**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat** KEVÄT 2013

saraah: Mä käytännössä tikutin koko kierron, mutta kaikkihan on mahdollista. Raskaustestiä en oo tehnyt enkä uskalla tehdäkään. Uskon siihen, että nää menkat tästä starttaa ja jos jostain ihmeestä ei kunnolla lähdekään käyntiin niin katsotaan sitten uudestaan.. Tässä vielä kuva mun tästä kierrosta ja alimpana tänpäiväinen ovistikku.

 
Täälä tullu paljon tekstiä :)

Tsemppiä kaikille! <3

Yritän taas päästä kärryille.

ON: Mietin tässä, että en tikuttaisi ollenkaan ovista, mutta yrittäisimme kumminkin peittoja heilutella mahdollisimman paljon, mutta sitten tulinkin siihen tulokseen, että kyllä mä tikuttelen, mutta en rupea laskemaan dpo:ta. Vaikka en usko, että siihen pystyn.
 
Plääh, mulle voi päivittää KP1/28. Mutta ei se mitään. :) Ihmetyttää vaan miten mulla oli niin selkeitä olevinaan ne oireet. Oon ollut elämäni aikana 2 kertaa raskaana, ja molemmissa nuo samat oireet, normaalisti ei oikeen mitään. Mutta sitten kun miettii, niin voihan se olla, että tuo keskenmeno vaikutti kuitenkin hormonitoimintaan jotenkin lisäten/vahventaen sitä. Ja tästä olisi johtuneet ne kaikki tuntemukset. Tai sitten toi oli vaan jotain kropan normaalitilanteeseen hakeutumista tai toipumista. Tiedä häntä. Poikkeava juttu normaalista oli myös se, että suht kovat menkkakivut alkoi jo eilen. Selkää ja mahaa jomotti oikeen kunnolla. Yleensä menkkakivut on pahimmillaan joko ekana vuotopäivänä tai sitten vasta tokana vuotopäivänä. Kroppa siis tuntuu käyvän jotenkin "kierroksilla" kai. Mutta ajattelin listata tämänkin tilanteen hyvät puolet. :)

-Kuinka hienoa, että kierto oli tismalleen normaalin pituinen (=28 päivää)
-bongasin oviksen, joten ovis voisi olla odotettavissa myös tässä kierrossa suht normiaikaan
-km:n jälkeen tuli nyt ainakin nää yhet menkat niin ei tartte stressata sitä, olisiko ollut liian aikaista raskautua heti km:n jälkeen, ehkä kroppani ei vaan vielä ollut valmis
-nyt voi miettiä vähän aikaa muitakin asioita kuin raskauden mahdollisuutta :)

Ollakovai? Kiitos tsemppauksesta! :hug: Nyt sitten vaan uuteen kiertoon. Tsemppiä ja plussatuulia sinullekin!

Fujin: Onpas kyllä jännä meno sun kropalla! En kyllä ymmärrä noista ovistikuista ja viivan vahvuuksista, kun käytän itse sitä digitaalista CB testiä. Mutta aika jännä, että antaa kokoajan jonkin vahvuista viivaa...
 
No huh, Fujin, sulla on melkoinen karuselli meininki ollut! Itsekin epäilen, että elimistö on nyt aika sekaisin jonkin aikaa, ihme jomotusta ja kolotusta, mutta ei ovista eikä menkkoja. No, kai tää tästä joskus.

Minel, onnea uuteen kiertoon. Sulla oli jo kyllä niin lupaavat oireet, vaan jospa tässä uudessa kierrossa oireet jäävät päälle pidemmäksi aikaa, vaikka noin 9 kk:ksi=)

Jahas, pitää jatkaa töitä ja illalla piiitkälle lenkille, en ole kahteen päivään päässyt ja nyt on koko kroppa ihan jumissa.
 
kukkurukuu: Siis mun edelliset ihan oikeet menkat oli 9.4 ja ne kesti sen kuus päivää. Sen jälkeen oli kp 10 eli 18.4 sellanen välivuoto tai miksikä sitä nyt kutsuisi. Kesti siis vaan vajaan päivän. Ja nyt 4.5 eli kp 26 (jos tota kympin välivuotoa ei lasketa mukaan) alkoi menkat. Tosin nää nyt on aikalailla niukat ja oikeastaan vaan pyyhittäessä tulee välillä verta. Sillon kun nää alkoi niin kelasin että alkais kunnolla, mutta sen ekan päivän jälkeen en oo käyttänyt ees mitään kuukautissuojaa tai pikkuhousunsuojaa. Oon oikeastaan jopa miettinyt, että jos mulla ei olis näitä vauvahaaveita niin tuskin ees huomaisin että mulla nää menkat.. Tulikohan nyt kauheen epäselvästi, mä oon itekin jo ihan sekaisin näistä :D

