**Kesämassut 2009 Helmikuussa**

Eipä se kohdunsuu siitä enää sulkeudu, ennen synnytystä nimittäin :eek:

Alkuperäinen kirjoittaja cranyo:
Ryhis, ei se neuvola-täti mulle mitään sanonu siitä uimisen pehmentämisvaikutuksesta, mut siitä ku kohdunsuu on auki niin et tulee tulehduksia.
Voiko se kohdunsuu mennä vielä kiinni vai oliko mun urheilut nyt tässä?

Enpä nyt osaa mitään sanoa tähän muuta..Kun joku kyseli niin ainakin täällä tuntuu ettei mikään onnistu ja et olisin henkisesti ihan loppu. Kaikki vaan itkettää ja eilen mietin et olikohan ees fiksuu haluta vauvaaa. Noh, kai tää on joku hormonaalinen vaihe tai joatin..

Salkkarit ---->

Cranyo ja Tuutikki 26+0 (yleensä pidän noi viikot 1-7 enkä 0-6 mut nyt toi 0 lohduttaa enemmän ku 7:))
Täällä ei mitään uutta,
vesijumpataan ja nautitaan etelän talvesta!

Hyvää

Nestorin päivää vaan kaikille, tai sen iltaa jo tässä vaiheessa,

toivottaa
Piltti ja Nestori 23+6 =)
 
Mulla tiistaina ultrassa katottiin et vauva oli kääntynyt raivotarjontaan.. Aika mielenkiintoisia nuo potkut nyt kylkiluiden tienoilla, auts.. kääntyyköhän vauveli vielä kuperkeikkaa? mitä luulisitte?

kleo :heart: sara 24+0
 
HS jos pystyt,niin tule ilmoittaa,että miten sokerirasitus meni :wave:

Lisbet olitkos sä vanhainkodilla töissä? Tai jossain sen tapaisessa,se vasta on rankaa hommaa selälle :hug:

Kleo kyllähän se saattaa vielä noilla viikoilla kuperkeikkaa heittää,mutta toivotaan että siihen raivotarjontaan sitten itse kullakin asettuu =)

Mulla itselläni olisi kaksi toivetta tämän synnytyksen suhteen,jos vain saa toivoa :D
1.Lähtisi itsekseen käyntiin
2.Vauva oli raivotarjonnassa


BV ja P 26+5
 
Huomenia ja positiivistä perjantai-aamua! :D

BV, joo sellasella hoivalla eli ennen ainaki kutsuttu vuodeosastoksi. Tällä hetkellä siellä on yks sellanen asukas, jota ei tarvi esim. wc:hen auttaa, muuten vaan pukemisessa ja pesuissa. Eli on se fyysisestikin melko raskasta.. Apuvälineitä on ja niitä käytetään, mut ei se kaikkeen tehoa.
Sehän siinä on, kun tämä on pitkäaikaisasukkaille tämä paikka, niin heihin kaikesta huolimatta kiintyy.. Osa ollu niin kauan ku mä, uusin tuli toissapäivänä.. Tiedän, et kyllä se työmaa mua siellä sitte odottaa, asukkaat vaan vaihtuu.. :/

Ja sit saa syyllistää; mähän poltan edelleen ja tänä aamuna kävin partsilla.. Aamutakki päällä.. Yht´äkkiä siihen bambumatolle tipahti jotain, meikäläisestä. Paniikissa sit vessaan, ei mitään vuotoa mut oisko se voinu olla lapsivettä?!
Kävin nimittäin vessassa just ennen tätä.. Eikä tää tuntunu miltään! Sitä vaan tippu.. :ashamed:
Oli mulla se ulompi suu auki, mut ei kait se vaikuta...? Ja miten sitä voi jälkikäteen tutkia, mitä se oli...? Siis tekeehän ne jotain jos sellasta epäiltäs, mut miten..?
On vähä pelokkaat fiilikset..

Mä en voi oikeesti sanoa nauttineeni tästä toisesta kolmanneksesta ollenkaan. :ashamed:
Joka päivä johonki sattuu.. Tai muuten vaan saa pelätä..

Ja tuo painonnousu per viikko! Pikusta vajaa kilo! Näytti kuulemma lähinnä turvotukselta.. Ja verenpaineet korkeet, eikö seki voi meinata sitä raskausmyrkytystä...? Pitääkö sitäki nyt alkaa panikoimaan?!
Ei jaksa enää huolehtia.. :'(

Lisbet, (joka ei osaa ajatella mitään positiivista.. ) ja Turo 26+3

 
Oottepa olleet taas ahkeria kirjoittamaan =)
Täällä edelleen saikulla ton selän takia.Nyt tullut aika ilkeen tuntusii supistuksia.Kiristelee ilkeesti.Toivon ettei tekis mitään nuo supparit tuolla kohdunsuulla.Ehkäpä pitäis mennä tarkastuttamaan niin saa mielenrauhan.Täällä itse kullakin samanlaisia ongelmia noiden supistelujen kanssa ja jollakin taisi jo nuo supistukset tehdä jotain tuolla kohdunsuulla.

