*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

HelloShitty
mua tekee ihan hirveesti mieli kebabbia. |O :p mistäköhän tääkin himo tuli kun jonkun aikaa jo syöny terveellisesti; paljon salaattia ja hedelmiä. :saint:
taidan kuitenkin jättää väliin..voin vaan kuvitella sitä närästystä. :x

mitkä on teiän himot??
 
Huomenta!
Yhdessä kasassa, edelleen. Yöllä taas suppaili, mutta TAAS ne loppu itsekseen :/ Ärsyttävää härnäämistä!! Alkais tapahtumaan oikeesti ja kunnolla, tai sit ei mitään tuntemuksia, siis semmosia, mistä vois kuvitella mitään tapahtuvaksi.
Onko kenelläkään ollu synnytyksessä mukana oma esim. kauratyyny, semmonen mikrossa lämmitettävä? :attn: Oliskohan siitä apua?

Kekkeri, mä näin kans viime yönä palstalaisista unta... Voi jessus että nolottaa :ashamed: Siinä unessa Lisbet tai Lissuli (en koskaan saanu sitä ihan selville, että kumpi ) lähti synnyttää jonnekin jeeraan, siis Afrikan mantereelle, kehitysmaahan. Selityksenä oli, että haluaa kokea extreme-synnytyksen jossain savimajakylässä poppamiehen poistaessa kipuja loitsuilla :ashamed: Sit Kleolle synty kuin syntykin poika, ja Raffelille lauma kissanpentuja... :xmas: Että näin...

HS ja Raffel, mulla on kans nyt oikein kunnon lollot. Mieskin saunassa jo mainitsi asiasta, että MITÄ niille on tapahtunu... Kaikista liiveistä pursuaa yli. Ja joo, sais tosiaan aina olla tämmöset :p
Jahans, se olis tilipäivä, ja kauppareissu edessä. Pitänee vähän raha-asioita hoidella, ja alkaa sit kirjoittaa kauppalistaa, ettei tarvii iltapäivällä mennä kauppaan, kun kaikki työssä käyvät rynnii viikojnlopun ruokia ostaa kerralla.
Sisu ja Minni 37+1 :heart:
 
Juuh kuulkaas...sokeriton Mynthon, aski päivässä menis jokapäivä mutta pakko aina välil pitää yks taukopäivä, maha kun ei tykkää hyvää, eilenkin meni aski kevyesti. Ja mä viel tungen niitä kaks kerral ja puren ne niin et suu oikein viilenee. Iltasin nautin myös kun pesen hampaat vahvalla hammastahnalla, ja huuhtelen suun sillä vihreellä lister..joku aineella. Vahva purkkakin ajaa asian. Mutta tuo mynthon on kyllä aika paha :LOL: :LOL:

9v sitten ku odotin oli sama juttu + jääpalat, niitä mä nakertelin hulluna kans!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja MammaM80:
Mianna:
Tyhmä kysymys mut miksi vasta kaarituelliset käyttöön myöhemmin? Mä ostin kans changista 50%liivit , ja ajattelin käydä toisetkin ostamassa viel ku se ale on.
Ettekä iki arvaa minkäkokoiset liivit se mulle heitti, DD-liivit :LOL: :LOL: :LOL:
Mulla on sellaset normitissit, ei todellakaan isot, vähän mä ylpeilin ukolle kotona et mulla on DD-liivit kaapis,HIH!! No mutta liivikaupan koot onkin ihan eriä ku H&M. Sieltä olis varmaan joku Ckuppi imetysliiveis!!

Mä oon täs 3 pv joutunu sokereit mittaan ja tänää meen TYKS:iin niitä arvoja näyttään, yksikään arvo ei meny yli sallitun, vaikka söin välil suklaata, eikun kerran oli arvo 8.0 (saa olla max 7.8) kun söin puolikkaan sullakebabin)
Et saas kattoo mitäne meinaa.

Mulla jo viikot 35+1 eikä mulle oo ees puhuttu koko synnytystapaarvioinnista, tosin oon jo kerran synnyttänyt et vaikuttaakohan se.Pitäneekin kysellä neuvolasta ensviikolla. Haluisin vähän tietää tän tyypin kokoa, ettei vaan kasva yli esikoisen joka oli 4280g 55cm. Minähän en tosta isompaa mötikkää haluu synnyttää....

