**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat**KESÄLLÄ 2013**

Niwhai aargh! Siis miks sen pitää olla noin vaikeeta?? Ihanku siinä ei jo olis tarpeeksi, että saa sen munan ja häntäheikin kohtaamaan? Mutta, että se kiinnittyminenkin on vaikeeta. No, mutta mielestäni tuo on hyvä suunta, jos saa näin sanoa :|
 
Rosuliina sanos muuta! Selvästi miehen minininjojen navigaattorit toimii tai ne ainakin osaavat kysyä tietä eksyessään. Mutta mikäs mussa mättää kun mun niin pitää hylkiä asukkia? Buu.

Eilen nyyhkinkin tuon kainalossa, että miksi meillä ei nappaa, miksei meillä voi olla draamatonta ja helppoa raskautta... Mihin mies kuivasti naurahti ja totesi, että "DRAAMATON...?!?!? Ei kuulosta kyllä yhtään meiltä, eihän meillä ikinä ole draamatonta."

Näinpä. :headwall:
 
Perjantaita kaikille!

Työnteon sijaan mietin täällä pää sauhuten että testatakko huomenna vaiko eikö: tänään DPO10 ja huomenna ystävien häät, jossa kyllä joku viinilasillinen maistuisi. Olen yrittänyt hulluuteen saakka ohjeeksi tulkita toisten ihmisten raskauskiertojen lämpökäyriä tulematta mihinkään järkevään tulokseen (kuinka yllättävää). Edellisessä raskaudessa odottelin kärsivällisesti kp 30/26 ja plussa tuli puikkoon jo samalla kun ensimmäiset pissatipat lirahteli, mutta silti, onhan dpo11 tosi aikaista (eikö?). Onhan tää vähän hölmöä siinäkin mielessä että jos tulee negatiivinen en kuitenkaan uskalla lasia enempää ottaa.. joten niin tai näin. grr.
Lisäksi olen ihan tosissaan mietiskellyt että voiko kahden ovuloimattoman kierron jälkeen olla huonolaatuiset munasolut (johtaen siis vain uuteen tuulimunaan), vähän samaan tapaan kuin siittiöiden dna-laatu huononee vanhetessaan (luin jostain että jo kolmen päivän siemensyöksyn pidättely huonontaa laatua kolmasosaan verraten yhteen päivään). Siis ajatelkaa, hulluksi kai tässä ollaan tulossa.

On se sääli että kukaan ei maksa palkkaa oman hedelmällisyyden pohdiskelusta...

edit. Sanna-M kurja juttu :( Toivottavasti on oikein nautinnollinen loma ja olet sitten ihanan rentoutunut seuraavaan ovulaatioon!
 
Viimeksi muokattu:
Niwhai, mulla oli ihan samanlainen kohtaus eilen. Pidin kunnon agsti-kohtauksen siitä, miksi just meille ei voi vaan kaikki mennä putkeen. Edes tässä asiassa.

Asian laukaisi mun hyvän ystävän facebookki kuva, jonka mä näin vahingossa siskon ollessa facebookissa. Itse en siellä ole. Enää. Siellä heillä oli 13 viikkoinen vauvveli tuloillaa mahassa.

Pahinta ehkä se, että mä olen kaikista ystävistäni aina ollut se joka on selittänyt haluavansa lapsia. Ja tietenkään mulle ei se niin vaan tulekkaan.


Dorian Mä testasin tänään aamulla. Mulla on DPO 12. Eipä sieltä tullut haamua tai mitään muutakaan. Vaikka rinnat kipeilee ja muutenkin sellanen fiilis, joskos .. Mutta en tuosta ota vielä mitään stressiä. Viimeksi tuli DPO 16 vasta vahva plussa, sitä ennen negaa. Sehän se meni kesken kyllä viikkojen päästä siitä, mutta kumminkin.
 
Emeli voih.. :( tunteet kyllä pörrää niin pinnalla, meinaa empatia tihrut tulla aina. Tosiaan jos sulla on aiemmassakin tullut nega tossa vaiheessa niin, se on varmaan oletettavaa nytkin joten lippu vaan vielä pystyyn! :)
Mulla se positiivinen oli myös dpo16, mutta oli myöskin ainut minkä tein.

edit. Piti vielä sanoa että mulla lämmöt pysyneet hyvin tasaisena ovisnousun jälkeen, jotenkin odottelin niiden lähtevän nousuun vielä.. ei ole vertailukäyrää tm-kierrosta harmi kyllä.
 
