Keskenmenon jälkeen kuumeilevat - kevät 2017

Kirjottelit tossa aikaisemmin että jotain materiaalia on kohdussa vielä ja keskenmenosta reilu kolme viikkoa? Mulla laski tm-raskaudessa hcg (joka oli 25000) reilussa neljässä viikossa niin ettei enää antanut positiivista raskaustestiä. Menkat alkoi reilun viikon myöhässä normaalista, jonka jälkeen aloitettiin uus yritys.

Halusin odottaa ne kuukautiset että kohtu ois varmasti tyhjä. Ettei sitten tulisi mitään ongelmia siitä että olisi jotain raskausmateriaalia jäänyt kohtuun "muhimaan".

Se on tietenkin jokaisen henkilökohtainen mielipide että kuinka haluaa toimia :) mulle lääkärit sanoi et heti vaan uutta yritystä, mut papereissa luki että suositellaan odottamaan ensin kuukautisia.
Reilu kolme viikkoa sitten lääkkeillä tyhjennettiin, mutta ei sit näköjään tullu kaikki pois. Pakko nyt ootella että loppu tulis pois....lisäksi tuo kysta huolettaa. Pakko nyt vaan ootella ja parin viikon päästä kontrolli sairaalassa. Harmittaa tää viivytys...
 
Alkoholista:
Mä olin yrityksen alkuaikoina ihan alkoholitta, mutta pikku hiljaa vähän hölläsin. En ole ikinä ollut innokas kännääjä, mutta joskus on ravintolassa tilattu viinipullo puokkiin miehen kanssa tai muuten tullut juotua vähän enempi kuin yksi-kaksi annosta kerralla. Taisinpa muuten plussakierrossakin nauttia lasillisen kiinnittymisen aikoihin. Uskon, että ennen plussaa ei satunnaisesta kohtuukäytöstä ole haittaa. Räkäkännejä ja joka viikonloppu juomista ei tietysti kannata harrastaa, eikä toisaalta päivittäistä tissutteluakaan.

Täällä alkaa ekan oviksen bongailut, nyt kp 7.
 
N93
mää en ressaa alkoholista. Normaalisti plussaan asti (jos sellainen joskus vielä tulee) Fiiliksen mukaan myös baareilua jos siltä tuntuu:rolleyes: Plussakierrossa joulukuussa tuli otettua välillä iha reilustikki viiniä:LOL:
 
Pitkästä aikaa kävin lueskelemassa täällä ja tuosta alkoholista voisin kommentoida. Mulla oli plussakierrossa viikko oviksen jälkeen yksi työtilaisuus illallisineen, jossa tuli maistetua yhteensä n. 6 annosta alkoholia. En ollut kovin toiveikas tuon kierron suhteen, joten päätin nauttia ilmaisesta ruoasta ja juomasta. Siitä kuitenkin tuli se pysyvä plussa kahden keskenmenon ja yhteensä lähemmäs kahden vuoden yrityksen jälkeen. Nyt on rv28 menossa ja pieni potkuttelija tuolla muksii parhaillaankin. Että ei ainakaan kiinnittymistä haitannut mulla ja tähän asti kaikki on mennyt muutenki loistavasti. :)
 
Reilu kolme viikkoa sitten lääkkeillä tyhjennettiin, mutta ei sit näköjään tullu kaikki pois. Pakko nyt ootella että loppu tulis pois....lisäksi tuo kysta huolettaa. Pakko nyt vaan ootella ja parin viikon päästä kontrolli sairaalassa. Harmittaa tää viivytys...
Ymmärrän, että harmittaa viivytys, harmittihan se itseänikin, mutta ehdottomasti odotat, että kaikki tulee pois ja käyt kontrollissa ohjeiden mukaan. Voithan silloin kysyä vielä siitä kystasta. Varmaankin se oli niin pieni, ettei sille tarvinnut tehdä mitään. @Kinder_Kitty täällä on sanonut, että ne voi lähteä itsestään pois. Eikö niin, Kinder_Kitty?

Ja sullahan saattaa tulla ja mennä ekat menkatkin vielä ennen tuota kontrollia. Siinähän sitä materiaalia saattaa myös tulla lisää pois. Mutta vaikka menkat tuliskin, niin silti kontrolliin.

