~KesäMassut 2007~

Taasen maanantai ja uus saikkuviikko edessä..

Olipas taas juttua tullu viime kerrasta kun täällä olen piipahtanu, yritän nyt jotain muistaa kommentoija :)

Nimistä ainaskii oli puhetta. Meillä on tytölle aivan ihana nimi valmiina, pojalle onkin sit ollu vaikeampaa miettiä. Pojalle ei siis vielä valmista vaihtoehtoa. Mies meillä ehdottti tytön nimeä ja yhdessä mietittiin siihen vielä toinen ja kolmas nimi. Haluan että tytöllä on kolme nimeä, pojalle riittää kaksikin :D ..pinnallinen, minäkö? :whistle:

Ruoka on alkanu maistumaan ihan erilailla nyt. Keittoja tekee hirveästi mieli ruisleivän kanssa ja makeanhimo senkun kasvaa. En ole ikinä ollu pullien ja keksien ym ystävä mut nyt tekee mieli kaikkea sellaista, karkin lisäks tietty :p Ja on yllättävän vaikeeta pitää näppejään irti herkuista vaikka tietää varsin hyvin ettei ole kovin terveellistä. help!

Ebbuliini kun sanoit että pitää salmiakkia rajoittaa ettei laske liian alas verenpaine niin mulla on taas se käsitys että salmiakki, lakut yms nostaa verenpainetta kun niissä on suolaa sen verran.. Varmasti vaikkapa kata osais tähän sanoa oikeaa tietoa ja moni muukin etten ite puhu puuta heinää? :)

Täällä tulee "maitoa" jo!..aina silloin tällöin lähinnä iltaisin huomaa että paituli kostuu nännien kohdalta ja kun sit vähän puristaa niin tippa tulee. En nyt sitte tiiä onko se hyvä juttu vielä näin aikasin...?..joo, ja tiiän ettei sais puristella :whistle:

Vyvyan harmittavaa tuo äitisi suhtautuminen. Mutta toivonmukaan hekin pikkuhiljaa totuttautuvat vauvan tuloon ja jo vauvan synnyttyä ovat erilailla kiinnostuneita.

Itellä ja miehellä hirmuisen lämpimät välit sekä mun että miehen vanhempiin. Kummillekkin esikoislapsenlapsi tulossa ja aivan ihanasti ovat asian ottaneet. Ja senkin suhteen ollaan säästytty, ettei kukaan odota meiltä jompaakumpaa sukupuolta, kumpikin tervetullut.

Tavaroista Nyt on sitten vauvalla emmaljungan rattaat/vaunut, gracon autobaby, häkkisänky ja sitteri sekä paljon paljon vaatteita :) Oltiin viikonloppu mun vanhemmilla keski-suomessa ja tuli sitten ostettua vauvalle vähän enemmänkin kaikkea. Nyt olis perjaatteessa kaik valmiina, pikkuinen vaan puuttuu :)

Masu on kasvanu taas huimasti, yritin profiiliin laittaa 20+0 viikon kuvan mut itellä ei ainakaan vielä näy..mut jos siellä sellai raitapaitakuva on niin se on tuorein :)

Nyt lähden jauhelihakeitolle, nam :p


vauvaunelma ja pikkune 21+1
 
kolmas
Moro täältä työpaikalta..

Kahden viikon sairasloman jälkeen tulin intoa täynnä töihin -ihanaa olla terve!! =)

Nyt vaan hieman ihmetyttää, kun on suht kovia liitoskipuja (?) tuolla alhaalla. Työni on istumatyötä, mutta aamulla kävelin reippaana n. 1½ km työpaikalleni? Onkos muilla liitoskipuja jo tässä vaiheessa?

Nimistä: me päätettiin mieheni kanssa jo eka tapaamiskerralla etunimet kahdelle tytölle ja kahdelle pojalle. Mahdolliselle kolmannelle tytöllekin keksittiin aivan ihana etunimi! Pojalle olisi myös toiset nimet (haluan kolme nimeä), mutta tytölle ei olla vielä keksitty toisia nimiä. Itse haluaisin laittaa 95-vee täyttävän mummuni nimen (täyttää samoihin aikoihin kun mulla laskettu aika), mutta miehen mielestä toisia nimiä ei tarvita (kuten hänen kulttuurissaan), joten tästä vielä väännetään kättä..

Kertoilkaa kokemuksia noista mahdollisista liitoskivuista, edellisessä raskaudessa liitoskipuja alkoi olemaan n.pari kuukautta ennen laskettua. Ensimmäisessä en muista olleen ollenkaan..

:) kolmas 20 (puolessä välissä ollaan!)
 
Aikoihin ei ole tullut kirjoiteltua, mutta nyt oikein syvennyin lukemaan muiden kirjoituksia ja kauhistuin! Kaikkiko on jo laittaneet vauvalle valmiiksi tarvikkeita, ostelleet vaunuja, keksineet nimiä yms.???
Meille kolmas tulossa ja edellisten tarvikkeet annettu kaikki(!) pois, kun lääkärit sanoivat etten tule enempää lapsia saamaa. Nyt siis kaikki hankittava tälle iloiselle yllärille (ja niin pintaliitäjä olen, että "iltatähti" saa kaiken uutta). Mutta vielä en ole hankkinut mitään ja olen koko ajan ajatellut, että joskus keväällä sitten... Kauheasti muutenkin touhua, kun hoitoalalla vuorotöissä (päivät 9-10tuntia, yöt 15tuntia), kuskaa lapsia harrastuksiin ja laiskottelee... Täytyy ottaa itteensä niskasta kiinni ettei käy niin että vauva syntyy ennenkuin olen hankkinut mitään.
Onko kukaan tilannut vaunuja saksasta tms.? Pelottaa maksaa ne netissä, kun ei ole kokemusta siitä saapuuko tilaus perille.
 
Heippa!!!Juu,salmiakki ja laku on siinä vähän vältettävien listalla nimenomaan verenpaineen nousun vuoks sekä turvotuksen.
Suositus on päivässä muistaakseni 50 g.
Kukapa niitä kattelee,mä vetäsen kyllä pussillisen jos on mennäkseen..Mut en jokapäivä sentään!!

Meillä nimi on redi Miska Mikael.

En muista kirjoitinks viime yön suppari kohtauksesta,yöllä alkoi 00-02 kauheeta kipua.Oli jo sitä ennen mutta nuo oli oikein tuskasia tunteja.Miska sai kauheen hepulin hakkas ja potki sekä kääntyi pää alaspäin.Pelästyin että otti lähtöasennon ja meinaa tulla pihalle.Mutta onneks rauhoittui supistukset ja poikakin.

