**Kesämassut 2009 Helmikuussa**

HelloShitty
voihan juttu kun puhelin vieläkin hukassa. mulla siis akku loppunu joten ei auta vaikka soittaisin siihen. :LOL: ihan täällä kotona jossain se on hävinny. alan kohta käymään läpi lastenhuonetta. :LOL: :headwall: onneks kukaan ei muutenkaan soita mulle. :snotty: :ashamed:

BV:lle tsempit rasitukseen! taitaa olla ohi nyt jo. :D

huono olo...meinas aamulla taas lentää laatta. heti kun tulee jotain flunssan tapasta niin huono olo tulee takas. taitaa olla noi yökkimisrefleksit sen verran herkät. |O

tässähän tää menee...odottaessa!
HS ja typy rv 25+5
 
Huomenta!
Joo HS, me asutaan pienellä paikkakunnalla aikalailla Kajaanin ja Oulun puolessa välissä (joku hoksaa näiden tietojen perusteella meidän kotipaikkunnan, mutta pidetään vähän hiljaiseloa siitä, tää on niin pieni kunta, että jos joku tuttu palstailee kans plussalla, ja saa vähänkään vihiä minusta, niin se tietää just kuka olen IRL ) Matkaa Kajaaniin on 92km, Ouluun 90km, ja me siis saadaan mennä periaatteessa kumpaan tahansa sairaalaan synnyttää (kaks tai oys ). Mutta kun on kerta mahdollisuus päästä suoraan yliopistollisen sairaalan asiakkaaksi, niin totta kai se hyödynnetään, ja muutenkin ollaan saatu tosi hyvää palvelua OYS:sta. Niin, että semmonen syöksysynnytys ei kuulosta kovin kivalle tuon välimatkan takia. No, eipä sillä, on yksi tuttu nainen täältä synnyttäny ambulanssiin tän paikkakunnan ja Oulun välillä kun eivät ehtiny sairaalaan asti... :whistle:
Koita pärjätä yökkäilyn kans :hug:

Arvatkaa mitä mä olen tehny aamun?? :heart: :saint:
Sisko soitti eilen paniikissa, että kun sen heidän keskostytön ristiäiset on sunnuntaina, niin hän ei ole muistanu ostaa sille lapselle mekkoa, mikä vaihdetaan kasteen jälkeen päälle, ja että olisko meillä jotain esikoisen vanhaa mekkoa lainata. Ja mies sitten tietysti kömpimään vintille hakemaan alas nuo 2 vanhaa äitiyspakkauslaatikkoa, mitkä on täynnä vauvanvaatteita. Tän aamun olen sit lavehtinu niitä, lajitellu eri laatikoihin, yhdessä on hävitettävät vaatteet, toisessa tavara, pullot, vaipat, lakanat jne, ja kolmas ihan tupaten täynnä vaatteita :heart: Nytpä ei sit tarvii, kun heittää vaan pyykkikoneeseen peseytymään ne, ja siitä laskostaa kaappiin. Kunhan vaan saatais se hoitopöytä ensin... :whistle:
Supistukset rauhottu illan myötä sit, yöllä tuli pari vaan. Onneksi on se neuvola puolilta päivin, niin ei tarvii huolehtia enempää!!
Sisu ja Minni 25+5 :heart:
 
Sisulle lähti äsken paketti, unohdin ne eilen kotiin kun käytiin kaupungilla.. :whistle: Mutta siis nyt tulossa! Pahoittelen viivästymistä!

Mulla on OYS:n matkaa ehkä 2-3 kilsaa, riippuu miten sinne kiertää, eli ei tuu pitkä matka.
Nyt pitäs soitella neuvolaan ja pyytää lääkäriaikaa, ei tää työssä olo oo helppoa.. :ashamed:
Koskee ja pakottaa, tuntuu ku golfpallo ois jalkojen välissä! Vaikee selittää.. Sit ku aikansa kävelee, ni ei voi sit ees istua.. Supistelee varsinki iltasin, ei kipeesti mut kuiten.