Viimeksi muokattu:
Apuuva, oonko mä jäänyt jostain junasta pois!? Oon eka ajatellu et mä tunnustelen ja seuraan kaikkee mahdollist raskautee liittyvää noista testeist puhumattakaa.. MUTTA en mä oo lainkaa mun lämpötiloi huamannu mitata !? Eli ilmeisesti täällä mittaillaan ja mitä haetaan on korkeampaa lämpötilaa kuin normaalisti?

Tästä innostuneena eikun mittaamaan.. Mulla aina ollut alhainen ruumiinlämpö, n. 35.0-36.0. Aika kipeeltä olo on tuntunut kun mittari 37 näyttää.

Eli mun kuumemittarini tulee jatkossa sijaitsemaan mun käsilaukussa, jos joku sitä kysyy.
 
En oo kovasti nyt kirjoitellut kun on mennyt päivät niin haipakkaa... Lukenut oon kyllä uudet viestit joka ilta. Kierto alkaa olla taas siinä mallissa että oviksen metsästys alkaa ja tänään aloitetaan taas talletukset oikein kunnolla... ;) Mulla meinaa olla vaan vaikeuksia että saisin pidettyä sen homman romanttisena! : / Siis kyllä mulla fiilistä piisaa, mutta jotenkin en osaa puhua enää seksistä muuta kuin "vauvan työstämisenä".. : / Pelkään että latistan miehen himot pian tällä pakkomielteelläni... Sanoin nimittäin tässä illalla sille kun meinasi nukahtaa sohvalle, että et rupea nyt nukkumaan kun tänä iltana pitää hoitaa velvollisuudet! (Ai että kun romanttisesti sanottu! :ashamed:) :headwall: Mies sanoi sitten meidän koiralle että "kylläpä meidän mamma puhuu romanttisesti seksistä kun sanoo sitä velvollisuudeksi"... Jotenkin pysäytti... : / Miksi tästä on tullu mulle tämmönen pakkomielle??! :ashamed: Miksi en voi pitää toivetta raskaudesta vain taustalla.. Miksi se pistää nostaa jalustalle niin että pian koko hommasta menee maku.. ...Miksi se on niin vaikeaa... Miksi TÄMÄ on niin vaikeaa! Huoh... :( Siis kyllä mun mieskin tätä haluaa ihan yhtä paljon, mutta ei tämä pakkomielle asiasta tee nyt kyllä meidän seksielämälle yhtään hyvää...

No nyt on VASTA yk3 menossa, joten ei oo mitään syytä lannistua vielä... Mutta pitäis vain osata olla vähemmän stressaamatta ja tosiaan saada se seksin harrastaminen sellaiseksi kuin se oli ennen... Mutta helppo se on sanoa.. Pää (ja sydän) kun niin kovasti toivoo sitä raskautta.. :ashamed:

Silloin km:n jälkeen oli todella vaikeaa olla kun oli vielä ne kaikki raskausoireetkin jäljellä.. Kun tunsi olevansa vieläkin raskaana, mutta tiesi että on "tyhjä"... :( Silloin se tulikin että on pakko NOPEAA päästä taas raskaaksi.. Elämästä puuttui se jokin mihin oli jo ihan täysillä kasvanut niitten viikkojen aikana...

Ääh! Tulipahan taas vuodatus.. Mutta nyt en masenna teitä enempää vaan lähden lenkittämään koiran ja sitten kellistän tuon miehen ROMANTTISESTI ja nostan jalat kattoon... :D

