~KesäMassut 2007~

Kaunista helatorstaita!

Eilen tosiaan meni melkein valmis romaani bittiavaruuteen, nyt uutta yritystä toivottavasti onnistuneesti.

Ekana neuvolalääkäristä kuulumisia tiistailta... Elikkäs, pissa puhdas, hemoglobiini noussut 119->125, rr 116/74, syke 130, sf-mitta 34cm ja painoa tullut 3 viikossa 500g eli yhteensä nyt 9kg. Mun mielestä ihan ok, vaikka se suositus onkin mennyt yli. Terkkarikaan ei napissu, kun sanoin sille suorat sanat... Tosin ihan nätisti.

Kohdunsuu on vielä korkealla, pehmeä, mut melko kiinni. Sormen kärki kuulemma just mahtuu. Pituutta vielä 2,5cm eli vaan puol senttiä oli vasta lyhentyny. Lääkäri sano menevän yliajalle. Blaah... Ei mee, jos ite siihen voin vaikuttaa. Ei taho oottaa niin kauan. Vauva on raivotarjonnassa ja laskeutunut, mutta ei kiinnittynyt... Kovasti jumppailee vielä. Suppareita kuitenki tulee yölläkin, myös kivuliaita (just sellasta menkkakipumaista juilintaa ja välillä juilii selänkin puolella), joten jospa tästä päästäis lähiaikoina tositoimiin. Painoarviota ei tehty... Voi pettymystä. :( Mut hyvin kuulemma mahtuu syntymään alakautta... Se on hyvä.

Äitienpäivä oli ihana... Mies oli jemmannu mulle ruukkuruusun odottamaan ja sain sen aamulla lahjakortin kera. Pääsen siis hemmotteluun... Luvassa jalka-, käsi- ja kasvohoito. Ihanaa! On mulla ihana mies! :heart: :D Mitään sen kummempaa ohjelmaa ei sille päivälle ollu... Minigolfia mietittiin, mut ei sit tullu lähdettyä. Päiväsaunassa rentouduttiin ja oltiin ihan rauhassa kotosalla.

Nyt kun muistais mistä kaikesta oli tarkotus kirjottaa... Täytyy vissiin käydä lunttailemassa.

Tuplaunelmalle onnea tyttövauvoista ja Katti71:lle tätiytymisestä! :flower: Ihanaa kuulla iloisia uutisia! :)

Hyvä, että Kreecher pääsit kotiin odottelemaan ja MHP:kin palailit vielä palstailemaan! Toivottavasti myös Narulla ja muilla huolien kanssa kamppailevilla on kaikki hyvin. Fisusta olis tosiaan kiva kuulla ja Donskun kuulumisia. Moonlightille kans voimia ja hermoja kutinoitten ja muitten kanssa... Toivotaan ettei tilanne pahene ja pääset pian synnyttämään. :hug:

Tuttipulloista ja tuteista oli puhetta... Mä ostin isyyspakkaukseen sellasen kahden tutin pakkauksen ja sit yhden tuttipullon, äiti on ostanu ilmeisesti pari pulloa lisää. Niillä ajattelin alkuun pärjätä, jos sitten pulloa ollenkaan otetaan käyttöön. Tarkoitus olis lykätä ainakin siihen asti, kun näkee miten imetys lähtee sujumaan. Hörppyyttämällä sit lisämaitoa tarvittaessa siinä alkuvaiheessa. Oonkohan liian vaativa...? Tutin osalta yritän vaan yöks, ettei sit o vaikee vierotella.

