*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

Miksiköhän sitä on tullutkin niin kiukkuiseksi? onko tääkin joku hormonien aiheuttama juttu? :whistle:

itsestäni huomaan liiankin selvästi, että ei tekis mieli tehdä muuta ku olla vaan, murjottaa yksin sohvalla tai sängyssä. aina välillä käydä syömässä ja sit jatkaa möksöttämistä. Mikään ei huvita eikä kiinnosta :snotty:
 
Terpat!
Mulla oli perjantaina neuvolakäynti ja paineet 130/91...Eli alapaineet koholla.
Perjantaista asti nyt lainamittarilla ottanu paineet ja kyllähän nuo kotioloissa olleet ihan kunnossa. Sain myös pissaliuskoja ja oon proteiineja seuraillu joka aamu ihan kotosalla. Kaikki toistaseksi hyvin. Vähän tullu kyllä ressattua nyt tuosta seurailusta ja raskausmyrkytyksenpelko ollu takaraivossa niin, ettei oo tullu ees nukuttua kunnolla öitä:/ Eli väsyttää ihan pirusti.
Painoakin on tullut nyt yhteensä 15 kiloa. Huoh. Oli jo täti sitä mieltä, ettei kannattais enempää lihoa. Oon nyt sitten kirjannut muutaman päivän ajan syömisiä ja vähentänyt jäätelö/pulla/karkkiosaston minimiin. Snif.

Mantelilastu puhui silmäkivusta-> Täällä ollut jo pitemmän aikaa samaa havaittavissa. Yleensä jompikumpi silmä tuntuu, ku ois isommankin paineen alla. Tosi tympeän tuntunen.

Levoton Strutsi-> Täälläkin kiukustutaan pienimmistäkin asioista:p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Miksiköhän sitä on tullutkin niin kiukkuiseksi? onko tääkin joku hormonien aiheuttama juttu? :whistle:

itsestäni huomaan liiankin selvästi, että ei tekis mieli tehdä muuta ku olla vaan, murjottaa yksin sohvalla tai sängyssä. aina välillä käydä syömässä ja sit jatkaa möksöttämistä. Mikään ei huvita eikä kiinnosta :snotty:
Kiukkuisuuden lisäksi täältä löytyy jo ihanaa unohtelua... :ashamed: Lähden nykyään melkein muutaman kerran päivässä ajamaan autoa käsijarru päällä, unohdan levyt päälle ja kuljen vaikka joku tavara kädessä, enkä muista laittaa sitä pois. Avaimet on jo muutaman kerran unohtuneet ulko-oveen, josta mies on ne pelastanut tullessaan töistä. Mitähän se vauva-aika tuo vielä tullessaan tähän hajamielisyyteen? :eek: ;)
 
Tänään oli neuvola. Kaikki ok :) Ensi viikolla olisi sitten lääkäriaika ja näkisi pienen ultrasta :)

Mulla on myös ilmennyt tuota unohtelua. Ja sitä, että tekee kymmentä asiaa yhtäaikaa ja kohta huomaa, ettei missään oo mitään järkee :) Monestikohan mä kerkeen vielä imuroimaankin, ennenkuin se vauva sitten loppujen lopuksi päättää tulla :) Onkohan tää kaikki nyt ihan tarpeellista? :)
Meillä on talonrakennuskin loppusuoralla ja ajattelimme ensin, että pääsisimme muuttamaan ennen vauvan tuloa, mutta taitaa nyt olla niin, että asustelemme pienokaisen kanssa hetken tässä ihanaisen isossa vuokra-asunnossa, johon ahtauduimme entisen talon myytyä :) Mutta eiköhän tästä selvitä. Eniten mietityttää, että miten sitä sitten jaksaa rutistaa sen loppuun, kun vauva on syntynyt ja se muutto ja kaikki. Oon kyllä yrittänyt jo laittaa vähän kamppeita siihen kuntoon, että on sitten helpompi muuttaa. Mutta turha taas sinnekin asti pohdiskella :)

