~~~KESÄMASUT 2009 huhtikuussa~~~

Taa
Moi taas!

Ei mitään muistikuvaa, että kerroinko jo keskiviikkoset neuvolakuulumiset. Sf-mitta 34 :eek: Eli edelleen liikaa. Mutta eikös se oma pituuskin voi tuohon vaikuttaa? Kun ei tällasessa 161 senttisessä oo paljoa tilaa sisällepäin kasvaa...
Muuten kaikki oli ihan hyvin. Turvotukseen tuli yksi plussa, verenpaineet hyvät, vauvan sykkeet 155, rt. Meinas olla työn alla nuo sykkeitten saaminen, kun sykerö karkaili dopplerin alta koko ajan. Neuvolatätikin ihan nauroi, kun maha heilui puolelta toiselle. :D

Ihanaa, että löytyy muitakin yhtä vaivasia kuin minä. Selkähän mulla on vihotellu jo kauan ja iskiaskin on äitynyt pahaksi. Kaiken huippuna mulla on nyt viikon verran ollut tuolta alhaalta luut kipeenä. Siis mitkä ne nyt sit siinä värkin sivuilla on? Tuntuu inhottavalta istua millään vähänkään kovemmalla alustalla.

Joku odotteli kelan päätöksiä. Mulla alkaa äitiysloma maanantaina eikä oo päätöksiä näkyny. Hakemuksen vein jo joskus 24 viikolla ja töistä lupas palkanlaskija lähettää tulotiedot suoraan kelaan. Säikähdin jo, että ne on sen unohtanu tai jotain, mutta sitten menin netistä kattomaan niin päätös on eilen tehty ja postitettu. Eiköhän se siis maanantaina luukusta tipahda.
Toi hakemusten tekeminen ja käsittelyn seuraaminen kelan nettisivuilta oli mulle vallan uusi tuttavuus. Kohta ei tarvi ikinä pyllyään koneelta nostaa, kun netin kautta voi hoidella kaikki asiat. Kun ne vielä kehittäis läppäreistä sellasen mallin, joka keittää kahvit ja tiskaa tiskit :D

Olikos se muuten 34 vai 36 viikon jälkeen kun ei enää estellä, jos lähtee syntymään?

Taa ja sykerö 34+2
 
Täällä on ihana ilma, aurinko paistaa ja on lämmintä :)

Tänään on viimeinen päivä töitä, jihuu!!!!

Minullekkaan ei ole vielä tullut mitään päätöstä äippäpäivärahoista, tosin jätin hakemuksen aika viime tinkaan, mutta eipä sillä nyt ole mitään kiirettä, koska työnantaja maksaa mulle kuitenkin palkkaa kolmelta ensimmäiseltä äippälomakuukaudelta.

Eilen soitin neuvolaan, sain lähetteen verikokeisiin tämän raskaushepatoosi epäilyn takia. Saas nähdä mitkä on tulokset, toivottavasti ainakin saisin lääkettä tähän pirulliseen kutinaan.

Olkaa onnellisia te jotka saatte tietää vauvan painoarvion ja käydä muutenkin useasti ultrissa. Täällä touhu on ihan peestä. Viimeksi kävin lääkärillä rv 26 ja silloin lääkäri ultrasi, mutta ei sanonut mitään painosta. Muuta lääkäri käyntiä ei enää ole, ellei tule jotain "ongelmia". Eli muita ultriakaan ei tehdä, ellei itse halua mennä yksityiselle, mehän käytiin jo nt-ultrassa ja rakenne ultrassa yksityisellä, joten ei ajateltu enää mennä. Eli minulla ei ole mitään hajua minkä kokoinen vauva on tällä hetkellä tai mikä on ylipäänsä vauvan syntymäpainoarvio. Kyllä olis kiva tietää meneekö sitä synnyttämään yli nelikiloista vai jotain sirompaa. Mutta meillä tämä pikkuinen on väärinpäin masussa, joten jos ei käänny pian, niin pääsen sitten ä-polille, jossa ultrataan ja katsotaan muutenkin vauvan tilannetta ja mahdollisesti päätöstä synnytystavasta. Niin ja sitten jos vielä raskaushepatoosi epäily käy toteen niin sitten ainakin seuraavat useasti vauvaa ja ultraavat. Joten tässä nyt vähän jännäillään miten käy.

