~KesäMassut 2007~

Kiitti hei Jonnakar...Joo,nimenomaan syömisen aikana menee ihan kirjavaks,juur otettiin kuvaa siitä.Tää on ollut ihan koko ajan kun on ollut pullolla ja sanoin terkalle tosiaan sitä 4 kk neuvolassa.
Se vaan tuumas että on kova ahmimaan... :/

Hitsit jos tässä on oikeesti allergiaa ja mä en ole reagoinut.Sähän sitä Jonnakar puhuit jo aiemmin.
Sinänsä,Miska on nukkunut koko ajan hienosti,kasvaa ok ja on ihan hyvätuulinen.
Nyt on olleet posket röhnällä,mutta voinee olla nä kelitkin sen syynä.

Mitä jos poika ei suostu juomaan noita kalliita maitoja??Kun se vakuutuskin on,olis sieltä kiva saada rahat mutta ei kai saa suoriltaan vaan tehtävä ne pirun testit.
Argh...
Voisin tosiaan kokeilla sitä Neocatea,mitähän se mahtaa maksaa?

Ja on tuo poika vähän sellanen miukuvainen varsinkin ilta-aikaan,saa kanniskella ja viihdyttää,voi olla jotain vaivaa.
Kakka on nyt kun sitä oon seuraillut sellasta liisterimpää...

Että näin.. :wave:
 
Jotkut vauvat on tyytyväisiä vaikka olisi allergiakaakin, tai siis tämä yleinen iloisuus ja sen sellainen ei välttämättä poissulje allergiaa.. Voihan se olla esim "lievänä" tms.

Kiinnitin jossain kohtaa huomiota sun kirjoitukseen tuostakin, että saat kanniskella Miskaa ja on jokseenkin tyytymätön. Tämähän voi sitten kanssa johtua vaikka mistä, mutta myös tuosta allergiasta.. :/

Meillä lääkäri totesi tuon Jeren ihottuman (joka on poskissa ja leuassa) liittyvän hampaiden tuloon, kuolaamiseen, keleihin ja talon lämmitykseen jne... Voihan tuo olla atooppinenkin kuten minä.. Mene ja tiedä näistä. Lääkärin mukaan ihottuma laajenee ja pahenee, mikäli kyseessä on allergiaan liittyvä ihottuma.

Tuo neocate on tosi, tosi kallista, aivan törkeän hintaista! Meidän apteekissa maksoi 63e prk, ja Jere pärjäsi sillä n. 3pvää. Siitähän saa n.2,7litraa. Mutta parempi katsoa kuin katua...? Sitä saa aivan varmasti myös jostain ostettua omakustannehintaan, kun joku on hankkinut reseptillä, ja vaihtavat toiseen tai ei ole sopinutkaan. Kannattaa käydä esim. histamiini.com sivuilla, sinne tarvii rekisteröityä, siellä voidaan myydä neocatea, tai jollain muilla allergiasivuistolla tai pistä itse ilmoitus muutamaan paikkaan että haluat sitä ostaa.

Mulla on 3 avaamatonta purkkia ja mä pystyn ne sitten viikon, kahen päästä myymään, mikäli poika ei oirehdi "huolestuttavasti" semperistä...

Vakuutus ei korvaa noita maitoja, edes silloin, kun allergia on todettu. Kelasta saa 75%, kun altistus on positiivinen ja b-lausunto toimitettu kelaan. Mä huijasin Jeren juomaan apteekin maitoja laittamalla sokeira sekaan ja kyllä se siitä lähti uppoomaan..
 
ei tajua mistä tuli yön aikana kipeä möykky rintaan vaikka nea söi mol.tissejä 3h välein-kauratyyny ei auta..mut pitkästä aikaa saa taas kärsiä tästä tunteesta...Mulla tuntuu öisin maidon tulo kanssa lisääntyneen-joku muukin sanoi et tissit valuttaa öisin...Kuinka muilla on maidon tulon kannalta-soseita syödessä?
 
Meillä on kans siivoukset päällä täällä... Tosin ei ihan päivän projekti, kun vaihdetaan vähän järjestystäkin samalla. Ostin jätkälle ison lelulaatikon, sellasen arkun, ja se tuli täyteen! :eek: Että eipä taida jätkä uusia saada vähään aikaan. Joulua ei tarvinnu tosin siivota, kun sitä ei laitettu... :kieh:

Hani-:lle pahoitteluja ja muillekin, jotka kokee jääneensä huomiotta. :ashamed: :hug: Mä kans pyrin parhaani mukaan kommentoimaan kaikkia tasapuolisesti, jos vaan vähänki osaan jotain aiheeseen sanoo. Välillä ei jaksa tai kerkee muuta ku pikasesti jollekin tai sit ihan omaa napaa... Välillä, jos on paljon luettavaa, saattaa jäädä silmäillessä huomaamatta. Kurjaahan se on, jos ei kukaan vastaa, mut mun mielestä monet on ainaki yrittäny. Ei oteta pahalla, jooko? :) (Kylläpäs kesti, että sain tän muotoiltua... :whistle: )

Soseurakka olis edessa... Ostin perjantaina torilta parsakaalia ja sen sain eilen laitettua, tänään pitäs urakoida pari pussia bataattia ja sit toi possuköntsä... Alotan vihdoin jätkälle lihan, kun ei tosta suursyöpöttelystä muuten mitään tuu. Poika on siis pariin kertaan kitissy 2dl soseannoksen jälkeen niin, että oon jälkkäriks antanu purkillisen marjaa ja silti ollu tyytymätön. Litkiny päälle 125-160ml maitoo ja sit vasta ollu hyvä. Lammasmainen hyminä vaan kulunu, kun on popsinu pöperöö ja älinä alkanu, jos on seuraava lusikallinen viipyny liian kauan... Ihan pohjaton masu tolla. Mut nyt sit alkaa saamaan "miesten" ruokaa, jos toi nyt sit sopii. Toivotaan.

Mistä sais edullisesti sellasen (siistin ja ehjän) perinteisen syöttötuolin? Sellasen, mikä taittuu pöytä+tuoli -yhdistelmäks. Ei taida uutenakaan olla paljo missään myynnissä tai sit maksaa aika reippaasti. Onkos pottatuoleja muun merkkisiä (ja mistä niitä saa) ku Baby Björn? En viittis potastakaan niin paljoo maksaa... (Pihinä joulun jälkeen...)

Meillä kans jätkä pungertaa supon usein pois... Vissiin kiva tehdä kakka hoitopöydälle. :LOL: Oon sit koittanu ajottaa sen laiton silleen, että on sen torttunsa jo vääntäny tai sit antanu nestemäistä lääkettä. Ollaan nyt usein annettu jo ennen kipuitkun alkamista niin saadaan nukkumaan ajoissa ja yöllä sit tarvittaessa uus annos. Välillä sit kokeillaan ilman ja onkin sit pätkiä, ettei tarvi.

