*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

Alkaa jo nolottaa, kun joka asiaa täältä pitää udella, kun ei kerta kaikkiaan muista esikoisen ajoilta tämmösiä pieniä yksityiskohtia... :whistle:

:attn: :attn:
No niin, maanantaina siis irtosi limatulppa, ja keskiviikkona kätilö totesi, että kohdunsuu on 4 cm auki.
Nyt sitten eilisen päivän ja tän aamun on tullu tosi paljon valkovuotoa, oikein klimppejä :x Onko nämä jotain merkkejä, että synnytys olis lähellä tmv? Muilla ollu vastaavaa? Ei ole näin paljon tullu valkkaria tässä raskaudessa aikasemmin... :attn:
 
Viime yö meni päin sanonko mitä :headwall:
Nukuin koko yönä peräti vajaan kaksi tuntia. En vaan saanut unta ja kutitti niin pirusti. Lääkäri määräsi eilen kutinaan Atarax nimistä lääkettä, 1 tabletti otettais illalla. Kaikilla se ei välttämättä edes auta kutinaan ja siksi tässä mietinkin että käynkö ostamassa sitä ollenkaan. Sitä ei oikeasti edes suositella raskaana oleville, vauvalle voi tulla lääkkeestä jotain sivuvaikutuksiakin. Toisaalta en haluaisi ottaa mitään riskejä, mutta haluaisin kokeilla auttaako se tähän kutinaan, tiedä nyt mitä tässä tekisi.
Aamulla kävin verikokeissa ja nyt väsyttää ihan vietävästi, mutta jos sitä nyt nukkuu niin sitä taas ensi yönä ainakin valvotaan.

Tänään poksuu 36+0
 
Halinalle mulla on raskauden alussa määrätty kutinaan ataraxia. lääkäri joka sen määräs, oli ollu sen verran kauan alalla, että tiesi, että kyseiseen lääkkeeseen on vasta viime vuosina lisätty kielto ettei raskaana oleville. ihan vain siksi, että lääkefirmat pelkää ihan kauheasti kaikkia oikeusjuttuja tms. ja kyseistä lääkettä on ennen annettu myös pienille vauvoille. itse oon uskaltanu sitä ottaa, on tietenki sun päätös otatko vai et. mulla se vaikutti niin että kun illalla otti ni vähän se "rauhoitti" (lue: kevyt tyrmäys) ni ei paljoa tullu yön aikana raavittua...
 
Himoista: täällä syödään appelsiineja jatkuvasti, ja en tiä osaanko selittää oikein, mut betoninen käytävä tai parkihalli haisee ihan sikähyvälle. Nuuskuttelin oikein urakalla tossa ykspäivä plevnan parkkihallissa. Perunakellari on kans kärkipäässä =) .

Kävin äsken ideaparkissa, ja meidän esikoinen oli vähän itkusalla päällä ja halus olla vaan mun sylissä. No, harmittaa oikein kuinka jotkut vanhemat naiset siinä lähti isoon ääneen säälitteleen mua, kun painelen siä maha pystyssä, ja kuitenkin vielä vauva sylissä, että kuinka tulee olemaan vaikeeta ja rankkaa. Ettei ikinä lähtis tohon. Teki vaan mieli sanoo, että EI ollut vahinkoraskaus, vaan ihan toivottu ja joskus lapset itkee.
Yritin ettiä ittelleni uusia äitiyshousuja, mitkä mahtuis tosta mahan kohdalta vattan päälle, mutta Hennesin housuja ei ollu mitään toivoo saada vattan päälle. Muuten menis S koko. Eipä ollu mielialaa nostattava reissu, ku näät ittes siitä isosta sovituskopin peilistä raskausarpineen ja selluliitteines..

En tiä mistä johtuu, mut tuleeko muilla välillä vielä tässä vaiheessa sellanen olo, että ei ookkaan varma onko valmis vauvan tuloon :ashamed: , vai johtuuko tää vaan tästä kovasta väsystä ja epämiellyttävästä olotilasta?? Ollu vähän alakulonen olo, et mieskin kysy yks päivä, et onko sellasta ku synnytystä edeltävä masennus. Ja siis ei mulla mitään varsinaista masennusta oo, mut välillä vaan tuntuu, et tarttis hetken aikaa olla yksin tai jotain. Varmaan hormoonit vaan heittelee..

