¤ Kesän 09 ivf/ivm/icsi/pas ¤

Kiitos, kiva, että mahduin mukaan! sarina13: Koska mulla on pitkät kierrot (32-33pv), niin lääkäri ehdotti, että testaisin vasta pp18. Ja sitten, en halua testata työpäivinä, vaikka sama se. Jos kuukautiset alkaa, niin työpv on muutenkin pilalla tai jos testi näyttää (taas) negaa, niin sama juttu. Mutta, jos se testi ens perjantaina näyttääkin plussaa ( jota ah niin kovasti jo toivoisin), niin avot! Mikä vapaapv ja mikä juhannus! Hirvittää kyllä koko ens viikko...
Nyt on ollu koko ajan niin ihanan rauhallinen ja stressitön olo, että haluaisin tämän olotilan vielä jatkuvan ja pitkään!
Tuo ehdotuksesi kyllä kuulostaa houkuttelevalta, se olis sellanen "nettitesti", hih! Vähän kun mulla vaivais koko ajan, että mitäköhän se sitten näyttää =)
 
Joo, sehän se ainoo vaihtoehto sit on jollei tästä tuu mitään.. kai sitä vaan viimeseen saakka toivos tuttua "isää", niin että lapselle vois kertoo aikanaan muutakin kun pituuden ja tukan/silmien värin :)
Nyt ei kai virallisesti olla yhdessä, mutta kaikki on avoinna jatkon suhteen...katotaan miten hoidoissa käy. Melko epäselvää kaikenkaikkiaan, ollaan päivittäin yhteyksissä ja nähdään säännöllisesti..ja se on sillon ihan muuta kun platonista "ystävyyttä" :heart: ja niin on annettu ymmärtää ettei tässä tilanteessa nyt aleta uusiakaan katteleen ;) oisko tää jonkinlaista etäsuhdetta sit vai mitä..

Luultavasti kierto menee nyt niin että menkat tulis joskus kuun vaihteessa tai heti enskuun alussa. Toivottavasti, koska se ois just paras ajotus hoidon kannalta.. voisin alottaa kuun lopulla sumut mutten joutus kenties vielä omatoimisesti alottaan piikkejä..ellei sitä seuraavat tuu sitten etuajassa.
 

Risis: Joo, en siis ole kuullut että hoidot ois alotettu ennen kuukautisia. Minua ihmetyttää se, miks niitä menkkoja ei vois käynnistää vaikkapa teroilla!? Mullakin siis kierrot n. 40-60 päivää, niin aikasta tiukkaa tekee odotella tätejä käskystä. :(

MarNei: tervetuloa piinailemaan seuraan! Oot kyllä paljon pidemmällä jo, mulla vasta pp1 menossa.

Minä: Saan onneksi potea hyperiäni kotona. Ja on se kuulkaas kamalaa! Sattuu aikalailla! Nestettä on masussa niin paljon, ettei keuhkoja saa täyteen. Ja vyötärön ympärys on kasvanu sairaalasta lähdön jälkeenjo yli 6cm, mut en silti haluais mennä takasin sairaalaan. Onneks tällä kertaa en oksenna. Viime hyperissä yrjöilin paljonkin, mut olo ei sillon ollu muistaakseni näin tukala. Tai en ainakaan muista.

Kiitos tarrasukista, kovasti jopa mieskin eilen huuteli miun masulle 8tai sille alkiolle) että tarraappas nyt kiinni sinne. :heart:

-Bee
 
Kiitos Rouva B! Lähetän kiinnittymissäteitä sulle !! Koita jaksaa, toivottavasti hyperi helpottaa. Tiedän tunteen, itselläni 1. IVF:ssä tuli hyperi ja makasin 8 pv sairaalassa, huh! Ja vielä sormi paketissa, kun sekin leikattiin samassa hoitokierrossa, vetasin lääkeampullilla vahingossa etusormesta jänteen poikki. Se oli vielä ainut kerta, kun koko lääkeampulliin edes koskin, mies hoiti sen puolen muuten. Tekevälle sattuu =)

