Keskenmenon jälkeen kuumeilevat KESÄ 2016

Täällä ilmoittautuu yksi joukkoonne, eilen alkoi vuoto ja viikkoja olisi ollut 4+3, eli en tiedä, että oliko KM vai kem.... mutta aikamoinen harmistus se oli. Nokka pystyyn kuitenkin ja kohti niitä uusia plussatuulia. Nyt aion alkaa juomaan sitä kuuluisaa greippimehua ja uskomaan muihinkin taikoihin ja toivoa kovasti, että tässä kierrossa nappais :D
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Täällä ilmoittautuu yksi joukkoonne, eilen alkoi vuoto ja viikkoja olisi ollut 4+3, eli en tiedä, että oliko KM vai kem.... mutta aikamoinen harmistus se oli. Nokka pystyyn kuitenkin ja kohti niitä uusia plussatuulia. Nyt aion alkaa juomaan sitä kuuluisaa greippimehua ja uskomaan muihinkin taikoihin ja toivoa kovasti, että tässä kierrossa nappais :D
Tervetuloa vaikka tänne ei ketään toivotakaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Armadillo
Uusi kierto, uudet kujeet! Tänään siis menkat alkoivat ja tänään on kp1. Ihan ok fiilis ollut ja aion tehdä sen plussan tässä kierrossa!! Oletan että positiivisella ajattelulla ja joka toinen päivä iloittelulla se vielä tulee! Eli kun menkat ohi. Vaikka kellon tarkasti joka toinen päivä me kylvätään! Kyllä tää vielä iloksi ja onneksi muuttuu. Mulle olis unelma olla raskaana kesällä, niin että kesällä siis olis iso vatsa mut toisaalta kyllä se talvikin on kivaa. :) oikeastaan koska vaan mulle sopii. :D kuha vaan olis raskaana!

Kuka testailee seuraavaksi?

KevätTähti, mikä heppakuuri sulla on?
Mie testaan varmaan reilun viikon päästä. Nyt on kp 17/28. Ovis oli ilmeisesti jo kp 11/28 paikkeilla. Yritän venyttää testaamista tuonne kp 28/28, mieluiten kp 29/28 asti. Eli 30.-31.5. testailen.

Miulla oli joku hullu oirepuuska alkuillasta. Ekaks oli se metallinmaku suussa, sit itkun puuska ja lopuks hirmuinen vilu. Nyt ei oo mitään. Ei auta kuin odottaa.
 
Ihana Bettinah (y) Todellakin vielä iloksi muuttuu!

Pakko kirjoittaa tämä tänne koska mihinkäs muuallekaan :rolleyes: Olen vaan vähän mietiskellyt! Voisiko olla vaan niin että raskautta jo pidempäänkin toivovien keho alkaa kuvitella olevansa raskaana vaikka niin ei olisikaan? Raskauden- ja vauvankaipuu on vaan niin kova että tulisi sitten näitä valeraskauksia :cautious: Itsekin olen nimittäin viime aikoina (viikkoina vai jo kuukausina..) huomannut kärsiväni närästyksestä vaikka päivittäinen kahvimäärä onkin yleensä aina vakio. Meilläkin alkaa olla vuosi täynnä yrittämistä ja ajatus vauvasta on mielessä päivittäin, että siinä mielessä tämä teoriani voisi ollakin pätevä.

Ei ollut iltapäivän ovistesti aamua vahvempi, toivottavasti huomenna jo olisi. Viime kierrossa ovis oli kp16, sekin kelpaisi kunhan ei vaan veny mihinkään kaaaaaauas.
 
Mä luulen että vauvakuume saa aikaan oireita. Ja sekös sitten ottaa päähän. Ensin elää siinä pilvilinnassa ja sitten pudotaan takaisin. :/ mitä muuta tässä kierrossa lisään? Tässä kierrossa vitamiinit (kuten monta kuukautta jo ), greippimehu, ja joka toinen päivä pupuilu. Mitä voi lisätä että varmistaa sen plussan! Sen on pakko jo tulla.