Yö unistakin täällä ollut puhetta.Mulla kans univaikeuksia ja se rupee käymään hermojen päälle.Oon varmaan maailman äkäsin ihminen aamuisin :kieh:
Sitä tulee sitten tiuskittua itse kullekkin.Mut nuo yöt on ihan peestä.Mulla nää levottomat jalat kiusana.Kyljet puutuu.Vatsa tiellä..aargh..Milloinkohan sitä ois nukkunut yönsä hyvin.Pissallakin pitää rampata jatkuvasti.

Lisbet78:Oiskohan tuo vuoto ollut vaan runsasta valkovuotoa?Mulla joskus hulahtanut pöksyyn jotain ja pelästyin et ois ollut lapsivettä kun se ei ollut sellasta limasta vuotoa ollenkaan mut kyl se sit vaan oli sitä valkovuotoa.Mut jos sua vaivaa niin voithan mennä tarkistuttamaan varmuuden vuoksi.Tuleeko sulla sitä vuotoa vieläkin vai oliko se vaan tuon yhden kerran?Itsekkin muuten oon vanhusten alalla töissä mut tuskinpa enään töihin pääsen kun on noita selkäkipuja ja supisteluita.Sen verran rankkaa tuo työ on.Kyllä niitä joitain asukkaita tulee ikävä.Mä en ole varma mun jatkosta siellä kun soppari vaan tän vuoden loppuun asti ja muutenkin oon niin napit vastakkain esimiehen kaa et en tiedä haluisinko edes palata sinne takaisin jos olisi mahdollisuus.

Täällä kans paino noussu ja nousee ihan liikaa.Ahdistaa tosi paljon.Mut musta
tuntuu et jatkuvasti ois nälkä. :/
Vauva tuntuu voivan hyvin.Todella aktiivinen kaveri masussa..ihanaa kun meni kummiskin aika kauan ennen kun tunsin liikkeet kunnolla.
Närästää täälläkin eli tänään suuntaan aptekkiin..siis hyi yök mitä tää närästys voi olla.Kamalaa.Masu kasvaa ja pyöristyy ihanasti :heart:

Kelaan pitäis kohta suunnata..ei kyl innostais yhtään.Pidän esikoisen kotona tänään ja vietetään kahdenkeskistä laatuaikaa toisen kanssa.Käydään jätskillä tai jotain =) Ihan kivaa kun tuntuu että toinen jää niin paljon huomioitta kun on nuo pikkusemmat lapsoset.Siitä tuleekin niin huono omatunto kun haluais kaikille antaa sitä huomitoa tasavertasesti mut aina se ei ole mahdollista.Vähän pelottaa ja jännittää et miten käy kun vauva syntyy kun tää meidän nuorimmainen on niin kiinni mussa ja ihan kamalan mustasukkainen tapaus.Ikää hänellä 1v7kk.Jännittää et miten nuo yötkin lähtee sujumaan ku tää nuorin nukkuu edelleen aika huonosti ni mitäs sitten kun vauva talossa niin tääl taitaa tulla aika kivat yöt jos kaks lasta hereillä.Noh se on sen ajan murhe sitten.Eiköhän kaikesta selvitä.

mut nyt aamu kahville :wave:

sankofa & bongos 24+3 :heart:
 
No ei mulla sellasta valkkaria oo ennen ollu.. Tai siis on sellasta "normaalia", vähä paksumpaa..
Ja nyt sitä tosiaan tipahteli, kuulu oikeen ääni ku siihen kovalle matolle osu.. :/

Eikä kyllä haissu millekään, kerkesin saada aamutakkia eteen, ennen ku vessaan juoksin. Tiiä sitte, onko sitä tullu enemmänki..

Nyt ei sen enempää oo tullu, eikä housuissa oo mitään ylimäärästä..

Ei oo helppoo tää, ei! :headwall: :D
 
:wave: Heipä hei! Minulla onkin mennyt melkein viikko viime kirjoittelusta. Ensin en päässyt ja sitten en ehtinyt koneelle... Ihanaa oli lukea kaikki siljoonat viestit joita olitte kirjoitelleet!

