¤ Kesän 09 ivf/ivm/icsi/pas ¤

KESÄKAUDEN YRITTÄJÄT


nm......hoitopaikka.....hoito (lyhyt/pitkä )....punktio+Siirto, pvmt

risupesä................Tays..........ivf
Tähtisilmä79..........Koks..........ivf?
napsuneiti.............Naistenkl...ivf
karatin.................. ...........3.ivf
Sartsa00............... ............icsi?
dreamer78............ .............ivf
Veena....................VL.............ivf
pure love...............Oys...........ivf


Testaajat, pvm




Myöhemmin onnistuvat :hug:



ODOTTAJAT :wave:
 
Näyttää hyvältä Risupesä!!

Täällä odotellaan menkkoja edelleenkin.. kp36 tänään ja testata en uskalla ku on kierto venynyt 37-38 jo kerran aiemmin täs varmaan puolen vuoden sisällä.. Jos ei su mennessä kuulu ni sitten ehkä voisinkin testata.. Mutta luulenpa että kyllä ne sieltä alkaa, kuten aina ennenkin.
 
Kiitos risupesä, tosi kiva!

Tännehän on kivasti tullut uusia immeisiä mukaan ja aina kiva että voidaan vaihtaa kuulumisia...ja vertaistukea tarvitaan aina :heart:

Itsellä ovis testi näytti plussaa keskiviikko aamuna, joten taas kerran on kyllä ovis tapahtunut, mutta en odota silti mitään muuta tapahtuvan...joka clomhexal kuuri olen kyllä ovis plussan saanut, mut silti mitään tulosta ei ole tullut...ja nyt viimeset taput syötiin joten nyt on se sit testattu ja ei muutaku piikkejä kohti (olen sika piikki kammoinen) :|

Tiedän napsuneiti kuinka turhauttavaa on odottaa menkkoja, tulisivat ajoissaan jos on tullakseen, turhaan pitävät meitä jännityksessä kun odottamisen lopputulos on kuitenkin ollut verinen...tähän asti...mutta toivon todella että nyt on pikkuinen matkassa...itellä vaan on jotenki jännitys menny koko touhusta, ei jaksa enää edes jännittää loppukierrosta...toivotaan parasta ja pelätään pahinta!

Minun tiedot voi päivittää listaan näin...kokkolan keskussairaala "KOKS" (en tiedä oikeaa lyhennystä) jos tiedät niin laita =) ivf? on ihan oikein koska ensi kuussa selviää tarkemmin...

Kiitokset päivityksestä!

On se vaan kiva että on perjantai...mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Joo,..mietin että oisko tota 'Myöhemmin onnistuvat' -kohtaa pitäny vielä laittaakaan, että onko jotenki huonoo onnee tms. :p mutta toivotaan että se onkin lopulta ihan turha eikä kukaan päädy sen otsikon alle! :D

napsuneiti, jännät paikat bd Jospa sut päästettäs eteenpäin tästä pinosta pikavauhtia, jo ennenkun hoidot ehtii alkaakaan ;)
 
Risupesä: Harmi kun multa on mennyt tuollainen dokumentti kokonaan ohi. Olisi ollut ihan mielenkiintoista nähdä mihin sitä oikein on ryhtymässä. Niin ja paikkana meillä tosiaan tuo VL, että kyssärimerkin voi poistaa :)

Napsuneiti: Toivotaan parasta b :) d

Tähtisilmä: Itseäni kanssa karmii tuo piikitys. Mulla tekee pahaa jo sormenpäästä otettava verikoe, että saa nähdä kuinka montaa kertaa huojun tajuttomuuden rajamailla ennen kuin saan sen piikityksen hoidettua :D Mutta mitäpä sitä ei yrittäisi tehdä tämän asian eteen...
 
Veena: kyllä sitä pitää sen verran uhrautua tällaisen asian vuoksi että kohtaa pahimmat pelkonsa...ajattelin kyllä kertoa asiasta siskolleni joka on hoitoalalla ja pistellyt työkseensä josko hän tulisi kaveriksi...lähinnä pelottaa myös lääkkeen sekottelu etc. esivalmistelu jos tällaista joutuu tekemään...en ole vielä perheelle kertonut joten nyt pitänee siskolle asia "tunnustaa"

Mä katsoin myös sen dokumentin ja oli kyllä mielenkiintoinen...ja tosi hyvin selitettiin asiat kyllä...nauhotin sen myös miehellekin, joten se olis meillä veena boxilla, mitenhän sen sulle saisin lähetettyä =) tosin voihan se jostakin ylen sivuilta arkistosta löytyäkin...muistaakseni tuli yleltä...mut oli kyllä kiva nähä että pitkä pettymysten jakso voi tuoda onnistumisiakin...

mut pessimisti ei pety koskaan =)
 
Tuohon olikin tehty aloitus lapsettomuusdokumentista. Onko kyseessä samainen dokumentti? Pitääkin katsoa heti kun saa olla niin ettei kukaan muu kuule.

