***KESÄMASUT KESÄKUUSSA JA HEINÄKUUSSA***

Täällä ei ihmeempiä.Pari supistusta tullut aamulla.Yöllä taas ramppasin sata kertaa vessas..huoh :ashamed:

Kaveri lähti eilen nyytin hakuun.Uutisia tässä odottelen.Mäkin niin haluan päästä jo nyytin hakuun :ashamed:

sankofa & bongos 38+4 :heart:
 
Onnittelut uusille vauvautuneille! :flower:

LS Musta kans tuntu, et täällä vauva oli eilen poikittain, mut nyt sama PT tunne taas. En mäkään sata varma pään ja pepun paikasta oo, mut aika varma kuitenkin. Hikkakin vähän vahvistaa tuntemuksia, vaikka sekin voi joskus hämätä. Maanantain polia tälläkin kovasti ootellaan. Moneltas sulla olikaan aika? Mulla ilmottautmisaika 10.30 ja eiköhän siellä ainakin pari tuntia vierähdä kaikkineen, kuten yleensä. Halun tulla sit sun kuulumisia lukeen, ellet oo jääny sille tielle, tai mä, mut tuskin. Ja muittenkin PT jutut kiinnostaa toki, kun niitä nyt muutama on, mut muilla ei tainnu heti maanantaina olla polia ja sit myöhemmin en ehkä hetkeen oo linjoilla.
Niin ja muuten tääkin oli joskus ennen 30 viikkoo ainakin n.35 viikolle asti pää tosi syvällä lantiossa ja mullahan rupes sit paikat kypsyynkin ja tää meinas syntyä ennen, mut sit tää on ruvennu pyöriin jonkun verran ja mun mielestä oli jo parina edellisenä neuvola kertana väärinpäin, ennen kun terkka oli sit mun kans samaa mieltä, et niin kans on. Harmittaa ja suututtaa toi ihan hirveesti, kun olis jo aiemmin voitu mahdollista kääntöö yms, mut kun mua ei oo voitu uskoo.

Kiitos kaikille vielä sektiotsempeistä, jos niitä sit tarvitaan. Mua ei oikeestaan pelota siinä mikään muu, kun et mulle tapahtuu jotain. Kivun kyllä kestän ja ällöttäähän se koko toimenpide ajatuksenakin, mut eiköhän sen kuitenkin kestä.

O ja Vänkkis 39+2 tai 3
 
omppunen Minulla on myös naistenklinikan osastolla klo. 10.30 se aika jolloin lääkäri sitten ultraa ja pohditaan mitä tehdään.
Olin eilen melkein varma että vauvan pää oli edelleen täällä oikean rinnan alla kun hikotteli, mutta tarkemmin kun tunnustelin niin hikka tuntuikin sekä vasemman nivusen päällä että oikean rinnan alla :whistle: toisinsanoen molempien "pallojen" päällä =) joten, siitä en ole yhtään varma. Potkujakin tuntuu enemmän ja vähemmän vähän joka puolella, ota siitä nyt sit selvää :snotty:
Tulen kyllä maanantaina kertomaan kuulumiset jos sieltä vielä kotiapäin lähetetään. Ainoa mahdollisuus on oikeastaan että lähettävät minut kotiin ja tiistaina leikataan. Tietty toivon että leikkaisivat sitten samantien maanantaina jos niikseen on mutta.... en edelleenkään halua koko leikkausta :ashamed:
Tsemppiä sinullekin sitten maanantaille!
 
Elämänsä kunnossa täällä :D Yöllä valvoin kolme tuntia,ku juili alakerran luita,kun ne lääkärineitoset teki sen synnytystapa-arvion...sit tietty vähän jännittikin,mut oon alkanut ajatteleen ,et otetaan vastaan mitä tuleman pitää...Tytsylle sanoin illalla,kun katsottiin hauskoja kotivideoita,et ens kerran kun tämä näkyy,niin sinulla saattaa olla jo pikkusisko/veli.
Mummu pyysi neitiä mökille alkuviikoksi,mut ei kuulemma halua lähtä,kun haluaa tulla heti katsoon seppoa...