Ja kun makaan nyt täällä kovissa menkkakivuissa, niin eräs ystäväni soitti ja valitti raskauspahoinvointia. Mä vaikka oksentaisin päivät pitkät jos vaan olisin raskaana. Mun kaveripiirissä lähes kaikki ovat saaneet vähän ajan sisällä vauvan tai plussan. Ja toinen osa tästä sitten on puolessa välissä raskaana. :( eli vaikka haluaisin kertoa jollekin kasvotusten tästä, niin ei onnistun. En saisi mistään vertaistukea. Kiitos siis teille ihanat naiset, te olette mun vertaistuki vaikka kahviseuraa kaipaisinkin. Mutta jo te täällä olette suuri tuki. <3 täällä kaikki tietää sen tuskan. Valitettavasti, mutta juuri sen takia täältä saa tukea.
 
Ja nyt pääsi itku... Mulle tuli fb muisto. Olen vuosi sitten laittanut videon vain itselleni. Siinä näkyy kuinka hedelmöittyminen tapahtuu ja miten vauva kehittyy masussa. Miksei se meillä tapahdu niin kuin siinä videolla? :cry:
 
Moi kaikille, pitkästä aikaa.
Eipä ole vauvaa meilläkään alulle saatu, kaverit lisääntyy ja raskautuu mutta me ei.
Mä oon jotenkin jo luovuttanu ja vauvakuumekin kadonnut..
Mutta tänään, lapseni 2v10kk kysyi että miksi mulla ei ole siskoa?
Niin.. Mitäpä sanomaan tuohon...:(
 
Anteeks et mie tänne tilitän... Oon taas alkanut innostumaan raskausjutuista. Tavallaan etin oireita ja sit pian etin jonkun muun syyn ko. oireille. En mie missään muualla osaa/voi asiasta kertoa.

Metallin maku suussa -> ientulehdus (pesen kyllä hampaani 2 kertaa päivässä, mutta ehkä etuhampaiden takaa on jäänyt huonommalle harjaamiselle)

Eilinen itkukohtaus postikortista -> harvinainen ja ihana ele, joka myös poisti tunnontuskia

Kaksi lämmintä ruokaa töiden jälkeen -> pms tai ns. nälkäpäivät, jolloin on nälkä vaikka kuinka paljon söisi - niitä on ollut miulla pillereidenkin aikaan satunnaisesti. En kyllä koskaan oo aiemmin tainnut syödä illalla kahta lämmintä ruokaa.

Kauhea kylmyys töiden jälkeen -> sateessa kostuneet vaatteet kylmettivät ja palautumiseen tarvittiin 2 housut, pitkähihainen paita, paksu villatakki, 2 villasukat, huivi, ohut pipo ja 2 vilttiä -> ei mitenkään ennen kuulumatonta miun tapauksessa. Lämpö on kivaa. Päiväunien ja tunnin tv-ohjelman jälkeen alkoi vasta tulla lämmin.

Ne päiväunet -> satuinpa vaan nukkumaan edellisyönä tosi huonosti. Niin huonosti, ettei illallakaan tarvinnut unta kauan odotella.

Että onhan tässä aineksia vaikka millaisille epäilyille, mutten haluaisi kokea sitä pilvilinnoista romahtamista ihan heti uudestaan.

Ps. Eilen metallin maku suussani soitin miehelle ja kerroin asiasta ja kysyin että joko saa innostua. No sehän ei tuntunut innostuvan, mikä oli varsin viisasta, kun muutamaa tuntia myöhemmin en enää ollutkaan asiasta niin varma, vaikka toista lämmintä ruokaa syödessä vähän mietityttikin.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
piinamiina mulla on ihan sama juttu: Löydän mukamas oireita ja sitten keksin niille järkevän selityksen.