Yskimistä on myös meidän pojalla refluksin yhteydessä ja tiheetä nieleskelyä myös. Se on tosin rauhottunu, onneks, niin hyvin ton Almironin myötä, ettei o häiritsevää. Ei siis tarvinnu hakee siihen lääkettä, vaikka resepti saatiinki. Jätkä myös hikoilee juodessaan hieman (alkuun, Almironin alotuksen aikaan siis, hikoili enempi), mut uskon sen johtuvan siitä imutehosta. Mulla ei o tällä hetkellä syytä kyseenalastaa maidon sopivuutta, mut kai toikin oire voi olla. Punaseks meidän jätkä ei syödessään mene... Sillai jos käy, niin se mun mielestä on enempi epäilyksen aihe. (Imettäessähän pojalla tuli naamalle isot punaset laikut, jotka tuli vaaleempina sen jälkeen, kun jätin maidon lisäks myös naudan lihan pois ruokavaliostani)

Ihania kuvia ollu profiileissa joulun aikaan ja nytkin. :) Unohtunu mainita... :ashamed:

Turkulaiset... Onko teille puhuttu käynnistä hammashoitajan luona? Mä kun en muista jutteliko terkkari siitä mitään. :ashamed: Kai siellä vois poiketa tälleen ekan kanssa, kun kerta on jo eka hammaskii tullu. Terkka kyllä anto jonku lapun aiheesta ja kävi jotai juttuja läpi.

Jahas... Aamukahvin aika, kun mieskin heräs. Pääsen kolistelemaan sit tiskejäkin koneeseen... Siitä on tän päivän urakkaa hyvä jatkaa.

Myy ja poikanen 6kk2vk+

*Muoks* Hups! Jäi yks sivu huomaamatta... :ashamed: Kommentoin toisella kertaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katziina:
Heipat kaikille!

Niin se vaan on joulu taas ohi ja vuosikin jo vaihtunut. Me ollaan vielä joululomalla mummoloissa sukuloimassa. Mies kävi kyllä jo pari päivää töissä parin sadan kilsan päässä, mutta me jäätiin Helmin kanssa mummolaan. Nyt on kyllä taas koko perhe koossa. Kiva olla täällä vähän pitempään, kun opiskelutkin jatkuu vasta reilun viikon päästä. Aika yksinäistä olis mun kotona vaan olla... Sunnuntaina lähdetään sitten kotia kohti.

Hemmulla on maanantaina ensimmäinen käynti hammashoitajan luona seitsemän kuukauden iässä. Suussa ei oo kyllä vielä yhtään hammasta, mutta mennään kuitenkin kuuntelemaan hampaidenhoito-ohjeita. Me saatiin hammashoitajalta (vauvapiirissä vieraili) pieni ensihammasharja, en muista mitä merkkiä oli. Sitten kun eka hammas ilmaantuu, ruvetaan harjailemaan sillä.

Tiistaina meillä alkaa sitten musiikkileikkikoulu. Meillä oli kerran vauvapiirissä muskari ja se oli mun mielestä tosi mukavaa. Helmikin tais tykätä. =) Siitä innostuneena ilmotinkin meidät kevätlukukaudeksi muskariin.

Katan nimimerkkigallup: Olin reilaamassa kavereiden kanssa ja Wienissä yksi mies yritti sanoa mun nimeä (Katja) ja siitä tuli aina Katzi. Katzi nimitys jäi elämään reissun ajaksi ja siitä sitten muokkasin ton nikin. Semmonen tarina mun nikin takana.

Helmi juttelee tosi paljon ja monenlaista tekstiä tulee. "Äiti" sanoo monta kertaa päivässä ihan selvästi. ;) Tulee ei, ai, äi, tätä, vau, mää, kää ja ihan kaikkea mahdollista mongerrusta! Ihanan kuulosta on kyllä. :heart: Myös huutoa, kiljumista ja laulua tulee tytyn suusta usein ja kuuluvasti.

Yöt meillä nukutaan hyvin perhepedissä pääasiassa yhdellä syötöllä. (En kyllä osaa pitää syötöistä mitään lukua, kun syöttäminen on niin helppoa, kun nukutaan vierekkäin.) Hyvin riittää unta yöksi, vaikka päivälläkin nukkuu aina useamman tunnin.

Meillä ollaan nyt muutama päivä ryömitty etanan ketteryydellä lyhyen lyhyitä matkoja! Eteenpäin yritetään siis kovasti.

Jeps, mutta nyt on lähdettävä lenkille miehen siskon kans. Kivaa viikonloppua kaikille!

Katziina ja Helmiina 7kk+
oi miten ihana nimi :heart: :heart:
meidän tytön kolmas nimi on Vilmiina :heart:

Jonnakar
niin epäilläänkö vielä refluksiaa?
ja käskettiinkö sun antaa sitä ruokaa mistä tulee paljon puklua?
entä tuliko sun lapselle ruoka ylös mut ei pulauttelux asti? entä yöllä? nousiko ylös?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jonnakar:
Kata-74

Painoa on kyllä tullut pojalle, ettei sen puolesta.. Mä jäin miettiin tota sun sanomaa, että Miska on ihan punainen ja hikinen kun syö. Tarkoitatko, että iho punehtuu syömisen yhteydessä? Kauanko tämä kestää? Se nimittäin saattaa olla myöskin merkki allergiasta. Kuten myös tuo hikoilu syödessä. Ainakin tuolla allergiapuolella NallePuh(jotain)-nimimerkki kertoo heillä olleen yksi allergiamerkeistä hikoilu pullosyömisen yhteydessä...
[/b]
Niin ei sydänkäyrää oteta siksi että refluksilapsella olisi siinä häikkää, vaan se kuuluu rutiiniin, että se otetaan ennen kuin aloitetaan lääkitys. Kun kuulemma joskus muinoin joku herra ameriikassa oli saanut rytmihäiriöitä refluksilääkityksestänsä, niin se katsotaan varmuuden vuoksi, näin sanoi meitin lääkäri lastenpolilla eilen. Ja siitä on myöskin ollut jotain juttua tuolla allergiapuolella..