Juuh, trampoliinikin ostettiin pihalle lapsille, arvatkaa ottaako päähän ku ite ei pysty pomppimaan :(
Kaarituelliset voi painaa maitotiehyitä niin ettei niiden käyttöä suositella kuin vasta sitten kun imetys on kunnolla lähtenyt käyntiin,eli varmaan muutamia kuukausia synnytyksestä.Juu ja meikäläisen kuppikoko Changen liiveissä 70G :xmas:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Kekkeri, mä näin kans viime yönä palstalaisista unta... Voi jessus että nolottaa :ashamed: Siinä unessa Lisbet tai Lissuli (en koskaan saanu sitä ihan selville, että kumpi ) lähti synnyttää jonnekin jeeraan, siis Afrikan mantereelle, kehitysmaahan. Selityksenä oli, että haluaa kokea extreme-synnytyksen jossain savimajakylässä poppamiehen poistaessa kipuja loitsuilla :ashamed: Sit Kleolle synty kuin syntykin poika, ja Raffelille lauma kissanpentuja... :xmas: Että näin...
No voi kyllä kertoa että itsellä on ihan mielessä tuo K-SKS minne menisin mielellään synnyttää, eikä ole kyl käyny mielessä että pitäis vielä tän ekan kanssa jotain extremee kokeilla, eli jospa unessa oli Lisbet :D :LOL:
On teillä kyllä unia... jos ei munkaan niin fiksuja ole, mut vielä en ole nähnyt yhtään unta palstalaisista.

Tää lähtee tänään katsoo heppaansa viimeisen kerran ennen jakautumista :heart:

Lissu ja jätkänpätkä 37+3
 
Noista kolmesta s:stä ja niiden tehokkuudesta synnytyksen käyntiin laittamisessa, seksi ja sauna oli ihan out multa tässä loppuvaiheessa,mutta juuri viikko sitten perjantaina olin siivoillut ennen vesien menoa,joten kai niillä keinoilla jotain tehoa on ;)

BV ja P 6vrk
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja MammaM80:
9v sitten ku odotin oli sama juttu + jääpalat, niitä mä nakertelin hulluna kans!!!
mä popsin kans jäätä. jos olis talvi niin istuisin varmaan pihalla syömässä lunta. :p
sit mulla on toi saippua-himo. :snotty:
 
Ryhis luulen, et tiedän mistä puhut ja se kuuluu tähän loppuraskauteen, tosin mulla ollu tota painetta alamahaan siit lähtien kun supparitkin alko.

Sisu TYKSissä ainaskin on synnärin puolesta noita viljapusseja, mut ota toki varalle oma, jos epäilet ettei löydy. Mulla autto viimeks se tosi paljon, ihan sen voimalla mentiin loppuun asti melkeen. Ja matkalla autossa se oli kyllä hyvä kaveri.

Ihania unia :LOL:

Mulla ei mitään tiettyä himoa ole. Joskus tulee sellasia, että mä haluun NYT hetipaikalla cocista - tai siis: Nunnu haluaa :saint:

Lähden tästä ottaan selvää, et mitä kuuluu mun yliopisto-opinnoille... Ja sitten shoppailemaan.
Aurinkoista päivää :wave:

Ninniliina + Nunnu rv34
 
Ihania unia Sisu on nähnyt :D

Himoista on ollut puhetta.Mulla samat kun MammaM80:lla.
Voisin syödä hammastahnaa.Hampaiden pesu on päivän kohokohta :LOL:

Mua rupes naurattamaan HS toi sun saippua himo :LOL:
Mä tykkään haistella yht ihanaa saippuaa kun käyn suihkus ja puhdas pyykki tuoksuu niiin ihanalta ja kauppojen kenkäosastot. :LOL:

Hei sitä pitikin kysyä kun tuossa neuvolantädin kanssa mietittiin noista kivunlievityksistä ja kerroin kun oon ottanut kahessa synnytyksessä tuon epiduraalin niin heti sen laiton jälkeen alko ihan järkky kutina iholla.Onko teillä tullut vastaavaa vaivaa siitä?Kun neuvolatädin mielestä tuo kutina ei ole normaalia.Et joko mun maksa arvois häikkää tai sit oon allerginen sille.Pisti mut nyt verikokeisiin missä katotaan noi maksa arvot.