Lammiska 34+4
 
s-anttu kiva,että tekin pääsitte kotiin =)

Neuvolatäti kävi,Paprica painaa nyt 2445g,eli maanantaista on tullut 45g,tiheää imetystä vaan niin paino nousee mukavasti :heart:

Sisu kyllä sulla saattaa lähtö olla lähellä,mulla tuli ensin viikon verran limatulppaa ja sitten meni vedet :D

Ainiin ja nyt sain tietää myös että ponnistusaika oli 2min,jihuu ei tarvinnut kauan ähkiä papricaa ulos,se tuli melkein itsekseen maailmaan :heart:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Lammiska:
En tiä mistä johtuu, mut tuleeko muilla välillä vielä tässä vaiheessa sellanen olo, että ei ookkaan varma onko valmis vauvan tuloon :ashamed: , vai johtuuko tää vaan tästä kovasta väsystä ja epämiellyttävästä olotilasta?? Ollu vähän alakulonen olo, et mieskin kysy yks päivä, et onko sellasta ku synnytystä edeltävä masennus. Ja siis ei mulla mitään varsinaista masennusta oo, mut välillä vaan tuntuu, et tarttis hetken aikaa olla yksin tai jotain. Varmaan hormoonit vaan heittelee..
mä huomasin tänään että sain jonkun lievän paniikkikohtauksen puuromainoksesta. tuli semmonen fiilis että apua...taas alkaa se pikkulapsi-vaihe. just ku oon tottunu että toi kolmonen tekee suurin osa askareista ite; syö, käy potalla, nukkuu, kävelee ite ilman rattaita jne. alkoi oikein puskee kylmää hikee kun ajattelin sitä rumbaa taas. :| tähän asti miettiny vaan sitä synnytystä ym.

eli ymmärrän hyvin sun fiiliksiä jos oli jotain semmosta mitä käyt läpi. :snotty: :hug:
 
Martsuli
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
:eek:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1411307

Älä viitti mä katoin ihan hiukan pitkään ku siivouksen lomassa "vahingossa" eksyin tänne päin.. Onko neidolla kummiskaan nyt ihan kaikki inkkarit kanootissa? :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Martsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
:eek:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1411307

Älä viitti mä katoin ihan hiukan pitkään ku siivouksen lomassa "vahingossa" eksyin tänne päin.. Onko neidolla kummiskaan nyt ihan kaikki inkkarit kanootissa? :snotty:
No en tiedä,sattumalta bongasin ton ketjun,mitäs nyt on välillä niin ratkiriemukas :D
 
Terkut täältä kylppärirempan keskeltä, pää rupee hajoo tohon jatkuvaan porauksen ääneen.

Aamulla käväsin neuvolassa, siellä kaikki ok. Painoa tullu 2kg lisää viikossa (totaalinousu 20kg) ja taidan vetästä pohjat tällä sf-mitalla joka oli 38,5cm.

Jotenki olo on jännä,olisiko tyyntä myrskyn edellä. Eilen illalla aksu kaivautui yhä vaan alemmas. Yöllä heräsin siihen että oksennus tulee ihan just ja niinpä iltapala päätti kaivautua takas ylös. Menkkamainen jomotus on jatkunut illasta asti, välillä laimeampana mutta koko ajan jatkuvana olotilana. Terkka neuvolassa totesi papereitani katsottuaan että hänen puolestaan voin tehdä ens viikon käynnille oharit lähtemällä synnyttämään hyvillä mielin.

Nyt lasten kanssa ulos nauttimaan raikkaasta ulkoilmasta, auringosta ja järveltä puhaltavasta tuulesta. Aivan ihana yhdistelmä, ihan kuin kesä olisi jo täällä :D

Vauhtis rv 37+2
 
Aiku tänne tulee nopeesti ja PALJON teksiä! Ei jaksa kunnolla keskittyä lukemaan, mut tulipa ainakin selattua läpi.

Mun puolesta olis kiva jos suppailijat pääsis synnyttämään! Tulis jotain sisältöä omaankin elämään, kun muuten mitään EI tapahdu, ei kotona, ei telkkarissa, ei kaupungilla, ei missään, hirmu tylsää... Toisaalta mulla on varmaan eka kerta elämässä kun sais vaan olla ja odottaa ja nautiskella ilman stressiä, miten tällasen ajan osais hyödyntää? Aina sitä odottaa aikaa kun velvollisuudet on hoidettu ja olis loma, mut sit kun se tulee niin on ihan pyörällä päästään, et mitäs nyt tekis :x

Äh, ei kun pötkötteleen :)

peppi & pkm (36+2)
 
Ensimmäinen äitiyslomapäivä =)
Ja mieletön väsy, yöllä pyörin neljään asti sängys, sit onneks nukahdin.
Tällä hetkellä kaikkea muuta ku sellainen olo, et on valmis vauvan tuloon, huoh.
Äh ja äh, en jaksa enempää kirjottaa ees :LOL:
Jennynen ja Pikku-Möhkö 34+6
 
Sankofa mä oon kyllä kuullu, että se kutina epiduraalin yhteydessä on ihan normaalia. Mulla ainakin kutisi nahka ihan törkeesti.