Kirjottelen paremalla ajalla taas..
Lisbet ja Turo 26 POKS!
 
Heipparallaa...

Sain tänään postitse Kelan päätöksen...ja vaikka sitä oli käynyt jo lukemassa netin kautta niin jotenkin tää paperiversio on muka selvempi :LOL:
Torstaina tulee äitiysavustus tilille ja sitten ei olekaan kuin hetki ja alkaakin äippärahat juoksee...no on siihen aikaa, mutta 24.4. on eka päivä :D
Näin se aika vaan menee...nopeasti, vaikka silloin ekoilla raskausviikoilla sitä stressasi et pääsis edes siihen rv12 ylitse ja sitä rataa.

Pilttiä4: mä odotan nyt Englannista sitä vastausta, että toimittavatko Suomeen vai ei.
Ja laitan tuonne Ruotsiin viestiä et onko niillä Bromman myymälässä niitä vempeleitä, kun netin mukaan siellä niitä ois.
Eli nytkin sen voisin tuoda jos siellä on.

HS: onko puhelin jo löytynyt ? No eipä tule ainakaan laskua, jos asiasta pitää jotain positiivistä löytää :whistle:
 
Neuvolassa ja neuvolalääkärissä käyty.Sairasloma jatkui kuukaudella.Selkä on irtisanonut yhteistyö sopimuksen ja ne liitoskivut :headwall: Painoa oli tullut vaatimattomasti 1852gr/viikko,voi jessus...koetan vedota siihen,et niillä sellanen aataminaikunen puntari käytössä,kun om näytti mulla pienempiä lukemia... :D Joudun neuvolaan menemään jo 2vko päästä uudelleen,kun mun ja vauvan sydänäänet on turhan korkeat.Normaalin rajoissa ois vauvalla 120-160 niin meillä paukku 160 rikki,omat äänet on 105 jatkuvasti...koetin kysellä mistä johtuu,mut ei oikein osannut sanoa,vaarallista ei kuulemma pitäs olla,mut kysyi,saanko nukuttua öisin,juu,en saa...heräsin tänä aamuna klo 03 ja kuuden jälkeen sit nousin ylös...sanoi et siitä voi johtua,stressistä,rasituksesta tai sit jopa näistä mun kivuista...mut halus kuitenkin et käyn tarkastuksessa...ja piru mut periköön,jos on paino noussu...
Sisu : Juu,ei me taidetakkaan olla samalta paikkakunnalta,tiedän mitä paikkaa tarkotat,mä itse olen syntyjään Kajaanista n.100km Kuusamoon päin .
Äitiyspaketin pitäs tulla tällä tai ens viikolla,ihana päästä sitä sit tutkiin,vaik olen sen jo livenä käynyt systerillä katselemassa..meinasin eka etten ota sitä lainkaan,kun on nuita vaatteita siunaantunut,mut onhan se sit kiva muutama vaate säästää,et saa katsell asit et tämmönen se sinun paketissa oli...
Eskoisen kävin eilen ilmoittamassa kouluun,aika haikeeta :( Näyttää neiti vielä äidin silmissä pieneltä tytöltä...Olisin sen vielä pitänyt kotona äidin kanssa...Tuntuu niin pitkältä ajalta,kun ajattelee,et kauanko kouluja on edessä,mut yks kaks huomaamme,et koulut käyty(ja äiti pysynyt onneksi kuustoistavuotiaana edelleen;) )

Mutta hauskaa laskiaista kaikille,täälläpäin sää ainakin suosii Ryhis ja "Seppo" 24+6
 
Lisbet, ei se mitään. Ehtii ne tulla vielä tänne!

