~KesäMassut 2007~

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.12.2006 klo 13:38 Jonina kirjoitti:
Minäkin olen niitä kestovaippoja miettinyt. Meillä on kuivausrumpu, joten siinä suhteessa voisi onnistua. Mistä niitä saa hankittua ja minkä verran maksavat?

Itse tuoreena kestoilijana olen hankkinut tuolle kuopukselle kaikki kestovaipat uutena mm. näistä verkkoliikkeistä:
https://www.lastenverkkopuoti.com
http://www.jopatuu.com
http://www.pehmopeput.fi
https://www.nuppuliina.fi

Onhan nuo aika kalliita uusina ostettuina, mutta meilläkin vaipat jää kuopukselta vauvalle ja kun ajattelee sitä roskamäärää, mitä jää kertakäyttöisistä luontoon... :headwall: :saint:

Huomenna aionkin tehdä itse lisäimuja vanhoista käsipyyhkeistä ja flanellista, ettei ihan kaikkea tarvitse ostaa valmiina. :D

Kestoiluterveisin Riina-Niina ja satuaarre 14+5
 
Heippa!

Kiitos onnitteluista! Vaikka vähän asioiden edellä olinkin, kun sormuksiin kaiverretaan kihlapäiväksi 24.12. Eli aattona sitten kihlaudutaan virallisesti!

Mulla oli kanssa sama ongelma (kuin en nyt muista kellä...), että tavallisissa housuissa ei sietänyt olla, mutta esikoisen aikaan osetut mammahousut oli auttamatta liian löysiä vielä. Ostin siis yhdet uudet mammahousut hm:stä, sellaiset siistit suorat housut, joissa on matala vyötärö. Ne tuntuu nyt tosi hyviltä päällä, mutta epäilisin, että aika pian joulun jälkeen jäävät pieniksi... Jouduin ottamaan S-koon, kun M:t roikkui rumasti reisistä ja takapuolesta. Oli jotenkin tosi iso ero S:ssä ja M:ssä.

Ja sama homma kun jollain (en taaskaan muista kellä..) että ruoka on maistunut tosi TOSI hyvin, mutta paino ei vieläkään nouse. Vähän on laskenut edelleen. Mutta eiköhän se siitä lähde joulun aikaan nousuun...

Nyt täytyy lopetella, poika rupesi vaativaksi...

-ebbuliini rv 12+3-
 
Moi

nyt olen varma että vauvan liikkeet olen alkanut tuntemaan. viimeisen kahden päivän aikana on ollut sellaista et ihan ku joku vetäis sormella tuolta sisältäpäin ja sit on ollu paljon sellasta jännää elohiirimäistä tunnetta mikä on aika kivaa =)
mullakun on kohtu tossa edessä ja istukka kohdun takaseinässä ni ei niistäkään oo estettä liikkeiden tuntemiseen.
mäkin voin vielä kerrata ku täällä kyseltiin np-ultran mitoista. meijän vaavi oli silloin tasan 7 cm pitkä, mutta viikkoja sillon 13 ja vastas täysin. täällä on monet käynyt tosi aikaisin np-ultrassa.
seuraava ultra on sitten 15 tammikuuta joka on se rakenneultra.
niin ja syömisistä: en aio syödä YHTÄÄN sellaista mistä vois kuvitella saavansa sen pöpön. mieskin aina välillä sanoo et tota ei kyllä uskalla sulle syöttää, mikä on kivaa jos ei itte kaikkea huomaa. mutta en kyllä moralisoi muita ketkä syövät kun tämä on jokaisen oma asia. muutenkin on huomannut että kaikki idioottimaiset kommentit ja ohjeet lähipiiristä näin raskausaikana saa mut raivonpartaalle kun jokainen muka tietää kaikesta kaiken ja paremmin ku mä vaikkei ole itsellä aikomustakaan tehä lapsia. sit vaan haluaa olla erossa kaikista ja toivoa et sais ihan itse elää sitä omaa elämää.
lopuksi vielä tervetuloa katalle, juuri tollasia ihmisiä täällä kaipaan ketkä joskus huomioi toisten kirjoituksia ja kommentoi jollain lailla kun mä kirjottelen tänne ihan siksi että täällä on samassa tilanteessa olevia ihmisiä jolta olisi kiva saada tukea tähän uuteen ihanaan asiaan.
eipä ole paljon apua herunnut ja olen huomannut että täälläkin on ne tietyt "suositut" tyypit jolle aina jotain sanotaan, oli teksti sitten millainen tahansa. noh viimeksi pari tyyppiä sentään kommentoi kun hädissäni kirjoitin että pliis vastatkaa.
jokohan sain tarpeeksi purettua mieltäni.

Hani ja "Samppa" rv 16+0 (huomenna)
 
Heips!

Nyt on ollut pari päivää kyllä taas niin järjettömiä menkkakipuja että :/ ... Eilen illalla kauratyyny helpotti oloa, pitää tänäänkin illalla ottaa taas käyttöön. Molempina päiviä iltapäivästä alkanut... Kai se on vain niitä kohdun kasvukipuja, niin pitää vain luottaa.

Huomenna pitäisi varata aikaa siihen luomenpoistoon ja oon nyt jo ihan kauhuissani! Multa on yksi luomi poistettu, eikä se sattunut tippaakaan, niin en sit tiedä miksi nyt sit taas jännitän.