Mun pää ihan tyhjä oon voinut tänkin kertoo neljästi tänne.Väsymys alkaa jo painaa,mies lupas ottaa "yövuoron" likan kanssa,nukun alakerrassa.tuskin maltan oottaa iltaa...

Nyt mentävä,ai joo,Hanillako se oli aivan IHANA masu!!!VOi että!!! =)

Kata 23+3
 
Heipsis!

Nyt on taas pää niin sumeena, etten jaksa ajatella kommentointia... Jos huomenna saisin katottua sitä paremmin.

Viime viikolla meni hermot moneen kertaan, kun heräsin melkein joka yö 4-5 aikaan aamulla... En sit tiedä oliko täydellä kuulla minkä verran vaikutusta... Perjantaina sen huomasin ja sil on kyl ollu tapana mun unia välillä häiritä. Muutenkin oon ollu väsynyt, kun katkonaista on uni ollu. Päikkäreillä oon sitten jaksamistani parannellut.

Ekan kolmanneksen aikana käytin vähän aikaa tyynyä mukavan nukkumisasennon löytämiseks, mut jätin sen sit pois... Nyt oon pari yötä nukkunu tyyny jalkojen välissä ja on tuntunu jotenkin helpommalta... Heräilen entiseen tapaan, mut uni vaikuttaa syvemmältä ja nukahtaminen on helpompaa. Joko te muut ootte tarvinnu "apuvälineitä"?

Toissayönä alkoi sit mun osalta suonenvedot... Ne on kyl käsittämättömän rajuja, eikä millään meinaa mennä ohi. En sit kerrasta oppinu, vaan piti päästä vielä toistamiseen tuskailemaan, mut tänään muistan varmasti laittaa villasukat jalkaan. Mä oon villasukkatyyppiä muutenkin, kun on jaloissa heikohko ääreisverenkierto (tuli taas Viivi ja Wagner-sarjis mieleen... Lisää hönkää jne. :LOL: ). Nyt tosin on tuntunu tavalisetkin sukat kuumilta ja oon siks ollu paljon avojaloin... Täytyy totutella siihen lämpöön.

Masussa käy vilske... Poikanen siellä potkiskelee ja jumppailee pitkin päivää ja yötä. Kovia potkuja tulee ja mieskin pääs sitä päälle päin näkymistä ihastelemaan ja ihmettelemään. Nyt ei tarvi masua enää pingotella, että näkyy tai tuntuu päälle... Taitaa aikamoinen futari siellä asustella. :heart:

Aika söpöö muuten... Mies avas perjantaina tulleen kirjeen eilen (kun siis lähti perjantaina töistä suoraan kurssille) ja sieltä löyty meidän uudet jäsenkortit. Otettiin perhejäsenyys ja vauva sai oman kortin... Siin lukee Kaijulivauva. :heart: :D Ihana mun mielestä.

Tämä tällä kertaa omasta ( .):sta... Seuraavalla kerralla sitten kommenttejakin.

PikkuMyy-80 ja poikanen 22+3
 
Katsotaas mitä tämä raskausdementiasta kärsivä tuleva äityli muistaa kommentoida tällä kertaa :LOL:

Hiiviö ja muutkin ottakaahan rauhallisesti tuolla liukkailla. Mä kaaduin itsekseni (olisko ollu viime viikolla) kun aamulla kävelin linskille. Onneks otin käsillä vastaan, ettei masulle käynyt kuinkaan! Ranteet tuli kipeiksi ja polvet mustelmille. Tietenkin sitä pelästyi aika kovasti, hyvä ettei itku päästynyt kun mietti et mitä olis voinut käydä :ashamed: Seuraavana päivänä mies olikin sitten käynyt hakemassa mulle kenkiin sellaiset mummomallin nastat. Ja vaikka kuin nolon näköiset ovat, niin suosittelen kyllä lämpimästi!!

Tavaroista, mellä on vaunut ostettu (Briot, vuoden 2006 värit oli tarjouksessa), hoitopöytä ja sitteri saadaan kaverilta yht 30e, "ensi"amme lainataan samasta paikkaa, turvakaukalo tulee serkulta, pinnasänkyä etsitään vielä, täällä kehutun aventin rintapumpun kävin ostamassa viime viikolla (luotan teidän kokeneimpien sanaan ;) ), ja jonkin verran vaatteita ovat tulevat mummit jo käyneet ostamassa... Eli meillä siis aika hyvin tavaraa hankittuna, syynä se et JOS kunto huononee loppua kohden, niin ei sit miehen tarvi kaupoissa yksin ravailla. Sekä sit kerralla ostetuna nuo kaikki olisi tehnyt aika suuren summan, joten ajateltiin ostaa aina joka tilistä jotakin..

Ruoasta , se kyllä maistuu nyt aivan uudella tavalla. Tuntuu ihan kuin jatkuvasti tekisi jotakin mieli. En nyt muista (<-- aika yllättävää) et kuka täällä joku aika sitten tarjoili lettuja ja hilloa tms, niin se laukaisi mulla ihan sietämättömän himon lettuihin ja pannariin, joten syötiin niitä sit miehen kans kolmena päivänä peräkkäin :attn: Ja nyt mä olen löytänyt uuden himon kohteen... Kidius vaniljavanukas, NAM! Söin niitä viikonlopun aikana 5kpl :snotty:

Nimistä , meillä on tytölle nimi keksittynä, mutta pojalle ei tahdota löytää mitään sopivaa. Pitää vissiin sit lähempänä käydä kirjastosta hakemassa nimikirja, ja etsiä sieltä.

Vyvyan tosi ikävää, että teillä on viileät välit tuleviin isovanhempiin. Toivotaan että asiat muuttuisivat vauvan synnyttyä :hug:

Kolmas , mulla on kans ollut jo jonkin aikaa liitoskipuja. Ainakin neuvolassa lääkäri on ollut sitä mieltä, kun olen oireita kuvaillut. Mulla kun on kyseessä esikoinen, niin en itse kokemuksesta osaa niitä tunnistaa. Kipuja esiintyy kun nousee tuolilta/sohvalta istuttuaan siinä pidemmän aikaa, useimmiten mua vihloo nivusiin, yleensä vain toiseen kerrallaan. Nyt viime viikosta lähtien on myös tullut kuvioihin häpyluun vihlonta liikkeelle lähtiessä. En ole ollut huolissaan kivuista, mut tietenkin toivoisin, ettei kovin paljon pahenisi loppua kohden.