Halinalle ja pikkukakkonen, tänään poksahtaa 33+0 :heart:
 
Yeah,
äitiyspakkaus tuli tänään vaan en vielä ole kerennyt aukaisemaan,, ehkä illalla. Nyt menen ulos istumaan tuonne KESÄSÄÄHÄN =)

Eilen neuvolassa todettiin että nestori on nyt sitten pyörähtänyt pää alaspäin,,, pysyiskin nyt hamaan loppuun,
sf mitta 28cm,
painonmuutos taas kerran reilut 800g,,, mulla ei ikinä aiemmin ole noussut näin valtavasti viikossa JATKUVASTI,
ehkä se sokerirasitus on sittenki ihan ok,,,,,, sain sen vasta 11.5, mut taidanpa tosiaan alk noudattaa diettiä jo itekseni, siitähän ei mitään haittaa ole :whistle:

Voisko joku ystävällinen vielä linkittää dieettiohjeet, kiitos =)

Ja yksityisviestiä lähti Möhikselle kestoista,,, jonka kans muistaaksein niistä diilailtiin..

Piltsu+Nestori 32+0 !!!!! JEEEEEEEEEEE
 
Alkuperäinen kirjoittaja Halinalle81:
Olkaa onnellisia te jotka saatte tietää vauvan painoarvion ja käydä muutenkin useasti ultrissa. Täällä touhu on ihan peestä. Viimeksi kävin lääkärillä rv 26 ja silloin lääkäri ultrasi, mutta ei sanonut mitään painosta. Muuta lääkäri käyntiä ei enää ole, ellei tule jotain "ongelmia".
Onhan se kiva käydä tietysti ultrissa, mutta en voi sanoa että olisin niin onnellinen siitä että on jokin asia mitä seurataan, koska silloihan ei ole kyseessä ihan normaali raskaus... Eli minä ainakin olisin onnellisempi jos kaikki olisi kunnossa eikä olisi ongelmia. Vaikka meillä ehkä kaikki ihan kunnossa onkin ja vauva ehkä tulee syntymään normaalisti, mutta aina on se EHKÄ ja MUTTA JOS vaihtoehdot ja ne on aina kuitenkin tuolla korvien välissä....

 
Mä en kyllä myöskään ole yhtään iloinen siitä, että mua on ultrattu tän raskauden aikana tosi monta kertaa. Onnellinen olen ollut vain siitä, että joka kerralla vauvalla kaikki on ollu hyvin. Mulle itse ultratilanteet ovat jotain sanoinkuvaamattoman tuskaista, siis henkisesti. Ultraanhan mennään pääasiassa siitä syystä, että kartoitetaan sikiöllä mahdolliset poikkeavuudet tms. Itse menin viime heinäkuussa ensimmäiseen ultraani sillä mielellä, että "jee, kivaa päästä katsomaan vauvaa", ja sitte putosinkin korkealta ja kovaa! Pienellä tytöllämme todettiin erittäin vakavia poikkeavuuksia ja lopulta todettiin, ettei tytöllä ole elinmahdollisuuksia masun ulkopuolella.
Antaisinkin mitä tahansa, jos tässä raskaudessa ei olisi ollut mitään ongelmia, joiden takia olisi tarvinnut ultrissa jne. käydä. Mutta tällaista tämä elämä on...

Nyt muuten tajusin, että olen ollut muutaman päivän päästä vuoden raskaana kahden viikon paussia lukuun ottamatta :eek: Ei ihme, että kroppa on "vähän väsynyt". :LOL:

MM ja Pepe edelleen 34+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Taa:
Moi taas!

Ei mitään muistikuvaa, että kerroinko jo keskiviikkoset neuvolakuulumiset. Sf-mitta 34 :eek: Eli edelleen liikaa. Mutta eikös se oma pituuskin voi tuohon vaikuttaa? Kun ei tällasessa 161 senttisessä oo paljoa tilaa sisällepäin kasvaa...
Taa mä olen 160 cm pitkä ja sf mitta viimeks maanantaina mitattuna ( rv 33+0 ) oli kans tuon 34 cm =) Sanoiko terkka sulle et se on liikaa?
