***Kesävauvasta 2008 haaveilevat***

Huomenta!

Onpas täällä ollut hiljaista... Kaikki siirtyy vissiin odotuspuolelle. Musta tuntuu, että mä oon täällä vielä kauan. Huoh. Enpä olis ikinä uskonut, että toisen alulle saamiseen menis näin kauan. Eka tärppäsi kerrasta, joten kai meidän pitää nyt tasottaa tilastoja ja odottaa tavallista pitempään. Keskimäärin mun ikäsillä tärppää 4-6 kuukaudessa. Nyt on viides yrityskierto menossa...

On kyllä kierto lähtenyt nopeesti käyntiin, kun sai kierron alussakin jännäillä, että oliskohan sitä kuitenkin raskaana. Mutta nyt on kyllä ihan varma olo, että en ole. Teen sen varmistustestin kuitenkin ylihuomenna, ihan vaan vaikka myyn seuraksi sitten jos ei muuten :) Ja onhan se hyvä tarkistaa kun aion syödä sen hormonikuurinkin tässä kierrossa, jota ei raskaana saisi syödä.

sydänkäpynen:
Eilen oli aamuvuoro, tänään on aamuvuoro, mennään työkaverin kanss kimppakyydillä, eilen hänen autolla, tänään mun autolla...me pelastetaan maailma, pienistä asioista se tapahtuu ...noh kumminki..
Älä suotta vähättele, toihan on iso asia! kunpa kaikki viitsiskin tehdä samanlailla. Sen takiahan tähän jamaan on jouduttu kun kaikki ajattelee ettei yhden ihmisen tekemiset täällä mihinkään vaikuta. Sit kun 6,5 miljardia ihmistä ajattelee samalla välinpitämättömällä tavalla niin soppa on valmis... Katsoitko kun maanantaisin tuli Prismassa neliosainen dokumenttisarja äiti maasta? Ihan mielettömän hyvä. Tallensin ne digiboksille ja voisin kattoa niitä vaikka kuinka monta kertaa.
 
Red Dragon: hieno kranssi!! Mie en hirveesti jaksa väsätä... jouluna tein havuista kranssin ja se jäi varastoon koko talveks :LOL:

Täällä jännitän teidän puolesta,peukut ja varpaat pystyssä!


Plussia kaikille+++++++

:heart:
 
heips

lapsia käytetty lääkärissä ja terveitähän nuo ovat kuin pikkuiset pukit!! :LOL: taitaa äiti vaan olla vähän herkkä viemään lekuriin... mutta pakkohan se on jotenkin varmistaa että mistä moinen kiukku, nenänvuoto ja yskä johtuu...korvista, vaan eipä ei! onneks!!
heh minä kun selitin lääkärille että tyttö on kovin kiukkunen ollut kuin ampiainen niin hän tokas että jospa onkin vaan periny äidin tempperamentin!! :D
no pääasia että eivät ole sairaita.

ja ilmahan on kuin kuvakirjasta! mahtava!
haettiin isi mukaamme ja käytiin koko perhe lounaalla, kivaa.
tarmokkaana oon jo siivonnu lastenhuoneen kun joku nykäs kukkaset alas tytön sänkyyn multiineen päivineen!!
:eek:
joten jospa jatkais tarmolla vaikka siivoomista kun sehän ei ikinä lopu.
onneks sain eilen silitettyä kasan pois kun muu perhe oli uimassa.
ja pääsin vielä lenkillekkin!

--> mahtaiskohan näillä menkoilla olla osuutta tähän hikipäässä heilumiseen.....
B)
aurinkolasit vaan päähän ja moi!

Pamuk kp 4/28
 
olipa tosi hieno kranssi. mä en oo saanu viel aikaseks tehä tota mut nyt ku sääki näyttää suosivan ni taidan tästä lähteä kauniita lehtiä metsästämään..
olo on ollu ihan normaali, ei tuntemuksia ei mitään :( viime kierto oli niin erikoinen et täytyy vaan jatkaa pupuilua. viimeseen asti ku jaksaa yrittää ni ei voi sitä ovistakaan missata. kait :whistle:
palailen taas illalla kertomaan kuulumisia ja lukemaan teiän plussa uutisia =) :heart: :heart:
 
Täällä on tosiaan ollu aika hiljasta pari päivää... :/ Mä oon itekseni naureskellu mun "raskausoireita", ei edes o viittiny niitä tulla kirjottamaan, ku ne aika satavarmasti on ihan vaa mun mielikuvituksen tepposia. Rinnat kyllä on niin kipeet, et tekis mieli ruuvata ne irti ja antaa tarvitsevalle. Sinäänsä outoa, koska ne tuntu viimeks tältä jotain 7 vuotta sitte, pahimmassa kasvupyrähdyksessä. Mahaa "vihloo tylpästi" ja aamulla oli niin paha olo, etten kouluun lähteny. Toisaalta, mähän löydän vaikka nenäkarvasyövän iteltäni, jos se tarkottaa ettei tarvii mennä kouluun. :LOL:

Mitäs muille kuuluu? Omaa napaa kehii! ;)
 
Tämmönen vielä:

ENNEN KUIN MINUSTA TULI ÄITI

Ennen kuin minusta tuli äiti.
Tein ja söin lämpimiä aterioita.
Minulla oli tahriintumattomat vaatteet.
Minulla oli hiljaisia puhelinkeskusteluja.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
Nukuin niin myöhään kuin halusin,
enkä kantanut huolta siitä,
kuinka myöhään menin nukkumaan.
Harjasin hampaani ja hiukseni joka päivä.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
Siivosin kotini joka päivä.
En koskaan kompastunut leluihin tai unohtanut tuutulaulun sanoja.
Ennen kuin minusta tuli äiti,
en tullut ajatelleeksi,
olivatko minun huonekasvini myrkyllisiä vai eivät.
En miettinyt koskaan rokotuksia.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
Minun päälleni ei oltu koskaan
oksennettu,
kakattu,
syljetty,
pureskeltu,
pissitty
eikä nipistelty pienillä sormilla.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
Minulla oli täydellinen mielenhallinta,
-ajatuksieni ja vartaloni hallinta.
Nukuin koko yön.
En ollut koskaan pidellyt kirkuvaa lasta,
jotta lääkärit voisivat tehdä
kokeita tai antaa rokotuksia.
En ollut koskaan katsonut itkuisiin
silmiin ja itkenyt.
En ollut koskaan ollut äärettömän
onnellinen yksinkertaisesta hymystä.
En ollut koskaan istunut myöhään yöllä
katsellen nukkuvaa lasta.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
En ollut koskaan pidellyt nukkuvaa vauvaa,
vain sen vuoksi,
etten halunnut laittaa häntä sänkyynsä.
En koskaan ollut tuntenut sydämeni
murskaantuvan miljooniksi pieniksi palasiksi,
kun en voinut lopettaa kipua.
En koskaan ollut tiennyt,
että jokin niin pieni voi vaikuttaa elämääni niin paljon.
En koskaan ollut tiennyt,
että voisin jotakuta rakastaa niin paljon.
En koskaan tiennyt, että rakastaisin olla äiti.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
En tiennyt miltä tuntuu
kun sydämeni on ruumiini ulkopuolella.
En tiennyt kuinka ihanalta voi tuntua,
kun syöttää nälkäistä vauvaa.
En tiennyt siteestä äidin ja lapsen välillä.
En tiennyt, että jokin niin pieni
voisi saada minut tuntemaan itseni niin tarpeelliseksi.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
En ollut koskaan noussut ylös
yöllä kymmenen minuutin välein
tarkistaakseni, että kaikki on kunnossa.
En ollut koskaan tuntenut sitä
lämpöä
iloa
rakkautta
sydänsärkyä
ihmetystä
tai tyytyväisyyttä, joka äitiydestä tulee.
En tiennyt, että voisin tuntea niin paljon...

Ennen kuin minusta tuli äiti.


Copy-paste laulaa. Ei siis ole mun käsialaa. Löyty positiivarit.fi merkkiseltä sivulta ja oli mun mielestä niin kaunis, et halusin teijänki saavan lukea sen. Mulla ainaki valu ihan kyyneleet poskilla. :ashamed: :)
 
).:) miepä tiiän miksi meille tuli keskenmeno, siihen on ihan lääketieteellinen selitys, sain just tänään kuulla että miun kilpirauhashormoni on alhaalla, ja se on yksi suuri todennäköinen syy, että on tullu km ja en tuu raskaaksi..
huomenna lääkäri soittaa 10 jälkeen ja jutellaan ihan kunnolla siitä.
 
Ihana tuo rypäleen löytämä kirjoitus ja redin kranssi upea :)

Aurinkoenergiaa, hyvä että löyty syy ja uskon, että siihen apua saat.