Hanilla oli kyllä tosi suloinen vauvamasu, ihan kateeksi käy teitä hoikkia, kun masu on niin kivasti "pallomainen". Mulla kun taas on tuota mahaa jo ennestäänkin, niin tuntuu et vaan leviän kaikkialle tuosta vyötäröltä :LOL:

Vaivaako teitä muita päänsärky? Mua on kiusannut se jo toista viikkoa.. Jonkin verran on töissä joutunut Panadolia popsimaan :\|

Hauskaa maanantai-illan jatkoa kaikille!

*Tähtitaivas & vauva 23+3*
 
Kiitos Kreecher kannustavista sanoistasi ja muillekin kommentoineille! Olen täällä jo hieman rauhoittunut, samoin vuoto. Olen ajatellut, että se on riesana koko lopun raskausajan, mutta jos se loppuu, niin sehän on vain positiivista =) . Kreecher tiedätkö oliko pelkkä vuoto perusteena ystäväsi sairaslomaan vai oliko hänellä jotain muutakin vaivaa, kuten kipuja tai supisteluja? Itse olen pähkäillyt samaa, että voisiko lepo helpottaa asiaa...

Helka ja Hippunen 20+3
 
Iltaa! :)

Helka ihan tuon jatkuvan selittämättömän vuodon takia oli kaverini saikulla. Kohdunsuulla ei tapahtunut missään vaiheessa mitään muutoksia ja istukka tosiaan oli ihan hyvällä paikalla. Vauvelikin köllötteli masussa viikon yli lasketun ajan. :)

Meillä on suurin osa vauvan tavaroista jo hankittuna edellisten vauvojen jäljiltä, mutta vaunut täytynee laittaa hankintaan. Meinasin katsella huutiksesta käytettyjä, kun viimeistä kuitenkin viedään. Tuntuu hassulta ostaa uusia, kun ei sitten ole menossa enää kiertoon. Mutta ei siis olla oikeastaan mitään olemassa olevia kamppeita laitettu valmiiksi, suurin osa pienistä vauvanvaatteista huitelee ties kenellä kaverilla lainassa... Eli huoleti vain, hensku, kyllä joku muukin täällä vielä viipyilee.

PikkuMyy toi on NIIN tutun kuuloista tuo yövalvominen. En onneksi joka yö heräile, mutta Mr. Murphy kyllä sanelee sen, että niinä öinä, kun itse saisin nukuttua, heräilee kuopus sitten ränkyttämään ja kun kuopus nukkuisi, en saa itse unta. :kieh:

Voi ei, taas sielt tulee Bond! (välikommentti) Alkaa tulla Pöntisen Jussi jo korvistakin ulos...

Kiitoksia Moonlight ja muutkin ymmärryksestä!!! Taas täytyy kyllä hehkuttaa tätä meidän pinoa, kun täällä voi ihan reilusti sanoa (kirjoittaa), että olisi ehkä toivonut sitä tyttöä, vaikka poika tuleekin. Muualla olisi varmaan tullut heti kakkaa niskaan ja täällä tunnutaan ymmärtävän se tosiasia, että vaikka vähän purkaakin asiaa, ei se tarkoita sitä, että vauvan sukupuoli olisi todellinen pettymys. Ihanaa saada kotiin vielä yksi pieni ihminen! :heart:

Sellaista on pitänyt kyselemäni, että paljonko muut kesämassut ovat keränneet kiloja? Jossain vaiheessa oli puhetta painon vähäisestä noususta ja laskustakin, mikä varmasti saa neuvolassa huomauttelua aikaan sekin. Mulla vaan on joka raskaudessa paino noussut ihan kiitettävästi, alussa ei juuri yhtään ja sitten näillä vaiheilla, kun paino on alkanut nousta, niin se on sitten tosissaan noussut! Nyt on plakkarissa n. +5kg lähtöpainoon ja tämä kaikki on tullut joulukuun aikana ja jälkeen. :whistle: Kyllä mä olen ihan surutta herkutellutkin, mutta ihan kohtuullisissa rajoissa kuitenkin ja syön ihan terveellisesti sekä liikun päivittäin. Ei mulle tuosta ole neuvolassa ainakaan vielä huomauttelua tullut, mutta kun tätä palstaa olen seuraillut, niin hurjan maltillisesti porukalla tuntuu paino nousevan raskausaikana. Tai sitten joku huijaa... ;)

Nyt tämä täti on reipas ja painuu kerrankin ajoissa nukkumaan ja on huomenna pirteä ja iloinen töissä! (ellei ne karanneet työmopot huristele tännekin päin, vähän on merkkejä ollut ilmassa...)

Kreecher ja Antero 21+3
 
Heip!

Vauvaunelma: Oon varmaan taas jotenkin vähemmän selkeesti selitellyt asioita, mutta salmiakista tarkoitin juuri niin, että mun "pitää" syödä sitä, ettei muutenkin alhainen verenpaine laske enempää =) Salmiakki siis nostaa verenpainetta. Muistelisin kanssa, että 50 g olisi se suositeltu yläraja salmiakin ja lakun herkutteluun, mutta enpä minäkään niitä määriä punnaile.. Ja tosiaan kun verenpaineen nousu ei olisi pahitteeksi.. On mullakin selittelyt paheitteni kanssa :whistle: :p

Nimiä ei olla vielä päätetty eikä oikein mietittykään. Mies sanoi, että jos tyttö tulee, niin ei osaa sanoa yhtään mitään nimiasiaan, eli jää mun päätettäväkseni. Itekseni oon joitain nimiä pyöritellyt mielessä, mutta ongelmana on se, että tytölle löytyy liikaa vaihtoehtoja ja pojalle on vaikee keksii mitään kivaa, mikä kelpais miehellekin. Tuntui olevan täällä muutamalla ihan sama ongelma...
Esikoisellekin päätettiin nimi vasta pojan synnyttyä, kun ei aikaisemmin päästy yhteisymmärrykseen. Miehelle ei kelvannut mitkään mun "liian erikoiset" ehdotukset (kuten Miko :headwall: ) ja annettiin sitten se ainoa tavallinen etunimi, mitä ei löytynyt ihan läheltä kummankaan suvusta tai kavereista.