MarNei75 pp11
 
pappis
Täällä näköjään keskustelu käy nyt aktiivisesti, kun kaikilla näyttää jo pikuhiljaa jotain tapahtuvan :) !
Mulla oli siis ultra aamulla ja niitä munikssia on tosiaan tulossa paljon.... ainakin parikymmentä (luultavasti huomattavasti enemmän), mutta.... itseäni huolestuttaa niiden kokoerot: isoimmat 22mm ja pienimmät 12mm. Noita isoja vaan muutama, eniten 14-16mm ja sit paljon myös noita pienempiä.
Viiminen puregon annos pistetty tänään, ja nyt sitten mietin, että mahtavatko keritä kasvaa maanantai aamuksi, jolloin punktio on? Mulla kun yleensä joukossa on suurin osa raakoja :/ .
Olen siis su-ma yön töissä ja aamulla pitää kuuden aikaan jo lähetä ajelemaan Hesaan, koska paikalla pitää olla jo viimeistään 7.30. Itse punktio klo 8.30. Pregnylit pistän lauantaina illalla 19.30.
Nyt ne jännät paikat siis alkaa.... tuleeko paljon muniksia, kuinka monessa solut sisällä, kuinka moni raaka, kuinka moni hedelmöittyy ja kuinka moni sitten ylipäänsä alkaa jakautumaan ja jatkaakin jakautumista.... Huh, en muistanutkaan taas, kuinka paljon tässä näitä asioita on, ja että nuo kaikki kohdat pitäisi läpäistä ja vielä sitten tietysti kiinnittyä ja pysyä matkassa seuraavat 9kk.
Tsemppiä nyt piinailijoille. Kirjoitelkaahan oireistanne tänne, niin voidaan jännätä ja arvuutella yhdessä kuinka käy :) ja tietysti sitten voi vertailla niihin omiin oireisiin, jos siirtoon asti päästään...
 
MarNei: Oho!! Ne ampullit onkin tosi pelottavia! Ikinä ei voi tietää aukeaako ne oikein. Olipas sulla koittelemus. Siltikö sulle siirrettiin alkio? Saitteko paljonkin pakkaseen ja oliko tää siirto vielä samaa satoa? Mie en ikinä enää tahtois kyllä tätä käydä läpi... :kieh:

Risis: Tuota tapahtuu, että vähättelevät vaan jos jotakin pohtii, eivätkä anna kunnon vastauksia. Toivottavasti ne nyt vaan sieltä alkas pian!

pappis: hieno saalis, kovasti toivon että vältyt tältä inhalta hyperiltä!!

-bee pp1
 
Rouva B: Saatiin sillä eka IVF hoidolla, jolloin hyperi tuli (ja kaikki muutkin pikku vastoinkäymiset), pakkaseen 3 putkiloa ja tuoresiirtona siirrettiin kaksi (24:stä yht. 10 alkiota siltä siirrolta talteen). Mutta, koska se hyperi iski niin kovalla, niin eivät pienet selvinneet siitä rumbasta. Itse en olisi selvinnyt ilman rajuja lääkkeitä ja lääkkeet taas karkotti ne pikkuiset.
Mulle on koko ajan siiretty kaksi, paitsi tähän viimeiseen siirtoon ei toinen huurteinen selvinnyt. Joten, tätä toista top:ia nyt jännitetään...toivon, että olis niin shokissa viiden vuoden pakastuksesta, että tarrais paniikissa kiinni :LOL:

Pidän peukut ( ja varpaatkin) pystyssä, että sinun sinnikäs jaksaa loppuun asti! Jep, jep!
 
Tatyana=Tatykana. Siina sulle uusi nimimerkki ;) Mahtava saalis ja viela hyvan laatuisia. Wau!

).( Taalla menty koko ajan oireettomana. Eilen sitten alkoi tuhru lugevuodolla ja ilman seka kuukautiskivut... Nyt ahistaa :( Lahden vanhuksia katsomaan pariksi paivaa ja nettipimentoon. Jos vuoto alkaa niin aidillehan sita on sitten hyva kiukutella :whistle:

Sarina pp11
 
KESÄKAUDEN YRITTÄJÄT


nm......hoitopaikka.....hoito (lyhyt/pitkä )....punktio+Siirto, pvmt


furutemami..........................icsi/2.pas.....kesäkuun alku
Rouva B.................VL.............ivf (p)............9.6.
Sarma...................VL..............ivf...............9.6.
[sooda....................................pas............kesäkuu
pappis.......phks/Felicitas......3.ivf............kesäkuu
Tuulia-76...............................3.ivf (p)..........vko26
Annie77................VL.............2.ivf (p)..........vko26
Tähtisilmä79....K-PSHP/Oys.....ivf
Katriina77........Ovumia............ivf(l)..............vko30
napsuneiti.............Naistenkl...ivf (p)............vko33
Sartsa00.................................icsi?
aitiliini83...............VL..............2.icsi
Ronja80................VL.............3.icsi (l).......elokuu
risupesä................Tays..........ivf (p)..........vko34
Iines-74..................................ivf.............vko35
Duffy.....................VL..............icsi (l).......elo-syyskuu
viiva......................................ivf/1.pas....elo-syyskuu
anna1979.............Naistenkl...ivf..............syyskuu

