Keskenmenon jälkeen kuumeilevat - kevät 2017

N93
Täällä varsinaiset pakkotallettelut :LOL::LOL: hoidettu. Ehkä huomenna viel ja sit todetaan taas parin viikon päästä et ei mitää merkitystä o_O On kyllä nii turhautunut fiilis taas. Ei tästä mitään tuu vaikka päällään seisois. Toivotaan nyt ees normipituista kiertoo:)(y)
 
Joko täällä jollain on hyviä uutisia? Loisi positiivista mieltä muillekin ;) itse odottelen kuukautisia huomenna, ehkä ylihuomenna...lottovoittoki ois kiva, ettei ne alkaiskaan :D mutta kyllä ne taitaa taas sieltä olla tulossa.

Peukkuja kaikille!!(y)
 
Heissan!
Onnea @kookospieni plussasta :)!
Tänään kävin taas gynellä, kyllästyin nimittäin siihen kystalääkkeen aiheuttamaan olotilaan (jatkuvasti sellanen ahdistava täysi maha -olo, mieli maassa jne.) ja ajattelin käydä tsekkaamassa onko mitään edistystä tapahtunut. No mitään kystaa ei enää löytynyt, joten voin jättää lääkkeet pois, jee :). Nyt vaan odottelen kunnon menkkoja, että saadaan sitten uus yrityskierros käyntiin.
 
Hei taas!

Verikokeessa käyty, ja lääkärille on soittoaika tiistaille. Ja maanantaina saattaisivat jo näkyä tulokset netissä. Fsh siis otettiin.
Fiilis tuntuu seilaavan hyvän ja huonon välillä. Menkoistakaan ei ota tolkkua. Ensin oli 2 sellaista keskivertoa päivää, sitten eilen ei tullut kuin aamulla/yöllä vähän ja tänään lähes yhden vuodottoman vuorokauden jälkeen tullut taas vähäsen (siis niukkaa, mutta tarvii kyllä siteen) o_O

Niin, @kookospieni merkitty plussanneisiin :) Onnittelut vielä, ilman varovaisuuksia.

Kiva, että @Lallastiina pääsee kans yrittämään piakkoin. Missäs kohtaa kiertoa olet menossa? Oliskohan kierto jo normaalinpituinen?
 
@Maaria1980 Jaa-a, sen kun tietäis! Mullahan ei ole vielä ollut yksiäkään menkkoja (luult. noiden lääkkeiden takia), ja kaavinnasta on tänään tasan 7 viikkoa. Ne vajaan kolmen viikon takaiset kivut ja tuhru saattoi ehkä olla jotain menkkayritelmää... Lekuri sanoi että nyt pitäis sitten 10 päivän sisällä tulla.
Tsemppiä tulosten odotteluun!
 
Pakko vielä laittaa uutta viestiä. Sain ennätysvauhtia gynekäynnin tulokset. Eikö 9 mm kokoinen follikkeli 2. kiertopäivänä ole aika hyvän kokoinen? Sillähän on kuitenkin noin 10 päivää aikaa kasvaa. Vähän kyllä ihmettelin, kun toisella puolella munasarjoissa oli pyöreä juttu, kokoa ehkä hieman yli 6 mm. Siitä ei ole mitään mainintaa, ja näyttäisi "roikkuvan" follikkeleiden alapuolella. Onkohan se kysta? Gyne ei puhunut mitään kystoista. :coffee:

Älähän nyt vielä luovuta, @N93 ! Ehkä seuraava raskaus alkaa nopeammin nyt km:n jälkeen. Ja sähän oot niin nuorikin, eikös tuo ole syntymävuotesi?

Ja niin, mä mietinkin, että olikohan ne menkat mistä silloin kerroitkin, @Lallastiina :) Ajankohta olisi ainakin sopiva. Toivottavasti kierto palautuu nopeasti. Ilmeisesti on aika yleistä, että vuoto on niukkaa km:n jälkeen. Ehkä sulla on kuitenkin hyötyä siitä lääkityksestä jatkossakin.
 