Hyvää viikonloppua kaikille ja kovasti plussapuuhkuja!! ++++++++ :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Mariah33, et oo todellakaan ainoa ajatuksiesi kanssa. Noi vois ol suoraa mun päästä revitty! Meiti tokas just eilen illalla puhelimessa tolle äijänköriläälle, et tietää sitten laittaa kalenteriin jos ja kun kuukautiset parin päivän sisällä alkaa siitä n. 13-15 päivän päähän "parisuhdeaikaa". Ja se meinaa juuri sitä et paras olis peittoja heilutella tai muuten... :) .. Noo vedämme tämän huumorilla mutta taustalla ei ole tosiassa yhtään huumoria vaan jäätävä kaipuu saada mahaan takas sellanen asukki . :(
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
Joo kuinkahan monta kertaa tulee sanottuakin kuukauden aikana sanat ovulaatio, munasolu, kiertopäivä, menkat jne... :D Joten "pieni" pakkomielle tästä on kieltämättä tullut! :D Eilen ennen kuin alettiin touhailla, niin pyysin mieheltä anteeksi että oon tehny seksistä sellaista suorittamista ja sanoin että en oo todellakaan halunnut että siitä tulis sellaista. Enkä ajattele siitä asiasta niin "kylmästi" kuin miltä sanat joskus kuulostavat. Edelleen siis nautin hänestä paljon ja en pidä häntä vain jonain vauvantekokoneena! :LOL: Hän sanoi että ymmärtää kyllä, eikä ollu ajatellutkaan niin... Ja sitten meillä oli kyllä niin hyvät aktit päälle että huh! :D Hän sanoikin laukeamisen jälkeen että "No nyt tuli ainakin tosi paljon ja meni pitkälle!!" :LOL: :LOL: Anteeksi suorasanaisuuteni, mutta kaikkihan sen tietää että eipä niitä vauvoja haikarat tuo.. ;) :D

Tänä iltana sitten saunan jälkeen revanssi.. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Emeli- ja Dorian
Niin, jos se oliskin niin, että haikarat tuo :) En tosin ole tainnut koskaan nähdä edes yhtään haikaraa.
Meillä mennään nyt joka toinen päivä- taktiikalla. Sitä myös lääkäri "suositteli":)
Onhan se totta, että meistä kummallakin on se vauvanteko mielessä, mutta kyllä siitä seksistä nauttii vielä onneksi muustakin syystä.

ON: Ovistikku vielä hyvin haalea.
 
Rentouttavaa lomaa Sanna-M. Mie kävin välillä aina pikaseen lukemassa sun postaukset ja jännäämässä sun puolesta. Toivottavasti loma olisi nyt se mitä sie tarttet raskautumiseen ;)

Täällä vihdoin alkoi menkat keskenmenon jälkeen ja nyt menossa kp4. Tarkoittanee siis sitä, että ovis voisi olla meidän kuudennen hääpäivän tietämillä, joten täytynee juhlistaa sitten sängyn puolella hääpäivää.

Me ollaan miehen kanssa laitettu pihaa nyt koko viikko ja sanoin tuossa kun multaa lanasin takapihalla, että jos olisin raskaana edelleen niin tuskinpa tässä nyt näin raskasta hommaa tekisin. Täytyi jokin positiivinenkin asia tuosta km:sta löytää. Saadaan vihdoin laitettua piha siihen kuntoon, että siitä voi ensi kesänä sitten nauttia vaan ja ei tartte koko ajan olla stressaamassa sen kuntoon laitosta.

Jetta
 
Vasta vähän yli viikko mennyt kkm:sta. Tuntuu pidemmältä ajalta.
Onko teillä muilla kierto muuttunut keskenmenon jälkeen. Itselläni se oli ennen raskautta ja raskauden jälkeen tosi säännöllinen 30pv.

Mies sanoi, että kun voi alkaa taas yrittämään, niin pitää ostaa kikherneitä ja hummusta. Niistä hänelle keittoa ja sitten kuulema vauva tulee nopasti. No eka tärppäs aika nopeasti ja söimme joka ilta kikhernekeittoa. Oli dietillä ja oli hyvä proteiinin lähde 1.5h lenkin jälkeen. Pitää kohta mennä täyttämään kaappi siis säilykkeillä :-D
 
Olen lukenut teidän juttuja päivittäin monta kertaa..pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille :(
Olen omalla tavalla yrittänyt pysyä täältä pois..unohtaa koko haaveen..vaikka kyllä minä viikonlopuista perillä olen jotta mitä kp:tä elellään vaikka en haluaisi jottei hommasta tuli - tänään on pakko touhuta - meininki...

Nyt on tavoite muuttaa ruokailuani, rueta syömään lady vita mama vitamiinejä, lenkkeillä ja toivottavasti laihtua reippaasti..sillä minulla alkaa "kesäloma" syyskuun alussa.. josko se veisi ajatuksiani tästä kaikesta..