Ja sit jos sinne neuvolaan kehtaisi soitella siitä raskaustodistuksesta ja voisi vielä kysellä noista kivuista ja siitä, että jos muutenkin tulen hakee todistyksen niin voisiko niitä ääniäkin taas kuunnella.... :whistle: :ashamed:

Jotenkin vaan tuntuu inhottavalta, kun itsellä on sellainen olo, että on vaivaksi kun sinne soittelee ja varsinkin se, että kun haluaisi käydessä myös kuunnella äänet...

Mut nyt pitää viedä poika iltapesulle!

-Hiiviö & Elvis 14+0-
 
Heippa!

Näköjään on niin eri raskausviikkoina käynyt ihmiset np-ultrassa, joten vauvojen pituudetkin vaihtelee kovasti. Eihän sitä np-ultraa itse varata, vaan tulee valmis aika viikoille 11-12. Joku oli käynyt muutamaa päivää aikaisemmin np-ultrassa kuin minä ja vauvan pituus oli hieman pienempi kuin minulla. En tiedä onko eri sairaaloissa eri mitat mikä vastaa mitä viikkoa vai miten he sitten määrittelevät mikä pituus vastaa mitä viikoa?

Palstalla oli myös puhetta alkoholisti lapsien ulkonäöstä. Ainakin kunnon alkoholisti äitien lapsista näkee usein kasvon piirteistä lapsen kärsineen alkoholin vaikutukesesta. Heillä on pienet simät, roikkuvat silmäluomet, lyhyt huuli ym. Googleen kun kirjoittaa sana fas niin löytyy kyseisestä asiasta lisää tietoa. Tuskinpa kaikista lapsista se näkyy ja asiaa riippuu varmasti myöskin alkoholin määrästä raskausaikana ja käytön säännöllisyydestä.

Ruuista: myös minä olen ajatellut raskausajan välttää kiellettyjä ruoka-aineita, ettei sitten tarvitse jälkeenpäin katua omaa käyttäytymistään. En myöskään minä tuomitse muiden tapoja. Eiköhän jokainen osaa itse tehdä omat päätöksensä, mitä ohjeita noudattaa ja mitä ei, ollaanhan me kaikki aikusia ihmisiä.

Nyt sitten tietää jo sukukin raskaudesta ja kaikki tuntuu olevan tohkeissaan, niin kuin osastin odottaakin.

Käytiin tänään kirkossa kuuntelemassa ja laulamassa kauneimpia joululauluja. Ihan kiva oli ja tuli ehkä aavistus jouluntunnelmaa. Kunhan vaan vielä tulisi lunta jouluksi.

Hauskaa joulun odotusta kaikille!

Äiti77 Rv12+2
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.12.2006 klo 22:24 äiti77 kirjoitti:
Näköjään on niin eri raskausviikkoina käynyt ihmiset np-ultrassa, joten vauvojen pituudetkin vaihtelee kovasti. Eihän sitä np-ultraa itse varata, vaan tulee valmis aika viikoille 11-12. Joku oli käynyt muutamaa päivää aikaisemmin np-ultrassa kuin minä ja vauvan pituus oli hieman pienempi kuin minulla. En tiedä onko eri sairaaloissa eri mitat mikä vastaa mitä viikkoa vai miten he sitten määrittelevät mikä pituus vastaa mitä viikoa?
Siis kyllä meillä vaan piti itse varata aika niin np- kuin rakenneultraankin. Vauvojen pituudet vaihtelee kovastikin varmasti ihan siksi, että ultraajien kädet eivät ole niin tarkkoja, vaan pieniä mittavirheitä tulee väkisin. Ja vauvakin saattaa olla jotenkin kkippurassa, jolloin tulee pienempiä mittoja. Meidän sairaalassa ainakin ultrakone laski mitan perusteella mitä viikkoja vastaa ja sitten niillä oli sellanen taulukkokin mistä katsoivat.

Noista ruuista vielä. Mä kans oon nyt tullu siihen tulokseen, että parmpi vaan olla syömättä siivuakaan graavi- ja kylmäsavukaloja. Alkuun ajattelin antaa itselleni joulupöydässä luvan maistaa, mutta rupesin miettimään, että mitä jos se tosi huono tuuri onkin just mulla (mikä ei olis mikään ihme) ja listerioosi iskee, niin en voisi ikinä antaa anteeksi itselleni, että kalanhimoissani olen aiheuttanut vauvalleni vaaran. Luin sitäpaitsi, että kaloissa on luontaisesti listeria-bakteeria. Tätä en ollut tiennyt, luulin sen ilmestyvän vasta kuolleeseen kalaan, eli siis kalan tuoreuskaan ei ole tae sille etteikö siinä voisi olla listeriaa. Paistan savustuspussissa kirjolohifileen niin se on ainakin turvallista.

