**Kesämassut 2009 Helmikuussa**

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
hohhoijaa..oon koko päivän kyhännyt tota etusivuu, nyt riitti, jatkan toinen päivä sitten, mielipiteitä otetaan vastaan.. ja värit noissa teksteissä ei ole lopulliset vaihtelen niitä vielä..
yks vinkki..lyhennä noita .............nimien ja tietojen välissä. nyt kun tuuppaa menee tiedot kahelle riville niin ei näy kovin helposti kaikkien tiedot. :whistle:
juu en kerenny niin pitkälle vielä :D koetan iltasella viel jatkaa..
 
Mä olen jo ostellut jonkin verran vaaville vaatetta,hirveästi ei ole esikolta säästellyt,kun en osannut arvata että tää kakkonen tulee näin nopeasti :whistle:
Ja kun mä rakastan shoppailua niin mikäs siinä :heart:

Lista näyttää mun mielestä mainiolta,tolla voi mennä sitten loppuun asti sitä ihmeempiä muuttelematta :D

Mähän syön nyt tota obsidania ja hemppa vaan laskee,jos hemppa on ens kertaan mennessä vieläkin laskenut,niin ostan maltoferia,et sais jostain lisäpuhtia,kun tuntuu niin naatilta välillä tää olo.

bad virgin ja paprica 25+2
 
Mä oon aiemmis raskauksissa syönyt obsidania ja sil nousee mun hemppa vain yöllä tuoremehun kans otettuna...Jos otan päivällä,ei nouse lainkaan.

Mä ostin tänään yhdet 50cm potkuhousut kun oli niin suloisen pienet :heart:

Tästä se shoppailu sit alkakoon,jotenkin vauvanvaatteita on ihana ostaa,vaikka mul on kaikkien lasten kaikki vauvanvaatteet yhä tallessa :ashamed: en henno antaa pois tai myydä kirpparilla,aion teettää joskus jokaiselle oman muisto-arkun,jonne laitan vauvakirjat,valokuvia ja pieniä vauvanvaatteita heille muistoksi omasta vauva-ajasta.

a-mam ja Mimmi rv 25+1
 
Moro taas!

Oli komee lista, kelpaa kyllä! =)

Ootta ihan mahottomasti taas kirjottanu! Mä en pysy mitenkään mukana.. :headwall: :D

Mä oon kyllä hommannu Turolle jo vaikka ja mitä. Ja äiti on, ja naapurit.. Toisaalta mun on vhä pakkoki, en riitä pörssi sit kerralla kaikkeen. Vaunut ja sänky on, patjaa vaille, vaatteita varmaan tarpeeksi, tietty jotain pientä mut tässähän vielä kerkiää. :whistle:

Meillä ei onnistunu se lomien pitäminen ennen äippälomaa.. Ku lomakuukaudet on toukokuusta eteenpäin. Eli joko mä siirrän ne sinne, ku meen takas töihin tai otan rahana. Tuo jälkimmäinen kyllä tällä hetkellä houkuttaa..
Jos oon oikein osannu laskea, ni viimenen töissä olopäivä ois 23.3. Siinä ois ne muutama lomapäivä joita oli vielä jäljellä.. Tulikohan vaikesti..? :snotty:

Pakkausta mäki oottelen, Kelan sivujen mukaan tällä viikolla pitäs tulla, mut en ees oota sitä vielä saapuvaksi.. Kaikessa kestää niin kauan!

M' oon ite ollu nyt pari päivää töissä sen parin kuukauden saikun jälkeen, ja on kyllä ollu henkiseltä kantilta katsottuna mukavaa, fyysisestihän raskasta se on. Ja ku kahden kk:n aikana on kävelly vaan kauppaan, ja nyt sitte talsii muutaman työvuoron ni on tosi kipee.. Turollaki totuttelemista uuteen rytmiin.
Mut ajattelin kyllä sinnitellä, ei tietenkään millään riskillä, mut mulla meni aika "vaan odottaessa", nyt on vähän jotain muutaki sisältöä.. Tietänette varmaan..
Sitä ku meikä on täällä aika yksinäinen ja "lukittu" nuiden isompien myötä, ni tää on sellanen henkireikä, YOU KNOW! :D