Minel: :hug: Tsemppiä uuteen kiertoon ja tuut sit mun kanssa helmikuisiin masunkasvattelijoihin eiks vaan! :)

Miwwi: En mäkään aio tässä kierrossa enää tikuttaa, viime kierto oli ihan mielenkiintoinen, vaikken mä sieltäkään sitä ovista bongannut. Meillä onneks on kohtalaisen aktiivinen seksielämä, et toisaalta se ovulaatio tuskin jää käyttämättä jos sellainen tulee.
 
miss_piggy
Täällä on nyt kp 5 ja clomipäivä nro 3 :) Menkat jatkuu edelleen, eli taitaa nyt vuotaa sitte ihan kunnolla :D Kävin eilen prolaktiini-kokeessa, mutta koska näyte lähetetään Ouluun, niin menee ensi viikkoon niiden tuloksien saaminen. Itehän mun ei tartte kysyä niitä tuloksia, vaan lääkäri ottaa yhteyttä jos on jotain häikkää.
Täällä on paino tippunu jotenki maagisesti vaikken oo enää edes dieetillä :D Aamupaino oli jotain 66,5kg, en oo varmaan painanu näin vähän viiteen vuoteen. Keskenmenon jälkeen paino oli jotain 71kg. Vhh-dieetilläkään en oo enää ollu pariin viikkoon, ja oon syöny karkkia lähes päivittäin ja silti painoa lähtee. Ehkä se vhh-dieetti jotenki sai mun aineenvaihdunnan toimimaan. Koitan kuitenki edelleen syödä mahdollisimman vähän hiilareita ja joka päivä ainaki jonkun verran kasviksia tai vihanneksia.
 
Minel :hug: Onnea uuteen kiertoon, otetaampas tavoitetteeksi nyt sitten täräyttää ne ne plussat tästä kierrosta ja ollaan helmikuisissa odottajissa sitten :)

Fujin Sulla on kyllä ollu perin merkillinen kierto : / Voisko se kp10 vuoto olla ollu oviksesta johtuvaa? Mutta nyt sitten sinäkin plussaat ja helmikuisissa ollaan kaikki yhessä :heart:

coffeeBreak Toivotaan että sun ovis ehtis ennen miehen reissuun lähtöä niin saatte sen hyödynettyä kunnolla ja toki kannattaa tallettaa ahkerasti jo valmiiksi ;)

miss_piggy plussatuulosia sinnekin puhkun :whistle: Mulla ainakin kun aikanaan olin Vhh-dietiillä niin paino lähti hyvin tippuun ja vaikka sitten otinkin vähän enemmän hiilareita mukaan niin silti paino jatkoi laskua. Uskonkin että se dieetti nimenomaan potkasee aineenvaihdunnan käyntiin kunnolla :) Nyt vois ottaakin taas ittiä niskasta kiinni ja tarkistella vähän tuota hiilareitten mättämistä. Tosin leipää syön muutenkin vähän ja senkin vähän pistelen Reali yleensä. Toki tuonkin leivän vois vaihtaa johonkin karppileipään kokonaan. Huomasin myös että mulla se Vhh-dieetti vaikutti tosi paljon yleiseen jaksamiseen ja mielialaan. Olin tosi pirteä ja energinen sillon.

ON: Täällä menkat alkaa hiipumaan niin pääsee taas alottamaan talletukset. Ovista oottelen viikonlopulle/ens viikon alkuun. Isot lapset menee taas isälleen viikonlopuksi niin päästän ukkelin kans puuhastelemaan kaikessa rauhassa viikonloppuna ja pitänee käyvä varmaan vähän juhlimassakin siinä ohella ;) :heart:
Mulla vaan jatkuu tuo menkkajomottelu edelleen tosin paljon lievempänä jo. Yleensä ei kyllä kipuile ku sen menkkojen ekan päivän. Liekö sitten vielä kroppa vielä vähän sekaisin keskenmenon jälkeen ja jotenki herkemmin tuntee nuo kaikki jomotukset.
 