Alkoholin käytöstä on ollut puhetta. En koske alkoholiin raskausaikana, en tosin ole koskenut muutenkaan lähes kahteen vuoteen, joten raskausaika ei tee poikkeusta mun juomatottumuksiin. Mä en pidä lainkaan alkoholin mausta, joten ei tosiaankaan tee mieli edes alkoholitonta "alkoholia". Meikäläisen juomiset aikoinaan on ollut kyllä ihan täysin humalahakuisia :ashamed:

Ihan kun mullakin tuntuis pikkasen jotain liikettä, ihan 100% varma en ole, mutta samanoloista tunnetta on ollu mistä Hani kirjotti. Ihan ku tosiaan joku vetäis sormella tuolla sisällä ja sellasta lepattelua. Rupeis vaan pian tuntumaan liikkeet kunnolla. Se antaa kyllä mielenrauhaa kun tuntee vauvan olevan hengissä.

Tosta mielen herkkyydestä vielä. Pitäis tehdä joku eu-direktiivi, että ylisurullisten ja liikuttavien joululaulujen julkinen esittäminen/radiossa soittaminen pitäis kieltää B) Aamulla soi radiossa se niiiin surkea laulu tytöstä joka vie äidin haudalle kynttilää, no arvaahan sen että se sai meikäläisessä aikaan ihan mahdottoman vollauskohtauksen :ashamed: Onneks silloin olin yksin. Olis taas saanu hävetä jos olis ollu ihmisiä näkemässä.

Pitää varmaan munkin hetkohta vuodenvaihteen jälkeen aleista mennä hankkimaan äitiyshousut, alkaa kyllä siihen malliin kiristää vyötäröltä noi tavanhousut. Eikä kehtais lökäreissä kauheen julkisesti liikuskella. Tai sitten hankin sen vyöjutun, mikä se nyt olikaan, sellanen kuitenkin että omat housut jätetään auki ja laitetaan se vyöhomma siihen sepalukseen. Vois olla ihan kätsy.

Se olis sitten tällä viikolla joulu :xmas: Kunhan saan nää yöt taas valvottua täytyy ottaa loppukiri jouluvalmisteluissa.

Teppana & pikku-ukko 14+0. Jihuu 15. viikko pyörähti käyntiin :D <br><br>
 
Hanille kiitoksia,lämmitti mieltä kovasti.
Mulla on ollut jotenkin niin oireetonta tä raskaus että ei siitä kauheesti ole kertomista täälllä.Ja vielä näin neljännessä raskaudessa on juttuja jotka kaameesti mietityttää ja muistan mitä oli esikoista oottaa.Kaikki uutta ja mieltämullistavaa.

Noista np mitoista.Kyllä sikiöt kasvaa samaa tahtia n.20 viikolle asti.Siitä eteenpäin vaikuttaa perintötekijät.
Lääkäriltä jossain raskaudessa kysäsin,mistä he saa ne mitat,joita vertaavat-kun kone sen sanoo mitä viikkoa vastaa.

Sanoi että ne "tulee koneen mukana" eli saattaa olla ohjelma joihin syötety standardi suomalaisten mitat.Joissain voi olla esim brittimitat.


Sekä tuo inhimillinen virhemomentti,pienessä varressa tuntuu pienikin heitto.
Meillä no mitta oli viikolla 12+1 6,1 cm joka vastas kokoa 12+5.ELi raskaus ois ollut 4 päivää edempänä taikka mittavirhe!!

Nuo ultrathan ovat arvioita vain,todellista kokoa me kun ei saada tietää.

Masu alkaa täällä jo vähän näyttää kasvun merkkejä... =)
Aamuisin ja vielä päivällä aika littana,mut iltasella pikkusta pallukkaa alamahalla havaittavissa!!!
Voi kun kivaa!!Mä saan jouluks masun!!

Ihanaa jouluviikkoa,otetaan rauhallisesti eiks joo..Toi oli vähän kai mulle tarkoitettu,vähän tuppaan riehaantumaan... ;)

kata ja miska 16+3
 
Hei!

Np-ultra oli sitten viime viikolla. Kaikki oli hyvin.
Eläväinen vauva siellä polskutteli.
Niskaturvotus oli 0.9mm ja pääperämitta 6.2mm (rv 12+2 tuolloin).

Isosta perheestä mekin olemme aina haaveilleet,on vaan ollut niin vaikea ja pitkä taival tämä raskaaksi tuleminen... Paljon mahdollista on, että tämä tuleva lapsi jää ainoaksi kultakimpaleeksemme.
Ja hänestä olemme kiitollisia joka hetki.

Hyvää joulua kaikille! :xmas: :xmas: :xmas:

Anni rv 12+6 :heart: :heart:
 
Moi vaan kaikki!

Mahtuisinkohan miekin vielä mukaan..? Esikoista ootan, laskettu aika on 18.6. ja OYSiin mennään :). Olen lueskellut näitä juttuja jo vaikka kuinka kauan, mutta ei ole tullut rekisteröidyttyä aiemmin.

Kaikki on ihan uutta ja jännää.. Odotan, josko vielä tän vuoden puolella tuntuis ekat liikkeet, vaikka voihan se olla ettei niitä vielä viikolla 15-16 pääse ensikertalainen tuntemaan.. Rakenneultra on ensi vuoden alussa, ja se kyllä jänskättää. Np-ultrasta ei meidän neuvolassa ollut mitään puhetta. Sydänäänet on kuunneltu ja massuasukkia on käyty kurkkimassa yksityisellä ultrassa, oli kyllä hienoa nähdä pieni vilkkaasti polskimassa siellä :).