Sairaalakassi mulla on tosiaan valmiina, mitä nyt jotkut tarvikkeet pyörii siinä repun ulkopuolella mut kuiteski lähistöllä. Nyt sit ostin sinne vähän mässyä mukaan... Lakuja ylläpitämään masun toimintaa, herkutelunameja ja vähän suklaata. Miehelle ostin synnärille lukemiseks sellasen miestenlehden... Hinnakas oli, mut monipuolinen sisältö eikä mikään "juppimiesten Gloria". Siinä oli aseista, eräjuttua, moottoripyöristä, maakuntajoukoista, ralleista yms. Ihan siis äijätavaraa. Tartteis miehelleki kassi pakata... Sillä kun on omat lukemiset ja eväät, jotka ei mun kassiin mahu.

Äijistä puheen ollen... On muuten hauska sarja!

Masu on kutissu mulla aika ahkerasti varsinki tuolta alhaalta ja niinhän siinä sitten kävi, että maanantaina peilillä asiaa tutkaillessani löysin raskausarpia. Aika pieniä ne on, mut kutisee hirveesti. Rasvailua en o muistanu, mut tokkopa tuo olis estänytkään, noi kun on kaikki sellasella pehmeemmällä alueella ja pinkeemmillä kohdilla ei arvista tietookaan. No, eipä nuo mua häiritse, ainakaan vielä.

Kata... Ihan samaa mieltä oon muitten kans siitä, että tietty nainen saa itteensä tutkiskella. Hyvähän se vaan on, jos tuntee ittensä. Kummaa tabuilua tollanen... Ihan niin ku siinä olis jotain ihmeellistä. Ite en o vielä uskaltautunu kohdunsuuta kokeilemaan, mut uteliaana varmaan sekin täytyy opetella. :) Kiitos ohjeistuksesta! :flower:

Kiitos myös Glamourmom-vinkistä... :flower: Kävin himoitsemassa minäkin niitä ja sormia polttelee tilauksen tekeminen. Vähän ne kukkarossa tuntuu, enkä o yleensä noin arvokkaita juurikaan ostellu, mut noi kyl vaikuttais hintansa arvosilta. Oon tässä kaipaillu nukkumistoppia ja sinne pitäis liivisuojat saada... Noihan on just sellaset. Tavallisten liivien kans on se ongelma, ettei ne tahdo pysyä paikoillaan vaik kuinka on sopivat ja sit on maidot pitkin sänkyä. Tosin noi topit on niin kätevät, että varmaan käytän sit muutenki. Kokoa vaan mietin... Osaatko sanoo mikä koko on hyvä, jos kuppi on D ja ympärys iso? M / L -kokoa se taulukko mulle ehdottaa (on siis siinä rajalla ainaki nyt raskauaikana, ennen raskautumista oli ympärys pienempi). Niin ja mistä sen pitemmän mallin erottaa?

Kiva, että joskus näinkin päin että ite voi olla avuksi, kun yleensä ne neuvot ja vinkit tulee sulta muille. :) Siitä vaan sit vyöhyketerapia-aikaa varailemaan tai ite hieroskelemaan. Ex-anoppi sano, että myös korvien ulko-osia voi hieroa... Niissä on kans jotain pisteitä paljon. Niin ja tosta mun edelliseen viestiin lisäämästä linkistä löytyy ne perusjutut. Ite on vähän hankala joitakin kohtia käsitellä, mut sithän voi pyytää miehen avuks. :)

Valkovuoto... Mullakin on välilä tosi runsasta ja vetistä, hulahtelee ihan kunnolla ja pikkusiteet on ahkerassa käytössä. Välillä sit paksumpaa ja vähän kellertävääkin. Mitään tulehdukseen tai muuhun epämäräseen viittaavaa ei o ollu, mut pesulla on kyllä tarvis käydä useemmin ihan mukavuussyistä. Joutuu sit välillä vähän öljyämäänkin, ettei kuivu ja ärsyynny siitä usein pesemisestä.

Pepsukka... Mitään varmaa tietoa mulla ei ole, mutta mun käsittääkseni ehkäisyruiskeita ei voi käyttää imettäessä. Eikös ne kuitenki o yhdistelmävalmisteita?

