~KesäMassut 2007~

Voih..oli niin paljon juttua tullut,vaan mitään ei muista.Oon nukkunut viime yönä katkonaisesti 4 tuntia,Maisalle nousi korkee kuume yöllä...

Nytkin tuossa kyljessä häärää...

Meillä ikäeroa tulee kans vajaa 2 vuotta ELi Maisa täyttää 2 heinäkuun 1.
No,kuukausi vajaa 2..Tai ei sitä tiiä koska Miska siis syntyy,mut la:n mukaan.

Sitten on nuo isommat,jotka silloin on vanhin 12,5 ja kaksoset 8 sekä miehen poika samaten 8.
Heistä on kyllä jo isosti apuakin..

Miehestä en tiiä,kuinka isyyslomaa voi ja pitää,yrittäjä kun on... :/

Jaahas,neiti vääntää syliin...
jatkuu toiste.

kata23+0
 
Huomenta!

Nyt kun on saikulla niin on aikaa kirjoitella välillä tännekki. Niin kerroinkohan edes, että sain kaksi viikkoa sairaslomaa kipeisiin supisteluihin(?)..rade pukkaa täälläkin päälle :whistle:

Taas kerran hienoja ultrakuulumisia, onnea hirmusesti! Kenelläkös täällä on vielä rakenneultra edessä?..aikalailla varmaan kaikki kohta käyny ja kaikilla ollut hyvä kokemus mikä on aika mahtavaa :)

Teppanalle onnea veljessarjasta!! Mie tilasin sen vauvalehden ja sain kaupanpäällisenä sen kantoliinan. Se on sininen, noin 5 metriä pitkä kangaskaistale. Kun yritin sitä sitoa päälleni niin hermo meni, jotenkin minusta tosi epäkäytännöllinen....tai sitten mulla vaan lyhyt pinna eikä malttia kunnolla opetella :ashamed: Haluaisin ite sen hug a bubin ja tuon vauviksen liinan pistän myyntiin vaiks huuto.nettiin tms.

Tinzu kerkesi ottaa esille seksiaiheen :D Olisin sen jossain vaiheessa kohta ottanut itsekin esille kun jotenkin ollut aihe mielessä viimeaikoina. Alkuraskaushan meni pää pöntössä joten seksikin jäi siinä vähemmälle. Sit tuli vaihe, että kumpaakin halutti päivittäin. Nyt on sellainen superhellimisvaihe meneillään, eli hirveesti halaillaan ja silitellään ja ollaan sylikkäin ja kun asiasta keskusteltiin niin tultiin siihen tulokseen ettei kumpikaan tunne tarvetta muuhun kuin toisen hellimiseen :) No, onhan niitä "lipsahduksia" sattunut aina välillä muttaa... ;)

Niin ja tämä on pakko kertoa vielä tuohon seksiin liittyen.. Kun tuossa yhtenä iltana sitten sekstailtiin lusikka asennossa ja mies piti kättänsä mun masun päällä niin vauvahan se alkoi hirveesti potkia miehen kättä. Mies kuiskasi korvaan että pikkunen potkii ihan hädissään ja ei siinä muuta voinut kun kumpikin rävähti kunnon nauruun ja homma loppui siihen :LOL: Siinä sitten hetki seurusteltiin vauvan kanssa ja käytiin tutimaan. Niin että kyllä se vauva osaa jo tässäkin vaiheessa "pilata" (vähän väärä sana) tunnelman :D

Hui, tulipas paljon siitä aiheesta..ja loppu kommentoitava sitten unohtukin. Mie oikeesti luulin että RADE on enemmän keksittyä juttua kun todellisuutta, mutta nyt olen kyllä sen puolestapuhuja! Unohtelen aivan hassuja asioita ja oikein jännittää että unohdanko vielä itsenikin jossain vaiheessa johkuu :whistle:

Nyt lähen pörräämään huutikseen jos jotain kivaa löytyis :)

Ainiin, ostettiin muuten eilen vauvalle rattaat/vaunut..siis noi emmaljungan ceroxit ja se duolift kantokassi. Kesävauva kun on niin nuo riittää vaunuiksi oikein hyvin ja sit on hyvät rattaat mitä tulee käytettyä pidemmän aikaa. Vaunuaika kun on kuitenkin niin lyhyt niin ennemmin panostaa rataspuoleen. Aivan ihanat ovat kyllä :) Ja ikeasta tuli osteltua kaikennäköistä pientä pikkuiselle myös :whistle:

Niin ja eilen olin omasta mielestä aikasmoisen rohkea tyttö. Mulla oli nimittäin alaselkään asti pitkät hiukset, mut sit toissapäivänä suihkussa ajattelin etten enää jaksa pestä tätä pehkoa. Eilen astelin kampaajalle ja nyt on aivan ihana kokonaan uusi tyyli!..montakymmentä senttiä lähti, nyt on tuohon vähän olkapäiden alle ulottuvat, ihanan revityt ja kerroksittaiset hiukset :D Nää on tosi mageet ja mieskin sanoi eilen et olen sen kuuma nainen :LOL: Oli tosi piristävää!

Nonii tulipas sit omaa (.)..nyt huutikseen!

vauvaunelma ja pikkune 20+5
 
kolmas
Moro kaikki! Ajattelin pitkästä aikaa minäkin kirjoitella kuulumisia tänne. Suht aktiivisesti olen kyllä käynyt lukemassa muitten kuulumisia, mutta yleensä käyn pikaisesti työpaikaltani, ja silloin ei ole aikaa kirjoitella.. Nyt olen toista viikkoa sairaslomalla, viime viikolla olin niin huonossa kunnossa, että en edes jaksanut raahautua koneelle -kyllä kaipailin kannettavaa langattomalla yhteydellä..

Mulla on ollut hengitystien tulehdus. Ja en muista koska olisin ollut niin sairas! Kai sitä pitää sairastaakin kahden edestä! Onneksi näyttää menneen tuo ohi, mutta nuha jatkuu ja lievää lämpöäkin oli toissa päivänä, lekurissa sanoivat, että ei ole tulehdusta päällä, ilmeisesti saman tien on iskenyt virus.. :( toivottavasti menisi nyt ohi, ja saisin yleiskuntoa, tuntuu että ei jaksa enää mitään. Kaiken lisäksi minulla on ollut kasvoissani ihme näppylöitä muutaman kerran. Niitä ei ole ollut kuin kasvoissa, mutta silti on mahdollisuus että se on parvorokkoa, tämän takia olen antanut verinäytteitä jo toiseen kertaan, eka kerralla vastaus oli, että ei ole tällä hetkellä parvovirusta, mutta olen joskus sellaisen sairastanut. Nyt piti käydä antamassa vielä 'varmuus' näyte, jonka tulokset selvinnee ensi viikolla. Olen ollut tämän takia todella huolissani vauvasta, koska parvorokko saattaa aiheuttaa keskenmenon tai anemiaa vauvalle. Kävimme yksityisellä puolella ultrassa (täällä päin ei ole automaattisesti rakenneultraa) ja kaikki näytti olevan ok vauvalla. Tämä tieto helpotti oloani, ja uskallan taas olla positiivinen. Yleislääkäri sanoi, että hänen mielestään tuo ihottuma kasvoillani johtui tästä infektiosta mikä minulla oli, pitkittynyt nuha ja tulehdus poskionteloissa voi aiheuttaa myös ihottumaa. Haluan uskoa häntä..

Närästys on alkanut myös täällä! Todella ikävää. Varsinkin lääkekuurin aikana närästi paljon. Nyt pitää katsoa mitä syö illalla, ja juon myös paljon lämmintä maitoa, mikä auttaa närästykseen. Jotku kirjoittivat, että on yöllä ollut kipua rinnan alla --> tämä on melko varmasti närästystä. Itselläni oli toisen lapsen aikana todella kovaa kipua yöllä sekä selkä puolella että rinnan alla, ja kuvittelin jo sydänkohtausta, mutta närästyslääkkeet auttoi tähän.