Lapsilukumäärästä.. Vähän vaikea sanoa. Kun tää yksi ensin saatais kunnialla maailmaan :). Kaksi lasta olis varmaan mukavaa saada, mutta aika näyttää..

Muistaako muuten kukaan sitä ketjua, jossa oli niitä "lapsi tulossa"-runoja? Yritin ettiä sitä, heikolla menestyksellä. Jos jollain on muistissa, niin jaksaisitteko linkittää? Kiitos :)

Niini ja massuasukki, kohta alkaa rv 15 :)
 
Niini; Tervetuloa mukaan, lisäsin sut tuonne etusivun listalle!

Teppana; oletkos sä ihan asunut hyvinkäällä vai muuten vain sukulaisia siellä? Milloin olet asunut? Olet meinaan samaa vuosimallia kuin mun mieheni, että välillä on tullut todettua että maailma pieni paikka on :whistle:

Täällä tuntuu olevan nyt vähän hiljaista, varmaan jouluhässäkät ihmisillä päällä jo... Mulla on kaikki jo melkein valmista, lahjat on ostettu ja kinkku :D Laatikot tulee kaupasta joten niitä vasta sitten aattona... Joulusiivouksenkin jätän suosiolla perjantaihin tai lauantaihin kun kerkee muuten tässä välissä tulemaan sotkua.

Mä tossa tutkin mahaani peilin edessä ja kun nuo makkarat tuosta edestä kasaa ylemmäs ( :D ) niin pientä kumpua siellä oli jo havittavissa... ja ihan kovaa kumpua, että vauvamassua se taisi olla... ja sit vähän säikähdin kun löysin sellaisen kovemman muhkuran masusta, mutta tajusin, että se oli melkein se kohta mistä äänet silloin kuului, että olisiko se vaavi voinut olla...? Vai oonko mie ihan vainoharhainen?

Kaikkea sitä kyllä kuvittelee raskaana ollessa :D Kyllähän tässä vielä jännittää että onko kaikki hyvin ja ja... mutta on ollut levollinen ja positiivinen mieli ihan yleisesti ottaen, että uskon, että kaikki on hyvin... viime km:n jälkeen olen uskonut, että jos joku olisi vialla niin oma keho ja mieli antaisivat jotain merkkiä asiasta, koska silloin viimeksi 'tunsin' että kaikki ei ole hyvin, oli koko ajan sellainen olo, vaikka eihän sitä tietty halunnut uskoa..

Liikkeitä kovasti odotan!! Menee varmaan tuonne ensi vuoden puolelle, vaikkakin jos keskimäärin kaksi viikkoa aiemmin toissynnyttäjät liikkeet tuntevat niin mulla se olis sit viikolla 16+... Toivotaan :)

-Hiiviö & Elvis 14+1-
 
elin
Meillä jää lapsiluku tähän kolmeen. Ollaan vähän suunniteltu sterilisaatiota kolmannen lapsen jälkeen. Vielä vähän väännetään siitä, kumman piuhat katkaistaan, miehelle kun tuo toimenpide on teknisesti paljon helpompi tehdä. Miehellä vain istuu sitkeästi käsitys, että sitten menee potenssi samalla. Minä joudun luultavasti vähän tappelemaan sterilisaatiosta, kun olen vasta 25 lapsen syntyessä, vaikka onhan tuo lain mukaan annettava kolme lasta saaneelle. Kaveri sai ihan tosissaan perustella valintaansa 27-vuotiaana. Olivat sairaalassa kyselleet kaverilta tämän miehen kuullen, että mitäs sitten, jos sinulla on joskus uusi mies. Onhan tuokin tietysti huomioitava seikka, mutta musta tuntuu, että en jaksa olla äitinä kuin kolmelle. No, täytyy tätä asiaa jokatapauksessa vielä harkita, peruuttamaton juttu kun on kyseessä.

Kiva kun ollaan saatu vieläkin uusia joukkoon, tervetuloa vaan kovasti! :)

Mukavaa alkavaa jouluviikkoa!

Elin ja Saara-Antero 14+3
 
kata32 pikaseen
Joo,kannattaa miettiä tuo lapsiluku sillä peruuttamaton juttu.Mä tapasin nykyisen mieheni 28 vuotiaana ja nyt toka tulossa siis.25 vuotiaana olin raskaana ja luulin olevani onnellinen liitossani.Silloin kaksosia ootin eli myös 25 vuotiaana kolme lasta.Koskaan en silti aatellut että sterilisaation tekisin niin nuorena.En ehkä vieläkään vaikka enempää en halua.

En tietty tarkoita että muille näin kävis,mutta tä oli mun historiikki.Ja suhde meni tosi rumaksi,jouduin hakeaan lähestymiskiellon exää kohtaan.Ihminen voi hajota ja tulla aivan kaameeks,onhan tästä esimerkki tuo Paulan mies joka 69 järkyttävää kertaa löi puukolla vaimoaan,oman lapsen ollessa vieressä...

Eräs lääkäri sanoi mulle,aika karmeeta maalaili mutta sanoi että jos onnettomuus vie mun lapset niin mieti ettet koskaan olisi enää äiti.Eläville lapsille.

Musta kierukka on hyvä vaihtis,sen varmaan otan tämän jälkeen.