Välillä itsellä niitä kivoja hetkiä odotuksen kanssa ja osaa nauttia kasvavasta vatsasta, välillä taas vituttaa koko homma, et mihin sitä on itsensä hommannu.. Siis vaikee selittää, haluan tieten tätä lasta enemmän ku mitään! Tää on niin tällästä!
Tällästä on olla raskaana oleva yksinhuoltaja, joka käy töissä.. :D
Mä nostan itse itselleni jo tässä vaiheessa hattua! Anteeksi, mut jo näin pitkälle selvinny kohtuudella hajoamatta! :flower:

Meistä tulee äitejä! :heart: :flower:

Täällä oli neuvolassa kaikki ok, painoaki oli tullu jotain kilon verran. Seuraava ois sit lääkärineuvola vkolla 28. Varotteli jo nyt, et on sitte opiskelijoita mukana, pakkohan se heilläki on joskus jotain oppia. Ja onpa aikaa etukäteen asennoitua.

Mut nyt alan lätkää kuunteleen, illan jatkoja kaikille!

Lisbet ja Turo 25
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Tyhmä kysymys,mutta mitä neuvolalääkärissä tehdään? En ole koskaan sellaisella ollut :ashamed:
Ens kuun alussa pitäis sinne mennä :p

bad virgin ja paprica 25+2
ne tsiigaa kohdunsuun tilanteen (pituus ja onko pehmee tai auki), tunnustelee mahan päältä ja missä asennossa vauva on (ainakin vikassa tarkastuksessa) ja kuunnellaan sydänääniä. näin meillä ainakin. =) nopee ja simppeli juttu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Tyhmä kysymys,mutta mitä neuvolalääkärissä tehdään? En ole koskaan sellaisella ollut :ashamed:
Ens kuun alussa pitäis sinne mennä :p

bad virgin ja paprica 25+2
ne tsiigaa kohdunsuun tilanteen (pituus ja onko pehmee tai auki), tunnustelee mahan päältä ja missä asennossa vauva on (ainakin vikassa tarkastuksessa) ja kuunnellaan sydänääniä. näin meillä ainakin. =) nopee ja simppeli juttu.
Kiva tietää,thänks =)
 
Täällä olo iha kauhee..Yön aikana mulle on sit tullu kauhee kurkkukipu ja yskä..Ja päivemmällä mulla oli kuumetta..nyt se on laskenu ku nukuin varmaa tunnin mut nyt sit on vaa ihan kauhee kuuma..ja toi tyttö on kyl ollu aika villi ku huomas et äiti ei jaksakkaan leikkii kauheesti..Masuasukki on tänään pitäny kyl sellaset potkuharjotukset et ohhoh...koko päivän on ollu liikeellä..pari potkua on sattunukki mut ei voi mitään..mulle pitäis tulla kohta äitiyspakkaus postiin..odotan innolla et pääsee taas hypistelee niitä ihania pieniä vaatteita..mut nyt laittaa neiti nukkuu et itekki pääsee lepäilee..ai niin...etusivulle voi vaihtaa mun iän eli se on nyt 21..ja synnytyssairaala on jorvi..

Big mama88 ja masuasukki 24+5
 
Tuli vaan semmonen mieleen et aiotteko tehdä miehellenne isyyspakkauksen?Oletteko joskus tehneet?Mä ajattelin sellasen väsätä miehelle.Kattelin jo tos netist mitä kaikkee siihen pakkaukseen vois laittaa.Musta toi on jotenkin hauska idea :D

Jos ootte joskus tehneet sellasen niin oisi ihan kiva kuulla et mitä kaikkea olette keksineet siihen :)

Ja jos joku löytyy englannin kielisiä aiheita esim:Joku vauvan body missä englanniks jokin teksti niin pistäkää linkkiä ihmeessä :) Mies nimittäin englannin kielinen.