Meillä on pojalle ilmaantunut nyt yskänkökötystä, liekö tämä sitten merkkiä oireilusta...? Myy, tiedätkö? Luultavasti johtunee siitä, että puklia nousee kurkkuun asti, mutta nielasee tms niin kököttää sitten... Merkataan oirepäiväkirjaan.... :ashamed:

Vielä Kata että tuo almiron on kuulemma monelle sellanen ei-sopiva. Saahan jotkut siitäkin apua tietenkin, mutta monelle ei ole käynyt kuulemma ja siten tuo neocate sopii epäilyvaiheessa kokeiluun ehkä paremmin, se kun on yleensä se viimeisin ja kaikille sopivin vaihtoehto. Tosin on niitäkin, jotka ei oikein tahdo sietää sitäkään. Mutta sinuna kokeilisin neocaten ensin, ja vaikka ihan pari viikkoa, pidä oirepäiväkirjaa samalla ja sitten palautat nykyisen maidon takaisin. Näinpä näät, mitä muutosta on tapahtunut. Kirjaa ylös kaikki muukin syöminen, oireet ja unet.. Sori kun neuvon, jos sulla on tästä jo tietoutta, mutta kun musta on tullut nyt kaikkitietävä kanaemo.. :snotty: Heh... :D

Oikeesti oon kyllä ihan pihalla tuon omankin pojan kanssa tässä, että ei auta kuin maalaisjärjellä päästellä eteenpäin.. :headwall:
ei voi olla totta |O |O tyttö on aina maitoa juodessaan pulosta siis hikimärkä niskasta ja punanen. Oon aatellu et se ois vaan niin lämmin (oon yrittäny antaa välillä viileempää maitoa)
musta tytön posket on aina vähän punaset mutta maidon jälkeen isompi punotus on iholla jonki aikaa, ennenkö tasaantuu häviää. Mutta aina hieman punaset.
 
Netskuli..Samma här...
Ihan kirjava poju.Oon ottanut kuvia tuosta värikkyydestä ja aattelin sen näyttää lääkärille myös.Ettei ole ihan mun kuvitelmaa tosiaan.
Ja hei...Mä kuvasin pulautuksia myös!!! :D
Lääkäri ihmeissään kun sille kuvia lyön kasan!!! :p

No,näkee ainakin sillä aina on subjektiivinen kokemus tuokin että pulauttaako paljon vaiko vähän.Sitte näkee ainakin.

Musta Miskalla lähtee se kirjavuus aika äkkiä kyllä pois,että noin 5 minsaa ruokailun jälkeen ei näy niin selvänä enää värit.

Samassa veneessä ollahan!!
:hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jonnakar:
Jotkut vauvat on tyytyväisiä vaikka olisi allergiakaakin, tai siis tämä yleinen iloisuus ja sen sellainen ei välttämättä poissulje allergiaa.. Voihan se olla esim "lievänä" tms.

Kiinnitin jossain kohtaa huomiota sun kirjoitukseen tuostakin, että saat kanniskella Miskaa ja on jokseenkin tyytymätön. Tämähän voi sitten kanssa johtua vaikka mistä, mutta myös tuosta allergiasta.. :/

Meillä lääkäri totesi tuon Jeren ihottuman (joka on poskissa ja leuassa) liittyvän hampaiden tuloon, kuolaamiseen, keleihin ja talon lämmitykseen jne... Voihan tuo olla atooppinenkin kuten minä.. Mene ja tiedä näistä. Lääkärin mukaan ihottuma laajenee ja pahenee, mikäli kyseessä on allergiaan liittyvä ihottuma.

Tuo neocate on tosi, tosi kallista, aivan törkeän hintaista! Meidän apteekissa maksoi 63e prk, ja Jere pärjäsi sillä n. 3pvää. Siitähän saa n.2,7litraa. Mutta parempi katsoa kuin katua...? Sitä saa aivan varmasti myös jostain ostettua omakustannehintaan, kun joku on hankkinut reseptillä, ja vaihtavat toiseen tai ei ole sopinutkaan. Kannattaa käydä esim. histamiini.com sivuilla, sinne tarvii rekisteröityä, siellä voidaan myydä neocatea, tai jollain muilla allergiasivuistolla tai pistä itse ilmoitus muutamaan paikkaan että haluat sitä ostaa.

Mulla on 3 avaamatonta purkkia ja mä pystyn ne sitten viikon, kahen päästä myymään, mikäli poika ei oirehdi "huolestuttavasti" semperistä...

Vakuutus ei korvaa noita maitoja, edes silloin, kun allergia on todettu. Kelasta saa 75%, kun altistus on positiivinen ja b-lausunto toimitettu kelaan. Mä huijasin Jeren juomaan apteekin maitoja laittamalla sokeira sekaan ja kyllä se siitä lähti uppoomaan..
sellasen vielä että meille sanottiin et jos tarvii erikois maitoo niin menee päivystävälle lääkärille pyytään rec. niin kauax aikaa et pääsee sit lääkäriin ja saa sen korvauksen taas sit sitä kautta. siis et rec. pitäs kait kans saada helvemmalla?

sori nyt kun vaan tätä allergia asiaa tääl jauhan mut just nyt ei mahdu muuta elämään juurikaan...
tänää pelkästään juotu maitoa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja kata-74:
Netskuli..Samma här...
Ihan kirjava poju.Oon ottanut kuvia tuosta värikkyydestä ja aattelin sen näyttää lääkärille myös.Ettei ole ihan mun kuvitelmaa tosiaan.
Ja hei...Mä kuvasin pulautuksia myös!!! :D
Lääkäri ihmeissään kun sille kuvia lyön kasan!!! :p

No,näkee ainakin sillä aina on subjektiivinen kokemus tuokin että pulauttaako paljon vaiko vähän.Sitte näkee ainakin.

Musta Miskalla lähtee se kirjavuus aika äkkiä kyllä pois,että noin 5 minsaa ruokailun jälkeen ei näy niin selvänä enää värit.

Samassa veneessä ollahan!!
:hug:
mä alan kyllä oleen epätoivon partaalla. Tänään menny jo itkuks kun ei oikein jaksais. kun ei saa mistään tukee niin ei mistään. No siis tätä palstaa lukuun ottamatta. kaikki vähättelee koko asiaa, suvusta/perheestä ja melkein kaikista kavereista lähtien.
Ajattelin tota kuvaamista kans. Oon myös pitäny päiväkirjaa mihin en kaikkia pulautuksia oo laittanu. Menis kaikki aika sen kirjottamiseen. Piirsin siihen jopa ihottuman näppylöidin määrän. Koska oli runsas ja koska hiukkavähemmän.
Jonnakar tuossaihottumasta kirjottiki ja ois kiva kun ne "neuvo"lassa vois hiukka oikeesti neuvoo ja kertoo asioita niin tietäs et mistä ollaan huolissaan ja mistä ei.
mikä siinä on että ne ei siellä ota tosissaan. Heillä kuitenkin on korkee koulutustus niin kyllä heillä tietoa on. Taitaa olla taas raha kyseessä. Tai sen niukkuus.

no ei muutaku kuvaamaan ja piirtämään oireet :D
 
Nyt Kata ja Netskuli on semmoinen juttu, että pyydän ensinnä hirveästi anteeksi, jos minä olen tälläisen "joukkohysterian" nyt laukaissut... :ashamed: :snotty:

Katsokaas, kun asia voi olla myös niin, että me tässä näemme allergiaa, vaikka sellaista ei välttämättä olekaan.. (Sanoinkohan tuon nyt laannuttaakseni itseänikin...?)
Minä en näistä mitään ymmärrä, ainoat asiat, mitkä olen allergioista oppinut, olen kuullut näiltä tai histamiini.comin sivuilta. Ja sinne suositan myös sinua, Netskuli kääntymään. Lääkäreiltä en ole missään vaiheessa saanut tukea näihin "kuvittelemiini" oireisiin tai niiden puutteeseen. Pojalla ei ole todettu mitään, eikä näin ollen ole mitään lääkitystäkään.

