*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

Soittelin äsken kuopuksen (vieläkin tuo toinen lapsi on meillä kuopus ;) ) ensi syksyn hoidontarpeesta ja päiväkodin johtaja olisi ilmeisesti tarjonnut minulle töitä. :D Olihan se tietenkin kiva, että on vielä johtajaihmisten mielissä, mutta en kuitenkaan ajatellut olla vielä hyvin pitkään aikaan taas päiväkodissa töissä. Vähän on tullut sellaisiakin mietittyä, etten ehkä sitten kolmen vuodenkaan jälkeen tahdon sinne palailla. Kunnallinen puoli tekee niin järjettömiä ratkaisuja täälläpäin, että meinaa hermot mennä... Pitää varmaan suunnitella oman päiväkodin perustamista, jotta lapsilla on turvallinen ja laadukas hoitopaikka. :whistle:

Kohta äitipolille ultraan.. :wave:

-maranooka & prinsessa 35+5-
 
huomenta naisväki.. :)

täällä käyty aamulla labrassa antamassa viimeinen Rh neg. näyte.. vitsi et meiän labratäti on ihana, ku se on niin ammattitaitoinen, tosta vaan löytyy suoni ja naps, näyte on purkissa. oikeen luottamusta herättävä täti :heart: piti siis mennä taas labraan ku ei terkka saanu näytettä otettua, mul on vähän yhteistyöhaluttomat suonet... onko meiän pinossa muita rh- odottajia??

masuha meillä on kans neuvolassa terveydenhoitaja, jolle ei kuulu nuo kohdunsuun tarkistukset. mut silti mietin miks sen huoneessa on spekuloita (en tie kirjotinko oikein, tarkoitin sitä levitintä ).

tänään pitäis viimeiseen tenttiin lukea, ah mikä helpotus, pyykkikone hurisee samalla. illalla on toka vika perhevalmennus, aiheena lapsen hoito. mies ei ollu varma ehtiikö töistä niin aikasin kotiin, et en oo varma menenkö itsekään. ei muuten mut en jaksa enää istua 2h persiillään, ja varsinki ku pitäis viel ite ajaaki sinne+pois.. :D

37+2
 
Neuvolakuulumisia viimeisen kerran ennen vauvan syntymää!

rv 38+1
painonmuutos/vko +200g Yhteensä laskin tulleen 17 kg....
turvotus +
RR 129/81
kohdunpohjankorkeus 37 cm
sydämensyke D135
liikkeet ++

ja vauva ei ilmeisesti edelleenkään ole asettunut rt, mutta siis sinnepäin. Pitäkää peukkuja että ei mene pt kuitenkaan enää!
 
Onnittelut kaikille vauvautuneille! :flower:

Talvis, täällä myös yksi rh-, onneksi ei tuon suhteen ole ollut mitään ongelmia..
Toista tuon kilpirauhasen kanssa, se mokoma aiheutti vatsan toimimattomuuden ja aivan älyttömän väsymyksen. Eli siis vajaatoimintaa oli, nyt onneksi lääkitys kohdillaan. :)

On se vaan niin merkillistä miten tuo aika menee nopsaan, monella on jo pikku nyytit sylissä.. :heart:

Täällä vauveli sitkeästi haluaa pysytellä perätilassa, ens maanantaina selviää ryhdytäänkö kääntämään vai mitä tehdään. Onko kellään yritetty kääntää vauvaa "oikein"päin? Mitäs jos se ei suostu kääntymään?? :eek:

Szeret+ vaavi rv 35+3
 
Päiviä - olittepas taas ahkeroineet mulle romaanin luettavaks sitten viime käynnin jälkeen :D

Onnittelut vauvoja saaneille :flower: :flower: !!!!!