Tää oli jäänyt eiliseltä jotenkin tänne muistiin, niin lähetänpä nyt sitten kuitenkin.
 
Reilu kolme viikkoa sitten lääkkeillä tyhjennettiin, mutta ei sit näköjään tullu kaikki pois. Pakko nyt ootella että loppu tulis pois....lisäksi tuo kysta huolettaa. Pakko nyt vaan ootella ja parin viikon päästä kontrolli sairaalassa. Harmittaa tää viivytys...
Empä suosittele kauaa odottelemaan itsekseen tyhjentymistä.Minun kohdalla lääkkeellinen tyhjennys ei onnistunu ja 1.5kk tuosta olin embolisaatiossa ja kaavinnassa.Istukanpala oli alkanu kasvaa hurjana ja muodostanu kunnon verisuonituksen.Jos olisin ollu kotona ja vuoto olisi alkanu..olisin vuotanu kuiviin.
Sinuna hakeutuisin uudelleen lääkäriin.
 
Olen moneen otteeseen jo aikaisemmin soit
Empä suosittele kauaa odottelemaan itsekseen tyhjentymistä.Minun kohdalla lääkkeellinen tyhjennys ei onnistunu ja 1.5kk tuosta olin embolisaatiossa ja kaavinnassa.Istukanpala oli alkanu kasvaa hurjana ja muodostanu kunnon verisuonituksen.Jos olisin ollu kotona ja vuoto olisi alkanu..olisin vuotanu kuiviin.
Sinuna hakeutuisin uudelleen lääkäriin.
Empä suosittele kauaa odottelemaan itsekseen tyhjentymistä.Minun kohdalla lääkkeellinen tyhjennys ei onnistunu ja 1.5kk tuosta olin embolisaatiossa ja kaavinnassa.Istukanpala oli alkanu kasvaa hurjana ja muodostanu kunnon verisuonituksen.Jos olisin ollu kotona ja vuoto olisi alkanu..olisin vuotanu kuiviin.
Sinuna hakeutuisin uudelleen lääkäriin.
Eivät ilmeisesti pidä tilannettani huolestuttavana, soittelin kyllä jo aikaisemmin sairaalaan kun mielestäni kohtu ei ollut tyhjentynyt, mutta kun kuumetta eikä kipuja liiemmin ollut niin sanoivat et seuraillaan...
 
@Erätyttö joo kystat saattaa kipuilla, mulla esim aiheuttaa kiristyksen tunnetta ja semmosta et alavatsa on raskas hengittäessä.. mulla kystat ovat olleet sen 5cm-7cm halkaisijaltaan.. eli aika mollukoita et ei ihme jos aiheuttavat tuntemuksia.. mulla siis kystat tulevat siitä et ovis jää tapahtumatta ja siitä puhkeamattomasta munarakkulasta tulee kysta.
 
Olen moneen otteeseen jo aikaisemmin soit


Eivät ilmeisesti pidä tilannettani huolestuttavana, soittelin kyllä jo aikaisemmin sairaalaan kun mielestäni kohtu ei ollut tyhjentynyt, mutta kun kuumetta eikä kipuja liiemmin ollut niin sanoivat et seuraillaan...
:)Ei sitä kuumetta ollu minullakaan saati kovia kipuja.Ainoa oli kun yskästessä ja ylösnoustessa vihlasi heikosti mahasta.
 
Alkaa kiukuttaa. Raskaustestit näyttää negaa viimeisin pe. Ja menkkoja ei kuulu. Keskenmenon ja toimenpiteiden jälkeen kierto aivan sekasin...nyt kp32 menossa milloin kantsis soitella että mitä tehdään? Varsinkin kun kuume kolmannesta on niin kova! Ja mihin soitellaan,sinne missä viimetteiks hoidettu keskenmenoa vai lähteekö tutkimukset yleislääkärin kautta terveysasemalta? Kaavinan jälkeen tullut kahdet vuodot kp22 ja 30....ehkä nyt ensviikon vielä oottelee...puuuuh
 
