**Kesämasut 2009**

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Kleopatra84:
Mä haluisin luovuttaa tään imetyksen kans :'(
ootko lukenu imetystukilistalta apua sun ongelmiin? :hug:
Kiitos.. En oo mutta tänään sain aiemmin linkin tutulta sinne =) Suurimmat onkelmat on että Sara näykkii, ottaa muutamat "hörpyt" ja alkaa huutaa mahavaivoja, sitten se imuote on väärä, suu ihan pienenä imee niin varmaan saa ilmaa samalla ja se ois osasyy ilmavaivoihin ja vatsanväänteisiin.. :/

Itku meinaa päästä sen taistelun kanssa kun ei suostu imemään, pelkään et sitte se on nälässä.. Öisin imee nätisti lyhyen ajan ja sitte nukahtaa tisiille että ne yöt saa rauhassa olla.. Silloin imetän makuultaan, päivisin istualtaan..

kleo ja Sara 1vko 2pvää
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kleopatra84:
Mä haluisin luovuttaa tään imetyksen kans :'(
Samma hääär!!! :headwall: :'( Tiedän ton tunteen.. Ku pikkusella niin kova nälkä että näköä haittaa. Ja sitte se syöminen on yhtä tappelua tissi vastaan vauva. Vauva ei avaa suutaan kunnolla, mutristaa vaan huuliaan ja "suukottelee" tissiä niin että maiskutus käy. Aina joutuu odottamaan että pikkunen hermostuu niin paljon että rääkyy kitarisat heiluen ni saa ujutettua tissin äkkiä suuhun. Ja silti imuote on väärä :| Tänään raukka räjähti itkemään niin ettei ikinä oo huutanu yhtä sydäntäsärkevästi! Suu niin auki ku ikinä voi olla, volume jotain ihan uskomatonta ja kyyneleet valu silmistä!!!

Mä oon aina luullu että kyyneleet tulee vasta isommalla lapsella?

Raffel ja Papsi 3vko 2pv
 
hoohh.. ei toi neiti ikinä nukahda.. ärisee ensin tissille, hetken syö, hörvähtää ja taas hetken päästä alkaa ärinä! sänkyyn kun laittaa, ni meteli nousee.. no, eiköhän se tästä..

mitenkäs teillä tuo tuttipolitiikka? onko huvitutti käytössä?? meille kun sanottiin sairaalassa, että missään nimessä ei saa tuttia antaa, että tissille vaan.. neiti oli jatkuvasti tissillä muttei imenyt vaan piti ihan selvästi huvikäytössä, joten tutti on kyllä meillä kovasti käytössä. neuvolassa suositeltiin myös, vähentää ilmavaivojakin kuulemma, kun vauva olisi muuten useammin tissillä eikä masu saisi hetkeäkään huilata.. tiiä sitten, huutoa on edelleen..
 
Pulauttelusta: meillä poitsu pulauttaa rintamaidot liki joka kerta, mutta sitten korviketta ei pulauta juuri koskaan. Onko kellään muulla tuota pulauttelu-ongelmaa ?

Korviketta meillä on poitsu saanut siksi, kun luulin et mun rintamaidossa on jotain vikaa joka aiheuttaa tuon pulauttelun ja toiseksi ei tunnu rintamaito pitävän nälkää pois kahta tuntia pidempään joten yöllä saadaan kaikki nukkua hieman pidempään se eka jakso kun otetaan korviketta hieman alle. Yösyötöllä olen sitten antanut rintamaitoa kun en jaksa lähteä lämmittämään korviketta :/
Rintamaidon kanssa on aivan yksi ja sama, että röyhtäytänkö vai en...se maito vaan tulee ulos. Paino oli ekassa punnituksessa noussut todella hyvin, joten jää sinne masuun ilmeisesti jotain, mutta ei tämä pulauttelu silti ole kivaa.
 
