*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

umayya ok, vaikuttais siis siltä että mun vauva vois sittenkin olla rt =) Huomenna on onneks neuvola, eikös sydänäänetkin anna vähän osviittaa et sieltä mistä löytyvät niin voipi päätellä vauvan asentoa? viime viikolla sydänäänet saatiin kuuluville vasemmasta kyljestä, ja terkka kokeilikin silloin että alhaalla oli ihan tyhjää.

Mä kyselen nyt edelleen niistä naksahduksista mitä mahasta on nyt kuulunut :attn: eikö muilla ole ollut? aamulla kuului tosi kova napsahdus ja tuntuikin oikein pahalta tuolla syvällä lantiossa, kohdunsuun tietämillä. Luulinkin että ois voinu tarkoittaa lapsivesien menoa mut mitä vielä |O

Bv Olikos se niin että sulle annettiin sukupuoli-arvio p:sta ihan tavallisessa rakenneultrassa? vai kävitkö 3deessä? =) jännityksellä odotan että pitääkö minun arvio paikkansa :whistle: ja viikko pitää vielä ainakin jaksaa odottaa että asia selviää :ashamed:
 
HS :D njoo, no oli tää vähän samanlaista kun pojat oli rt mut kyllä toi pää on ihan erilainen kuin se peppu :D
LS mä en oo kyl huomannu tosta sykkeen kuulumisesta mitään eroja, samalla lailla tossa oikeella ne on kuuluneet..

mulla paukkuu ja napsuu kanssa välillä mut mä kuvittelisin että on nuo lonkkaluut mitkä venyy ja paukkuu :)
 
umayya ; mulla ei ole keisarillisesta synnytyksestä muutakuin hyvää sanottavaa =) Tietenkin se ,että se tehtiin suunnitellusti,niin saatto helpata asiaa.Olin samana päivänä jo jalkella,hitaasti mutta varmasti köpöttelin käytävällä,kipupumppu kaverina.Olihan se ilkeen tuntonen se haava kun tuntu et jää "kiinni"johonkin,mut pieniä murheita...olin leikkauksen jälkeen 4vrk sairaalassa ja 10päivän päästä kävin 10km kävelylenkin(tunnustan:eek:li hieman liian pitkä lenkki ekaksi kerraksi :x ). tikit otettiin viikon päästä pois ja arpi on täysin huomaamaton bikininrajassa...Lääkäri käski mun henkisesti varautua ,et voi mennä synnytys alakautta tai sit keisarina,mut sanoin,et ihan sama,kunhan jotaki kautta otatte sen pois :LOL: Siinä mielessä haluaisin alakautta synnyttää,et jos haluan lisää lapsia,niin se kolmas raskaus saattas olla jo riskaapelia ja menis automaattisesti keisarina...
valmistutuminen leikkaukseen oli ainakin sillon parturointi, mahakarvat siis vex(siis ihokarvat),suolen tyhjennys,katetri ja esilääke...sit puudutukset ja saliin....huomo olo mulla tuli yhden kerran kesken kaiken,mut kun heti sanoin siitä,ni antovat samantien tipan kautta pahoinvointiestolääkettä(hauskan näköstä oli,et kun sanoin et mul meinaa olla huono olo,niin lääkäri+co.nostivat kädet pystyyn,loppu leikkuu siihen hetkeksi)...onneksi se lääke vaikutti heti...vauvaa näyttivät hetken ja sit isä lähti kätilön ja vauvan kans osastolle....

Taas tällanen päivä ,et tuntuu et saa sydärin...mulla taas painattaa sydämmeen ni pirusti tämä raskaus...otin jo rautalääkkeen siihen,vähä helppas ,mut kova pumputus menossa...

alanpas valmistautuun neuvolaan...

Ryhis ja seppo 37+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ryhis:
Aatelkaapa,et me rehkitään kaikki hulluna ,et synnytys käynnistys,mut miksi sit synnytykset yleensä käynnistyykin yöllä,kun olet kaikista rennoimmillasi??Mulle yks suurperheen äiti sanoi kaupassa,että unohtaa kaikki raskas työ kotona,kirja käteen ja se on siinnä,sillon ne rupeaa syntyyn...oli kuulemma"muutamasta"lapsesta kokemusta =)
Mä olen toteuttanut tätä neuvoa erittäin lahjakkaasti jo jonkin aikaa :LOL: Miksen mä silti ole päässyt vielä synnyttämään??
 