Hyvää vauva-arjen alkua s-antulle. Kiv akun pääsitte kotiin :)

Meidän äiti on ny kuullu kaikenmaailmaan kauhujuttuja kääntöyrityksistä ja perätilasynnytyksistä. On siis kovasti huolissaan, kun en haluaisi leikkaukseen. No: mä nyt odottelen ja kuuntelen mitä ne TYKSissä ovat asioista mieltä.
 
sisulle tsemppiä ja iso voima :hug:

tyksistä minäkin tänään kotiuduin ja voi V...u eivät aijo käynnistää vaikka niin lupasivat toukokuussa. kontrolli ajan sain 11.6 eli rv 40+1.. tosin kätilö sanoi jälkeen että kirjoittaa papereihin että asiakas ei tyytyväinen päätökseen mutta paskatko se siinä mitään auttaa...
sattu sitte sen edellisen ihanan lääkärin tilalle oikee vittupää... anteeksi kielenkäyttö mutta kaikki on tuntunut menevän päiv seiniä sen jäälkeen ja älyttömän itkuherkkä olen nytkin. ihan mitättömistä asioista itku tulee.... VEETUTTAAA ja lujaa..... eli toivottavasti sinä olitko mamma 80 kelle luvattu kanssa käynnistys tyksissä ni 38-40välille ni pitävät sanansa. voisin vaikka vetää itteni nyt vaikka narun jatkoksi kun tuntuu niin epätoivoiselle. totesi vaan että kun tuo kakkonenkin on tullu ulos ni kyllä tämäkin tulee.... vaikka onkin ollu heittoo koko arviossa viimeksi ja pää piukassa ni ei.......

paree nyt lopettaa tää kirjoittaminen kun kaikki mitä päässä liikkuu on painokelvotonta ja itsetuhoista.

eli [/b]hs vietetään vaan se juhannus täällä palstaillen.... ollaan me täällä varmaan kuitenkin. olen niin hautovaa sorttia että ei tää yksikseen hokaa meikäläisestä lähteä....

tuhoon tuomittu tinni ja "jätti ryyni" 36+2
 
SISULLE voimia matkaan! :heart:

kävin tänään parturissa, ja olipa ihanaa! voisin olla siinä hiustenpesu paikalla vaikka kuinka kauan, kun hierotaan päänahkaa! :D edellisestä käynnistä oliki kulunu reilusti yli ½vuotta.. oli vähän latvat kuivat.. :whistle:

oli kyselyä niistä himoista ja mieliteoista: karkki, etenki lakritsi ja suklaa, jäätelö (voi että, ku on NIIIN hyvää), vesi, kalinka passion-jogurtti (NAM!!) ja piimä (normaalisti yök!)

mitkäs ruoat teitä sitten ällöttää näin raskausaikana??
ite en halua syödä enää leipää enkä perunaa, enkä sipsejä :x ja alkuraskaudessa, kun ne oli just noi mitä teki mieli..

mihan & pallo 35+3
 
Jes, home alone! :D

Ekaks tsempit Sisulle! :hug:

Ja siitä hänen unesta.. Mähän kyllä oon vähä extreme-tyyppi käärmeineni ja lentoharrastusteni kans, mut tuo synnytys kuulosti hyper-sellaselta! Tai voishan tuota kokeilla jos ois ees suunnilleen sama matka ku OYS:n.. :whistle: Ja takuuvarma selviytyminen..

Onnea kotiinpäässeille, ja etenki niille nyyteille. :heart:

Himot on edelleen samat, eli jääkaappikylmä KAIKKI.. Varsinki viinirypäleet, mansikka-appelsiinisoppa ja jugurtit. Bensa, tussi, liimat.. :p :snotty: En mä nyt niitä oikeesti imppaa, mut tuoksuu tosi hyvälle! Ja ku joku on pessy vaatteensa ja käyttäny Comfortin sinistä huuhteluainetta.. :whistle:
Tai mummolan pikkupuoli, jossa oikeesti tuoksuu varmaan home, mut hmmm.. :D

Pitäs lähtä mutsin kans ostaan pimennysverhoja. Ei tää pysty muuten nukkuun, etes niitä huonoja unia.. Ja onhan tuo vauvan kans kivempi, ku saa jonkulaisen "rytmin" laitettua vaikka yöttömiä öitä vietetäänki..

Mä voin hyvin! Liian hyvin.. :D Vähä ehkä vois jotain ennakkomerkkejä olla tulossa, pliis. Ei jaksa enää oottaa! |O
Huomenna piknikkiä luvassa, ja ihana lapsivapaa-viikonloppu! Tää nauttii ja kunnolla..

Lisbet ja Turo 37+3
 

Yhteistyössä