Ja sitten meidän kuulumiset: palailin juuri TYKSistä. Nunnua yritettiin kääntää, mut eihän se mihkään liikkunu. Tyttö istuksii jalkojensa päällä edelleen - kuten itekin olin arvannu - eli jos ei peppua pyöräytä sinne alas niin sitten sektio on ainut vaihtoehto. Viikon päästä käyn vielä näytillä, mutta sitten sovitaan se sektioaika, joka osuu juhannusviikolle. Ainut mikä mietityttää, on se, et mulla on vauvat syntyneet etuajassa, mä vähän luulen tänkin syntyvän ennenkuin se rv39 tulee täyteen. Siin voi tulla sit kiire synnärrille, kun oli kuitenkin viimekskin niin nopea toimitus. Mutta elektiivinen sektio tehdään kuulemma aikasintaan tuollon rv39, aiemmin sit päivystysleikkauksena.
Tytöllä kaikki hyvin: painoa oli 2600g.

Niniliina + Nunnu rv 35+4
 
miks kaikilla muilla yritetään kääntää hyvissä ajoin, mulla kääntö vasta 38+0 |O |O |O |O nyt vituttaa ja rankasti :headwall:
ja eniten ehkä vituttaa siks kun alunperin tuo oli käynnistyspäivä ja nyt tuntuu kaikki heittävän häränpyllyä, mä oon niin täynnä tätä päänsärkyä mut pakko se kai on kärsiä sinne maanantaille.. anteeks vaan purkaus..

LS toivottavasti teillä pysyy vauva oikeenpäin!
 
pitikin sanoa,et täällä elo normaalia...tytön kans oltiin lietsussa kartsalla niin alkoi taas ne menkkasupistelut...mahtavasti vihloo alamahaa,niinku puukolla vedettäs...ei onneksi kestä kuin n.10-15sek.kerralla ja jonku kerran tunnissa tulee...

Nyt alan siivoaan,kun tyttö patistaa levitteleen ruokasoodaa matoille(miten niin meillä katsotaan sillä siisti ohjelmaa:) )
 
umayya pitikin kommentoida, että kauheen myöhäseltä tuntuu tuo kääntöajankohta :eek: ja uskon, että tuo päänsärky vie voimat ihan totaalisesti :hug: Itellä kokemusta migreenin taki päänsärystä enemmän kun tarpeeksi joten ymmärrän, että haluaisit synnyttämään. Voimia!

Szeret mä jo kirjotinkin tohon, että mikä oli meillä lopputulos. Lisään vielä, että onneks ko. toimenpide oli huomattavasti kivuttomampi mihin olin varautunu. Sen jälkeen istuskelin sitten sydänkäyrällä, että tarkistettiin, ettei vauvalla ole mitään hätää.
 
Talvis: täällä myös yksi rh- äiti. Onneksi ei ole ongelmia asian suhteen tullut. Maanantaina otettiin myös minusta viimeinen koe.
Neuvolassa anto täti "käsikopelolla" tän hetkisen painoarvion 2000g,ehkä himpun päälle ja arvioi että tulossa on samankokoinen vauva kuin isosisko,joka oli 3080g.
Ens perjantaina on leikkausajan sopiminen ja jotenkin on iskeny tajuntaan että hitto,n. 3 viikkoa enää sektioon aikaa!!
Ja kun tässä raskaudessa on kaikki vaivat ollut,niin viime viikonloppuna kohosi verenpaineet ja ilmaantui sormiin,sekä herätessä kasvoihin kunnon turvotus. Tätä ennen ei lainkaan ole turvottanu. Lisäksi on ollu pää kipeä ja jotenin huono olo.Neuvolantäti kehotti herkästi ottamaan äitipolille yhteyttä jos olo huononee ja/tai paineet vielä on noususuuntaiset.Sano ettei enää parin viikon takia aloteta verenpainelääkitystä,vaan sektiota aikaistetaan jos uhkaa raskausmyrkytys tulla.
Sektio kokemuksia kyseli Umaya. Ensimmäisestä jäi vähän kökkö maku kun ei onnistunut spinaali ja jouduttiin humauttamaan uneen. Tosin toipuminen oli nopeata.Muistan ekan kerran hoitajan avustuksella ekana iltana pystyyn noustessa ajatelleeni etten IKINÄ ole kokenut niin kovaa kipua. Toinen sektio oli hyvä kokemus,ottivat tosissaan mun puudutuspelon ja ei siinä sitten ongelmaa ollutkaan. :) Se,mikä tietty harmittaa että vauva lähtee isän kanssa osastolle ja itse jää heräämöön.Melkein väkisin yritin saada jalat liikkumaan että pääsen itsekin os:lle mahd pian. ;) Katetria ei muuten toisessa sektiossa laitettu,sanottiin ettei välttämättä tarvitse.ONNEKSI! Kyllähän niitä muille laittaa,mutta itselle laitettuna se on ka-ma-laa. :eek: Samana iltapäivänä nousin itsenäisesti ylös ja olin jalkeilla paljon sairaalassa.Kauhulla katselin vieressä olevaa äitiä joka makasi kaikki 3 päivää ja hoitajat patisteli ylös.Itsestähän se on kiinni,toipuminen,vaikka tosi kipeetä tekee kaikki ja pitkään.Iso leikkaushan se on ja suuret riskit,mutta hyvä mieli on jäänyt ja innolla odotan tätä kolmatta,onhan palkinto ihan viimesen päälle! :heart:

Serafine ja pikku-Ella 36 tasan :heart:
 
umayya toivon tosissaan että olisi edes sinnepäin oikeassa tarjonnassa kun sinne käynnistykseen menen. Vähän mietityttää kyl et mitä jos ei ole niin mitä ne sitten tekee? :whistle:
Onkos sun vauvalle tehty minkäänlaista painoarviota? Kun meinasin et vaik sulla on se kääntöyritys vasta rv 38+0, niin jos on pienikokoinen vauva niin mahtuu se kyllä kääntymään :hug: Tutulle tehtiin kääntöyritys rv 41+ jotain :eek: Oli jo leikkausaika sovittu mut käynnistivät synnytyksen koska saivat vauvan kääntymään. Oli kyllä pieni vauva vaikka noin pitkällä viikot mutta älä lannistu!

Mua särkee, särkee, särkee :ashamed: alamahaan, selkään, jalkoihin, alapäähän. Mitä lie hermokipua? ei kuitenkaan supistuksilta tunnu. Haittaa vaan menoa kun olis aikalailla tekemistä ja sit kun ei kärsis yhtään olla pystyssä :ashamed: valivali.
 
HelloShitty
on se Sisun maha alhaalla! :eek: mulla ei oo kyllä noin matalalla eli tuskin on laskeutunu. |O no..perjantaina neuvolaan niin eiköhän ne kerro miten asiat on. :D

mä oon ihan poikki. shoppailu tässä vaiheessa ei hirveesti nappaa enää. :/ ja illalla pitäis vielä raahata ittensä niihin kevätjuhliin. ja torstaina olis seuraavat. onneks loma häämöttä jo. eli lasten kesäloma. :D mies aloitti nyt työharjoittelunsa. ei kuulemma nappaa yhtään. :kieh:

jep..ei muuta. suppareita tai muuta jännää odotellessa.
HS ja J rv 38+5 :heart:
 
Serafine mulle laitettiin esikoisen sektiossa se virtsakatetri vasta kun puudutus oli vieny alaraajat :LOL: Mun pyynnöstä

Mä oon niin notkee ja virkee et tuntuu ku ois menossa joku rv 30 korkeintaan, ja mahakii tuntuu pienemmältä kun on laskeutunut ja paino pudonnu kilon pari:D

kleo ja Saravauva 36+5 :eek:
 
Äitipolilta kotiuduttu. :wave:

Prinsessa oli pikkuinen, ihan kuten aavistelinkin. :) Lääkäri sai ensin vauvan painoarvioksi 2,2kg, elivain sata grammaa enemmän kuin kuukausi sitten.. Mittaili sitten aikansa ja jossain vaiheessa naurahti, että nyt tuli kilon heitto. :whistle: Kerroin, että meidän vauvat on olleet hurjan lyhyitä syntyessään (kuopus 43cm) ja monen mittauksen jälkeen päätyi antamaan kokoarvioksi 2,6kg. Samankokoinen vauva siis olisi tämä "sokerivauva" mitä nämä aikaisemmatkin.