Mun suhteet vanhempiini on sopivan läheiset tai etäiset, miten sen nyt haluaa ajatella.. Ovat aivan haltioissaan mummun ja papan kullasta ja tästä uudesta vauvasta myös, ja heiltä saa aina apua kun tarvitaan, mutta mitään liian henkilökohtaisia asioita ei jaeta puolin eikä toisin. Välimatkaa meillä on n.30 km ja nähdään pari kertaa kuussa. Riittää mulle oikein hyvin. Anoppilassa käydään paljon useammin, vaikka sinne on vähän pitempi matka. Miehen ja äitinsä välit on superläheiset, ja mua kyllä ahdistaa, kun anoppi tietää käytännössä kaikki meidän asiat.. Ja ihan reaaliajassa, koska soittelevat päivittäin.. :/ Mulla on kyllä varsin mukava anoppi, joten kyllä tämän tilanteen juuri ja juuri kestää.

Hensku: Ei meilläkään ole vielä mitään tälle vauvalle hankittu, mutta kaikenlaista on valmiina esikoiselta. Keväällä sitten pikkuhiljaa ja osa jää varmaan kesäkuullekin, kun alan saada kunnon äitiysrahaa kotihoidontuen sijaan..

Nyt täytyy lähteä unta yrittämään. Vauva aloittaa yleensä iltauinnit ja potkuharjoitukset sillä hetkellä, kun itse yritän nukahtaa. Ihan ihanaa se ainakin vielä on :heart:

-ebbuliini rv 19+4-

Vielä Kreecherin kilogallupiin, että kotivaaka näyttää vajaata kahta kiloa lisää lähtöpainoon. Neuvolapäivityksen saa vasta loppukuusta.<br><br>
 
Huomenia!

b]Helka:[/b] Hyvä, että kaikki on vauvalla hyvin. Varmasti tuommonen säikäyttää! Ja ilman muuta kannattaa kirjottaa myös omista huolista tänne, ei ne iloiset asiat sen tärkeämpiä ole kuin huolet ja murheetkaan. Tsemppiä sinne!

Tyttö vai poika -keskusteluun voisin sen verran sanoa, että meidän vauvasta ei kukaan odota minkään tietyn "merkkistä". Sukupuolen arvailua on kyllä ollut, mutta ei mitään "Voi, kun se ois poika/tyttö" -puheita. Tai no, mun sisko taitaa vähän toivoa, että vauva olis tyttö. Samoin mulla on ollut pikkiriikkinen tyttötoive, mutta mies on varmaan toivonut poikaa. Nyt kyllä odotetaan molemmat innolla tätä vauvaa ja nimenomaan sitä sukupuolta, joka rakenneultrassa meille kerrottiin. Oispa ylläri, jos se arvio vielä muuttuis! Oishan se mukava saada joskus sekä tyttöjä että poikia, mutta se ei nyt oo mikään tärkein juttu. Ymmärrän siis hyvin teitä, jotka ootte toivoneet monen pojan jälkeen tyttöä. Minäkin varmaan toivoisin. Mutta kuten sanottu, ei sillä niin väliä ole loppujen lopuksi kuitenkaan. Oma lapsi on varmasti kaikista rakkain olipa se sitten tyttö tai poika. :heart:

Ensimmäiset hankinnat tein vauvalle viikonloppuna. Ostin kirpparilta pari bodya ja potkarit, pienen kietaisupaidan ja pipon. Itsellenikin ostin sieltä vaatteita, joihin kasvava maha mahtuu. Lisäksi ostettiin tutuilta käytettynä Easybob Maxi-turvakaukalo 0-13 kiloselle vauvalle. Joululahjaksi saatu turvakaukalo otetaan käyttöön sitten, kun Paavo painaa sen 9 kiloa, mikä siinä oli painorajana.

Nimiä ei olla vielä juurikaan vauvalle mietitty. Ollaan päätetty tutkia molempien sukujen sukukirjoja ja sukupuita ja valkata sieltä jokin kaunis nimi. Halutaan, että nimellä on merkitystä ja voidaan kertoa lapselle, mistä nimi tulee ja kenties myös se, mitä nimi tarkottaa. Kiva tässä samalla tutustua molempien sukuihinkin vähän. =)

Hiiviö kyseli, onko rinnoista tullut maitoa. Mulle kävi niin, että pidin reilu viikko sitten kälyn suloista viikon ikäistä tyttöä sylissä, niin myöhemmin meni paita märäksi maidosta. Aika ylläri oli, että nyt jo maitoa tuli ja ihmettelinkin aluksi, että mitä tapahtuu! Kai ne äidinvaistot jotenkin jo sitten heräs. :)

Mun pitää kans yhtyä kiittelyihin tän pinon hyvästä ilmapiiristä. Kiva, että kaikki kunnioittaa toisten päätöksiä ja ymmärtää toiveita jne. Kiva fiilis tulee, kun tätä ketjua lukee. =)

Katziina ja Paavo 21+4
 
Heissan,

hankinnoista piti tulla oikein varta vasten kommentoimaan, että meille ei ole ostettu vielä yhtikäs mitään :) Onneksi täältä löytyi vielä joku toinenkin kesämassulainen, joka on samassa jamassa.

Vanna meillä on muita peruja, sekä peräti kylpylämpömittari - jaa niin, ja pinnis. Tällä varustuksella ei varmaan pitkälle pötki, vaikka äitiyspakkauksen ajattelinkin hommata kun on ensimmäinen mukelo tulossa. Vaunut ostetaan varmaan käytettynä ja turvakaukalo uutena, saa nähdä sitten missä vaiheessa. Vaippoja yms. pikkupotkareita on varmaan myös syytä hankkia ainakin jonkin verran, mutta esim. rintapumppua en ajatellut ennakkoon ostaa ollenkaan. Saa nähdä mihin pulaan tässä vielä joudutaan ;)
 
Irmeli kiireisenä
Onlipas tänne tullut paljon tekstiä. meillä kotona on Elisan verkko syystät tai toisesta ollut kaatunut jo reilun viikon, eikä näin ollen viikonloppuna päässyt lukemaan... :(

Kiitos vastauksista tyttö/poika-toiveisiin. Ja haluan vielä sanoa että se mistä itse tuskailin oli muiden kuin itseni ja lapsen isän toiveet, meillähän toki saa olla toiveita :))

Ja siitä kilo keskustelusta... eilen oli neuvola ja oikein hävettää myöntää... mulla on tullut tasan 10 kg lisää lähtöpainoon... :whistle:

Tuli tosin edellisestäkin 20 kg yhteensä koko raskauden aikana ja lähti tosi helposti sitten poiskin. Oon kanssa toimistotyössä 10-18 ja pahoinvointia kesti melkein tonne viikolle 20 asti, eli koko ajan piti syödä, mutta vastaavasti en oksentanut tai mitään.. eli en yhtään ihmettele että painoa on tullutkin noin paljon.