Plussa tuulia uuteen kiertoon kaikille ja hyvää pimenevää syksyn alkua !!! :hug:

-piileskelevä Väpä08 ja kp1-
 
  • Tykkää
Reactions: Emeli-
Hellou, vuoto jatkuu runsaana ja maha kivut on ollut välillä aika inhottavia mutta särkylääkkeillä niistä selviää. Odotan jo innolla taas tulevaa ovista, otan taas ovistestit käyttöön. Toivotaan että loma myös auttaa rentoutumaan ja "unohtamaan" yrityksen :)

Sanna-M kp 2/29
 
Ja töiden merkeissä. Nyt kiertopäivä 28 tai 29.. Millain sen nyt sitten laskeekin.. Katotaan yllättääkö menkat sitten lähipäivinä. Eilen tein puhtaan negatiivisen herkällä testillä, joten siltä osin oon jo tähän kiertoon hieman lannistunut. Toivoa en oo täysin menettänyt.

Silvia logo, Mulla ainakin seuraavat kuukautisvuodot tuli normaalisti spontaanin keskenmenon jälkeen n.30 vrk päästä, mitä mun kierto aikalailla on. Ekasta en tosiaan tullut raskaaksi, vaikkemme mitään ehkäisyä käyttäneetkään. Lääkärit kyllä pyysivät odottamaan yhden kierron välistä. . Ovistestejäkin heiluttelin mutta en pongannut sitä silloin lainkaan. Nyt tästä kierrosta senkin sain ilmestymään ja täysin kierron mukaisesti 15. Päivänä edellisistä kuukautisista. Eli kyseessä 2.kierto km. jälkeen.

Oliko teillä tavallista runsaammat vuodot seuraavassa kierrossa km. jälkeen? Tai kivuliaammat? Mulla ei ollut. Hyytymiä ehkä enemmän mut kipua tavallista vähemmän. Tosin keskenmenokivut olivat niin jäätävät että ehkä mua säästettiin ees jossain asiassa :)

Emeli- 28/29

P.S. Eikä ovulaatiosta kuukautisiin menevä aika pitäisi olla aina se 14päivää? Meinaan ovulaatiotikku näytti erittäin vahvaa viivaa silloin 4. päivä aamulla.. Joten... :eek:
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on jo monta vuotta ollut kierto 28päivää ja vielä aika kellontarkkakin. Nyt km:n jälkeen ekat menkat tuli tasan viikon myöhempään kuin odottelin niiden alkavan. Nyt nämä sitten vaikuttaa loppuvan jo kp4 joka oli eilinen. Kolme päivää reipasta vuotoa ja eilen pientä tihuttelua vaan.

Eilen huomasin almanakasta perjantain kohdalta vielä merkinnän, neuvola 16+2 ja piti kyllä muutama kyynel vielä poskelle tirauttaa siinä kohti. Aloin sitten vielä miettimään, että tätäkö mä haluun nyt sitten elämältäni. Jännäämistä joka kuukausi ja pelon sekaisia tunteita ja odotusta. Mulla kun sitä vauvakuumetta ei oikein kunnolla ole esikoisen jälkeen missään vaiheessa tullut. Nyt keväällä kun kierukka poistettiin eikä laitettu uutta tilalle niin ajattelin vaan, että nyt on mulle se viimeinen hetki tehdä lapsi jos vielä sellainen meidän perheeseen tulee. Mies on jo usean vuoden ajan välillä aina maininnut, että miksi rakennettiin näin iso talo jos ei nyt sitten lapsia tule enempää kuin tuo yksi. Ja mitä mie oon nämä vuodet tehnyt esikoisen jälkeen. Rakentanut vaan uraa ja nyt se alkaa olla siinä pisteessä, että paljoa korkeammalle ei enää pääse tällä alalla. Toisaalta onneksi ollaan miehen kanssa samalla alalla niin hän kyllä tietää minkä takia sitä uraa on pitänyt nyt rakentaa eikä sitten muutaman lapsen jälkeen.

Mulla on jotenkin niin ristiriitaisia ajatuksia tullut nyt keskenmenon jälkeen tämän uuden raskauden yrittämisen suhteen.

No, mutta eiköhän tämä avautuminen nyt tällä hetkellä riittänyt.

Rauhallista sunnuntaita!