Täälläkin alkaa yöunet jo heikentyä. Yleensä herään aamuyöstä ja sitten en enää saa unta, pyörin vaan. PAITSI sitten tietysti nukahdan juuri ennen kellon herätystä jotta olisin oikein sekaisin ja uninen kun pitäisi nousta! Ja myös iltaisin unen päästä kiinni saaminen on välillä kovin hankalaa - kummaa, sillä olen kyllä iltaisin ihan väsynyt, uni se ei vaan tule silti.

Minua on alkanut heikottelemaan ja huippaamaan aika usein. Se on kurjaa... Minulla oli muutama päivä sitten nla jossa verenpaineeksi mitattiin 99/64. Osaako kukaan teistä sanoa onko tuo huolestuttavan matala vai pelkästään matala arvo? Nlatäti kun näytti huolestuneelta mutta toisaalta ei mitään jatkotoimenpiteitä ehdotellut. Olo on kyllä välillä oikeasti vähän surkea, minä kun vielä olen sellainen etten yleensä mitään valittele ja mennä posotan vain, niin nyt tuntuu tyhmältä kun olo on "heikko". Salmiakkia suunnittelin syöväni, josko sillä paineet nousisivat, vaikka ei sitäkään saisi paljoa syödä. Auttakee! :xmas:

Minullakin on suppareita jo (ja olenhan uudelleensynnyttäjä, joten ilmeisesti aika normaalia??). Niitä tulee kun tekee jotain vähääkään raskaampaa kuten nousee rappusia, kävelee nopeasti tai vetää lasta pulkassa. Kivuttomia vielä suurimmaksi osin, onneksi. Vähän muuten ihmetytti ettei lääkäri katsonut kohdunsuun tilannetta rakenneultrassa, olisi ollut kiva tietää missä mennään. Nlatäti sanoi ettei yleensä siinä vaiheessa katsotakaan ellei jotain syytä ole, sillä "ylimääräinen kohdunsuun sörkkiminen", kuten hän asian ilmaisi, voi kuulemma sekin olla huono juttu :eek: Enpä sellaistakaan tiennyt....

Mukavaa viikonloppua kaikille meille :flower: =)

Möhis (joka myös ilmoittautuu osa-aikaiseksi märkäreideksi) sekä Fantti 22+5
 
Möhöeläin: mulla on verenpaineet kokoajan noissa lukemissa tai usein hieman allekin. Eli jos sun vointis on ihan ok niin ei siitä mitään jatkotoimenpiteitä tule.

Mulle on nyt tullut joku pienimuotoinen asuntokuume...eli vaikka vuosi sitten muutettiin ihan uuteen ja oikeasti hyvään vuokra-asuntoon joka on meidän perheelle tosi hyvä niin nyt mä katselen sit omistusasuntoja :ashamed: halvat on mieliteot :LOL:

Mutta viikonloppuja ja paksua vointia toivottelen minäkin...meillä on huomenna ruotsin risteily edessä ja samalla käydään hakemassa ne emmaljungan city jetit meille :)
Eilen käytiin vaihtaa jo kruunut, kun kurssi oli todella suotuisa euroon nähden B)

Jeps1 + pulla 26+4
 


Helpottipa kummasti!! Soitin aamulla klo 8.05 tk:n ja kysyin lääkäriaikaa, ja istuin JO 8.16 odottamassa tk:n aulassa :saint: Klo 8.30 olin jo kotona sairaslomalapun kera, missä lukee nyt, että sairalomalla 22.3. asti, ja vuosiloma alkaa 23.3.
Enää ei tarvii siis stressata töiden takia täällä. Lääkäri oli oikein ymmärtäväinen, kun kerroin, että
a ) en nuku öisin, kun ei löydy sopivaa ja hyvää asentoa
b ) selkäsärky ei ole helpottanu, ja lantio on kuin tulessa välillä,
c ) pikkusen reippaammalla liikkumisella alkaa supistelemaan, mitä jatkuu parhaillaan koko päivän, ja
d ) kaikkien, mun itseni, esimiehen, ja hoitolasten perheiden kannalta, olis parempi, kun ei tartteis vähän väliä ihmetellä, että minne lapset menee hoitoon, millon jatkuu työt, kykenenkö niihin jne
e ) pelkään, että jos jatkan töitä vielä, niin supistukset pahenee yhtä pahaksi, kun esikoisen aikaan, ja joudun sairaalaan lääketippaan ja hoitoon.

Nyt saan siis keskittyä vain itseeni ja Minniin :heart:
Sisu ja Minni 26+1 :heart:

*Muoks* Anteeksi omanapainen kirjoitus :ashamed:
 
Sisu: hyvä et sait saikkua ja voit nyt vaan sitten ottaa rauhallisesti omaan tahtiin. :flower:
Ei tarvi murehtia sitten, että työnteon takia tulee esim ennenaikainen synnytys joka ei kyllä ole kenenkään edun mukaista.
 