Joo,mentävä!

kata ja miska 16+3
 
No onpas tosiaan hiljaista täällä. Oltiin jo tiputtukin tokan sivun alimmaiseks. Taitaa tosiaan joulukiireet painaa ihmisillä.

Hiiviö Olen juu asunut Hyvinkäällä lähes koko pienen ikäni, vuodesta 1979 vuoteen 2001. Jos miehes on asunu tona aikana Hyvinkäällä, voin vaikka tietääkin, sillä aika paljon oman ikäisiä tyyppejä Hyvinkäältä tiedän. Maailma on tosiaan pieni. Mitä uskomattomimmissa tilanteissa saattaa törmätä tuttuun.

Kata Ihana työnimi teidän vaavilla :) Meidän keskimmäinen pojista on Miska ;)

Niini tervetuloa porukkaan! Kyllä tänne vielä mahtuu =)

Nyt alan olla kyllä melkoisen varma siitä, että tunnen liikkeitä. Sellasia tönimisiä masusta tuntuu, että ei ne kyllä eksyneitä pieruja ole.

Ihanaa viimenen yö ja sitten alkaa kunnon jouluvapaat! Seuraavan kerran tarttee tulla vasta tapaninpäivänä yövuoroon, kävi kyllä tosi hyvä mäihä näiden jouluvuorojen kanssa, meinasin alkuun joutua jouluks töihin, mutta en sitten joutunutkaan!!!

Teppana & pikku-ukko kohta puoliin 14+1
 

Upsista samalla, ollaanpas taas pudottu ja kunnolla =)

Tosta lapsiluvusta myöskin, olen miettinyt myöskin tuota sterilisaatiota, mutta sama vääntö ollut meillä, että kummalle... Tuollahan oli keskustelu avattu siitäkin, että oli tullut sitenkin jotkut raskaaksi, eli ei näköjään ole siihenkään luottamista, kuten ei mihinkään muuhunkaan... Mulla oli aikaisemmin hormonikierukka, joka oli kaikin puolin hyvä vaihtoehto, kuukautiset oli lähes olemattomat, kuukautiskipujakaan ei siis ollut jne. Mutta kun sain siitä aknen, sekä naamaan, että selkään, ei ollut hauskaa.. :ashamed:
Tuntuu oelvan niin, että meikäläiselle ei sovi mitkään hormonimuutokset.. Pileeritkään eivät sovi, aiheuttavat päänsäryn. Ja nytkin raskaana ollessa naama on kukkinut, nyt tosin selkä enemmän :(
Mutta tosiaan mietittävä on jotain, koska luulen, että viimeistä viedään meillä, se on sitten siinä.

Ja liikkeet, olen mielestäni tuntenut pari vkoa satunnaisesti pientä vipinää alavatsalla, lähinnä makuulla ollessa, ja kyllä luulisin jo tunnistavani ne liikkeet vauvaksi, eikä karanneeksi pieruksi, kuten tuolla myös joku sanoi :LOL: Ihanaa, en jaksa odottaa, että tunnen ne jatkuvasti, sitten voi tavallaan itse tarkkailla, että vauvalla on kaikki hyvin, kun liikkeet jatkuvat..

Mitens teillä muilla nämä työasiat? Mä jään työttömäksi nyt vuodenvaihteessa, osittain jo omasta tahdosta, työsopparia ei oltaisi jatkettu kuin muutamalla kuukaudella enää raskauteni takia ja ehkä muutenkin.. Tää on mulle ihan ok näin, saanpa ennen vauvan syntymää keskittyä tulevaan isosiskoon ja -veljeen... Jotenkin vaan mietityttää jäädä kotiin, muistan kyllä hyvin, kuinka seinät kaatui niskaan kun olin näiden vanhempien lasten kanssa yhteensä neljä vuotta kotona... Noh, tosin nyt on eri asia, kun esikoinen menee kouluun jne, on vaan yksi vauva ja toiset jo isompia, vähän erilaisia virikkeitä äidillekkin =)

Jatkanpa tästä töitä :ashamed:

Hyvää päivänjatkoa kaikille!!!

T:Jonna ja "Pikkuinen" 14+4
 
Huomenia!

Nostelen tässä, kun ollaan taas pudottu tosi alas...

Noista liikkeistä...mieki olevinaan tunnen jotain. Kädellä kun kevyesti painaa vatsaa, ja odottaa paikallaan hiljaa, tuntuu sellaista jännää liikkumista, kuin kuplintaa. En sit tiiä, että kuvittelenko kaiken vai miten. Kun periaatteessa niitä ei viel ensisynnyttäjän pitäis näillä viikoilla tuntea. Tiiä häntä sitten.

JOkos ootte joulua kovasti laittaneet? Mie en hirveesti, ku juhlitaan joulua anoppilassa ja mun siskon luona. Ihan kiva ku joulu tulee...kun tulis vielä luntakin...

Mukavaa päivänjatkoa kaikille odottajille!!! :heart: =)

Terveisin: Kesäheinä-81 14+2 :heart:
 
Heipsan taas!