Maariana... Etkö sä o saanu allergialääkkeitä joilla noi oireet sais kuriin? Aika kummallista jos et, kun kerran turvallinen valmiste on olemassa. Siis niitä Cetirisin-tabletteja (toivottavasti kirjotin oikein) voi huoletta käyttää, ovat reseptilääke ilmeisesti.

Pompulalle myöhästyneesti onnea! :flower: :) Ei tuntunu munkaan vuosien lisääntyminen miltään, mut oli tietty kiva ku mies ja sukulaiset muisti. :)

Tuota peräruiskekeskustelua oli kiva lukea, kun synnärillä sanottiin ettei se ole täällä käytäntönä. Tiedän nyt sitten pyytää sitä, jos tuntuu olevan tarvetta. Eli kiitosta kommentoineille! :flower:

Katziina... Mä oon ostanu nyt kolmet imetysliivit KappAhlista, tosin yhdet on jo käyny aivan liian pieniks. Mä kun tarviin ison koon, niin siellä on sellasia ihan nättejä pitsiliivejä imetysversioina joissa koot riittää hyvinkin monen kokosille. Hintakaan ei päätä huimaa. Nyt sit ajattelin tilata ne Katan suosittelemat Glamourmom-topit, kun vaikutta niin kätsyiltä.

Teppana... Juu mä ainakin mielelläni jatkan tän porukan kanssa vauvojen synnyttyäkin. En tosin vielä uskalla päivittäjäks lupautua, mut eiköhän siihen hommaan joku löydetä. Hiiviö tarttee kyl vapauttaa... Kiitosta tähänastisesta hänelle! :flower:

NallePuh... Mä pesin reunapehmusteen, mut se tuli sen pinniksen mukana joka ostettiin käytettynä. Olisin tosin uudenkin pessy, mut kukin tavallaan.

Mulla on edelleen pesemättä uusimmat vaatehankinnat ja yks paketillinen harsoja... Voi mua saamatonta. :ashamed: Jos tänään sais vaikka ne hoidettua. Alkaa tosin päälle mahtuvat paidatkin loppua, joten pyykätä tarttee joka tapauksessa. Mieluummin kyl puuhaisin jotain enemmän suppareita provoovaa... :kieh: :saint:

Ruokahalusta kyseltiin... Mulle maistuu niin ruoka kuin herkutkin, annoskoko on viimein pienentyny hieman. Enimmäkseen syön välipalatyyppisiä, mut yks lämmin ruoka melkein joka aamuisen puuron lisäks kuuluu aterioihin. Se ruoka tosin vaihtelee mannapuurosta pihviateriaan, mut ei kai sillä niin merkitystä.

Tässä tais nyt viimein tulla ainakin melkein kaikki... Olikin paljon kommentoitavaa, joten toivottavasti huomasin kaikki huomioida.

Myöhemmin tänään tai sit huomenna uutta masukuvaa...

PikkuMyy-80 ja poikanen 36+6
 
moikka!!

en oo ehtiny lukee yhtään teijän viestejä, mut nyt pitää tulla kertomaan kuulumiset.

9 päivä keskiviikkona lähettiin sitten tyksiin ja oli siinä vaiheessa synnytys jo hyvin käynnissä ja mä 3 cm auki. sitä sitten saliin ja puoli yksitoista aamulla, alkoi vartin ponnistusvaihe ja poikasyntyi to 10.47 =) =) =)

tiedot

poika

rv 36+3

2660g

47 cm

syntymäpäivä 10.05.07

jos voisit hiiwiö nää tiedot etuivulle päivittää :D

kaikki meni aivan tooodella hyvin. tuun sitten ku kerkiän ni vaikka kommentoimaan lisää. etu sivulta katsoin, että oli kaksostytöt syntyny ennen meijän samppaa.
poika syö todella hyvin ja on muutenki vielä ollu rauhallinen ja suht helppo hoitoinen.

terveisin Hani ja Samppa 1 vko
 
:flower: Hanille ja koko perheelle isot,isot onnittelut!!! :flower:

Niin me täällä vähän aateltiin että sulla vauva on kainalossa jo!!!
VOi kun ihanaa.Nyt rauhaisaa arkea teidän perheelle!!