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1312511

Tähtisilmä: Se on kyllä jos saat lähipiiristä apuja tuohon pistelyyn. Mä en ole kertonut kelläkkään sellaiselle, joka osaisi tässä asiassa auttaa. Saa nähdä miten sitä onnistuu niitä vielä sitten sössimään. Mahaankohan niitä pistellään vai mihin?
 
Juu, tuota tarkotin...hyvinpä muistin, tosiaan tuli yleltä =)

Kova kynnys on kyllä tästä kertoa siskolle, en tiedä miksi, mut nyt ajattelin että parempi ehkä kertoa kuite...tietääkseni sitä navan lähelle pistellään...mulla tosiaan ens kuussa on opastus tähän touhuun...eli sitä ilolla odotellaan :|

Mut kattokaapas se dokkari, munsta se oli ainaki hyvä! Vaikka meillä ei ongelmaa miehen tavarassa olekkaan, mut silti oli kiva nähä miten kaikki tapahtuu...
 
Pistetään kai yleensä mahaan mutta voi reiteenkin jos vaikka maha kipeytyy.. muualla ei onneks ookaan niin herkkää tuntoo kun sormenpäissä :) Melkeempä eniten mua hirvittää siinä se lääkkeiden hinta, että montahan kallista annosta onnistun pilaan jotenki, etten osaa sekottaa niitä, rikon ampullin, ei mee tarpeeks syvälle, tms.
 
Juuri tuon tatkia mitä risupesä sanoikin niin kysyn siskoni kaveriksi...ei multa tulis onnistumaan tuo ampullien käsittely ja sen verran kallista tavaraa, että ei vihtis lattioita niillä pestä...ja toiseks olis se kamalaa jos hakis reseptin tyhjäks ja sit tuhoaiski ne niin vois paniikki iskee hommata kiireellä uus resepti...mut toivotaan että me kaikki saadaan piikit kunniolla sisuksiimme...
 
Vieläkös saa joukkoon liittyä?

Minä se lensin bumerangina tuolta odotus puolelta jälleen tänne.
Meillä takana 2km, 1 kohtukuolema rv26 ja näemmä tuulimuna. Yritystä takana pian 5 vuotta ja esikoisesta niin haaveillaan.

Takana on munatorvien aukiolotutkimus, clomien ja terojen syöntiä, inssi ja nyt siis keväällä olisi ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen ivf. Kunnallisella puolella ollaan hoidoissa käyty ja käydään siis edelleen.
Mua jo se munasolujen keräys mietityttää eli jos joku on sen kokenut niin olisi kiva tietää millaisia fiiliksiä siitä on jäänyt...

Meillä siis on vaikea raskautua ja ylläpitää raskautta...todella raskasta ja rasittavaa.
:(
Joskus tuntuu ettei enää jaksa yrittää ja miettii tuleeko se lapsi koskaan meidän perheeseen, mutta luovuttamalla se ei ainakaan selviä.

Niin ja ikää 27-vuotta vielä puolisen vuotta ja hoitopaikkana Oys.
 
Tervetuloa pure love rankkoja juttuja olette jo kokeneet :hug: toivotaan tosiaan että meillä itse kullakin tää seuraava ois se The Hoito, jonka jälkeen ei tarvis jumittaa paikoillaan ja näitä ikäviä juttuja enää kelata (ainkaan pitkään aikaan ;) )
 
Alkuperäinen kirjoittaja risupesä:
Tervetuloa pure love rankkoja juttuja olette jo kokeneet :hug: toivotaan tosiaan että meillä itse kullakin tää seuraava ois se The Hoito, jonka jälkeen ei tarvis jumittaa paikoillaan ja näitä ikäviä juttuja enää kelata (ainkaan pitkään aikaan ;) )
Näinpä. Toivottavasti tämä olisi meille kaikille se viimeinen niitti piiiitkäksi aikaa. Voisi sen jälkeen jo niin ihanampia asioita miettiä kuin näitä hoitoja ym. jotka todellakin ovat rankkoja aikoja kaikille. Ennemmin mä miettisin neuvola-aikoja ym. kakka vaipan vaihtoa. =)
 
Niin ja meidän taustasta vielä sen verran, että mulla näyttäisi olevan keltarauhashormoonin tuotannossa häikkää ( selittää raskauden aikaiset menkat ja km:t), toinen munasarjoista on laiska ja miehen siittiöistä n.6 % on normaaleja, laiskoja ja eivät osaa edetä oikeaan suuntaan...
 