Ollakovai? Kiitos tuesta! :hug: Ja toivotaan tosiaan hieman pysyvämpiä oireita ens kerralla. ;) Toivottavasti sunkin kroppa löytää pian sen oman rytminsä ja päästään pikkuhiljaa kasvattelemaan masuja. :) Ja nautinnollista lenkkiä! Treeni tekee aina hyvää niin fyysisesti kuin henkisestikin!

Fujin: Todellakin! :) Eiköhän me tästä mennä sitten yksissätuumin sinne helmikuisiin! Ja hei, jos sulla on jotain hyviä vinkkejä seksielämän piristämiseen, niin täällä oltaisiin kiinnostuneita. ;) Musta etenkin tuntuu, että tää yritys on jollain tavalla vieny kaikki (no ei nyt ihan mut melkeen) halut. Aktista on tullut semmosta suorittamista... Ja mieskin on välillä avautunut vähän samaa.

Miss_Piggy: Onnea pienenneistä vaakalukemista! :) Seuraavaksi mä onnittelen sua sitten siitä, että ne lukemat alkaa todennäkösesti nousemaan;) Aloin itsekin noudattamaan pikkaisen vähähiilarisempaa ruokavaliota, joka sisältää paljon hyviä proteiininlähteitä, hyviä rasvoja, hedelmiä ja vihanneksia, sekä aina treenin jälkeen sitten voi syödä pastaa/riisiä/perunaa/leipää tms. Ja herkkuhetkiä voi viikossa toki olla aina välillä kunhan sitten palaa heti taas ruotuun ja herkkumäärät pysyy kohtuudessa. :) Oon joskus aikasemmin noudattanu tätä, ja kropasta alkoi pikkuhiljaa muokkautumaan aika sporttinen. Vaatii tietty myös treeniä. ;) Ajattelin, että tässä tilanteessa ruokavalion terveellistäminen voisi auttaa myös raskautumisessa. Tai toivossa on ainakin hyvä elää.. :whistle:

zannukka: Kiitos! :hug: Ja helmikuisiin siis! Helmikuu on muutenkin hyvä kuukausi syntyä. It's a deal then! ;) Tsemppiä talletuksiin, ja kuulostaapa kivalta, että pääsette nauttimaan ihan kahdenkeskisestä ajasta viikonloppuna! :heart: Nauttikaa!

ON: Voi tsiisus mitkä kivut nää menkat toi tullessaan! Kipristelen töissä kun selkä jomottaa ja vatsa kramppaa. Särkylääkekään ei oikein auta. Olis varmaan tullu kaksoset, jos olis tärpänny heheh! ;) Kävin eilen uusimassa salille sopparin, ja tänään päästään miehen kanssa rääkkipumppiin (=pumppi jossa myös sykkeenkohotusta välillä), ihanaa! Luulis näiden jomotustenkin helpottavan siinä vaiheessa.
 
miss_piggy
zannukka: Kiitos tuosta dieetti-kommentista :) Selkeytti aika paljon, eli ilmeisesti se on ihan normaalia, että ton vhh-dieetin jälkeenkin paino jatkaa tippumista vaikka ottaa hiilarit takas mukaan :D
 
Minel83: Ai kamala, en mä varmaan osaa :D Meillä molemmat vaan on luonnostaan aika aktiivisia. Aika hyvin on pätenyt se, että mitä enemmän duunaa sitä enemmän haluttaa :LOL: Parhaimmillaan meillä harrastetaan seksiä kolmekin kertaa päivässä (ja joo, käydään me molemmat ihan töissäkin...) mut sit on niitä viikkoja, jollon tulee sekstailtua vaan joku kolme-neljä kertaa viikossa. Nyt meni jo niin henkilökohtaiseksi, etten oo ihan varma uskallanko painaa enteriä.

miss_piggy: Sulla on lähtenyt tosi kivasti paino laskuun, onnea! :)

ON Täällä edelleen semimenkat ja joo, vois kai teoriassa kp 10 ollut välivuoto olla jotain ovisvuotoa, mutta ainakaan tikuissa sitä ei havainnut millään lailla. Enkä mä tätä uskalla ees ajatella miksikään kiinnittymisvuodoksi, teoriassa kai kp32 asti (eli siis kp7) voi menkat alkaa tai sit tää on tätä mun kropan temppuilua. Mutta eiköhän täällä raskaana olla - ennemmin tai myöhemmin!
 
