**KESÄMASSUT 2009 joulukuussa**

Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille :flower:

Talvitakin ostin uuden alennuksesta, on vielä vähän reilu,mutta tuskin kauan.. Hyvän mallinen istuu hyvin päälle, vaikka onkin vielä reilu =)

sankofa ihania kuvia! =)

Täällä ei mitään oireita, raskaudesta muistuttaa vain iiiiiiso maha :LOL:

MiNiMaM ja masuasukki 14+5
 
Talvitakista ei taida ihan toi viime talven takki mennä enää kk päästä mahan kohdalta kiinni,joulupukki lupasi sen mulle tuoda =)

Sankofa ihania kuvia :heart:

HS katteleppa tuolta etusivun linkeistä ,löytyykö sieltä mitään :wave:

Kyssäri kaikille: Mitkä viikot teillä on menossa,kun menette rakenneultraan?
Mä menen Koksiin 16.1 ja silloin on.......20+5,viisi viikkoa aikaa sinne :D

bad virgin ja naapero 15+4
 
Täälläkin np ultra nyt takana ja saa huokaista helpotuksesta, turvotus 0,9 ja kaikki tarvittava löytyi ja kovasti temmelsi masussa :heart: vain äipällä ja isukilla läpätti...
Itse olen kans miettinyt tota talvitakki asiaa, mikähän teltta pitää hommata??? Tuntuu että mulla on takalistokin levinnyt :/ ja näky ei ole mikään kiva kun toppis kinnaa päällä kuin joku makkarankuori..
Meillä on rakenne ultra tasan 21viikko. Nyt kahville ja kivaa päivänjatkoa kaikille. :wave:

pa-mi ja sintti 12+3
 
:( Eka saikkupäivä, ja olipa kiva aamulla herätä, ja todeta, et ihan julmettu jysäri päällä. Tuntu, et pää halkee. Vieläkin päässä semmonen raskas ja tunkkanen olo, vaikka otin heti aamupalan kera lääkettä. Flunssa taitaa tulla, kun kurkkuakin jomottaa, ja nenä tukossa :/

MUTTA!! Kerrottiin tytölle vauvasta! =) Voi miten pienet kasvot voi loistaa niin onnellisina :heart: Mitään muuta en toivois tälle elämälle, kun että saisin tuolle lapselle annettua pikkusisaruksen, se olis ikionnellinen siitä. Tyttö alko heti suunnittelmaan, että sitten JOS tämä vauva ei kuole (enkelivauva on edelleen kaikkien ajatuksissa meillä ), niin hän voi hoitaa sitä, ja vaihtaa vaippaa meidän kaverina, ja työntää pihalla rattaissa... :heart: Ja isälleen lupasi, että nyt hän on oikein kiltti äidille, ja uskoo kaiken, mitä äiti sanoo :saint: :heart:
Talvitakista joku puhu... :eek: Eihän mulla ole tullu mielen viereen edes, ettei sitä koko talvea noihin takkeihin mahdu... Mulla on kyllä yks hehtaaritakki, mut se on vaan tosi kovien pakkasten takki, kai siinä pisää sit kulkea koko talvi. Onneksi suvusta löytyy pari isoa täti-immeistä, josko heiltä joku ryysy irtois mun päälle, jos nätisti pyytäis lainaan :saint:

BV kysy näin: "Kyssäri kaikille: Mitkä viikot teillä on menossa,kun menette rakenneultraan?" Mulla se aika on 19.1., maanantai-päivä, ja edellisenä torsdtaina tulee 20rv täyteen, eli sillon on sit rv 20+4. Mä olen nyt siis saikulla 19.12. asti, jään suoraan vuosilomalle siitä, jatkan töitä 7.1.09, ja siitä on vaa 1½viikkoa rakenneultraan. Mua jo valmiiksi mietityttää tuo ultra, kun siinä sen istukan paikka katsotaan lopullisesti, niin jos se jää kohdunsuulle, niin se tietää ongelmia niin töissä kun kotonakin. Ja kaikki neuvola-asiat siirtyy sit OYS:n äitipolille, eli mulla tulee olemaan neuvolaan matkaa 90km :xmas: Jospa se istukka nousis vielä ylöspäin kohdun kasvaessa =)
Nyt tää lähtee laittaa pyykkejä kuivuu!!
Sisu ja matkustaja 15+0
 