Meillä myös on siittiöissäkin lievää häikkää, kaikki on hitaita..ihmettelen kuinka semmonen voidaan silti tulkita normospermiaksi, mitä jos ne jää vaan pyöriin paikoilleen? En tiedä sitten kummassa on suurempi syy, niissä vai mun endossa.. ehkä molemmissa :( toivosin NIIN että seuraava näyte ois parempi ja edes muutama % niitä nopeitakin löytys ja se vika ois enää vaan mussa..
 
risupesä inssiin kun mentiin niin ainoastaa 7milj. siittiötä saatiin näytteestä. Inssissä siitiöitä pitää olla vähintään 10milj. ( Oys ) että alkavat tekemään sen niinpä ne meille siellä sanoikin, että inssillä ei kannata jatkaa eivätkä ala tekemään koska se olisi turhaa. Mäki toivon, että niitä simppoja olisi nyt jo enemmän tai vielä tärkeämpänä pidän sitä, että laatu olisi parantunut edellisestä, mutta senpä sit näkee ja kuulee.
 
Pure Love: Onpas teitä koeteltu :( Tervetuloa pinoon kuitenkin ja toivottavasti pääset pian takaisin odotuspuolelle ja saat pysyä siellä.

Risupesä: Meillä oli viimeksi niin että a-simppoja ei ollut ollenkaan. Mutta b-simppoja niin paljon että lekuri oli oikein innoissaan hyvästä näytteestä ja paperissakin luki että näyte oli täydellinen. Aiemmilla kerroilla oli siis ollut heikompi. Ja jos ne on sitä b:tä niin eikös se ollut niin etteivät ne osaa mennä suoraan? No, kait siinä joku logiikka on.

Kysymys: Pohdin tässä tuota IVF:n ja ICSI:n eroa. Kun meille se lääkäri sanoi silloin että vasta toimenpiteen aikana (kun mennään solutasolle), nähdään tarvitaanko ICSI. Mitähän se sitten käytännössä meinaa? Kärsinkö ensin kaikki pistokset ja punktiot ja sitten solut laitetaan maljalle ja jos homma ei onnistukaan niin kaikki alkaa alusta? Vai voikohan hoitomuotoa vielä siinä vaiheessa muuttaa?

Niin ja katsoin muuten tuon dokumentin. Aika mielenkiintoista oli nähdä että kuinka se siittiö pyydystettiin ja laitettiin munasolun sisään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Veena:
Pure Love: Onpas teitä koeteltu :( Tervetuloa pinoon kuitenkin ja toivottavasti pääset pian takaisin odotuspuolelle ja saat pysyä siellä.

Risupesä: Meillä oli viimeksi niin että a-simppoja ei ollut ollenkaan. Mutta b-simppoja niin paljon että lekuri oli oikein innoissaan hyvästä näytteestä ja paperissakin luki että näyte oli täydellinen. Aiemmilla kerroilla oli siis ollut heikompi. Ja jos ne on sitä b:tä niin eikös se ollut niin etteivät ne osaa mennä suoraan? No, kait siinä joku logiikka on.

Kysymys: Pohdin tässä tuota IVF:n ja ICSI:n eroa. Kun meille se lääkäri sanoi silloin että vasta toimenpiteen aikana (kun mennään solutasolle), nähdään tarvitaanko ICSI. Mitähän se sitten käytännössä meinaa? Kärsinkö ensin kaikki pistokset ja punktiot ja sitten solut laitetaan maljalle ja jos homma ei onnistukaan niin kaikki alkaa alusta? Vai voikohan hoitomuotoa vielä siinä vaiheessa muuttaa?

Niin ja katsoin muuten tuon dokumentin. Aika mielenkiintoista oli nähdä että kuinka se siittiö pyydystettiin ja laitettiin munasolun sisään.

Niin, toivottavasti me kaikki päädyttäisiin tuonne odotuspuolelle ja pysyttäis siellä.