Tyäajat kun ovat vielä tuommoiset, että kun pääsee töistä, hakee tytön päiväkodista, niin sitten on jo niiiiiiiiiiiiin väsynyt että ei yksinkertasesti jaksa lähteä lenkkeilemään. Mutta mulla alkaa se varhennettu äitiysloma 11.4 ja sillon on uuden asunnon remppaa ja muuttoa, niin toivon että silloin vähän tasoittuu tuo nousu. Huom. toivon.... :whistle:

Jospas tästä nyt aloittaisi työtkin, oikein mukavaa ja aurinkoista viikkoa kaikki sielunsisaret :hug: :)
 
kolmas
Moro! Mä olen kans sitä sorttia, että kiloja tulee raskaus aikaan, nyt on tullut 8 kg, suurin osa näistä heti ensimmäisen kuukauden aikana, jolloin ruokahalu oli suuuuuri. Nyt viime kerran neuvolasta ei ollut kiloja tullut yhtään, mikä johtunee siitä, että a) edellinen käynti oli heti joulun jälkeen, jolloin mukana oli joulusyömiset.. ja b) sairastin pari viikkoa jolloin syöminen ei maistunut. Nyt tervehdyttyäni pikkuinen yrittää ottaa kiinni tätä, ja nälkä kurnii varsinkin illasta.. yritän kuitenkin olla syömättä liikaa herkkuja, ettei ihan karkaisi käsistä tämä homma..

Aikaisimmassa raskauksissa esikoisen kohdalla kiloja tuli 18 kg, josta 10 kg jäi laitokselle, ja jo ristiäisissä mahduin vanhoihin vaatteisiin. No, tietenkin ajattelin toisen raskauden aikana tapahtuvan saman, ja kiloja kertyikin 22 kg. Kauhukseni laitokselle jäi vain pari kiloa!! Ja sitten loppukilojen karsimiseen menikin aikas kauan.. täytyy kyllä myöntää että toisen raskauden aikana tuli syötyä kaiken näköisiä herkkuja ihan surutta, koska kuvittelin kilojen lähtevän yhtä helposti kun ykkösen kanssa.. Nyt yritän välttää liiallisten herkkujen syömistä, tosin ei tee mielikään. Noita kiloja kun näyttää tulevan helposti ilmankin.. :whistle:

Hyviä vointeja aurinkoiseen pakkaspäivään!

kolmas + vauveli 20+1
 
Heippa kaikille kesämasuille!
Pikaisesti tulin kirjoittamaan ultrakuulumiset. Tänään oltiin sitten vihdoin ja viimein siinä rakenneultrassa. Masuasukki ei kyllä ollut yhtään yhteistyökykyinen... liekö kellon ajalla ollut osuutta asiaan, kun olimme siellä klo 8. Ei meinannut millään kääntyillä, että saataisiin kaikki tärkeät jutut nähtyä.. mutta aikansa kun kätilö yritti niin johan kaikki näkyi. Kaikki oli ihan ok, mittoja en muita muista, kuin että paino oli 322g.
Kyselin sitten josko sukupuolesta olisi tietoa, mutta koska hän oli huonossa asennossa melkein koko ultran ajan kätilö sanoi, että ei tosiaankaan ole täysin varma, mutta että tyttöä hän veikkaisi kun ei mitään vehkeitä ole missään vaiheessa vilahdellut.....
Voi kunpa se pitäisi paikkaansa... olen salaa toivonut pientä prinsessaa, mutta kuten jo kuluneesti sanotaan, että eihän sillä sukupuolella ole väliä kunhan on terve....
Mutta sitten olisi ihanteellisesti kaksi poikaa ja kaksi tyttöä ja kun tuo nuorimmainen on poika niin olisi ihanaa taas ostella niitä vaaleanpunaisia vaatteita.... no aika näyttää... kuukauden päästä ollaan menossa siihen 4d-ultraan, että josko sitten näkyisi...
Mukavaa päivänjatkoa kaikille minä palaan töiden pariin....

jousimies-70+asukki 20+2
 
UUuuuugh.... Täällä ollaan räväkässä vatsataudissa, eilen yrjö lensi 5 kertaa kolmen tunnin sisään ja lopulta vaan kouristelin pelkkiä mahahappoja. Ja niinhän siinä kävi, että alkoi supistella kipeesti ja olin aika äkkiä paniikissa lähdössä ensiapuun. Sehän oli sitten kiinni keskellä yötä (mikä ihmeen säästötemppu tää nyt on!?!) ja olis pitänyt lähteä johonkin Peijakseen, josta en edes tiedä sijaintia, joten päädyin vaan soittamaan sinne. Olisivat ottaneet mut sisään aamulla jos homma ei olis rauhoittunut niinkuin onneksi kävi. Sain jopa pari lasia jaffaa alas aamuyöstä, jee... Lisäksi tuntuu iskeneen elämäni eka hiivatulehdus tms. ja vaikka tiedänkin, että on varmaakin osa naisen normaalia elämää, niin en vaan voi sille mitään, että on todella korkea kynnys alkaa kuvailemaan jollekin tuntemattomalle tyypille intiimejä yksityiskohtia... Oon siis sanalla sanottuna aika surkeella päällä.

Me ostettiin viikonloppuna vaunut/rattaat, vuoden -04 musta-puna-beiget Teutoniat, saatiin ne kohtuulliseen hintaan mun veljen vaimon veljeltä. Ne on ihanat! Se punainen on vielä sellaista oranssihtavaa paloautonpunaista, josta todella tykätään molemmat. Enää puuttuu se pinnis, joka varmaan ostetaan vasta viime hetkellä sinne uuteen kotiin.

Jep, mä lähden takaisin sängynpohjalle.

Sisi ja Toivo 22+6

(Ylläolevasta voi varmaan päätellä, että meilläkin nimi on jo suunnilleen päätetty. Ja on tytöllekin jos nyt sitten käviskin niin...)

 
Moikka moi!!

Olimme kanssa rakenneultrassa maanantaina...likka ja mumma mukana tukena...Onneksi kaikki oli hyvin....mittoja en muista siltä jännitykseltä...sen verran et ultraaja sanoi että 500g painoa...ja päälaki mitta 51mm ja takaistukka...kaikki vastasi laskettua aikaa eli 18.6.
Sukupuolta kysyi tyttäreni mutta aina kun sinnepäin katsottiin vauveli pisti hanurin kuvaruutuun... :D eli me saadaan jännittää sitä asiaa kesään asti!!! ;)

Täällä paljon puhuttu hankinnoista...mä en oo hankkinut vielä yhtään mittään....toki on valmiina likan (8v) vanhat vaunut ja muut vauvan varusteet...(tytön vaatteita paljon....tiiä pitääskö alkaa pojan vaatetta vähä pian kirpparilta haalia??? )

Mullakin alkanut hienosti tuntua vauvan liikkeet...kyllä niitä odotettiinkin...ja nyt voi sanoa että TUNTUU...