Oh yeah, eilen oltiin kaupungissa, ja olikin melkosta sähläystä koko reissu:
*yksi väänsi prismassa kunnon kainalopaskat siihen malliin, et jouduin pesemään koko lapsen kiireestä kantapäähän hesen vessassa ja vaihtamaan puhdasta vaatetta päälle onnettoman pienessä kopissa,
*oltiin jo soittamassa poliiseja paikalle parkkiksella, kun luultiin, et meidän autoon on murtauduttu, ja navigaattori viety, mut selvittiin säikähdyksellä
*Minni huusi pää punasena koko ajan, kun yritettiin asioida gigantissa, ja
*esikoinen hävisi yhdessä sekatavarakaupassa...
Ja kaiken huipuksi mulle on tulossa elämää pahempi lentsu! |O

Mutta siis lopujen lopuksi esikoista oltiin viemässä pappalaan kaupunkiin, että lähtee tänään mummelin kans lomareissulle, ja sinne se laps jäi, ja ovat jo linja-autossa kohti JKL:ää menossa. Ja mulla kamala ikävä :xmas: Ja tietysti, kiun on tuommonen jännempi päivä takana, niin Minni ei suostu nukkumaan kunnolla. Kun mulla nyt sattuneesta syystä on korvat ihan lukossa, hengitystiet niin tukossa, et henki kulkee suunnilleen persereiän kautta ja pää räjähtämispisteessä, niin olis ihan helvetin kiva, jos Minni nukkuis vaikka edes tunnin yhtä soittoa, et saisin itse vähän huokasta...

Ja ette te arvon rouvat usko, mikä hauskuus tässä vielä on!! MENKAT!!! |O :headwall: :kieh: Niin kipee alamaha, ja olo tuolla mahassa, et ei voi olla mitään muutakaan! Vuoto on tosin ihan minimaalista, mutta kai se alkaa taas töstä tämä kierto.

Ryhiskö se kysy siitä uuden raskauden yrittämisestä... Me keskusteltiin nyt sit miehen kans asiasta vakavasti tulomatkalla eilen. Meillä on siis taustalla pitkä yrittäminen, ja sit yllätyksenä alkanu Minnin raskaus. Ja päätettiin, et ehkästään uuden raskauden alkua tuonne jouluun asti, että saadaan Minni ½vuotiaaksi, ja katsotaan sit tilannetta uudestaan, et annetaanko mahdollisuus uudelle raskaudelle vai ei. Ja tämä siis siksi, et kun Minni sai alkunsa ihan suunnittelematta ja täytenä yllärinä, niin jos NYT pamahtaisin paksuksi, niin ikäeroa tulis just ja just se vuosi, ja sitä me ei haluta. Eli jouluna sit keskustelemme asiasta uudelleen, ja jos sit päätetään ettei enää yritetä, nin myyn kaikki vauvatavarat pois sitä mukaa kun Minni ei niitä enää tarvii (joitakin poikkeuksia lukuunottamatta ). Ja ehkäsymuotokin saatiin päätettyä: kokeillaan sitä ehkäsyrengasta. Mitenkähän luotettava kapistus lienee...? :snotty: Onko kukaan muuten käyttäny sitä?

Tämmösiä tällä kertaa, taidan käpertyä after eightien kans miehen kainaloon kattoo leffaa! :wave: Pakko hyödyntää näitä hetkiä, kun se eikoinen ei ole kotona (oidipaalivaihe menossa ), niin saadaan halia ja pusutella ihan rauhassa :heart:
Sisu ja Minni 6 viikkoa ja 3 päivää
 
Alkuperäinen kirjoittaja hömppä78:
heip...
Yök asiaa!!!!!!

mulla ois ongelma jälkivuoto. Meidän poika siis syntyi 23.6 ja eilen huomasin et vuodon mukana tuli hyytymiä ja sen jälkeen vuoto on ollu kirkasta verta. vuoto oli siis jo lähes loppumassa. Onkohan tää nyt ihan normaalia et se muuttuu noin. Muita oireita ei ole... Voikumpa joku osaisi auttaa minua...soitin eilen päivystykseen mut eipä ne sieltä mitään sanoneet....
Minä soittelin neuvolaan maanantaina, kun oli vähän samanlaista ongelmaa.. Vuoto oli lähes loppunut, pari päivää sattui alavatsalle ja yhtäkkiä tuli kananmunan kokoinen hyytymä ja sen jälkeen kolme yösiteellistä ihan kirkasta vuotoa. :x Neuvolan täti sanoi, että voi olla ihan normaalia, mutta aika herkästi kannattaa mennä päivystykseen jos tulee kipua. Varmaan myös epäilyttävät hajut ja kuume viittaisivat johonkin tulehdukseen..