Toivottavasti olo nyt paranisi, kyllästyttää sängyn pohjassa makaaminen..

Vointeja kaikille!

19+4
 
Heippa taas kaikille :)

Mukava käydä lukemassa muiden rakenneultrakertomuksia :) , harmi ettei meillä sitä kuulu..

Silloin joskus aiemmin tilitin vauvan liikkeistä, ja nyt vasta, viikolla 21 ne on alkaneet tuntua. Kovin pienesti vielä ja harvoin vaikka jo päivittäin tunteekin. Minusta yllättävän myöhään kun kuitenkin toista jo odotan. Mutta pääasia että tuntuvat nyt =)

Kummiasiaa täällä on pyöritelty, tytölläni on kaksi kummia. Olen siis eronnut isomman tyttöni isästä pari vuotta sitten, ja silloin kun hänet kastettiin, niin mies yritti viimeiseen asti että ei olisi kummia ollenkaan. Muutenkin outo mies... Silloin vähän harmitti etten SAANUT ottaa enempää kummeja, kun veljeni sylikummiksi ja toiseksi kummiksi tuli mieheni kaveri joka on nähnyt lasta tasan kerran, silloin ristiäisissä. Hyvä että erosin... Älkää ymmärtäkö väärin :saint: .

Nyt kuitenkin aion pyytää parhaan ystäväni tulevan vauvan kummiksi, kun en esikoisella silloin saanut, sisareni tulee sylikummiksi ja mieheni lapsuuden ystävä yhdeksi kummiksi. Kolme kummia ei mielestäni ole liikaa.

Tuohon seksikeskusteluun kommentoisin sen verran, että me ollaan kotona jo alettu nauraa että on sitä kait ainakin kerran sitä harrastettu. On meinaan halut menneet molemmilta. Mutta asiasta kuitenkin puhutaan ja viljellään siitäkin huumoria, niin tuskin tämä vakavaa on. Edellisessä raskaudessa oli ihan sama asia ja helpottaa kun tietää että kyllä ne halut sieltä joskus takaisin tulee ;)

Se mistä halusin kommenttia, oli tämä raskauden henkilökohtaisuus. Olenkohan minä jotenkin ihan yliherkkä asian suhteen, mutta minua on suunnattomasti alkanut ärsyttää se miten ihmiset puolestamme toivovat poikaa. Siis minulla tyttö 4-vee edellisestä liitosta ja miehen tyttö 6 vuotta. Minulla henk.koht ei olisi mitään toista tyttöä vastaan, ei tosin poikaakaan. Siis ihan sama kumpi tulee, asiat tärkeysjärjestykseen. Mutta kaikki siitä sanovat että no toivottavasti tällä kertaa tulee poika.

Anoppi oli sormuksesta (hohhoijaaa...) ennustanut miehelle että kyllä tämä nyt on poika ja mies korjaa aina jos puhuttelen vauvaa tyttönä. Onko sillä teille väliä?? Siskollani on kolme poikaa, viimeistä oikein yrittivät ja toivoivat että olisi ollut tyttö. Kaikki oli silloin synnytyksen aikaan, hyvä että hengittää uskalsivat, ja sitten että voih..se olikin poika.

Tai sitten ne on nää hormoonit :ashamed: jotenkin raskaus minulle silti on niin henkilökohtaista ja minulle/meillehän se lapsi tulee, ei niille muille ketkä sieltä suureen ääneen TOIVOVAT jotain. Tässä leijonassa herää ainakin äidinvaistot tässä kohtaa :kieh: .


Irmeli ja APUA, MEILLÄ EI OLE EDES TYÖNIMEÄ
:) anyway, 21+5
 
No nyt on huono fiilis, joten omaa napaa vali vali -asenteella...

Miten voikaan yksi sähköposti kurjalta ylivaativalta opettajalta pilata päivän niin täydellisesti!? Taas meni tuonkin kurssin kohdalla kädenväännöksi, vaikka piti olla yksinkertainen juttu. Kiristää pinnaa niin vietävästi ja ihan masistunnelmissa istuskelen. Mies lähti töistä suoraan kurssille ja tulee huomenna... Ei sitten lohtua siitäkään.

On taas, kuten näköjään hetkittäin on tapana, sellainen ylitympääntynyt yltiöinnoton fiilis noihin opintohommiin muutenkin. Mitään muutakaan en tosin tänään ole saanut aikaan... Johtuu varmaan osittain väsymyksestä. Tällä viikolla on ollut enemmän sääntö kuin poikkeus, että oon heränny 4 - 5 aikaan aamulla ja sit pienet päikkärit saanu nukuttua aamupäivällä. Se vaan ei satu riittämään, kun nukahtaminen tapahtuu puolen yön jälkeen... Se siitä energisyydestä siis.

Poikanen potkiskelee, mutta sekään ei jaksa piristää... Lähinnä itkettää vaan joka asia. Onko tää nyt sitten väsymystä ja hormoneja kaikki, vai mistä on kyse? Haluisin noi opinnot jo unohtaa ja keskittyä vauvaan...

Taidan siirtyä tv:n ääreen snooker-kisoja seuraamaan, jos tää kurja fiilis vaikka vähän unohtuis... Anteeksi purkaus, toivottavasti en tartuttanut huonoa fiilistä. Tuli tarpeeseen. Tsemiä Irmelille ja muille huoliin... Kyl tää tästä.
 
Iltaa taas. Tänään oli töissä onneksi paljon kevyempi päivä ja pääsi lähtemään ajoissa kotiinkin. Kerkesi käymään kirpparilla kurkkimassa ja tein ihanan löydön: -supersöötin vaaleansinisen next fleesehaalarin. Eikä edes ollut kulunut. ihan kuin uusi ja arvatkaas VAIN 4 euroa :D

Kreecher: Voin vastustaa ihan mitä vaan... -niin paitsi en täytekakkua joten ojennahan ISO lasti tänne näin, :p slurps, kiitti vaan.

Painon/raskauden tunne: Uh-huh, tuntuu tosiaan että ihan ku olisi raskaana. Hengästyttää ja puuskuttaa pitää portaissa ja kenkien laittaminen on hiljalleen aina vaan vaikeampaa. Vatsa on meinaan kasvanut jo tosi ISOKSI, aika kummallista kun vielä viikolla 19 tai 20 sitä ei edes ulkopuolinen huomannut :/ Tuleekohan sieltä kaksoset? *raapii tyhmänä päätään :\| * Ja kyllä varmaan synnytysten lukumäärälläkin on jotain osuutta asiaan, paikat (kohdunkannataja lihakset tai jotkut?) varmaan vähän jo "väsyneemmät" kuin enskertalaisella.

Närästykseen en ole toistaiseksi ottanut vielä mitään. Rennieta suosittelivat neuvolasta -on kuulemma ainoita joissa ei ole liikaa... ööö-öööh.... rade iski.......öööö jotain ja siksi turvallinen käyttää :ashamed:

Suonen vetoihin kuulemma auttaa suolainen iltapala, hih, eilen sitten vedin sipsejä oikein hyvällä omalla tunnolla kun katsoin LOST:ia :D Eikä muuten suonen vetoa ollut yöllä.

Ebbuliini, on se kiva että muitakin on jotka on kadottaneet työmoponsa. Eikös vaan että raskauden puolivälin jälkeen pitäisi työnteko ainakin puolittaa, eiks niin?

Terk. tinzu ja toivo 21+6, huomenna vaihtuuu
 
huomenna aamulla on lähtö sinne eedenin kylpylään =) =)
vähänkö olen intona. kokeilin eilen mun bikinejä ja kyllä ne just meni vielä mun päälle :LOL:

sitten ei tiedäkkään koska seuraavan kerran päästä miehen kanssa nauttimaan ihan kahdestaan.

sit tulee samalla parin päivä jakso kun ei pääse lukee teijän viestejä. täytyy myöntää et olen aivan koukussa tähän ketjuun ja käyn monta kertaa paivässä täällä kurkkimassa :ashamed: :ashamed:
no onpahan sitten läpi kahlattavaa.

hyvät viikonloput kaikille!!!!!!