Neuvolassa siis on nyt käyty.
Painoa on tullu + 320g / viikko, mistä olin positiivisesti yllättyny, ettei tuon enempää!!
Turvotus + / -
Paineet 119/60
Pissa puhdas
Hemppa 119
Kohdunpohjan korkeus 24cm
Tarjonta pt
Syke vauvalla 150 + -
Liikkeet ++

Otettiin streptokokkinäyte supistusten takia. Saan vastauksen perjantaina tai maanantaina. Kokeili myös kohdunsuun tilanteen, kanavaa jäljellä 2 cm ja kohdunsuu on pehmentyny :( Lepoa nyt aluksi, hyvin harkiten töitä ens viikolla, ja herkästi lisää saikkkua hakemaan. Mikä surullisinta, en saanu lupaa lähtee istumaan autoon 400km... :'( Eli jää ne siskon tytön ristiäiset väliin mun kohdalla (sunnuntaina siis olis juhlat... ). Surkujen surku, olin niin odottanu, että pääsen näkemään sen vauvelin... :(
Sanoin, et Minni mahtaa olla paljon perätilassa, kun potkut tuntuu niin hyvin kohdunsuulla, ja terkka halusi sit ultrata Minnin. Näky ihan selvästi, kun toisella oli vasen peukalo suussa!!! :heart: :heart: :heart: Tuleekohan meille peukunimijä-vauva! Niin, siis vauveli makoili tyytyväisenä perätilassa.
Sisu ja Peukku-Minni 25+5 :heart:
 
HelloShitty
Sisu; onkohan Minni vasenkätinen?? :D :heart:
jeps1; löytyi juu. ukko oli piilottanu sitä kirjahyllyyn niin korkealle etten nähny. se ei oo vieläkään tajunnu tätä meiän pituuseroa. :headwall:

täällä ranne kipee kun kokkaillessa roiski kuumaa öljyä suoraan. ensiks en huomannu mitään mutta nyt kirvelee, polttaa ja sattuu ihan v*tusti. koko ranne ihan punainen ja jäykkä. :eek:

mul on tässä samalla taistelu kissan kanssa. :kieh: sillä taitaa olla huono päivä taas. |O

HS ja typy rv 25+5

ps. tääkin beibi taitaa olla perätilassa kun potkut tuntuu alaspäin. no eihän täs vielä kiirettää oo. 10 viikon päästä kyllä. :D
 
Tänään kävin hakemassa postista ä-pakkauksen..Se ei ollu yhtä kiva ku toi esikon pakkaus..se on siis 07-pakkaus...Nyt tuntuu jotenki todellisemmalta et saan toisen lapsen..To on neuvola ja samal sit se lääkärineuvola...En yhtään tykkää siitä lääkäristä..Viime kerralla oli aika kovakouranen...Ja neuvolatätiki on vähän sellanen josta en tykkää kauheesti mutta onneks on nää tapaamiset vaa kerran kk ainaki näin aluks..Masussa on ollu nyt vähän hiljasempaa mut välil tuntuu noi potkut..
Big mama88 ja masuasukki 25+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilttiä4:
Meillä matkaa Jorviin semmonen 10min, Kättärille ei varmaan paljon enempää kuten ei myöskään Naikkarille. Mutta kyllä mä ton Jorvin valitsen edelleen =)

Hei mulla tuli mieleen kun katsoin tota neuvolasta saatua lappua, siis rasktodistusta mikä lähetetään Kelaan tukien saamiseksi, eikä siihen ollut täytetty laskettua aikaa eikä myöskään sitä kohtaa missä lukee "raskaus kestänyt 154 pv"
Onko tullut terkkarille lapsus, vai eikö muka pidäkään täyttää????? Ihan kun muilla olis aiemmin täytetty, vai sekoilenko jälleen,,,

Jeps1,
saat valita ihan kuinkamiten vaan, itse haettuna varmaan olis kuitenkin luotettavampaa ku antaa tiesminkäfirman viedä rahat ja odotella meren yli postia ;) . Mut kiirehän ei ole, edelleenkään.