Keskiviikko 8.5.2013

HAAVEISSA ESIKOINEN

Hanttuliini84_____KM 10/12________________________KP 24/34
Miwwi_____KM 5/12, KM 9/12, KM 1/13______________KP 11/30-36
Pölö-______KM 1/13_____________________________ KP 20/27-30
miss_piggy__31v___KKM _2/13_____________________KP 6/30-70
Fujin______KKM 3/13_____________________________KP 5/26-32
Eleonoora86____TM 10/12, KKM 2/13________________KP 13/28
Villemo____KM 3/13______________________________KP 39/25-27
kukkurukuu___24v____KKM 12/12___________________KP 24/25-31
saraah___27v____KM 2/2013_______________________KP 12/26-36
Rosuliina__31v____KM 4/13________________________KP 28/29
Praia_____KKM 3/13______________________________KP ?/?

HAAVEISSA TOINEN

MiNalo___28v___KKM 6/11,KKM 3/12,KM 11/12_________KP 23/28
Alien_1____KKM 10/12, KM 2/13_____________________KP 23/28-31
Niiskunenä__27v____KM 3/13_______________________KP 17/25-28
Minel83_____KM(TM?) 4/13_________________________KP 2/28

HAAVEISSA KOLMAS

Pikkusukka___35v____KKM 1/13______________________KP 6/26-27
_kenguru___35v___KM 3/13_________________________KP 8/28
Ollakovai...?_____KKM 4/13__________________________KP ?/?
Väpä08_____KM 2/13_______________________________KP 13/28-37

HAAVEISSA NELJÄS

coffeeBreak___33v___KM -06, -08 ja 3/13_______________KP 11/28

HAAVEISSA VIIDES

carolina30+____KM 6/09, TM 3/12_____________________KP 22/28-30
zannukka_____KKM 10/12, KKM 2/13___________________KP 6/25-26

HAAVEISSA KUUDES


HAAVEISSA SEITSEMÄS

suurperheen mamma___32v___KKM 12/12_______________KP 64/30

***PIINAILIJAT*** :popcorn:

MiNalo dpo 9
kukkurukuu dpo 9


TAUSTALLA/KATEISSA:

Hemu2
Bambini
Maame
Lexie
Praia
Minnah88
Taru81
Kenya
sydänx3
prinsessat
Piki80


:heart::heart:PLUSSANNEET 2012:heart::heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja

:heart::heart:PLUSSANNEET 2013:heart::heart:

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata, rupeltaja, Marsilio, rakkaudesta äiti, Essence
Helmikuu: Marlin, Miramei
Maaliskuu: Stellini, p.ö.m.p.p.i.s, Taike80, dyddö, kanella, Pippari
Huhtikuu: Miirabell, Equus, verppu, Alexa, mamuska7
Toukokuu:

Linkki edelliseen kuumeilukeskusteluun (talvi 2012-2013):
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2220012-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-talvella-2012-2013-a/sivu41.html

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2244328-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-kevaalla-2013-a/

Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä


Päivityspyynnöt punaisella kiitos!:wave:
 
Täällä ei vieläkään menkkoja!! Nyt eletään kp 27/29. Pinna on melko kireellä ja turvotusta, jotka vois olla merkkejä kohta alkavista menkoista. Ja sit on se ajoittainen tuhruttelu. Sais jo alkaa, niin pääsis jännäilemään. Tuntuu, että nyt vaan junnataan paikallaan ku ootellaan menkkoja. Haluasimme niin kovasti vauvan!! Joo, tällaista tänään. No, eiköhän ne menkat pian ala. Viimeistään viikonloppuna, jookos?!
 
Oho! Hyvä kun on toi lista, mulla on jo kp 12. Nyt aloitan testailun :)

Fujin :rolleyes: ihanaa kun maistuu! Meillä on kyllä useamman vuoden yrittäminen tuonut vähän kisaväsymystä mutta ei siihen onneks tarvita kuin se yks onnistunut kerta :)
 
Viimeksi muokattu:
Eilen oli taas sellaiset alavatsa tuntemukset, että olin varma, että o:ta pukkaa tai menkkoja ja yöllä heräsin alavatsakipuun, oli sen verran voimakas, mutta kissanviikset ja ketunhännät. No, onhan tässä vielä 10 päivää, kun normimenkkojen pitäisi alkaa, mutta tää jatkuva jomotus ärsyttää, kun en ole mitenkään kärsivällistä sorttia. Jos menkat ei reilun viikon päästä ala, niin roikun varmaan kynsilläni katosta:mad:

Tänään pitäis saada verikokeen tulokset -se ja työkuviot kyllä stressaa ihan kiitettävästi.Anteeksi omanapainen vuodatus, nyt on vain (taas) pinna kireällä, pitää toivoa, että nää on vain varhaisia pms-oireita eikä sen pysyvämpiä luonteenpiirteitä:LOL:

Keväisiä plussatuulia kaikille!
 