Täällä on ostettu jo uusi talvitakki. Ostin sellaisen villakagastakin, joka istuu hyvin yläosata ja on sellanen leveähelmanen. Tollaset näyttäs olevan ihan suorastaan muodikkaita nyt. Pakko oli jo hommata, kun oman kapealinjasen villakangastakin alanappi ei mennyt oikein enää kiinni. :LOL: Luulenpa, että tuota takkia voi käyttää myös raskauden jälkeen. Tai pakkokin voida, oli se sen verta hinnakas. :whistle:

Täällä ei ole vielä mitään tietoa rakenneultrasta, kun se NT ultrakin on vasta ensiviikolla. Teillä muilla on niin hyvin jo noita viikkoja, mutta perässä tullaan.

Barbapörrö ja Pätkis 11+2 :heart:
 
Mä taasen "hermoilen" sitä et onko kaikki ok,kun en ole pariin päivään liikkeitä tuntenut,vaikka tyyntä yritän esittääkin :whistle: :ashamed:
Silloin parina päivänä kun ne liikkeet tunsi todella hyvin ja nyt ei ole oikein ollut mitään :snotty:
 
HelloShitty
BV; juu..onhan noita kauppoja mutta kun kaikissa on niin pitkät toimitusajat. eli pakko raahautua kuitenkin itikseen. |O

hmm..mulla rakenneultra 15.1..rv 20+jotain.

liikeet ja ruokahalu kadoksissa..ihan jees. paino ei noussu vielä juuri yhtään. :saint: muissa odotuksissa oli varmana tullu jo 10kg tässä vaiheessa. :ashamed:

jeps..eipä mitään uutta..

HS ja Apple rv 15+1
 
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista - pitäkääpä peukkuja, et huomenna kaikki meillä hyvin, jooko? :wave:

Äitiysvaatteista Kapahl ja Lindex on lopettaneet äitiysvaatemalliston ihan kokonaan :| Onneks nyt on vielä noita tunikoita sentään paljon, ni niistä löytyy ihan kivoja.
Ai mikä takki??!! :eek: :eek: Ei o tullu pieneen mieleenkään, mut totta on, että sitäkin ehkä tarttis miettiä... Kattellaan... Jos vaikka alennusmyynteihin asti selviäis näin :)

En tiedä mistään rakenneultrista viel mitään kun nyt noi viikot selviäis ensin...

Sisu ihana toi teidän tyttö!! :heart: Ja nyt tosiaan ota ihan hyvällä omalla tunnolla rauhassa vaan. Tiiän et ottaa päähän saikulla olo, mutta se on nyt kuiteskin se paras vaihtoehto. Kyllähän se kohtu viel kasvaa, että hyvinkin voi istukka nousta. Toivotaan parasta!

talvis mä melkeen väittäisin, et noi on niitä kasvukipuja - ainakin itellä ollu aina tollasia ja on nytkin. Supistukset on enempi sellasta painon tunnetta vattassa ja koko kohtu jännittyy ja muuttuu sellaseks pallomaiseks. Tietysti noi tuntemukset on yksilöllisiä kaikilla, et sikäli vaikea sanoa. Jos juilii, ni kannattaa kokeilla sellasta lämmitettävää viljapussia, mulla se on auttanu noihin kasvukipuihin ja rentouttanu mukavasti :)

Ninniliina - ei jaksais millään oottaa huomiseen... :heart:
 
Meilleppä tuli Turun kupeeseen lunta! =)
Oltiin tytön ja koiran kanssa lumileikeissä, toivottavasti nyt pysyisi pari päivää...

Täällä raskauden suhteen tasaista. Veriseulavastaus tuli eilen. "Normaali tutkimustulos. ei lisätutkimustarvetta." Ei mitään suhdelukua ollut, mutta eipä ollut viimeksikään. Silloin tosin kysyin sitä niin se oli 1:100 000.
Vauvan liikkeitä en vielä ole huomannut. Ekassa raskaudessa taisi olla 19. rvk kun varmaksi tunsin. No nyt ainakin tietää millaisia ne on, että voi paremmin kuullostella. =)
Rakenneultra-ajan sain rv 19+4.

Joulumieltä!