Meillä on nyt kolmas päivä altistusta menossa ja tänään jätkä päästi taas vihreät tuotokset ja laskin oikein, että kun viideltä annoin 80ml maitoa, poika oksensi itseltään kuudet vaatteet, multa yhdet, kolme kertaa olkkarin maton ja veljensä maton kertaalleen, jätin laskuista pois lattialle tehdyt pulit.... Ja haisee oikein semmoselle, sanoisinko imelälle oksennukselle... :headwall: :headwall:

Sen mitä olen nyt oppinut, on se, että kunnallisella puolella on aivan turha odottaa saavansa apua, ellei kyse ole hengenlähdöstä. Jos silloinkaan. Pappani kuoli muutama vuosi takaperin, kun soitti itselleen ambulanssin, kun epäili sydänkohtausta ja ambulanssin terävät miehet antoivat pari buranaa ja jatkoivat matkaa. Hetken päästä ottivat jo tosissaan mutta oli jo myöhäistä. :( Sori, että lähdin väärille raiteille välissä, pistää niin vaan itseäkin kismittämään tämä touhu.

Näen ainoana vaihtoehtona kääntyä yksityiseen lääkäriasemaan, huomenna selvitän, mitä mahdollisuuksia Porin suunnalla on, vai pitääkö lähteä kauemmas. Onneksi on vakuutus, joka korvaa kaikki tutkimuksista aiheutuneet kulut ja reseptillä määrätyt lääkkeet. Niin ja Netskuli tästä tuli mieleeni, kun kyselit tuota hintajuttua. Mulle ainakin sanottiin apteekissa, että tuo neocate on saman hintaista reseptillä tai ilman. Siitä ei tule saamaan kuin kelan korvauksen 75% kun maitoallergia on todettu ja B-todistus toimitettu kelaan. Ilmeisesti siksi, että kyseessä ei ole lääke, vaan ravintoaine tms. Vakuutus ei myöskään korvaa maitoja, kuin ymmärtämäni mukaan Pohjantähdessä, jos enää sielläkään..

Ja tuosta neuvoloiden korkeasta koulutuksesta, eivätkö he kaikki ole pääsääntöisesti terveydenhoitajia? Tarkoitan, että eihän heillä sitten ole koulutusta riittävästi esim. allergioihin? Paljon kuvaa myös se, kun olin viimeksi lääkärineuvolassa ja kyselin lääkäriltä, että olikos se puolen vuoden tienoilla kun saattanee tulla tuo vauvarokko, niin hän lähti etsimään asiaa netistä ja kaduin jo samalla hetkellä,e ttä kysyin... :headwall:

Jahas ja meillä nukutaankin nyt toooooosi huonosti, pitää taas mennä hyssyttämään....
 
Vielä pieni lisäys, että yksin ollaan täälläkin huolien ja oireitten keskellä :wave: :hug:

Anoppi ei ymmärrä alkuunkaan, äiti sitten taas soittaa joskus ja jouluna ja käskee painamaan kova kovaa vasten.. Kaverit ei ymmärrä, paitsi nyt pojan kummitäti sanoi joku aika takaisin, kun menin heillä vahingossa lämmittämään korvikkeen mikrossa ja silloinhan meitin pojalla lentää kaikki pihalle, että nyt hänkin olisi jo huolissaan, ja ymmärtää mistä olen puhunut koko ajan... Eli siis meillä nämä on tässä nämä tukijat.. Ja suurin osa kumminkin epäilee ääneen. Yksi likkakaveri pottuili mulle jo odotusaikana, että kuinka olen itteni k*seen laittanut, että hän ei kyllä ikinä enää ja plää plää.. (Ilmankos sen kersat on meillä jatkuvasti......), ja että heillläkin on aina ollu kaiken maailman punoitusta, aikä hän oo ollut huolestunut. (sanoin juuri hänen vanhemmalle plikallensa että pyytää kouluterkkarilta apua allergiatesteihin pääsyyn, kun naama lähes mätii..) Ja kun meidän poika on niiiiiiin tyytyväinen ja iloinen... Niinhän se onkin, tulisivat meille joku yö taputtelemaan ja tutittelemaan.... :headwall:

Jooh, noh multa lähti taas händystä.. :ashamed: Olen vain niin kiukkuinen jo kanssa..

Mutta täältä kaikille tarvitseville myötätuntohali!!! :hug: :D
 
Jonnakar... Hirveesti voimia! :hug: Tuo on varmasti ihan mielettömän vit**maista, kun ei tukea ja ymmärrystä heru mistään. Mun mielestä tuo tämänpäiväinen todistaa selkeän allergian... Ei meidänkään jätkä kaaressa oksentanu, kun eka reaktio altistuksessa tuli. Sellanen kova röyhy ison oksennukselle haisevan puklun kera ja lääkäri totes ihan selkeeks reaktioks. Että onkohan vaan kunnallisella tms välinpitämätön porukka, kun ei lausuntoa myönnä. Otapa puklurätti huomenna mukaan ja kysy, onko normaalia ja kuvaa vaikka ne tuotokset. Jo on kumma, jos ei ala lausuntoa tulla. :headwall:

Toivottavasti homma etenee ja saatte taistelun päätökseen... Eihän tossa o mitään järkee. Prickit saattaa näyttää negaa, vaikka allergiaa oiskin... Mut toi puklailu yms on mun mielestä ihan selkee juttu. :hug:
 
Jonnakar kiitos kovasti sulle,etkä ole joukkohysteriia luonut.
Mä meinaan selvittää tän nyt jotensakin ainakin ja oon torstaille saanut ajan läääkäristä.
Yksityiseltä ja heillä ei kuulemma tehä testejä eli sitten joudutaan kait sairaalan puolelle taikka tää meidän kaupungin sairaalan lastenosasto ajetaan alas,eli en tiiä tehäänkö testejä ees täällä vaiko tuolla isommassa lähikaupungissa 70 kilsan päässä jonne en varmaankaan mene!!
Sieltä oon sikahuonoo kokemusta saanut eli Turkuun yksityiselle kai sitten jollei muualle.

Mitenkä tuo vakuutus ei maitoja korvaa,eihän pieni pärjää ilman,sairauden hoitoonhan tuo tulee??
miten astmalääkkeet korvataan eikä sitte maitoja?Outoo,soitan ja selvitän.


