***KESÄMASUT KESÄKUUSSA JA HEINÄKUUSSA***

HS mä sanoinkin siskolleni et jos se on poika ni pakkohan siitä on tehdä Seppo :LOL:

Mä pelkään käynnistyksessä oikeestaan vaan sitä et mä joudun sairaalaan :D en halua,en taho....mä olen aivan raukka kun joudun sairaalaan,kun märisen ikävissäni,kun lapsi pitää jättää kotia...se on mun suurin kammoni :x

:attn: Tulkaa hakemaan nämä mahakivut pois !! mulla alkoi ihan järkyt mahakivut n.1h sitten.alamaha on niin kipeä ,etten tiiä miten olisin...limatulppaa tais äsken tulla paperiin...maha ei kovetu joka kipukohtaus,alamaha on sen tuntonen,et siellä möyrittäs raivon vallassa...pakko aivan nojailla pöytään välillä...hyvin lääkärit ronkki paikat...TUSKAA!!!

Takas kattilan ääreen...
 
meinasin jo ruveta kyselee missäs hs luuraa mutta löydyithän sä =) toisaalta kovasti ja paljon toivon että pääsisit nyytin haku reissulle kun la:kin on jo ylittynyt. samoin mun puolestani lissuli voisi jo päästä kokeilemaan "jotain!" uutta... eli synnyttämään..... pitäis olla vakio et kaikki lapset syntyis ennen la:ta ni kaikki tietäis että nyt viimeistään....

sain muuten ekan joko puhelun. anoppi soitti. asuu kauempana ja soittekli kysyäkseen vointia.... nähty viimeksi toukokuun alussa. miehen veli 18v on jo ihan huolissaan että eikö se vauvan nyt pitäis jo syntyä.... tuntuu hassulle kun asioista tietämättömät/kokemattomat ajattelee vain sitä "eräpäivää" ja että ennen sitä on tapahduttava....
:LOL: :LOL: :LOL:

ryhikselle tsemppiä.... jospa tulisi se lähtö nyt jo.
 
Taalle onnittelut vauvelista :D :flower:

Täällä ollut hiukan selkäkipuja tänään... ajelin sinne eläinlääkärille tänään ja automatkalla oli n.10-15 minuuttia aika reilua selkäkipua, siis semmoista menkkakipua. En tiedä onko vauvakin masussa jo niin alhaalla että sattui pistää kenkiä jalkaan. Mies joutui laittamaan nauhat kiinni :D Sit sohvalta nousu sattuu alavatsaan ja istuessa vauva möyrii mahassa niin että sattuu alas aika paljon.

Eläinlääkäriltä huonoja uutisia: toisessa silmässä todettiin kaihi... toivottavasti tilanne ei ole niin paha kuitenkaan. Lääkäri sanoi että ei se haittaa koiran elämää, on semmoisessa kohdassa että näkökenttää se ei kuulemma juurikaan haittaa. Mutta harmi se on :/ :/

No kohta lähdetään vuokraamaan leffa...

Että semmoista L&jäbä 40+3 (edelleen tuntuu että aika menee hitaasti... vasta kolme päivää yli lasketun... *huoh*)
 
Elossa vielä :kieh: supistelee ihan mukavasti,mut ne terävimmät alamaha kivut meni onneksi ohi...mut en uskalla paljoa liikkua,kun maha tuskassa...

HS :mikä oli annettu painoarvioksi sulla?mun lääkäri ois vaan jatkanut mun odotusaikaa,ellen olis ite alkanut kyseleen,et miten muuten jatko?!se et juu,neuvolassa jatko...sit se tajus sen et tosiaan,laskettua aika,kesäsulku(sen takia kiirehtivät),isohko vauva...kätilökin kysyi lääkäriltä ,et onko iso vauva,kun on niin iiisssoo maha :LOL: minä ylpeästi ,et "vaan" 133cm :LOL: Mä päästän sut ilomielin mun ohi *päästää sut ohituskaistalle*...

