

Aion kyllä kysyä rakenneultrassa vauvan sukupuolta. Ei ole oikein ollut tyttö- tai poikaoloa. Joku nyt ehkä ampuu mut, mutta senkin uhalla paljastan, että hiukan salaa kyllä toivoisin tyttöä. Mulla on jo kaksi ihanaa poikaa, olisi kiva, kun olisi molempia. Mutta tottakai poika olisi ihan yhtä rakas ja tervetullut! :heart:

Mulla ois se lääkärintarkastus ens viikolla. Se olisi sitten toinen neuvolakäynti. Montako kertaa muut ovat jo käyneet neuvolassa? Hassua, kun tässä alussa ne neuvolakäyntien välit tuntuu niin tuskastuttavan pitkiltä, kun taas loppua kohden alkaa jo kypsyttää se jatkuva neuvolassa ramppaaminen.

Huomenna ois paikallisen VPK:n (vapaapalokunnan) pikkujoulut. Lainaisn äidiltä aivan ihanan iltapuvun sinne. Kangas on leikattu vinoon, niin se antaa juuri sopivasti myöten mahan kohdalta! Saas nähdä, kauanko jaksaa juhlia, vai hyytyykö meno heti ruuan jälkeen... :D

Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille!

Elin&Saara-Antero 14+0
 
Tervetuloa mukaan, satu, lisäsin sut etusivun listaan :)

ebbuliini ; Nooh, mitkäs on ultra kuulumiset?

Taas on jotenkin vähän vetämätön olo, pitää varmaan mennä köllimään sohvalle jos auttaisi. Ukkokin on koko päivän poissa kun on aamuvuorossa ja sitten koko työpaikan väki lähtee pikkujoulun viettoon.. Ollaan sitten pojan kanssa kahdestaan.

Vähän oon ollut taas jotenkin herkällä päällä, hormoonit vaivaa siis pahasti. Itken hirveän herkästi ja raivostun ihan pikkujutuista... onneksi itse tajuaa että johtuu niistä raskaushormoneista, niin esim. lasken 100, ennenkuin räjähdän... Muutenkin poitsulla ollut tänään kiukkupäivä, turhautuu kamalan helposti jos ei joku juttu onnistu, esim tänään kun auto ei mahtunut reiästä läpi, niin sitten auto sai kyytiä ja kiljuttiin... ARGH.

Joku kyseli siitä sukupuolen näkymistä rakenneultrassa... eli jos vauva on otollisessa asennossa, niin kyllähän sen sieltä voi samalla nähdä... Olen vaan kuullut, että monissa sairaaloissa on tullut käytännöksi, ettei sukupuolta kerrota vaikka jotain näkyisikin, koska arvio ei ikinä ole 100% varma ja sitten on tullut valituksia kun on 'luvattu' tiettyä sukupuolta.

Mutta kyllä mäkin aion kysyä, jos näkee, vaikka siihen en luotakkaan sitten kuitenkaan niin paljoa että lähtisin vaatteita ostaa ultran mukaan. Esikoisesta ei nähty sukupuolta vielä rakenneultrassa, jätkä istui jalat ristissä, vaikka kätilö vähän yrittikin kurkkia :D

-Hiiviö & Elvis 13+5-
 
En tiiä mikä piru tänään iskenyt tisseihin,aivan järkkyy tä kipu!!!
Tuntuu että ne räjähtää just ja maito ruvennu tuoksahtaan... =)

Tuo on varmaan totista totta että osassa työpaikoista kantsii pitää salaisuutena raskaus,sitä ihmisten suhtautuminen monasti muuttuu ja paljon..Usein vähän ikävämpään suuntaan.

Sain tänään rakenneultra ajan,tammikuun puolella se oli,en tarkkaan muista nyt...Ja juur tuosta syystä me kysästiin jo np ultrassa sukupuolta sillä usein rakenne ultrassa vauva on sen verran iso että jos kuvakulmaan ei saa vehkeitä tai sitä vehkeettömyyttä,niin se on siinä..

