*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

:attn: kestoista kiinnostuneet!! :attn:

http://ylihilseen.vuodatus.net/page/harsosuperleija
siinä on mielestäni erittäin hyvä kuvasarja eräästä tavasta taitella harsoa. ja vaipan kokoa saa myös tosi helposti muokattua just eikä melkein sopivaks.
 
Merks :)

Täällä olemme miehen kans hotellilomasella nautiskelemassa kahdenkeskisestä ajasta (vielä kun voidaan). Päivällä käväistiin Hailuodossa ajelulla, äsken käytiin ihanassa ravintolassa syömässä ja nyt valmistaudutaan euroviisuiltaan.. ja vauvelikin möyrii masussa :)

Pirtsi 36+0 POKS :heart:
 
Talvis: Kiitos kun vastailit, kun pohdiskelin tuota Atarax lääkkeen käyttöä.
Kävin eilen illalla apteekissa ja kysyin vielä siellä tuosta lääkkeestä, farmaseutti soitti vielä ä-polille ja kysäisi sieltä asiaa. Siellä lääkäri oli sanonut että ihan hyvin voin sitä käyttää. Eli ostin sitä sitten ja päätin kokeilla sitä, eipähän niitä tarvitse popsia jos ei mitään apuja niistä ole. Sain kuitenkin viime yönä nukutuksi hyvin, en herännyt raapimaan itteeni. Eli uskon että lääkkeet auttoi tai sitten olin vain niin väsynyt edellisen yön valvomisista että nukuin sen vuoksi hyvin. Otan tänään lääkkeen ennen kuin käyn nukkumaan, niin katsotaan sitten miten ensi yö menee.

Tänään siivosin parvekkeen kesäkuntoon. Siinä olikin hommaa, enää puuttuu kesäkukkaset. Vauva ei vissiin tykännyt kun siivoilin, sen jälkeen se alkoi pitää masussa hirveetä möyrintää. Mitähän kipuja nämä muuten on, kun olen pitkään paikallaan, esim istun tai makoilen ja sitten nousen ylös niin tuntuu tuolla alapäässä tosi kipeeltä, muilla vastaavaa?

Halinalle ja pikkukakkonen 36+1

Muoks. Vauhtiksella on ihana pallomassu :)
 
Päivä kului puuhaillessa veneellä, tuloksena kipeä maha ja selkä. Muutenkin supparit jokailtaista huvia. Sinänsä ihan jees, että valmistaa paikkoja, mut jos mä joudun sektioon, niin plääh: eihän tästä kärvistelystä oo mitään hyötyä :kieh:

Tinni iso :hug: Hitto kun se tuntuu tuol riippuvan niiiin paljon lääkäristä :/ Ootko miettiny vyöhyketerapiaa mahdollisena käynnistysapuna?
 
Vauhtis tuota oon ittekki tehny jätskikipon kanssa :LOL:

Vauvasta on tullu paljon aktiivisempi ja ilkeämpi :D Potkii, riuhtoo, näpeltää, tärisyttää ja mönkii niin että kippeetä tekee :kieh: No ee ihana vauva :heart:

kleo ja kultsimussu 35+2 (vielä 26min)
 
Huomenta!

Niin ne vain viikot kuluu vaikka ei ain siltä tunnukkään :D Toissa yönä valvoin 3 tuntia kun supisteli kipeästi :snotty: Väli vaihteli 6-10 min mutta sitten tietenkin loppui :kieh: Ja oli muuten välilä tosi kipeitä, otti ihan alaselkään |O

Peppita+PikkuKutonen 36+0 POKS :heart:
 
HelloShitty
mulle ei kyllä tuu ikävää masua. vaikka jääkin kasa läskiä tännekin ja tää on viimeinen niin ei. ootan niin paljon että tästä kuusta pääsee eroon. :kieh:

on vauhtiksen asulla kyllä kokoa. :D

ei menny viisut ihan putkeen. :eek: tai no pääshän Suoi finaaliin mutta pakko kyllä sanoa ettei me oltu huonoin siellä. |O voitto meni kyllä ihan oikeeseen osoitteeseen.