Mulla on ongelma.. (tai no useempikin, mutta tää on nyt asiaan liittyvä)
Mun hyvä ystävä (hän on myös mieheni sisko) on tällähetkellä erittäin tukevasti raskaana (la elokuussa) ja mä en vaan jotenkin pysty tällä hetkellä näkemään häntä. omat km:n on nyt taas niin vahvasti mielessä, että tuntuu jotenkin ihan mahdottomalta, että olisin hänen kanssaan samassa paikassa.
Kuinkakohan kauan mulla menee, ennen kun pystyn taas hänen kanssaan olemaan. Tiedän hänen luonteestaan, että jos mainitsen tästä asiasta, niin tod.näk. hän loukkaantuu. Tietenkään hänen raskautensa ei ole mitenkään vaikuttanut minun keskenmenoihin, mutta silti huomaan vältteleväni hänen seuraansa "joutumista".
Ja onko kukaan käynyt km:n jälkeen juttelemassa kenenkään "ammattilaisen" kanssa.. Pikkuhiljaa alkaa tuntua, että ehkä tämä omassa pienessä mielessä asian pyörittely ei ole se kaikkein paras idea. Ja ystäville puhuessa yleensä vaan vähän vähättelen koko asian suuruutta. Mies on perus suomalainen ukko, joka ei paljoa osaa puhua tunteistaan, eikä varmaan ihan täysin ymmärrä kuinka suuri juttu tää oli (taas) mulle. Uskoo vaan, että oon "vahva nainen ja ei muuta kun uutta yrittämään"
 
Hei @Naadis

En ole käynyt juttelemassa, mutta mielestäni täällä (Hesa) ihan kannustettiin ottamaan yhteyttä ammattilaisiin, jos yhtään siltä tuntuu, eli käy vaan juttelemassa. Toivottavasti on apua! Onhan se vähän, jos km(t) rupeaa läheisiin ihmissuhteisiin vaikuttamaan, niin olisi hyvä päästä asiasta yli. Mutta vaatiihan psyykkinen toipuminen aikaakin, mutta olisin mä silti sitä mieltä, että olisi siitä ammattilaisen kanssa puhumisesta apua.

Mulla tuli hiljattain puheeksi nämä asiat ystävän kanssa, jolla on kohta vuoden ikäinen taapero, joka oli tietysti paikalla. Muuten meni ihan hyvin, mutta elättelin vielä toiveita uudesta tärpistä ja toisekseen muhun iski joku pakko puolustella, että kyllä meillä jo kerran tärppäsi. (Nyt siis pari kaveriakin tietää mun/meidän km:sta, mutta ei siinä mitään...)
 
@Maaria1980 mulle tarjottiin sillon keskarilla heti mahdollisuutta puhua, mutta olin sillon niin vihan vallassa, että en edes harkinnut, mutta nyt kyllä ietin, että helpottaiskohan se.. Ja että pääseeköhän vielä näin "jälkikäteen" vielä juttelemaan.. Mulla siis moni kaveri tietää, mutta kenenkään kanssa en ole puhunut asiasta kun vaan pintapuolisesti..
 
@Naadis Mä oisin saanut sikiötutkimusyksikössä puhua mutta en pystynyt, olin jotenkin niin lukossa. Mutta sitten myöhemmin synnytyksen jälkeen sain neuvolan kautta ajan psykiatriselle saraanhoitajalle. Meillä ei oikein synkannut mutta kävin siellä muistaakseni neljä kertaa puhumassa. Kyllä se vähän auttoi kuitenkin.
 
Terpsanssaa!

Tässä olen jo joitain viikkoja arponut, että pitäisiköhän palailla taas tähän ryhmään kun viimeksi sain täältä niin hyvää vertaistukea koitoksiin.