Seuraile tilannetta ja mene lääkäriin jos tulee lisää oireita. Sinällään nuo hyytymät&vuoto kai viittaavat siihen, että veri on vain jostain syystä kasautunut ja sitten kun pääsee taas kulkemaan tuleekin kirkasta vuotoa vähän aikaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raffel:
Alkuperäinen kirjoittaja Kleopatra84:
Mä haluisin luovuttaa tään imetyksen kans :'(
Samma hääär!!! :headwall: :'( Tiedän ton tunteen.. Ku pikkusella niin kova nälkä että näköä haittaa. Ja sitte se syöminen on yhtä tappelua tissi vastaan vauva. Vauva ei avaa suutaan kunnolla, mutristaa vaan huuliaan ja "suukottelee" tissiä niin että maiskutus käy. Aina joutuu odottamaan että pikkunen hermostuu niin paljon että rääkyy kitarisat heiluen ni saa ujutettua tissin äkkiä suuhun. Ja silti imuote on väärä :| Tänään raukka räjähti itkemään niin ettei ikinä oo huutanu yhtä sydäntäsärkevästi! Suu niin auki ku ikinä voi olla, volume jotain ihan uskomatonta ja kyyneleet valu silmistä!!!

Mä oon aina luullu että kyyneleet tulee vasta isommalla lapsella?

Raffel ja Papsi 3vko 2pv
On kuin meiltä tuo tissin "suukottelu" ja maiskutus.. :|

ja täällä kans ihan silmät kosteena vauva itkee :/

kleo ja Sara 2vkoa 3pvää
 
Alkuperäinen kirjoittaja maranooka:
Alkuperäinen kirjoittaja hömppä78:
heip...
Yök asiaa!!!!!!

mulla ois ongelma jälkivuoto. Meidän poika siis syntyi 23.6 ja eilen huomasin et vuodon mukana tuli hyytymiä ja sen jälkeen vuoto on ollu kirkasta verta. vuoto oli siis jo lähes loppumassa. Onkohan tää nyt ihan normaalia et se muuttuu noin. Muita oireita ei ole... Voikumpa joku osaisi auttaa minua...soitin eilen päivystykseen mut eipä ne sieltä mitään sanoneet....
Minä soittelin neuvolaan maanantaina, kun oli vähän samanlaista ongelmaa.. Vuoto oli lähes loppunut, pari päivää sattui alavatsalle ja yhtäkkiä tuli kananmunan kokoinen hyytymä ja sen jälkeen kolme yösiteellistä ihan kirkasta vuotoa. :x Neuvolan täti sanoi, että voi olla ihan normaalia, mutta aika herkästi kannattaa mennä päivystykseen jos tulee kipua. Varmaan myös epäilyttävät hajut ja kuume viittaisivat johonkin tulehdukseen..

Seuraile tilannetta ja mene lääkäriin jos tulee lisää oireita. Sinällään nuo hyytymät&vuoto kai viittaavat siihen, että veri on vain jostain syystä kasautunut ja sitten kun pääsee taas kulkemaan tuleekin kirkasta vuotoa vähän aikaa.
Maranooka: mulla tuli kans tuollainen kananmunan kokoinen hyytymä ja sitä enteili just pari päivää sellaista ihme kipuilua vatsalla. Ja aika pian sen jälkeen loppuikin koko vuoto.
 
Sisu : mun sisko käytti ehkäsyrengasta.Lopetti sen käytön,ku oli menkat sit koko ajan...nyt aiko alottaa uudelleen kokeileen sitä,kun pilleritkään ei passaa...mä en tiedä vieläkään mitä ehkäsyä alkas käyttään...kuukausi tolkulla kadoksissa olleet seksihalutkin on palautumassa,mut mäkään en halua heti miten raskaaksi(enkä saakkaan tulla),ja kun ongelmia on todellakin ollut raskautumisessa niin siinäpä taas miettimistä...taijan ottaa pillerit kans jouluun asti...meillähän seuraava raskautuminen on joko luomu tai sitten vaan puhelu lääkärille ja pakastesiirto...painoa haluan pudottaa eka ennen seuraavaa raskautta,sen verran otti kunnon päälle tällä kilomäärällä tuo ed.raskaus...

