Keskenmenon jälkeen kuumeilevat - kevät 2017

Mä oon vaan taustaillut viime viikkoina, kun on harmittanut uudet kierrot niin paljon. Nyt oon kuitenkin ihan positiivisella mielellä taas niin tulin pitkästä aikaa kirjoittelemaan.

@Maaria1980 meilläkin taitaa olla muuten nyt kp6 ja aloiteltiin jo. Me yritetään jaksaa joka toinen päivä ja huominen on molemmilla niin kiireinen, että päätettiin ryhtyä hommiin jo tänään :D Harmi jos sun mies ei oo samalla tavalla talletteluissa mukana. Mieluummin pelais tosiaan varman päälle ja hidastaisi tahtia sitten vaikka loppukierrosta. Onneksi sä kuitenkin tikutat ovista niin joskos osuus tallettelut kohdilleen :)

@Naadis Meillä normaali on varmaan 2-4krt viikossa. Yleensä viikonloppuisin tahti kiihtyy, mutta arkena ei usein muuten vaan jaksais (nyt vauvaa yrittäessä arki on siis usein pakkotalletteluja...) :D @Fritang Voi ei :ROFLMAO: Mä oon aatellut, että meidän kaks kertaa viikossa tuntuu välillä harvalta, kun mies ois valmis tiheempäänkin tahtiin :D:LOL::LOL:
 
Testi haettu ja testattu.
Kaksi viivaa :love: toinen viiva vaan tosi haalea joten testailen vielä aamulla tuon toisen, vaikee uskoo...
Ja plussasta huolimatta en uskalla iloita raskaudesta yhtään kahden rv 17 keskenmenojen takia:notworthy: Ennemmin pelottaa. Eikä oo tietoa mistä johtuu, tai no on itellä siitä joku epäily mutta kai sille ei voi tehdä mitään kun ei kromosomeissa ollut mitään vikaa.

Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille:(
 
@Maaria1980 kyllä tää aina masentaa, sama tilanne kuukaudesta toiseen mutta yritän psyykata itseäni etten ihan kokonaan masentuisi. Tuntuu etten viime kesän ku:n jälkeen ole oikein pystynyt elää normaalia elämää. Ei kiinnosta nähdä ketään, eikä tehdä mitään...mutta silti yritän ja päältäpäin varmaa näyttääkin siltä että kaikki on hyvin.

Jos jollain on hyviä neuvoja kuinka tästä tilanteesta pääsee pois, neuvoja otetaan vastaan. Ehkä tähän liittyy sekin että olen jo vuosia halunnut lapsia mutta mies ei...sitten viime kesänä vuosien odottamisen jälkeen mies myöntyi ja raskauduin, mutta kohdunulkoinenhan se oli ja meinas viedä oman henkeni. Ja nyt ei vieläkään ole tärpännyt, kohta vuosi tapahtuneesta. Olen jollain tapaa myös vihainen miehelleni että tämänkö vuoksi piti odottaa näin kauan!
 
Onnea Kath!

Täällä Kp 6/27 ja oviksen tikuttaminen aloitettu aamulla... Ööö.... Vilkkuvaa hymynaamaa näyttää jo nyt!? Eilen loppui menkat o_O ja minä oon luullut että se ois paljio myöhemmin! Illalla peitto heilumaan! :whistle::ROFLMAO:
 
Paljon onnea @Kath !

Oon nyt lueskellut paljon tuosta aspiriinin käytöstä keskenmenojen ehkäisyyn ja on joillaki auttanu myös lapsettomuuteen.. Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta? Sillon kun peruin neuvola-aikaa km:n jälkeen niin siellä mainittiin että joillakin otetaan käyttöön aspiriini kolmannen km:n jälkeen ja siitä on joissakin tapauksissa apua. Mietin että ottaisko sitä jo nyt käyttöön, kun siitä ei ilmeisesti haittaakaan ole..
 
@BeHappy-17 Mun ymmärtääkseni toi aspiriini "auttaa" vain jos verestä on todettu jotain hyytymätekijöitä.. Mutta kuinka moni km sitten johtuu juuri näistä, kuka tietää.. :/ Mä olen vakavasti miettinyt, että voisiko tää viimeisin km johtua just ennen ovista otetusta diflucanista. Nyt en kyllä suostu ottamaan mitään lääkkeitä, ellei ole ihan todellinen pakkotilanne.
 