Kiitos kommenteista imetysliivi-asiaan. Lauantaina meillä on tutustuminen synnärille. Jos kävisi samalla reissulla katselemassa, kun täältä meidän kotikaupungista ei taida löytyä yhen yhtiä imetysliivejä :)

35+3
 
:attn: Jos joku tietäis. Viime maanantaina illalla irtosi limatulppa, olen 98% varma, että se se oli. Tänään tuli TAAS samanmoinen klöntti!! :eek: SIISPÄ: KASVAAKO IRRONNEEN TILALLE UUSI LIMATULPPA JOS SYNNYTYS EI KÄYNNISTYKÄÄN?? :attn:

*mUOKS* Sama kysymys on sit myös MN:llä...
 
30 päivää laskettuun, 30 päivää laskettuun, 30 päivää laskettuun, 30 päivää laskettuun, 30 päivää laskettuun, 30 päivää laskettuun, 30 päivää laskettuun, 30 päivää laskettuun, 30 päivää laskettuun, 30 päivää laskettuun, 30 päivää laskettuun, 30 päivää laskettuun, 30 päivää laskettuun, 30 päivää laskettuun, 30 päivää laskettuun, 30 päivää laskettuun, 30 päivää laskettuun :LOL:

Pesin sitte autoo, kipusin kolmanteen kerrokseen, alas ja takas, seksiäki tuli harrastettua, vihloo ja supistelee, muuten olo on virkee ja hyvä :D Tänään oon ollu tälläytyneenä ja ottanu arskaa, kierrelly asioilla jne!

Öyh, emmerdalee katsomaan :wave:

kleo ja energiavauva 35+4
 
Voihan kökkö....

Synnytystapa UÄ:ssä käyty...En kylläkään ymmärrä,ei se tehny mulle mitään arviota :LOL: Tais unohtaa koko asian,mittaili vaan vauvan,painoarvio oli 3132gr,ja mikä pirullisinta kaikki paikat oli kiinni ,siis ei ollu paikat auki lainkaan,ei pehmentyny,ei lyhentynyt,siis ei MITÄÄN!!!
Se katso vaan leikkausarven ja siinä se...ei kokeillut lantiota lainkaan millään tavalla...(hih,ja nyt vasta itse tajusin asian,ettei se siis tosiaankaan tehnyt minkäänlaista tutkimusta synnytystavasta...ja sen takia aika oli varattu...
Minusta tuntuu et tais Sepolla vilahtaa kikulit...en kysynyt varmistusta,mut minusta sieltä "pallot"vilkkas...eli suomen eka nimetön poikavauva...
Sydänkäyrää ei saatu lainkaan,seppo ei ollut yhteistyökykynen...piti sit tunnin päästä käydä uudelleen kun herra oli suvainnut rauhottua ;) eikä antanut mitata reisiluuta toisella kertaa...
Sain sitten taas UÄ ajan RV39+2 joten huhuu,te jotka aijotte olla juhannuksenakin kasassa,täältä ilmoittautuu yks mukaan :headwall: Laitan jalat ristiin pelkästä kiukusta...

Että näin täällä,kiukkumiukkuna ryhis ja seppo 36+5
 
Täälläkin ollaan ihan loppu jo tähän oloon..ja kun ton perussairauden takia siis pintatunto on poissa vyötäröltä alaspäin et pahentaa oloa tuplasti..ja koko ajan särkee jotain paikkaa, nyt kylkiluiden suunnalta. :( Ja kaiken lisäks oon haistattanu vitut jo parille tutulle jotka on puhelimessa vaan inttäny et kyllä sä tiesit mihin sä ryhdyt..joo tiesinhän mä, mutkun asiat ei oo menny niinku lääkärit puhu et menis..alan pikkuhiljaa pelätä et sit ku vauva joskus hamassa tulevaisuudessa syntyy niin vihaan enkä rakasta sitä ku..v*ttu ja taas vaan itkettää.. :'(
 