Hih,nuista kengistä...mä kävin ostamassa neljät balleriinat,oikea sirosääri oon kyllä nuihin balleriinoihin...ainoa kriteeri oli,et ne menee jalkoihin humpsis vaan :LOL:

Omppunen mua kans pelottaa sektiossa(vaikka jo yks takana) se ,et mulle sattuu jotain,panikoin sitä,kun mulla on pulssi ollut koko raskauden yli 100,ni ajattelen tietty et saan vähintään sydärin kesken leikkauksen...Mut jospa se menis "rutiinilla"..kyl mä kysyin eilen kätilöiltä ,et ketä leikkaavia lääkäreitä on paikalla ens viikolla,ni oli onneksi osastolääkäri ja osaston ylilääkäri(vai miten ne menikään,pätäkät ukot kuitenkin),et jospa tässä hyvissä käsissä oltas,jos sinne joudutaan...

Olen miettinyt välillä kans tuota vauvan asentoa ,kun joskus kun oikein supistaa tai möyrii niin mulla näkyy selvästi molemmilla puolilla mahaa sellaset isot kovat patit,ihan kuin ois kaksoset mahassa:) ei olla vieläkään keksitty mikä se toinen "patti"vois olla,kun molemmat tuntuu ihan vauvan kropalta... :D aatelkaa kun oiskin :LOL:

HS alahan mennä jo ohi,kun muuten poliisit sakottaa mua jatkuvasta tien reunassa ajamisesta,kun koetan antaa sulle sitä ohitusmahdollisuutta...PS:kaasu on oikean puolinen poljin :D

Aamuterkuin : ryhis ja seppo 39+3
 
jossain jenkki sarjassa oli tuosta perätilasta seuraavaa: näyttää taskarilla valoo alamahalle että kääntyis valon perässä ja sitte siinä käytettiin asentohoitona sellaista et äiti makasi pää alaspäin eli loivasti että vauva sitte kääntyis pää ylös päin eli "oikeinpäin" kun äiti nurin päin tai jotain :eek: en tiä miten vaikuttivat kun sitä ei koskaan kerrottu mutta ajattelin että ls:n vauvakin joka poikittain vois mennä "lankaan" ja kääntyy oikein päin :LOL:

täällä ei tänään mitään ihmeellistä.. pitäis tuo turvaistuin viiää uudelle omistajalla ja sitte mennä ehkä käymään yhellä piha kirppiksellä. juuos.... eli päivänjatkoja......

mulla juippaiilee vatsa aina aamuisin tovin. tänäänkin tuli jo "tuntuvia" ei mitenkään kivuliaita supsuja noin 10 min välein.... ei tää kyllä ennen la:ta tuu.... ja ens yö olis kyl ihan ok ni ei tarttis ruveta rippijuhla vaatteita silittelemään....

tinni ja ryyni 39+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ryhis:
Ai niin,aamun polttava kysymys kaikille tuleeko teillä kaikilla jo maitoa tisseistä tai sitä keltasta ?
Multa on tullut ihan pikkiriikkisen verran ehkä joku pari kertaa..Mut ei oo kyl vielä varsinaista maitoa, vaan sitä ns. "kolostrumia" kait... :)

Masuha&Piskuinen 38+3 :heart:
 
Täälä myös tulee välillä pari tippaa sitä keltaista nestettä, oikein kunnon rasvaista möhmää on, ku pitihän mun sormella koittaa miltä se tuntuu :LOL:
Ai niin tänään POKS eli 38+0
:heart:
Eli ilmeisesti toi vauva sais nyt syntyä, tosin neukkutäti sanoi et kyl sen pitäs vielä pari viikkoa mahas olla. Et en mä kai ainakaa uskalla mitään kikkoja kokeille, vaikka se yks S oliskin aika kiinnostava, mut en tie uskaltaako enää :D
Jollakin näinki päin :kieh:

Jennynen ja Pikku-Möhkö rv38 :heart:
 