Hani ja Samppa 22+4
 
Heippa!

Nyt tulee vain omaa napaa, on pakko päästä purkautumaan.

Mulla on ollut tässä aika ankeat ja piinaavat kaksi viikkoa. Viime viikon maanantaina aamupissalla lurahti pönttöön reippaasti verta. Säikähdin ihan hirmuisesti, että taas meni kesken. Lähdettiin heti päivystykseen, josta sain lähetteen sairaalaan tutkimuksiin. Siellä todettiin, että veri tulee kohdunsuulta, ei onneksi kohdusta tai istukasta. Ja tärkein tieto oli, että vauva oli ihan kunnossa. Syytä verenvuotoon lähdettiin sitten selvittelemmän, kokeita otettiin, mutta niistä ei löytynyt mitään. Kohdunsuu oli kiinni eikä pehmennyt ja kohdunkaulakin normaalimitoissa. Eli ei mitään hätää. Verta tuli myös seuraavina päivinä ja kävin uudestaan lääkärissä. Lääkäri totesi kaiken olevan kunnossa, mitään ei ollut tehtävissä verenvuodon lopettamiseksi. Jotkut vaan kuulemma vuotavat raskausaikana, ja mähän tietysti satun olemaan yksi heistä. Sain kuitenkin tämän viikon torstaiksi kontrolliajan äitiyspolille. Joka päivä on lurahtanut aamulla verta ja sitä on sitten tiputellut pitkin päivää. Kaikenlaisia ajatuksia on kyllä ehtinyt päässään käydä läpi.

No eilen sitten käytiin kontrollissa ja onneksi saatiin hyviä uutisia. Lääkäri oli samaa mieltä kuin viime viikkoinenkin, vuoto on harmitonta, mutta sille ei voi tehdä mitään. Siitäkään ei tiedä, että loppuuko se ollenkaan, vaan joudunko kärsimään siitä koko lopun raskausajan. Ilmeisesti kohdunsuulla on jokin "ihopoimu", josta veri tulee. Outoa vaan on, että vaikka mikään ei ärsytä sitä, niin silti vuotoa tulee. Lääkäri katsoi ultralla myös vauvaa. Kaikki rakenteet olivat kohdallaan ja vauva vastasi viikkoja. Siellä se pieni vilkutteli, myllersi ja teki haukotusharjoituksia. Oli kyllä niin liikuttava hetki nähdä vauvamme, ja kuulla että kaikki on niinkuin pitää. Jos jotain positiivista tästä piinasta pitää löytää on se, että pääsimme nyt rakenneultraan, jota kuntamme ei olisi muuten kustantanut. Maanantaina olisimme menneet yksityiselle ultraan.

Onko kellään teistä tullut raskausaikana kohdunsuulta verta tai tiedättekö jonkun, jolla olisi ollut sama vaiva? Onko se kestänyt kauan? Itse en enää pelkää keskenmenoa, koska paikat on tarkastettu nyt kolmeen kertaan ja vauva myös. Ärsyttää vaan, jos vuotoa tulee pitkäänkin. Olen meinaan tosi herkkä hipiä tuolta alakerrasta ja jo nyt kahden viikon siteiden/pikkuhousunsuojien käyttö alkaa tuntua. Palstalla on ollut seksikeskustelua ja tällä hetkellä tuntuu, että ne touhut saamme kyllä unohtaa. Kuinkahan paljon verta tulisi, jossa kohdunsuuta vielä käytäisiin tökkimässä? Hemoglobiinikin tippuu kyllä reippaasti tällä menolla. Olen jotenkin niin masentunut tästä asiasta, vaikka toisaalta olen onneni kukkuloilla, kun vauvalla on kaikki hyvin. On tämä raskausaika välillä niin rankkaa. Heikkoina hetkinä sitä vaan miettiin, että onko minua tarkoitettukaan äidiksi, kun on koko ajan jotain remppaa. Ensimmäiset kolme kuukautta oli joka päivä tosi kipeätä menkkamaista kipua, sitten tuli emätintulehdus ja nyt tämä. Mitään näistä en ennen raskautta kuvitellut kuuluvan raskausaikaan. No onpahan vaivat tulleet erittäin tutuiksi kantapään kautta...

Anteeksi, että laitoin näin negatiivisen viestin tänne hyvän tuulen joukkoon. Vaikka olo onkin ajoittain masentunut, en ole kuitenkaan kertaakaan katunut, että olen raskaana. Raskaushan on toiveitteni täyttymys! Toiset vain kokevat tämänkin asian hieman vaikeammalla tavalla. Harmittaa vaan, että puolet raskausajasta on mennyt murehtiessa milloin mitäkin vaivaa. Toivottavasti vauva ei ole ihan stressaantunut. Taidan olla vähän liian herkkä, kun reagoin kaikkeen niin rajusti. Onneksi Hippu ilmoittelee olemassaolostaan myllertämällä ja potkimalla jo usein, jotta pysyy oma mieli virkeänä. Tänään raskaus on puolessa välissä ja päätin, etten enää murehdi tuli eteen mitä tahansa, vaan alan valmistautumaan vauvan tuloon ja ajattelemaan postiivisesti. Sillä sehän on hyväksi sekä minulle että vauvalle.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Helka ja Hippu rv 20
 
Kiva juttu että kaikilla on mukavia ultra-ja neuvolakuulumisia =)

Ite odottelen kovasti seuraavaa ultraa että saan tietää onko istukka noussut ja kiinnostaa myös tietää onko lääkäri samaa mieltä että tyttö ois tulossa. Mut sinne on viel aikaa 6 viikkoa.

Kreecher:eek:on ihan täytekakkufani että leivoppas vaan se kakku :p
Anni77 Ite kans mietin sitä rintapumppua ja varmaan voi ostaa käytettynä kun eikös ne osat voi keittää,voi kyllä olla että ite ostan kuitenkin uutena. Meillä on Jyskistä ostettu hoitopöytä josta saa otettua sen hoitotason pois ja siitä saa kivan lipaston ja sellaset hyllyt voi ottaa siitä erikseen. Se on sellanen valkokuultomaalattu ja ihan nätti. Maksoi noin 160?. Ite haluan ostaa kaukalon ja turvaistuimet uutena. Ostettiin esikoiselle neljä vuotta sitten uus kaukalo ja se myytiin sitte eteenpäin ja nyt sitte ostetaan uus kaukalo joka on tarkotus säästää kolmannelle lapselle. Olen lukenu että viisi vuotta vanhaa turvaistuinta ei pitäisi enää käyttää,uudessa vauvalehdessä oli kaukaloista juttua ja siinä myös luki näin. 5 pistevaljaita alkaa olla nykyään uusissa kaukaloissa,luulisin et pitää vauvan paremmin siinä istuimessa kolaritilanteessa. Mekin ootellaan kaukalon ostoa vielä kun Recaron uutta mallia ei ole vielä tullut Lastenturvaan ja siinä on ne 5 pistevyöt,viime vuoden mallissa tavalliset Y-valjaat. Haetaan kaukalo Vantaalta kun täällä Kotkassa ei Recaroa myydä. Aluksi meinattiin ostaa Britaxin baby safe plus mut meiän autoon ei saa kun etupenkille kun takana lyhyet vyöt.
Kummeista vielä että pojalla on 5 kummia eli mun sisko ja sen mies(tosin nykyään eivät ole enää yhdessä),miehen sisko ja sen mies ja sitte mun yks sisko. Tulevalle vauvalle tulee mun yks sisko ja mun veli ja luultavasti kaveripariskunta.
Mullakin on rade! Ihan tälläsiä peruslaskutoimituksia niinkun 18 jaettuna 2 en osaa laskea eli ton vastaus on 6 :ashamed: ja muutenkin unohtelen asioita. Poikaa kun odotin laitoin kerran juuston jääkaapin sijasta semmoseen laatikkoon missä oli foliot,patalaput ym.
Irmeli:muakin vähän ärsyttää kun jotkut sanoo että oispa se nyt tyttö,olen joskus sanonu et kyl mie toivon poikaa vaikka oikeesti mulle ei oo mitään väliä kumpi tulee,tyttöä tosiaan ultrassa veikkas.
Kolmas Koitahan parantua! Mulle lääkäri sanoi että koska olen joskus parvorokon sairastanut niin ei tule enää uudestaan.

