**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat** KEVÄT 2013

Alien_1 Tämä vauvojen teko lähempänä 30-ikää on tätä nykypäivää:) Itsekin siis ihan just täytän 31. Äitin oli myös parikymppinen kun minut sai.

Ilmoittauduinpas just Helsinki City Triathloniin Jospa se auttais plussaamaan ennen sitä!!
 
Meillä on äidillä yksi myöhäinen keskenmeno viikolla 30. Ei pieni selvinnyt. Voin vaan kuvitella äidin surun vielä tänäkin päivänä. Jotenkin sitä itse miettii, että ei kai samaa tule itselle. Tosin nykyään suuri osa keskosista jää eloon, mutta silloin 80-luvun puolivälissä ei lääketiede ole ihan niin kehittynyttä ole ollut..

Äiti ollut tällöin 19, ja 20 kun minut on saanut. Olen siis vanhin eloon jääneistä..
Itse haluan kans lapset nuorena. Tosin vanha olen jo äitiini nähden, kun 25 tulee mittariin kesäkuussa.. Mut jos tekis sit pienellä ikäerolla, niin ei ehtis niin vanhaks

ON: tulis jo ne ovistikut ja r-testit niin pääsis tästä piinasta.
Onneks täällä on muita piinailijoita, niin voi teidän puolesta jännäillä :D
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Mun äiti sai mut ku oli 22v. Joten ite oon jo 10 vuotta vanhempi....

Närästää edelleen ja viluttaa. Tein huvikseen ovistestin ja siihen tuli vain kontrolli näkyviin, testiviivan kohdalle ei edes haamua, joten luulen kyllä että tää kierto on aika lailla lopuillaan...Jos raskaana olis niin kai o-testi sillon reagois myös jotenkin.
 
Anteeksi kovasti, kun täällä taas häiriköin, mutta kysymys.
Eilen siis r-testiin tuli haamulainen. Tänään ei mitään. Ihan puhdas nega. Mutta davidin ovistesti näyttää positiivista?! Voiko se näyttää vieläkin hcg-hormoonia, mitä on tooosi vähän enää jäljellä, kun ei PC:n liuskaan enää tuu edes haamun esiäidin isää..
Vai voiko miulla olla ovulaatio vaikka viikko sitten vasta tuhrutti ruskeaa vuotoa?
En siis kokenut noita kuukautisiksi, kun ei ollenkaan ollut menkkajomoja..
 
Minnah88: Mä olen oppinut ajattelemaan, että ihan mikä tahansa on mahdollista.. Siis oikeesti. Joten hyvin sulla voi kai ovis jo olla, mulla ainakin kroppa meni ihan sekaisin ja vähän väliä oli yhtä sun toista, joten miksikäs ei? Auttoi varmaan ihan hirveästi :D

ON: Tämän päivän virallinen ovistesti korkattu ja ihan oikeesti luulen, että hakkaamalla päätäni seinään saisin sen kipeäksi vähemmällä vaivalla. Edelleen ilmestyy nopeasti reipas punainen viiva, joka kuitenkin on haaleampi kuin kontrolli. Eli joko tässä on ovuloitu jossain vaiheessa aikaisemmin tai sitten kierto on kokonaan ovuloimaton. Mihinkään tän jälkeen tulevaan ovikseen en oikein enää usko, menkkaolot kuitenkin päällä ja kaikkea. Tietysti positiivinen minäni uskoo, että noi ovistestit näyttää mulle jo alkaneen raskauden ja menkkaolot enteilee rasavilliä vauvaa, mutta en uskalla näitä asioita edes ääneen sanoa.
Mies onneksi kysyi eilen illalla, että onko mulla menkat myöhässä ja kun vastasin, että ei ja kuinka niin, niin totesi vain olevansa hieman malttamaton. Joten ei perkele, antakaa mulle se plussa raskaustestiin mielellään heti!
 