Kaikki tuntuu olevan jo niin kypsänä tähän raskauteen... :D Itsellä ei ole semmoisia tunteita, lähinnä vaan pelkään että se tulee sieltä ennen laskettua aikaa kun tuntuu muuten olevan vielä niin vaiheessa meillä täällä kotona kaikki... Mä tosiaan toivon että tämä pysyy kyydissä vielä sen kaksi viikkoa vaikka kolmekin!!! Vaikka nyt on ollut toisinaan jo vähän mahan kanssa "vaikeuksia" mut on tää toisaalta ihan kiva kun saa vielä olla ihan yhtenä palana :)

Kun sais nyt jostain vähän rahaa niin vois hankkia kaikkee kivaa vauvalle.....

Huomenna vaihtuu taas viikko ja keskiviikkona olis äp aika.

Lissu ja jätkänpätkä 37+6
 
Ai juu,nyt mä muistin mitä aamulla mietin... Onko kellään muulla olo parantunut mitä lähemmäs h-hetki tulee? kun mähän olen ollut sairaslomalla Rv19 asti ja olin todella kipeä,iskias,liitoskivut,supisteli...nyt sit ei ole mitään,alan pikkuhiljaa kukoistamaan :LOL: iskias on pois,liitoskivut siedettävät,supistellu on,muttei mitään vaikutusta...mieli parempi,jaksan tehä kaikkea,ei väsytä...

Esikoisen aikaan oli sama homma,RV16 asti saikulla,ja sit kun ois voinu alkaa tapahtuun jotain synnytyspuolella ni meikä oli kuin nuoret tytöt konsanaan...ei mitään vaivoja ja siihen asti olin kuin raato...
 
Vuhuu ens viikon torstaina laskettu aika! Tällä hetkellä mustakin tuntuu ettei toi bebe synny ehkä kun aikasintaan ens juhannuksena.
Neuvolassakin sanottiin, että hän on vielä aika ylhäällä..mahtaakohan kiinnittyä ja laskeutua ollenkaan. :eek:
Huoh. ihan turhautunut olo.

Kuan yin ja Silmuli 38+4
 
HelloShitty
täällä siivottu ja riehuttu ja käyty kävelylenkille. :D en yhtään aloittanu häätää tätä nassukkaa ulos. :whistle: väsyttää..ei muuta oireita. :LOL: selkä ihan jumissa.

koko pino kuhisee näköjään. kai tää on joku tarttuva vitutus. että ne jolla hyvä olo niin kannattaa pysyä poissa. :LOL: :LOL: :LOL: ei..hyvä että edes jollain on hyvä olla. niin oli mullakin kolmosen kaa. varsinkin se viikko la:n jälkeen. :eek: :heart:

nyt kattoo sairaala-ohjelmaa..ukko väsää iltapalaa. :p katotaan innostuisko se iltajumpasta sitten yöhemmin... :whistle: :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
:attn: Jos joku tietäis. Viime maanantaina illalla irtosi limatulppa, olen 98% varma, että se se oli. Tänään tuli TAAS samanmoinen klöntti!! :eek: SIISPÄ: KASVAAKO IRRONNEEN TILALLE UUSI LIMATULPPA JOS SYNNYTYS EI KÄYNNISTYKÄÄN?? :attn:

*mUOKS* Sama kysymys on sit myös MN:llä...
JOKU?? :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
:attn: Jos joku tietäis. Viime maanantaina illalla irtosi limatulppa, olen 98% varma, että se se oli. Tänään tuli TAAS samanmoinen klöntti!! :eek: SIISPÄ: KASVAAKO IRRONNEEN TILALLE UUSI LIMATULPPA JOS SYNNYTYS EI KÄYNNISTYKÄÄN?? :attn:

*mUOKS* Sama kysymys on sit myös MN:llä...
JOKU?? :attn:
Ei ei ja ei :D

"Limatulppa on suojana vauvalle koko raskauden ajan. Limatulpan irtoaminen ei kerro sitä kuinka pian synnytys tapahtuu. Se on ennakoiva merkki lähestyvästä synnytyksestä ja kertoo sen, että kohdunkaulakanava on alkanut lyhentyä. Limatulppa voi olla juoksevaa venyvää limaa tai verensekaista limaa tai paksua limaa olevä klöntti. "

Joillakin tämä ns. limatulppa on aivan selvä kertaklöntti, toisilla sitä irtoaa pikku hiljaa ja jotkut eivät edes huomaa mitään tällaista tulpan irtoamista.
 
en usko, että limatulppa kasvais uudelleen. sitä vaan on toisilla enemmän ku toisilla. luulis, et sillon ekalla kerralla sinne on jääny toinen samanmoinen köntti, ettei tullu kaikki kerralla.. en tiedä ottaako tästä nyt kukaan selvää, mut pointti on se, ettei sinne uutta kasva. :snotty: ehkä..
 
23 päivää laskettuun aikaan piti oikein ruveta räknää kun kleo niin tiiviisti siitä puhunut :)

ainoo pelottava asia on että tosiaankin tulee rankat loppuviikot kun esikon kerho loppuu nyt tällä viikolla ja sitten olen vain mä päivä viihdykkeenä. tosin kesäkuussa hällä uimakoulu 1-11.6 eli katotaan oonko viemässä joka päivä. siis joka arkipäivä 12-13. katotaan uskaltaako edes kastautumaan mennä koko aikana.

sisu uutta limatulppaa ei tule vaan voihan se olla lisääntynyttä valkosuotookin??? ainakin mulle neukka täti jaksaa muistuttaa että valkkari lisääntyy raskaus aikana. mulla tulppa irronnut molemmista vasta sairaalassa ekojen "kypsytys " tabujen jälkeen.

hmm... lisä stressiä. meitin vanha poika yskii verta.-... siis puhun nyt meitin kissasta. eli meitin suhteen eka "vauva" . hälle tuli nyt äitienpäivänä täyteen 12v eli onhan jo vanhakin. mitään muuta ei o. syö normisti, haluaa ulos normisti, eikä o mitenkään vetäytyvän/kärttysen oloinen. ei turvonnut yms. eli taisi vaan remmi liian kovasti rykästä.

tinni ja "ehkäpä iäksi koteloitunut ryyni" 36+5

 
täällä näköjään muitakin jotka niin kypsiä tähän oloon.Täällä yksi sellainen.Mieletön väsymys iskenyt.Tänään en ole saanut mitään aikaseks ja v-ituttaa kaikki asiat.Yöllä ei saa nukuttua kunnolla.Milloin on kuuma,milloin pitää rampata veskis ja milloin on levottomat jalat.Ahdistaa tää maha.Tuntuu et vauva potkii ja työntää noi mun kylkiluut kohta poikki.Jalatkin ihan turvoksissa ja itku ihan herkäs..nyyyh |O
Limatulppaa on nyt tullut muutaman päivän verran ja supistellut aika paljon.Et saas nähdä milloin vauva päättää syntyä.

Kaikille paljon jaksuja ja voimia :hug:

Ei nyt oikein tuu mitään muuta mieleen nyt..liian väsynyt |O

sankofa & bongos 35+6(huomenna poksuu viikot) :heart:
 
Mulla varmaan synnytystapa-arviossa kaikki paikat kiinni ja kiinteet ja varmaan kohdunkaulaaki kasvanut lisää muutama sentti :LOL:

:wave: Hee mammat, meinasitteko synnytyksen jälkeen käyttää tukihousuja/korsetteja, liivihousuja tms? Mä oon tilannu trikoisen vatsakorsetin mikä siis puristaa mahaa kasaan nii se muka edistää palautumista.. En sitte tiiä.. :/ Löysin netistä niitä vartaloa muokkaavia housuja kans jotka on rinnan alle asti mutta sitähä läkähtyy kesällä sellasissa..

kleo ja Ilkiövauva 35+4
 

Yhteistyössä