**Kesämassut 2009 Helmikuussa**

:saint: Elämän pieniä nautintoja, eilen illalla miehellä ja tytöllä menikin odotettua pidempään anoppilassa, kävin siis koirien kans kävelemässä, lämmitin saunan, saunoin YKSIN :saint: Voiko elämältä enempää tässä tilanteessa odottaa, hiljaisuus, lämmin sauna ja kylmä siideri? Nyt meininki onkin vallan toinen jo :xmas: Vauhtia riittää niin neidillä kun koirillakin.

Mitenkäs, joko teillä on valmiina / mietittynä sänkyasiat, tuleeko pinnistä, vai minkälaista sänkyä näille babyille? Ja hoitopöytä-asiat kiinnistaa, meillä kun sen hankinta on edessä. Voi olla, et mies tekee itse hoitopöydän, mutta aluksi sänkynä on kehto, meilläkin. Sit myöhemmin pitää ostaa pinnis, esikoisella kun oli semmonen ikivanha pinnasänky, mikä lahjoitettiin jäteasemalle tytön käytön jäljiltä :kieh:
Tuo meidän kehto on miehelle ostettu, eli siis kesällä 27v vanha, omilla jaloillaan seisova, aivan ihana kapistus. Meillä ei ollu vielä edes tietoa esikoisesta, kun näin sen ekan kerran anoppilassa ullakolla, ja sanoin miehelle jo sillon, että JOS meillä joskus on vauva, nin haluan sen ehdottomasti käyttöön :heart: Mäpä yritän googlettaa, jos läytäisin samanlaisesta kuvaa netistä.
Sisu ja Minni 24+3



Tämän tyylinen kehto siis meillä on. Vähän erilainen, mut ajatus sama, että ei ole siis lattialla jalasten päällä oleva, vaan että tuo itse kehto roikkuu jalaksista koukkujen varassa... Jos joku yhtään älyää, mitä tarkoitan... :ashamed: Hankala selittää!!
 
Sisu kiitti tiedosta!! =) hyvä se on tietää että onnistuu, uskoisin et sama tapa on käytössä edelleen. ois tosi kurjaa muuten, ku ite muistan omast rippileirikesästä että kun leiriltä tultiin maanantaina ni saman viikon sunnuntaina oli konffis... ja pystyis sumplii leirejä just tällasen syyn takia jos halus..

mä en oo kauheesti noihin ulkomaisiin nettikauppoihin/kirppareihin tutustunu, ihan syystä et meillä on oikeestaan jo kaikki tavarat. =) eikä ole isompia lapsia joille tarvis seisomalautoja tms hankkia.

d-vitamiini surkeasti on unohtunut :ashamed: alussa söin ainaki 5krt/vko ladyvita plussia pari päivässä sekä omega-3 mihin on hiukan heitetty tota deetä kans.. taidanpa hipsasta heti ottamaan...

23+0 POKS!! :heart:
 
vauvan nukkuminen meille tulee parisängyn viereen mun puolelle pinnasänky. siellä se ä-pakkauksen koppa ensin tietysti.

hoitopöytää ei tuu, meiän kämppää ei oo koolla pilattu. hyvä, että saadaan makuuhuoneeseen mahtumaan meiän sängyn lisäksi se pinnis (ollaan sit koko perhe lähes seinästä seinään, vissiin puol metriä jää toiselle puolelle että pääsee ponkasee ylös sängystä). oon jutellu miehelle että pienen pieni lipasto laitetaan siihen nurkkaan missä koira nukkuu tällä hetkellä, siihen saa telkkarin ja puhelimet yöks tms pientä. neliöitä meiän kämpässä syö ihanan iso kodinhoitohuone, jossa on kuin hoitopöydäks tehty iso taso :heart: tason ylä- ja alapuolella on kaappeja vaatteita ja vauvantavaroita varten, lavuaari pyllypesua varten.
 
HelloShitty
pinnis löytyy, hoitopöytää ei tuu. ei oo tilaa eikä tarvetta. yhtä hyvin toimii se alusta mikä voi laittaa mihin vaan. :D

luulen että aluks vauva nukkuu vaunukopassa koska ä.pakkauslaatikkoa ei enää oo. muuttaa pitäis kans jossain vaiheessa. niin kiva ku tää kämppä onkin, niin liian pieni on. |O

mitäs vielä...nimivalinta tuottaa isoja ongelmia..mitä enemmän mietin, sit kovempi stressi tulee. |O :headwall:
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja Brianna:
Olihan mulla ihan kysyttävääkin:

Koksissa synnyttäneet/synnyttävät saako siellä sen suolentyhjentävän peräruiskeen/puikon ym. vai pusketaanko samalla vaivalla ne p*skatkin synnäriin?