Mie nukun yöt tosi hyvin,en useinkaan herää yöllä ollenkaan paitsi viime viikolla kun mies tuli yövuorosta mut nukahdin heti uudestaan. Nyt ei ole vetänyt suonta ollenkaan jaloista kun olen ottanut joka päivä Multitabsia sen kaks. Ennen otin miten muistin. Vauva liikkuu tosi paljon ja usein. Mulle on tullu ihan hirvee himo verigreippiin. Ai että kun unohdin ostaa kaupasta. Täytyy huomenna käydä ostamassa.

Eipä tässä kummempia taas tälläkertaa.

NallePuh rv22+4
 
Täällä taas :wave:

Menee nää perjantai-illat yksistään kotona istuskellessa, kun mies on töissä.. Tai kyllähän tuo poikakulta viihdytti mua nukkumaan menoonsa asti. Poika on ottanut nyt etenemistyylikseen polvillaan kävelyn ja polvet on kanssa sen näköset.. Ihan kuivat, halkeilleet ja punaiset :( Kovasti toivon, että hän lähtisi jo oikeasti kävelemään! Ikääkin tulee kohta 1v 5kk. Lapset kehittyvät eri tahtia, kyllä kyllä. En yleensä tollasia asioita stressaa.. mikäköhän nyt tuli.. :ashamed:

Meillä on vielä rakenneultra edessä päin! 12.2. olisi tuo kauan odotettu päivä ja muistaakseni täällä oli muitakin, joilla ultra olisi vielä ihan samana päivänä.

Kaikenlaisia isojakin vaivoja tuntuu ihmisillä nyt olevan. Pitkiä sairaslomiakin aika monella. Jaksamista teille :hug:

Anni taisi pohtia käytetyn rintapumpun hygieenisyyttä..? Mun halpis rintapumpussa on kaikki osat keittämisen kestäviä, eli kyllä käytetty voi ihan hygieeninen olla, mutta en silti tiedä ottaisinko ainakaan vieraalta (kirppikseltä, huutiksesta) käytettyä pumppua.. En ottaisi keitettyä käytettyä hammasharjaakaan, jos näitä nyt voi ollenkaan verrata...

Seksiasiaan mulla ei ole paljon kommentoitavaa.. Jokainen päätelköön siitä... Mutta ei olla kumpikaan otettu stressiä asiasta.

Tinzu taisi sekoittaa mut Teppanaan työmopoasioissa ;) Mun työmoponi kun jäi jo kesällä 2005 äitiyslomalle ja sen jälkeen hoitovapaalle. Mutta ei se mitään! Rade vaivaa täällä itse kutakin :D

Öitä! -ebbuliini rv 19+1-
 
NallePuh Kävin itseasiassa katsomassa sitä Jyskin hoitopöytää yhtenä päivänä tällä viikolla ja ainakin täällä Turussa se oli nyt ale:ssa 125e! Se oli kyllä nätti. Eikä kovin kallis tosiaankaan ja sais sen lipastonkin sitten.
Oliko myynnissä myös pöytään sopiva pehmuste vai onkohan standardi??
Itse en sellasta pehmustetta Jyskissä nähnyt.
Tota turvakaukaloasiaa mietin eilen ja uudessa Vauva-lehdessäkin oli ettei yli 5v vanhaa turvakaukaloa tulisi käyttää. Britaxin Baby safe plus -kaukaloa olin miettinyt. Hyvä huomio noi turvavöiden pituudet. Kiitos kommentista!!! Tänään sitten ehkä kaukalon ostoon. =)
 
Lauantaipäivää!

Onnea Katalle :flower: ! Alkoipas heti tehdä mieli banaani-mansikkatäytekakkua, jota mummu teki aina kun olin pieni :).

Herkuista on kyllä pakko sanoa, että syön niitä ihan liikaa. Tekee mieli, pakko saada! Karkkia ei nyt niin hirveästi/päivä, mutta kaikkea muuta sokerista.. Monesti kun käy niin, että koulussa ei pääse syömään kun on nälkä ja sitten tulee ahdettua kaikkea epäterveellistä. Tai päivä venyy pitkäksi ja sitten syödään niin ettei enää jaksa hirveästi liikuntaa harrastaa loppuiltana. Pelottaa jo seuraava neuvola ja puntarilla käynti..

kolmas ja Helka, tsemppiä kovasti! Mikrobiologian kirja kertoo, että vaikka parvorokon saisikin uudelleen, niin ei se välttämättä sikiöön tartu ja useimmiten silloinkin vauva toipuu eikä pysyviä vaurioita jää ollenkaan. Tuo riskikin on ymmärtääkseni lähinnä ekalla raskauskolmanneksella.

Vakuutuksesta ollaan mietitty, josko sen vauvavakuutuksen ottais ennen syntymää, mutta saa nyt nähdä. Olisi se varmaan hyvä ottaa, kun kummallakin on vähän taipumusta atopiaan ja allergiaan. Aika kalliita vaan tuppaavat olemaan :(..

Vähän lisää omaa napaa lopuksi. Käytiin uusiksi ultrassa, kun täällä rakenneultra kesti loppujen lopuksi vain hyvin vähän aikaa eikä siitä oikeastaan jäänyt käteen muuta kuin laki- ja reisimitta. Nyt saatiin sitten painoarviota ja kaikkea :). Poika oli vehkeidensä suhteen hyvin tarkka, kyllä ne näkyi siellä mutta heti kun ne pääsivät vilahtamaan, niin pieni käännähti toisinpäin, änkesi naamansa keskelle ruutua, vei jalat yhteen ja kerran jopa pisti käden eteen :LOL: ! Lopuksi todettiin, että selvä, ei me enempää häiritä, nyt vaan mitataan.. Pitääpä yrittää selittää poikaselle, että ei se mitään vaikka se onkin pieni vielä tuossa vaiheessa, se on normaalia eikä siinä ole mitään hävettävää ;).. No, hirmu nätin näköinen vauvelihan se oli, paino 350-400g ja oli jo n. 25cm pitkäkin! Potkuihinkin on tullut jo vauhtia.. Muutamana iltana on näkynyt ihan selvästi ulospäinkin, koko maha heiluu kun toinen treenaa :). Isiäkin on pitänyt potkia jo monesti! Kummasti tuo silti rauhoittuu kun mies juttelee massun läpi.

Tällaista tällä kertaa.. nyt vähän tuulettumaan ulkoilmaan kun ei ole niin kylmäkään :)

Niini ja massuasukki 20+4
 
kolmas
Me ollaan saatu myös kuulla noita 'toivottavasti nyt on poika' -juttuja, koska kaksi edellistä on tyttöjä! Ja omassa sisarusparvessa jälkeläiset on yhtä poikaa lukuunottamatta tyttöjä, joten poikaa suku odottaa.. itse yritän olla miettimättä asiaa, kunhan lapsi syntyy terveenä.. tietty olisihan se mukava saada poikavauva välillä, ja nähdä onko se erilaista olla pojan äiti.. mutta tyttö on myös erittäin tervetullut meille! Mieheni on etelä-Euroopasta, ja siellä ne vasta odottavatkin poikaa.. yksi on lupautunut kummiksi ainoastaan jos tulee poika, jos tulee tyttö niin pitää vielä miettiä..

En ole vielä hankkinut mitään tälle tulokkaalle, tosin aikaisemminkin ostelin vaatteita ja laittelin tavarat kuntoon vasta äitiyslomalla, jotenkin taidan olla niin taikauskoinen.. Nyt mietin sitä, ottaisko äitiyspakkausta. Kuitenkin kahden vauvan jälkeen on jo noita vaatteita, tosin onhan tässä melkein viisi vuotta välissä viimeisen vauvan jälkeen.. toisaalta olisi ihan kiva saada uuttakin vauvalle. Mites te muut, joilla lapsia jo on, teette?

