Keskenmenon jälkeen kuumeilevat KESÄ 2016

Voi kevätTähti, mutta hyvä asenne. Positiivisella mielellä pääsee pitkälle <3 jaksamista <3

Tinttara, kiva kuulla susta, just hetki sitten mietin että mitä sulle mahtaa kuulua :)

Mulla on kova salmiakki himo! Pakko saada mahdollisimman väkevää :love: ja tissit yrittää tulla rintsikoista ulos :D
Ehkäpä siksi mulle tuli tarve tulla tänne kurkkiin:) Hyvin pyyhkii, olen niin helpottunut kuinka hyvin lääkkeellinen tyhjennys meni ja nyt kun ajatuksetkin on saatu selviteltyä niin ei tunnu enää niin kauheelta vaikkei vauvaa enää saataskaan :) Uusia mukavia tuulia puhaltaa ja hyppään niiden mukaan :) Köllöttelen juuri riippumatossa, ilta-aurinko paistaa ja linnut laulaa, muksut leikkii pihalla ja minä mietin ettei tämä elämä ollenkaan hullumpaa ole <3 :)
 
Hienoa tinttara, nauti <3 kiva kuulla että kuitenkin hyvä fiilis ja osaat nauttia hetkistä.

Mä en voi yhtään olla pihalla, ellen laita paljon vaatteita päälle. Tosi kylmä tulee heti vaikka mittari näyttää 20. Tai ei se enää näytä mutta aiemmin päivällä. Nukuin päikkärit, silti väsyttää. Valkovuoto suht runsasta. Välillä tulee mieleen että lirahtiko pissit housuun :D mutta ei, se on onneksi vaan valkkaria. Himot jatkuvasti päällä, siis se salmiakkihimo. Ja tissit tosiaan turvonneet. Ainakin toinen ja toisella puolella sit nänni kipeä :D
 
Ihana kuulla et tintt@r@n tyhjennys meni hyvin ja helposti, turhaan siis pelkäsit ❤

Jutskalle ja KevätTähdelle hurjasti voimahaleja :( ❤ Mä niin voin samaistua teihin. Mä olin jo ihan varma et kolmatta lasta ei tule.. Ensin oli kemiallinen, sit tuulimuna ja sit km. Heti km jälkeen sit tärppäskin kun alotin ominpäin disperiinin (joo, fiksua tiedän) ja vahvan omega 3. Uskon et ilman niitä tätä plussaa ei olis oikeesti tullut. Menkää ihmeessä jollekin lääkärille tosta puhumaan. Nyt mulle alotettiin ihan lääkärin toimesta primaspan, kun pyritään ehkäsemään raskausmyrkytystä, toki sen disperiinin lopetin nyt kun primaspan alotettiin, mut samaa kamaa on. Lääkäri ultras et kohdun ja istukan virtauksia ja ne oli jotenkin kohonneet, eli primaspanista voi siis selkeesti olla mulle hyötyä. Mietin vaan et mitä ne olis jos en sitä disperiiniä olis ottanut, olisko koko vauvaa masussa edes :(
 
Catharin: Oon kahdessa kierrossa syönyt miniannoksen aspiriinia, mutta kummassakaan ei tärpännyt. Toinen oli kyllä heti kaavinnan jälkeen ja toisessakaan seksiä ei oikein tärppiaikaan ollut miehen sairastelun takia... Lisäksi multa on tutkittu ne hyytymistekijät eikä niissä ole mitään häikkää, ja moni tutkimus antaa tosi selvää viitettä siitä ettei siitä aspiriinista mitään apua ole ellei ole häikkää veren hyytymistekijöissä.

Olenkin vähän kahden vaiheilla kokeillako tuota vielä kerran. Jotenkin uskoisin, ettei se vika siinä piile omalla kohdallani.
 