Ja Netskuli kuulostat toosi väsyltä,nyt vähän aikalisää ja kyllä tä tästä.
Ei kannata panikoitua.
Samassa venheessä ollaan ja yritetään selvitä eteenpäin.Nyt tarvii olla tuntosarvet koholla ja seurata lasta ja hänen oireistoa.
Ja todellakin mikä toisen mielestä on hurjaa pulauttelua voi toisen mielestä olla normia.

Mutta Jonnakar tuo teidän puliminen on tosi hurjan kuulosta.Miska pulautti aamupaitoja matolle länttejä noin kämmenen kokoisia ja päällensä kerran (vaihtoon meni) ja mun olkapään märäks...

Mutta kun poika tulee 8 kk seuraavaks niin ei tää ihan normia ole...

Katoaan kuinka käy ja mä haluan että tuo todistetaan jotenkin että olis maitoallergiaa sillä en halua että se vaan heitetään että ok se se on vaan oikein tutkitaan tä juttu nyt.

Menipä tä nyt allergiapuolelle,sorryyy..
Eipä täällä muita ole käynyt.... :wave:

kata ja nukkuva Miska
 
Netskuli kirjoitit:
"Jonnakar
niin epäilläänkö vielä refluksiaa?
ja käskettiinkö sun antaa sitä ruokaa mistä tulee paljon puklua?
entä tuliko sun lapselle ruoka ylös mut ei pulauttelux asti? entä yöllä?
nousiko ylös?"

Meillä ei ns. epäillä mitään. Tai noh, mä epäilen, mut lääkäri yrittää kaiken aikaa vain "painaa villaisella" ja vetoaa milloin mihinkäkin tuon ihottuman kanssa ja pulautusten kanssa.. Kakka voi olla vihreää korvikevauvoilla jne... Mun mielestä tässä on vain liian monta tekijää tuohon refluksiin, tai no onhan tämä sitten allergiasta johtuvaa refluksia, mutta mun mielestä refluksi ei anna noita muita oireita, esim. vihreetä kakkaa, eihän se peräsuolessa se refluksi vaikuta, mun tietääkseni.... :snotty: :D

Kiinteistä ei puhuttu mitään. Verikokeista katsotaan nyt myös tuo peruna, mutta sen enempää niistä ei ollut juttua. (?!?!)

Meillä poika välillä nieleskelee ja yskii ja siis selkeästi olisi pukli tulossa, mutta jotenkin sitä pystyy ilmeisesti pidättelemään tai jotain, kun sitten köhii vain. Yöllä tuli harvoin pukluja, neocatella ei oikeastaan ollenkaan, päivisin hieman silloin tällöin, mikä väheni nyt kolmannella viikolla huomattavasti. Samoin uloste muuttui kolmannen viikon aikana ruskeasksi ensi kertaa pojan elämässä.

Refluksia on rakenteellista tai allergiasta johtuvaa. Meillä on poissuljettu ns rakenteellinen käsittääkseni, kun pojan maha ultrattiin ja keuhkot kuvattiin, eikä siellä näkynyt mitään..

Myy Nyt tuon yskähtelyn, nielemisen, väsymyksen, oksentamisen ja eilisen vihreän kiiltävän kakan lisäksi meillä itkahdeltiin ja tahittiin melki koko yö.. Luultavasti taas paha tunne ruokatorvessa. Poika myös piereskeli hieman ja oletan että vatsaan sattui. Hän myös röyhtäilee melki koko ajan, vaikka syötöstä olisi tunteja, näin myös yöllä. Ekan kerran viime yönä annoin maitoa jo puoli yksi... :( :headwall: Aion soittaa lastenpolille ja kysäistä, joko tämä on merkkinä allergiasta, vai vieläkö joudun jatkamaan.... Miten ihmeessä ne sen muuten toteaa? Luottavatko mun sanaan sitten, mulla ei ole pienintäkään aikomusta lähteä pojan kanssa nyt ajelemaan Poriin... Voi kiesus näitä touhuja!

Ja Anteeksipyyntö kaikille keitä kypsyttää tämän allergia-asian vatvominen täällä ketjussa, ja anteeksi myös että mun kommentointi on heikkoa, elämä myös täällä pyörii tämän asian ympärillä.. :ashamed: Pitäiskö meidän Myy, Kata ja Netskuli pohtia näitä ihan omassa ketjussaan?

Ja nyt soittamaan..

P.S. Katsoin että tuo meidän lääkäri tuolla lastenpolilla näkyy olevan myös yksityisillä asemilla Porissa, joten eipä taida vaihto auttaa, muuten kuin siirtyä vallan toiseen kaupunkiin. Ja voinhan mä käydä tässäkin pitäjässä valittamassa yksityisellä, vaikkei allergologi olekaan. Tossa yksityisellä ottaa vastaan ainakin neuvolan entinen lääkäri. Oiskohan siitäkään silti mitään hyötyä. Äh!
 
Pakko sen verran kommentoida noita allergiajuttuja että itsellä on kokemuksesta tullut sellainen käsitys, että suolisto-oireinen allergia, miltä monen oireet tällä palstalla kuulostavat ei tosiaankaan näy veri eikä pric- testeissä. Meillä nyt siis kolmas allergialapsi ja ensimmäinen jonka allergiat näkyivät verikokeissa. Vielä se että vaikka näkyisivätkin, Kelalle kelpaa vaan altistus tulos. Kyllä Jonnakarin mielestäni kannattaisi ottaa nyt yhteyttä sinne missä altistus aloitettu ja kertoa nuo oireet. Aivan selvältä vaikuttaa ja tuo yölevottomuus myös.
Neocaten hinnasta sen verran että reseptilääkkeissä erinlainen verotus, noin viitosen halvemmalla saa pelkällä reseptillä. Kelan korvauksen saa tosiaan vasta kun B-todistus Kelassa ja se on noin 72%.
Meillä neidin kanssa mahtava tilanne, kiinteitä ei paljoa ole mitkä sopii.. mutta Neocate sopii kun lisänä on maitohappobakteeri ja tyttö on iloinen, nauravainen hyvätuulinen ja oireeton. Taistelua se vaatii, tiedän kokemuksesta mutta ainakin meillä joka kerta kannattanut.
:hug: voimahalit kaikille niitä tarvitseville!

minttunen ja Aada 6,5kk
 
Heippati täältäkin!