Jetta
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
Silvia logo Aiemmissa keskenmenoissa mun kierto on palannut melkein heti normaaliin 34 päivään. Toivottavasti nytkään ei mene kovin kauaa, tosin raskaus oli pidemmällä, joten voisi ajatella, että hormonien poistuminen voi kestää kauemmin.

Meillä kans kehotettiin odottamaan yhdet menkat, mutta en ajatellut ehkäisyä käyttää, koska en usko heti km:n jälkeen raskautuvani muutenkaan.

Jetta mulla myös välillä käy tosi ristiriitaisia tunteita ja muistan jo entuudestaan, kuinka raskasta yrittäminen ja keskenmenot oli. Toisaalta, olen päättänyt, etten anna vauvahaaveiden vallata koko mun elämää, vaan suunnittelen myös muita asioita. Osittain Joosukan inpiroimana (olen myös miettinyt asiaa jo pidempään) päätin hakea ammattikorkeakouluun. Mulla on opintopisteitä jo valmiiksi 64, mutta koulu jäi kesken käytännön syistä ja välissä hankin itselleni pätevyyden aikuispuolelle ja hyvän tutkintotodistuksen, jolla hakea ammattikoulun puolelta. Tosin ainoat koulut, joihin voin ja viitsin hakea, niihin on äärettömän vaikea päästä. Aloituspaikkoja n. 20 ja hakijoita satoja. Ajattelin kuitenkin, ettei hakemisessa mitään häviäkään.
 
  • Tykkää
Reactions: Joosukka
Tänään kp 12, mutta vieläkään ei ovistikkuun tuu toista viivaa.. Edes sitä haamua että olis tuloillaan. : / Voikohan tämä siis olla ovuloimaton kierto... :( Viime kierrossa oli muistaakseni dpo 0 jo kp 11! ...Tai sitten mä oon myöhästänyt tikkujeni kanssa kun eilen vasta aloitin dippailun.. Jos se ovis olikin salakavalasti jo ennen kp 11?! Ei kyllä tullut niitä kovia kramppeja tässä kierrossa kuin mitä edellisissä jos se tosiaan meni jo... :confused: No jatketaan tikuttelua ja katotaan... Tulee kyllä aika pitkä kierto jos se ei oo vielä edes tuloillaan... : /

Laskeskelin tuossa huvikseni laskurilla että JOS tästä kierrosta kuitenkin tärppää, "salaoviksesta" huolimatta, niin la olis menkkojen alkamisesta laskettuna, ja sillä neuvolan perus 28 pv taktiikalla, 14.5.14... :) Olis kyllä ihanaa saada vauva toukokuussa (tai no olis ihanaa saada vauva ihan koska tahansa kun vain sais! :D).. Mielessäni jo näen kun luonto olisi kauneimmillaan ja meikäläinen tuolla vaunuttelemassa... :) :heart: Siitä asiasta haaveilu on kyllä kivaa.. Voi kun se haave vielä toteutuisi. :heart:
 
Mariah33: Mä sain selkeän ovisplussan tässä kierrossa kp14, joten älä vielä heitä kirvestä kaivoon! Nyt oon lueskellut läpi myös mun päiväkirjamerkintöjä (taino, WomanLog -merkintöjä, mutta kuitenkin :D ) ja kp 15 ollut dpo0 oli niin kivulias, että huusin aamulla miestä hakemaan mulle särkylääkettä. Raukkaparka oli jo roudaamassa mua lääkäriin...

Aikaisemmissa kierroissa o+ on saattanut tulla vasta kp 18 tms ja kaikissa kierroissa en oo saanut ovista kiinni ollenkaan. Toivottavasti tärppää! :heart:

MUOKS.

miwwi mikä meininki siellä?
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
Mariah33 täällä aivan sama juttu. Ovistikku (Sofin liuska) yllättävän hailakka ja nyt kp 13. Viiva on tosin vahvistumaan päin, mutta vielä ei edes tarvitse miettiä, että onko plussa vai ei, koska niin hailakka. Onneksi mulla oli yks CB:n ovulaatiotesti jäljellä, ja vaikka se näytti negaa, niin viiva oli suht vahva. Luulen, että huomenna se vois olla jo hymynaama. Viime kierrossa sain CB:lla hymynaaman kp14.
En usko, että ovulaatio on mennyt ohikaan ku torstaina ultrassa näkyi 14 mm follikkeli.
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33

Yhteistyössä