Mä teen aina oman käyrän tuosta sf-mitasta, en mahdu siihen standardi taulukkoon, en sitten millään :snotty: Kylhän se munki terkka sitä "kauhisteli" ja veti mittanauhaa tiukemmaksi ja tiukemmaksi ja silti sai ton 34 cm :D mut ei se siitä sen enempää sit sanonu. Naistenklinikalle pyysin laittamaan jo lähetteen kokoarviointiin, toivottavasti sieltä kutsu kävisi mahd. pian =)

Mulla on kipujen suhteen ollu tänään hyvä päivä, ainoastaan närästää ja häpyluuhun sattuu jos liikaa kumartelee. Uskon selviäväni töissä viikonlopun.

Mun äitiysloma alkaa oikeasti vasta 2.5, mut koska se osuu viikonlopulle niin tää on mun vika viikonloppu töitä =)

Niin ja mä haluaisin hirveesti touhuta kaikkea, kohta mulla tuleekin jo kiirus laitella vauvan jutut valmiiks. mut luotan edelleen siihen ettei lähtö tule vielä moneen viikkoon!

risteilylle uskaltaisin minäkin vielä ennen rv 37+0, tietty oman voinnin mukaan.

Ja jos on komennettu vuodelepoon niin seksin jättäisin pois =) tosin, multa se on muutenkin ollu viime aikoina pois :ashamed: alapään kipuilujen takia ei hirveästi ole kyllä tehnyt mieli.

Hirmuisen lämmintä ilmaa luvataan viikonlopuksi ja vapuksi :eek: mulle iski jo heti ongelma että ei ole vaatteita mitä pitää :whistle: talvikengät on ainoot jotka tällä hetkellä mahtuu jalkaan :snotty: ja miehen t-paitoja olen pitänyt... kai olis hyvä jotain käydä hankkimassa itselle vielä loppuodotukseen....

ls ja 33+4
 
Kylläpä rupes kaupassa supistelemaan kamalast!!!!! Supistus, joka kesti 30min, sitten minuutin tauko ja taas puolen minuutin supistus.. Tätä kesti 15min ajan koko kauppareissun ja aina supistuksen tullen piti pysähtyä johonkin nojaamaan, kyllä ihmiset tuijotti että tuohonko tuo synnyttää.. :LOL: Voe hele.. pittää varmaan maata joka toinen päivä, kun kolmannessa kerroksessa kämppä ja ei hissiä niin kamalaa rasitusta tuo kipuaminen :/

Huomenna grillaamaan appivanhemmille :D Nam, kyllä kiitos..

Mulla on ruennu olemaan suppareitten yhteydessä huonovointisuutta ja kuumia aaltoja.. Outoa.. Siellä kaupassakin tuntui et ihan just menetän tajunnan ja ulisin ukolle että lähetää äkkiä pois ja käsikynkkää piti mennä.. Ee kait se synnytys nyt VIELÄ ala..? :|

Nukkuminen hmm.. puoliltaöin maate, samantien simahdan, sitten kahelta, neljältä, seiskalta ja ysiltä pissalle :LOL: ja sittenpä rupeen kattoo sängyssä sitä vauva tulossa-ohjelmaa ja sen jälkeen vähitellen nousen ylös.. Mutta on se kamalaa tuskaa yöllä liikkuminen ja kääntyminen!!!! |O Yksikin yö jalat ei toiminut ja lysähdin kontalleni kun laskeuduin sängystä.. Kiva!!!

kleo ja tilliäinen 32+1
 
Plääh,taas täällä menneet yöt levottomiksi...lonkat alkaneet huutamaan hallelujaa,ei kärsi kauaa nukkua samalla kyljellä,kun herää jo vihlontaan...sit päivällä oon kuin nukkuvan rukous...



Taa:ko se kyseli niistä alapää kivuista?!ne on niitä aah!niin ihania liitoskipuja....mulla alkoi ne tässä raskaudessa jo RV13,iltasin niin pahoja ,et saan pitää seinistä kiinni et pääsen ees käveleen.

MammaM80 :nyt mä olen ihan sika kateellinen (näätkö,mä olen vihreänä täällä)...Siis sääkö asut Turussa tai siellä päin? Mä oon varmaan suomen kovin Turku-fani...Tänä aamuna viimeksi ukon kans puhuttiin ,et se aikoo lähtä juhannuksena lappiin kalaan kavereiden kans(juu,mulla LA10.6,luulee lähtevänsä siis :LOL: )niin mä ilmoitin ,et varaan sit ens vuoden kesälle pitkän viikonlopun ilman lapsia Turussa itselleni :kieh: Etää terveisiä vaan sinne varmaankin jo aikas keväiseen Turkuun...