:xmas: :xmas:

Anni ja vauva 14+4 :heart: :heart: :heart:
 
Ninniliina ok, olishan se parempi jos niin olisi :) lueskelin kuvauksia supistuksista ja pystyin melkeen kuvittelee sen "pallon" tunteen ku kohtu jännittyy "joo, näin mäkin tunnen, apua apua" :D mutta neuvolassa otan puheeksi.. on inhottavaa, kun aina kävellessä ilmaantuu...

rakenneultra ei ole vielä tiedossa, saan ensi viikolla varmaankin neuvolasta lähetteen sinne.
 
Onnittelut ultrassa käyneille hyvistä uutisista!

Muakin harmittaa suunnattomasti kun Kappahl ja Lindex ei tee enää äitiysvaatteita. Kävin H&M:lla ja sieltä ostin yhdet paremmat mustat suorat housut , ajattelin että vois jouluna laittaa jalkaan jos tulee herkuteltua maha täyteen niin ei tavan housut purista ikävästi massua. Esikon jäljiltä on vielä tallessa kolmet muut äippähousut ja vähän muutakin äippävaatetusta.
Talvitakki asiaa täälläkin mietittiiin. En tiedä mahtuuko nuo nykyiset takit enää kevät talvella päälle. Voi olla että tekee tiukkaa.
Rakenneultra kysymykseen vastausta: En ole vielä tilannut aikaa rakenneultraan kun lääkäri sanoi nt-ultrassa että ensi vuoden puolella annetaan vasta ensi vuodelle aikoja. Lääkäri sanoi että hyvä ajankohta on tulla kun raskausviikko 20 on alkanut. Täytyy varata se aika heti kun vuosi vaihtuu. Herran jestas, eipä siihenkään ole enää aikaa niin kamalasti, kyllä tämä aika vain juoksee etiäpäin.

pahoinvoiva halinalle ja pikkukakkonen rv 13+6
 
tuntuu että oisin ollut kuukausitolkulla raskaana, ja todellakin nyt np-ultra. turvotus 1.3 ja laskettuaika siirtyi kolme pvää aiemmaksi eli sen saa päivittää nyt 19.6..
Kuvaa en vaivaudu laittamaan, voitte esim tuosta Sankofan kuvasta ja muistakin aiemmin laitetuista katsoa miltä minun/meidän vauvamme näyttää tänään :) .

olen ollut varma että poikaa pukkaa, kun ajattelin hedelmöittymisen osuneen oöetettuun ovulaatioon. Nyt kun siirtyi tuo la niin tajuan että tulokas taitaakin olla siitä edellisestä yhdynnästä, joka oli4-5pv ennen ovulaatiota,, siis tyttöäkö tässä odotellaankin =) .
Joo, mä muistan kovin tarkasti ovulaation ympärillä olevat yhynnät :LOL: , liekö niitä kaikenkaikkiaan niin harvoin että piirtyvät muistiin tarkasti :LOL: :LOL: .

Meillä olis kyllä nyt pojan vuoro, kun on tavannut nämä neljä ekaa tulla vuorotellen...

Mielialat heittelee ja varsinkin raivokohtaukset kohoaa sekunnissa nollasta sataan. Se puoltaisi tyttöä, tuntuu nääs siltä että on tuplasti naishormoneja veressä kun niin kuumana käyn

:eek:

Nyt jäädykkeen tekoon, illalla pikkujoulut... ehtiiköhän enää jäätyäkään??

Piltsu ja Nessu 12+6
 
Onnea ultrakuulumisista! Taitaa nyt kohtalailla kaikilta olla se aika ainaki ohi.. =)

Täällä Oulussa kun ei tuu muuta ultraa, siis sitä rakenneultraa. Ajattelin kyllä lasten kanssa käydä yksityisellä katsomassa kumpi ois tulossa.. :whistle:
Mun tuurilla sitä ei kuiten pysty kertomaan, tai sit se "muuttuu" synnytyksessä.. :D

Kävin tänään "hätäneuvolassa", kun ne verenpaineet oli liian korkeet ja Hb liian matala. Anto tän ja huomisen saikkua. Edelleen molemmat samalla tasolla, ei suurta muutosta.
Paino mulla on laskenu koko ajan. Sain vakuutella terkkaria, että EN oksenna ja salaa sitä, EN ole laihdutuskuurilla ja salaa sitä.. :snotty:
Tulee vaan oikeesti katsottua, mitä syö ja paljonko. Ja toki sitä meikäläisellä on olluki mistä lähteä!
Nyt vaan on hyvä olla..