jaa...mitäs tänään tekis? onta päivää baby ollu superrauhallinen utta eilen illalla, huh mikä meno! :eek: :heart: juup...jos siivois vaikka oikein kunnolla. lattiasta kattoon. tai vaikka saunaa. :LOL: |O :headwall:

ei muuta tähän tylsään elämään.
HS ja J rv 37+3
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja hömppä78:
Kiitos HS ja BV :hug:
Mulla niiiiiin epätoivonen olo, kun oma vointikaan ei ole paras mahdollinen, ja nyt mies huonossa kunnossa. Kasvot on kun hamsterilla ja kipu varmasti kova. Tietäs vaan et kauan tohon menee ennenkun paranee.
Eilen soitettiin ilalla tapaturma klinikalle ja kirurgi sielä sanoi et purenta on ok ni tod.näk et ei jouduta leikkaamaan. No Ti selviää. Odottavan aika on vaan hiton pitkä. :'(
Nyt on ukko taas neste linjalla. Itse hammasleikkaus oli jo todella iso leikkaus kun leukaluuta jouduttiin poraamaan et saatiin hampaat pois. Ja nyt viel tää......ANTEEKSI RUIKUTUKSENI
ei tarvii anteeksi pyytää. täällä ollaan olkapäänä koko lauma. :hug: :heart:
varmasti pelottaa ja mietityttää. paljon paranemista miehelle!
 
Aurinkoinen päivä taitaa tulla tästä sunnuntaistakin =)

Imetysliiveistä on ollut nyt runsaasti puhetta. Missä vaiheessa ne uskaltaa ostaa? Mistä mä tiedän, että onks se nyt tämä koko mikä tällä hetkellä on, vai turpooko rinnat vielä? Tällä hetkellä 35+2.

Hitsi, ku on kokoajan niin ristiriitainen olo. Ei millään jaksais odottaa, että näkis meidän pienokaisen, mutta toisaalta tuntuu, et 'apua, ei vielä' :)

Minkä kokoisia vaatteita pakkaatte vauvalle sairaalaan mukaan? Ja minkälaisen asusteen? Enhän mä osaa edes pukea sitä pienokaista :ashamed:
 
hömpälle tsemppiä, sivussa vähän miehellekin !! Kokemuksia ei ole, voisko mutulla ajatella ettei saaneet koko hammasta pois ja siellä on joku pala mikä kiusaa. No kyllä niiden pitäis siellä tietää mitä tehdä, toivon mukaan kohta homma on hoidettu (ja sitten onkin jo sun vuoros...)

Täällä kaikki varsin jees, ai niin, POOOKS 38 tuli täyteen, aika vautsia jo. Viimeistään kk päästä on ihan varmasti vauva kainalossa, todennäköisesti reilusti aikaisemmin. Hassua... Olen kyllä onnekas kun saan yöt nukuttua hyvin (tosin kuopus on kainalossa ja vessassa käy, mutta muuten) se unen vähäisyys on yksi pahimpia riesoja mitä voi olla, koko päivän on sitten krapulaolo...

Hermovihlaisut oikeaan kinttuun on lisääntyneet ihan älyttömästi, ne on nopeita ja ohimeneviä, mutta nykyisin niitä on varmaan jotain 25 päivässä. Eli jos tätä menoa menee niin mahtaako niitä sitten viikon päästä olla 50... no loppuvathan ne sitten kun vauva syntyy.

Eilen oli niin hieno ilma, että oli "pakko" kökkilä pihalla koko päivä, revin rikkaruohoja (pääosin polvillani, mutta kyllä toi kyykyttelykin vielä onnistuu) ja laitoin muuten pihamaata kuntoon. Aina iskee vielä sellainen villitys että mitä kaikkea sinne haluis laittaa kun siellä kuoputtaa. Ihan kesäinen fiilis oli kun äijä teki kasvimaata (ajoi traktorilla savea yläpihalle) ja lapset (kaikki kolme) juoksi ja peuhus ja nauroi pihalla. Asutaan siis maaseudulla, muttei maatilalla, isolla tontilla (lähes 2 hehtaaria) rinteessä missä on metsää ympärillä.