Äiti on vähän väsynyt... Aleksanterilla on TAAS korvatulehdus! Tää on siis jo kolmas. Nyt sitten matkalla ainakin kitarisojen poistoon ja mahdollisesti putkitukseen. Kiukuttaa, kun olisi tuhat ja yksi hommaa mitä pitäisi saada tehtyä, mutta poika vain roikkuu sylissä. Jostain syystä ei nyt viihdy liinassa tai repussakaan. No, eihän se lapsen syy ole. Kotihommat eivät taatusti karkaa mihinkään, vaikka niistä lintsaisikin. Näköjään kaveri viihtyy kuitenkin sylissä näin, että pystyn plussalle kirjoittelemaan. Sehän on hyvin olennaista toimintaa. :D

Tosta kommentoinnista sen verran, että välillä menee ohi juttuja, varsinkin jos on tullut paljon tekstiä. Ja jos on sellaista asiaa, mihin en oikein osaa vastata, niin olen jättänyt kirjoittamatta mitään. Onneksi täällä yleensä aina joku huomaa ja osaa auttaa. :)

Pompula mä olen ollut ihan ihmeissäni tän maidontulon kanssa. Isompien poikien kohdalla maidontulo on alkanut automaattisesti vähentyä soseiden tultua kuvioihin, nyt maitoa piisaa ihan entiseen malliin, erityisesti öisin! Ja kun Aleksanteri ei kuitenkaan ime enää entiseen tahtiin, niin tosi helposti pääsee pakkaantumaan. Mullahan oli jouluna rintatulehduskin luultavasti juuri tästä syystä. Ja kun ihan kauheasti ei viitsisti lypsääkään, ettei kiihtyisi se tuotanto entisestään.
On tääkin niin hölmö homma, kun toisilla maito ei tahdo riittää millään ja toisilla on liikaa. Mulle tuli melkein syyllinen olo, kun imetin tätä 7-kuista kaverin luona samalla kun hän itkua tihrustaen yrittää saada kaksiviikkoiselleen maitonsa riittämään. Ei siinä paljon lohdun sanoja löydy, muuta kuin muistuttaa, ettei vika ole hänen.
Menipäs taas sivuraiteille... :D

Jokeltelusta, meillä Aleksanteri sanoo kans ihan selvästi "äiti". Siis vahingossa tietenkin. Gyy-gyy-gyy on kans vakioäänne. Sitä kuitenkin mietin, että voiko tämän ikäisellä olla tarkoituksellinen äänne? Tai sitten on sattumaa, että aina kun Aleksanterille näyttää hänen unileluaan, hän sanoo "kiikkii" ja tätä äännettä en ole häneltä kuullut muuten. Jotenkin en jaksa vielä uskoa, että hän ihan tarkoituksella pehmolehmäänsä kiikiksi kutsuisi, mutta niin säntillisesti hän kuitenkin kyseisen "sanan" sanoo, kun lehmää näytetään.

Jaksamista kaikille allergia- ja sairastelurumbaan!

Ja Hiiviölle mukavia hetkiä kummitytön kanssa, vaikka vähän ikävissä merkeissä tällä kertaa... Lohdullista tavallaan kuitenkin, että mummo ehti saada tiedon (ja ehkä nähdäkin?) lapsenlapsestaan.

Tällaista tällä kertaa.

Kreecher ja Aleksanteri
 
Heippa... B)

Pitkästä aikaa lienee taas kirjoittelu käynnissä minulla. Olen kyllä lukemassa käynyt... :p

Väsyttää, väsyttää..meillä on sairasteltu kohta kolme viikkoa räkätautia ja kuumetta; nyt sentään helpottaa jo vähän.
Ensimmäinen hammas näkyy jo
(etenkin kiukutellessa :) ), mutta ei ole vielä puhjennut kunnolla. Ja kiukkuinen neiti on ollut, voi hyvän tähden..ja kun vielä siihen tuo flunssa päälle, niin järki on meinannut lähteä äidillä täällä...

Syönti on vähän parantunut kuitenkin. Meillä tyttö tekee päinvastoin eli syö paremmin kipeänä kuin terveenä... :eek: .


Konttausasentoa
on otettu jo jonkin aikaa ja keikkuu ja hytkyy...mutta liikkeelle ei ole vielä lähtenyt. Ryömien kyllä menee jo ties minne: pistorasioita kokeiltu, cd-telineestä vedetty levyjä alas jne...pelottaa jo kaikki turvallisuusasiat, että ne on hoksannut huomioida. Amalia yrittää myös nousta erilaisia tukeja vasten: roikottaa itseään ja yrittää ylös..ja aina sellaisesta paikasta, josta tukea ei oikein saa (sohvasta=liukas)...

Nimigallup: Pepsukka tuli, koska Peppi oli varattu. Pepiksi minua on taas kutsuttu jostain alle kakskymppisestä saakka. Se tuli kahdesta letistäni, joita pidin, jotta hiukset pysyi pelatessa kiinni.-81 tulee tietysti iästäni :)..tai siis syntymävuodesta..

Jaksamista kaikille allergioiden kanssa, on varmasti raskasta !

En muista oikein mitään, mitä kukanenkin nyt rustannut. Anteeksi...olen NIIN väsynyt, ettei ajatus kulje..

Miten se muuten olikaan: lisääntyykö valkovuotoa raskauden aikana..mitäs muita alkuoireita sitä olikaan raskautuessa? Hmm..pikkaisen unohtunut...

Ääntelystä sen verran, että Amalia kyllä ääntelee monipuolisesti. "Hei" sanoo ihan varmasti...aamuisin ja kun näkee jonkun ihmisen ekan kerran sanoo satavarmasti hei.. :saint: ...Minähän aloitin lukemaan Amalialle, kun oli alle 2kk ja nyt sitten iltasatuna luetaan jotain 5 kirjaa illalla..uskon sen kehittävän mielikuvitusta, sanavarastoa jne...:)...Amalia tykkää kauheasti kirjoista kyllä.

Joulu meni tosi mukavasti ja käytiin miehen kanssa lautailemassakin, kun oltiin tosiaan minun vanhempieni kanssa syötteellä. Oli tosi,tosi hauskaa..lautailu on NIIN hauskaa..harmi vain, kun ei pääse usein...

Uusi vuosi oli mukava :). Nyt siis toivotan kaikille Oikein Hyvää Uutta Vuotta !

Nyt mentävä..moikka...

Pepsukka ja Amalia 7kk+4pvä.

P.s. Kävin päivittämässä Amalian kuvan tonttuajalta pois! Tuo uusi kuva otettu, kun tultiin ulkoa: neiti posket punaisina -15asteen pakkasesta...Kuva siis tuore eli ikää 7kk. + kävin tummestamassa yhden kysymykseni, että edes joku vastaisi siihen. Nyt pitää mennä pakkaamaan tavaroita mukaan neidille: lähdetään pian mummulassa käymään..ja kaupassa (hyvä äiti olen, kun neidillä ruoat ja vaipat loppu...)
 