NÄin sitä tuli Hanista se yllättäjä myös... :D

Kukakohan seuraava,Pikku-myy???
Ihana oli sun romaanis taasen!!!! :hug:

Mä kun tykkään lukea paksuja kirjoja,nuo sun stooris on tosi ihania...
Teininä mä kirjastosta valkkasin kirjan sen paksuuden mukaan... :)

Täällä muu perhe touhuu pihalla ja äiskä "lepää"
Joo,ei oikein osaa..

Hani,laitahan kuvaa poitsusta kun vaan saat,ois ihanaa nähä tuoreita vauvakuvia!!!

kata
 
MHP harmaana
Onnea Hanille ja koko perheelle! :heart: :flower: :hug:

Tulin hetkeksi vilvoittelemaan tänne sisätiloihin enkä ehtinyt edes kirjautumaan, saati sitten lukemaan muitten kirjoituksia, myöhemmin sitten.... Hauskaa päivän jatkoa kaikille ja älkää polttako itseänne auringossa niinkuin mulle nyt sit tapahtui....

terkuin MHP plus raskausviikot, jotka kateissa edelleen... :ashamed:
 
Hanille ja koko perheelle suuret onnitteluhalit poikavauvan johdosta!

Oma masu on tällä hetkellä todella korkealla, joten tuskin pariin viikkoon vielä synnyttämään lähden.
Jännä odotella kuka ilmoittaa seuraavaksi saaneensa vauvan kainaloon... :)

Riina-Niina ja satuaarre 36+2
 
PikkuMyy-80 pikana
Voi, täällä oli ihania uutisia ihan niin ku arvelinkin... :D Tosi tosi paljon onnea Hanille ja koko perheelle poikavauvasta! :flower: Ja tosiaan sit kun ehdit ja jaksat niin lisää kuulumisia ja kuvakin olis kiva pojasta nähdä. Mut nyt nauti rauhassa... Kiva, kun tulit kertomaan uutiset! =)

Vai minä seuraava yllättäjä... No, katsotaan jos tuo poikanen pian haluais kuoriutua. En estele yhtään. :)

PikkuMyy-80 ja poikanen 36+6
 
Heippa!

Ensimmäiseksi oikein paljon onnea tuplaunelmalle prinsessoista ja Hanille pojasta! :flower:

Kylläpä aikaa menee nopeasti, nyt olen ollut jo viikon töistä pois ihan vuoilomalla ja ensi viikon to alkaa äitiysloma. Mutta ihanaa kun on saanut rauhassa tehdä kotitöitä sitä tahtia kun on jaksanut ja viitsinyt. Pyykkiä olen pessyt vaikka kuinka monta koneellista, lähinnä vauvan vaatteita, petivaatteita ja harsovaippoja.

Ma oli neuvola: kaikki hyvin painoa on tullut ensimmäisestä neuvolkerrasta 8kg lisää. Sf mitta vaihtelee ylä- ja keskikäyrän tuntumassa vuorotellen. Vauvan sydänäänet on vahvat ja hyvän vaihtelevat, ei merkitse koskaan ylös eikä kerro paljon syke on. Vauva tosin tykkää näköjään olla perätilassa, onkohan kerran ollut neuvolakäynillä raivotilassa. Oli jo hieman laskeutunut. No terkka sanoi ensi kerralla laittavansa lähetteen äitipolille jos vauva ei suostu kääntymään, sitten katsotaan mitä jatkossa tapahtuu.

Perhevalmennuksia on kaksi takanapäin, ihan kivoilta nuo on tuntuneet. Vielä kaksi olisi jäljellä. 6.6. sitten pääsisi tutustumaan synnytysosastolle ja vuode-.