Mä oon ollut nyt vanhempieni luona viikonpäivät ja netissä en ole siksi viikkoon käynyt. Nyt oon siskon opiskelukaupungissa käymässä eikä hänelläkään ole nettiä, mutta tulin tänne yliopiston koneelle siskon tunnuksilla. Oli paljon kyllä tullut uutta tekstiä, jota oli kíva lukea. Mainas kyllä vaan lukiessa tulla huoli vauvasta, kun niin moni täällä vauvan voinnista huolehtii. Mä en oo huolehtinut oikeestaan yhtään viime neuvolan jälkeen (se oli rv 11+6), mutta nyt tuli sellainen olo, että haluaisin taas käydä kuuntelemassa sydänääniä. Mun maha on kyllä alkanut vähän kasvaa ja pahoinvointia on edelleen, joten eiköhän vauvalla ole kaikki hyvin. Yhtenä päivänä meni maailma ihan mustaksi ja meinasin pyörtyä, mutta pienen hetken kuluttua kaikki oli taas ok. Varmaan johtuu verenohenemisesta tuo, luulen.

Mä oon vältellyt parhaani mukaan [/b]kiellettyjä ruoka-aineita, enkä aio syödä mitään, minkä epäilen vaarantavan vauvan. En vaan vois antaa itselleni anteeksi, jos vauvalle sattuis jotain mun takia. En mene edes lähelle tupakoivia ihmisiä, kun ajattelen, että Paavolle tulee siitä paha olla. Oon ehkä vähän liiankin tarkka ja lähipiiri mulle vähän hyväntahtoisesti naureskeleelin. No, en pane pahakseni, oonhan mä aika huolehtivainen. =)

Me haluttais melko iso perhe, jos vain saadaan. Neljä lasta ei ois mun mielestä yhtään liikaa.

Lapsen sukupuolesta on juteltu. Mulla oli aluksi vahva tyttöolo, sitten taas vähän aikaa poikaolo ja nyt taas tyttöolo. Tyttöolo on kuitenkin vahvempi. Saapa nähdä muuttuuko mun tuntemukset vielä. Varmaan rakenneultrassa kyllä kysytään lapsen sukupuoli, jos se vaan näkyy.

Nimiä ollaan jonkin verran mietitty. Paljon on ollut vaihtoehtoja, mutta mitään varmaa ei vielä tiedetä. Varmaan jää lopullinen päätös vasta kesälle.

Hani: Noiden liikkeiden tuntemisesta. Eikös sinulla ole esikoinen tulossa? Ajattelin vain, että koska sulla tuntuu nuo liikkeet jo nyt, niin ehkäpä ne voi mullakin ruveta pian tuntumaan. :) Vaikka yksilöllistähän se taitaa olla.

Hyvää joulunodotusta kaikille! Ja tervetuloa uudet ja Pennonen joukkoon! =)

Katziina ja Paavo 14+4
 
Näin ekaa kertaa vauvaunta... Ihmetytti siinä neuvolatätin käytös, kun lähti tutkimuksen jälkeen pois huoneesta ja jätti oven selälleen. Sinne jäin pukemaan kaikkien nähtäville (oli olevinaan ultrattu alakautta, vaik en sellasta unesta muista ja huone oli olevinaan jonkun koulun aulan tuntumassa). Sydänäänet kuulu tosi hiljaa, mut poikanen oli voimissaan... Mulle sanottiin, että ihan varma poika on. Hassu fiilis oli kyl herätessä...

Kuplan poksahduksen ja vähän tönimistä oon ollu tuntevinani masussa, mut en uskalla juhlistaa... Saattaa olla toiveajattelua tai muita tuntemuksia, kun tosiaan etuseinässä oleva istukka vaimentelee. Kai ne sit vauvan liikkeitä on, jos niitä jatkuvasti tuntee... Seurailen tilannetta.

Ihan omaa napaa nyt vaan tällä kertaa... Kommentoin sit myöhemmin. Mukavaa päivää!

*Muoks* Piti vielä PS:nä lisätä, että oli kiva mennä illalla nukkumaan, kun sato lunta ja aamulla herätä kattomaan talvista maisemaa... Pysyis vaan valkeena. :D <br><br>
 
Teppana No ukko myös asui Hyvinkäällä siitä 79-2000 luvulle asti ennekuin muutti helsinkiin muutamaksi vuodeksi ja sit takas mun luo Hyvinkäälle ja nyt ollaan vuosi asuttu Vantaalla. Paavolassa tuo on asunut ja siellä aika paljon pyörinyt :whistle:
Itsekkin asunut oikeastaan koko elämäni Hyvinkäällä, nyt vasta tosiaan muutettu muualle, mutta mä olen sen verran nuorempi (vm.85)...

Jonnakar; Mulla on myös niin, että työttömänä jäin äitiyslomalle esikoisesta ja nyt olen hoitovapaalla sitten ja sitten taas suoraan ä-lomalle.. Kotona tulee varmaan oltua vielä se pari vuotta... Oma moka oli tavallaan, kun jäin työttömäksi, olin sellaisessa rekrytointi firmassa töissä ja en viihtynyt siellä ja työ oli henkisesti aika raskasta, niin päätettiin työsopimus sitten yhteissovussa. Välillä murehdituttaa tulevaisuus ja se miten työntekoon pääsee taas kunnolla kiinni, kun niin kauan ollut kotona ja työkokemusta ei ole kauheastikertynyt, mutta mulla on kuitenkin ammatti, ihan hyvillä papereilla vielä. Nyt siis aion olla lasten kanssa hyvällä omalla tunnolla kotona, kyllähän nitä töitäkin kerkeää sitten tekemään. (vaikka onhan tää kieltämättä joskus vähän päätä hajottavaa).