Dpo4: Aamulla kurkku kipeä ja flunssainen olo. Meni ohi aamun jälkeen. Valkovuotoa.

Dpo5: Täysin kuiva akka. Yövuorossa kylmä. Onhan sitä ennenkin ollut kylmä.

Dpo6: Turvotusta yövuoron jälkeen aamulla. Ihan kuin vuorotyöläisllä ei sitä muuten olisi. Joku ihmeen valkovuotoklöntti tuli. Sen jälkeen kuivaa. Ientulehdus. Mulla on harvoin ientulehdusta, oon vähän liiankin tunnollinen purukaluston kanssa. Mutta toki silti joskus ikenet tulehtuu. Tissit mukamas turvonnut. No ei todellakaan ollut. Kiristyksen tunnetta oikealla nivusessa/alavatsalla. Ihan kuin joku venyttäisi ihoa. Tuntui paljon kun menin nukkumaan, en saanut heti unen päästä kiinni.

Dpo 7 eli tänään: Taas turvotusta, mutta ei läheskään niin paljoa, mitä edellisessä raskaudessa oli. Yövuorot lienee tehnyt tehtävänsä. Yöllä tuli kerran enemmän valkovuotoa, sen jälkeen taas kuivaa. Ientulehdus edelleen.

En tiedä koska odottaa menkkoja. Jos luteaalivaihe on sama kuin aikaisempina kertoina, niin pitäisi alkaa sunnuntaina. Mutta jos kierto on pidentynyt ja laskee 14 päivää ovulaatiosta, niin alkaisi ensi viikon perjantaina. Nyt on kp30. Ovisplussa tuli siis kp 22.

En kyllä ole yhtään niin valeraskaana kuin parilla aikaisemmalla kerralla, kun oon elämässäni yrittänyt raskautta eikä ole tärpännyt. Keskenmeno taisi tehdä musta sellaisen, etten uskalla iloita ennen kuin on jotain iloitsemisen aihetta ja ollaan turvallisilla vesillä.
 
piinamiina mulla on ihan sama juttu: Löydän mukamas oireita ja sitten keksin niille järkevän selityksen.

Dpo4: Aamulla kurkku kipeä ja flunssainen olo. Meni ohi aamun jälkeen. Valkovuotoa.

Dpo5: Täysin kuiva akka. Yövuorossa kylmä. Onhan sitä ennenkin ollut kylmä.

Dpo6: Turvotusta yövuoron jälkeen aamulla. Ihan kuin vuorotyöläisllä ei sitä muuten olisi. Joku ihmeen valkovuotoklöntti tuli. Sen jälkeen kuivaa. Ientulehdus. Mulla on harvoin ientulehdusta, oon vähän liiankin tunnollinen purukaluston kanssa. Mutta toki silti joskus ikenet tulehtuu. Tissit mukamas turvonnut. No ei todellakaan ollut. Kiristyksen tunnetta oikealla nivusessa/alavatsalla. Ihan kuin joku venyttäisi ihoa. Tuntui paljon kun menin nukkumaan, en saanut heti unen päästä kiinni.

Dpo 7 eli tänään: Taas turvotusta, mutta ei läheskään niin paljoa, mitä edellisessä raskaudessa oli. Yövuorot lienee tehnyt tehtävänsä. Yöllä tuli kerran enemmän valkovuotoa, sen jälkeen taas kuivaa. Ientulehdus edelleen.

En tiedä koska odottaa menkkoja. Jos luteaalivaihe on sama kuin aikaisempina kertoina, niin pitäisi alkaa sunnuntaina. Mutta jos kierto on pidentynyt ja laskee 14 päivää ovulaatiosta, niin alkaisi ensi viikon perjantaina. Nyt on kp30. Ovisplussa tuli siis kp 22.