Minulla vointi on edelleen oikein hyvä. Välillä supistelee hieman kipeästikin, mutta menee ohi nopeasti.

Äiti77 Rv33+6
 
Onnea Hanin koko perheelle!!! :flower:

Kuvittelin tulevani oikein ajatuksen kanssa kommentoimaan ja lukemaan juttuja, mutta tää istuminen ei näköjään onnistu nyt ollenkaan. Tulee vaan todella ahdistava ja tukala olo. :kieh:

Pitää vissiin jatkossa tyytyä pikaviesteihin... Ja nyt just on pääkin ihan tyhjä, mitähän minä äskenkin luin...? Onneksi en ole enää opiskelija, ne kevään lopputentit ei luultavasti sujuisi kovin hyvin tässä mielentilassa... Tsemppiä vaan Swerfielille siihen isoon tenttiin, saat kaiken sympatiani!

Ei rectum, pakko siirtyä taas makoilemaan. Mä tartten varmaan läppärin, et vois palstailla sohvalta masun vierestä ;)

Kreecher ja Antero 35+6
 
Lämmin onnittelu halaus Hanille pojan johdosta :hug: :flower:
Ihan liikutuin,kun tajusin et joku meistä on tehnyt jo sen työn,että vaavi on päässyt maailmaan..Mukavaa kuulla että oli vielä aikas helppo synnytys ollut (ainakin niin ymmärsin).
Ilman muuta kuva profiiliin kun kerkiät =)

Viime yönä yritin klo24 maissa mennä nukkuun-lopulta meni 03 ennen kuin nukahdin.Maha oli piukee pallo koko ajan-yritä siinä sitten maata kyljelläs kun maha ottaa vastaan tai sitten netissä surffailla..jännä homma et alkanut supisteleen aika paljon yöllä..Tuleekohan aikanaan lähtökin yöllä..?
Kyllä maha aika usein kovettuu päivisinkin..jännää et yhden viikon aikana voi muuttua asiat noin paljon,sillä ennen sitä oli harvoin mahan kovettumisia.Maha ei kyllä ole laskeutunut,joten eipä kai toivoakaan et ennen LA aikaa syntyis.

Pikkumyy kiitos onnitteluista :)
 
Maariana83 nopeesti
Pikku-myylle: juu... enpä saanut niitä allergialääkkeitä... lääkäri van meinasi, että jotain semmosta oisi saatavilla, joka varmaan on ihan turvallinen(eli kysees oli just se cetirizin),mut eipä hän niitä mulle suostunu kirjottamaan... olen sitten vaan astmalääkettä ottanu ja yritäny elää... kyllä se tästä, kun ei ihan kamalasti kutita. Suihkus käyn heti jos oon ollu ulkona ja tuuletustakin on pakko ollu vältellä...

Tosiaan siis edelleen kotona ja yhes koossa =) supparit tosin ei ole mua hyljänny... että toivossa on hyvä elää.... ootan kyllä jakautumaan pääsyä, kuin hullu puuroa... oonkohan vähän outo??*heh*

Hanille onnea pojusta!!!!

Mutta nyt ötyjä kaikille ja vointeja!!

Maariana + Iinuska 37+4
 
Jee, 36 viikkoa täynnä!
Ja sen kunniaksi supisteluja heti aamusta, kun heräsin. Saapa nähdä, tutuvat lopahtaneen, kun nousin ylös. Selän jomotus ei kadonnut mihinkään, mutta vatsan puolta kiristävät supparit kyllä. No, ei tuolle vauvelille pahaa tekisikään kasvaa vielä hiukan. (paitsi että nyt näköjään supistaa taas!)
Laittelen tilannetiedotusta tuossa päivemmällä, että ollaanko päästy tästä etenemään. Ja jos tulee taas joku epämääräinen yhden lauseen viesti, niin se on sitten mun mies kun kirjoittaa... ;) :D