Huomenna illalla ois töiden jälkeen neuvola et siellä selviää sit taas painot ja hb jne...:)

Hyvää päivän jatkoa kaikille!!! Mä hoitaan tuota angiina potilastani...eli tyttöäni...

Mantsu ja "toukka" 21+1
 
Moiks!

Nyt sit kommentointia...

Painon noususta oli puhetta... Mulla näytti rakenneultran aikaan neuvolan vaaka +2kg lähtöpainoon ja oman vaa'an mukaan on saattanut kilo tulla lisää. Mulla tosin lähtöpainoakin on, joten ihan hyvä tollanen rauhallinen tahti. (Rakenneultrassa viikkoja oli 20+3 ja nyt 22+4) Masu on silti kasvanut, joten ilmeisesti sitten muualta kavennun.

Nimi on melkovarmaksi päätetty pojan osalta jo ihan alkuviikoilla, vai olinkohan edes plussannut vielä... Tytölle on ollut vaikeampi keksiä molempia miellyttävää nimeä, mut sitä ei nyt ilmeisesti tarvitsekaan vielä päättää. Pari vahvaa ehdokasta on. Pojalle on kaksi vaihtoehtoa, joista toinen on noussut suosikiksi... On se toinen sit niin ku mahdolliselle veikalle valmiina. Mies on "perinyt" toisen nimensä isältään ja sama nimi on toisena myös mun isällä, joten jatketaan perinnettä... Tytön toinen nimi olis myös tullut suvusta. Sit ollaan kyl pulassa, jos lapsi ei näytäkään sen nimiseltä kuin mitä ollaan ajateltu.

Aika tasapuolisesti on menny osallistuminen meillä nimikeskustelussa... Mies on ehdottanu varmaan yhtä montaa ku minäkin, mut mies ei hyväksy mun vähän erikoisempia ehdotuksia, enkä mä miehen ehdottamia perussuomalaisia junttinimiä, vaikka olis kuinka jämäkkä pojalle. Tytön nimet taas on ollu sellasia, mitä on kuullu jo kyllästymiseen asti. Ihme, että löydettiin muutama, joista molemmat tykkää.

Sukupuoliodotukset on meidän suvussa varmaan poikavoittoisia, kun on vähän tyttöpainotteista. Kukaan ei tosin ole sanonut mitään ja kerrottiinkin vauvauutisen yhteydessä, että poika on ilmeisesti tulossa. Itse toivottiin kans poikaa, mut tyttökään ei aiheuta pettymystä... Pääasia kuitenkin se uusi pieni ihminen, meidän lapsi.

Kurjaa, että joillekin teistä on sanottu niin tylysti... Varmaan ajattelemattomuuttaan monet töksäyttää. Ihania ne usean pojan tai tytön sarjatkin on. Ei kaikkien tarvitse samaan muottiin mahtua sukupuolen osalta niin kuin ei lapsimääränkään kohdalla. Yhtä arvokkaita lapset ovat, oli sukupuoli kumpi tahansa. Tsemppiä ärsyttävien kommenttien kestämiseen. :hug:

Meillä on molemmilla ihan hyvät suhtet vanhempiin... Viikottain pidetään yhteyttä, mä juttelen äitini kanssa mesessä tai puhelimessa melkein joka päivä. Välttämättä ei kovin henkilökohtaisia jutella (paitsi mä kyllä äitini kanssa välillä), mut paljon kuitenkin muutakin kuin yleisiä "ilmoja on pidelly" yms osastoa. Molempien perheissä vaikuttaa olevan aika avoin keskusteluilmapiiri ja olen siitä tosi hyvilläni. Se lienee yksi syy, miksi molemmilla on toisen perheen seurassa vapautunut olo.

Mä oon kans sitä mieltä, että välit voi ajan kuluessa ja tapahtumien seurauksena parantua... Mulla kävi niin mun siskon kanssa muutama vuosi sitten. Ei siihen välttämättä paljoa tarvita, ehkä vain oman ajatelutavan tai suhtautumisen muutos, yhteydenpidon lisääntyminen tai tilannetta koskeva keskustelu toisen osapuolen kanssa. Jos tilanne tuntuu itsestä harmilliselta, niin voihan sille koittaa jotain tehdä. Jos siitä ei ole apua, niin ainakin on yrittänyt. Päätös on kuitenkin jokaisen oma asia.

Helkalle voimia! (En tainnut asiaa aikaisemmin kommentoida.) Mulla alkoi vuoto viikon 14 alussa ja ruskeena tihkuna jatku pari-kolme viikkoa. Syy oli istukan paikka eikä vauva ollu vaarassa. Onneks myös sun vauvalla on kaikki hyvin... Toivottavasti se vuotokin pian loppuu. :hug:

Kipuja on mullakin ollut... Sitä en osaa sanoa, onko ne juuri niitä liitoskipuja. Välillä siis varsinkin liikkeelle lähtiessä tuntuu kuin emättimessä olisi puukko tai sitten repivää voimakasta kipua alavatsan toisella reunalla. Tuolilta ei kannata nousta sillai vähän kertävällä liikkeellä... Se tekee mulla kipeä. Autoon täytynee keksiä jokin kikka, kun muuten penkistä nouseminen on tosi hankalaa... Tila ei oikein riitä jalkojen rinnakkain siirtämiseen. Myös reippaasti kävelessä tuntuu jpskus tosi epämiellyttävälle alavatsan toisella puolella... Oon sit hiljentänyt tahtia ja se on mennyt ohi.

Mä oon kans meinannut liukastella ja oon sit ollu ihan paniikissa mitä pahaa olis voinu käydä. Hyvä, että sä Hiiviö ja muut liukkailijat ootte säästyneet pahemmilta. Koitetaan olla varovaisia... Ne liukuesteet olis tosiaan hyvät, mut eipä o mullakaan tullu hankittua.