Piltsu 23+3 Ja menossa mukana Nestori,,, (että mä haluaisin tän nimen pojalle kutsumanimeks vaan mies ei taida suostua :| )
 
No niin,mä sitten narahdin.
Joten ens viikolla alkaa mulla diabeetikon niukkaakin niukempi ruokavalio*goodbye herkut* :wave:
Tosin eka ja kolmas arvo oli kohillaan,ainoastaan se keskimmäinen arvo oli normin yläpuolella.
Toisaalta ihan hyvä että nyt mun on pakko alkaa noudattaa sitä,ettei vaavistakaan tule mitään jättiä.
Ja taidampa päästä ylimääräiseen ultraan tämän vuoksi rv 36 paikkeilla :heart:
 
BV :hug: Kyllä se siitä, muistat vaan kuulostella oloa, ja syödä tarpeeksi usein. Normaalia ruokamäärää ei tietysti pidä lisätä, mutta jakaa se määrä usemmalla kerralle. Ja kyllä herkkuja voi syödä sillon tälllön, muttei mahdotonta määrää kerralla, eikä joka päivä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Sisu thänks,en mä vielä huolestu,kun ei se arvo ollut kun vähän päälle normien,mutta tiukkana pitää kyllä olla sen ruokavalion suhteen =)
Ja luulisi ettei tää paino tästä enää paljon nouse :attn:
Muistatko, paljonko sulla ne arvot oli?
 
pilttiä4 mullekin oli kyllä merkitty et laskettu aika 14.6.2009 ja raskaus on kestäny 154pv 9.2.2009... toivottavasti ei tulis kauhiaa säätöä noiden papereiden kanssa sulla :/

Sisu voi mitä kuulumisia :( nyt vaan tosiaan otat sitten rauhassa.. sun täytyy pyytää että lähettävät sieltä ristiäisistä semmosta videokuvaa "livenä" mikäs sen nimi sit ikinä olikaan :heart:
 
Joo varmaan ne jeesais, mutta kun mä oon tavannu lhettää kun en jaksa niitä virastoja :eek:
ja toisaalta palauttavat sitten neuvolaan hakemaan oikeat kohdat täytettynä ja taas tulee turhaa työtä,,
Soittelempa huomenna terveystädille, ja kysäisen. sillähän siitä päästään.
Mä taidan muutenkin vielä venytellä ton paperin kans että saisin sen uuden,, ainakin odotan maaliskuun alkuun jotta NÄKEE kelansivuilta minkälainen se on,,,




Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
lapussa on sekä laskettu aika ja sitä että raskaus on kestänu 154 päivää. mutta hei..jos viet ne laput kelaan niin kyllä ne sulle kertoo jos puuttuu jotain. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Sisu thänks,en mä vielä huolestu,kun ei se arvo ollut kun vähän päälle normien,mutta tiukkana pitää kyllä olla sen ruokavalion suhteen =)
Ja luulisi ettei tää paino tästä enää paljon nouse :attn:
Muistatko, paljonko sulla ne arvot oli?
En :whistle:
Mutta ens viikon to mulla on neuvolalääkäri ja sen jälkeen neukkutäti,niin sitten saan kuulla ne uudelleen =)
 
HelloShitty
BV:lle tsempit! helpottaa varmaan kummasti herkkulakon pitämistä. :whistle: :hug: mulla aina ollu noi arvot reilusti alle sallitun rajan joten ylläri olis jos jäisin kiinni. :kieh:
 
Ihan hyvä että joudun "kuurille",painonkin takia,toivottavasti sokerit sillä pysyy aisoissa.
Ettei sitten vauvalle tule mitään komplikaatioita. :heart:
ens viikolla meneekin sitten tovi neuvolassa,kun on ensin ne lääkäri ja sitten tädin luokse hemppa,paino yms mittailut ja sitten se ruokavaliohommeli kaiken lisäksi.