Ajattelin alottaa huomenna grillikauden.Onhan täällä lunta vielä vaikka kuinka(etenki mejän pihalla),mut sen verran jos tuota terassia näkys ,et vois muutaman makkaran ja herkkusienen paistaa grillissä :p

Hei viisaammat,miten on raskaana ollessa kylmäsavustetun hirven lihan syönti,sallittu vai kielletty?tai sama kait se sille on,syön kuitenkin,mut mielenkiinnosta...suolaahan siinnä on vaikka kuinka paljon mut...

Soittelin tänään rästissä olevat puhelut,verotoimistoon soitin siitä äippärahasta ja kyselin siitä et jos sen verotuksen muuttas sosiallietuuksia varten...mut täytyy käydä verotoimistolla juttelemassa ihan selkokielellä sen naisen kans,sit kyselin samalla siitä kun pitää ilmottaa asuntolainan korko,kun on korot käyty laskemassa alkuvuonna...PAM:iin ilmotin et jään älomalle ja hammaslääkärinki muistin perua...reipas minä... :LOL: sit kun olis saanut pestyä kaikki pyykit korista(kiitos mahdollisuuden kuivata ulkona) niin rupesin peseen äippäpaketin vaatteita vaikka en aikonut pestä niitä lainkaan...jospa tää tästä heräis se mun pesäntekovietti,vihdoinkin...

Mut nyt katseleen isännän aikaan saannoksia...

Terkuin:ryhis ja seppo 33+2
 
Huh hellettä..

Kaks tuntia maálailin terassia, ja sen kyllä tuntee nyt selässä...
Ryhis: Juuh täällä on todella keväistä, itseasias olin äskö 2 tuntia toppi päällä terassilla maalailemassa, ja kuuma oli. Itse en näe Turkua mitenkään erikoisena paikkana..aina siel asunu, vasta 2 vuotta asuttu vähän kauempana Turusta(20km).
Mutta onhan Turku kiva kaupunki..kesällä varsinkin, jokiranta, Ruissalo, Naantali ym...

Nyh mä alanki leipoon banaanitoffeemuffinsej kinuskikuorrutteel...saakelin herkkupeppu kun olen :p

:wave:
 
Ny sitten laivamatka varattu...ensi viikolla. Pitäkää peukkuja ettei vauva synny siellä =) Vähän arveluttaa mutta kaippa se tässä menee, täytyy olla varovainen siellä (ja toisaalta noista isoita on jo paljon apua ja keskenään voivat siellä olla kun puhelin on mukana)

kekkeri
 
Onnea myös multa äippälomalle siirtyneille! :) Vähän kyllä käy kateeks, pakko myöntää! Itellä virallinen loma alkaa ens/myyny ison osan huonekaluista jo ja kolkkoo on..Sit ku selkäkään ei oikee antais istuu niin mitäs muutakaan sitä tekis kun menis toimistolle istuu ja tekee töitä! :D Harmittaa vaan ku vauvallekaan ei oo mitään laitettu viel valmiiks ja kissalla on nyt alkanu karvanlähtöaika niin ei voi oikee kuvitellakaan pesevänsä vaatteita tai mitää..

Ke oli siis mullakin se neuvola ja siellä oli kaikki hyvin ja sf-mitta muistaakseni 33 cm. Mulla on niin rento neuvola-täti joka ajattelee aika hyvin maalaisjärjellä et se ei oo kertaaka ollu huolissaan muusta ku siitä ku paikat oli sillo auki mita ne ei sit kai kuitenkaan ollu niin pahasti. Anto nyt jopa käskyn et voisin alottaa vesijuoksunki uudelleen, mut kausikortti on menny vanhaks tai menee toukokuun alussa niin en taida enää alottaa..
Pissas oli myös proteiinit ++ ja oon antanu jo 3 näytettä ja mitään ei oo löytyny, mut joudun ens viikolla käydä antaa viel yhden näytteen..Ainoo vaan et sellainen täysin puhdas näyte on aika mahdoton antaa ku en mä pysty työntää sitä purkkii sinne keskeyttämästä virtsaamista ku maha on tiellä en kyl muutenkaan.
Sit selvis myös et alapään kipuilun syy on selvinny ja ihanasti se on se että alapää on täynnä suonikohjuja! :'( :'( Siis ihan kamalan näköinen ja kipeä!