Ei vois meikäläistäkään työt enää hirveästi kiinnostaa.. tosin nyt kun olen ollut pari viikkoa sairaslomalla, niin tietenkin on huono omatunto siitä.. No, kohta on talviloma, sitten pääsiäisloma ja sitten ei ole enää pitkä aika äitiyslomaan.. =)

Hyviä vointeja kaikille!

kolmas 19+5
 
Hiiviö Himmeenä
Höh, en sitten millään pääse kirjautumaan :/

Niini; Mulla on myös tullut nyt alkuraskauden jälkeen hirveä makeanhimo, ei välttämättä tee edes karkkia mieli, mutta jotain makeaa... Eiu tietty olis hirveän hyvä syödä, ettei paino lähde kohoamaan kauheasti, mutku se on niiin vaikeaa :D

Minäkin olen kuullut nyt kans kommentteja, että 'voi kun olis tyttö' ja 'varmaan toivotte tyttöä' ja meillä ei nyt sentään ole ku yksi poika entuudestaan! Ärsyttää oikeastaan tollainen kommentointi, tulee kumpi vaan niin ollaan tyytyväisiä... Vaikka mulla edelleenkin tyttö olo, mutta oma äitikin tossa kertoi että oli mun pikkusiskosta ihan varma että on poika mutta kah vaan, tyttö oli :D

Mutta ei se että on tyttö -olo tarkoita sitä, että tyttöä toivotaan.... Sen takia en ole olostani juuri kenelläkkään kommentoijalle varsinkaan maininnut.

Kävi sitten eilen pieni onnettomuus tuossa pihassa, olin esikko sylissä kävelemässä parkkipaikalle niin enkös vaan sitten liukastunut ja tömähdin täysillä vasemmalle kyljelle maahan ja esikoinen lensi kaaressa hankeen :( Kyllä eilen jomottikin sitten lonkkaa ja poika alkoi huutamaan kuin syötävä ja vasen silmäkulma on vähän tumma, että kolahti sitten kunnolla....

Mutta ei jotain huonoa ettei jotain hyvääkin, eli eilen mies sitten tunsi ekaa kertaa vauvan potkun :) Oli aika ihanaa... Tänään ja eilen illalla vauva on taas mukeltanut kunnolla, kun oli vähän hiljaisempaa tuossa välissä.

Käytiin tänään sitten katsomassa lastentarvikeliikkeessä vähän vauvalle kamaakin, mutta ei ostettu vielä mittään.. Meillä kun on vielä edessä se muutto, niin ei viitsis ostaakkaan ennen sitä mitään, ettei tartte turhaan roudata ees taas. Ikean yhteen pinnasänkyyn olen ihastunut ja jos ei muuta tule nyt vastaan niin se haetaan varmaan Huhtikuussa ja tuolta katseltiin sellaista ihan perus keinu-sitteriä... Ajattelin myös tilata sen Amazonas Carry me -liinan kuun lopulla..

Varmaan vasta Huhtikuun lopulla/toukokuussa kun on kamat paikoillaan ja ollaan kotiuduttu ostetaan sitten vaippoja ja tutteja ja pulloja yms.

Vaatteita ei oikeastaan tarvitse ostaa, kun mulla on ihan pienet neutraalin väriset vaatteet tallella ja ostetaan niitä isompiakin vasta sitten kun tiedetään kumpaa puolta alokas oikein on :)

Oli mulla vielä jotain asiaa, mutta en mä nyt taaskaan enää muista.. :whistle: :ashamed: :snotty: :D

-Hiiviö & Elvis 20+6-
 
Oho, Sorry Ebbuliini ja Teppana. Taisin tosiaan sekoittaa nyt asioita vähän :ashamed: Mutta onneksi ei tän vakavampaa asiaa kuin että nyt ne meitien työmopot siellä jossain pitää salaisia kokoontumis ajojaan yhdessä:LOL: :LOL:

Helka: Voimia jaksaa noita inhottavia vuotoja -onneksi voit olla asian suhteen turvallisin mielin. Mutta ainahan ne vuodot säikäyttää. Ja minun mielstä tämä ketju ei kuitenkaan mikään "lintukoto" ole. Että kyllä täällä voi ja saakin purkautua myös silloin kun on jotain häikkää. Varmasti kaikilla odottajilla on riskit mielessä ja ainakaan itselläni ei kulu päivääkään niin etten mieti että jokin VOI mennä vikaan :\| Niin se vaan on. Mutta sulle siis :hug:


Katalle vielä onnittelut
:flower: vaikka vähän myöhässä.

Poika/tyttö kommentteihin ollaan myös ihan lopen kyllästyneitä. On se kummaa että jos ja kun on neljä tyttöä niin kaikki ihmiset vähän varovaisesti ja osa ihan suoraakin toivottelee "oispa nyt poika" ja "varmaan sun miehes jo odottaa kovasti poikaa". Tuommoiset kommentit todella suututtaa ja ärsyttää. Ihan kuin vain sillä olisi mekritystä että poika tulee. Ollaan aidosti ja ihan täysillä ylpeitä meidän tyttö sarjasta. Ne on niin ihania ja suloisia tyttöjä että.
Ja nyt kun näyttää siltä että tulokas on ultran perusteella poika -niin ei hiiskuta asiasta kenellekään. Antaa ihmisten esittää niitä typeriä kommenttejaan vaan. Olen kaikille sanonut ettei tiedetä kumpi tulee ja tärkeintä että olisi terve ja raskaus sekä synnytys sujuisi hyvin.

Ai kamala kun ei taas muista mitään mitä piti kirjoittaa.

tinzu ja toivo 22 (tänään päätettiin miehen kanssa nimi vauvalle, mutta se on vielä salaisuus...)
 
Heippa..
En nyt muista mitä piti kaikille kommentoida, kun on vaan yksi asia teille mielessä ilmoittaa!!

Eli tuo Aventin rintapumppu, On suomessa Stockmannilla kuulemma ja näköjään (tarkistin netistä) Niin todella kivassa helmikuun tarjouksessa!!

Mulle kaveri lupas käydä sen sieltä ostamassa ja lähettää sitten sen mulle. Ne oli molemmat tarjouksessa, ajattelin itse ostaa sen sähköisen kun siinä oli isompi se alennus ja olen kuullut siitä hyvää.

No mitäs teille voisikaan lauantain kunniaksi höpöttää.. hmm..

Vauva potkii nyt tosi kovaa ja joka suuntaan, eli varmaan hakkaa käsillään ja viuhtoo jaloillaan.. koko masu hytkyy.
Suklaata ja kaikkea hyvää haluttaa aivan hulluna nyt, välillä syön ja välillä en. Tänään kävin pitkällä lenkillä, niin varmaan se oli sitten jotain kivutonta supistelua, kun tuli pari semmosta kiristystä tuonne ja niinku menkkakipu tuntoja hetkeksi.? tiedä sitten. .mutta hidastin sitten kyllä tahtia.
Helkalle ainakin tosi paljon tsemppiä vuotojen kans, siis onneksi vauvalle ei ollut mitään hätää ja varmasti säikähdit! Mutta toivotaan että loppuu pian ja saat nauttia loppuraskaudesta paremmin mielin.Varmasti se hyvin menee ja minäkään en kyllä tuossa tilanteessa miettis paljon seksiä..

Seksistä siis sitten..

Meillähän menee ihan ok, välillä hiljasempaa ja halut on kyllä aika lailla poissa, mutta ku vauhtiin pääsee niin aina ne sieltä löytyy.. Mutta iso muutoshan tässä on entiseen joka päivä ja monta kertaa rytmiin tietenkin.
No ollaanhan tässä niinku Newly Weds, eli juuri naineita.. joten kai jotain pitää vielä löytyäkkin..