Tämä tuntui jopa vähän helpotukselta viime päivien stressin jälkeen. Ellei tämä vuoto olisi alkanut, olisin tänään hakenut tikun jotta olisin voinut nähdä onko mitään merkkejä raskaudesta enää veressä ja stressaanko turhaan vai onko tosiaan syytä odotella vuotoa. Mutta eipähän tarvinnut. Parempi näin aikaisin. Voi jatkaa yritystä kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan. Ja pääsen tekemään ainakin alkukesän työreissut ilman stressiä raskaudesta.

Joten eipä tämä nyt tässä kohtaan mikään maailmanloppu ole, katsotaan syksyllä uudestaan. Silloin maailmanloppu voi taas olla lähellä ;)

Seuraavaksi yritetään nyt sitten sitä juhannusvahinkoa :rolleyes:
Tsemppiä meille molemmille! Hassua, mutta mullakin on tavallaan helpottunut olo. Nyt alkoi tulla illalla vuotoa kunnolla ja kipujakin oli. Vuodon mukana sitä raskausmateriaalia.. Nyt ei tarvi enää jännittää ja pelätä, vaan voi nauttia kesästä. Se pelkääminen ja jännittäminen alkuraskaudessa on raastavaa.
 
Voi Jutska ja KevätTähti oon pahoillani teidän puolesta. Voimia. Ei kenenkään tarvitsisi kokea samaa asiaa kerta toisensa jälkeen.

Kiva kuulla myös tintt@r@sta. Mää kuljin silloin yhteensä 5 viikkoa rätti housuissa ja aattelin, että alkaa olla kohta kypsää tavaraa.

Täällä on menkkatuntemuksia, joten eiköhän huomenna tai viimeistään keskiviikkona ala (ja toki väänsin nääkin tuntemukset johonkin kiinnittymysjuttuun, koska tänään on dpo8). Parempi kuin ei tietäisi raskausoireista mitään, vaan sitten vaan joskus viikolla 21 saisi tietää että oho, oon raskaana ja kaikki on hyvin.
 
Catharin: Oon kahdessa kierrossa syönyt miniannoksen aspiriinia, mutta kummassakaan ei tärpännyt. Toinen oli kyllä heti kaavinnan jälkeen ja toisessakaan seksiä ei oikein tärppiaikaan ollut miehen sairastelun takia... Lisäksi multa on tutkittu ne hyytymistekijät eikä niissä ole mitään häikkää, ja moni tutkimus antaa tosi selvää viitettä siitä ettei siitä aspiriinista mitään apua ole ellei ole häikkää veren hyytymistekijöissä.

Olenkin vähän kahden vaiheilla kokeillako tuota vielä kerran. Jotenkin uskoisin, ettei se vika siinä piile omalla kohdallani.
Multa ei oo tutkittu, mut en usko et häikkää olis ollut. Varmaan vaan lähinnä huonosta tuurista :( otatko 50 vai 100mg? Mä otin 100mg ja edelleen sama määrä. Greippimehua join ovikseen asti. Olikin sit ihan saakelin kipeä ovis ja olin ihan varma ettei olis tärpännyt, vielä kun viime km oli sen pari vko aikaa. Just yks hätähousuista sai plussan kun alotti primaspan 100mg, hällä kans neljä km takana, tukostaipumusta hälläkään ei oo :) mä kokeilisin viel kerran, ei siinä ainakaan mitään menetä :) söin sit viel raskausvitamiineja ja foolihappoa siihen lisäks vaikka nois vitamiineis onkin sitä, söin purkin loppuun joku parisen vko sitten.
 
  • Tykkää
Reactions: KevätTähti
Jaoin 500mg tabletteja kuuteen osaan, eli noin 80mg annostuksella söin. Annostusta en viitsisi ainakaan kasvattaa ja tuntuu myös tyhmältä syödä turhaan, sillä kun on kuitenkin ihan todettuja haittavaikutuksiakin suuremmilla annostuksilla...
 