Sit jouduin eile myös lähtee illalla päivystykseen ku ristiselkä oikealta oli niin kipeä etten pystyny kunnolla hengittää eikä parasetamol auttanu. Onneks oli hyvä lääkäri siel joka selitti kaikki asiat tosi tarkkaan ja kertoi kaikkea muutakin yleistä loppuraskaudesta. Ei oo kyl tk-päivystykses ikinä ollu niin hyvää lekuria! Ja sain siis Panacod-reseptin selkää varten loppuajaks ja sieltä yhen pillerin mukaan viime yöks et tosi kiva olo ku vihdoin joku kuunteli ku oon vasta 3 kk valittanu kaikille eikä kukaan ota tosissaan et sattuu helvetisti eikä parasetamoli auta.

Muuten yöt siis menny ihan ok, ihan unessa raahaudun vessaan ja nukahdan heti ku tuun takas sänkyyn. Ainoa miinus on että herään joka aamu ennen 8:aa ja nukahdan vasta puolenyön tietämillä. Ja viime yönä en sen sairaalareissun takia nukkunu niinkään kauaa ja olo on nyt aika heikko et peruutin menoni synttäreille joille oli tarkoitus mennä ku en oo saanu levättyä. Parin tunnin päästä nappaan kissan mukaan ja mennään yöks hoitaa äitin entisen naapurin lapsia että vanhemmat pääsevät seksimessuille. :)

Aika omaa napaa tähän nyt tuli mut en oo pariin viikkoon oikee ehtiny lukee teidän juttuja , mut näistä parista sivusta mitä nyt tänää luin niin MammaM80 noi muffinssit kuulostaa ihanilta! Saiskos ohjetta? :p

Ja kyllä mä ainakin uskaltaisin lähteä laivalle vaikka mulla noita suppareita onkin ollut, kyllä niitä lääkäreitä ja hoitajia joka puolella liikkuu ja on töissä etten usko mitään vaaraa olevan. Eli oman jaksamisen mukaan! :)

Cranyo ja Tuutikki 34+1

PS. Avattiin eilen terassikausi kaveripariskunnan ja niiden 2kk vauvan kanssa! :D Mä sain jopa syöttää sen pullolla mut siltikään ei omat rinnat alkanu vuotaa..Ja tunnustan jopa juoneeni yhden tuopin vaikka häin kyllä lihiksen jota söin siinä samalla sitten. Seittemän aikaan ne tuli häätää meitä pois sitten ku alaikäiset ei kuulemma sais olla siellä kuuden jälkeen! :O VAikki kiltisti vaunuissa koko ajan nukkuikin eikä vanhemmatkaan ottaneet kun kahdet tuopit..
 
Mä avasin tuon äitiyspakkauksen, ja jotenkin alkoi tuntua siltä etten oikeestaan sitä tarvitsiskaan,, ei silmää juuri miellyttäneet mitkään-- yövaatteiksi lähinnä ajattelinkin mutta,,,
Mistähän löytäisin ostajan tuolle koko pakkaukselle,, onko kenelläkään ideaa mihin ilmo kannattaa laittaa?? Ja mihin hintaan?

Piltsu 32+0
 
Mm83: Mulle neuvolatäti sano että leipä joillain nostaa verensokerit tosi nopeesti ja korkeelle.Mulla näin on jostain syystä just aamuisin.Niinpä syön aamuisin puuroa ja mehukeittoa tai viilin ja leivän.Lisäksi ruisleivän hiilihydraattimäärissä on huimia eroja,kannattaa katsoa!
Sf-mitasta: Mun pituus on todella se huimat 150cm ja sf-mitta vkolla 30+6 oli 30.

Serafine ja Ella 31+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilttiä4:
Mä avasin tuon äitiyspakkauksen, ja jotenkin alkoi tuntua siltä etten oikeestaan sitä tarvitsiskaan,, ei silmää juuri miellyttäneet mitkään-- yövaatteiksi lähinnä ajattelinkin mutta,,,
Mistähän löytäisin ostajan tuolle koko pakkaukselle,, onko kenelläkään ideaa mihin ilmo kannattaa laittaa?? Ja mihin hintaan?

Piltsu 32+0
Laita huutonettiin! Varmasti menee kaupaksi ja hyvällä hinnalla! Mä sain myytyä pelkät äippäpakkauksen vaatteet 80e hintaan :eek: Kun ei ne silmää miellyttäny..