Kreecher ja Antero 36+0
 
Huomenia.Tuo että öisin tuntuu supparit paremmin johtuu siitä että päivällä niihhin ei niin kiinnitä huomiota.Mä olen jo ajat sitte lakannut välittämästä öisinkin kun ne vaan kiusaa eikä tee mitään sen isompaa.No,siis tulee niitä ja tulkoot mutta ei tuu säännöllisesti siis.Se ärsyttää vaan kun muutama tulee ja jää oottamaan jos lisääntyy,mutta ei.
Ja se kellon kyttäämisen oon lakannutkin,ja yöt yritän siis vaan nukkua.

Mulla kävi jotain eilen alapäässä..
Eli kävely on tautisen vaikeeta,tällasta ei ole aiemmissa raskauksissa ollut.Ja ihan yhtenä hetkenä..Nivuset sairaan kipeet,ei taho portaita päästä ylös eikä alas..
Ja vauva porautuu läpi tuolta kohta.
Nukuin tosi paljon selälläni viime yönä ja olo oli tosi kevyt,eli maha on laskenut entisestä uskoisin.

Sama tuo alakerta tuntuu "lyhentyneen" eli pää lienee alempana.
Tosi arka on tuo alaosasto...

Lähen tästä sinne verikokeisiin,plaah.

jaksuja kaikille ja Kreeches koitapa lepuutella,jos viikonkin saisit lisäaikaa niin vaavi ois täysaikanen!!

kata (hui..) 38+0 :wave:
 
Paljon onnea Hanille prinssistä! :D :flower:

Pistän sinut tuonne lista jatkoksi.

Mun pitäis kolmen vartin päästä lähteä sinne ä.polille, tulen sitten kertomaan paremmin kuulumisia...

Eilen vissiin supisteli aika paljon, menkkakipuili pitkän aikaan suht tasaisin väliajoin, mutta en taaskaan selkeästi yhdistänyt mahan kovettumisiin tms. Välillä kyllä teki tosi kipeää ja oikein puhallutti.

Ei nyt ihan vielä saisi lähteä syntymään, kun huomenna olisi esikoisen 2 vuotis syntymäpäivä ja kaikki on jo kutsuttu ja sunnuntaina olen ajatellut jos koko perhe lähdettäis korkeasaareen kun luvattu niin kaunista ilmaa :)

-Hiiviö & Elvis 35+5-
 
Onnea Hanille ja perheelle pikkuprinssin johdosta! :flower:

Hiiviö, oletteko menossa Jorvin synnärille tutustumaan vielä? Mä varasin tällä viikolla ajan ja mennään ens tiistaina. Ajattelin, että josko oltais samaan aikaan... :)

Neuvolakuulumisia tiistailta: rr 153/96, eli korkeella mennään. Tosin on ollut koholla koko ajan eikä terkka ole huolestunut, seuraillaan tilannetta. Pissa edelleen aivan puhdas. Hb 127, noussut kahdessa viikossa 109:stä eli rauta tepsii, nyt siirryn taas yhteen tablettiin/pvä. Vauva raivotarjonnassa, mutta ei kiinnittynyt, syke 140-145. Kysyin painoarviota ja unohdin saman tien :ashamed: , kakkosella se alko... Kiinnitin vaan kaiken huomion siihen, että painoarvio laskettuna aikana näyttäis olevan 3,5 kg. Terkkakin sanoi, että JOS mennään la asti ja et pari viikkoa sais vielä pysyä sisällä...