Testaajat, pvm


sarina13..........................1.ivf tuores. km/pas.......16.6.
MarNei75...............VL............7.siirto/pas...............19.6.
Tirlittan1968..........VL.............ivf (p)...........22.6.
Tatyana..............SatKS/Tays...ivf(p)...........22.6.


Myöhemmin onnistuvat :hug:



ODOTTAJAT :wave:

Nuppu76..............................2.ivf (l)...........10.6.



 
Saara: voi ei, olen todella pahoillani. Tarkoititko ettette jatka hoitoja enaa ollenkaan? Enta luovutetut munasolut? Oletteko sellaista harkinneet? Jaksamista teille molemmille ja voimia tulevaan, mita tahansa paatatte. Jokainen tietaa oman jaksamisensa ja tilanteensa parhaiten.

).( Ei se vuoto sitten alkanutkaan! Viela on toivoa =)
 
Saara: Harmittavaa kun ette päässeet siirtoon asti. Tosi kurja tilanne kun hoitoa niin on odottanut ja valmistautunut.
Rouva B: Toipumista hyperin kanssa, osaan kuvitella voinnistasi osan, sen verran tuskaisia punktion jälkeiset päivät olivat. Maha alkaa rinnoista ja on kuin pallo mikä ahdistaa...
Tervetuloa uusille.

ON: Edellispäivänä sain kaksi hyvän näköistä 4 soluista alkiota kyytiini. Ihanaa että sulatus ja siirto onnistui! Fyysinen vointi ollut hyvä, henkinen vaihteleva. Keltarauhashormoni saa aikaan kiukku-itkukohtauksia, vaikka lääke onkin nyt eri. Miten paljon voikaan vihata sitä hormonia?
Testipäiväksi tuli 26.6, hiukan aikaisemmin aion testata, kun tuona päivänä alkaa kesälomamatka, enkä viitsi fiiliksiä pilata negan tullen.
 
pappis
Harmittelut Saaralle. Ymmärrän tunteen, että jossain vaiheessa hoidoille haluaa laittaa lopun. Itselläni tämä on kolmas ja viimeinen hoito. Lapsettomuuden tuska on mielestäni jo aika hyvin käsitelty, mutta saa nyt nähdä kuinka tunteet taas nousevat pintaan, jos tästä viimeisestä hoidosta nega tulee.

ON: Eilen illalla pistin Prehnylit ja huomenna aamulla siis punktio. Klinikalla pitää olla jo klo 7.30, joten täältä LAhdesta on lähdettävä matkaan jo 5.30 (koska todennäköisesti junalakko aiheuttaa Hesan päässä ruuhkaa). Tämän edeltävän yön olen vielä töissä, joten luultavasti punktion jälkeen uni maittaa |O ! Lääkärin veikkaus punktoitavista rakkuloista oli reilut 20, joten jännityksellä odotan huomista, kuinka moni niistä hedelmöittyy.... Meillä on aina käynyt hurja kato, suurin osa ollut raakoja ja vähän hedelmöittyneitä ja vielä niistäkin iso osa lakannut jakautumasta.
Toiveena kun olisi vielä, etttä pakkaseenkin saataisiin jotain.... viimonen hoito kun on, niin olisi sieltä pakkasesta sitten edes negan tultua jotain siireltävää syksyllä.
Olo on tukala, mutta omaksi ihmetykseksi aiempiin poiketen ei maha ole juurikaan kipeä! Mitähän tuokin mahtaa tarkoittaa? Toivottavasti ei ainakaan mitään huonoa... Turvonnut se kyllä on, niin että verkkarit jalassa on pakko kulkea. kun tavalliset housut eivät mahdu lähimainkaan kiinni :/ .
Sitten loppuun vielä muutama kysymys:
Kun ennen punktiota piti olla syömättä vähintään 6 tuntia, niin pitääkö olla myös juomatta? Eli saako vettä juoda?
Kuinka monta päivää sitä sairaslomaa nyt tuleekaan? Jouduin ilmoittamaan sairasloma-ajan töihin jo viime viikolla, niin ilmoitin vielä torstainkin (kun loppu viikko lomaa), joten toivottavasti nyt sitten sen vielä kirjoittavat, vaikka siirto olisikin jo keskiviikkona.
Luget täytyy vielä huomena käydä ostamassa, kun ne jo huomisiltana täytyy aloittaa... Harmittaa vaan, kun kelan lääkekatto on jo täysi, niin niistä silti joutuu täyden hinnan maksamaan! ja eivät ne kuitenkaan mitään ihan halpoja ole :( .