Kiitos Fujin! Auttoi tosi paljon :D
Katselin noita ennen KU:ta testattuja ovistestejä kun plussa jo näkyi, niin ei ne testiviivat olleet ihan positiivisia, ennenkuin r-testissä oli kunnon näkyvä viiva..
Eli hyvinkin voi ovulaatio olla nyt kyseessä, joten varmuudeksi lääkäri määrää pupuilua :D Ainakin toivon sitä o+:ssaa kovasti, niin tulis äkkiä punanuttu, tai plussa :heart:
 
Täällä o-testistä viivanpaikka ja edelleen jomottaa -eli taas varmaan huomenna tuhlaan yhden testin. En ymmärrä, mikä hinku mulla on jo nyt testailla, kun kerran pitää ne yhdet menkat odottaa. Höntti mikä höntti:headwall:

Voi hitsi, kuulostaa ikävältä, että niin monella kroppa temppuilee, jaksamista ja toivotaan, että kierrot naksahtaa paikoilleen.
 
miss_piggy
En mä ainakaan oottanu yksiäkään menkkoja ku lääkäri sanoi ettei tartte, ja kuten nähdään niin pitkä odotus ois ollukki...Nyt kerran kp 67.Lääkkeellisestä tyhjennyksestä siis.
 
miss_piggy, luulen, että on aika paljon lääkäristä kiinni, mitä ne aina sanoo. VU:n tehnyt yksityinen lääkäri käski odottaa kahdet menkat, että keltarauhanen rauhoittuu, mut sairaalan lääkärit oli sitä mieltä, että yhdet menkat riittää -ja tietenkin mielummin uskon just noita sairaalan lääkäreitä. Jos sulle on lääkäri noin sanonut, niin sitten voit varmasti hyvillä mielin elää sen mukaan. Luulen, ettei tässäkään asiassa liene mitään tieteellisesti kiistattomasti todistettua oikeaa tai väärää tapaa toimia, kun kroppahan ei toimi kuin kone -vaikka joskus sitä toivoisikin:D
 
Minulle lääkäri sanoi, että yritystä voi jatkaa samantien kun siltä tuntuu. Eli käytännössä kun vuoto on loppunut. Näin siis minä ajattelin sen. Jatkoi myös, että ihminen on tarkoitettu lisääntymään eli raskaus onnistuu kun kroppa on siihen valmis. Voin kyllä lämpimästi suositella Helsingissä sijaitsevaa Femeda lääkäriasemaa ja erityisesti Olavi YlikorkalaaKyseisen lääkärin maanläheinen suhtautuminen keskenmenoomme auttoi ratkaisevasti asian prosessoinnissa. Oli suorastaan onni päästä hänen vastaanotolleen vaikka yleensä pyrin välttämään miespuolisia lääkäreitä gynekologisissa asioissa.

Tarkennuksena vielä, että omalla kohdalla kyse oli spontaanista keskenmenosta. Voihan olla, että esim kaavinnan jälkeen kohtu on haavoittuvaisempi tms. Mutta itse uskon tosiaan siihen, että kyllä kroppa tietää.
 
Viimeksi muokattu:
Meillä suositeltiin että odotetaan yhdet menkat lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen. No, ei me ehkäisyä käytetty, mutta ei myöskään lisäännytty. Eli kaipa se kroppa tietää kun on valmis uuteen raskauteen.

ON Mä vaan odotan et päivät kuluis :D Huomenna jo kp 25, ja haluan tietää oikeesti että päästäänkö masunkasvattelijoihin vai odotellaanko daamia saapuvaks. Miks ihmisen on pakko olla näin malttamaton?
 