En kyllä ole yhtään niin valeraskaana kuin parilla aikaisemmalla kerralla, kun oon elämässäni yrittänyt raskautta eikä ole tärpännyt. Keskenmeno taisi tehdä musta sellaisen, etten uskalla iloita ennen kuin on jotain iloitsemisen aihetta ja ollaan turvallisilla vesillä.
:giggle::ROFLMAO::D:cool::p Myö ollaan niin samassa veneessä! (y)o_O:notworthy: Samat dpo:t ja suurinpiirtein samat oireet niihin liittyvine tunteineen. :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

Miulla on ollut luteaalivaihe kai sen 16 päivää, joten vielä reilu viikko pitäis sinnitellä. Voidaanko tunnustella yhessä näitä ovulaation jälkeisiä negakierron tuntemuksia? Ei olis sit niin yksinäinen olo.

Miulla maha on ihan ummessa. Luulis että kun on edellisen päivän tankannut ruokaa ja juomaa, että tulis jotain edes uloskin, mutta niinpä sitä heräsin vessaan kun joku papanan pirkale painoi sitä kohtaa josta pari vuotta sitten leikattiin endoa pois. On nää naishormonit jänniä, miten ne muuttaa ihmistä kierron vaiheista johtuen kuukaudesta toiseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
:giggle::ROFLMAO::D:cool::p Myö ollaan niin samassa veneessä! (y)o_O:notworthy: Samat dpo:t ja suurinpiirtein samat oireet niihin liittyvine tunteineen. :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

Miulla on ollut luteaalivaihe kai sen 16 päivää, joten vielä reilu viikko pitäis sinnitellä. Voidaanko tunnustella yhessä näitä ovulaation jälkeisiä negakierron tuntemuksia? Ei olis sit niin yksinäinen olo.

Miulla maha on ihan ummessa. Luulis että kun on edellisen päivän tankannut ruokaa ja juomaa, että tulis jotain edes uloskin, mutta niinpä sitä heräsin vessaan kun joku papanan pirkale painoi sitä kohtaa josta pari vuotta sitten leikattiin endoa pois. On nää naishormonit jänniä, miten ne muuttaa ihmistä kierron vaiheista johtuen kuukaudesta toiseen.
Joo tunnustellaan vaan, voidaan keksiä kaikkia kivoja uusia oireita :ROFLMAO::ROFLMAO: Mää kyllä salaa toivon että olisi tärpännyt, mutta en vaan jaksa uskoa. Tekis mieli testata jo sunnuntaina jos menkat ei ala, koska ennen luteaalivaihe on siinä vaiheessa päättynyt. Mutta en taas viittis tuhlata testiä, kun hommasin taas vaan pelkkiä digejä.

Olokoot ja pitäkööt tunkkinsa. Testaan joskus jos menkkoja ei kuulu, ehkä joskus kp50 sitten :p
 
On muuten jännä, että muuten on aika kuivat kelit, mutta valkkaria lorahtelee satunnaisesti.
Mulla muistaakseni oli viimeksi paljon runsaammin valkkaria. Mutta en kyllä muista, missä vaiheessa sitä tuli. Mutta ennen plussaa kuitenkin ja tein plussan kp30. Olis varmaan tullut jo aikaisemminkin plussa, kun kierto oli 25-26 vrk, mutta luulin että menkat alkaa, kun tuli tuhrua pari päivää.

Niin ja määhän salaa luulen, että se alavatsanivus-kipu oli kiinnittymiskipua. Että mitäs vielä vois keksiä :LOL:

Niin ja vielä väsyttääkin, kas kummaa, kun on kolme yövuoroa takana :cool:
 
Mulla muistaakseni oli viimeksi paljon runsaammin valkkaria. Mutta en kyllä muista, missä vaiheessa sitä tuli. Mutta ennen plussaa kuitenkin ja tein plussan kp30. Olis varmaan tullut jo aikaisemminkin plussa, kun kierto oli 25-26 vrk, mutta luulin että menkat alkaa, kun tuli tuhrua pari päivää.