Joku kyseli mitä mieltä ihmisistä jotka kurkkii vauvaa esim.kaupassa...(mä en muista enää kenenkään nimimerkkiä,toinen lapsi vei loputkin muisit)...minusta on ihanaa kun joku tulee ihasteleen vauvaa ja jaksan selittää ainakin vielä ummet ja lammet niille...mut sit taas en tykkää,et lapset tulee katsomaan ja lääppimään...en mahda sille mitään ,et tulee heti ajatus,et kuinka paskaset kädet niillä on...ja huom!!!en todellakaan ole siisteysintoilija,enkä suosi desinfiointiaineita(paitsi ny ostin käsilaukkuun,kun ällötti reissussa yleiset wc:t),ja wC:stä löytyy käsidesi,kun vaihtanu jalkovälirättejä ,ni sen takia...joten kait musta vielä joku ylihysteerinen tulee :LOL: käsidesit kyl haisee törkeen hyvälle...vaikka ei ole ees raskaana...mut mun vauvaa saa siis tulla katsoon...

hyytymistä :mulla tuli kans hyytymiä,mut ei ny ihan nuin isoja mitä muilla, ja sit loppui jonku päivän päästä vuoto...

Kyyneleetvaluu meidän neidiltä .mulle kans on sanottu,ettei pienillä vauvoilla ole kyyneleitä,höpö höpö sanon minä...meillä valuu kyllä krokotiilin kyyneleet...

:attn: Onko kukaan muu kuullut sellasta väitettä,että vauvaa ei saa syöttää makuuasennossa tuttipullosta? Ois kuulemma yhteys korvatulehduksiin sillä syöttö tavalla...yks kaks muistin tuollasen väittämän kuuleneeni,ja minä huono äiti syötin pullosta kun neiti makas sängyssä...huono äiti taas...

Meidän prinsessa seppo on tullut sylivauvaksi...kiitos minun joka ei raskinu eka viikoilla sitä laskea ees nukkuun sänkyyn...nyt neiti sitten alkaa heti kitiseen kun ei ole sylissä...alkaa tuollasen 4,5kg mötkäleen kantaminen olla pitemmän päälle aika urakka =) mulla on sellanen piiiitkä kantoliina,mut se kantoliinan sitomistyyli mistä diggaisin,on lyhyelle liinalle...taidan olla julma ja leikata tuon liinan...samakait se,kun ilmaseksi sai systeri jostain tilaajalahjaksi...

mut nyt lättyjen paistoon,ennenkuin neiti herää...

Ryhis ja Alisa 1kk3vrk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ryhis:
:attn: Onko kukaan muu kuullut sellasta väitettä,että vauvaa ei saa syöttää makuuasennossa tuttipullosta? Ois kuulemma yhteys korvatulehduksiin sillä syöttö tavalla...yks kaks muistin tuollasen väittämän kuuleneeni,ja minä huono äiti syötin pullosta kun neiti makas sängyssä...huono äiti taas...Ryhis ja Alisa 1kk3vrk
:wave: Yhden lapsen pullosta ruokkineena voin sanoa, ettei ainakaan meillä ollu mitään tekemistä noilla asioilla keskenään, kun esikoinen on sairastanu 4 korvatulehdusta ja ikää jo 5.5v...

Ja tuosta ihmisten kyselystä... Mua ei vauvan katsojat häiritse, mut inhottaa ne, jotka haluaa koskea vauvaa, kun ei tiedä missä ne kädet on viimeksi ollu ja sit ne, jotka katsoo oikeudekseen kysellä vauvan syöttämistapaa, siis saako vauva korviketta vai tissiä |O V*ttuako se kuuluu kenellekään, ja sitä paitsi mulla ei muutenkaan ole ollu tapana avoimesti keskustella kenenkään kans mun rintavarustuksesta, tai siitä mihin niitä käytetään, tai kuka niihin koskee :headwall: Imetys kuuluu mun mielestä vain ja ainoastaa mulle, vauvalle, jonkun verran miehelle ja ehkäö just ja just neuvolalle, mut ei kenellekään muulle! Ehkä olen jotenkin kieroon kasvanu, mut mua tosissaan häiritsee se, et suunnilleen naapurin miehellä on oikeus kysyä, et imetätkö sinä, tai onko maito riittäny?? |O
 
Sisua peesaan, on mustaki vähän kummaa et kaikki kyselee mitä vauva syö.. mut kerron sit sen verran rempseästi imetysjuttuja että varmasti hiljenee :LOL:

me ollaan vältytty vauvan hipelöinneiltä ja vaunuihin kurkkimisesta... jos käyn lähikaupassa ni työkaverit vaan tulee kurkkii mut se nyt ei haittaa. ja pankissa käydessä vauva oli turvakaukalos ni pankkitäti hiukan kurkki pöytänsä takaa ja kysyi vauvan ikää. välttysin raskausaikana aika hyvin mahan lääppimiseltäki, oonkohan niin luotaan poistyöntävän näköinen :whistle:

Talvis ja pimu 3vko 5pv :heart:
 
Minkäikäisenä teidän vauvoilla alkaneet masuvaivat, jos on alkaneet ?