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja Ryhis:
Aatelkaapa,et me rehkitään kaikki hulluna ,et synnytys käynnistys,mut miksi sit synnytykset yleensä käynnistyykin yöllä,kun olet kaikista rennoimmillasi??Mulle yks suurperheen äiti sanoi kaupassa,että unohtaa kaikki raskas työ kotona,kirja käteen ja se on siinnä,sillon ne rupeaa syntyyn...oli kuulemma"muutamasta"lapsesta kokemusta =)
Mä olen toteuttanut tätä neuvoa erittäin lahjakkaasti jo jonkin aikaa :LOL: Miksen mä silti ole päässyt vielä synnyttämään??
mulla on pikkupikku stressi ollu täs nyt päällä viikonlopun, kun painaa viimeiset koulutehtävät päälle. tänään oli seminaarit koululla ja keskiviikkona vika tentti+tutor-tunti ja sinne pitäis palaute keväästä kehittää. kirjallinen työ tehdään luokkakaverin kanssa yhdessä, ja se on viilausta vaille valmis. niin et hyvä et vauvat tajuaa olla syntymättä stressin keskelle ;)

vauvalle sanoin et äiti mielellään lepäis vielä sit loppuviikon, että kesäkuun alusta saa tulla. tai ei oikeestaan vielä heti alkuviikosta, ku 2.6. on kantoliina/kestovaippaesittely neuvolassa ni haluan mennä sinne :D

37+1
 
Täällä vaan sitä vihlomista ja menkkajuilintaa, ei muuta =) Turvotus on helpottanu ku juon ja kusen ku hevonen :LOL: 4 litraa päivässä vettä :x Paino laski kans kilon tuolla juomisella.. Kaiken kaikkiaan on siis tullut noin 11kg :eek: Mut kerkiäähän tuo vielä semmoset nelisen kiloa heitää et pääsee viiteentoista kiloon :D

aattelin[/i] synnyttää ens viikolla :D

kleo ja tirppana 36+4
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Mä kyselen nyt edelleen niistä naksahduksista mitä mahasta on nyt kuulunut :attn: eikö muilla ole ollut? aamulla kuului tosi kova napsahdus ja tuntuikin oikein pahalta tuolla syvällä lantiossa, kohdunsuun tietämillä. Luulinkin että ois voinu tarkoittaa lapsivesien menoa mut mitä vielä |O
juu..oon vastannu ennenkin mutta täälläkin on noita naksahduksia ollu. ja kuten moni muukin veikannu niin minäkin uskon että ne on jotain jänteitä tai vastaavaa mahassa joka venyy tai antaa periks. en usko että ääni tulee vauvasta. :D

mä oon siivonnu ja touhunu koko päivän. ja ylläri; ei yhtäkään supistusta. :LOL: ei ne babyt tuu ellei ite niin haluu. näin se vaan on! :kieh:

jep..selkä jumissa. nyt lepäämään. väsyttääkin!
HS ja J rv 38+4
 
Neuvolakuulumisia rv 38+4
Painonmuutos - 100g / vko
Turvotus +
RR 129/72
Pissa puhdas
SF-mitta 35 ( ei ole siis kasvanu viime viikosta )
Raivotarjonta
Vauvan syke + - 140
Vauvan liikkeet ++

Kohdunsuu oli viimeksi 5-6 cm auki, tänään ainakin sen 6 cm, ellei enemmän... :x Edelleen ohjeena, että jos alkaa enemmän tuntumaan supistuksia, niin sitten OYS:aa kohti eikä saa jäädä aikailemaan.
Että samoilla mennään, kun tähänkin asti.
Sisu ja Minni 38+4 :heart:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Kohdunsuu oli viimeksi 5-6 cm auki, tänään ainakin sen 6 cm, ellei enemmän... :x Edelleen ohjeena, että jos alkaa enemmän tuntumaan supistuksia, niin sitten OYS:aa kohti eikä saa jäädä aikailemaan.
Että samoilla mennään, kun tähänkin asti.
Sisu ja Minni 38+4 :heart:
mä en ymmärrä et miksei ne ota sut sinne kalvojen puhkaisuun. :eek: eiks tossa jo ala kohta olla tulehdusvaarakin? :|
 