Niin ja määhän salaa luulen, että se alavatsanivus-kipu oli kiinnittymiskipua. Että mitäs vielä vois keksiä :LOL:

Niin ja vielä väsyttääkin, kas kummaa, kun on kolme yövuoroa takana :cool:
No jos ollaan rehellisiä, ni miekin mietin sitä alkuviikon toispuoleista alavatsakipua kiinnittymiskivuiksi. Mutta silti, mitään en myönnä, että muka piinailisin. Ei tässä raskaana olla.
 
Kp 21/27-30

Dpo 6

Mulla ollu nyt sitä sellasta värinän tunnetta tuolla alamahalla ja tuntuu edelleen sellasia jumpsauksia tasasesti varsinkin iltasin kun rentoutuu -> vissiinki jtn suolen toimintaa.. Siltiki toivoo että jospa, koska tuntuu niiin alhaalla..

Lievää repäisyn tunnetta, kun nousin äskenki penkiltä niin tuntu tossa vasemmalla puolen, pari päivää sitten ekaa kertaa tunsin samanmoista kun venyttelin..

Mustat pikkarit valkeena valkovuodosta johtuen.. Jännä, miten tässä vaiheessa kiertoa näin kosteeta..

Väsymys aivan kauhee! Toissapäivänä nukahdin sohvalle, eilen nukuin hetken iltapäivällä. Ollu senmonen krapulainen olo vaikkei tilkkaakaan ole juonu.

Nälkä!! Mut nää mässyt tulee joka kuukaus, joka aiheuttaa myös turvotuksen. Oon ollu dieetillä kyllä edelleenkin, mutta on ollu pakko syyä sipsiä ja jäätelön vedin eilen :D
 
Viimeksi muokattu:
Noista oireista ja oireettomuudesta tuli mieleen, että kyllä on jännä juttu, miten ainoossa plussakierrossa miulla oli niin vahva olo ettei oo tärpänny. Ei kerrassaan mitään oireita ennen plussaa: ei lisääntyneitä limoja, tissikipua, nippailuja, repäsyjä, ei yhtään mitään :ROFLMAO: Ei kyllä plussankaan jälkeen tullu muita oireita kun satunnainen etova olo ja kauhee yöllinen närästys. Ja sit aina ne kierrot, millon oireita ois vaikka muille jakaa ja vaikka kuinka ois vahva raskaanaolemisen tuntemus, niin silti ne menkat aina sieltä alkaa... Mistähän tääkin johtuu?

Tänään kp 6. Menkat loppu eilen ja aattelin ovista alkaa tikuttelemaan tuossa ens viikon alusta. Sormet jo syyhyäis päästä tikkuja uittelemaan. :ROFLMAO: Greippimehu otettu käyttöön taas tässä kierrossa ja foolihappoa oon syöny keskenmenoon päättyneen raskauden alusta asti. Lisäks oon syöny omega-3:sta, kalsiumia ja d-vitamiinia muuhun tarkotukseen jo vuosia. :)
 
Nuo teidän "salaiset" oireet kuulostaa kyllä lupaavilta :) täällä peukut pystyssä!

Omaa napaa...ahdistaa ja pelottaa ihan sikana. Mitä jos menee taas kesken? Onko tuolla edes mitään? Tää on ihan kamalaa just nyt. Edellinen menetys (Rv 18+4) oli ihan liian rankka, että hanskat lentää tiskiin jos ei nytkään onnistu. Aamulla tuli itku ko työkaveri kysy miten jaksan sen kkmn jälkeen...en näköjään kovin hyvin, vieläkään. Viikon päästä ultraan. Oon jo suunnitellu kaiken niin jos alkiota ei enää oo.
 
Nuo teidän "salaiset" oireet kuulostaa kyllä lupaavilta :) täällä peukut pystyssä!