Ei näihin ultralla tehtyihin kokoarvioihin ole siis sokeasti luottamista! ;) Synnytystapa-arvion teki (ensimmäistä kertaa elämässäni) ja hyvin on vauvalla kuulemma tilaa tulla. Edellisessä synnytyksessä murtuneesta häntäluustakin muistin kysyä, että miten vaikuttaa tähän synnytykseen ja tutki sitten senkin. Tuli vähän outo olo itselle, kun lääkäri käytti ilmaisua "jännä, ettei häntäluu ole luutunut". Mitähän siitäkin sitten pitäisi tulkita? Ja ultratessaan lääkäri totesi vauvan olevan vekkulissa asennossa.. Ihan mukava käynti sitten olikin, vaikka etukäteen olin vähän huonosti motivoitunut sinne menemään. :D

Niin, ja uutta ultraa ei varattu kun vauvan kasvu on ollut niin tasaista ja sokeriarvot pääosin hyvät. Jos vauva ei "jostain syystä" (taas lääkärin sanoja) sattuisi syntymään ennen laskettua päivää, niiin sitten pitäisi kuulemma marssia äitipolille, jossa tsekattaisiin käynnistystarve. Mutta jos vanhat merkit pitävät paikkansa vauva kyllä syntyy varmasti kuukauden sisällä! :)

Nyt lähden hakemaan muksuja hoidosta, kuopuksella oli viimeinen hiotopäivä ja eskari taitaa vielä ainakin perjantaina mennä puokkariksi, kun on eskaritodistusten jako silloin tiedossa.

-maranooka & prinsessa 35+6-
 
neuvolassa poikettu.

ei mitään ihmeellistä.
paino +200g/2viikkoa
turvotus -
paineet 116/60
hb 114
sf mitta 35 cm
rt:ssä
sydän äänet +130

eli ei mitään ihmeellistä ensiviikolla jälleen tavis neuvola ja sitten ollaankin jo la viikossa jolloin 40+1 se ä-poli aika. edelleenkään en usko tämän syntyvän ilman käynnistystä.

neuvola tätikin sanoi että ihan selvästi sun kehosi ei tuota jotain hormoonia tarpeeksi synnytyksen käynnistämiseksi kun kerran kaksi jo jouduttu käynnistämään.

tinni ja ryyni 37+6
 
Voih ja huoh..

Täällä edelleen yhdessä läjässä ilman minkään sortin tuntemuksia. Paitsi tuntemus vauvan painosta joka PAINAA. Tässä ihan selvästi huomaa eron mikä on 3,5kg ja 4 kg vauvan kanssa. Voisin lähteä synnyttää tältä istumalta.

Onpas ilosta tekstiä :ashamed: Vauhtis rv 38+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
miks kaikilla muilla yritetään kääntää hyvissä ajoin, mulla kääntö vasta 38+0 |O |O |O |O nyt vituttaa ja rankasti :headwall:
Voisikohan myöhäinen kääntöyritys johtua siitä, että odotat jo kolmatta..? Tämmönen tuli vaan mieleen, kun nimittäin toista odottaessani muistan th:n kertoneen, että uudelleensynnyttäjillä antaa kohtu usein paljon helpommin myöten vauvan kääntymisille vielä loppumetreille asti, niin jospa yrittävät myöhäisellä kääntämisellä varmistaa, ettei enää sitten kääntyisi takaisin, jos / kun kääntöyritys onnistuu.
 
Moro!