Kiitoksia kaikille tsempityksistä..eiköhän tästä selvitä :x Eniten just panikoin sitä ,kun joudun eroon tytöstä,tulee niin haikee fiilis...ja mä inhoan sairaaloita :$ yäks,yäks...kukapa niistä tykkäis...esikoista kun odotin ja tuli sairaalaan lähtö niin vollotin sitä kun KOIRA piti jättää kotiin :D ja lapsi jättää vielä tuolle anopille...joutuu lapsi työleirille ja karmeaan komentoon...viddy...sitä ei kestä ees aikuiset...taidankin käskeä miehen viedä lapsen mun äitille yöksi jo ti,ni mullakin on helpompi lähteä sepon hakuun...

Kysyin,miten kauan täällä pitää olla sairaalassa,ni jos alakautta synnytys niin 3-4vrk,jos kahdella päivällä haluaa selvitä,niin sit pitää tulla näytille lääkärille uudelleen,leikkauksen jälkeen pitää olla 5vrk...oi,jospa saatas perhehuone,kyllähän sitä sitten makaa vaik sen yhden päivän :LOL: :LOL:

Mut menen sohvannurkkaan...jospa joku hakis mulle karkkia:)
 
Heippa, tunkeilen teidän pinoon kun kuulun tuonne "Toukokuun Tuhisijoihin", mutta siellä on kaikki jo melkein synnyttäneet ja mulla vaan maha-asukki asustaa yksiössään edelleen. Laskettu aika oli jo 21.5. eli tänään on rv 42+1.. huh tätä oloa. Huomenna käynnistykseen, kohdunsuun tilanteesta riippuen aloitetaan joko Cytoteceillä tai kalvojen puhkaisulla. Onko kellään kokemusta kummastakaan?? Olisi mukava kuulla kokemuksia vielä näin ennen kuin menen huomenna aamulla klo 9 Jorviin.. Mulla siis lähtötilanteena se että kohdunsuu 2-3cm auki ja kanavaa jäljellä noin 1cm.

Kiitos jos joku pystyy kommentoimaan/auttamaan! Jaksamista kaikille pallomahakollegoille! :) :heart:

RockMummy & sitkeä pikku-ukko rv 42+1
 
rockmummy mulla käynnistetty kaksi edellistä cytoteceillä ja kun oon saanut 3 tabletin murua kohdunsuulle. esikoista käynnistettiin ti-pe keskiviikko oli väli päivä. to sain 3murua ja siitä suppaili mutta sitte antoivat to-pe välisenä yön' mulle jonkun särkylääkkeen salissa ja siihen taas töppäs... sitte pe aamusti tippa ja kalvot noin klo 11.00 lääkärin kierrolla ja poika oli maailmassa 16.37
kakkosesta sain maanantaina rv 42 kolme murua ja syntyi ma--ti välisenä yönä 1.41, mulla ollut kuitenkin molemmista epäkypse,mpi tilanne kuin sulla. kuten myös nyt ja tuntuu että yli mennään...

nulla on molempien synnytyksien kestoksi laitettu 3h 30 min. esikon ponnistus aika 37 min kakkosen 11 min.
tinni ja ryyni 39+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja RockMummy:
Heippa, tunkeilen teidän pinoon kun kuulun tuonne "Toukokuun Tuhisijoihin", mutta siellä on kaikki jo melkein synnyttäneet ja mulla vaan maha-asukki asustaa yksiössään edelleen. Laskettu aika oli jo 21.5. eli tänään on rv 42+1.. huh tätä oloa. Huomenna käynnistykseen, kohdunsuun tilanteesta riippuen aloitetaan joko Cytoteceillä tai kalvojen puhkaisulla. Onko kellään kokemusta kummastakaan?? Olisi mukava kuulla kokemuksia vielä näin ennen kuin menen huomenna aamulla klo 9 Jorviin.. Mulla siis lähtötilanteena se että kohdunsuu 2-3cm auki ja kanavaa jäljellä noin 1cm.