Eli siis neuvolassa käyty aamulla.

painon muutos/viikko: 530

turvotus:+

RR:100/70

B-Hb:115

Sf:32

Painoarvio:2500(pikkunen :heart: )

RT

Syke:150

Sankofa& bongos 35+3
:heart:
 
Himoista...ettehän kauhistu...kuulostaa pahemmalta mitä onkaan...Mä RAKASTAN bensan hajua aina kun olen ollut raskaana(kaks kertaa: ) ) mikä sen ihanempaa kuin käydä tankkaamassa auto tai ajella vanhan auton perässä...kylässä voin käydä autotallissa moikkaamassa aina talon isäntää,kun samalla voi haistella autotallien sisäilmaa ...aah...remontin aikaan olin vapaa ehtoinen peseen tärpätillä pensselit :ashamed:
Mut painotan EN TODELLAKAAN OLE NOKKA KIINN BENSATANKISSA ENKÄ TÄRPÄTTIPULLOSSA :LOL:

Sit näistä normaaleista himoista,niin pizzalla olen harva se viikko...nyt viime viikolla kävin kolmesti...kaupungin pizzerian omistajat toivois mun aina olevan raskaana...yks viikko söin kolme köntsää kylmäsavustettua hirvenpaistia!!! eli mun elimistö huutaa suolaa,suolaa... :snotty:

Mutta nyt takasi siivoon tätä tietokonehuonetta...tästä se alkaa...

Ryhis ja Seppo 36+2
 
Martsuli
Täällä on puhuttu paljon vesienmenosta. mulla meni vedet ennen kun lähdin sairaalaan ja kun tutkivat niin oli tullu ylhäältä :eek: noh, makasin sairaalassa 2 päivää ennen kun alko syntymään ja piti samana päivänä käynnistää mutta likka sitten meinas et ei onnistu hän tulee ihan ite ilman mitään käynnistys hommia :)

Mulla on ollu koko aamun outo tunne että tänään tulisi lähtö en tiedä miksi. Maha on jotenkin pienentynyt ja musta paljon alempana


Äsken otin kuvan ni sanokaa teki nyt jotain mielipiteitä :LOL:

Ei oo tullu äitiyspakkausta vieläkään ja nyt on aikaa kulunu n.2kk
Masentavaa :(

Martsuli 35+3 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
mua tekee ihan hirveesti mieli kebabbia. |O :p mistäköhän tääkin himo tuli kun jonkun aikaa jo syöny terveellisesti; paljon salaattia ja hedelmiä. :saint:
taidan kuitenkin jättää väliin..voin vaan kuvitella sitä närästystä. :x

mitkä on teiän himot??
no mä olen täysin hurahtanu kermavaahtoon :ashamed: tungen sitä ihan kaikkialle mihin vaan voi :p varsinkin vanukas, kermavaahto ja strösseliä päälle on mun herkkua :p
Ja joku mainitsi täällä bensanhajun? Mulla se on pyykinpesupulveri! Ennen pestiin aina hajustamattomalla, nyt nuuhkin kaupassa putelit läpi et mistä lähtee paras tuoksu. Ja yhdessä vaiheessa pesin tosi ahkeraan pyykkiä...

Mun tän aamun huolen aihe on mahdolliset jälkisupistukset joita ihan taatusti tulee taas riesaks asti :x Tuun niistä niin saamarin kipeäksi :ashamed: ja pahimmillaan ovat imetyksen aikaan..