Itku sielläkin pääsi, tästäkaikesta johtuen. Ei multa kannata kysyä, mitä kuuluu tai miten menee. Sit se alkaa.. :(
On se vaan välillä rankkaa kaiken hoitaminen yksin. Kaupat, siivous, ruuanlaitto, pyykit.. Täällä ei mitään tapahdu, jos MÄ en tee.. Kuiten 3-vuorotyö, sinne tulee annettua kaikkensa, kotona oot sitte ihan BLÖÖ!

Esimies ei ollu kovin innossaan, ei kuiten oo ku periaatteessa yks päivä. ( joka tekee mulle paljon!) Ajattelin kyllä jo, et jos alkaa "mussuttaan" jatkossa, ilmotan ihan ykskantaan, et mä ja vauva ollaan nyt tärkeintä. Piste. Terkkari sano, et lääkäri kirjottaa tarpeen vaatiessa "burnout"- lomaa.. Ei kuiten silleen osaa töistä olla pois, ku ei oo varsinaisesti kipeä.. hmm.. Outoa.. :snotty:
Jos tarve vaati, osaan mäki olla hankala! :kieh:

Talvitakit:
Ei taida tosiaan mahtua tuo sama enää kovin kauaa.. Kauheen ihanaa! Pitää kattoa joku halpa teltta jostain.. Tulis vaan kesä aikasi sitte, pääsis mahaa esittelemään!

Ihana toi Sisun tyttö! On ne melko pakkauksia.. Täällä kans isommat huolehtii, etten kyyki tai nostele mitään.

Eikähän se tästä, anteeksi omanapainen kirjoitus! :flower:

Lisbet ja Turo 15+2
 
Nyt taidan uskaltaa osallistua jo minäkin... Tänään oli np-ultra ja ISO kivi putosi sydämeltä kun kaikki oli ok.Niskaturvotus 1.2 ja siellä se pikkuinen imi peukaloa. :heart:
Olen siis 34-v,ennestään on 2 lasta. Poika 10v ja tyttö 6v. Tätä vauvaa on toivottu ja yritetty heti tytön jälkeen,mutta eipä tärpännyt. Kunnes nyt!! Ajoitus on mieletön,oma talo valmistuu huhti-toukokuussa ja tyttö menee syksyllä kouluun,voin saatella koulutaipaleen alkuun. :) No siinähän tuli asuntoasiat,perhe....hmmm....mitäs muuta. Niin,la on 23.6 ja vauveli syntyy sectiolla niinkuin vanhemmat sisaruksensakin. Synnytyssairaala on K-HKS. Se,miksen ole uskaltanut aiemmin osallistua,johtuu ihan suhteettomasta pelosta että vauvalla on jotain pielessä tai että mahassa ei olekaan ketään. Huolimatta siitä että olen ollut hirvittävän huonovointinen,vatsa kasvaa ja lonkat on niin kipeä ettei kävely ole aina kovin mukavaa... Nyt viikkoja 12+2 ja olen nähnyt pikkuisen,joten jo hymyilyttää ja liityn seuraanne.
 
Hei vaan kaikki!

Mä kävin tänään äitiyspolilla ja kaikki oli ok. Vauva oli oikean kokoinen, viikkoja siis 15. Oli kiva nähdä ultrassa se pikkuinen taas. Seuraavaksi rakenneultra siellä samassa paikassa tasan viiden viikon päästä, eli vaikean laskutoimituksen jälkeen viikkoja on silloin 20. :)

Vaatteista: Joo, kappalh ja lindex on luopunut äitiysvaatteista. :( Täällä Turussa ei ole montaakaan paikkaa, mistä sais... Oon tilannu netistä jotain. Takinkin tilasin, mutta saas nähdä minkälainen se sitten on, että meneekö suoraan palautukseen. Alkaa olla pieni tuo viimeinenki normaali takki. Oon muutenkin lihonut viime talvesta. Tässä raskaudessa ei ole tullut onneks enempää kuin pari kiloa, ehtiihän tuota. :)

Bad virgin, mäkään en ole tuntenut liikeitä muutamaan päivään, vaikka tuntui jo aiemmin. Mutta se on kai ihan normaalia näin alussa! Varmaan kaikki on hyvin!

Kivaa ja mahdollisimman huoletonta odotusta kaikille! :heart:
 
Heips

Äitiysvaatteista En ole ostanut kuin yhdet mustat housut ja yhdet farkut, lisäksi sain kolmet käytetyt pöksyt kaverilta tosin yksistä katkes jo naru ekan viikon aikana vyötäröltä eikä niitä saa pysyy jalassa..Pitäis keksii miten sellainen ommella sinne sisään kun se on matkan varrelta ommeltu umpeen.