Oon tässä viime päivinä tullut aivan vakuuttuneeksi siitä että meidän vauveli tulee etuajassa. Meitä on mun perheessä neljä sisarusta ja äiti on saanut kaikki etuajassa, terkka sanoi että aika usein tässä seurataan äitiä. Muita oireita mulla ei tosin ole ollut kuin menkkakipuja päivittäin. Äiti kertoi menneensä lievien menkkakipujen takia viikolla 36 polille ja joutuikin osastolle lepäämään, minä (esikoinen) synnyin viikolla 38. Äiti on itse terveydenhoitaja ja patistaa koko ajan vain lepäämään ettei vaan tarvi mennä osastolle "kylkeä kääntelemään". Nyt mietin että pitäiskö käydä tarkistuttamassa varmuuden vuoksi paikat tänään, kun huomenna oon lähdössä Tampereelle, enkä millään viittis jäädä ainakaan sinne synnyttämään... Voi olla että mietin taas aivan turhia.

Hankintoja ollaan viikon aikana tehty jonkin verran. Hämeenlinnasta ostin liikkeestä Britaxin käytetyn Römer Baby Safe -turvakaukalon ja Avent Isis -rintapumpun (sen siis uutena). Toissapäivänä ostin työkaverin tytöltä käytettynä sitterin, leikkialustan jossa kaaret ja imetystyynyt sekä esim. sitteriin sopivan lelun. Könttäsummalla saatiin koko setti halvalla.

Kysyin Hämeenlinnassa lastentarvikeliikkeen omistajalta Avent Isiksen maahantuonnista, kun siitä oli aiemmin jotain puhetta. Omistaja sanoi ettei siinä ole muuta ihmeellistä tapahtunut kuin että maahantuoja on muuttunut. Aiempi maahantuoja toimitti pumppuja ja varaosia mm. Citymarketeihin, mutta tämä uusi ainoastaan erikoisliikkeisiin. Eli hänen mukaansa osia on saatavana normaalisti myös jatkossa.

Semmosta tällä kertaa, hyvää viikkistä kesämassuille ja jo-syntyneille vauveleille perheineen!


Terkuin Anskuli ja jumppatuntia pitävä Jorkki 35+0
 
Kyllä tää supistelu lopahti tässä aamun mittaan. Ihan hyvä niin, saisihan tuo ipatsu vielä jonkun aikaa pysyä kyydissä. :)

Alkaa loppukiri hengitellä niskaan jo tosi monella, kohta niitä vauveleita varmaan alkaa syntyä ihan urakalla! Jännää! :D

Minäkin nyt vihdoin laitoin vauvan kotiintulovaatteet kasaan ja latasin kameran akut, että ovat sitten valmiina. Ja shampoot yms. on yhdessä läjässä kylppärissä, mistä ne on sitten helppo kaapata mukaan, kun lähtö tulee. Muuten en ole mitään ihmeempää sairaalakassia kasannut. Vauvalle pitäisi käydä tutti hankkimassa, että saa sen jo sairaalaan mukaan. Moni kyllä puhuu kovasti vastaan tutin antamisesta ennen kuukauden ikään (haittaa kuulemma imetystä) mutta meidän pojat on kyllä kumpikin saaneet tutin jo sairaalassa ja hyvin on tissi maistunut kummallekin. Monen vauvan olen kuullut hylkineen koko tuttia, jos sitä ei ole alusta asti saanut. Ja meillä on ainakin tutti ollut unillemenon pelastus...

Tosta vyöhyketerapiasta ja akupunktiosta kiinnostuin minäkin. Lohjan sairaalassa noin puolella kätilöistä on akupunktiokoulutus, yhdelle synnyttäjälle näinkin näitä neuloja laitettavan tuossa osastolla lojuessani. Vaikutti ihan kokeilemisen arvoiselta jutulta! Ilmeisesti on vielä aika harvinaista, kun joskus kyselinkin kokemuksia akupunktiosta kivunlievityksenä sekä odotus-, synnytys- että mitäs nyt -puolelta, eikä kellään tuntunut olevan kokemuksia. Aqua-rakkulatkin kiinnostaisivat, mutta niiden laitto kuulemma sattuu TODELLA paljon.