Ovis sitten tais olla ja mennä. Tänään tikuttelin taas hailakkaa viivaa ja kuivuus tuli limaryöpyn tilalle. Kn oli eilen todella alhaalla ja lerpatteli suu auki kuin torikahvilan juorukello. Tänään en aamupäivästä edes saanu siitä mitään tuntumaa ja nyt iltapäivällä hivenen alempana, mutta en kunnolle vieläkään siihen yletä. ihmettelen vaan miten se noin tuonne pomppas. Yleensä se lepattelee tuos alhaalla oviksen aikaan muutaman päivän. *toivoo salaa tärpänneen*

No, oireita en ala ettimään loppukierrosta vaan jos jotain ilmenee, löytyy niille joku muu selitys. En usko enää kehoani missään asiassa, vaan luotan niihin kahteen viivaan. Nyt tuli limaa just samana päivänä, kun ne vahvat ovisviivat ja illalla kuulostelin, huomaisinko oviskipua. Sitä en ole ennemmin huomannu kaikkien muiden jomotusten lomassa. Mut tuolla oikealla puolella sivuvva nippaili ja vihloi jonkin aikaa ja sit loppui. Oliskohan voinu olla oviksesta? En tiedä. No, pupupuuhia on onnistuttu harjoittamaan väsymyksestä huolimatta ja toivotaan parasta.
 
Heipä hei,

hienoja kransseja olette väsäillyt :D

Aurinkoenergiaa, tosiaan hyvä että syy selvisi, kun useinkaan keskenmenoihin ei ole mitään selitystä löydettävissä!

Oma napajutut sitten taas :whistle: Tänään kävin yksityisellä gynellä, teki perustutkimuksen ja suositteli vielä odottamaan toiset 6kk! kierron luonnollista tasaantumista! Sain kuitenkin varmuuden varalta terolut-reseptin, lupasin vielä odotella jonkin aikaa ennen kuin aloitan kuurin... Saapa nähdä miten kauan maltan odotella :whistle:
 
Bumba: Mulla odottelee myös vastaava resepti tuolla kaapissa. Reilun kuukauden se on siellä poltellut, enkä usko että pystyn vastustamaan kiusausta enää. Mulle lääkäri suositteli myös odottamista. Kierto näyttäis kuulemma olevan itselläänkin tasaantumaan päin. Imetyksen lopettamisesta on vielä sen verran vähä aikaa, että se saattaa häiritä vieläkin.

Mutta mä en jaksais enää odottaa... Haluisin olla jo hetinytvälittömästi raskaana. Oma vikani kun olin keinumassa sillon kun kärsivällisyyttä jaettiin.

Mua vaivaa vaan se asia, että mun pitäis syödä noita nappeja kp. 19-26, mutta mutta... Mulla oli viime kierrossakin ovulaatio vasta niin myöhään, kuin kp.22. Tietääkö kukaan saattaako primolut estää munasolua irtoamasta jos sitä syö ennen ovista? Samaa ainettahan käytetään ehkäisynäkin, ne syödään vaan kierron alussa. Pitäs kai tikutella taas ovista ja soittaa sit lääkärille ja kysyä tota jos ovis on taas noin myöhään. Noitten tarkotushan olis tasata sitä mun kiertoa ja pidentää luteaalivaihetta. Ihmettelen vaan, että mitä tapahtuu kiertopäivänä 26, kun keltarauhashormonitasot romahtaa yhtäkkiä!? Jos raskaus pääsis alkaan niin ei kai se tosta voi jatkua. Kai sitä kuuria pitäis jatkaa pitempään. Eli en elättele hirveesti toiveita ensi kierrossakaan. Blaah. Pitäs kai mennä kunnon lääkärille, eikä arvauskeskukseen...
 
Pixie, minulla tuo käynti maksoi kelakorvauksen jälkeen 95? (!!!) Otettiin kanssa papa, ja tosiaan perustutkimus muuten, ei esim. ultraäänellä tarvinnut katsoa kohdun/munasarjojen tilannetta...
Se UÄ sitten olisikin tuonut vielä mukavasti lisähintaa...

Minulle tuo gyne ei viitsinyt tarkemmin selittää noiden terolutien käyttöä, kun käski vielä odotella... Mutta reseptissä lukee, että syödään kp 16-25 1tbl (10mg)/pvä... Jos tämä kierto venyy vielä parilla viikolla, niin taatusti aloitan nuo heti seuraavasta kierrosta! Ei sitä jaksa joka päivä kurkkia pöksyihin "vainoharhaisena" ja ihmetellä alkoiko menkat vai ei... Ja toisaalta olo on kuin ilmapallolla, turvottaa ym. Ei kiva.