Meitsillä oli keskeytynyt keskenmeno 6/2013, kaavinta, sen jälkeen epämääräinen kemiallinen, jonka jälkeen sain potran pojan melkeinpä tasan 3 vuotta sitten.
Tässä piti sisarusyritykset aloitella jo joulukuun puolella mutta tuli mittava hammasruljanssi, päättötyön pakertaminen sekä muutto & remppa samaan aikaan, eli aloiteltiin vasta viime kuusta tämä uuden tulokkaan yritys. Nyt vaan alkaa ikä painaa lonkissa (39 vee) ja stressitasot ovat olleet sen verta korkealla, että viime kuussa ei edes tapahtunut ovulaatiota ja syklit ovat ihan keturoilleen vaikka olivat kellontarkat monta vuotta.

Viime viikolla tikutin elämäni ensimmäisen "ehkä ovulaation" mutta jotenkin uskon, että hengailen täällä vielä tovin jos toisenkin ennenku mummolla tärppää. Jos tärppää.

Että hei vaan kaikille ja saanko liittyä takaisin joukkoon niin sekalaiseen?
 
@Naadis Kannattaa ehdottomasti koettaa saada ammattiapua, jos siltä tuntuu! Ehkä neuvolasta osaisivat lähettää johonkin suuntaan? Itseäni helpotti jo kun soittelin neuvolaan josko saisi aikaisempaa ultra-aikaa ja sain todella ihanaa ja ymmärtäväistä kohtelua, hoitaja kyseli miten jaksan ja voin jne. Ehkä omassa päässään kuvittelee helposti, että nämä nyt on pieniä juttuja eikä "saisi" olla surullinen, masentunut tai vihainen. Tulee heti parempi olo kun joku jollain tapaa ilmaisee, ettei näissä tunteissa ole mitään väärää, päinvastoin.

Tämä kuulostaa nyt todella kliseiseltä, mutta toinen juttu minua on auttanut on liikunta. Ilmoittauduin ennen tätä yritysaikaa 23km polkujuoksukisaan täysin aloittelijana, enkä alkukeväästä sitten kuitenkaan kauheasti juossut kun olen ollut välillä aina raskaana, ja koko kisa unohtui. Viime viikolla kun tajusin että tämäkin raskaus menee kesken, suuntasin heti juoksemaan ja olenkin käynyt nyt melkeinpä joka toinen päivä lenkillä. Olen aina vihannut liikuntaa, mutta metsässä juokseminen on ihanan rentouttavaa. Ehkä myös keskenmenon jälkeen oma kroppa tuntuu helposti jotenkin "hallitsemattomalta", omasta itsestä erilliseltä (no, ainakin tämä kokemus minulla on - minähän halusin sen lapsen, mutta typerä kroppa näköjään ei), ja juokseminen on helpottanut myös sitä tunnetta, varsinkin kun näin aloittelijana kehitystä tapahtuu nopeasti.

Meni vähän syvälliseksi, toivottavasti joku saa jostain ajatuksesta kiinni. :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Daisy85 ja Naadis
Juu, @Niwhai , tervetuloa mukaan vaan! Haluatko samantien listalle? Minä voin lisätä. Taisi tuossa tullakin kaikki tiedot. Eli siis 2. lapsi ajatuksissa?
Minäkin olen vähän vanhempaa kaartia, 37 täytin äskettäin. No, näkyyhän tuo vuosimalli nimimerkistäkin.
 
Onnea plussasta!:love:

Täällä kp 28/27, km jälkeen ollu aina tasan 27päivää kierto mutta aikaisemmin on hyvinki heitelly 27-31 kp:t joten en uskalla vielä kovin hihkua.
Eilen oli jomottelua ja oikein viiltävää kipuakin niin olin aivan varma että niinhän se taas päivälleen alko uus kierto.
Mutta nyt tässä ootellaan, jos pääsis testiä hakee nii sillähän se selviäis eikä tarvis piinailla:barefoot:
 
N93
Mää ite vatkasin tän asian nii hyväksi kavereiden ja äidin kanssa et en sitte kokenut tarvitsevani ammattiapua, vaikka moni sitä mulle suositteli. Stressiin auttaa kyllä mulla liikunta. Oon tuon paskan alkuvuoden jälkeen jaksanu taas treenata. Mä en usko et sitä lasta tälleen tekemällä tekemällä tulee et pitäs vaan jotenkin saada unohdettua tää asia. Mahdotonta :ROFLMAO: ja sit taas lisää stressiä!
 