 
HelloShitty
mieshän meni aamulla fiilaa autoa ikä näy vieläkään! |O no joo..pakko se on tänään tehä kun auto menee vaihtoon huomenna. kivaa varmaan sillä kun se ei muuten oo mikään auton rassaaja (inhoo sitä hommaa) ja nyt jo fiilannu yli 10h. :whistle: onnellinen mies kun tulee kotiin. :D
 
Täälläkin alkoi tänään äitiysloma,unohdin tyystin,mut kun luin Bv:n hehkutuksen,niin muistin omankin.

Tästä tulee kaiketi pitkä juttu tällä kertaa:

Tänään oli mummon hautajaiset. En kyennyt lukemaan itse keksimääni muistokirjoitusta loppuun, itketti niin kovasti...mies onnex lupautui etukäteen lukemaan jollen itse kykenisi. Ja jollei hän ois sitä tehnyt,ois jäänyt lukematta.Musta tuntui kertakaikkiaan sille et tukehtuisin itkuun ja ikävään.

Sf-mitta:mul on mennyt joka raskaudessa raskausviikkojen mukaan, eli rv 20: 20cm,
rv 24: 24cm, rv 30 : 30cm, rv 34: 34cm ja on siis aina käyrän yläpuolella,mut vauvat on olleet 2560g-3360g, eli ei isoja. Mul on ollut aina runsaasti lapsivettä ja sillä on selitetty korkeaa sf-mittaa. Ja kun mä oon vain 154cm,on olo viimeisillä viikoilla suht täysi :D

Ja asumisesta:meillä on 280 neliötä maalla ja tykkään ihan älyttömästi,ylhäällä 3 huonetta,alhaalla takkahuone, 2mh, keittiö ja olkkari,sauna ja kylppäri.

Tänään siirsin hoitopöydän takkahuoneeseen, täytin taskuvaipat valmiiksi ja kohta laitan silitetyt vaatteet valmiiksi odottamaan tulokasta. Sairaalakassinkin aion pakata jo tänä viikonloppuna.

Oon käynyt kaikki meidät 17 vuoden kuitit ja paperit läpi ja heittänyt kaiken, mitä ei varmuudella tarvita pois ja tilaa on vapautunut älyttömästi laatikoista ja kansioista.

Keittiön kaapitkin tuntuu jopa tyhjille,kun teetettiin yksi iso kaappi lisää ja kaikki turha on heitetty pois sieltäkin.

Ja mä niin odotan, et saan heittää huomenna pojan huoneesta sohvan huitsin nevadaan ja olkkarista vanhan telkun ja tason kanssa.
Me ostettiin taulu-tv viikko vai vähän toista sit ja mies ehtii vihdoin huomenna sen asentamaan seinälle.
Ainut paikka,jossa telkku on turvassa meidän 1v8kk ikäiseltä tytöltä,joka muistuttaa erehdyttävästi kuulantyöntäjää, niin voimaltaan kuin ulkoiselta olemukseltaan :D

2 krt ollaan saatu iso ja painava telkku kiinni juuri ennenkuin ois tyttö saanut työnnetyksi sen lattialle :whistle:

Vauveli liikkuu nyt niin voimalla, et jos istuu hetkenkään huonommalla ryhdillä,potkuja satelee ja heti jos joku perheenjäsenistä laskee käden vatsalle, Mimmi alkaa liikkumaan heti aktiivisesti

Nyt maha jo näkyy selkeästi, mut yhä mä nukun vatsallani.
Kyljelleen käyn nukkuun,mut herään monta kertaa siihen,kun nukun vatsallani.

Selällään en pysty olemaan enää kuin muutaman minuutin.

Eilen mietin,et jos tää vauva syntyis, kuten esikoinen (rv36+2),niin siihen ois enää vajaa 1,5 viikkoa :eek: Mä en ehtis synnyttää vielä silloin, kohta kun koti on kaikin puolin puunattu pääsis mökille sisätiloja siivoomaan.

Ainakin ekan viikon aion sit vaan tutustua oman perheen kesken tulokkaaseen ja tehdä kotona vain pakolliset kotihommat.

Mites muut?Aiotteko kutsua sukulaisia ja ystäviä jo ensi päivinä kotiin?