Rakenneultra mullakin aika 16.1 ja viikkoja tuolloin 20+1 jos oikein laskin.

Näinpä tänää Tuutikinkin kun gynellä kävin kun kukaan muu ei tuntunut ottavan vastaan tarkistaakseen onko se joku tulehdus mennyt ohi..No, sain siinä samalla sitten ultran vaikka kuva oli vähän huonompi ku en ollu käyny vessassa. Piristi kuitenkin päivän. :)

Onko muilla hiukset ohentuneet tai paksuuntuneet paljonkin? Ite huomasin et normaalistikin ohuet hiukset on enää puolet entisestään ja vaan roikkuu päässä joten ens viikolla lähtee pois. :) Tai siiis käskin jo kampaajan suunnitella mulle jotain ku kaveri on. :)
 
Äitiysvaatteista: Ite ei ole vielä tarvinnu ostaa kun oli kaikki edellisistä raskauksista tallessa :) Mutta h&m olen aikoinaan ostanu ja siellä ainakin silloin ennen oli tosi kivan näköisäkin ja edullisia! Aion käydä taas katsomassa jos jotain uutta löytäis.

Mietityttääkö muilla sukupuoliasia? Nyt kunitse en ole kokoajan enää niin huolissaan raskaudesta ja siitä ole voinut jopa jo alkaa nauttimaan, niin itsellä jännittää että kumpikohan tulee :) Ollaan ajateltu pitää loppuun saakka yllärinä itselle tämä kolmas, mutta saas nähdä maltetaanko sitten kun se rakenneultra tammikuun lopulla on :LOL:

Kolmatta poikaa veikkaisin jos veikata pitäis :heart: :D Ystäväni on veikannut tyttöä, mieheni poikaa. Niskaturvokeultrassa saatiin hyvä sivuprofiilikuva ja kyllä siellä jalkojen välissä näkyis jotain olevan, mutta hyvä ystäväni, joka on lääkäri sanoi että voi olla napanuoraakin ja ettei sitä vielä voi tietää ;)

peipi+pikkuinen 14+2 :heart:
 
Täällä aloitetaan viikonloppu flunssaisissa tunnelmissa. Onkohan mitään sellaista nenäsumutetta, mitä voi käyttää raskaana ollessa. Mulle tuottaa aina suurta tuskaa, kun nenä on tukossa. Varsinkin nukkuminen on tosi vaikeaa silloin.

Äippävaatteiden hankkiminen on todella tehty vaikeaksi nykyään. Totesin saman, kuin täällä moni muu, eli Lindex ja KapAhl ovat lopettaneet kokonaan äitiysvaatemallisoto. Ja mun mitoilla, ei noi H&M:n housut oikein tahdo istua, kun ovat lähes kaikki todella kapeita malleja. Ei viitsisi kuitenkaan pelkästään erikoisliikkeistä ja Stockalta ostaa, kun rahanmenoa tulee kyllä olemaan ihan muutenkin hetken päästä, kun pitää alkaa ostaa vauvalle tarvikkeita.

Mukavaa viikonloppua kaikille! Me lähdetään viettämään sitä Pätkiksen tuleviin mummoloihin. Palaillaan ensi viikolla!

Barbapörrö ja Pätkis 11+3 :heart:
 
Heippa!
Taas oli monta sivua uutta tekstiä viime käyntini jälkeen. Ootte tosi ahkeria kirjottelijoita!

Terevtuloa serafine! Mäkin olin eilen np-ultrassa K-HKS:ssa ja la on 22.6. eli ties vaikka satutaan samaan aikaan synnyttelemään =)

Minimamille iso hali ja myöskin hatunnosto rohkeasta päätöksestä! :hug: Sitten vaan paljon sukua ja ystäviä ympärille. Auttavia käsiä tarvitaan viimestäänkiin sitten kun vauva syntyy.