Perjantai 3.5.2013

HAAVEISSA ESIKOINEN

Hanttuliini84_____KM 10/12________________________KP 19/34
Miwwi_____KM 5/12, KM 9/12, KM 1/13______________KP 6/30-36
Pölö-______KM 1/13_____________________________ KP 15/27-30
miss_piggy__31v___KKM _2/13_____________________KP 1/30-70
Fujin______KKM 3/13_____________________________KP 25/?
Eleonoora86____TM 10/12, KKM 2/13________________KP 8/28
Villemo____KM 3/13______________________________KP 34/25-27
kukkurukuu___24v____KKM 12/12___________________KP 19/25-31
saraah___27v____KM 2/2013_______________________KP 7/26-36
Rosuliina__31v____KM 4/13________________________KP 23/?
Praia_____KKM 3/13______________________________KP ?/?

HAAVEISSA TOINEN

MiNalo___28v___KKM 6/11,KKM 3/12,KM 11/12_________KP 18/28
Alien_1____KKM 10/12, KM 2/13_____________________KP 18/28-31
Niiskunenä__27v____KM 3/13_______________________KP 12/25-28
Minel83_____KM(TM?) 4/13_________________________KP 25/28

HAAVEISSA KOLMAS

Pikkusukka___35v____KKM 1/13______________________KP 1/26-27
Piki80____KKM 1/13 (KU/KM 11/08)___________________KP 33/28-32
_kenguru___35v___KM 3/13_________________________KP 3/28
Ollakovai...?_____KKM 4/13__________________________KP ?/?
Väpä08_____KM 2/13_______________________________KP 8/28-37

HAAVEISSA NELJÄS

coffeeBreak___33v___KM -06, -08 ja 3/13_______________KP 6/28

HAAVEISSA VIIDES

carolina30+____KM 6/09, TM 3/12_____________________KP 17/28-30
zannukka_____KKM 10/12, KKM 2/13___________________KP 25/25-26

HAAVEISSA KUUDES


HAAVEISSA SEITSEMÄS

suurperheen mamma___32v___KKM 12/12_______________KP 59/30

***PIINAILIJAT*** :popcorn:

Piki80 dpo 15
zannukka dpo 12-13
Minel83 dpo 8
MiNalo dpo 4
kukkurukuu dpo 4


TAUSTALLA/KATEISSA:

nelikko82
*tinakenkätyttö*
Hemu2
Bambini
Maame
Lexie
Praia
Minnah88
Taru81
Kenya
sydänx3
prinsessat


:heart::heart:PLUSSANNEET 2012:heart::heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja

:heart::heart:PLUSSANNEET 2013:heart::heart:

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata, rupeltaja, Marsilio, rakkaudesta äiti, Essence
Helmikuu: Marlin, Miramei
Maaliskuu: Stellini, p.ö.m.p.p.i.s, Taike80, dyddö, kanella, Pippari
Huhtikuu: Miirabell, Equus, verppu, Alexa, mamuska7
Toukokuu:

Linkki edelliseen kuumeilukeskusteluun (talvi 2012-2013):
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2220012-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-talvella-2012-2013-a/sivu41.html

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2244328-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-kevaalla-2013-a/

Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä


Päivityspyynnöt punaisella kiitos!:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Ai hitsi, jos kp:t voi laskea jo tyhjennysvuodosta, niin mullahan on sit tänään kp 13/28, tai miten pitkä tästä kierrosta nyt tuleekaan. Kun jätin pillerit pois tammikuussa (yritys kuitenkin alkoi vasta maaliskuussa) niin niiden jälkeen eka kierto oli 32, mikä oli mulle oikea ennätyskierto.

Lohdullista lukea, että muutkin on täällä kärsimättömiä minun lisäkseni. Tää odottelu vaan on niin syvältä ja poikittain -kunhan tästä pääsen taas yrittämään ja piinailemaan, niin sit vasta tulisilla hiililllä olenkin:D
 
miss_piggy
Rosuliina: Mulla varmaan nyt terolutit käynnisti vuodon, mutta ihan sama :D Söin jo maaliskuussa yhden terokuurin mutta oli varmaan liian pian sen kkm:n jälkeen, ja sillon ei vuoto alkanut, tuli vaan pientä tuhrua. Nyt sitte otin taas, ja eilen alkoi tuhruttelemaan, tänään aamulla tuli jo kunnon vuotoa :) Silleen helpottunu olo että nyt tosiaan pääsee uuteen kiertoon ja ns. kunnolla yrittämään, kun sunnuntaina saa alottaa ne clomitkin.