sankofa & bongos 23 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja caisachu:
millanen se on se tekemäs kapalointipeitto? se on siis peitto, jonka saa kietaistua vauvan ympärille, vai...? löysitkö ohjeet jostain vai tuliko ne omasta päästä? kuulostaa kivalta, vois itteki yrittää.
Kapalopeittoja/uniliinoja katselin netistä ja haeskelin näin mallia.. Ohjeita en löytänyt mistään (tai edes kapalointiohjeita näihin valmiisiin "paketteihin". Päädyin tekemään ihan neliön mallisen peiton, jossa kulmassa huppu. Vähän saman tapaan kuin äp:n pyyhkeessä. Jos vauva ei viihdy kapalossa voi tätä pitää myös peittona.. Uskoakseni osaan tehdä kapalon ihan lakanaankin, joten siksi päädyin tähän malliin. =) Trikoon valitsin materiaaliksi joustavuuden ja vilpoisuuden vuoksi..

-m-
 
Huomasin tuossa lukiessa että bigmamalla on sama laskettu aika ja vielä sama sairaalakin ku mulla että mahdetaankohan törmätä sitten kesällä! ;)

Mä jouduin lähtee töistä pois kesken päivän ku huomasin koko vasemmat puolen muuttuneen voimattomaks ja kömpelöks ja hoitaja käski lääkäriin. Kiva et nois arvauskeskuksis on niin kokeneita lääkäreitä et jää melkein helpottunu olo poislähtiessä jos mitään ei oo selvinny.. :/
Noh, jotai toiveita on et tää johtuu pelkästä väsymyksestä ja stressistä yhdistettynä perussairauteen ja lähtee pois parilla vapaalla. Paha vaaan etten osaa yhtää olla paikoillaan, jääny vähä vauhti päälle ku viime viikot ollu niin kiireisiä.

Kaveripariskunta helmimasuista lähti tänää synnyttää ja vikan kerran ku puhuttii niin supparit tuli jo muutaman minuutin välein ja tunnin päästä siitä piti kyydin olla tulossa joten paljon mahdollista että suomessa on taas uusi tyttönen! <3 Tuli hirvee hinku päästä itekin synnärille! En jaksa enää oottaa...................*tylsistynyt*
 
Isyyspakkauksesta sen verran, että luin joku aika sitten jossain muualla bittimaailmassa tulevien äitien kirjoittelua ko. pakkausten potentiaalisista sisällöistä. Se oli hurjan pitkä ketju ja minäpä luin sen (työajalla :ashamed: ) kokonaan ja kirjoittelin itselleni muistiin kaikki, mitkä vähänkään tuntuivat kiinnostavilta ideoilta. Ja nytpä jaan listan kanssanne:

  • - Sikareita tai lakupiippuja tupakoimattomalle
    - Pikkupullo shampanjaa tai vaikka viskiä
    - Energiajuomaa ja/tai kahvipaketti
    - Kumihanskat ja pyykkipoika (vaipanvaihtohetkiin, ja jos täällä on joku yhtä hidas kuin minä aluksi olin, niin pyykkipoikahan on siis nenään)
    - Korvatulpat
    - Tuttikarkkeja ja esim. sellainen salmiakkijauheella täytetty pieni tuttipullo, jossain karkkikaupoissa olen nähnyt
    - Isimuki
    - Joku isälle tarkoitettu kirja, niitä on ilmeisesti aika hauskojakin olemassa. Se Vuorisen (?) "Vaippaihottumaa" -kirjakin on kuulemma kiva.
    - Säilykehernekeittoa tms. ruokaa mitä isä osaa valmistaa ilmankin äidin apua ;)
    - Vauvan vaatteita joissa joku I love daddy (tai vastaava) -teksti. Joku oli muuten nähnyt sellaisen bodyn jossa lukee "If you think I'm cute, you should see my dad" - minusta sekin olisi ihan hauska ehkä - toisaalta, varmasti on sellaisiakin isiä jotka mielummin näkisivät lapsellaan paidan jossa teksti "my dad ROCKS" tai "my dad kicks your dad's ass" :D
    - Stressilelu
    - Sisu-aski
    - Isälle joku Mentalwearin paita tyyliin "isä on vähän väsynyt" tms.
    - Miesten kasvovoidetta "väsyneen ihon hoitoon", olikohan Nivealla ainakin sen nimistä
    - Baby blues-sarjis, tai sitten se, mikäseon, Tatu ja Patu -kirjojen tekijöiden lapsiperheen elämästä kertova sarjakuva
    - Erikoisolut 1. vaipanvaihdon kunniaksi