Juu, @Niwhai , tervetuloa mukaan vaan! Haluatko samantien listalle? Minä voin lisätä. Taisi tuossa tullakin kaikki tiedot. Eli siis 2. lapsi ajatuksissa?
Minäkin olen vähän vanhempaa kaartia, 37 täytin äskettäin. No, näkyyhän tuo vuosimalli nimimerkistäkin.
Juusiiskyljoo, mielelläni tulisin jonon jatkoks. :) Eli Niwhai_______39v___kkm 6/13____haaveissa 2. lapsi
 
Aaargh tää rupee taas stressaa..miksi ei vaan malta olla testaamatta sati tonkimatta roskiksia..kurkkasin taas roskikseen tänä aamuna uitettua tikkua...ja ihan kuin siinä toinen viiva olis..surkea kyllä kun en saa edes kuvaan kiinni...sanokaa nyt mulle että malttia malttia...kp23 :LOL: aika mateleee

Muoks tervetuloa uusille!
 
Pahoittelut menkoista, @Haaveilija84
Mutta et vaikuttanut kovin masentuneelta siitä? Onnea uuteen kiertoon!

Entäs @Bea.S ja @Kath ?

Omaa napaa: ajattelin, että yritetään saada kunnon tallettelut tähän kiertoon. Totesin ukolle, että tänään voisi jo aloitella (kp 6). Ei tullut ihan täystyrmäystä, mutta kyllä se silti sanoi, että on vähän aikaista. Itsepähän se haluaa, että 3 päivän välein harrastellaan, niin pakkohan se on aloittaa aikaisin. Ei näillä yhden kerran talletteluilla voi raskautua kuin joku teini suunnilleen. Ovistestejä taas tiistaista tai keskiviikosta lähtien. Toivottavasti ei ole 24 päivän kierto tämäkin. Vaikka ei kai yhdellä päivällä lyhentyminen ole niin vakavaa?
 
Ehkä hakeudun työterveyden kautta jollekin juttelemaan, miehen kanssa tuossa juttelin aiheesta, kun hän kyseli, että mistä johtui, että aloin itkeä toissapäivänä seksin harrastamisen jälkeen. Mutta siis ilmeisesti kyse oli ihan primitiivisestä tunnepurkauksesta. Nyt on tullut padottua tunteita vaan sisälle ja ilmeisesti tuollainen fyysinen läheisyys sai asian purkautumaan. Kerroin, että en halua kavereita (niitä vähiä, joita on..) kuormittaa tällä asialla ja suurin osa ei edes ymmärtäisi koko tätä soppaa...

@Maaria1980 :n kirjoituksesta tuli mieleen, että kuinka aktiivisia te yleensä olette makkarin puolella (jos tosiaan ei ole kyse "pakkotalletuksista") Meillä "normaali" on noin 3-4krt. viikossa, jonka kaiken järjen mukaan pitäisi olla ihan riittävän usein. Toki on kausia, kun se luku on kerta viikkoon tai sitten sen seittemän kertaa viikkoon :whistle::whistle:

Mulla siis vuoto tältä kertaa loppunut ja vastoin lääkärin määräystä, emme tule käyttämään ehkäisyä ja odotella seuraavia menkkoja. Oletan tuntevani kroppani jo sen verran hyvin, että tiedän koska on parhaat päivät ja siitä osaan laskea, koska seuraavien menkkojen tulisi alkaa.
 

Yhteistyössä