mulla oli se synnytystapa-arvio tänään: painoarvio tällä hetkellä aika tarkoilleen 3000g ja jos laskettuun aikaan saakka pysyy nii syntymäpainoks veikkas 3500g. heti perään kyllä sano, että todennäkösesti syntyy ennen la:ta, ehkä jopa toukokuun puolella. lantio ok, kohdunkaulaa jäljellä 1,5cm ja todella pehmeetä.

ei ollu yhtään kamala kokemus! lääkäri huumorintajunen ja puhelias.

mihan ja pallo 36+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Kohdunsuu oli viimeksi 5-6 cm auki, tänään ainakin sen 6 cm, ellei enemmän... :x Edelleen ohjeena, että jos alkaa enemmän tuntumaan supistuksia, niin sitten OYS:aa kohti eikä saa jäädä aikailemaan.
Että samoilla mennään, kun tähänkin asti.
Sisu ja Minni 38+4 :heart:
mä en ymmärrä et miksei ne ota sut sinne kalvojen puhkaisuun. :eek: eiks tossa jo ala kohta olla tulehdusvaarakin? :|
Ei ole tulehdusriskiä ennen kun lapsivesi on menny... :/ Sitä odotellessa siis...

Hei, tulipa vaan mieleen, että saatteko / oletteko jo muut saanu neuvolasta pampersin näytepakkauksen, semmosen pahvisalkun? Ja libero-kassin? OYS ei jaa libero-kasseja, niin me saadaankin ne neuvoolan kautta, pikkuhiplettä tuli siis tänään neuvolasta ihan urakalla :heart: Kiva lavehtia niitä, kun tuntuu, että ikuisuus sitten on laittanu jo vaatteet ja muut vauvalle valmiiksi, eikä mitään lavehdittavaa / ostettavaa ole enää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Tänään 38+0, muistin juuri että menkoista laskettuna jo 39+1 :eek: mut kyllä tuo 38+0 taitaa olla lähempänä totuutta =)
Huomen aamulla neuvola.

Ja multa kuuluu edelleen tosi teräviä napsumisia mahasta, mitähän ne vois olla? tämän vauvan kanssa niitä on kuulunut paljon!

Ls ja 38+0

Mulla myös naksui viime raskaudessa todella paljon, ja kuulin sen olevan ihan rehellisesti kalvojen naksuntaa :eek:
Aika häijyltä tuntui henkisesti ekoilla kerroilla kun tuntui siltä että nytkö poksahtaa!!
Ei poksahtanut missään vaiheessa,,,,

Nyt ei ole kuulunut mitään tuollaista,,

Tämä lähtee lastenvaatekutsuille, Moonkidsiä sun muuta, katsotaan saako Nestori taas jotain uutta, tai hänen sisaruksensa :D

Piltti 36+3, jolla ei m-i-t-ä-ä-n tuntemuksia synnytyksen suhteen,
parin viikon päästä akupunktioon, josko vauhdittuis?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ryhis:
umayya ; mulla ei ole keisarillisesta synnytyksestä muutakuin hyvää sanottavaa =) Tietenkin se ,että se tehtiin suunnitellusti,niin saatto helpata asiaa.Olin samana päivänä jo jalkella,hitaasti mutta varmasti köpöttelin käytävällä,kipupumppu kaverina.Olihan se ilkeen tuntonen se haava kun tuntu et jää "kiinni"johonkin,mut pieniä murheita...olin leikkauksen jälkeen 4vrk sairaalassa ja 10päivän päästä kävin 10km kävelylenkin(tunnustan:eek:li hieman liian pitkä lenkki ekaksi kerraksi :x ). tikit otettiin viikon päästä pois ja arpi on täysin huomaamaton bikininrajassa...Lääkäri käski mun henkisesti varautua ,et voi mennä synnytys alakautta tai sit keisarina,mut sanoin,et ihan sama,kunhan jotaki kautta otatte sen pois :LOL: Siinä mielessä haluaisin alakautta synnyttää,et jos haluan lisää lapsia,niin se kolmas raskaus saattas olla jo riskaapelia ja menis automaattisesti keisarina...
valmistutuminen leikkaukseen oli ainakin sillon parturointi, mahakarvat siis vex(siis ihokarvat),suolen tyhjennys,katetri ja esilääke...sit puudutukset ja saliin....huomo olo mulla tuli yhden kerran kesken kaiken,mut kun heti sanoin siitä,ni antovat samantien tipan kautta pahoinvointiestolääkettä(hauskan näköstä oli,et kun sanoin et mul meinaa olla huono olo,niin lääkäri+co.nostivat kädet pystyyn,loppu leikkuu siihen hetkeksi)...onneksi se lääke vaikutti heti...vauvaa näyttivät hetken ja sit isä lähti kätilön ja vauvan kans osastolle....