Hiiviö; Olit sitten pikku ilmalennot ottanu lapsen kans.. voih että! Onneksi ei käyny hassummin! Mutta varmaan hyvä idea on hommata kengän pohjaan ne piikit.. mä oikeesti olen niin monet kerrat nyt meinannu liukastua, että tosissaan niitä olen ettiny kaupoista.. aina on vaan isoja kokoja ollu jäljellä. Mutta ostolistalla siis on..

Tavaroista; Ajattelin kohta tilata tuolta lastenhuoneesta netistä kaikkee kivaa ja muuten aika paljon olen ostellutki.
Nyt alkaa vaan välillä tuleen mieleen, että Hitsi ku ostin jo tuon. .ku tämä oliski ollu kivempi. Esim. Hoitotaso.. olis nyt muitaki kivoja tarjolla.. nooh, ostettu mikä ostettu.
Eilen kävin ikeasta monet petivaatteet ja siellä oli tosi kätevä kylpy vanna. .liukuesteet ja kaikki. Ja tosi halpa.
Aventin niitä tuttipulloja oli todella tarjouksessa, joten niitä ostin 4 kpl ja nehän sopii siihen pumppuun sitten. Paljon on vielä ostettavaa, mutta aika hyvällä mallilla jo ollaan.
Ja rattaat saan joskus tässä kuussa, oli vastaus liikkestä. Ja sen Maxi cosin kaukalonhan jo ostin, sopii niihin rattaisiin.

Tämmöistä tänne, lauantai iltaa ja vauva juttuja taas mietin.. heh.

Kivaa iltaa kaikille!
Moonlight ja sebbe jotain rv.25 varmaan. .
 
Hiiviö sitten toteutti mun pahimman pelkoni kun meni kupsahtamaan poika sylissä :eek: :hug: Onneksi ei sattunut mitään pahempaa! Itteäni hirvittää luistella tuolla liukkailla poikaa kantaessa. Ei vaan se, että poika voi satuttaa ittensä, mutta kun keskenmenokaan ei ole ihan mahdoton siinä tilanteessa tai sitten "vaan" katkasee jalkansa, eikä pysty pitkiin aikoihin hoitamaan poikaa.. Viime talvena kaaduin pojan kanssa (3kk silloin), mutta siinä kävi niinkin onnellisesti, että poika pysyi sylissä ja itse sain vain mustelman polveen.

Me-lehdessä oli muuten hyvä vinkki liittyen siihen 2-vuotiaan mustasukkaisuuteen vauvasta. Eräs äiti oli laittanut vauvaa katsomaan tuleville vieraille viestin oveen, että muistavat huomioida esikoisenkin!

Hengästyttää! Ihan jo yläkertaan kipuaminen aiheuttaa hengästymistä ja sydämen hakkaamista niin kuin olis rankemmankin urheilusuorituksen tehnyt.. On kyllä yleiskuntokin päässyt rapistumaan nyt raskauden aikana ja noiden takapuolen lihaskipujen takia.

Mulle on alkanut kanssa makea maistumaan ihan uudella tavalla :p Yleensä en välitä karkeista ja kekseistä, mutta nyt tulee ihan itse kaupasta ostettua kaikenmaailman herkkuja.. Salmiakki maistuu erityisen hyvältä! Mutta sitä täytyykin ottaa kohtuudella, ettei verenpaineet vaan pääse liian alas putoamaan :whistle: ;) Oma vaaka ei onneksi näytä kuin kahden kilon nousua lähtöpainosta. Seuraava neuvola on vasta loppukuusta. Siellä se totuus sitten tulee ilmi..

Nyt täytyy mennä ottamaan vielä kolmas pala tonnikalapiirakkaa ja pari leijona-karkkia päälle :p

-ebbuliini rv 19+2-
 
Huomenta!

Ajattelin tulla taas pikapikaa lukemaan uudet kuulumiset ja pääsin nyt sit kirjautumaan!!

Esikoinen kävi ekan kerran 15 yli 7 kiskomassa mua ylös ja mutisin sieltä peiton alta että nyt mennään takas omaan sänkyyn nukkumaan ja sehän totteli! Sai vähän myöhempään nukkua. Ruvennut heräilemään jo puoli 8-8 aikaan, ei todellakaan hyvä kun sit aloittaa jo 10 aikaan väsymyskiukuttelun...

Tänään aamulla tossa aamupalaa (huisin terveellisiä suklaamuroja :whistle: ) syödessä tuli yhtäkkiä kauhean kylmä rinnoille ja mulla olikin sit paita vähän märkänä... Kokeilun vuoksi puristin vähän toista nänniä ja sieltä tulikin vähän sellaista vaaleanvalkoista nestettä... Aika aikaisessa ollaan, esikkoa odottaessa vasta joskus 30 viikolla kävi näin. Toivttavasti ei nyt kauheasti ylly ettei tarttis liivinsuojia alkaa käyttää ennen imetystä. Onko muilla käynyt näin?

Ja Gallupmaisesti ajattelin kysellä että onko kuinka monella nimi valmiina vauvalle? Meillä on tytölle jo aika varma nimivaihtoehto, pojan nimi on vielä vähän kateissa, liikaa vaihtoehtoja :)

-Hiiviö & Elvis 21+0-
 
Riina-Niina harmaana
Pikaisesti ennen kyläreissua kirjoittelen...

Sukupuolesta: Torstaisessa rakenneultrassa emme nähneet eikä myöskään kysytty sukupuolta, koska kätilö vaikutti tiukan asialliselta.
Tämä odotus on kyllä ollut varsinkin alkuraskauden jatkuvalta etomiseltaan erilainen kuin noiden isosiskojen odotus, joten salaa toivon poikaa. :ashamed:
Aika varma kuitenkin olen, että pieni tyttönen sieltä tulee - jos ei muun takia, niin siksi että kylän ämmät saavat sitten surkutella meitä, kun ei nyt vieläkään poikaa! :headwall: \|O

Nimistä: Molemmille on nimet valmiina, jos isäntä ne jossakin vaiheessa tosissaan hyväksyy.
Jokaisen lapsen aikana olen jännityksellä odottanut ennen papin kotikäyntiä, että hyväksyykö mies nyt varmasti ehdotukseni, mutta onneksi ei ole riitaa tullut! :heart:
Anoppi kyllä yrittää aina joka välissä ehdotella nimiä, mutta olen isännälle sanonut, ettei ne ehdotukset mene läpi, koska anoppi on saanut antaa omille lapsilleen nimet aikoinaan ja nämä ovat meidän lapsia... :eek: :x

Hyvää sunnuntaita ja alkavaa viikkoa kaikille! :wave:

Riina-Niina ja satuaarre 21+5
 
Riina-Niina harmaana
Pikaisesti ennen kyläreissua kirjoittelen...

Sukupuolesta: Torstaisessa rakenneultrassa emme nähneet eikä myöskään kysytty sukupuolta, koska kätilö vaikutti tiukan asialliselta.
Tämä odotus on kyllä ollut varsinkin alkuraskauden jatkuvalta etomiseltaan erilainen kuin noiden isosiskojen odotus, joten salaa toivon poikaa. :ashamed:
Aika varma kuitenkin olen, että pieni tyttönen sieltä tulee - jos ei muun takia, niin siksi että kylän ämmät saavat sitten surkutella meitä, kun ei nyt vieläkään poikaa! :headwall: \|O

Nimistä: Molemmille on nimet valmiina, jos isäntä ne jossakin vaiheessa tosissaan hyväksyy.
Jokaisen lapsen aikana olen jännityksellä odottanut ennen papin kotikäyntiä, että hyväksyykö mies nyt varmasti ehdotukseni, mutta onneksi ei ole riitaa tullut! :heart:
Anoppi kyllä yrittää aina joka välissä ehdotella nimiä, mutta olen isännälle sanonut, ettei ne ehdotukset mene läpi, koska anoppi on saanut antaa omille lapsilleen nimet aikoinaan ja nämä ovat meidän lapsia... :eek: :x

Hyvää sunnuntaita ja alkavaa viikkoa kaikille! :wave:

Riina-Niina ja satuaarre 21+5
 
Heissan!