Liikkeistä sen verran, että eilen illalla kun menin nukkumaan, ennen unen tuloa tunsin n.4-5 'poksahdusta' masulla, nyt siis olen ihan tohkeissani, että voiko ne olla...? Toisaalta en millään meinaa uskoa, on tota varamassuakin tossa ja esikoisesta tunsin liikkeet vasta viikoilla 18... Täytyy taas illalla mennä sänkyyn pötköttelemään ja kuulostelemaan tuntuuko siellä mitään :)

Ja ai niin, joku niistä synnytys veikkauksista kyseli... eli mulla on aiemmin ollut sellainen olo että varmaan 38+ viikolla rupeaa tapahtumaan, niin eilen sitten kalenteria selasin, niin iski siellä 7.6 silmään... joten veikataan, että silloin syntyy ja yöllä synnytys käynnistyy lapsiveisen menolla :D

Täällä on maa valkoinen :xmas:

-Hiiviö & Elvis 14+2-
 
Piti taas tulla nettiin aikaa kuluttamaan, joululoma on alkanut! Tosin pitäisi jaksaa tehdä vähän opiskeluhommia, mutta olkoon nyt vielä hetkisen :).

Liikkeistä Oon miekin pari kertaa luullut, että siellä joku mukeltaisi, mutta en voi oikein olla varma ja kun on niin aikaista vielä.. Ehkä kuvittelen, mutta joskus kun istuu ja housut painaa massua, niin tuntuu pikku kuplintaa tai vähän kuin joku tönäisisi! No, eiköhän pieni vielä joskus ala monottaa niin, ettei voi erehtyä ;). Istukka on kuulemma sivulla ja aika takana, eikä edessä pitäisi kovin vararengastakaan olla.

Sukupuolta on vähän arvailtu, että olisko tyttö.. Se vain tuntuu tytöltä. Aattelin, että kysyisin rakenneultrassa saavatko selville kumpi siellä uiskentelee, mutta tottakai oli se kumpi tahansa niin tervetullut on :). Nimi tuli jotenkin luonnostaan, vaikkei sitä oikeastaan mietittykään! On kai se höpsöä tässä vaiheessa aatella nimiä, mutta niitä on kiva makustella ja miettiä. Synnytystä en oo vielä uskaltanut miettiä ollenkaan!

Onko meidän joukossa muuten muita opiskelijoita? Aiotteko päntätä viimeiseen asti vai jäättekö äitiyslomalle jonkin aikaa ennen laskettua aikaa?

Vauvamassua mulla ei vielä varsinaisesti ole, mutta housut ei enää halua mahtua päälle vaikka olinkin neuvolan mukaan laihtunut! Kävin katsomassa äitiyshousuja ja, anteeksi vaan jos joku tykkää, tulin siihen tulokseen että nämä laitan päälleni vasta kun on aivan pakko. Tietääkö kukaan, mistä saisi nättejä mammahousuja? Tarvisin vielä oikein pitkät, kun jaloissa löytyy mittaa, ja mielellään vielä suorat tai levenevät. Olenkohan liian nirso :kieh: .. Yhdet sellaiset cargo-tyyliset löysin, mutta ne oli auttamattomasti liian lyhyet.

Mukavaa joulun odotusta kaikille :xmas:

Niini ja massuasukki 14+0
 
Niini:Mä ostin omat äippäfarkut hennesiltä, on siis nämä yhdet ja ainoat, kun muut ei mene enää päälle :ashamed: Mutta piti sanomani, että vaikkei siellä (netissä) kovin laaja se valikoima ole, niin ainakin nämä oli mun makuuni..

Tälläset ehkä hiukan "kuluneet", hieman levenevät ja farkkuosa on tuohon mahan alle ja siitä lähtee sellanen resori.. Mun mielestä on ihanat päällä!

Mä en ainakaan myöskään lähe mihkään telttoihin pukeutumaan, jostain olis kiva löytää jotain edullista ja hyvän näköstä.. Huutonetistä muuten huusin yhden tosi kivan paitapaketin, jossa oli 10 äitiyspaitaa. Tulee paljon halvemmaksi kuin hakea kaupasta....

Hiiviökö? mulle vastaili äsken.. Mun piti sanoa, et olin kans työtön, kun jäin esikoisesta äippälomalle ja siitä vaan seuraavaa pukkas.. Nyt oon ollu pari vuotta töis ja luin samalla uuden ammatin, että luulen, et tekee meille kaikille ihanaa kun saadaan "hengähtää".. =) Isäntäki varmaan tykkää, kun taas rupee huusholli oleen siistimpi ja ruoka pöydässä ruokkiksella ;)
 
Iltapäivää kesämassuille!

On taas tullut vietettyä hieman nettitaukoa kun flunssa iski päälle ja nyt on sen karkoitusprojekti päällä, eli lepoa, lepoa ja lepoa.

Ruokakeskusteluja on käyty täällä, mä oon päättänyt olla kokonaan syömättä neuvolan mustalle listalle joutuneita ruokia, mutta päätöstä helpotti myös se, ettei listalla ole juurikaan mitään mun suuria herkkuja. Ainoat jutut, mitä olen kaivannut, on viini ja juustot (esim. brie ja sinihomejuusto), mutta muuten on helppo kieltäytyä kun en esim. graavilohesta tai maksalaatikosta välitä yhtään.