Kyllä kysästään että vieläkö samalta näyttää kun np:ssä luvattiin,mut oli kyllä niin selkee pippeli ja kassit että ei voi erehtyä.

Mutta on useempi lääkäri sitten ainakin tsekannu että miltä näyttää!!

Me siirryttiin 5 kk puolelle sitten jo..Jaiks kun aika menee nopeeta...
Ja jos loppuun asti ei ees mennä,niin ollaan kohta puolivälissä jo..Kaameeta. :snotty:

kata ja miska 16+0
 
Meinaa niin kiire olla aina ettei kirjoittaa ehdi tänne.
Eilen käytiin lääkäri neuvolassa. Sydänääniä ei saatu kuuluviin kuin sekunniksi kyseli että onko aikaisemmilta lapsilta saatu hyvin kuulumaan ja ihmetteli miksei tältä kuulu. Utrassa kuitenkin näimme että pieni sydän siellä sykkii ettei huolta ole. Vaavi oli niin aktiivisella päällä ja hankalassa asennossa ettei kunnon mittausta saatu aikaiseksi ja la:n tarkkuudesta ei ole niin tietoa sitten. Sisätutkimus kävi tosi nopeaa yks hujaus ja se oli tehty sanoi vaan että saat nousta.

Painon noususta sen verran että itsellä noussut jo 4 kg joka hirvittää kun tuota painoa on hiukan liikaa ennestään, sokerirasitushan tehdään sitten automaattisesti jossain vaiheessa. Syömään joudun vähän väliä kun on vieläkin huono olo ja pyöryttää, jos ei ole syömässä koko aikaa lentää oksennus ja siitähän se paino nousee...
Neitin (04/06)odotus aikana painoa tuli 20kg, Tyttären (12/96) aikana nousi 10 kg ja pojan (01/96) aikana 16 kg.

Nimi asiasta että meillä on pojalle valmiina mutta tytölle ei olla mietitty vielä vaihtoehtoja. Pojan nimi kun jäi viimeksi käyttämättä kun tyttö syntyi.

neljän äiti-82: Olipa kiva lukea että jollain muullakin on pienokainen kun toista jo odottaa. Meillä neiti on 8 kk ja rv 13+1 menossa ja masu kyllä näkyy. Pientä piilo v.ittuilua on kyllä kuulunut lasten ikäerosta sekä neitin että tulevan sekä isompien keskinäisestä (joka on 11kk) :D

Sukupuolta ei aiota kysellä etukäteen vaan jätetään se yllätys sitten saliin asti. Olen kyllä mieheltä kysellyt että mitäs jos tämäkin on tyttö haittaako se sanoi heti ettei sillä ole mitään väliä ja olin hyvin tyytyväinen vastauseen. Tuntuu vaan kun kuunnellut kavereita että jos ennestään on tyttö ja uusi tulokas ollut samaa sukupuolta niin pettymys on ollut suuri kun sitä poikaa ei ole tullut.

Jouluna ollaan kotona ja meille on tulossa talo täyteen porukkaa. Miehen äiti, sisko ja veli tulevat 22 päivä ja miehen isä 25 päivä ja minun vanhemmat tulevat aaton viettoon myös meille, velikin varmaan avovaimon kans käväsee. Mutta itse ei taida tarvita tehdä mitään jotenkin on alkanut tuntumaan sille kun anoppi on sanonut tekevänsä kaikki etukäteen ja tuovansa mukanaan tänne pohjoiseen ja loput tekevänsä täällä. Helppo joulu on tulossa siis.

Syntymäajan kohdasta: Kaikkia edellisiä lapsia olen yöllä lähtenyt tekemään ja niin taitaa käydä tämänkin pienokaisen kohdalla. La on 21.6 muttei tämä vielä silloin tule menee loppu kuuhun tai heinäkuun alkuun on vaan sellainen fiilis ja toisetkaan ei ole ennen la aikaa tulleet vaan hieman jälkijunassa.

Pitää mennä katsomaan mitä neiti tuolla huutelee.
Hyviä joulun alusia!





 

Yhteistyössä