Nonniin! Siis pitkä lista, en minä ainakaan kaikkea aio ostaa, eikä kyllä olisi varaakaan! Isoja summia muuten nuo toisen kejtun äidit olivat pakkauksiin laittaneet. Ja sitten tuli muuten vielä mieleen että yksikin äiti oli ostanut "Kyllä isä osaa" -dvd-boksin mikä mielestäni oli ideana hauska kyllä, mutta ainakaan meillä sitä ei kukaan koskaan katsoisi, joten aika kallis turhaksi ostokseksi ---- Mutta! Jollekin toisellehan se voikin olla unelmien täyttymys! :)

Tämän pakkauksen antamisajankohdasta oli erilaisia mielipiteitä, minusta paras olisi niin, että piilotan laatikon kotiin johonkin ja sitten synnäriltä kun mies kotiutuu, laitan viestin että käypäs katsomassa sieltä ja sieltä! Joku oli myös tehnyt tietsikalla virallisen näköiseen kirjeen, jossa ilmoitettiin isyyspakkauksen saapumisesta. Muistaakseni oli jostain Kela-lapusta ottanut mallia.

Tulevalle isolle veljellekin ajattelin tehdä joko jonkun isovelipakkauksen tai sitten "vauva antaa" jonkun lahjan tullessaan.

Möhöeläin sekä Hän 21+3
 
Olen kanssa kokoamassa sellaista. Tähän mennessä on mukaan tarttunut:
- kumihanskoja
- pieni konjakki pullo ja kossu pullo (varpajaisiin)
- Isän kanssa kahdestaan satukirja
- näin kasvatat tytön/ pojan kirjat

Sellainen isä aiheinen body olisi vielä hakusessa, isämuki, sikari (vaikka ei polta, kuuluu juhlatunnelmaan), vaippoja, tutti, korvatulpat. nämä nyt ainakin alkuunsa.


Tiikeri ja pedro tasan 23
 
Isyyspakkaus on tosi hyvä ajatus, ikävä kyllä mulla ei esikoisen aikaan olllu kovin paljon ylimääräsitä rahaa, ja se jäi siis tekemättä, vaikka sillonkin oli mielessä. Nyt sitten en kehtaa tehdä, kun toinen jo tulossa... :| Mutta tuli mieleen tuossa, että ainakin Kärkkäisellä oli joku aika sitten myynnissä ruokalappuja, missä luki:"Minäkö söpö, näkisittepä isäni" :saint: Semmonenhan olis kans ihan kiva. Siellä oli muitakin hyvillä teksteillä varustettuja ruokiksia... :whistle: Pitänee varmaan parit käydä ostaa, kunhan mennään Ouluun.