Omaa napaa...ahdistaa ja pelottaa ihan sikana. Mitä jos menee taas kesken? Onko tuolla edes mitään? Tää on ihan kamalaa just nyt. Edellinen menetys (Rv 18+4) oli ihan liian rankka, että hanskat lentää tiskiin jos ei nytkään onnistu. Aamulla tuli itku ko työkaveri kysy miten jaksan sen kkmn jälkeen...en näköjään kovin hyvin, vieläkään. Viikon päästä ultraan. Oon jo suunnitellu kaiken niin jos alkiota ei enää oo.
Sama! Edellinen päättyi viikolla 18 ja nyt pelottaa että mitä jos taas käy huonosti. Millä viikolla olet? Itsellä 7+3 ja vielä puolitoista viikkoa ultraan. Ja np-ultraan viikkokausia. Miten tämän kestää? :confused:

Tsemppiä kuitenkin odotteluun Ja toivotaan että tulee hyviä uutisia! (y)
 
Hantan oireet kuulostavat lupaavilta! (y)

Armadillo tervetuloa mukaan saamaan vertaistukea :)

Särki ja Piitu varmasti on tuollaiset mietteet pinnalla. Mää luulen että täällä on moni tulossa samoihin tunteisiin vielä joskus. Toivottavasti aika kuluisi pian eteenpäin ja pääsisitte turvallisille vesille.

Mulla oli huono olo kun heräsin, mutta niin on välillä ollut yövuorojen jälkeen. Flunssainen olo. Mää en seuraisi tällaisia asioita ollenkaan, jos ovisplussaa ei olisi tullut. Ja siis määhän en myönnä seuraavani oireita, mutta niin vaan taas löysin aamulla itteni tuijottamasta tissejä peilistä :LOL:

Joku kysyi mitä muuta voisi vielä syödä tärppäämisen maksimoimiseksi. Vehnänalkioöljy on kuulemma hyvä juttu. Tosin naama voi alkaa kukkia. Mut eiks se oo sitten vaan kiva kun kukkii, niin voi olla valeraskaana :p
 
Hantan oireet kuulostavat lupaavilta! (y)

Armadillo tervetuloa mukaan saamaan vertaistukea :)

Särki ja Piitu varmasti on tuollaiset mietteet pinnalla. Mää luulen että täällä on moni tulossa samoihin tunteisiin vielä joskus. Toivottavasti aika kuluisi pian eteenpäin ja pääsisitte turvallisille vesille.

Mulla oli huono olo kun heräsin, mutta niin on välillä ollut yövuorojen jälkeen. Flunssainen olo. Mää en seuraisi tällaisia asioita ollenkaan, jos ovisplussaa ei olisi tullut. Ja siis määhän en myönnä seuraavani oireita, mutta niin vaan taas löysin aamulla itteni tuijottamasta tissejä peilistä :LOL:

Joku kysyi mitä muuta voisi vielä syödä tärppäämisen maksimoimiseksi. Vehnänalkioöljy on kuulemma hyvä juttu. Tosin naama voi alkaa kukkia. Mut eiks se oo sitten vaan kiva kun kukkii, niin voi olla valeraskaana :p
Mä kans tänään katoin tissejäni peilistä ja ihanku olis hivenen tummemmat nännipihat :LOL: Tosin mun tissit on pienentyny tässä laihtuessa niin ne on jotenki erinäköset ja tietty pienemmät et ihanku nännipihatkii ois supistunu, prkl sentää :LOL::whistle:

Tänäänkin oon välillä oikee keskittyny ettimään oireita.. No lukiessani noita oviksen jälkeisiä plussakiertoja niin siellä oli kuvailtu "elohiiri" alamahalla. Mulla just sellasta tasasta ihan ku elohiiri olis :geek: Siis kohdun kohilla. Ihan kummaa. Jos olisin jo pidemmällä raskaana niin vauvan hikotteluks sen sanoisin :whistle:

Tsemppiä kaikki, nyt plussataan!!! :love::love::love:
 

Yhteistyössä