Jaoin 500mg tabletteja kuuteen osaan, eli noin 80mg annostuksella söin. Annostusta en viitsisi ainakaan kasvattaa ja tuntuu myös tyhmältä syödä turhaan, sillä kun on kuitenkin ihan todettuja haittavaikutuksiakin suuremmilla annostuksilla...
En mäkään kyllä nostais, ellei sit jaa viiteen osaan et on max 100mg. Ei kyl isoja annoksia voi ottaa, onks siitä sit enemmän haittaa kun hyötyä :/ toivotaan et nyt kuitenkin olis parempi tuuri matkassa ❤
 
  • Tykkää
Reactions: KevätTähti
Mua pelottaa että elätän toiveita liikaa ja kohta taas alkaa ne menkat ja tuntuu että koko maailma romahtaa alta. Nännit kipeät. Mutta hyvin voi olla että menkat alkaa vielä. Alavatsassa nipistelee. Silti ne menkat voi alkaa. Koitan tosissani olla miettimättä, mutta kyllä se toivo aina elää. Testit kuumottaa kaapissa. Haluaisin testata jo. Ehkä sit lauantaina testaan toisen. Ja jos menkat ei ala niin sit sunnuntaina toinen. Mulla on yksi raskauskeijun herkkä testi ja toinen on pregcheckin. Tiedän et ne herkät ei oikein toimi mutta testaan silti sillä ensin :D
 
Elossa ollaan, jos joku vielä PP:n muistaa. Pikkuhiljaa alkaa olo huhtikuisen kkm:n jälkeen palautua sellaiseksi, että jaksaa - ja uskaltaa - liittyä seuraan takaisin.

Takana siis km viikoilla 14+0, esikoinen haaveissa meillä. Selvittämään ei syytä lähdetty, koska kyseessä ensimmäinen km minulle. Puhetta oli, että otan yhteyttä lapsettomuuspuolelle, kun ensimmäiset kuukautiset alkavat, mutta en silloin yksinkertaisesti jaksanut vielä. Ollaan nyt sitten jumppailtu ilman ehkäisyä miehen kanssa, soittelen polille, jos/kun seuraavat menkat alkaa. Sitä paitsi vuotoa oli km:sta seuraaviin kuukautisiin asti melko tasaisesti sen viisi viikkoa (!!!), yhtä hyvin olisi voinut koko menkat mennä multa ohi.

Listalle voi siis lisätä: Rouva Pii Poo 37 - kp 25/20-60 - yk 4

Palailen illemmalla lueskelemaan tulleita viestejä, mutta suuren suuret pahoittelut kaikille tänne päätyneille ja onnea matkaan plussanneille!
 
KevätTähti ja Jutska voi ei... :(:( Voimia molemmille hirmuisesti! <3

Ja täällä kun oli niin hyvä plussa-aaltokin menossa, niin kuin joku jo sanoikin...

Oma napa. Kp 4. Menkat alkaa pikkuhiljaa loppua ja oviksen pitäs sattuu juhannusviikonlopulle. Voi tulla hiukan hankalaa noista petipuuhista, kun ollaan juhannuksena mökillä sukulaisten kanssa. Taitaa oikeesti pitää puskaan lähtee jos haluaa oviksen hyödyntää. :D
Tänään ajattelin kaupasta ostaa vielä noitten edellisten vitskujen lisäks seleeniä ja E-vitamiinia, kun luin, että E-vitamiinista olis myös miehellekin hyötyä. Biotiinia myös suositeltiin, koska monilla on sen puute raskauden aikana ja muistaakseni puutos liittyi joihinkin sikiövaurioihinkin. Tilasin muutama viikko sitten iHerbiltä vahvinta biotiinia mitä sieltä löyty, ja eilen tuli postissa. Jos ei raskautumiseen vaikuta, niin hiuksiin ja kynsiin ainakin. Meillä on kyllä nyt kamala kasa vitamiinipurkkeja keittiön pöydällä. :D
 
Kaikki tunteet on lienee sallittuja, mutta niiden kanssa pitää oppia elämään. Kuulin eilen, että eräs tuttu saa vauvan siinä kuussa, kun mulla olisi ollut la. Ensimmäinen reaktio oli itku. Tottakai olen onnellinen heidän puolestaan ja toivon että kaikki menee hyvin. Se oma kuukausi koskettaa vaan niin syvältä.