Mulla on rakenneultra VASTA 28.2. Silloin on viikkojakin jo 22+4. Tuntuu että ikuisuus on siihen vielä aikaa... Mutta onhan mulla la vasta 30.6. että oon ihan jonon hännillä... :whistle:

Meillä sovittiin nimistä jo ihan alkuraskaudesta, puhutaankin jo sillen että: sitten kun meillä on Niko tai Kiia. Nimiin on jo siis totuttukin.

Onko kellään huonot välit omien vanhempiensa kans? Olen kyllä väleissä molempien kans, mutten kovin lämpimissä. Esimerkiksi riittäköön että kerroin viikko sitten äitilleni että hänestä tulee mummo, muttei hän edes kuunnellut kun tuli just Salkkarit tv:stä. Isäni kanssa kun harvakseltaan satutaan näkemään niin jutellaan vaan semmosista yleisemmistä asioista, eli taitaa hälle jäädä kertomatta.
Anopin kans taas katkes välit kun se vajaa vuos sitten tyhjensi poikansa tilin nuin vain ja me oltiin sen takia kaulaa myöten pississä ja edelleen veloissa. Miehen isä on kuollut jo muutama vuosi sitten.
Tuntuu niin ikävältä ettei meidän lapsilla taida olla sitten mummoja eikä pappaa. :/

Anteeksi valitusvirrestä.

Vyvyan rv19+1
 
Heippa ja terveisiä Savonlinnasta!
On perä puuduksissa matkan jäljiltä...

Olipa tullut tosi paljon juttua viikonlopun aikana! Sehän on kivaa se.

Mä saattaisin jopa ostaa käytetyn rintapumpun, mutta en varmaan näkemättä sitä ensin "livenä", eli pitää kyllä sitten olla siistissä kunnossa. Kävin noita aventin pumppuja aikanaan huutiksessa metsästämässäkin,. mutta just sillon ei ollut, kun olisin tarvinnut, niin ostin sitten uuden.

Irmeli sen sukupuolikeskustelun taisi aloittaa... Mun on pakko myöntää, että toivoin hieman sitä tyttöä, mutta nyt kun tiedän tämänkin olevan poika, niin mua loukkaa ihan kamalasti pienen vauvani puolesta, kun porukka hokee sitä "voi kun se nyt olisi se tyttö". Yks kaveri totesi, että "poikamaha, joudutte sit vieläki vaan tekemään yhden". Ei siis olla kerrottu kellekään, että tiedetään vauvan sukupuoli. Mutta siis saadaankohan me sitten vauvan synnyttyä onnittelukorttien sijaan suruadresseja kun olikin "väärää merkkiä"??? No, eipä kai sitä kukaan pahalla sano, ajattelemata vaan.

Ja tähän sukupuoliasiaan viitaten jouhevasti vauvan nimeen, joka on muotoutunut mulle todelliseksi ongelmaksi! En keksi millään mitään hyvää pojannimeä, joka sopisi meidän toisten poikien nimiin, kuulostaisi kivalta ja olisi sekä kirjoitus- että puheasultaan erittäin suomenkielinen. (meillä on ruotsinkielinen sukunimi, eikä kuitenkaan olla ruotsinkielisiä, siksi en halua, että etunimi edes vivahtaa ruotsiin) Tytölle olsii ollut nimi jo valmiina. Muutenkin tytölle olisi ollut vaihtoehtoja paljon enemmän, oon jotenkin nirso noiden pojannimien kanssa...

Onneksi Hiiviölle saati pojalle ei käynyt hullummin! Mua kans hrivittää noi liukkaat kelit...

Helka, mulla on yks kaveri, joka vuoti koko raskausajan ja ramppasi äitipolilla lähes viikottain ja oli saikulla käytännössä koko raskausajan. Vuodon syy ei koskaan selvinnyt ja vauvalla oli koko ajan kaikki hyvin. Raskaus ei tosiaan ollut ihan helpoimmasta ja miellyttävimmästä päästä, eikä varmasti ole sinullakaan. Jaksamista paljon sinulle, ja hyvä kuulla, että vaueli voi hyvin! :hug:

Meidän pojilla on ikäeroa 2v1kk ja näille nuorimmille tulee 1v11kk. Esikoinen suhtautui vauvaan tosi hienosti, ei ollut yhtään mustasukkainen. Tai ei purkanut sitä vauvaan. Imettäessä esikoinen hankkiutui välillä tilanteisiin, joissa olisi tarvinnut äidin apua, esim. köytti itsensä vauvan sitteriin eikä päässyt pois. Siinä sitten onnettomana huuteli "apuja". Mutta tosiaan hyvin vähällä päästiin. Toi muuten kuulosti hyvältä idealta toi lappu ovessa, että vieraat muistaisivat huomioida myös esikoisen. Tosi kivasti meilläkin muisti kaverit ja sukulaiset onnitella myös isoveljeä ja jutella tämänkin kanssa.

Suureen seksikeskusteluun yhdyttäköön: mulla noi alapään suonikohjut hillitsee haluja aika tehokkaasti. Täysin selibaattiin ei olla ruvettu ja seksi on oikein kivaa, kun sitä on. Ongelmana on vaan sitten seuraavat pari päivää, kun alapää tuntuu olevan kuin synnytyksen jäljiltä... :/ \|O
Mut kyllä tätä olotilaa jaksaa, kun tietää, ettei se ole lopullista.

Nyt poistun virtuaalihiekkalaatikolta laittamaan poikaset nukkumaan. Iloista alkavaa viikkoa kaikille massuille ja niiden kantajille!

Kreecher & Antero 21+2
 
Meillä ollaan sanottu kaikille että poika tulossa...Anoppihan repes ihan ja sanoi että pojalle ostetaan kaikki kyllä uutta,että muitten vanhoja ei tarvii säästää...Njoo.
Sairaalassa silloin kun MAisa syntyi,tuli kattomaan ja miehen pojasta puhu,anoppi kertoi sanoneensa että tyttö sieltä nyt kyllä tuli ja poika oli vastannut että ei se haittaa..Olipa mukava olo...Juur saanut ihanan tyttölapsen ja toiset sanoo noin..

Kai siellä poika on se Poika.Tyttö vaan toisenluokan kansalainen.Maalaistalon ihmisiä kun ovat.Onhan miehellä siis jo poika ennestään!!
Siks luulin että tyttökin ois heille ollu ihan mieleen.Ja koko raskaus puhuttiin että tyttö tulossa niinkuin nytkin kerrottu.En jaksa ihmisten juur ihmettelyä kumpi pitäis tulla.Oon lyönyt heti tiskiin että nyt tulee poika!

No,siinä mielessä on kiva,että nä meidän yhteiset on tyttö japoika ja mulla ennestään siis nyt 2 molempia.Tuo yhteinen siis mukaanlukien.

Musta pumpun vois ihan hyvin ostaa käytettynä.Onhan se henkilökohtainen mutta silti ne voi steriloida ihan hyvin.

Tulee mukava yö kun maisa on kaameess yskässä..

Lääkärissä käytiin again ja jatkettiin sitä astmalääkettä.Tässä tuli taas vakuutus tarpeen,sillä kela ei korvaa ko lääkettä jollei ole selkeetä astmaa.Ja tuo maksaa 30 e kuussa ja jos miettii että koko vuoden joutuu käyttämään,tulee siitäkin sievoinen summa.Lääkärikäynnit päälle.
Eli miettikää tarkasti tuo vakuutuksen tarve,mä neuvoisin että ottaa kolme,neljä ekaa vuotta,tällöin esim astma oireet näkyy jo.

Sitä ei tiiä kaikkia porsaanreikiä mitä yhteiskkunnassa on,maisallakin vain tuo lääke joka on mieto astma lääke,mutta parempi kuin jatkuvat antibiootit.Niitäkin tarvitaan välillä,mutta meillä mennyt kai vuodessa n.500-600 maisan sairasteluun.eli vakuutus on tarpeen.mahtaakos tuo ees riittä,sillä sairaalassakin oltiin neljä päivää...??no tonnia enempää ei ole mennyt ainakaan,mut siinä se voi pyöriä jopa.