Ollakovai...? Täällä kans alkaa kyllästyttämään nämä menkkamaiset jomoilut, kun ei sitten kuitenkaan mitään suurempaa vuotoa ala.
Jos menkat ei nyt viikonloppuna ala viimeistään, niin sitten siirryn taustalle. Tuntuu ettei ole mitään sanottavaa kun vaan odottelen menkkoja. Masentaa ihan pikkasen.
 
Heippa kaikki ihanat!! Nyt on kahen viikon reissu ohi! Kovasti oon lukenut teidän juttuja matkallakin aina välillä, mutta kirjautumaan en ruvennu..

Päällimmäisenä mieleeni jäi Miss_Piggyn menkat, vihdoin pääsit uuteen kiertoon!!!

Ja Fujinin futisstadioni unelle oon nauranu.. Itseasiassa oltiin juuri silloin porukalla syömäs ja kaivon puhelimen esiin kun joutu odottaan ruokia pöytään.. Siinä olikin sitten valkoisen valheen paikka kun alkoivat kyselemään mille nauran :D Joo täälä iltiksen sivuilla on yks hauska juttu ja äkkiä sinne jonnekin hullun maailman sivuille ja sit selostaan siitä :D


Alan päästä tässä sitten ajan kanssa taas kärryille enempi :)

ON. Varmaa tietoa ei oviksesta oo! Mutta limoista ja siitä kuinka kaikki miehet oli taas niin tajuttoman komeita, veikkaisin että nyt ois dpo 6-8... Maassa jossa kävin, niin oli ihan tajuttoman halvat raskaustestit apteekeissa.. Jäi vähän harmittamaan kun en ostanut 5,5 euron digitestejä! Mutta käteeni jäi Predictor Earlyjä pari kappaletta, maksoi 3,5 euroa ja täälähän ne on yli 10e.. Harmittaa kun en ostellu enemmän kaikkia testejä, mutta mutta.. En kehdannut!! :D Ja kotona kaapissakin ootteli digejä, preckcheckejä ja daavidin liuskoja.. Joten, tässä kierrossa aion ihan huolella testailla :D varsinkin kun jäi joku aukko kun ei päässy ovista testaileen :) Mä oon ihan pöpi, loma teki tehtävänsä :)
 
miss_piggy
Rosuliina: Sun keskenmenosta on niin vähän aikaa, että se vuotohan saattaa antaa odottaa itseään pitkänkin aikaa. Mullahan sen tyhjennyksen ja näiden kuukautisten välisen kierron pituudeksi tuli peräti 67 päivää ja nämäkin menkat käynnistin teroluteilla.
 
Pölö-: Kiva saada sut takaisin!

...oma, varsin eriterikas napa
Täällä on päällä niin jumalattomat menkkajomottelut, että ei hyvää päivää. Tääkin kuukautisvuoto on taas ollut ihan mitä sattuu, mutta aivan varmasti tänään tai viimeistään huomenna alkaa hervoton lorina. Nyt jo ärsyttää, mun vuotojen pituus varmaan vaan kasvaa ja kasvaa ja ens kuussa huomaankin et mun menkat kestää kaks viikkoa. Oikeesti edes ehkäisykapselin jälkeen mulla ei ollut kierrot näin sekaisin, vaikka se laittoi mun koko kropan aivan totaalisen hyrskyn myrskyn. HUOKAUS tule jo kesäkuu!
 
Nämä välivaiheet on kyllä rasittavia, ei voi muuta kuin odotella. Nyt dpo 5. Tällä kertaa hormoonilääkkeet saa aikaiseksi kunnon mielialan heilahteluja, tuntuu et tihrustan vaikka minkä takia vähän väliä. Ja stressihän mukavasti vaikuttaa negatiivisesti raskautumiseen :( Perjantaina pistämäni Pregnyl näkyy vielä vahvasti raskaustestissä eli on odotettava et se poistuu elimistöstä. Se voi näkyä vääränä plussana 8-14 päivää joten luo omaa tuskaansa testailuunkin. Tahtois jo aloittaa! Ensi viikolla lähden myös reissuun joten siellä ei pääse testaamaan ja jos menkat siellä alkaa niin yritä siinä sitten pitää pokkaa... Öh. Ahdistaa!!
 

Yhteistyössä