Kiitos jos joku pystyy kommentoimaan/auttamaan! Jaksamista kaikille pallomahakollegoille! :) :heart:

RockMummy & sitkeä pikku-ukko rv 42+1

Mulla käynnistettiin Jorvissa vappuna 2004 silloinen pikku-ukko (lopeloppaa 4,6kg) kalvojen puhkaisulla,, odoteltiin muutamia tunteja eikä oikein lähtenyt supparit voimistumaan.. Lisättiin tippa ja jo lähti---kolmen tunnin päästä tipan aloittamisesta äijä syntyi,, tämä siis rv 42+1.. Mulla tavattoman hyvät muistot tuosta jäi,, eikä ollenkaan kivuliasta ollut vaikka käynnistystä pelkäsin hullunlailla kun olin kaikenlaisia kauhukertomuksia kuullut siitä että käynnistys on niiiiiiiiiiiiiiiiin kivuliasta... Toki yksilöllistä..

Tsemppiätsemppiätsemppiä!!!! Perästä tullaan ja samaan paikkaan!

piltsu ja nestori 38+0
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Ryhis:
HS :mikä oli annettu painoarvioksi sulla?mun lääkäri ois vaan jatkanut mun odotusaikaa,ellen olis ite alkanut kyseleen,et miten muuten jatko?!se et juu,neuvolassa jatko...sit se tajus sen et tosiaan,laskettua aika,kesäsulku(sen takia kiirehtivät),isohko vauva...kätilökin kysyi lääkäriltä ,et onko iso vauva,kun on niin iiisssoo maha :LOL: minä ylpeästi ,et "vaan" 133cm :LOL: Mä päästän sut ilomielin mun ohi *päästää sut ohituskaistalle*...
no päälle 4kg. monen mielestä se ei oo vielä mitään mutta edelliset olleet n. 3.5kg ja niistäkin oon saanu 2./3. asteen repeytymät. että kamalasti ei houkuta isoo synnyttää. pelottaa että tällä kertaa tuleekin jotain pysyviä vammoja mitä ei tosta noin vaan korjataan. :| :ashamed:

ja tiedän että teillä muilla on ihan oikeekin syy käynnistykseen...emmä edes haluis semmosta mutta pakostakin alkaa oma olo vatuttaa....kunhan tässä purkaan sitä turhautusta. :ashamed:

kohta vaihtuu päivä...nyt sais tulla..ei ois typyillä sama synttäripäivä. tuu jo! :attn: no..päivä kerrallaan...päivä kerrallaan...

HS ja J rv 40+1..kohta 2
 
Heippa! Jospa mäkin tulisin kärvistelemää tänne loppuajaks. Oon varmaa kerran tai pari alkuraskaudesta kirjotellu. Nyt tuntuu, et aika ei kulu millää :kieh: ja jotenki kaipaa samassa tilanteessa olevien seuraa :)

Paljon onnea vauvautuneille!!!

Eli viikkoja mullaki on jo kiitettävät 40+3 (kohta neljä :eek:) ja alkaa jo tuntuu, et aika mukavasti menee varmaa yli... No esikoista odotan, et ei tietysti voi tietää, jos yhtäkkiä alkaa, ku hirveesti ei oo viel ollu mitää tuntemuksii, jotain pientä menkkakipuu ja harkkareita tietysti.

Vauvan koosta meille sanottii painoarviossa, joskus viikolla 37, et laskettuna aikana ois noin nelikilonen ja eilen oli neuvolassa täti sitä mieltä, et on nyt joku päälle 3 kiloo max 3,5, jännä nähdä mikä pitää paikkansa. Ehdin jo vähän pelästyy sitä 4 kiloo, et jos menee paljon yli :ashamed: :( , ku siskoilla on melkee kaikki menny yli ja äitillä myös, jos sitte mullaki..