Luin että siitä ois apua jos on niukat menkat, korkea hemoglobiini ja matala verenpaine. Mulla oli juurikin näitä ennen keskenmenoa. Toki näissä ei niin paljo tutkituissa avuissa saattaa olla lumevaikutustaki.. Mutta ilmeisesti aspiriini vilkastuttaa verenkiertoa kohdun alueella ja siitähän on siis hyötyä? Varmaan voi lukea jo rivien välistä epätoivon ja kuin paljo pelottaa kauanko raskautumisessa tällä kertaa menee ja tuleeko uudestaan keskenmeno...
 
No johan nyt on markkinat. Mulla on ollut vähän vedoton olo tässä muutaman päivän ajan ja suussa ihan hirveä maku (kuin olisin spurgun kainaloita nuoleskelllut päivät pitkät).
Ovulaatiohan tapahtui toissa viikon torstaina eli menkat ei ole edes vielä myöhässä vaikka onkin kp28 (kierto on jotain 31-32 päivää tässä kuussa, veikkaisin), olisko nyt ehkä dpo11 ja kuten tuossa aiemmin kerroinkin, menkat ovat olleet stressistä johtuen aika sekaisin eikä ovulaatiota edes tullut viime kierrossa.

Viime kerralla kun esikoista yritettiin, kesken mennyt raskaus alkoi ekasta yrityksestä ja (eeeeeerittäin vaikean raskauden jälkeen) onnistunut raskaus toisesta yrittämästä. Mulla on jo pidempään ollut sellainen olo, että mun kroppani yrittää hedelmöittää ihan mitä vaan vaikka sillä ei olisikaan mahiksia... Ja näin taas. Haamu on ilmestynyt ensimmäisestä ovulaation omaavasta kierrosta ei-yli-herkkään supermarketin raskaustestiin.

Mä olen aika sarkastinen henkilö ja otan tämän vähän tälleen "kohti seuraavaa keskenmenoa"-tyylisesti, koska pessimistihän ei pety.... Mutta prkl. Kyllä mun mummokroppani taas onnistui yllättämään. Kyllä on taas hitsin jännää.
 

Attachments

Luin että siitä ois apua jos on niukat menkat, korkea hemoglobiini ja matala verenpaine. Mulla oli juurikin näitä ennen keskenmenoa. Toki näissä ei niin paljo tutkituissa avuissa saattaa olla lumevaikutustaki.. Mutta ilmeisesti aspiriini vilkastuttaa verenkiertoa kohdun alueella ja siitähän on siis hyötyä? Varmaan voi lukea jo rivien välistä epätoivon ja kuin paljo pelottaa kauanko raskautumisessa tällä kertaa menee ja tuleeko uudestaan keskenmeno...
No hitto! Aspiriini kaupoille siis mentävä (ehkä kyselen vielä äidiltäni, joka on lääkäri ja hällä hyvä ystävä joka on yksityisellä gynenä..), kaikki meinaan täsmää. Ekan km jälkeen (10/16) menkat niukentunut, verenpaine 108/58 ja hb 140+ :cautious: ja mulla toi verenpaine laskee aina raskauden edetessä
 
@konvehtirasia Ei ollut tarkoitus antaa tuollaista kuvaa mun miehestä. Meillä oli siis niin päin, että mies halusi lapsen ennen mua. Se on vähän sellainen omanlaisensa örrimörri. Se on jostain saanu päähänsä, että se tarvii yhden päivän lisää yhdyntöjen väliin "latautumiseen". Ja onhan se ihan reippaasti ylipainoinen ja ikää on pari vuotta enemmän kuin mulla. Ja alkoholinkäyttöä voisi edelleen vähentää. Ei nyt kokonaan tarvi (en ihan pirttihirmu kuitenkaan ole), mutta kaikki isot kertajuomiset pois. Luin vielä jostakin, että "käytössä olevat" siittiöt on muodostuneet 3 kuukautta aiemmin, niin jos nyt vähentää, niin vaikutukset näkyy vasta 3 kuukauden päästä. Äh.

Kalenteria kun katsoin, niin tuumasin, että eipä sitten enää tänään kannata. Ovis mulla on (jos on ollenkaan) aivan varmasti ensi viikonloppuna, joko la tai su. Eli keskiviikko olis paras päivä nyt ekalle talletukselle ja toinen onkin sitten viikonloppuna. Ja kyllähän meillä on jo kerran todistetusti osunut kohdilleen, myöskin vain kaksi talletusta.