Eilen tuli myös käytyä siellä työkkärissä,sanoi ettei tarvitse sinne enää vaivautua ennen äitiyslomaa,jee :D

pilttiä4 täältä löytyy myös toinen,joka inhoo niitä virastoja,no onneksi se kela on hoidettu jo pois alta,sormet ristissä vaan odotellaan rahapäätöstä :saint:


BV ja P 26+3
 
huomenta!
josko raapustaisi tännekin jotain.. eilinen meni parannellessa allergista reaktiota lääkekuurista, vielkin on kasvot aika hurjat etten sanois, ei tosin mitään verrattuna eiliseen.. mut josko se lääkeaine alkais pikkuhiljaa poistua elimistöstä, sitten vois hakea uuden kuurin jos siitä ei nyt tulis mitään, alkaa käydä vaan vaihtoehdot vähiin, niin monelle olen allerginen ja sit raskaus viel kivasti estää käyttämästä lääkkeitä..

en enää muista mitä oon kommentoinut vai oonko mitään mutta noista kelan hommista olette turisseet, paperit vein viime viikolla ja nyt oottelen päätöstä ja pakkausta, rahapäätöksessä kestää vielä kun saan työnantajalta sen todistuksen vasta lähempänä kesää, saan kuitenkin palkan tuonne kesäkuulle asti joten ei hätää.. ja siihen todistukseen mullakin oli tosiaan merkattu ne kaikki kohdat joten ne pitäs kyllä olla siellä.

harmittaa teidän puolesta ketkä tuskailette painonne kanssa, itsellä se ei taas meinaa nousta ollenkaan, olis ihan kiva jos tulis pikkasen painoa ja mahaakin enemmän, kaikki kun ihmettelee missä mun maha on, kun ei se näy kaikissa vaatteissa mitä käytän, varsinkaan töissä.. nyt on tullun noin 4kg kai, joka ilta vedän ainakin yhden suklaalevyn :ashamed: + kaikki muuta herkut päälle :ashamed: :ashamed: mä syön ihan mitä vaan, milloin vaan ja kuinka paljon vaan.. eilenkin mies joutui lähteen mäkkärille hakeen iltaplaa taas.. :ashamed:

sisulle paljon tsemppiä ja lepoa niiden supistusten kanssa :hug: koetahan nyt lepäillä, eläkä rehki..

jepsille koetan tänään lähettää sen yv:n tilitiedoista mut älä maksa ennenkuin olen saanut ne vaipat postiin.

nyt en muista enää enempää, koetan pysyä paremmin kärryillä jatkossa..

umayya + siiri 24+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kleopatra84:
Mullon huomenaamuma lääkäri supistelujen takia.. Se kohdunsuu tsekataan ja ultrataan.. Kätilö muutti ajan aamuksi klo 9 ja varasi aikaa 30 minuuttia.. Jospa kaikki ois ok, eikä Saravauvalla vielä kiirettä maailmaan =)

kleo :heart: sara 23+4
:attn: :attn: Mua alko vaivaamaan, et mitähän Kleolle on sanottu?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kleopatra84:
Mullon huomenaamuma lääkäri supistelujen takia.. Se kohdunsuu tsekataan ja ultrataan.. Kätilö muutti ajan aamuksi klo 9 ja varasi aikaa 30 minuuttia.. Jospa kaikki ois ok, eikä Saravauvalla vielä kiirettä maailmaan =)

kleo :heart: sara 23+4
:attn: :attn: Mua alko vaivaamaan, et mitähän Kleolle on sanottu?
Mäkin tahdon tietää onko kaikki ok :attn:
 
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1333050

Niin että NÄIN fiksua porukkaa tuolla Mitäs Nytillä pyörii (osa porukasta siis ). Pikkasen oli illalla koko ketjun takia paha mieli, vaikka heti viimeisimmän viestini jälkeen poistuin koneen äärestä. Nyt vasta luin koko ketjun loppuun asti.
Että mua ei nyt sitten enää tuolta puolelta tavoita. Tää lopetti palstailun kokonaan. Mutta tässä pinossa kyllä pysyn teidän ilona :saint:
 

Yhteistyössä