Palailen kertomaan sitten punktiokuulumisia :) !
 
pappis tsemppiä huomiseen punktioon! Tuu tosiaan kertoon kuulumisia, niitä aina joko kauhulla tai huojentuneena täältä lukee ja aattelee itsellä edessä olevaa.. jaiks. Pelottaa jo nyt.

Mä juttelin la pitkään kaverin kanssa joka menetti lapsen rv22+4. Ekaa kertaa tavattiin sen jälkeen ja oli todella todella hankala miettiä mitä sanon hänelle ylipäätään. Loppujenlopuks parannettiin maailmaa punaviinin voimalla. Taisi tehdä hyvää hänelle ja mulle. Hän oli koonnut pienestä leikekirjan ja sen katsominen toi kyllä kyyneleet silmiin. Ja yöllä en kyllä juurikaan nukkunut kun näin painajaisia asiaan liittyen =(

Jotenkin tuntuu käsittämättömältä tuollainen suru ja tapahtuma. Niin äärettömän epäreilulta. Itse sitä itkee joka kuukausi sitä että ei vaan onnistu saamaan sitä kahta viivaa siihen tikkuun, mutta saati sitten että sen saa ja sitten joutuu siitä luopumaan. En voi muuta kun toivoa heille kamalasti voimia.

Jotenkin on tuo asia jäänyt painamaan mun mieltä, aika tavalla. Kun näki ne kaikki valokuvat ja molempien surun, se oli jotenkin ylivoimaista. Mutta kaikkea tässä elämässä ei varmasti vaan pysty mitenkään järkeilemään tai selittämään itselleen, että miksi. Tuollaiselle ei vain voi olla mitään syytä, tai selitystä.

Mutta vähän keveämpiin asioihin.. ajateltiin miehen kanssa varata matka Lissaboniin =). Jos käytäisiin vähän hakemassa romantiikkaa ja virkistystä parisuhteeseen vielä ennekun sumutukset alkaa. Eiks se niin ole että ennen sumujen alkua ei ole mitään käyntejä lääkärissä tms? Onko kukaan käynyt Lissabonissa?
 
Saara10: Voi, toivon sydämestäni paljon jaksamista sinulle! :hug: :hug: :hug:

sarina13: Mikä tilanne? Puhallan plussasäteitä roppakaupalla huomiseen testiin :)

pappis: Onnea punktioon!

ON: Yhtä rauhallisena ja levollisena mennään kuin muinakin piinapäivinä. Vielä muutama piinapv jäljellä...

MarNei pp14
 
Marnei: Taalla kanssa rauhallisin mielin. Ehka liiankin... Ei yhtaan huvittaisi testata huomenna. Aika varma olen negasta enka sita haluaisi nahda... Oireita ei ole ollenkaan. Mutta huomenna sen sitten nakee. Kiitos kuitenkin sateista, jospa vaikka auttaisivat :)

Pappis: Toivottavasti punktio meni suht kivuttomasti ja saat siirtoon hyvalaatuisia alkioita.

sarina pp13
 
sarina13: Mutta minäpäs nyt sanon, että ei sieltä nega tule! Usko pois vain! Kaikki eivät välttämättä oireile ja eikös se ole ihan hyvä juttu? Voi näin rauhallisin ja oireettomin mielen sen plussan vastaanottaa =) Puuh, puhaltelen lisää...
 
Sarina, ei ollut mullakaan oireita, mut niin vaan tuli plussa! Juuri siitä oireettomuudesta aloinkin miettimään et olisko nyt tärpännyt. Yleensä mulla on niin selkeät oireet ennen menkkoja (kiukkupuuskat ja kuumat aallot), nyt niitä ei ollut. Pidän täällä kovasti peukkuja sulle! Plussatuulia :hug:
-Nuppu
 

Yhteistyössä