Täällä oli kans äippäpolireissu tänään. Ensin n. 30 min käyrällä makoilua ja sit lääkärin juttusille. Vauvelilla kaikki ok, tämän hetken painoarvioksi sai n. 3,2 kg ja kuulemma edelleen menee nätisti samaa keskikäyrää pitkin kuin tähänkin saakka. Itseä vaan alkaa jo hirvittää, et kuinka isoksi se ehtii kasvaa ennen la:ta (kun näyttää siltä ettei tällä kaverilla ole mikään hoppu maailmaan). :| Tän lääkärin mukaan mun kohdalla raskauden annetaan jatkua 40-41 viikolle saakka, jolloin sit tarv. käynnistellään. Aiemmin käynnistelylle ei kuulemma oo tarvetta kun sokerit on pysyneet helposti kurissa ja vauva kasvaa tasaisesti keskikäyrällä.

Että tällaista tänne. Muutoin olo on aika ok, turvotusta ei oo haitaksi asti (ainakaan vielä), mut kipu tuossa häpyluun tms. tietämillä on ihan kamala, kaikki liikkeelle lähteminen, kävely, kyljen kääntö yms on ihan kauheeta.. mut kai ihan normaalia vaan |O

Pirtsi 37+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
mitä te merkkaatte koko ajan??? :eek:
kysyn vaan kun en tajuu mikä idea siinä on. :eek: :ashamed:
Mä heitän oman arvioni...mä luulen et merkataan jotta pino pysyy ylhäällä ja sit toiseksi saa tuosta omasta nikistä napattua viimeisimmät jutut merkinnän kautta tän ketjun esiin.
Mä ihmettelin pitkään kun esim Raffel (olikohan se edes oikein muistettu) kävi laittamassa aina johonkin kohtaan ... ja mä luulin pitkään et on ensin kirjoittanut jotain tosi tiukkaa tekstiä jonka on sit käynyt poistamassa :LOL: :LOL: mutta tais olla vaan tota merkkausta.

Mutta joo, nyt mulla on viikkoja kasassa 39+1 ja neuvolassa tänään käytynä niin sain uuden lähetteen sairaalaan. Turvotus on entisellään ja verenpaineet on hieman laskeneet ja lisäyksenä entiseen niin nyt oli virtsassa protskuja. Katsotaan mihin tämä johtaa.

Tänään kokeilin ekaa kertaa päikkäreitä ja nyt on niin typerän pöllämystynyt olo, etten taida toista kertaa tätä ns virhettä tehdä. En siis ole yhtään päikkäri-tyyppi. Muutoinhan mulla on yöt menneet tosi vähillä unilla kun ei löydy sopivaa asentoa ja vessahätä on päällä koko ajan.

Tuolla MitäsNyt:n puolella joku urpelo harmaa vieras pääsi taas kertomaan kuin raskaudesta ja liitoskivuista ja kaikesta muusta pahoinvointi tms huolimatta liikuntaa pitää harrastaa loppuun asti ja jos et käy tehokkaalla lenkillä niin käytät vaan raskautta tekosyynä. Samaan aikaan mä nauroin ja sit kuitenkin provosoiduin hieman...siis voi vittu, kyllä mä oon nähnyt näitä tekosyyn käyttäjiä enkä niitä jaksa kauaa katsella, mutta on ihan turha leimata kaikkia samanlaisiksi. Kaikkien vointi vaan ei anna periksi reippailulle.
Mä esim nostan A-mamille hattua suuresti hänen kuntoilunsa puolesta...ei ois mun juttu alkuunsakaan.
No se siitä, en viitsi nyt enempää avautua kuin tyhmänä mä pidän moista ihmistä joka tulee tommoista sontaa heittelee.

Oli hauska kuulla neuvolassa kuinka sirokokoisena odottajana mua pidetään...itsestään kun ei oikein tunnu siltä :LOL: Esikoinen tokaisi että mä näytän paksuine nilkkoineni kuin sirkuksen elefantilta jolla on ollut kahleet jaloissa :LOL: :LOL:

Jeps1
 

Yhteistyössä