Voi Moonlight minkä teit! Kiitos vaan vohvelimaistiaisista, mut taas toistui aikaisempi kuvio eli himo tuli. En o vielä siitä lettuhimostakaan päässy yli, mut kai tota toasterin vohvelijutskaakin vois jo testata... Sellasen Mikki-toasteri/vohveliraudan kun sain joulukahjaks. Olis äitin tekemää tosi hyvää vattuhilloakin vielä jääkaapissa ja pakkasessa omppuhilloa... :p Tuleepas herkkunälkä! Eli taidanpas pistää vuorostani pallokorvavohveleita tarjolle ja vähän vielä jätskiäkin kaveriks. Saa välillä mässätä, niinhän?

Hanilla ihana masukuva! :D Mä oon nyt saanu omani koneelle, mut täytyy rajata uudestaan. Mihinkään alusvaatekuvaan mä en kuitenkaan rohjennut... Kun en o tollasessa timmissä kunnossa. Seuraavaan ajattelin kuitenki masun paljastaa (tähän asti ollu siis mammahousun resori päällä), kun näkyy sit selvemmin. Täytyy vaan tuo navan ympärys muistaa nyppiä ensin, kun on poikanen ihokarvat riehannuttanut. :LOL: Jenkkakahvat näkyköön...

Muillakin on ihanat masut jo... Oon uteliaana käyny kurkkailemassa profiileja. :ashamed: :)

Saatiin muuten eilen se kauan odotettu sohva ja keittiön ryhmä... (Vai joko mainitsin?) Niitä sitten touhusin eilisen päivää pois paketista ja pöytää kasaan, melkein sain paikoilleenkin molemmat (pöydän kääntäminen vain jäi miehelle). En o tän raskauden aikana muuten noin rehkinytkään, mut nyt halusin varovasti touhuta ne paikalleen että saadaan valmista. Nyt täytyy vaan saada turhat varastoon ja osa kokonaan pois, että vapautuu tilaa. Turhauttaa vieläkin touhuta muuttojuttuja, kun ollaan asuttu tässä joulukuun alusta. Joskus se vaan kestää...

Nyt alkaa hartijat huutaa apua ja nälkäkin vaivata, joten taidan siirtyä keittiön puolelle ja jatkaa sitten kouluhommia. Voikaahan hyvin!

PikkuMyy-80 ja poikanen 22+4
 
Heippas!!
Nyt en lukaissut mitä uutta oli tullut ja vastailenkin sitten myöhemmin juttuihin...

Perjantaina oli neuvola painoa oli tullu 1.9 kiloa neljän viikon aikana, muttei edelleenkään olla niissä lukemissa ku mitä ekalla neuvolakäynnillä... sf mitta oli 21-22 cm, mielestäni aika iso, mutta niin on massukin. vauveli juoksi karkuun doplerin alta koko ajan, että ääniä ei kuullu ku just kerran viuh-viuh, syke vaavilla oli 148. itellä paineet oli vähän koholla aiempiin verrattuna 134/73 ja hemoglobiini oli laskenu taas 124:stä 112:n, eli rautaa lisää vaan...

Nyt sitten oon tän viikon saikulla, lauantaina alko taasen flunssa ja koko ajan pahenee... yskää ja poskiontelotulehdusta, kävin lääkärissä tänään (ukkelilla sama tauti, hankalaa kun nyt molemmat niin kipeitä ettei kumpikaan jaksa passata toistaan). Hankalaa oli taas lääkkeitten kans ku on raskaana ja sit on vielä astma, mutta sainpa yskänlääkettä ja antibiootti kuurin... toivon vaan ettei antibiootit tee hiivaa, kun limakalvot on kuitenkin turpeemmassa kunnos ku ilman raskautta... välillä kun ne antibiootit voi semmosta tehä... onneks muuten on hiivalta säästytty.

Seksielämästä joku kyseli... miestä kyllä haluttais, mut itellä on välillä halut aika kadoksissa... välillä sitten taas iskee hirveet himot päälle... vähentynyt on raskauden myötä, ennen raskautta oli vähintään kerran kuussa viikon ajan läjes piina viikko miehelle=)
Asiaan tietysti voi vaikuttaa sekin, kun oon joutunu lapsena seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi, että välillä pelkän raskauden hyväksyminen on mutkikasta... mutta hyvin on sujunut ja mennyt.

Tosiaan haluan kanssa kiittää teitä kaikkia kanssa siskoja, kun on niin hyvä ja positiivinen palsta, täältä saa tukea huimasti ja pystyy kertomaan kaikenlaisista asioista...

Ehdottomasti jatketaan vauvapuolella sitten tämän pinon kanssa=)

Mutta nyt menen taasen huilimaan... ihan pikaseen nää kuulumiset vaan tälleen=) Meen naureskeleen masulleni, kun hyppii ja pomppii taas..

Maarian+ Iinuska 23+1
 
Moonlight harmaana
Aloin vaan nosteleen ku oltiin niin tiputtu jo..

Voi sisi, koitahan nyt vaan yrittää juoda vaikka ulos tuliskin.. tiedän että olo on varmaan tosi kurjaa. Ja masu hellänä.. Jos on mahatautia niin onneksi menee pian ohi.. mulla oli kuitenkin 5,1/2 kk tuota yhtä oksentamista..mutta onneksi siihen ei kuulunut mahakipu vasta ku lopussa ku alko oleen jo joka limakalvo hellänä..
Yritä parantua pian!!

Mantsu ainakin oli ollut rakenneultrassa.. ja varmaan muitakin on joita en muista mainita..
Ihana saada iloisia ultrauutia ja kiva ku kaikki oli hyvin.. vauva ei siis sukupuolta halunnu paljastaa.. velmu ;)

Maksamakkaraa ja näkkäriä ja salamia on nykyään sitten saatava aamupalaksi kaakaon kera.. oudoiksi on käynyt halut..
Ehkä se on juuri tuo automaattinen raudan tarve sitten.
Suomessahan se on maksamakkarakin EI suositeltujen listalla.. mutta täällä norjassa se on joka raskauslehden sivuilla suosituksina huippu hyvästä raudan ja foolihapon lähteestä.. Eli sitä siis suositellaan raskaana oleville.´En tiedä onko niissä sitten paljon eroa suomen tuotteisiin, mutta eihän noissa paljon maksaa näkynyt olevankaan kun luin.. mutta huippuhyvin tosiaan rautaa ja foolihappoa.
Eli mulla ei ainakaan ole mitään tarvetta rautaa syödä, muutenki hyvä hemoglobiini ollu aina.