No, mie taidan alkaa rustata käytösarviointeja, jos saisin käytyä tänään iltapäivällä töissä naputteemassa käytösnumerot koneelle.

Kreecher Anteroineen, viikot edelleen 36+0 :D
 
Paljon onnea Hanille perheineen pojan johdosta ja tuplaunelmalle onnea pienten tyttöjen johdosta!

Tänne ei kuulu mitään erikoista. Supistuksia tulee tosi harvoin, eivätkä ole kivuliaita, joten varmaan mennään ainakin laskettuun aikaan, kuten edellisen kahden raskauden aikanakin. Eilen oltiin mun vanhempien mökillä ja siellä laitettiin mansikkamaata. Huhkin lapion kanssa ja sitten vitsailin et mahtaako ens yönä saada lähteä sairaalaan. No eipä tässä ole kyllä supistuksen supistusta tullut, joten hyvin voi vielä jatkaa normaalia elämää.

Ollaan etsimässä omakotitaloa, jos kesän aikana päästäis muuttamaan, sillä alkaa käydä tämä kolmio ahtaaksi. Esikoinen aloittaa syksyllä koulun ja tarvitsis sitten vähän omaa rauhaa läksyjen tekoon. Tuntuu vaan et on tosi vaikee löytää sellaista taloa, joka sopii budjettiin ja ei vaatis heti hirveesti remonttia. Ollaan nyt käyty melkein viikoittain katsastamassa ainakin yhtä taloa. No toivotaan et tärppäis ennen elokuuta =)

Ihanaa kun näitä vauvauutisia alkaa kuulua. Kyllähän sitä itsekin mielellään jo kohta lähtis synnyttämään, mut eipä ole oireita siihen suuntaan.

Täytyy taas tulla joku päivä kirjoittelemaan, olen vaan tosi laiska kirjoittelemaan, luettua tulee palstaa kyllä joka päivä.

mama-75 ja baby 37+4
 
Hanille ISOT onnittelut pikku-prinssin johdosta! :flower: :flower:

Voi kuinka kivaa, kun näitä vauvauutisia alkaa nyt tupsahdella! Saa nähdä kuka on seuraaava :)

Mulle iski kevät-flunssa, tosi inhaa. Muutenkin on väsynyt, niin nyt sitten flunssan takia on ihan veto pois...ei kiva :/ Ei jaksa kauaa tässä koneellakaan istua, joten kommentointia myöhemmin.

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille!

Teppana & pikku-ukko 35+4
 
Katti71
Hirmu paljon onnea Hanille ja koko perheelle :flower:

Kiitos Pikku-Myylle onnitteluista, kyllä tätinä olo on ihanaa =)

Oma vointi on mitä parhain, tosin äskeinen kauppamatka oli taas niin hidasta touhua, onneksi ostoskärryyn voi nojailla ja edetä hissun kissun. Tuo 4v. vaan juoksee pitkin kauppaa... onneksi on pieni kyläkauppa, niin ei pahemmin pääse eksymään.

Supistukset ovat öisin tooosi kipeitä, niihin oikein havahtuu unesta ja on pakko vähän pintahengitellä... päivisin kipu ei ole supistuksen aikana niin kova, mutta pitempikestoisia ovat kyllä kuin ennen.

Eilen yritin vähän tehdä pihatöitä, mies laittoi mulle ruohonleikkurin valmiiksi ja ajttelin, että helppoahan sitä on vaan tuossa lykkiä... no, viimeisillään raskaana ollessa se taisi olla hiukka liian raskasta :( Ei onnistunut kuin hetken aikaa, eikä myöskään lisännyt niitä toivottuja suppareita.

Joten tässä vain odotellaan edelleen, ihanaa lekotella viikonloppuna, kun on oikein kesäkelejä lupailtu :)

Hauskaa viikonloppua teille kaikille kesämassuille!

Katti ja maha 37+5
 

Yhteistyössä