Mua aina jännittää se maaginen kahden viikon raja kun sanotaan että sitten alkaa, (vai sen sisällä alkaa?? ) jos alkaa,,,
Nyt vauva 7 pvää, eikä juuri mitään ole ollut, jotain pientä
 
HelloShitty
ex:n kaveri kysyi kerran kun imetin esikoista että tuleeko maitoa molemmista tisseistä? :LOL: :headwall: ja ei ollu edes vitsi vaan se jätkä on vaan niin tyhmä. :whistle: surullista.. :D

täällä menee hyvin. cuplatonit käytössä ja en tiiä voiko näin nopeesti toimia mutta meillä on pari päivää ollu hyväntuulinen vauva. :heart:

tsemppiä kaikille jotka tuskailee imetyksen kaa. :hug: yllättävän monella tuntuu olevan vaikeuksia sen asian kaa. :| :eek:

me oltiin tänään rippijuhlissa. tuli syötyy taas liikaa herkkuja.. :x :ashamed:

HS ja Juliet vko4+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
ex:n kaveri kysyi kerran kun imetin esikoista että tuleeko maitoa molemmista tisseistä? :LOL: :headwall: ja ei ollu edes vitsi vaan se jätkä on vaan niin tyhmä. :whistle: surullista.. :D
:LOL: :LOL: Ei oo tosi... Ja jätkä oli ollu ilmeisesti ihmis-biologian tunneilla mukana...

Ja tuosta syömiskommentista :hug: Mulla sama, meni ihan liian monta niitä after eighejä aamupäivällä, ja ruokapöydässä erehdyin vielä yhden hiillosmakkaran syömään. Tänään olis vaakalla käynti päivä, mut en taida uskaltaa nousta sille nyt :x
 
jälkivuodosta neuvola täti jo sanoi heti kalla kerral ko sanoin et niukkaa et älä säikähdä sitte jos ryöpsähtää jossain vaiheessa runsaammaksi. eli voipi olla normaaliakin....

sisu juu meitin tuota kakkosta luultiin 3kk iässä jo puolvuotiaaksi kun oltiin ostamassa uutta istuinta kun kasvoi kaukalosta ulos...

kutsu käy pitää mennä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilttiä5:
Minkäikäisenä teidän vauvoilla alkaneet masuvaivat, jos on alkaneet ?

Mua aina jännittää se maaginen kahden viikon raja kun sanotaan että sitten alkaa, (vai sen sisällä alkaa?? ) jos alkaa,,,
Nyt vauva 7 pvää, eikä juuri mitään ole ollut, jotain pientä
Tais alkaa ne mahavaivat päivää paria ennen ku kaks viikkoa täytty.. ja alkoi ihan yhtäkkiä :( Nyt siis ne Disflatylit käytössä, ehkä vähän auttaneet, menny pari kolme syöttöä ilman huutoa sen jälkeen, outoa :eek:

Kovaa ähinää on silti änkääminen ja kakka edellee räjähdyksellä tulee.. vaihdellen keltasta tai vihertävää.. piereksii kans paljon, huoh..

Mä oon pumpannu tänää, en oo imettäny ollenkaa ku jos se imuote on väärä nii imee ilmaa ku tissistä imee.. pullosta siis mun maitoo saanu..

V*ttu mikä morkkis ja hävettää jos joudun lopettaa imetyksen, en tajua miks, kauheet syyllisyyden tunteet ja pelkään et masennus iskee jos ahdistun enemmän :'(

kleo ja Sara 17vrk
 
seksi on muuten aika jännää nykyään.. perjantaina koitettiin ekaa kertaa synnytyksen jälkeen ja eilen uudemman kerran. hyvin se sujui, mutta tuntuu kyllä erilaiselta.

Talvis ja tytteli 3vko 6pv :heart:
 

Yhteistyössä