Kuulin serkultani, joka on kolme lasta synnyttänyt Porissa ettei siellä enään mokomaa anneta ja jos ne kakat tulee niin ne tulee. Aika miellyttävää kaikille; synnyttäjälle, kätilölle ja tulevalle isälle.

Tietoa, pliis!
En ole päiviin lukenut, niin entiedä joko sulel vastattiin, mutta KOKSissa saa jos pyytää :) Ei tule siis automaattisesti, mutta pyydettäessä juu.
 
Jo on taas tullu tekstuuria :D Onnea hyvistä ultrista taasen kaikille!

Ristiäistarjoilusta oli juttua.. Meillä oli esikon ristiäisissä ihan vaan kakku, koktailpiirakoita kera munavoin ym roippeet, vieraatkaan ei kyllä ollu ku ihan max 50 km päästä =)

Raskausajan vartalon kanssa olen sujut, välillä ahistaa ku maha kasvaa niin nopsaan,mutta eip äsitä kauan joudu kantamaan ja sitten sitä kuitenkin taas ikävöi :heart:

Pinnasänky ja hoitopöytä on esikoiselta, ei tarvitse hommata =)

Kuinka nopeasti teille on tullut/onko tullut jo äitiyspakkaukset siitä kun olette lähettäneet hakemuksen?

MiNiMaM ja vilkas tyllerö 24+1
 
Jeps1, mene hiirellä kuvan päälle, klikkaa oikeanpuoleisella hiirennäppäimellä ominaisuudet näkyviin, kopioi linkki, tai kuvan osoite, liitä tänne tekstikenttään, maalaa siniseksi, ja valitse hymiörivistä "Lisää kuva" ja paina vastaa. KUULOSTA ihan hillittömän hankalalle, mutta ei todellisuudessa ole, kun sen hoksaa.
Omia kuvia voi sit liittää silleen, et lataa sen kuvan esim. aijaa.comiin, ja liittää sieltä.

MiNiMaM, mä vein maanantaina paperit kelaan, torstaina tuli päätös ä-pakkauksesta postissa, ja niissä lapuissa oli, et paketti tulee kahden viikon sisällä postissa. Ens torstaina on 2 viikkoa päätöksen tulemisesta, eli odottelen pakkausta saapuvaksi alkavalla viikolla.
 
mutta törämäsin äsken ihan hyvään aleen
http://vauvapiste.suntuubi.com/

Tosin oli vaan yksi väri tarjouksessa,mutta ei ollenkaan pahin mahdollinen. Tosi kivannäköinen vaunu/ratas. Jos olis tarvetta meillä niin saletti tuota mallia miettisin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Jeps1, mene hiirellä kuvan päälle, klikkaa oikeanpuoleisella hiirennäppäimellä ominaisuudet näkyviin, kopioi linkki, tai kuvan osoite, liitä tänne tekstikenttään, maalaa siniseksi, ja valitse hymiörivistä "Lisää kuva" ja paina vastaa. KUULOSTA ihan hillittömän hankalalle, mutta ei todellisuudessa ole, kun sen hoksaa.
Omia kuvia voi sit liittää silleen, et lataa sen kuvan esim. aijaa.comiin, ja liittää sieltä.

MiNiMaM, mä vein maanantaina paperit kelaan, torstaina tuli päätös ä-pakkauksesta postissa, ja niissä lapuissa oli, et paketti tulee kahden viikon sisällä postissa. Ens torstaina on 2 viikkoa päätöksen tulemisesta, eli odottelen pakkausta saapuvaksi alkavalla viikolla.
No perhana.. Huomenna tulee 2 viikkoa kun laitoin paprut kelalle ja ei ole edes päätöstä tullut vielä :snotty:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja MiNiMaM:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Jeps1, mene hiirellä kuvan päälle, klikkaa oikeanpuoleisella hiirennäppäimellä ominaisuudet näkyviin, kopioi linkki, tai kuvan osoite, liitä tänne tekstikenttään, maalaa siniseksi, ja valitse hymiörivistä "Lisää kuva" ja paina vastaa. KUULOSTA ihan hillittömän hankalalle, mutta ei todellisuudessa ole, kun sen hoksaa.
Omia kuvia voi sit liittää silleen, et lataa sen kuvan esim. aijaa.comiin, ja liittää sieltä.