Aamulla kävin siellä sokeriraituksessa ja se oli paaaljon mukavampi kokemus kuin mitä pelkäsin :) Vointi oli hyvä koko ajan, missään vaiheessa en tuntenu et ois ollu huono olo tms. Edes nälkää ei tullu ja mukaan ottamani leivät söin vasta kotona, sen sokerijuoman join ihan janooni :D Toivottavasti tulokset ois sitte myös hyviä. Maanantaina soittelen tulokset kun äsken ne eivät olleet vielä tulleet.

Kelasta ei kuulu edelleenkään yhtään mitään. Olinkin tehny hakemukset 3.2. enkä 9.2. niinkuin muistin...

Eilinen synnytysvalmennus oli ihan jees, vaikka eipä siellä juuri mitään uutta itelle tullu. Tuolle miehelle se varmaan oli ihan hyvä, kun tiiän ettei se paljoa netistä tms. näistä synnytysjutuista lue eikä kavereillakaan ole vielä lapsia, joten ei se niittenkään kanssa varmaan synnytyksestä puhu. Väkeä oli paikalla aika paljon, mutta suuri osa oli viikoilla 33-35, yksi jopa viikolla 39 :D Hauskaa oli huomata, ettei oma maha nyt ookaan ollenkaan niin iso viikkoihin nähden kuin ihmisten "taivasteluista" voisi päätellä. :LOL:

Hauskaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!

MM ja Pepe 26+4
 
Osaisko kukaan sanoa kuinka suuri mahdollisuus on et toinenki synnytys pitää käynnistää kun esikoisesta ei alkanu supistukset ollenkaan itekseen? Meni siis vedet perjantai iltana ja koko ajan lauantai iltapäivään asti olin käyrillä eikä yhtäkään supistusta tullu.

Lorahtelua on ollu mullakin :wave: mut luotan siihen et on ihan vaan valkovuotoa kun ei oo harjotus supistuksia kummempaa ollut :)

noppispoppis & toukkis 24+3 :heart:
 
Mulla oli eilen neuvola ja kaikki oli hyvin..Olis pitäny samalla olla se neukkulääkääri mut se oli sairaana nii se onki sit pe 13.03...Painoa mulle on tullu n.560 g viikossa..mut siis paino on noussu nyt vaan joku 3,5 kg..Sf mitta on 22 cm ja se neuvolatäti sano et mun masu on aika pieni mut kasvaa silti hyvin..
Täälläkin yöt on aika tuskaa...Esikoinen heräilee 2-3 h välein ja muutenki vaikka väsyttäis nii ei uni silti maistu..eilenki nukahdin 12 jälkeen ja neiti sit päätti yöllä olla 1,5 h hereillä ja ei oikein sen jälkeen heti uni tullu..Ja kaiken huippu viel oli se ku neiti nukku vieressä nii pissas sit läpi vaipasta..Aamulla sit onneks nukuttiin kaikki melkein 11 saakka..mut nyt tekee mokkapaloja..NAM :p
 
HelloShitty
nettitauko jäi lyhyeks. ukko kävi iikees kysyy saisko lainaks nettitikkua sillä aikaa ku meiän on huollossa ja saihan se! :D

ollu ohjelmaa koko päivän niin unohdin ihan täysin soittaa ja kysyä tuolksia. :ashamed: muistin vasta kun näin neuvolatädin robbarissa.

jep..mitä vielä....nyt lukemaan teiän kuulumisia. edellisen sivun luin jo.

HS ja :heart: rv 26+1
 
Raffel Jaksuja :hug: =) Täällä toinen hermokimppu.. :whistle:

Täällä ollut myös tota lorahtelua ja ihan valkkaria se vaan on :D

Tänään varasin ajan sinne sokerirasitukseen ja se on maanantaina.. Sitä odotellessa siis.

MiNiMaM ja tyllerö 25+6
 
Mulla on aika varattuna Femedaan ens viikolle ja mietinpä vaan, että te jotka ootte käyny jo samassa paikassa, niin kattooko Bruno tuon kohdunsuun tilanteen? Täällä ollu niin ilkeitä kipuja, et mietityttää oisko kohdunsuulla tapahtunu jotain...

Lammiska 23+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
ostin äsken turvakaukalon. :D aika halvalla lähti..
tämmösen löysin:
http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/3757/pl

Totta tosiaan edullinen ja aika hyvä juttu, kun siihen tulee se jalkapeite mukaan. :D


Lammiska: mä luulen, että jos pyydät niin kyllä siellä Femedassa varmaan samalla voidaan katsoa sun kohdunsuun tilanne.
 

Yhteistyössä