Myy en tiedä tarkoitatko tälläistä syöttötuolia,mutta ollaan meille hankkimassa tuoli,jonka löydät googlesta: nico syöttötuoli..nimellä..Hinta 70e molemmin puolin.Mulla ja siskoillani ollut tuollainen myöh.pöytänä ja penkkinä käyvä ja äitini kovasti sellaista suositteli.Tukeva kuulemma ja siltä se kyllä kuvissa näyttääkin.
saatiin siihen joululahjaksi rahat,mutta ei olla vielä hankittu/kyselty mitä täällä Tampereella se maksaisi vauvatalojohannassa tai muksutallissa.Mutta joku pingviinisivu tais kotiin halvalla kanssa syöttötuoleja toimittaa-en vaan muista oliko tuo sen valikoimissa.

Meillä 2pvänä possua syöty-eilen meni paremmin peruna-porsassose kun laitoin bataattia sekaan :LOL: Myy Kuinkas teet siitä possusta sosetta?Epäilen ettei meidän pieni tehosekoitin tarpeeksi hienoa osais tehdä.

Kreecher tänä aamuna heräsin taas siihen et kaksi peittoa ja lakana tissimaidossa.Yöllä taas heitin paidan päältä pois kun kastu.Neiti mol.tisseja söi 2kertaa yöllä-mutta se yö jotenkin niitä täyttää-kait enemmän unissaan vetää kuin pvällä,kun pvällä syödessä pitää tutkia kaikkia asioita ja välillä kääntyä ympäri :D

Mä päädyin jäämään vuoden vaihteeseen asti kotiin-monen harkinnan jälkeen-saa nähdä kuin selvitään,mutta saa kaikki mennä mitä tulee-ei siis ole häitä tms.tiedossa mihin rahaa pitäis kerryttää.Eilen sit kun miehelle kerroin päätöksestäni hän sanoi et saat olla lomalla sit viel pitkään..no itkuhan siinä sit väsyneenä tuli..Jaa et lomalla!!!! Et niinkö toinen ajattelee-ei tää lomaa ole! No mieheni oli tosi pahoillaan,et niin olin asian ymmärtänyt.Siis ei tosiaan sitä tarkoittanut,vaan poissa töistä.Teen varmaan enemmän töitä kuin hän omissa töissään-minkä kyllä uskon..
Mitä tästä opimme-kannattaa miettiä kuin asian sanoo,sillä väsynyt äiti saattaa ymmärtää kaiken juuri toisin :'(
Töihin varmaan täytyy tällä vkolla mennä ilmoittamaan..Ja ajatt.siirtää osan toisesta kesälomasta kesälle 2009,kun muutoin ei lomia kerry ja Nean tarha ois kiinni..ja jos mies nyt sais päivätöitä niin ei hällä tänä kesänä lomaa-joten ois kiva porukalla olla lomalla.

Minkäslaisia suunnitelmia teillä vauvojen mahdollisten sisarusten hankinnan suhteen on tehty...jos lisää vauvoja niin millä ikävälillä?
 
Heippa!
Tuohon sisaruksiin,meillä ne siis jo tehty ja tähän saa jäädä siis. 5 on jo reippaasti yli keskiverron!! :p

Ikäerosta kehuisin tätä 2 vuoden ikäeroa,niin ettei vielä ehdi tulla uhmaa isommalle!!
Eli 1,5 vee-2 vee.
Ovat aivan ihania jo nyt yhessä,Maisa tanssii ja laulaa Miskalle ja miten toinen kujertaa kun näkee aamulla.Taikka yleensäkin...

POmpula,piätkö liivejä yöllä?Ja suojia?tuleeko maito niidenkin läpi?
Mä en nimittäin voinut nukkua ilman liivejä ollenkaan,maito läikkyi muuten yli!!
Ne Glamourmom topit oli öisin hyviä..

Nyt mentävä ettei mee netissä roikkumiseks.

Ja allergiamaidon korvattavuudesta kun soitin...Jos tarpeeks taistelee/on osoittaa että tuikitarpeellinen lapselle niin voi saada korvausta vakuutuksesta.Mutta kaikki maholliset ja mahottomat lääkärilausunnot se tarvii,ei riitä B-todistus vain.

Sanoin että kyllähän alle 1 vuotiaalle tuo maito on tuikitarpeellinen,naurahti vaan ja sanoi että vakuutusehdot on tulkinnanvaraista juttua...
Jaa..
 
sisarusten hankintaan: meillä ei ole enää ollut pitkään aikaan mitään ehkäisyä ja kovasti toivotaan että pian nappaisi, mut tiedän että menee vielä ehkä kauankin enne kuin mulla ovulaatiot alkaa :( :( olisi niin kiva saada kaksi pienellä aikavälillä.

nimimerkistä: eli mun nimimerkki on ihan vaan mun lempinimi.

alkuraskaus. mulla oli rinnat tooodella kipeät, koko ajan nälkä kaiversi mahassa vaikka oli just syönyt melkein kaikki housut ahdisti päällä ja väsytti. nää oireet oli jo silloin kun en ollut vielä ees testiä tehnyt.

allergiakeskustelusta: se ei meitä koske, niin ei oo intoo niitä lukea, mut ei teidän sitä varten munsta tarvii omaa ketjua sille. oon hypänny vaan niiden yli ja yrittäny lukee muut jutut.

Hani ja Samuel
 
Heip!

Vähän on pää nyt sumussa, kun yö meni levottomissa merkeissä, mut koitan silti kirjotella...

Jätkällä oli jo toinen tai kolmas yö levoton meininki, epäilen jo korviakin. Alaikeniä ei anna hangata eikä harjata, mut yläikenien kohdalla hymisee tyytyväisenä. Mitään ei näy kuitenkaan... Alhaalla näkyy edelleen lasimainen viiru puhjenneen vieressä, mut sepä yllättäen onkin jo läpi. Oisko se sitten viime yöitten tuotosta...? Kipulääkettäkin on pitäny antaa 2-3 kertaa vrk, joten en ihan laskis korvatulehduksen mahdollisuutta pois. Huomiseen seuraan ja sit tarkistetaan asia, jos ei yö mee paremmin.

Perhepetiin oon ihan suosiolla ottanu tarvittaessa... Eilen sain pojan nukkumaan kasilta, mut jo ennen kymmentä alko kitinät... Otettiin olkkariin sylittelemään ja siinä sit tohotti ja yritettiin saada pahaa mieltä pois. Purututti, purulelut ja hammasharja kaikki kokeiltiin... Välillä ei auttanu mikään. Lääkkeen sai kyllä ennen nukahtamistaan, mut se kai autto sit vasta monta tuntia myöhemmin. (???)

Puol yhteen asti valvoin poika sylissä nukkuen ja vein sit pinnikseen päästäkseni iltapalalle. Puol neljä piti nousta antaan lääkettä ja siitä poika jäikin mun viekkuun, mies nukku vieressä korvatulppien kanssa. Oon aika tööt, mut en o vielä kerenny päikyille.