Mutta tästä on vain suunta ylöspäin! Tänään dpo9. Eilen oli menkkajomoja, tänään ei mitään. Olotila normaali. Huomenna viimeistään pitäisi alkaa ellei kierto ole pidentynyt.
 
kalabaliikki : voi että tiedän tunteen.......ei sitä osaa 100% iloita toisten raskaudesta kun itse yrittämällä yrittää kuukaudesta toiseen....

Omanapa: menossa kp33....ei oireita mihinkään suuntaan....:ninja:
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Pahoittelut Jutska ja KevätTähti :(
Täällä mökkeily ohi, toivottavasti tältä kesältä. Ainoa ilo tuossa mökinrähjässä on oikea vessa ja juokseva vesi.
Täällä kp5 menossa. Liekkö ne minun testaamat plussantapaiset tosiaankin kertoneet, että jokin meinasi kiinnittyä, mutta ei kuitenkaan tarttunut kunnolla. Kamaa tuli normi menkkoihin nähden ihan kiitettävästi ekana päivänä, normaalisit vaan sellasta tiputtelua. No ei kun uutta yritystä kohti.
Operaatio: puskat heilumaan jussina. Mukana ollaan!
 
Ainoa ilo tuossa mökinrähjässä on oikea vessa ja juokseva vesi.
Mä kun rakastan mökkeilyä, eikä meillä ole edes vessaa tai juoksevaa vettä :D Vaikka tässä kun on pari kesää viettänyt kuukausikaupalla töissä ihan tosi alkeellisissa olosuhteissa, niin täytyy myöntää että olen alkanut arvostamaan mukavuuksia ihan eri tavalla. Sellaiset mukavuudet kuin vessa, juokseva vesi, peseytymismahdollisuudet ja se, ettei ole pakko lähteä ulos töihin tuuleen, tuiskuun - tai hyvällä säällä hyttyssyötiksi - tuntuu kotiin palatessa ihan luksukselta :D
 
Kova halu olisi testata huomenna! Tänään kp27/30 ja dpo10(ehkä). Pitäisikö testata aamulla? Mut sit ketuttaa jos tulee nega. Jos tulee plussa niin ihanaa ja luultavasti sekoan mutta yritän silti valmistautua ettei tule. Ja olin jo päättänyt odottaa sunnuntaille.. Mutta mulla yksi one stepin herkkä ja huono testi, niin voisko sen vaan tuhlata tähän? :D mitäs mieltä naiset on?
 
Kova halu olisi testata huomenna! Tänään kp27/30 ja dpo10(ehkä). Pitäisikö testata aamulla? Mut sit ketuttaa jos tulee nega. Jos tulee plussa niin ihanaa ja luultavasti sekoan mutta yritän silti valmistautua ettei tule. Ja olin jo päättänyt odottaa sunnuntaille.. Mutta mulla yksi one stepin herkkä ja huono testi, niin voisko sen vaan tuhlata tähän? :D mitäs mieltä naiset on?
Testaa ainakin mun kanssa torstaina:D
 
  • Tykkää
Reactions: Bettinah
Kiitos tsempeistä ja ymmärryksestä! Tämä keskenmeno on mennyt kipujen ja vuotojen puolesta hyvin. Oli vielä niin alussa raskaus.. Tästä on vaan sitten uskaltauduttava jatkamaan yritystä. Sydän sanoo, ettei perhe ole vielä koossa. Välillä tuntuu tosin, ettei edes halua tulla raskaaksi, kun tuntuu menevän vaan aina kesken. Silti toivo elää. :)
 

Yhteistyössä