MiNiMaM, mä vein maanantaina paperit kelaan, torstaina tuli päätös ä-pakkauksesta postissa, ja niissä lapuissa oli, et paketti tulee kahden viikon sisällä postissa. Ens torstaina on 2 viikkoa päätöksen tulemisesta, eli odottelen pakkausta saapuvaksi alkavalla viikolla.
No perhana.. Huomenna tulee 2 viikkoa kun laitoin paprut kelalle ja ei ole edes päätöstä tullut vielä :snotty:
ootko käyny niitten nettisivuilla kattoo joko se päätös on tehty?

mä käyn aina siellä päivystämässä kun postiin saattaa kirje tulla vasta samalla kun rahat on jo tilillä. :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja MiNiMaM:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Jeps1, mene hiirellä kuvan päälle, klikkaa oikeanpuoleisella hiirennäppäimellä ominaisuudet näkyviin, kopioi linkki, tai kuvan osoite, liitä tänne tekstikenttään, maalaa siniseksi, ja valitse hymiörivistä "Lisää kuva" ja paina vastaa. KUULOSTA ihan hillittömän hankalalle, mutta ei todellisuudessa ole, kun sen hoksaa.
Omia kuvia voi sit liittää silleen, et lataa sen kuvan esim. aijaa.comiin, ja liittää sieltä.

MiNiMaM, mä vein maanantaina paperit kelaan, torstaina tuli päätös ä-pakkauksesta postissa, ja niissä lapuissa oli, et paketti tulee kahden viikon sisällä postissa. Ens torstaina on 2 viikkoa päätöksen tulemisesta, eli odottelen pakkausta saapuvaksi alkavalla viikolla.
No perhana.. Huomenna tulee 2 viikkoa kun laitoin paprut kelalle ja ei ole edes päätöstä tullut vielä :snotty:
ootko käyny niitten nettisivuilla kattoo joko se päätös on tehty?

mä käyn aina siellä päivystämässä kun postiin saattaa kirje tulla vasta samalla kun rahat on jo tilillä. :kieh:
Enpä muuten ole, täytyykin käydä vilkasemassa.. Joo, olihan tuo tehty näköjään perjantaina päätös :D
 
Taas ois viikonloppu takana ja työviikko edessä

Huomen aamulla ois aika sinne fyssarille tuon selän takia, josko sais tukiliivistä edes hieman apua. Harjoitussuppareita on nyt tullut tiuhenevaan tahtiin (ei tarvitse edes kunnolla rasittaa itseään) päivien aikana joten on pakko ruveta hiljentää tahtia.

jeps1 ihana pesä vauvalle :heart:

Nyt laittamaan sauna päälle ja pakkailemaan lasten hoitolaukut ens viikkoa varten.

Vauhtis jolla viikkoja hmm.. olisko 24+4 .. meniköhän oikein :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja MiNiMaM:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja MiNiMaM:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Jeps1, mene hiirellä kuvan päälle, klikkaa oikeanpuoleisella hiirennäppäimellä ominaisuudet näkyviin, kopioi linkki, tai kuvan osoite, liitä tänne tekstikenttään, maalaa siniseksi, ja valitse hymiörivistä "Lisää kuva" ja paina vastaa. KUULOSTA ihan hillittömän hankalalle, mutta ei todellisuudessa ole, kun sen hoksaa.
Omia kuvia voi sit liittää silleen, et lataa sen kuvan esim. aijaa.comiin, ja liittää sieltä.

MiNiMaM, mä vein maanantaina paperit kelaan, torstaina tuli päätös ä-pakkauksesta postissa, ja niissä lapuissa oli, et paketti tulee kahden viikon sisällä postissa. Ens torstaina on 2 viikkoa päätöksen tulemisesta, eli odottelen pakkausta saapuvaksi alkavalla viikolla.
No perhana.. Huomenna tulee 2 viikkoa kun laitoin paprut kelalle ja ei ole edes päätöstä tullut vielä :snotty:
ootko käyny niitten nettisivuilla kattoo joko se päätös on tehty?

mä käyn aina siellä päivystämässä kun postiin saattaa kirje tulla vasta samalla kun rahat on jo tilillä. :kieh:
Enpä muuten ole, täytyykin käydä vilkasemassa.. Joo, olihan tuo tehty näköjään perjantaina päätös :D
Eli perjantaista voit 2 viikon sisällä odottaa pakkausta saapuvaksi.
 