Ei mun oikeastaan tarvisi edes tikutella, mutta kun on näin harvat yhdynnät, niin pakko olla kartalla. Kuukautiskierto on siis tosi säännöllinen, 25 päivää ja tähän mennessä olen kaikki ovikset tikuttanut joko 12. tai 13. päivälle. Nyt on yhteensä 7 yrityskiertoo takana, ja vain 3-4 kertaa olen saanut ovisplussan niin, että oon tienny (aika) tarkalleen, milloin ovis oli. Näistä kaksi on ollut nyt keskenmenon jälkeen, ja niukkojen menkkojen takia epäilen että limakalvo on niin ohut, ettei siihen voi tarttua mitään. Ja kolmas oli se, kun tärppäsi ja lisäksi muistelisin, että marraskuussakin olisin saanut oviksen kiinni. Alkuun mulla oli toisenmerkkisiä ovistestejä (pieni pakkaus, rfsu:n testit), joissa oli niin tarkat ohjeet ja olisikohan siinä ollut se hormonirajakin liian korkea mulle. Sitten kun vaihdoin merkkiä, niin alkoi löytymään.

Eilen aloin vielä illalla puuhailemaan opiskelujuttuja, enkä mä itsekään enää sen jälkeen oikein jaksanut.

Kaiken kaikkiaan olo on niin helvetin kärsimätön tän jutun kanssa! Mielellaan tästä kierrosta raskaaksi, tai kaikista mieluiten 2 kiertoa sitten jo! :ROFLMAO::unsure:
 
Jaha, mun kannattaisi siis tosiaan mennä mittauttamaan hemoglobiini. Tosin tähän asti olen kuvitellut, että se voisi olla liian alhaalla eikä ylhäällä. Pitääpä mitata verenpaine tänään. Yhdessä välissä, aika vähän aikaa km:n jälkeen sen mittasin (huono ja pökerryttävä olo aamulla, mutta johtui sitten syömisistä) ja se oli kyllä silloin ehkä vähän normaalia korkeampi, eli en usko sen olevan matala nytkään.

Eli sua voi jo melkein onnitella, @Niwhai ! Sittenhän mullakin on toivoa!
 
Eipä tuo viiva tuosta vahvistunu, en oo aikasemmin noilla markettien halvimmilla testeillä testaillu mut kai nekin on ihan luotettavia...? Vai pitääköhän mun käydä hakee vielä kunnon testi vai uskonko jo...:barefoot:
Menkatkin kuitenkin jo neljättä päivää myöhässä.

kookospieni, kiitos, voisin kohta tullakkin sille puolelle vaikka en uskalla kovin positiivisella mielellä vielä olla mutta tietenkin on hyvä että on paikka mihin saa purkaa kaikki asiat:)

Niwhai, jännää (y)

Toivottavasti kevät ja kesä tuo tänne palstalaisille paljon plussatuulia ja tarroja(y)

Tää palsta on kyllä ollu tosi tärkee mulle, kun ei oikein ole itsellä ketään kelle kehtais aina puhua raskauden yrittämisestä ja epätoivosta.
 
omaanapaa täältäkin... tänään kp17 ja kävin verikokeessa ottamassa progesteroni arvon.. nyt ehkä dpo4 jos siis ovista ees tapahtunut mut ainakin lämmöt ylhäällä.. oon niin alakulonen.. tää tuokokuu on ihan hemmetin raskas.. 20.5 tulee vuosi kun plussasin.. ja äitienpäivänä varmaan itketään taas sydämensä kyllyydestä.. mäkin oisin saanut viettää ekaa äitienpäivää jos kaikki ois menny hyvin.. mää en enää jaksa olla positiivinen ja toivoa.. parempi ittelle niin, eipä tuu sitten taas petyttyä jos sitä ovista ei taaskaan tapahtunu.. no verikoe sen kertoo sitten.. tuntuu et lääkärit on ainoita ketkä jaksaa olla toiveikkaita.. mut mää en halua tai uskalla enää toivoa.. liian monta kertaa tullu vaan paskaa niskaan.. mun keho vaan osaa antaa paskaa niskaan.. kun se ei toimi kuten pitäis..
 
Lista-viestin päivitystä: @Lallastiina siirretty taustalta listalle. Sullahan nopeasti alkoi menkat sen lääkärikäynnin jälkeen. Miltä menkat vaikuttaa? Onko runsaat vai niukat?

Plussanneet @Kath ja @Niwhai , ilmoitelkaa, kun saa laittaa plussanneisiin :) Vielä en "uskaltanut" laittaa. Eikös 3 plussaa näin lyhyelle aikaa ole jo ihan plussatuulta! :)
Voi apua, älä vaan vielä laita, eihän mulla ole vielä menkatkaan myöhässä ja vastahan mä palasin tänne enkä ole ehtinyt edes teitä kuulustelemaan, hetikö mut ollaan heivaamassa portsarin avulla pois kuppilasta ja ja ja mä olen niin loistokas myös menettämään näitä raskauksia, että eijei, ei herramunjee vielä virallisesti plussailla (nimim. pelkään tietenkin, että heti kun virallistan plussan, jotain pahaa tapahtuu). Ootellaan tovi vielä ja katsotaan edes, että vahvistuuko toi haamun esi-isän serkku....