Jennynen ai sitä on tehty salapoliisina tutkimustyötä :LOL:

mun kyllä tekis mieli sitä mukavinta Ässää vähän väliä.. jos vauva lähetteleeki tuolta signaaleja et harrastakaa nyt ku vielä voitte, pian tuleekin vähän pidempi tauko!! ...mua ei meinaa tod kiinnosta toiminta omas alapääs sillon ku vuotaa :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ryhis:
Ai niin,aamun polttava kysymys kaikille tuleeko teillä kaikilla jo maitoa tisseistä tai sitä keltasta ?
Oonkohan mä sit joku poikkeus, mut en mä vaan oo mitään maitoa tms. tisseistä bongannu :(

Kävin tänä aamuna sovitulla käyräreissulla synnärillä. Kaikki oli ok, sattui oikein virkaintoinen mieskätilö, joka ainakin selitti kaikki asiat oikein juurta jaksaen :) Papereihini oli laitettu maininta sisätutkimuksesta (käsittääkseni kylläkin seur. lääkärikerralle), mut tämäpä kätilö päätti tehdä sen nytkin - ja kyl kävi kippeetä taas jälleen kerran! Hiukan oli sen sormet isommat sen viime kerran naislääkärin sormiin verrattuna!! Mieskin sanoi jälkeenpäin, että hänen omat sormet on nakit sen kätilön sormiin verrattuna :D No, mitään ei kuitenkaan ollut tapahtunut kahden päivän aikana, mikä ei sinänsä mikään ylläri itselle ollutkaan..

Että tällaista tänne.. Tsemppiä kaikille synnärille lähiaikoina suuntaaville :)

Pirtsi 39+0 POKS!
 
Joo maitoo tulee puristamalla, sitä paksua keltaista ja kirkasta..

Tuskainen yö taas takana.. Saap nähä lähestyykö lähtö.. Tänään meen saunaan ja otan KUNNON LÖYLYT, jos se auttais näihin kipuihin..

kleo ja Sara 38+2
 
niin,minä kans olen sitten poikkeus,ei tule täältäkään yhtään mitään tisseistä :ashamed: Ekassa raskaudessa alko tuleen jo aika aikasin,kun neuvolantäti sanoi ,ettei saa alkaa puristella,ettei synnytyskäynnistys...Kyselin kätilöltä eilen asiasta,niin se sanoi,et alkaa varmaan sit synnytyksen jälkeen...toivottavasti...luulis kyl et äihin hinkkeihin ois mahtunut jo aijemmin maitovarastoa :LOL:
 
Kengistä: Koetan käyttää krokseja tai muita helppoja kenkiä yleensä... nää ilmat vaan pakottaa pistää nauhakenkiä jalkaan kun käy tuolla metikössä koirien kans ulkona :kieh: Ja ylipäänsä tää pukeutuminen ulkoiluvaatteisiin alkaa nyppimään :headwall:

Maitoa: Eipä pahemmin ole tullut. Ehkä tippa pari koko raskauden aikana valkoisin rintsikoihin on jotain keltaista mönjää tullut.

(.) Tänään taas ollut sitä menkkakipua selässä. Näyttäis tulevan silloin kun olen paikoillani, kuten autossa tai sohvan pohjalla. Näin kun nousen ja teen jotain, ei ole mitään juilimisia....
Oksensin viime yönä. En tiedä onko kyseessä se kun saunan jälkeen syötiin ja siinä vähän sipsejäkin mussuteltiin ja masu oli kyl aika täynnä... jonkinmoista ummetustakin ollut havaittavissa muutamana päivänä, joten oisko vaan ollu sit niistä sipseistä.
Meikän kroppa kyllä yleensä noihin hormooniasioihinkin reagoi oksentamalla. Kaikki pillereiden aloittamiset on menny oksentamalla ja niinhän se alkuraskauskin meni :|