HelloShitty
tehtiin ukon kaa diilin...se hommaa mulle vaunut Ruotsista (tai oikeestaan sen kaveri joka asuu siellä ) ja turvakaukalo jostain niin se pääsee poikien kaa Tallinnaan. :D nyt vaan yritän tuolta blocketista bongata sopivat vaunut. :heart: vaihtoehtoja on niin monta. noi duo edge ollu mun ykkösvaihto mutta nyt noi city jetit alkoi houkuttelee. :p jatkan ettimistä! :wave:

HS ja pikkuinen rv 24+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Eli perjantaista voit 2 viikon sisällä odottaa pakkausta saapuvaksi.
tuleeko rahat yhtä nopeesti tilille?
Jaa-a, siitä en kyllä osaa sanoa :whistle:

Mutta siis kun päätös tuli kelasta, niin siinä oli, että pakkausta voi odottaa 2 viikon sisällä, ja että postista tulee erillinen ilmoitus kotiin. Maksaisko ne ne rahat esim. lapsilisä-päivänä, tai millon ne maksaa muita etuuksia? En osaa sanoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:


no tossa mitään näy.... :ashamed:

no mä kokeilen aijaa.com...siis yritän saada teille näkyviin meidän kehdon
http://www.aijaa.com/v.php?i=3604058.jpg
d=)b
Ihana kehto, meillä on melkein samanlainen, tumman ruskea vaan. Laitan sit kuvaa, kunhan saadaan kehto tuotua kotiin asti (anoppilasta taas vaihteeksi ), ja laitettua vauvaa varten valmiiksi.

Ton mä ostin kaikkine kuvassa näkyvine tarvikkeineen just tuolta blocket.se-sivustolta HS:n avulla B)
Maksoin alta 100e...ja se on kuin uusi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
tehtiin ukon kaa diilin...se hommaa mulle vaunut Ruotsista (tai oikeestaan sen kaveri joka asuu siellä ) ja turvakaukalo jostain niin se pääsee poikien kaa Tallinnaan. :D nyt vaan yritän tuolta blocketista bongata sopivat vaunut. :heart: vaihtoehtoja on niin monta. noi duo edge ollu mun ykkösvaihto mutta nyt noi city jetit alkoi houkuttelee. :p jatkan ettimistä! :wave:

HS ja pikkuinen rv 24+3
Ne punaiset city jetit on ainakin vielä vapaana ja olivat siinä Tukholman liepeillä...mä meinaan katsoin et me oltais voitu mennä Siljalla ja siitä sitten tunnelbanalla. Mutta sitten tuo mieheni sanoi, että ei nyt osteta toisia punaisia...
Ostettiin v2007 poitsulle punaiset kärryt ja voi juma et saatiin selitellä värivalintaa tosi monelle tutulle...kuin me nyt ostettiin pojalle punaiset.
No siksi, koska ne olivat niin ihanan punaiset :LOL: Oikeasti...se on se syy.
 
HelloShitty
pitääpä viedä paperit huomenna. en tiiä voiko muualla olla yhtä hidasta toimintaa kuin meiän kela:ssa. siis se on ihan siarasta...ekalla kerralla ei ikinä mee oikein vaan aina joutuu jotain liitteitä viedä tai jokin kohta jääny täyttämättä. ja kuitenkin käyn aina viemässä niitä silleen että täti kattelee lappua että kaikki on kuin pitäis. viimeks ne oli muuten vaan päättäny laittaa hylätyks vaikka mulla oli oikeus rahoihin. |O :headwall:
palkallisia postilaatikkoja sanon minä! :kieh:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Ne punaiset city jetit on ainakin vielä vapaana ja olivat siinä Tukholman liepeillä...mä meinaan katsoin et me oltais voitu mennä Siljalla ja siitä sitten tunnelbanalla. Mutta sitten tuo mieheni sanoi, että ei nyt osteta toisia punaisia...
Ostettiin v2007 poitsulle punaiset kärryt ja voi juma et saatiin selitellä värivalintaa tosi monelle tutulle...kuin me nyt ostettiin pojalle punaiset.
No siksi, koska ne olivat niin ihanan punaiset :LOL: Oikeasti...se on se syy.
:D
minkäköhän kokoset ne etupyörät ovat? meinaan että onko kovin hankalaa hangessa työntää?
 

Yhteistyössä