Kivasti järjestyi tuo gyne käynti, eilen soitin ja varasin ajan, tänään kävin :D Hiukan parempi mieli kuin jos olisin tuonne Arvauskeskukseen lähtenyt :D (uskon näin)

Täytyy vielä lauantaina tehdä "varmuustesti" ettei ole raskaana, kun illalla on melko kosteat juhlat tiedossa :) Vitsi, kun en ehtinyt laittamaan nettitilausta ajoissa, nyt testit tulevat vasta maanantaina ja täytyy siis huomenna käydä apteekista tuollainen "kallis" testi ostamassa...
 
meni aivan päin metsään mun maailman pelastaminen, kun pääsin kotiin asti niin hokasin että mun känny on jääny töihin, blaaah, eiku takas ja hakemaan se, kävin myös samalla palauttamas pulloja...sain 3egee.. =)

Eipä muuta, alavatsan nippailu on tänään muuttunu alavatsan paineen tunteeks, ja sen mukana ilmavaivat, en ole syönyt mitään outoa, niin ei ainakaan sen takia ole ilmavaivoja :ashamed: ja kun kävelen niin tunnen kun kohtu liikkuu :LOL: , tosi outoa...

Nämä sivut reistailee aika usein muuten...
 
Bumba:
minulla tuo käynti maksoi kelakorvauksen jälkeen 95? (!!!)
Onhan siinä hintaa, mutta toisaalta luulisi saavan rahoilleen vastinettakin. Terveyskeskuksessä yleislääkäri ei tiennyt kyllä hevon V**un vertaa mistään luteaalivaiheista. Puhui mulle ihan puuta heinää. Siksi arvelluttaa nyt syödä tota kuuria sen ohjeilla.

Sydänkäpynen:
meni aivan päin metsään mun maailman pelastaminen, kun pääsin kotiin asti niin hokasin että mun känny on jääny töihin, blaaah, eiku takas
Noh, mutta ajatus oli kaunis... Ja vielä enemmän ajamistahan olis tullut, jos olisit aamullakin ajellut yksin. Ei kukaan voi pelastaa koko maailmaa, mutta jokainen voi pelastaa palasen. :heart:

Mitäs pikkumyylle kuuluu tänään? Mulla ei oo kyllä yhtään mitään oireita enää. Lopetin sen 3 päivän suklaan syömisen, niin paha olokin lähti sen sileän tien. Yllättävää... :D Mutta järkyttävä makean himo mulla on kyllä. Voisin vetää vaikka leipomollisen leivoksia.
 
rinnat elää omaa elämäänsä, valkkaria on vaikka muille jakaa. ja tulee huono olo kun on syömättä liian kauan ja väsyttää. Tuntuu vaan niin oudolta nää tuntemukset ja ajatukset, mutta huomenna siis apteekkiin, sittenhän sen näkkee la aamuna :D
Ja ti jo gyne niin silloin pongaillaan ainakin sitä munasolua ultralla, ellei muuta? :heart: ++++++++++++++++++++++++++ :heart:

*lauantai aamuna siis pixie*? muita la aamuna testaavia? :D

-pikkumyy- :heart: , :wave:
 
Moikka!

Vähän jumittelee, kun ei meinaa päästä tänne sivulle!?

Mulla ei ole oikein mitään uutta, vatsakivut loppui eilen ja tänään aikas normi olo. Tai no kaivamalla kai jotain nipistelyjä aina löytää. Oon aatellut josko se ois pareen, että ei tuliskaan niitä oireita, jotka aina on puskeneet ja joita oon luullut raskautumiseksi.. Mieliala vaihtelee päivän mittaan, toisena hetkenä olen varma, että on tärpännyt, mutta sitten toisena taas...Pöh.

 
myy ootkohan kuitenkin raskaana? kuulostaa aika hyvälle..

Dragon tosi hienohan tosta kranssista tuli


d.b mulla on niiiin menny hermot tähän palstaan ku tää jäkkii ainaki mulla ihan pirusti
eilen illalla en sit enää jaksanu yrittää tulla lukee mitään ku ei niin ei
mulla ei oikeestaa mitää ihmeellistä.. muuta ku välillä syöminen tökkii joskus pelkkä ajatuskin.. nyt ei ees rinnat oo kipeet vaik viime kuussa oli.. menkkakipuilua sillee muutaman kerran päivässä pienen hetken ajan.. mutta eiköhän nää oo joitain ihme menkka oireita.. mistähän sitäki tietää millon on raskaana kun mulla näkyy oireet olevan menkoista ihan mitä vaan
 
Pikkumyy: Hyvältä kuulostaa. Lauantaina sit testaillaan. Sä saat kyllä ihan varmana plussan!

Ihana mies mulla! Tuli kaupasta äsken. Pyysin tuomaan yllätyksen ja toi greippimehua ja suklaata! :heart: Söin kaikki heti ja nyt on taas paha olo... :x En mä yleensä tällai makeeta syö, tää on ihan kauheeta... En kyllä usko että tää raskaudesta nyt johtuu. Oliskohan syysmasennus tulossa ja torjun sitä refleksinomaisesti suklaalla... :headwall:
 

Yhteistyössä