A-Mam ja Mimmi rv 34+4 :heart:
 
A-mam : pakko oli kommentoida tuota sun vimppaa kysymystä heti kun huomasin sen...Mun sisko on niiiiin lapsirakas,et sen tiedän,et se tulee heti eka päivänä meille,samoin mun äiti,vähintäänkin soittaa..Anoppia en toivo ,et tulis,koska on kova määräilemään...mut uskon et se raahautuu kans,koska asuu 150m päässä...Muut sisarukset ja kaverit varmaan pitää hajurakoa jonku päivän...mä olen kyl sellanen,et tuun hulluksi jos meillä ei tuu kukaan käymään...vähintään soitan aina jollekkin joka päivä,et tuu kaffille...Sen olen sanonut monelle,et kun tulevat katsomaan vauvaa,niin toisivat ees tikkarin sit isolle siskollekkin,ja olen ajatellut jemmata jotain kaappiin siskolle,et jos meinaa tulla paha mieli/mustasukkasuutta et vauvaa vaan vieraat muistaa,häntä ei huomata,ni voin sieltä sit napata jotain pientä...En tiedä miten te muut olette ajatelleet tehdä?Mä olen niin pöljä ,et mun mielestä pitää olla tasapuolinen...

MammaM80 ;hih,ja sekin on jännä,et mä en haluais asua Turussa,mut mä haluaisin olla siellä joskus kuukauden-kaks,et kerkeisin nähdä kaiken mitä haluan,ja lampsia kyllästymiseen asti katuja ees taas...Se on ihan mieletöntä,miten voi liki keskeltä kaupunkia löytää alueen,jossa on kuin herrankukkarossa,hiljaisuutta,upeita vanhoja taloja...Höh,juu,en kerro enempää,mä tuun muuten hulluksi kun en pääse sinne... :x Mut eihän sitä huomaakkaan oman kotipaikan kauneutta,ennen kuin sieltä on pois,kaikki muutoin liian liki...

Näillä mietteillä nyt kirjan lukuun...Ryhis ja Seppo33+2
 
Täällä Lähti Käyntiin jo viikko 32 apua :) On tääkin viikko sitten takana.Äippäpolilla tuli käytyä ja noi Sappikivet vaivaa ,Ylävatsavaivat vaivaa ja pakko ottaa Panadolia ei auta ei muuten...Aikas matalapaine asian takia .,Onneksi suppareita ei kovin .Mutta tänään oli se sokerinrasitus ei kovin huono olo tullut sen jälkeen ,jano on kamala ja tietää että yön ravaa veskissä.Olo kuin joulua odottaisi mun lapsuudenystävä tulee huomenna meille ,Meillä about 400km välimatkaa joten tapaamiset on harvoin.Mutta aina vaan se jaksaa kannustaa ja tukea puhelimessa,On mulle kuin oma sisko...
-Äitiys ja onni ja Plussa tasan 32

 
Heipsan!

Jospa sais aikasex muutaman rivin...

Olikohan se Lammiska kun kyseli että onko neuvolan puolesta lääkäriä jos on synnytystapa-arvio tulossa? Meillä täällä ei ainakaan ole, keskiv. neuvolassa just puhuttiin siitä että koska menen synnytystapa-arvioon niin neuvolankin viimeinen lääkärikäynti kuittaantuu sillä...

Sf-mitoista olette puhelleet... Omalla kohdalla mitta on mennyt keskikäyrän yläpuolella, paitsi edelliskerralla laskenut keskikäyrälle ja nyt vähän sen alle... Terkka sanoi että tässä vaiheessa on ihan normaalia jos käyrä laskee... johtuen kuulemma esim. siitä missä asennossa vauva on... jos vauva on perätilassa niin vauva ei pääse laskeutumaan ja silloin mitta on suurempi... Tosin terkka myös totesi kokeillessaan vauvan asentoa että ei tule tästäkään vauvasta varmaan kovin suurta... Esikoinenkin kun oli alle kolme kilonen... Sillon kyllä mitta kulki koko ajan käyrän yläp. Mutta vauvakin oli perätilassa monta vkoa...
Tämä kaveri ei ainakaan ole vielä vakiinnuttanut asentoaan, koska tuntuu viikoittain vaihtavan suuntaa... kax vkoa sitten neuvolassa oli rt, viikko sitten lääkärissä pt ja nyt vkolla taas rt... voi kun jo jäis rt:n... nytkin tuntuneet liikkeet enempi alhaalla että taitaa olla pt...