Ultrassa kaikki oli niin kuin pitääkin. Niskaturvotus 0,9 ja vauvalla pääperämittaa 69 mm. Kova meno oli pikkuisella päällä ja peukku meni suuhun suloisesti. :heart: La pysyi samana, enintään kolme päivää vanhempi vauva oli mittojen perusteella. Hirveen tarkkaa kuvaa ei saatu, kun ultrattiin vaan mahan päältä ja kohtu on taakse päin kallellaan. Kaikki tarvittavat mitat ja muut kuitenkin selvisi ilman sisälle sorkkimista.
Mies oli sittenkin mukana, vaikka alkuun ajatteli, ettei halua tulla. Mies ei ole vieläkään millään tapaa valmis vauvan tuloon, mutta ei enää aktiivisesti toivo sen poismenoakaan.

Osallistuin kanssa Predo-tutkimukseen. Mistään ylimääräisistä ultrista en ole kuullutkaan..?

Kerrottiin eilen pojallekin vauvasta. Eihän tuo kolmevuotias heti käsittänyt mistä on kyse.. Ensin puhui eläinvauvasta, kun näytin kuinka pieni vauva äitin mahassa on. Sitten hokasi, että se on siskovauva (siis tuo nykysellään jo 1v 5kk "vauva"). Muistelee valokuvia vauvamahasta, kun äiti odotti pikkusiskoa. Nyt puhutaan pojan kanssa uudesta vauvasta, niin erottaa, ettei sieltä ole sama sisko uudestaan syntymässä. =)

Seuraavaksi olisi tarkoitus kertoa yllätysvauvasta mun suvulleni. Ajattelin pistää tulevan isoveikan kertomaan mummulle ja papalle. Mies on omille lähimmilleen juorunnut jo aikaa sitten. Töissä työkaverit ja esimies tietävät kaikki raskaudesta ja tosi positiivisen vastaanoton vauvauutinen sai. Kai ne odottaa innolla, että jäisin äippälomalle! :LOL: Asiakkailta (15-17v.) en ole mitään kommenttia vielä saanut, mutta kyllä tämä maha mut pian paljastaa...

Supparit: Eilen oli tosi tukalia alamahatuntemuksia, sellaista koko mahan jännittymistä. Ja syynä siis kävelylenkki lumihangessa kahta lapsella täytettyä pulkkaa vetäen... Myös pakara ja reisi huusivat armoa ton lenkin jälkeen, joten taidan jättää urheilut jatkossa muille :whistle:

Liikkeet: En ole mitenkään liikkeitä vielä odottanut, mutta nytkin tässä lysyssä istuen tuntuu tutuntuntuista muksauttelua oikealla korkeudella housunpänniin. :heart: Vaikea kyllä uskoa, että ne 2 cm jalat vielä näinkään voimakkaita potkuja saisi aikaan...

Väsymystä mulla on vieläkin... Monena iltana olen kaatunut jo 21 jälkeen petiin ja nukkunut ihan niin pitkään kun on annettu, jopa 8.30 asti. Yöllä joutuu kerran pari heräilemään muksujen takia. 3-vuorotyötä teen minäkin, ja se vuorokausirytmin jatkuva muuttuminen osaltaan väsyttää tätä mammaa. Kohta mulla alkaa reilu viikon "joululoma" ja oon varannut lapsille muutaman hoitopäivän siitä, jos sitä saisi sitten kunnolla nukuttua. Katotaan vaan niin valvon pari yötä paketoiden ja pari yötä leipoillen, kun ei jouluvalmistelujen eteen ole tullut mitään vielä tehtyä...

Nyt tärkeisiin työtehtäviin =)

-EttiE rv 12+
 
Pientä päivitystä omalta osaltani voisin laittaa.. Nyt alkaa olla raskaus onneksi sellaisessa vaiheessa, että sen voi jopa unohtaa välillä :D Eli pahoinvointi ja väsymys ovat jo huomattavasti paljon helpottaneet. Toki illalla uni tulee melko ajoissa, mutta päivällä ei enää väsytä. Vatsa on jo pyöristynyt, muttei vielä ole tiellä. Lääkärineuvola oli alkuviikosta ja vauvan sydänäänet kuuluivat tosi hyvin! Juuri sain yllättäen puhelun äitipolilta, josta oli varattu ylimääräinen ultra-aika helmikuun alkuun. Hyvää palvelua K-SKS! :wave: Seuraava neuvola-aika on vasta pitkän ajan päästä, mutta neuvolan täti on kummallakin neuvolakäynnillä painottanut, että jos joku huolettaa pitää ottaa yhteyttä ja tulla vaikka tarkistuttamaan sydänäänet jos huolettaa..