Painosta oli puhetta..
Mulle on käyny juuri samoin ku ..en muista kelle.. heh.
Että joulun jälkeen kun on rauhottunu tuo pahaoloki, niin on kiloja tullut.. jotain 5kg ja ennen sitä varmaan jotain tuli kuiten..eli jotain 7 kg on varmaan tullut kuiten alusta asti..mutta mua ei nyt paina yhtään, ku äitillä on tullu aina reippaasti yli 20 ja hyvin on saanu pois, niin luotan itteeni että ne karisee sitten.

Nyt sitä paitsi on uutta tuo kaakao ja suklaa himo, eli varmaan nouseeki paino vielä. Mutta en mitään hirveitä syö, enkä tosiaankaan jokapäivä mitään suklaapatukkaa vedä..eli osaan siis hillitäkkin himoani :whistle:

No tänään kävin taas shoppailemassa..tää on kyllä hurjaa kun on saikulla ja ei enää ole se paha olo niin harva se päivä tulee shoppailtua jotain.. huh.
Tänään löysin niin ihania Harsoja, vaalean sinisiä ja Limen vihreitä, joten niitä tuli ostettua. Sekä henkka maukkaan oli tullu ihania vaaleansinisiä Nemo disney vaatteita.. olen aivan huippu Nemo fani.. joten kaikki mitä löysin tuli ostettua.. pienistä uimahousuista lähtien :LOL:

Kyllä sitä vaan rahaa muuten menee ku kaikki ostaa uutena. .mutta ei auta laskea, ku kaikki on pakko ostaa kuiten. Koitan nyt paljon ostaa kuiten tuota 62 cm kokoa, jotta hetken mahtuis ja nyt on jo niin 56 cm vaatteita, että ne riittää varmaan..

oh, ku muistas mistä oli muuta puhetta.. niin kommentoisin.. mutta ei, ku on tuo Demi, eli dementia. .heh.

Nyt siis hyvät illan jatkot kaikille massuille ja huomiseen..

Moonlight
 
Hiiviö himmeenä
Ja taas tökkii pahasti :headwall:

Pikaisesti oli kuitenkin pakko tulla lukee uusimmat jutut :whistle: :D *koukussa*

Tuosta painosta, eli mulla on paino noussut varmaan n.2kg lähtöpainosta, ensi maanantaina neuvola niin sitten saa varmistuksen, mutta vanhempien vaa'an mukaan saan tosiaan n.2kg... Mulle ihan hyvä, kun on kuitenkin ennestään ollut jo painoa, normaalipainoisillahan tuo paino kertyy nopeampaa.

Ja joku huolehti siitä, etei mitään ole hankittu vielä, niin ei ole täälläkään! Yhdet potkuhousut olen ostanut.. Vaikka nyt olen iskenyt silmäni yhteen pinnasänkyyn huutonetissä ja tarjouskin on laitettu, saapi nähdä miten käy.. Huuto sulkeutuu perjantaina ja toivon todella että saataisiin se sänky, miellytti kovasti silmää ja oli hirveän hyvässä kunnossa, vaikka pientä puremajälkeä päädyssä olikin... Mutta ei nuo pienet jäljet haittaa, olen ihan varma, että vaikka haettais uusi sänky kaupasta ja kannettaisiin sisään niin toi esikko menisi jyrsii sitä sitten :D

Patja ja petari pitää sitten ostaa, mutta saisi edes vähän jotain hankittua... Onneksi tallessa on kaukalo ja rattaat, niin ei tarvitse kaikkea nyt hankkia, vaikkakin ne rattaat tarttee huollon...

Jotenkin sitä on tuudittautunut oloon, että onhan tässä vielä aikaa, mutta huisin nopeaa nää viikot nyt tuntuu juoksevan. Kohta ihan huomaamatta tuleekin täyteen jo 37 viikot.... ;)

-Hiiviö & Elvis 21+2-
 
Voi kun on kaikenlaista pöpöä liikkeellä! Pikaista paranemista mahatautisille ja flunssaisille! Meidän pojalla on kanssa ollut pitkään yskä ja huomenna vien lääkärille tarkastettavaksi, ettei mistään vakavammasta ole kyse. Nyt on alkanut itteänikin yskittää, mutta toivottavasti se olisi vaan kylmästä ilmasta johtuvaa.. Monet kaverivierailut on jäänyt viime aikoina väliin, kun aina on joku muksuista tai äideistä kipeenä.

Noista pienistä vauvanvaatteista piti kommentoida. Mua varoteltiin esikoisen aikaan, että 56 senttiset jää käyttämättä. En tietenkään malttanut olla ostamatta niitä roppakaupalla. No poika oli mielestäni ihan tavallisen kokoinen (3330g 49cm) ja HUKKUI aluksi useimpiin 56 cm vaatteisiin. Mies kävi hätäisesti ostamassa jotain 50 senttisiä ettei tarvinnut pukea pikkuista ylisuuriin. 4 kk ikäisenä kuitenkin kaikki 50-62 senttiset oli jäänyt jo pieneksi ja oikeastaan vasta koko 72 alkoi olla ensimmäinen, jolla oli jo vähän pitempään käyttöä.

Tästä toisestahan en voi tietää, minkä kokoisena syntyy ja kuinka nopeasti kasvaa, joten olen päättänyt, että pienimpiä kokoja varataan jonkin verran ja muita kokoja ostetaan sitten sen mukaan mitä tarve vaatii. Ei käy ainakaan niin kuin esikoisella, että jäi vaatteita kokonaan käyttämättä kun oli niin paljon samankokoisia ja käyttöikä oli n. kuukausi per koko. Meillä oli myös paljon käyttötarkoitukseltaan vääränlaisia vaatteita, esim. kaikki ihanat colleget ja neulepaidat jäi melkein käyttämättä, kun pojalle tuli kuuma, jos oli bodyn päällä oli vielä toinen paita.

Mutta jokainen tyylillään =) Ymmärrän kyllä kuinka huippuihanaa on ostella pikkuruisia vauvanvaatteita ja kuinka tärkeältä se ainakin esikoisen kohdalla tuntui, että kaikkeen on varautunut jo hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää =)

Puoliväli on täälläkin jo aikalailla lähellä! Ja rakenneultrakin jo kuuden päivän päästä :D Kiva oli taas lukea uusia ultrakuulumisia teiltä!

-ebbuliini rv 19+5-
 
Ihan vaan pikaseen tulin ilmottamaan että HobbyHallissa on uusimmassa kuvastossa se Koala-riippumatto 59,90 ja jos erissä maksaa niin hinnaksi tulee 62,80 ja tietty postikulut päälle. Ite aion tilata sieltä kun muutenkin olen ollu tilaamassa pari mattoa nii saa sitte samoilla pk:lla.
 

Yhteistyössä