Hankala, ERITTÄIN hankala, yö takana. Vasta aamusta sain kunnolla nukuttua. Tuntu yöllä taas, että kaikki pitää mua hereillä, kipu, Minni pyörimisineen, isompi koira kolttasi juomassa moneen otteeseen, liekö ollu kuuma, ja mieskin vielä kuorsasi vieressä :kieh: Jos vielä ens yönä kuorsaa, niin tiputan sen lattialle :kieh: Muuten kai kaikki ihan ok, mietin tässä just, että huomenna tulee 25+0 viikkoa, niin jokohan sitä pian sit uskaltais alkaa völjää tavarat alas vintiltä, ja pesee pikkuhiljaa niitä (vaatteita siis ), laittais takas laatikoihin ne vielä sit, ja sieltä sit vois nostella ne kaappiin. Mut mun kyllä pitää kääydä kaikki läpi, ennen kun mitään laitan pesuun, mulle kun on koko suku työntäny vauvanvaatteita, ja niitä ON paljon, niin nyt ajattelin sit vaan heittää jätesäkkiin ne, mitä en aio ottaa käyttöön, tyrkytän siskolle ne, ja jos se ei huoli, niin sit lahjotan ne vaikka kirkon ulkomaanapuun tai jakakoot ne vähävaraisille vauvaperheille ne. Kaikki on kyllä käyttökelpoisia, mutta osa vanhahtavalla kuosilla, 90-luvulta.
Mä meinasin, et lähden terassille vähäksi aikaa istuu, otan koirat ulos mukaan, ja käyn siinä ulkoilemassa vähän. Aurinkokin paistaa niin nätisti. Mutta en taidakaan, mittari näyttää -25 astetta... :/ Jäätyyhän sinne, kun torakka.
Lisbet, ilmoita mulle vaikka yv:nä, kunhan saat sen pakkauksen, niin annan sulle osoitetietoni, ja sä mulle tilinumeron, niin maksan pakkauksen kestoista vähäsen sulle, ja sä lähetät ne tänne. OK?

Juups, tämmöstä tällä kertaa.
Sisu ja Minni 24+6 :heart:
P.S. Hieno etusivu umayya!! :flower: =)
 
Minä liityn mukaan =) Lisätkää minut tuohon 30.6 laskettu aika listaan :heart: Ja siihen poika listaan myös :heart:
Luen kotona koko kesämassut ketjun, rauhassa! =)
Eli olen 23 vuotias 2 poika lapsen äiti, ja kolmasta odotellaan syntyväksi tosiaan 30.6.2009! ;) Terve siis kaikille!!!
 
HelloShitty
tervetuloa mukaan möhöeläin ja mammanpojat! :flower: =) ja onnea odotuksiin!

uusille pikaesittely ettei tartte lukea kaikki meiän ketjuja läpi! :attn:
olen 24v (maaliskuussa 25v) kolmen tytön äiti Porvoosta. neljäs tyttö tulossa la 4.6. kotolta löytyy myös aviomies 26v sekä 2 puolnorjalaista metsäpetoo. :heart: :heart:
kotiäitinä ollu jo 7v.

siinhän se oli. kysykää jos siltä tuntuu.

HS ja typy rv 24+6

ps. missä oot tuokio????? :attn: :attn:
 
tervetuloa uudet, möhöeläin ja mammanpojat :flower: eikös mammanpojilla ollut tuolla mitäsnytin puolella aloitus teiän yllätysyllätysraskaudesta.. :heart:

minä oon 20v esikoista odottava, asustellaan kihlatun kanssa tässä turun kupeessa. tarkempa sijaintia en tässä paljasta :p amk:ssa suoritan terveydenhoitajan tutkintoo ja osa-aikatyössä kaupassa. meillä myös pieni ihana kleinspitz-mummo lemmikkinä :heart:

rv 23+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
uusille pikaesittely ettei tartte lukea kaikki meiän ketjuja läpi!
Sisu on kainuulainen pph, perheeseen kuuluu mies, 5v tyttö ja 2 koiraa. Keväällä 08 haudattu pieni enkelivauva, joka matkaa mielessä mukana joka päivä.
Panikoija ja valittaja :ashamed:
Ikää pian 27v
 
kestojakin,,,?
Mä olen niistä myös valmis luopumaan kun jäävät kaappeihin vain tilaa viemään kun ei käyttöä ole!
Samoin siis puvusta ja varmaan siitä toppahatusta jos sellainen vielä löytyy!

Herkkulakko sujuu HYVIN

:flower:

Ei edes juuri tee mieli kun ei anna p...lle pikkusormeakaan. Eieln olin kaverilla illalla ja suklaakeksejä napsin muutaman, mut siinä kaikki viime päiviin. Katsotaan pitkällä aikavälillä miten vaikuttaa painonnousuun :eek:
'Muutenkin olo on jotenkin hyvä henkisestikin, turvotus vähentynyt korvainkin välistä :kieh:

Piltsu + Nestori 22+5
 

Yhteistyössä