Supisteluja ei ole kyllä täällä vielä ilmennyt. Kakkosta odottaesa supistelut alkoivat 30rv:lta, jolloin piti hiukan keventää tahtia. Vauva on muutaman kerran potkiskellut niin, että olen tuntenut :heart: nämä liikkeet ovat kyllä vielä sen verran hentoja, että ei niitä esim. kesken työpäivän vielä huomaa.. Sydänääniä kuunneltaessa vauvan liikkeet tuntuivat selkeimmin: pieni ei varmaan tykännyt siitä, että lääkäri painoi laitteella melko napakasti ja vei tilaa hänen yksiöstään :LOL:

Vauvantarvikkeita en ole vielä edes "päivittänyt" edellisten jäljiltä.. Lainaan antamani mammahousut ja pienimmät vaatteet saan kohtapuoliin takaisin. En oikein edes muista varmaksi, mitä kaikkea olen säästänyt talteen. Kirpparilla olen kyllä myynyt hyvän osan vaatteista.. Uusiahan on aina kiva ostaa lisää! Ja ei ensi kesänä tarvita juurikaan mitään vauvan päälle, kun tulee niin lämmin ja hieno kesä, vai mitä? :saint: Esikoinen (syntynyt "intiaanikesänä" toukokuun loppupuolella) pärjäsi aikanaan vaipalla ja lyhythihaisilla bodyilla/topeilla.. Ja sen kesän kauhukokemusten jälkeen en todellakaan pue vauvalleni lämpimällä ilmalla yhtään ylimääräistä vaatetta! Meidän neiti sai nimittäin lämpöhalvauksen 11päivän ikäisenä (päällä hänellä oli body ja puolipotkarit..). Oli siinä yhdenlainen kokemus, jonka joutui läpikäymään juuri äidiksi tultuaan... Sitä tunnetta ei voi sanoin edes kuvailla. Vauva oli aivan eloton ja veltto kun menin tarkistamaan, miksei kolmeen tuntiin ole kaivannut tissiä... Lääkärikään ei saanut vauvaa hereille, vasta verikokeen otto sattui tarpeeksi, että pieneen tuli kaivattua eloa. Onneksi ei kuitenkaan tullut sen pahempia seurauksia siitä kuumasta kesästä..

Ja odotukseen takaisin...
Mukavaa viikonlopun alkua kaikille tasapuolisesti! :wave:
 
Heips!
Apua me oltiin jo 2 sivulla. Täällä on kovat keskustelut ollut, hauskaa kun porukalla on "aina" samantapaiset tilaneett (kun samaan aikaan saadaan vauvat) niin samanlaisaisi tuntemuksia ja mietteitä on monella.
Iski jo vähän "paniikki" kun noista rakenneultra-ajoista olette jutelleet, kun itsellä tuo la jo toukokuun lopussa, eikä vielä ole aikaa tilattu. Saahan sen vielä tilattu (kun ma kun pääsen soittamaan on viikkoja 16+jotain) mutta mitä aiemmin tilaa niin saa sopivan ajan. Itselle kun nuo päiväajat eivät käy kun olen töissä ja matkaa töistä ultraan on niin paljon, ettei edes takaisin kannata ajella.

TYÖ JA NEUVOLA-AJAT Oletteko olleet työajalla neuvolassa, ultrissa ja lääkärillä? Muistaakseni meidän sopparissa on että lekuri ja ultra-ajat oli työaikaa. En ole vielä kertonut töissä, joten omalla ajalla on kaikki keikat tehnyt, saa nähdä sitten teenkö loputkin niin, vai otanko työaikana, eihän niitä nyt enää kun pari sitten olekaan.

Tänne vain kuuluu oikein hyvää, nyt se "kukoistava keskiraskaus" kyllä on, olo on hyvä ja raskauden tavallaan voi unohtaa. Liikkeitä ehkä tunnen toisinaan, muttei niin paljon että työn ja muun kiireen touhussa niitä huomais.

Ihanaa kun alkoi viikonloppu, tavoitteena askarrella joulukortit loppuun ja muutama muukin jouluväkästys tehdä ipanoiden kanssa. Aika kivaa tämä elämä taas =) Niin ja ihanaa kun KAIKKI saaneet vain hyviä ultrauutisia, ehkäpä meidän pinon huonot uutiset on kaikki jo koettu!

Tsemppiä niille joilla vielä huono-olo, väsymystä tai vaikka äijän kanssa ongelmia...

kekkeri 15+5/ 16+2
 

Yhteistyössä