Taas tällanen päivä ,et tuntuu et saa sydärin...mulla taas painattaa sydämmeen ni pirusti tämä raskaus...otin jo rautalääkkeen siihen,vähä helppas ,mut kova pumputus menossa...

alanpas valmistautuun neuvolaan...

Ryhis ja seppo 37+4
Mua ei tuossa sektisossa mikään muu kauhistuta kun toi KATETRI,, siis niin kauhia ajatus että se putki tungetaan piperoon :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Hei, tulipa vaan mieleen, että saatteko / oletteko jo muut saanu neuvolasta pampersin näytepakkauksen, semmosen pahvisalkun? Ja libero-kassin? OYS ei jaa libero-kasseja, niin me saadaankin ne neuvoolan kautta, pikkuhiplettä tuli siis tänään neuvolasta ihan urakalla :heart: Kiva lavehtia niitä, kun tuntuu, että ikuisuus sitten on laittanu jo vaatteet ja muut vauvalle valmiiksi, eikä mitään lavehdittavaa / ostettavaa ole enää...
Ai onko muutakin jossain jaossa kuin liberokasseja? :) Täällä sen on ainakin aikaisemmin saanut sairaalasta. Neuvolasta en muista koskaan saaneeni mitään näytteitä.. Nuohan kyllä voivat tietenkin vaihdella vuosittain.

ps. hauska sana tuo lavehtia.. Miten sen voisi "suomentaa", ymmärrän kyllä mitä suunnilleen tarkoitat tuolla, mutta aina on kiva oppia uutta. :wave:
 
liberokasseja näin SASin synnyttäneiden osastolla.. =)

LS mulla on jonkin verran loppuraskaudesta naksunu maha. tuntuu millon missäkin, eli mulla ainaka ei oo lantion pauketta. joka kerta ku naksahtaa ni pelästyy et lorahtaak seuraavaks :LOL: jotkuthan on sanonu et on kuulunu "poks" ja sit on menny vedet..
 
Heips...

Ja ONNEA KAIKILLE JOTKA OVAT JAKAUTUNEET JO:flower: ... kumpa minäkin jo olisin!!

Mulla vasta to seuraava neuvola, silloin tuleekin jo viikot 37 täyteen...iik.
Vaunut, sitterit, sänky, tutteja, pulloja, pumppu, autokaukalo ym. on jo valmiina odottamassa..mutta mahtaako tää syntyä koskaan...varmaan vasta heinäkuussa, mäkun oon ajatellut että viikkoa aikaisemmin pitäs ainakin syntyä..koska mä EN JAKSA enää kantaa tätä mahaa ja ottaa näitä "iskuja vastaan" :headwall:

Mä oon saanu tänään aikaiseksi rusketusraidat, tai siis..ei tää mitään rusketusta ole vaan punoitusta valkoisella iholla, aah kuinka kaunista :LOL: :LOL: :LOL: istuin terassilla päivällä ja luin vanhoja vauvalehtiä!!

jessus et nää päivät on välillä tylsiä, mies läks aamulla 3päiväiselle työreissulle, esikoinen ollu koko päivän jossain, ja nyt hän on treeneissä, ja mä kuolen tylsyyteen. Enkä nyt uskalla mitään kauhiasta rehkiä(kuten pestä ikkunoita) koska mun tuurilla tää alkaiski syntyä ja kokkolasta ei noin vaan äkkiä ajeta alas Tyksiin!!!