Viikko sitten kun kävin siel yksit. lääkäril niin hiivahan se oli joka sitä kutinaa aiheutti... no se on nyt lääkitty ja kutinat loppuneet... onneksi... Lääkäri ei muuta sillon ultralla kattonu kun vauvan asennon ja käsikopelolla koitti et paikat oli kiinni ja kaulaa 3cm... Eipä täs oo kyll supistelujakaan ollu, ainoastaan joskus harkkasuppareita... Siihen tosin vaikuttaa varmasti se että oon ollu hoitovapaalla eikä oo tarvinnu raataa töissä... Ja itse asiassa äippälomakin alkaa huomenissa... tai siis tän. kun kello on jo yli puolen yön...

A-mam ei olla aikeissa kutsua ketään ensi päivinä vauvaa kotiin katsomaan, ihanaa olisi saada tutustua tulokkaaseen ensin itse rauhassa... tosin ei aiota ketään kieltääkään jos haluaa tulla... Esikoinen kun syntyi niin tosi monet kävi sairaalassa katsomassa ja kotiin tulijoita alko ilmestyä vasta parin vkon kuluttua... mikä oli ihan ok...

Ryhis oon samaa mieltä tosta tasapuolisuudesta... Mustasukkaisuutta on varmasti tarpeeksi muutenkin ja sitten kun vauva saa lahjoja niin sekös lisää sitä... Ihmiset ei kyllä varmaan hoksaa itekseen että pitäs tuoda jotain pientä myös esikoiselle ja en tiedä kehtaako sanoakaan... Taidan turvautua samaan kikkan et varaan esikoiselle jotain kaappiin...

Nalle-emo ja pikkunalle se taitaa sitten olla jo rv34+4
 
pilttiä4 saitko viime vai tämän vuoden pakkauksen,kun näin myöhään sen sait? =)
Tässä on se dieetti
http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;11404;10024;10156;10165;10170;10187

Pitäisi ittensäkin nyt ryhdistäytyä,kun on tullut taas syötyä mitä sattuu,painoa ei tosin kauheasti ole tullut.
Mähän en joudu nyt mittailemaankaan sokereita kuin silloin tällöin,kun munsokruarvot on olleet hyvät syömisistä huolimatta.

Onnittelut myös muille äippäloman aloittajille :flower:

A-mam näkisitpä tuon meidän 2,5v,hän on melko pitkä ja painavahko ikäisiinsä verrattuna,mun mielestä ne muut näyttää ihan rääpäleiltä kun toi joskus samanikäisten kanssa leikkii :snotty:
Niin ja vieraita kutsun voimien mukaan,sitten kun kotiudutaan sairaalasta.

Te supistelijat voisitte alkaa lähettää mulle niitä suppareita,kun mä haluaisin että mun paikat alkaisi "kypsentymään" synnytystä varten ja alkaisi sitten itsekseen käyntiin.
2 viikkoahan vielä ja Paprica on täysikäinen syntymään :heart:

Tänään lähdetään hesaan käymään mummolassa ja setäni luona,joten palaillaan astialle viimeistään huomenna :wave:

BV ja P 34+6
 
Neuvoja kaipailen

Jos ei ollu se likeltä piti kolaritilanne tarpeeks niin eilen sattui sitten lisää. Meidän alle 3v poika karkas autotielle ja ei siinä muuta vaihtoehtoa ollu kun yrittää juosta perään.

Ja nyt siihen neuvonantoon. Tuon jälkeen kävely on ollut todella tuskaista ja kipuun ei ole tähän aamuun mennessä särkylääkkeet auttaneet. Ei edes VAHVAT sellaiset.
Kipu tuntuu tuolla alavatsan alueella ja siis tuntuu siltä että sieltä olisi jotain revennyt.

Yö oli ihan tuskaa ja kauhulla ajattelen että jos tää kipu ei mee ohi ennen synnytystä niin siitä tulee sellanen tuskanäytelmä ettei mitään rajaa.Eilen harjoitussupparitkin sattui ihan sutena tuolle alueelle.

Mietin että pitäiskö sitä lähteä käymään päivystyksessä kysymässä voiko tähän saada mitään helpotusta tai mikä siellä on mahdollisesti revennyt. Nauraakohan ne mut pihalle

Että tällästä täällä mietitään aamutuimaan :/ Vauhtis rv 34+3
 

Yhteistyössä