Mutta selvästi tää mun suu on paljon parempi indikaattori kuin raskaustestit, tästä mausta ei vaan voi erehtyä, yök. Sellainen vanhan alkoholin tai liiallisen valkosipulin piinaava maku. Yh.
 
Jaha, mun kannattaisi siis tosiaan mennä mittauttamaan hemoglobiini. Tosin tähän asti olen kuvitellut, että se voisi olla liian alhaalla eikä ylhäällä. Pitääpä mitata verenpaine tänään. Yhdessä välissä, aika vähän aikaa km:n jälkeen sen mittasin (huono ja pökerryttävä olo aamulla, mutta johtui sitten syömisistä) ja se oli kyllä silloin ehkä vähän normaalia korkeampi, eli en usko sen olevan matala nytkään.

Eli sua voi jo melkein onnitella, @Niwhai ! Sittenhän mullakin on toivoa!
Aina on toivoa ja sä olet ihan hyvässä iässä vielä. En mäkään nyt hitto vie oottanu, että mun kroppani tekis tämän tässä iässä mutta eihän tää tarkoita vielä mitään. Tää voi olla vielä kiinnittymisyritystä ja vaikka mä olen näköjään helposti raskautuvaa sorttia, mä olen tosiaan sen keskenmenon ja kemiallisen myös kokenut. Mä yritän kehittää raskautta vaikka tiiliskivistä, eli viiva ei tarkoita vielä mulla mitään. Mulla on myös erityinen tapa kehittää näitä raskauksia, mun ob/gyn (en asu Suomessa) ei ole koskaan uransa aikana nähnyt samanlaista. Mun istukka ei heti kunnolla tartu vaan vähän seilailee issekseen eikä kalvot tartu toisiinsa. Se tuo lisäriskiä keskenmenoihin. Et otetaan tälleen tunti kerrallaan taas.
 
Kiitos @Maaria1980! Ne menkat näköjään oli ja meni jo, puolisen päivää kesti vuoto eikä ollut kovin runsasta. Ei varmaan kystalääkkeen takia limakalvot olleet juuri paksuuntuneet. Lekuri sanoikin, että se lääke saa periaatteessa aikaan menopaussimaisen tilan.

Meillä ehdittiin ekalla kierroksella kokeilla vaikka mitä strategioita noiden petipuuhien määrän ja ajoituksen suhteen. Alussa kahden viikon ajan joka toinen päivä, sitten ovisplussasta muutaman päivän ajan joka päivä, joskus kahdestikin, jne. Mies olis kyllä aina enemmän tai vähemmän valmiina, mutta mulle alkaa touhu jo parin kerran jälkeen muuttua vähän pakkopullaksi. Oviksen jälkeen seuraavaan ovisplussaan asti ei sitten juuri harrastellakaan, ehkä kerran tai tuurilla kahdesti...
Mitäs niitä afrodisia ruoka-aineita olikaan :rolleyes:?
 
Viimeksi muokattu:
Onnea @Kath ja @Niwhai!

@Bea.S Mulla on kans kp 26 tänään, onhan meillä vielä toivoa! Mulla taisi viime kerralla tässä vaiheessa tuntua jo kihelmöintiä rinnoissa, nyt ei ole mitään konkreettista, vatsantoiminta on ollu parempi ku yleensä, mutta sehän voi johtua mistä tahansa. Menossa siis dpo 7, ovulaation jälkeen oli vielä vatsakipuja ja poikkeuksellista valkovuotoa, mutta nekin häipyneet :unsure:

Viimeksi menin kauppaan ostaan tamponeja muutamaa päivää ennen oletettua menkkojen alkua ja hetken mielijohteesta hain myös testin, joka olikin plussa.. sillon oli huolettomampi olo kuin nyt, pakko varmaan taas testata muutaman päivän sisään vaikkei ois oireitakaan!

Tuohon "tallettelujen" tiheyteen; mulla meni aika lailla halut raskauden myötä ja palasivat vasta tän ekan normaalin kierron ovulaation aikaan.. eli ihan hyvä että mies on halunnu normaalisti touhuta päivittäin, joskus parikin kertaa, jos ois minusta kiinni niin tulis varmasti päivien taukoja. Ei aina huvittais, mutta mieluummin näin päin, kuin että saisi yrittää houkutella sänkyyn just tiettynä aikana. Se on aina jaksanu, enneku ees yritettiin raskaaksi, eli sille ei onneks ole pakkopullaa :LOL:
 

Yhteistyössä