Liikkeitä olen yrittänyt tunnustella vaikka toisaalta mielessä on myös se, että ne voi tuntua hyvin vaikka vasta silloin 20. viikollakin. Mutta silti välillä on tuntunut sellaisia epämääräisiä hipaisuja, nykäisyjä tai perhosen lepatuksia, joita kuvittelen vauvan liikkeiksi. :heart: Eri asia sitten, onko ne niitä vai jotain ihan muuta :D

Lapsiluvusta sen verran, että sekä miehellä että mulla on ollut toiveissa ja ajatuksissa kaksi lasta. Molemmat myös ollaan kaksilapsisista perheistä itse. Mutta ei tiedä vaikka sitten vielä joskus kolmatta yritettäisiin, saa nähdä nyt kun tämä ensimmäinen saadaan kunnialla maailmaan. B)

Katziina kirjoitteli että haluaisi kuulla taas sydänääniä, sama vika!! Mun tekis kovasti mieli soittaa neuvolaan ja kysyä voisinko tulla sinne, mutta sitten en kuitenkaan kehtaa, kun just puoltoista viikkoa sitten käytiin siellä (siis ihan peruskäynnillä). :ashamed: Ehkä tää hinku päästä kuuntelemaan sydänääniä helpottaa sitten kun liikkeet alkaa tuntumaan. Toivottavasti. :)

Samoin kun Jonnakar, mäkin oon tilannut yhdet mammafarkut ja sit toiset mustat työhousut HM:ltä netistä, ja oon tykänny tosi paljon. Istuu hyvin ja tosi mukavat jalassa.

Kivaa joulunodotusta kaikille!


:heart: Nti Kesäheinä & pikku-kesis 15+6 <br><br>
 
elin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.12.2006 klo 13:00 Niini kirjoitti:
Onko meidän joukossa muuten muita opiskelijoita? Aiotteko päntätä viimeiseen asti vai jäättekö äitiyslomalle jonkin aikaa ennen laskettua aikaa?
Olen kyllä jo valmistunut, mutta esikoista odottaessani räävin opintoviikkoja kasaan reilusti virallisen äitiysloman alkamisen jälkeen. Pakko myöntää näin jälkeenpäin, että olihan se aika rankkaa. Toisaalta oli kyllä kiva jäädä sitten kesä- ja äitiyslomalle, kun mikään ei jäänyt kesken. Tai siis sain kaikki kakkosvuoden opinnot tehtyä. Kakkostakin odotin opintojen keskellä, mutta hän syntyi vasta heinäkuussa, joten kesälomani ehti alkaa reilusti ennen äitiysloman alkua.


( . )
Lääkärintarkastus oli tänään. Sydänääniä piti hakea kauhean kauan! Onneksi aina välillä saatiin kuulumaan pari sykähdystä, ettei tarvinnut panikoida. Vauveli vain paineli doppleria karkuun! :D No, kuului se syke sitten viimein, oli aika ihanaa kuulla! Paino oli pudonnut ekasta neuvolasta. Pahoinvoinnin takia syöminen on jäänyt lähinnä napostelutasolle, mutta nyt kun ruoka taas maistuu, niin eiköhän se paino siitä lähde taas noususuuntaan.

Enää yksi kokonainen työpäivä ennen lomaa! Torstaiaamuna onkin vain joulujuhla, ja koska päiväkotilaiset lähtevät aamulla teatteriin, niin ehdinpä minäkin vielä kampaajalle! (Ei siis tarvitse ampaista juhlan jälkeen hakemaan poikia)

Elin ja Saara-Antero 14+4
 
Olen lueskellut teidän kirjoituksia listeriasta ja tänään iski meikäläiselle paniikki, sillä eilen illalla isäntäkin ihmetteli, että miten meidän jääkaappi ei pysy kylmänä!?!
Olin jo parina päivänä päivitellyt samaa, mutta ei mies uskonut, ennenkuin itse huomasi! \|O

Soitin neuvolaan päivällä ja kyselin, että miten se listeria todetaan ja voidaanko sitä hoitaa.
Verikokeella todetaan ja ei ole hoitokeinoa, eli turha mun on nyt labraan mennä, jos olen sen listerian saanut jääkaappitavaroista. :headwall:

Alkuraskaudesta listeria on vaarallista, koska aiheuttaa keskenmenoja, mutta ei kuulemma enää näillä viikoilla pitäisi mitenkään vaikuttaa odotukseen.

Nyt sitten vaan toivotaan parasta, ettei mulla ole sitä listeriaa ja vauva elää ja voi hyvin masussani...

Panikoiva Riina-Niina ja satuaarre 15+0
 
Heippa!

Te jotka olette jo tunteneet tai aavistelleet tunteneenne vauvan liikkeitä, missä kohdassa teillä on istukka? Itsellä on edessä, ja sanotaan että silloin liikeet tuntuisi paljon myöhemmin. Onko siis totta, että ensisynnyttäjänä voisin tuntea liikkeet vasta viikolla 20? Onko kokemuksia? En vaan millään jaksaisi odottaa niin kauan...

 

Yhteistyössä