Kyllähän eilen oli hauskaa, nautin siideristä, seurasta ja baarissa tanssimisesta :) päätin että en ala yhtä tarkaksi kuin ennen keskenmenoa kun en oviksen aikaan yhtään juonut vaikka mitään vaikutusta sillä ei ollut. Vielä ei ainakaan kaduta ja tuli tarpeeseen tällanen nollaus ku viimeksi tammikuussa olen juonut enemmän kuin 1-2 annosta. Nyt taas tiedossa pidempi tauko niin jospa tästä ei haittaa olisi ollut :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lallastiina ja N93
N93
Ollu kyl semmonen vkl että huh, kuinkahan monta äitienpäivää vielä ehtii tulla lapsettomanao_O Facebookia on turha tänää selata, äitiäitiäiti juttua joka tuutista Miks me ei onnistuta?
 
@Bea.S mulla ei kuulunut kolmeen kuukauteen menkkoja ku:n jälkeen jotka pistettiin tulemaan lääkkeillä. Ja sen jälkeen ainakin 3 menkat oli aivan sekasin, kierto kesti vaihtelevasti 42-50 päivää. Ilmeisesti kroppa kertoo sen koska on valmis uusiin yrityksiin o_O
 
@Bea.S Mä arvelisin, että sun täytyy mennä terveysaseman kautta. En muista, olitkohan saman paikan eli kättärin asiakas? Mä soitin keskenmenon jälkeisten 2. menkkojen aikaan sinne, ja sanoivat, että mun hoitosuhde sinne on päättynyt ja terveysasemalle pitää ottaa (niukoista menkoista) yhteyttä sitten, kun/jos haluaa noihin asioihin apua.

Mulla on kiertojen pituus pysynyt normaalina (29, 25 ja 24 versus normaali 25) ja ovikset luullakseni tikkujen mukaan tapahtuu, mutta niukat ne vaan on. Yritän luontaistuotteilla (ja kun ne loppuu, niin vitamiineilla) ja ruokavaliolla parantaa tilannetta. Ja saan lähetteen jatkotutkimuksiin, mistä oon toisaalta ihan masentunut :( Ja verikokeisiin yritän päästä ihan lähiaikoina. Jos hb ja punasoluarvot taas pielessä, rupean ottamaan rautatabletteja. Pitää vaan tarkistaa, ettei ole päinvastainen tilanne päällä, että hemoglobiini olisikin korkea, mutta tuskinpa...
 
Voimia kaikille joille äitienpäivä oli raskas <3

Nyt ei kyllä tunnu menevän mikään putkeen (n) Siis miten yksi tuulimuna voi pitää näin kovasti kiinni. Perjantaina tungin yhteensä 6 cytotecia ja kädet täristen odotin tappokipuja ja vesiputousvuotoa. No ei tullut kuin pahoinvointia, lieviä kipuja ja muutama isohko hyytymä, sen jälkeen on tullut vain niukkaa vuotoa, tänään oltiin kolmen tunnin vaelluksella eikä siteeseen tullut mitään :mad: Kuinkahan nopeasti ottavat kaavintaan vai saako taas odottaa viikkotolkulla...
 
N93
No toivottavasti ottavat pian, tuntuu että yrittävät kyllä venyttää kaikkia toimenpiteitä ylipitkään. (säästöt?) Musta tuntuu, että aika harvoilla toimii tuo lääkkeellinen tyhjennys.. ite vaadin kyllä mahdollisella seuraavalla kerralla sen kaavinnan heti, ihan fiasko oli se tyhjennys sillon.
 
@Haaveilija84 no hui miten potkään,kehotettiinko odottamaan noin pitkään? Mä meen sitten vaikka yksityiselle...

@Maaria1980 joo kättärillä olin. Kiitos tästä tiedosta. Oottelen vielä viikon ja otan yhteyttä sit terveysasemalle.

Kylläpäs tää nyt pienen mietinnän laittaa pääkopassa pyörimään...alkaako se kroppa nyt kuitenkin olee tehtävänsä tehnyt...kierto aivan sekasin ja saas nähä käynnistyykö edes iman lääkkeitä...alan musertumaan.
 

Yhteistyössä