VOi tuuri käydä ja lapsi on terve,mutta musta riski on aika suuri...
Kukin tyylilläänmut oon onnellinen tästä vakuutuksesta,se kuitenkin vain vajaa 200 vuodessa.

Nyt mentävä!!

kata 23+2
 
Vohveleita ja mansikkahilloa sekä kermavaahtoa tarjolla sunnuntai illan kunniaksi :p

Nyt tulee sitten varmaan pitkät turinat, ku mies lähti talotarvikkeita arvioimaan kylään.. Eli aika todella tylsää mulla kotona taas!!

Ebbuliini, puhu tuosta miten muut muistasivat esikoista ku tulevat katsoon vauvaa.. niin musta oli tosi ihana vinkki tuokin minkä jostain luin, että helpottaa esikoisen suhtautumista uuteen vauvaan jo ennen vauvan syntymää..kun lukee paljon kirjoja missä on vauva tulossa. Tai juuri jotain missä puhutaan siskosta tai veljestä.

Ja hengästyttää.. joo niin mullakin kun mäkiä kävelen ylös..ihan ku olis kunnon lenkillä ja vaan pikku mäki..

Hiiviö; nyt kun olen täällä näitä maidon tulo juttuja lueskellut, niin aika tosi monella jotka eivät odota ensimmäistä lastaan.. niin alkaa tuo maito aika aikaisin nousta. Itse tässä olen miettinyt, että koskahan se alkaa.. mutta luulen sen olevan vain tässä vaiheessa enemmänki toiskertalaisten ym. useampi kertalaisten juttu..
Tai ainakaan mulla ei mitään vielä näy.. heh.

Sitten kyselit siitä nimestä..

Mulla meni niin, että jo ennen raskautumista tietenkin pikku tyttömaisesti olen nimiä miettinyt.. Ja niin jotenkin tyttöä olen miettinyt saavani, vaikka poikaa salaa toivonut..
Tytölle mulla oli monta vaihtoehtoa ja pojalle vaan yks hyvä.. ja nyt sitten kun tuleekin ultran mukaan se poika, niin yhtäkkiä mun mieli heittiki asian niin, että pojalle pitääki alkaa miettiin uusiksi nimee.. kun ei tiedä onkohan tuo sittenkään se paras mihin olen päätynyt. Ja tytölle olis nyt sitten varma nimi
:LOL:
Eli siis mun mielestä tytölle on niin monta hyvää joista sitten vaikee valita ja pojille niin vähän hyviä ja nyt vielä vaikeempaa. Mutta tytölle on nimi ja pojalle suht varma.

Mutta onko teillä niin, että enemmän ite mietitte nimeä ja mies vaan nyökyttelee mukana?? Meillä mies on sitä mieltä,että aikaa on ja ei ala mitään nimee oikeen sanoon.. jotku ehotukset kyllä lyttää heti, mutta muuta ei sitten sanokkaan.

Vyvyan, Puhuit noista väleistä teidän vanhempiin. Tosi kurjaa, että teidän äiti ei yhtään jakanut sun kanssa iloa vauvan tulosta. Ja se on totta, että kaikki eivät ole niin läheisiä vanhempiensa kanssa. Toisaalta, vielä on sulla liian aikaista sanoa miten asiat menee, joskus lapsen tulo lähentää suhteita ja annahan kun vanhempasi miettivät lapsen tuloa aikansa niin voi olla että asiat vielä muuttuu.
Mun miehellä on jännät välit sen vanhempien kanssa, ovat väleissä ja vanhemmat olisivat enemmänki kiinnostunu meidän asioista, mutta mies ei jaksa vastata aina puhelimeen ja muutenkaan ei halua kertoa mitään. Asutaan siis kaukana kaikista.. Sen äiti onki nyt mulle ruvennu soitteleen sitten välillä, ku tietää ettei poikansa sille vastaa aina.

Mulla taas on huippuläheiset välit mun koko perheen kans ja varsinki äitin ja mummon kans, ollaan monta tuntia päivässä messengerissä ja soitellaan muutenki pitkin päivää jos jotain sattuu.Tukevat mua paljon ja ovat tosi innoissaan tulevasta mummoudesta ja isomummoudesta. Mutta toisaalta, mulla on tosi nuoret äiti ja mummi, ehkä silläkin on oma juttunsa asiaan.
Miehen vanhemmat opettelevat aiheeseen mummo ja pappa, koska uutinen tuli heille niin uutena, yhtä uutena kuin minäkin. Ja minun perhe kuiten tiesi jo suunnitelmistakin.
Se mikä on nyt uutta, on se että mun mies osaa olla luonnollisempi ja paljon avoimempi mun perheelle kun omalleen. Se on tietysti ihana asia.

Kreecher, tuosta että saatte pojan.. niin voin kyllä kuvitella kuinka inhottavaa on kun muut odottavat tyttöä. Mutta tuskin tosiaan ajattelevat sen enempää mitä suustaan sanovat. Joten anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.. kyllähän sitä toisaalta varmaan salaa saitkin toivoa sitä tyttöä, mutta tuskin sitä niin kovasti pettyy kun poika tuleekin. Ja vaikka hieman pettyy, niin sekin on luonnollista ja luvallista. Se terveyshän se kuitenkin on tärkein ja luulisi muidenkin tosiaan tietävän että sillä ei ole väliä vaikka poika taas tulee.


No eiköhän tässä tullut jo juttua ja nyt vielä yhden vohvelin tuohon viereen haen ja alan katsomaan Ghost Whisperiä.. huippu sarja!

Nyt hyvät illan jatkot ja palataan taas..

Moonlight
 
no niin nyt ollaan kylpylästä palattu kotiin. oli kyllä ihana reissu.
en olis kyllä ikinä uskonu kuinka vaikeata on uida tässä tilassa. mä sätkin vaan jotain mahapohjaa :LOL: ja mies sai lykkiä mua eteenpäin kuin pikkuvauvaa :LOL: :LOL:

Sampalle ostettiin tuliaisiksi tollanen ihana klovnikala pehmolelu. täytyy laittaa se pinnikseen roikkuu.

ruokahalu on ollu viimeaikoina tosi suuri ja nyt tuntuu et aina kun menee puntarille on kilo tullu lisää. vähän rupes hirvittää et jos lähtee mopo käsistä ja lihoo ihan hirveesti. mites muilla, ootteko huomannu et ois tullu joku piikki tohon painon nousuun??

me ollaan onnellisessa asemassa kun kukaan ei odota poikaa tai tyttöä. tai no mun suvussa ei oo syntyny poikia melkeen puoleen vuosisataan, et ne on vähä äimän käkenä et mites sieltä voi poika tulla :D

nimi meillä oli pojalle jo heti alussa valmiina kun oli niin poika olo koko ajan. hyvä juttu ettei tuu tyttöä kun ei ole minkäänlaista vaihtoehtoa tytön nimeksi.
mies päätti meillä pojan nimen. mä sitten lisäsin siihen toisen nimen mikä sointui hyvin yhteen.
mies on muutenkin ollu ihanati mukana kaikessa ja se into vaan kasvaa mitä pidemmälle mennään.

mä meinasin etten osta sitä turvavyön alenninta, mut autossa just viimeks mies sano et kyllä nyt täytyy mennä kauppaan ja hankkia se turvavyöjuttu. kun hän on kasvavaa masua seuraillu ja on sitä mieltä et se hankitaan. noh eiku viikolla sitten vaa shoppailemaan ja varmaan sieltä tarttuu mukaan jotain muutakin kivaa vauvalle =) =)

ei nut muistu muita juttuja mieleen joten lopetan tähän. huomenna alkaa taas uus rv!!!!!!!!!!

Hani ja Samppa 22+6
 

Yhteistyössä