Ls ja 36+4
 
niitä ei siis suositella lainkaan imetyksen alkuvaiheilla ja etenkään jos on maitotuotannossa (onpa muuten inhan kuuloinen sana) jotain ongelmaa.Eli mulla oli edellisellä kerralla alkuvaiheessa maito himpun verran tiukassa niin siksi en niitä tuellisia tohtinut pitää.Mutta sanonpa kyllä senkin että inhoan yli kaiken kaarituettomia liivejä eli jos tällä kertaa maitoa tulee reilummin niin otan kyllä käyttöön tuelliset pikimmiten.On niin inhottava tunne kun hinkit roikkuu ilman tukia!
Himoista,kiiwi-hedelmät,nam!Tää himotus alkoi noin viikko sitten.Ja arvatkaas miten ihanalta meidän yläkerran wc tuoksuu kun mies on just vetänyt sinne laastit (ei siis lastit :LOL: ) lattiaan,remontti menossa siellä ja mun täytyy säännöllisin väliajoin käydä nuuhkimassa toiletin ovelta,taivaallista!
 
HelloShitty
Martsuli; on se alhaalla! ihan selvästi! b=)d
pyykinpesupulveri; mmmmm...

pesuaineet (+tuoksut) muutenkin himottaa. ja se vaahto pesusienessä. keittiössä mulla on pieni sieni ja laitan siihen reilusti sunlightia ja pesen ja pesen. :p pesussa parhaat on erittäin hieno suomalainen shampoo ja hoitoaine, sininen palmolive ja pyykinpesussa persil. :p näitä mä suosittelen! :attn: mainittakoon että ainoo mitä noista olen syöny on toi palmolive. että mausta en menis vannoo onko yhtä hyviä. ;)
 
Eilen oli lääkärineuvola:

Paino + 550g/vko, yhteensä 11 kg :ashamed:
RR 130/76
Pissa puhas
Hemppa 154
Kohdunpohjan korkeus 34
Tarjonta RT
Kohdunsuu pehmeä, mutta kiinni.

Ryhis täällä sama homma bensa tuoksuu tällä hetkellä tosi hyvälle, sekä kynsilakanpuhistusaine, multa ja moni muu ihmeasia :D Ruokahimoja ei ole erityisemmin mitään..

Supistuksia tulee enempi ja vähempi,mutta ei kunnollisia synnytyssupistuksia.. Maha on pirun hellänä ja asiaa ei auta kun vauva riehuu koko ajan :kieh:
Häpyluu on myös aivan sairaan kipee kuin myös napa |O Kivaa..

Mutta nyt kahvin keittoon, aurinkoista päivää kaikille! :wave:

MiNiMaM ja tyllerö 36+6
 
Juuh määkin kyl tykkään tost bensahajusta, just eilen ku tankkasin ni nauratti oikein ku pari sellasta syvää nuuhkasua vedin siin maha pystys tankilla. :LOL:

Tulin sieltä TYKS:istä ja lääkäri lupas että vkol 38 käynnistetään jos vaavi on iso.JEEEE, ei siihen olis ku 3viikkoa enää!!!
Nyt hän tosin oli ihan normikokoinen eli 2.4kg. Ja sain myös varmistuksen että munat on!!! :heart:
Ja tänää haetaan vaunut, nythän tää alkaa tuntua vasta todelliselta!! Mut arvatkaas vaan ni tää menee silti yli sen 2 viikkoa, ja mä en OIKEESTI jaksa kantaa tätä mahaa enää yhtään.

Jihaa, pitäs sit ehtii viel pihalle istuttaa kukkia ja pensaita ja ikkunatki pestä et näkis ulos :D
 
me päästiin kotiin!!! =) ööö oliko se eilen, eiku toissapäivänä. tänään käytiin neuvolassa ja paino on noussut. nyt sitten eletään normaalisti, liikaa syömisestä murehtimatta... siis aivan mahtavaa, saatiin vihdoin tää vauva ihan itelle omaan kotiin. :heart: tää on suloinen!

mansikka-maijalle onnittelut myöskin kotiin pääsystä! :flower:

jos jollaki on pesänrakennusviettiä vielä, niin tervetuloa siivoomaan! :wave:

koittakaahan jaksaa mahojenne kanssa! ei mee enää kauaa. =)
 
Masukainen78
Täällä taas vierähtänyt edellisestä kommentoinnista, tuntuu että aina on niin paljon luettavaa ja sitten ei ehdikään mitään kommentoida.