Lissu ja jäbä 40+4 ...vois tosiaan pikkuhiljaa antaa merkkejä tulostaan.
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Ryhis:
Ai niin,aamun polttava kysymys kaikille tuleeko teillä kaikilla jo maitoa tisseistä tai sitä keltasta ?
tulee ja reilusti. yoivotavast enteilee reilua maidontuotantoa. :D

täällä Main synttärit juhlittu ja energiaa riittää herkkujen syömisestä. väsyttää kuitenkin vähäsen kun heräsin aivan liian aikasin.

tsemppiä kaikille synnyttämään lähteville..Josema:lla tilanne ainakin kuulostaa lupaavalta. b=)d

tänne ei kuulu mitään uutta. |O :headwall:

katotaan illalla uudestaan..nyt ei jaksa istua.
HS ja J rv 40+2

ps. vau-kirjan mukaan suurin osa vauvoista syntyy just rv 40+2 mutta ei ainakaan meiän. :kieh:
 
Tylsää.. Supistellut nyt viiden minuutin välein jo neljä tuntia, mutta eivät vain suostu kipeytymään. |O Masokistisesti vain odotan, josko pääsisi ihan oikeasti nauttimaan jo niistä synnytyssuppareista! Vauva on ilmeisesti päättänyt pysyä vielä masussa. Kiirehän tässä ei ihan oikeasti vielä ole, mutta olenpahan saanut tehtyä henkilökohtaisen ennätyksen raskaanaoloajassa kun nyt mittarissa on "peräti" 37+3. ;)

Voisi jo pikkuhiljaa ottaa tunnon takaisin sormiin! En viitsi edes laskea milloin tunnottomuus alkoi kun siitä on jo yli kuukausi. Muuten tämä odotus vielä menisikin, mutta on tylsää kun ei sormet toimi! Tänään kyllä juttelin naapurin kanssa ja hänellä jäi tunnottomuus kuulemma kyllä ihan pysyväksi vaivaksi.. Tuntuu kyllä kummalliselta ajatella, että tämä tila voisi hävitä muka hetkessä synnytyksen jälkeen. Toivottavasti niin käy. :)

-maranooka & prinsessa- :wave:
 
tulin vaan nopeesti kertoo et eilen sain toisen tytön klo 10.53..mitat oli 3470g ja 50 cm pitkä...eilen illalla päästiin jo kotiin kun voitiin molemmat hyvin..heräsin 3.30 kipeään supistukseen ja klo 8.20 meiät kirjattiin sisään jorviin..ponnistusvaihe kesti 3 min..

big mama88 ja neiti 1 vrk
 
Talvis Mulla ei (vielä) :D oo sitä taka-ajatusta, et käynnistyis ku neukkutäti ihan kokoon viitatenkin sanoi et ois vielä hyvä kasvaa viikon tai kaks. Mut en kyllä kauheasti aio enää varoakaan, kuitenkin tänään jo 38+0.
Maranooka Voi kamala sun sormia, mut kyl mäkin uskoisin et ne siitä palautuu, sovitaan et synnytys auttaa IHAN kaikkeen vaivaan =)
Raffel Olipa muuten mukava eilen kuulla et muutkin ajattelee samalla tavalla "vauva-paran" puolesta :D En ehkä olekaan niin outo, vaikka oon kyllä varmaan :p Tosin mä tunsin myötätuntoa mm. istuttaessani pihalle kukkia, kun kaivoin madon esiin. Laitoin sen kyllä nätisti takaisin multiin heti :LOL:
Maidosta vielä sen verran, että ei mullakaan siis tuu kun esim. jos suihkussa sattuu puristamaan, mutta ei silleen itsekseen. Nänneihin on nyt viime viikkojen aikoina vähän tullut kuivunutta ensimaitoa, luulisin? Ja toivon kyllä kovasti, et imetys sujuis! Ostin tänään kirpparilta ihanan ison imetystyynyn :heart: En tiedä kuinka tarpeellinen tulee olemaan, mutta aika moni on mulle sitä kehunut.

Kävin just pyörälenkillä ja sit istutun pihalle pari kukkaa taas lisää. Saunaan tekis vielä mieli...ehkä meen laittamaan sen päälle.

Jennynen ja P-M 38+0 :heart:
 

Yhteistyössä