Lihasoseen tein ihan vaan niin, että keitin lihat, pienensin enimpiä käsin ja sit haarukalla (en hokassu keittää ylikypsäks) ja sit sauvasekottimella loput. Nestettä piti lisätä aika reilusti, onneks jemmasin keitinveden. Jossain neuvolan esitteissä muistaakseni oli joku ohjekin, mut en eilen muistanu niitten sijaintia. Tänään sit testasin... Pienessä kasvissosemäärässä aiheutti irvistyksiä, mut ei pupeltanu pois. Isommassa määrässä kelpas ihan hyvin. Huomenna sit vähän enempi ja sit alanki jo antaa normaalia määrää... Mikä se muuten ton ikäsillä on? Ku ei tää pahvipää ulkoo muista. :ashamed:

Raskausoireita alussa oli etova olo, jatkuva pissahätä, jatkuva nälkä / syöpötys, väsymys, kiukutus, turvotus, rintojen arkuus ja turvotus ainakin... Noi oli jo ennen plussausta eli niihin aikoihin, ku oli oletettu menkkojen alkamisaika. Juu, nyt muistanki etei ollu yhtään hehkee olo... Masua ja vauvan liikkeitä kaipaan silti. :heart:

Mun mielestä sopiva ikäero lapsille (kahelle ekalle) on 2-3 vuotta, mut kattoo nyt yritetäänkö pysyä noissa rajoissa. Häät vietetään ainaki ensin. Riippuu varmaan paljolti ton jätkän allergiajutuista eli jos niitten kans on ongelmaa pahasti, niin se lykkää. Kolmannen aika vois sit olla vähän isommalla välillä, tai sit suunnilleen samalla. Mut eipä se itsestäänselvää ole tuleeko meille lisää muksuja... Hope so.

Pompula... Just tollasta syöttötuolia tarkotan, tai ainaki luulen niin. :) Mielellään en mistään tilais vaan hakisin suoraan... Täytyy nyt selvitellä missä niitä täällä myydään vai saataisko käytettynä. Aika suolaselta tuntuu toi 70?, kun on menny maitoihin ja lääkkeisiin rahaa ja uus turvaistuinki pitää kohta ostaa.

Niin juu muuten... Mä oon tässä taas ihmetelly, kun jätkä tuntuu aikasempaa painavemmalta ja näyttää pitemmältäkin. Toi ottaa välillä kasvupyrähdyksiä painon osalta silleen, ettei mun kädet pysy mukana, mut nyt taitaa olla superpyrähdys meneillään... Kotimittauksella pituutta 67,5cm, joten eipä mikään ihme, että 68cm vaatteet alkaa järestään olla liian kittanoita tai vähintään just sopivia. Puolvuotispäivänä mitattiin neuvolassa 63,7cm eli 2vk3pv aikana kasvua olis 3,8cm! :eek: Jos siis mun mitaukseen yhtään on uskomista. Mut aika uskomattomalta toi tuntuu, vaikka vähän virhettä oiskin. On toi kyllä melkonen suursyöppö ollukin... :whistle:

Lukemisesta ja kirjoista... Mä ostin ekat kirjat pojalle jo odotusaikana, siellä on lyhyitä satuja ja sit ihan kuvakirjoja. On niitä kateltu ja lueskeltu aika paljon. Meinaa vaan jäädä enemmän miehen hommiks noi lukemiset, kun mulla on niin paljon muuta puuhaa enkä aina pojan valveilla ollessa vältämätä edes muista. No, mies on meillä se lukutoukka muutenki. Joululahjojen joukossa oli yks äänikirja... Sitä poika tykkää kuunnella, mut yksinään se ei oikein onnistu. Painelee jatkuvasti nappeja niin, ettei ykskään loru kerkee loppuun asti. Tuntuu silti hauskaa olevan. :)

Mun mielestä voidaan jatkaa allergiakeskustelua tässä, jos ei muita häiritse... Mut voidaan toki omakin pino avata vaikka tonne allergiaosioon. Siellä saattas tulla kommenteja muiltakin eli olis laajempi vertaistuki. Ihan miten vaan. :)

Kata... Mä huijasin jätkän juomaan apteekin maitoo sokerilla. Se on ihan älyttömän pahaa, mut kyllä noi muksut tottuu. Sekotin jauhetta enenevässä määrin soseisiin ja puuroon, joten tottu sitä kautta ja pullosta sai sit sokerimaitoo. Sit ku alko uppoomaan, niin jätin vähitellen pois. Viikko siinä meni. Edelleen pitää olla tosi lämmintä (senkin takia hikeä pukkaa juodessa pojalla), mut ei enää kuumaa niin ku alussa.

Pompulalle piti vielä maidon noususta soseitten aikaan... Mulla selkeesti väheni maito, joten ois tainnu mun imettelyt loppua aina pian muutenki, vaikka ei näitä allergiajuttuja oiskaan. Väsymys ja huonohko syöminen oli varmaan aika ratkaseva tekijä myös... Ihan selkeen eron huomasin, jos noi kaks oli kunnossa ja muistin juoda paljon. Mut ken tietää.

Myy ja poikanen 6kk2vk3pv

 
Jaaha vuosi sitten vaihtui ja arki alkoi eskari ja koulu tänään.

Nimimerkki galluppiin piti vastata jo aiemmin mutta enpä ole joutanu.
Elikkä ahaa tulee niistä saman nimisistä karkeista sattui olemaan pöydällä niitä papereita kun mietin nimee ja vuosiluku on oma.

Kelaan en ole vielä joutanut käymään, mutta tarhan johtajalta tänään kysyin asiasta ja oli sitä mieltä että eskari paikka ei ole mitenkään verrattavissa tarhapaikkaan. Eli valitusta pitäisi laittaa kehiin.

Meillä on esimmäisien poikien väli 1v 8kk. Se on ihan hyvä. Raskasta vain jonkin aikaa varsinkin jos sairastelee paljon. Parin vuoden päästä onkin sitten leikkikaveria.Ja sitten toinen väli onkin 6v. Tämä on minusta verrattavissa esikon aikaan (jos ei ole ollut koliikkia). Isommat menevät omia juttujaan. On tietenkin enemmän siivoamista ja ruoanlaittoa.
Varsinkin nyt niistä on pienemmälle viihdykettä kun ne jaksaa pomppia ja hyppiä sen edessä. Lapsilukuun se on meillä täynnä.

Töissäkin tuli käytyä ja ilmottamassa jatko suunnitelmista ja lomien maksusuunitelmista. Eli ilmoitin hoitovapaan 1.9.09 saakka, jatkan ilmeisesti siihen saakka kunnes nuorin täyttää 3v.


Meinaako kenenkään mies pitää isäkuukautta?
Meillä meinataan, otan kesälomani siihen kohtaan niin saan ainakin jotain rahaa siihen kohtaan.
 

Yhteistyössä