Meille myös lääkäri puhui ivf/icsi hoidosta...eli ymmärsin sen sitten niin, että osalla tehdään icsi ja osalle taas ivf. Mutta pitänee tätäkin asiaa vähän valottaa ensimmäisessä ultrassa sitten niin tietää missä mennään ja mitä tuleman pitää.
Mikäs tuo dokumentti muuten oli? Milloin ja millä kanavalla se tuli?
 
Pure Love: Näin toivomme :) Mulla on kanssa vähän sekava käsitys tuosta IVF/ICSI asiasta. Kun kuitenkin niillä on eri hinnat että minkä mukaan sitä sitten mennään.. Pitänee varmaan kysyä viimeistään siellä suunnittelukäynnillä tästä.

Tuo dokumentti koski itseasiassa heikkoa spermanlaatua ja oli tullut televisiosta, mutta se löytyy myös netistä. Tosin tökki ainakin mulla aina välillä. Tuossa mun aiemmassa viestissä (6.2) on linkki kaksplus keskusteluun jossa on linkki dokumenttiin subtv:n sivuille.
 
Veena Ei kai sentään alusta aloteta jos ivf.llä ei meinaa tapahtua mitään? :eek: Kaipa ne seuraa tilannetta tietyn aikaa siinä maljalla ja jollei meinaa hedelmöitystä sen ajan sisään tapahtua niin sitten ne varmaan alkaa pyydystää siittiöitä ja laittaa tapahtuun.. näin ainakin kuvittelisin. Onkohan jollain muulla parempaa tietoo? Sittenhän se syy voi löytyä siitä että jos munasolun kuori on jotenkin liian kovaa tai siittiöt heikkoja niin siks ei oo voinu hedelmöityä aiemmin.
 
Moikka!

Mä kirjoittelen tuolla maaliskuun PAS-ketjussa, mutta nyt eksyin myös tänne. Taustaa sen verran, että meillä yritystä takana reilut 4v. ja koko tie ollaan käyty Clomeista ovulaation induktion ja inssien kautta ensin IVF:ään ja ICSI:iin. Mitään varsinaista syytä ei ole löytynyt, kunnes ekassa IVF:ssä kävi niin, että ei saatu yhtään alkiota eli ei siis päästy siirtoon asti. Väestöliitossa eivät ainakaan meillä ekalla kerralla tehneet ICSIä vaan normaali IVF, ja sitten kävikin niin, että yksikään munasolu ei hedelmöittynyt. Munasoluja oli kuitenkin ihan hyvä määrä (en nyt tarkkaan muista monta), mutta jostain syystä kävi näin onnettomasti. eli ilmeisesti sitä ei voi enää kesken muuttaa ICSIksi. Meillä ainakin viimeiseen asti seurasivat tapahtuuko mitään, mutta ei tapahtunut. Kuulemma yleensä munasolun ympärillä pitäisi olla siittiöitä maljalla, mutta meillä ei ollut. Liekö sitten munasolun kuori niin kova että siittiöt ei pääse läpi, vai siittiöt liian heikkoja, who knows. No, tokalla kerralla saatiin myös reippaasti munasoluja, ja kaikkiin tehtiin nyt ICSI, ja tuloksena 11 alkiota. Eli meillä taisi vika nyt vihdoin löytyä. Mutta tosiaan turhauttavaa ja masentavaa oli tuo eka IVF, kun kaikki munikset meni "hukkaan". Mun mielestä joku täällä on kirjoittanut, että heillä tehtiin heti ekalla kerralla osalle munasoluista ICSI ja osalle IVF. Jostain syystä meillä ei näin toimittu, ehkä sen vuoksi, että yleensähän ICSI kai tehdään jos siittiöissä on jotain vikaa. Meillä normaalit siittiöt. ICSIn tuoresiirrosta tulinkin raskaaksi, mutta se oli sitten kohdunulkoinen :headwall: Nyt odotellaan muutama kuukausi ja sitten tehdään eka PAS.

Tsemppiä kaikille!
 
sini 78 Niin mä sain meidän lekurin puheista sellaisen käsityksen, että meille olisi näillä näkymin edessä ivf/icsi eli molemmat tehtäisiin samalla kertaa. Kunnallisella ollaan hoidoissa niin se ei hinnoissakaan näy sen kummemmin ja meillä myös miehen siittiöissä on vikaa niin varautuvatko sitten siihen ettei maljalla tapahdu mitään.
 

Yhteistyössä