HS, mä suunnittelen kanssa että jos tänään pesis saunan ja pesuhuoneen ja vessan tuolta alakerrasta, ne vaan puuttuu ja sitten on suursiivous tehty (no musta mä olen sitä jo kolme viikkoa väsännyt) ja sitten tekis lasten kanssa mieli tehdä sellainen metsäretki (ton 2,5 v vois osan matkaa kantaa siinä lantiorepussa selässä, mikä lie ergoreppu, jos ei jaksa kävellä, siinä kantaminen ei tunnu misssään kun sitten taas kainalossa kantaminen kyllä jo väsyttää, vaikka hän onkin aika hoikkanen poika)

Sisukin tuli kotiin, kukakohan meistä mahtaa seuraavana käydä laitoksella joko kurkkimassa ja hakemassa vauvaa...
Niin, itsellä ei ole mitään sellaista fiilistä että vauva vielä tulis, supistelee kuten aina, muttei muuten mitään merkkejä siihen viittaavasta. Mies on ensi viikonloppuna menossa vielä mökillekin ja just lupauduin että senkun ottaa olutta =) jos sitten just sillon vauva tulis, niin olispas hänellä ylläri kun tulis kotiin =)

kekkeri 38 tasan (ja muistan niiiiin hyvin kun oli jotain 14+ ja 22+ ja just 30+ ja nyt ollaan jo ihan loppusuoralla) muutama viikko ja me saadaan olla pinon kuningattaria...
 
sunshine:
imetysliiveistä: mä kävin liivikaupas (change) eikä tarvinnu pohtia kokoa ku se myyjä pohti mun puolesta. Mutta jos meet itekseen ostamaan ni tän hetkisestä koosta varmaan vähän isommat tarvii olla. yks koko ehkä isommat. Jos sulla on change putiikkia lähel ni siel oli ainaki viel jokunen aika sit liivit -50%.

MM80+Oskar 35+3
 
HelloShitty
liiveistä; juu..mähän hommmasin tosta ärrältä mun liivit. :whistle: :LOL: alkoi oat normirintsikat jäädä pieniks enkä viittiny ostaa tavalliset isot. saa nyt nähä paisuuko tissit kamalasti. noissa on vähän kasvuvaraa muttei paljoo. :whistle:

nyt imurinvarteen ja sit suihkuun. pakko keksiä tekemistä niin ehkä päivät menee nopeemmin. :kieh: :wave:
 
Martsuli
Heippa :)
Eilen tuli laitettua kukkia maahan ja tajusin että mun kukkaseni ei riitä IKINÄ kukkapenkkiin eli eikun tänään hakemaan hieman lisää :D
Oltiin eilen polttopuita kasaamassa ja mäkin painoin hommia ku hullu. Kannoin lautoja että mies saa pilkkoa ne ja sitte ne "puuvajaan" oli meinaan semmonen homma ettei mitään järkeä ja ei tullu kauheesti otettuu rennosti.. :D
Nyt painelen miehen synttäreitä vietteleen :) :) Se on ku pikku poika ku sai parit pelit lahjaks :D täytyy varmaan päästää se tähän koneelle :)
 
Vauhtiksella on kyllä hieno maha! Ja kätevä! :LOL:

Imetysliiveistä: toki yksilöllisiä nää asiat on, joten voin vain omalta kohdaltani kertoa. Eli mulla on yleensä maidonnousu aiheuttanu niin järkyttävän rintojen paisumisen sekä myös kivut, ettei ole viikkoon tarvinnu mitään liivejä edes harkitakaan. Mutta sitte ku on maidontulo tasaantunu, niin on liivikoko ollu sama mikä ihan loppuraskaudesta taikka korkeintaan yhtä kuppikokoa suurempi. Viimeistään vauvan ollessa parikuinen on sitten rintojen koko palautunu siihen loppuraskauden kokoluokkaan. Ja sitte ku vauva vetelee jo kiinteitä ohessa ei enää rinnoista ookaa ollu jäljellä muuta ku nahkalapaset... :eek:

Vauvan vaatteita varaan turvakaukalon kyytiin bodyn ja potkarit sekä jonku paksumman collegeasun siihen päälle ja peitto varalle. Jos nyt räntää tulee tai hirmu helle, niin sitten ohjeistan miestä uudestaan, mitä varusteita vauvalle tuo. 50-56 senttisiä vaatteita varaan, kun edelliset olleet alle 50 cm syntyessää. Tosin jos tässä juhannukseen odotellaan, niin sitten voi olla 60 senttiset lähempänä sopivaa.

vanttu 36+6 (huomenna sanon sen sitten ääneen, että syntys jo!)
 
Täällä aamu siivoiltu ja silitetty ja laskostettu vaatteita.

Kohta lähdetään hakemaan retki-evästä kaupasta ja lähdetään jonnekin laavulle koko perheen kans.

Mimmi on jo hyvin alhaalla,itse arvelisin olevan jo täysin kiinnittynyt.

Mä tilasin viime odotusaikana Eva Alexander imetysliivejä 2 en kyl muista enää mistä ,ainoat mitkä oli minusta sekä nätit,mukavat käyttää(kuten myöhemmin tuli todettua) ja niistä löytyi pienellä ympäryksellä isoja kuppikokoja.

a-mam ja Mimmi rv 37+6 :heart:
 
Vauhtis, täällä käytetään mahaa samanlailla hyväksi :D Kätevää!

Vauvan kotiutumisvaatteet on mulla 50 cm, jotka otan mukaan. Otan mukaan pitkähihasen bodyn, sukkahousut, sukat, tumput käsiin, hatun, velourhaalarin ja peiton. Peitto siltä varalta, että jos sattuu olemaan kovin kylmä päivä.

Täällä on koko aamun ollu pirunmoista menkkakipua |O Mahaan ja alaselkään koskee jatkuvasti, liikkuminen sattuu tonne jonnekkin sisälle alapäähän :snotty:
Jokohan sitä kohta pääsis lähtee :D

Tänneppä ei sen kummosempia, aurinkoista päivän jatkoa kaikille B)

MiNiMaM ja tyllerö 37+1
 
Odottavan aika on pitkä.
Meillä koko vkl mennyt miehen kans sukset ristissä,välillä on sellainen olo että lähden vetään ihan just..en vain tiedä minne :ashamed: .Jos ei olis lapsia,olisin varmaan lähtenyt jo,ei vain jaksa kun ollaan niin eri planeetalta välillä.Tämän hetkinen ongelma on se,että toi ei tajua miten kipeä olen,suurin piirtein kontaamalla joudun kulkemaan noiden karseiden suonikohjujen kanssa.Ja mies vaan tekee raksahommia,mun on pakko hoitaa lapset 24h,niin se on aina ollut.Sit se kehtaa vielä arvostella jos mulla jäänyt jotain tekemättä.Kaiken lisäksi sen mielestä siinä ei oo mitäään ongelmaa että hän matkustaa joka vko ympäri Eurooppaa ja kuulemma vielä kesäkuussakin kahdella ekalla viikolla on reissussa.No ei siinä muuten mitään,jos synnytys alkaa niin yksin olen muutenkin menossa synnyttämään MUTTA kun ei ole hoitajaa lapsille!!Enhän mä niitä voi ottaa saliin nyt sentään kun herran on jossain s**tanan reissussa.Isommalle kyllä löytyisi hoitopaikka mutta pienempi ei oo ollut koskaan oikein minusta erossa,eikä tuo isompikaan ole ollut yökylässä koskaan ilman meitä.
Että vali vali,on vain niiiiin surkea olo,mikään ei oo kivaa tällä hetkellä.Anteeksi ruikutus :ashamed:
 

Yhteistyössä