Nojuu, eipä tässä muuta, voikaa kaikki hyvin ja koitetaan jaksaa viimeiset hetket näiden masujemme kanssa =)

pallokala + urpo 36+4
 
pilttiä4 :juu,mä meinasinkin kirjottaa päivällä,et inhottavin osio oli mun mielestä se katetri.mikään muu ei käyny kipeetä kuin se ja kun vielä ne kätilöt sanoi,et mulla on virtsaputkensuu aikas syvällä(?) ...mut onneksi jonku minuutin päästä "hömpsä"oli jo aika turrana,ettei sitä tuntenut enää...

noppispoppis : mut eikö joillakin supistelut menekkin jalkoihin?miten musta tuntuu,et olen lukenut jostain,et supistelut voi vaikuttaa niinkin...joten tiedä vaikka sulla kohta lähtö sairaalaan lähenee =)

Tänään oli neuvola...kyllästyttää nuo viikon välein ramppaamiset...sai neuvolantäti mut kyynelehtiin,kun juteltiin tytöstäni ja miten paljon se ajattelee pienessä päässään nuita ukin ja vaarin kuolemia,ja et rakastanko minä sitä enää kun vauva syntyy...
HB oli laskenu 107,rautaa,rautaa...paineet yms.oli hyvät,sanoi et seppo on kyllä alhaalla ,muttei ole VIELÄKÄÄN kiinnittynyt!!!hohoijaa |O sanoi ,et mulla pumppu käy kyllä varmasti keuhkojen kans jo ylikierroksilla,niin ylhäällä on kohtu...taas viikon päästä neuvola ja sit 11/2vkon päästä sepon kokoUÄ,jospa sitten määrättäs jo käynnistys tms...toisaalta en haluais luopua tästä mahasta,mä ylpeydellä kannan tätä,kun yleensä saan peitellä niitä maharöllöjä...tänään vaan muutama ihminen nauro,et on sulla melkonen lasti kannettavana...

Me saadaan liberokassi sitten vasta sairaalasta lähtiessä...ainakin niitä siinä on ollut lähtövalmiina,kun olen ÄP käynyt ja neitistä saatiin kans silloin aikoinaan...

kertokaa miten mä selviän hengissä to,kun tytöllä eskarin kevätjuhla? Mä olen niin säälittävä märyiita...mä varmaan olen nukkumatta ed.yön sit,kun jännään niin paljon...mä en nimittäin itke valuttaen muutaman kyyneleen,vaan vollotan naama punasena...se eskarinope ruukaa aloittaa aina passelilla runolla juhlat,ja se kerto et hän on kaks päivää yrittäny katsoa sopivaa runoa ja joka kerta se on päätynyt kyyneliin...

palaanpas takasin syömään savusiikoja,ihan itse äsken niitä kärvensin =)

Terkuin :ryhis ja seppo 37+5 (päivällä laitoin väärän RV:n)

Ps.pikkusen sitä on päiväpöllönä...sanoin ukolle aamulla et pitää heti ekana arkipäivänä soittaa toimistolle ja kysellä kastajaispaikkaa elokuulle..elin ihan sunnuntaissa ja ukkokaan ei nähtävästi tienny mikä päivä on...hieman täällä eletään sunnuntaissa.
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Raffel:
Aattelin vaan tulla kertomaan että mulla on ihana mies :heart:
Se oli siivonnu makkarin sillävälin kun mä kävin suihkussa. Ja patisti mut sänkyyn kun tulin suihkusta. Nyt mä täällä makoilen sängyssä läppärin kanssa kun se suorittaa tuola suursiivousta. Välillä vaan huikkaa että haluaisinko mä jotain :D Ihana :heart:
vau!!!!!!!! nauti! :heart:
tahtoo kans hemmotteluu! |O *kade*

meillä ainakin jaetaan mun tietääkseni noi liberon laukut synnärillä. ja pitäis muuten saada ne martta-sukat myös sieltä. :whistle: te jo vauvansa saaneet; saitteko sukkia? :attn:

ei muuta! :D
 

Yhteistyössä