Mulla on ihmeellisesti kyl tää loppuaika menny, nukun paremmin ku pari viikkoo sit, viime yönä 8 tuntii putkee ja sit vast vessaa :p ku jossai vaihees heräilin koko ajan, mut kyl tää odottelu silti alkaa käydä hermoille...

Hirveesti tsemppiä kaikille muille kärvistelijöille ja erityisesti teille, joilla käynnistys tulossa lähipäivinä! :hug:

Sophia ja murunen 40+3
 
wau. Vauva on tällä hetkellä poikittain :eek: mikä hitsinvitsin kärrynpyörä meille onkaan syntymässä? Ja mitä ilmeisemmin tällä hetkellä vauvan jalat on työnnetty tuonne minun vasempaan nivuseen niin että en pysty kävelemään! Jalka lähtee alta joka askeleella!!
*sensuroitua mutinaa ja paljon*

RockMummy Mulla on 3 kertaa käynnistetty synnytys cytotec-tabletilla kohdunsuulle. Kahden edellisen raskauden kanssa päivän käynnistely riitti, molemmilla kerroilla pojat syntyivät klo. 0.46 :D Ja mulla on aloitettu tuon tabletin kanssa sen takia kun tilanne ei ole ollut tarpeeksi kypsä kalvojen puhkaisuun. Tsemppiä sulle huomiseen!

Onnea taas syntyneistä vauvoista! :flower: Jokaiselle tasapuolisesti =)

Kuten arvelinkin, mulla ei mitään tapahdu ennen maanantaita. Näillä näkymin vauva ei ole ees tajunnu et ollaan kotona ja hän vielä yksiössään sen takia kun siellä pitäis olla toisinpäin :snotty: eikä ainakaan poikittain!!!!

3 yötä jäljellä.... ja pitkä maanantai aamu.

Ls ja 39+4
 
HelloShitty
Lissuli; noista kengistä..mä oon siirtyny suosiolla crocseihin ja muihin slip-in-kenkiin. ei naruja tai muuta kiinnitysvälineitä. :kieh: :D crocsit muutenkin parhaat kun turvottaa. :xmas: tsemppiä sinne! pääsisistpä pian tositoimiin!!! :hug:
LS; jospa se on kääntymässä pää alaspäin..toi on vaan välietappi! ;) pidän peukkuja! b:)d
Sophia; rohkeesti vaan jonoon...nyt viikonloppuna ois hyvä kun kaikki pääsis matkaan. :attn: tsemppiä! :hug:

jep..eipä mitään uutta..kasassa ollaan. kolmosen synttärijuhlat tänään..saapa ainakin herkutella että neuvolatädillä on taas ens viikolla jotain sanottavaa. :kieh:

voikaa paksusti!
HS ja J rv 40+2
 
Kiitos kaikille vastauksista käynnistyksen suhteen ja tsempeistä, tuli levollisempi mieli! :heart: :)

Yöllä ei meinannut oikein tulla uni silmään vaikka otinkin lääkärin määräämät kaksi nukahtamislääkettä, kaipa tämä tuleva koitos jännittää! Yöllä kävin yhden aikaan vessassa ja pyyhkiessä tuli ihan kirkasta verta! :eek: Soitin sitten Jorviin ja siellä sanottiin että se voi olla merkki että kohdunsuu on kypsynyt lisää ja kehottivat laittamaan siteen ja seurailemaan vuotoa. Nyt aamulla oli siteessä sitten ruskeaa verilimaa joten ilmeisesti kohdunsuulla on tapahtunut jotain lisää!! Toivottavasti! :) Viimeksihän oli sen 2-3cm auki ja ei ihan vielä olisi päässyt puhkaisemaan kalvoja, toivottavasti nyt!

Kovasti tsemppiä teille kaikille, tulen seurailemaan teidän viime hetken jännityksiä kunhan kotiudun sairaalasta joskus! :wave:

RockMummy & pikku-ukko rv 42+2
 

Yhteistyössä