Vielä tuosta yrityksen aloittamisesta: Ite kävin silloin siis nt-ultrassa äitiyspoliklinikalla, ja siellä se lääkäri sanoi sen ultran jälkeen kun kkm todettiin, että yhdet kuukautiset mielellään pitäisi odottaa, mutta ei tarvi mitään ehkäisyä alkaa käyttämään. Eli just se, että eihän se uusi raskaus ala jos kroppa ei oo valmis. Ja vaikka mulla nytki oli se joku mega-ovis niin ei vaan raskaus alkanut, ehkä ei ollu tarkoituskaan vielä :)
 
miss_piggy
Minkälaiset teillä muilla on ollut ekat menkat keskenmenon jälkeen? Onko ollu niukat vai runsaat ja montako päivää kesti? Mietin vaan että ku aamulla oli tullu sellanen about siteellinen sitä vuotoa, ja nyt ei taas vessakäynnillä tullu juuri mitään, paitsi ruskeaa tuhrua. No kai nää nyt kuitenki menkoiks lasketaan kerran se vuoto oli ihan verivuotoa aamulla ainaki :D Ehkäpä ne tosta yltyy ja alkaa pikkuhiljaa kunnolla.
 
miss_piggy Onnea uudesta kierrosta, viimein..:)

Minulla oli ekat kk todella niukat vauvan syntymän jälkeen..ikinä ei ole sellaisia ollut..Lusikallinen vuotoa per päivä o_O

Nyt oli normaali vuoto, joka tosin loppui kun seinään tiistaina ja tänään on nyt taas tullut vuotoa joka tosin on ihan ruskeeta...plaah...

Keskenmenoista sen verran että minulla ei ole aijemmin ollut..tosin tähän keskenmenoon on ihan syy miksi näin kävi.
Äidilläni ei ole yhtään keskenmenoa vaikka meitä sisaruksia on viisi. Mutta kolmella sisarellani on kokemusta keskenmenoista kyllä, toisilla jopa usiampi..toki jo usiampi mukelokin.

Ovis testeistä sen verran että tein ekan kokeilu mielessä kp 6 ja sain haalean viivan ja sen jälkeen se minusta selkeytyy joka päivä...joutuu varmaan uteliaisuuttaan tätä tikutusta jatkamaan :)

Näillä mennään tähän aurinkoiseen päivään... Mukavaa viikonloppua Tulevat Mammat :vampire:
 
Mun tädillä ja isosiskolla on ollut keskenmeno. Suvussa on myös lapsen saamisessa vaikeuksia.

Olen iloinen raskaudesta vaikka se päätyikin keskenmenoon, koska se todisti että voin tulla luomuna raskaaksi (yritystä 2 v + korjaavan lääkityksen kanssa yli 2 v). Toivottavasti seuraava kyytiläinen pysyy kyydissä, eikä sen saamiseen mene neljää vuotta.

Aurinkoisia kevätpäiviä teille! :wave:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
miss_piggy
Itekin koitan ajatella silleen positiivisesti, että nyt sentäs on todistettu, jotta raskaaksi voin tulla, ja vieläpä ihan luomunakin näköjään, vaikka kesken menikin. Ehkäpä tässä uudessa kierrossa on parempi onni matkassa jos nuo clomit vähän vielä antais lisäbuustia :)
Itsehän olen ainut lapsi, ja äiti on kärsinyt myös lapsettomuudesta, kävi lapsettomuushoidoissa kun minä olin 10-14 vuotias, mutta ei onnistunut tulemaan raskaaksi, eikä kummastakaan löytynyt mitään vikaa :( Välillä pelkään että mulle käy samoin...Onneks nuo hoidot kehittyy koko aika, että sinänsä ei oo peli menetetty.
 

Yhteistyössä