Onnittelut kaikille käärönsä saaneille, toivottavasti pääsevät pian omaan kotiin jotka ovat vielä sairaalassa :hug: :hug:

Täällä jännitetään kanssa vauvan asentoa, nyt kahdella viimeisellä kerralla on jäänyt epäselväksi onko mahdollisesti PT ja sen vuoksi ensi tiistaina taas neuvolaan (sillloin 35+6) ja jos edelleen epävarmuus asennosta niin lähete OYSsiin... Saapas nähdä jos sinne joutuu että kuin pitkälle aika menee.. Itseä kyllä hirvittää kun oli niin ajatellut että tietenkin tämä pysyy RT:ssa kuten esikoinenkin aikanaan... Ja sectiosta toipuminen hirvittää kun tuo tyttö on kuitenkin sellainen äitin tyttö että varmana haluaa syliin ja joutuu nosteleen heti kun kotia pääsee... Meillä kyllä mies on varmaan synnytyksen jälkeen noin kolme viikkoa kotosalla, mutta edellisellä kerralla kyllä käytti sen ajan ihan omiin harrastuksiinsa. Ehkä se nyt kun tulee toinen lapsi nii joutuu väkisinkin olemaan isomman kanssa, toivossa on hyvä elää ;)

Muuten täällä alkais itse olla aika valmis jakautumaan, alkaa olla aika hankala olo tämän vatsan kanssa, mutta aikalailla on hommat puolitiessään. Vauvan kehto on vielä jollain ullakolla ja se pitäisi paikallistaa ja käydä hakemassa ( on miehen puolelta suvussa 30-vuotta kiertänyt, käsintehty ja aivan ihana ) ja laittaa käyttökuntoon. Plus pieniä hankintoja vielä ja vaatteetkin pitäis lajitella, onneksi sain ne pestyä ja silitettyä jo aiemmin :)

Kauhulla ajattelen että kuinkahan tuo meidän tyttö ottaa sitten pikkusiskon? vastaan kun on ainakinkerhoissa osoittanut olevansa musta tosi mustasukkainen. Menee kyllä itse muiden äitien syliin istumaan mutta autas jos joku istahtaa mun syliin... heti tulee änkeään väliin ja yrittään työntää toista pois... ja ihana uhmis on päällä... ikäerohan tulee n. 2v 2kk.

Mutta tälläistä tänne napaan, nyt äkkiä pihaa rapsutteleen ennenkuin tyttö herää päikkäreiltä auttelemaan.

Tsemppiä kaikille vaivojensa tai vauvojensa kanssa :hug:

Masukainen78 ja nimetön 35+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Huomenta!
Onko kenelläkään ollu synnytyksessä mukana oma esim. kauratyyny, semmonen mikrossa lämmitettävä? :attn: Oliskohan siitä apua?
Minä käytin juuri sitä (pelkästään) kivunlievityksenä toisessa synnytyksessä. Ainakin itse tykkäsin, että helpotti kovasti kun supistukset tuntuivat kipeimmin juuri selän puolella. :)

Supistuksia täällä vielä tulee, enimmäkseen silloin kun liikkuu.. Eivät ole kyllä vieläkään kovin napakoita, mutta varmaankin pehmentävät paikkoja jo ihan kiitettävästi. ;)

Onkos kellään ollut tunnetta, että kohdunsuulta tulisi jotain ulos? Eilen muutamaan otteeseen (ja tänään aamulla) tuntui ihan siltä, että jotakin olisi ikäänkuin tippunut kohdunsuun ulkopuolelle.. Joku siis melkein hiersi sieltä alhaalta kun käveli. Vauvan pää ja liikkeet kohdunsuulla eivät kyllä ole tällaiselta tuntuneet. En osaa yhdistää tätä tuntemusta nyt mihinkään ja siksi olen niin kummissani. :eek: HALUAAKO KUKAAN ARVELLA MISTÄ VOISI OLLA?

Nuo himot kuulostivat tutuilta. Tässä raskaudessa ehkä kaikista vähiten ollut mitään himotuksia, esikoisen odotusajan teki mieli makkaraperunoita, kesken menneessä raskaudessa olin keitettyjen kananmunien suurkuluttaja. Toista lasta odottaessa tykkäsin käydä kovasti tankkaamassa, eli se bensan tuoksu oli niin ihana. :$

-maranooka & prinsessa 34+2-
 

Yhteistyössä