Keskenmenon jälkeen kuumeilevat SYKSY 2015

Voi teitä onnellisia plussanneita ja ultrassakin käyneitä :love::love::love: Ihanaa, toivon teille onnea matkaan ja vauvantuoksuista kesää!

Minä taas ryven ihan pohjamudissa. Kp:t on taas jossain lähellä neljääkymmentä ja ajatukset tyyliin että koskaan en enää plussaa tule saamaan. Ja tajusin lisäksi vielä että kunhan se uusi kierto kohta varmaan alkaa, niin melko varmasti ollaan mummolassa joululomailemassa juuri otolliseen ovisaikaan :confused: Sanonko suoraan niin just nyt eniten vituttaa kaikki. Joo anteeksi.
 
Onnea Nuska83!! Mulla piti olla testi päivä huomenna, mutta sorruin.. Dpo10 ja vielä päiväpissasta, aika epätoivosta.. Tein Precheck-liuskan ja siihen tuli viivanpaikka! Ihan selvä, mutta minusta siinä ei oo väriä... Ei oo kyllä ikinä ennen tullu. Onko muilla ja miten kävi??? Miten sitä nyt jaksaa huomiseen oottaa.. Puuh..
 
Viimeksi muokattu:
Onpa jännät paikat sulla susa123! Täällä peukut pystyssä, että viiva vahvistuisi pian! Dpo10 ja päivällä on mun mittapuun tosi aikaisin ja kuulostaa lupaavalle, että jotain jo näkynyt <3

Bosch tuskin täällä tarvitseen pientä "tuuletusta" anteeksi pyydellä. Varmasti tilanne turhauttaa. Jospa ei kuitenkaan sattuisi ovis just reissun ajalle?

Mulla on tullut entistä epävarmempi olo nyt kun oon kaikenmaailman sivuilta lukenut haaleista viivoista ja cb digin viikkonäyttölukemista (mullahan siis n. 4+5 edelleen näyttänyt 1-2 viikkoa, vaikka jo vähintään 2-3 pitäisi laskujeni mukaan olla taulussa). Ajattelin, että su teen kolmannen digin, jos olisi viikkolukema muuttunut ja hcg noussut yli 200:aan. Pitäisihän sen dpo21 jo yli 200 nimittäin olla.... :/ Viimeistään 14.12. ekalla neuvolakäynnillä selviää....
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut Mrs.80! Varmaan yritti kiinnittyä, Mutta ei harmi vaan tarrannu kunnolla kiinni..

Mie tehin testin äsken. Kyllä se ihan nega oli, mutta miehen mielestä siinä välissä aivanko viiva häivähtäis, mutta siihen ei saa katsetta kunnolla tarkennettua. Mie en oo siitä kyllä niin varma.. No odotellaan ja varmaan huomenna uus testipäivä..
 
Voi teitä plussanneita, onnea! :love:

Pahoittelut Mrs.80.. :(

En päässyt monen hetkeen tänne kirjautumaan.. Mikälie oli häikkänä.

Täällä mennään kp 30/28 (kierto ollut säännöllinen 28, keskenmenosta huolimatta..) eli uuteen kiertoon. :cry: Ehdin eilen illalla ja tänä aamuyönö testailla, negoja tietenkin. Iskee turhautuminen, tekee mieli lyödä hanskat tiskiin ja luovuttaa, muuttaa nunnaluostariin. :mad: Lämmöt nääs olleet koholla oviksesta lähtien, erilaisia pieniä nippailuita, jomottelua, selän kolotuksia ja turvotusta. Ja kyllä käytettiin hyväksi oviksen tienoo. Turhauttavaaa! :(

Pahoittelut vuodatuksesta (n)
Tsemppiä jokaiselle!
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut uudesta kierrosta kerttupetteri. Minun oli pakko hakea kaupasta Precheck-liuska mikä eilen näytti viivan paikkaa, kylläki ilman väriä.. Testasin sillä uudestaan ja eihän siinä mitään näy, ihan puhas nega. Ei haluttais vielä toivosta luopua, mutta kai se täytyy menkkoihin taas varautua.. Ootan alkavaksi ma tai ti. Silloin soittelen myös neuvolaan testien tuloksista.. Jotain häikkää varmasti on, taas on 4 päivää ruskeaa tuhrua tullu. Niin ärsyttävää..
 
Pahoittelut Mrs.80. Laitatko tietosi uudestaan, jos haluat listalle takaisin. Minulla ei niitä ole enää tallessa.

Samoin pahoittelut myös susa123! :(

Itse tein tänään toisen testin (päiväpissasta myös kun piti aamulla ensin käydä ostamassa testi) ja edelleen haalea viiva. Eli ei oikein varmuutta vieläkään, enkä siksi laita vielä itseäni tuonne plussanneisiin.

Tänään alkoi flunssa ja väsymys on siitä ja/tai raskaudesta johtuen aikamoista. Toki lisäksi voi vaikuttaa eiliset pikkujoulutkin, vaikka kotiin tulinkin jo yhdentoista aikaan. Mutta olo on kyllä sellainen, että uskoisin olevani raskaana kyllä, mutta epätietoisuus häiritsee kyllä... Kierto tosin on yleensä sen verran pitkä, että periaatteessa haaleat viivat saattavat johtua kyllä siitä, että testasin varmaan vähän aikaisin.
 
No sittehän se tuhruttelu muuttu veriseksi :cry: Eli huomenna kp1. Tämä kierto oli nyt kyllä mitä sattuu. Ensin ovis 4 päivää myöhässä. DPO8 alko ruskea tuhruvuoto, joka kestäny nyt 4 päivää. Luteaalivaihe jää siis 11 päivän mittaseksi, kun se on aina ollu 14 päivää. Kyllä tähän nyt tarvii pikkuhiljaa jo saada selvyys, että mistä johtuu..
 
susa123: Halauksia! Toivottavasti saat selvyyttä! En osaa edes kuvitella kuinka ikävää tuollainen on kun on kierto sekaisin, kun tämäkin on ikävää vaikka kierto onkin aika säännöllinen... Ei tosin täysin, joten en oikein tiedä milloin se oikea testiaika olisi. Enkä ole aivan varma, muistanko päivälleen edellisten kuukautisten alkupäivä, joten sekin voi heittää päivällä tai kahdella...

Testasin taas nyt aamulla ja vieläkin erittäin haalea viiva (en yritä vertailla muihin, kun eilisen testin unohdin katsoa oikealla minuuttimäärällä ja edellinen oli eri merkkiä). Tänään viiva vahvistui kun kävin katsomassa 20 minuutin päästäkin vielä... Mutta haluaisin nyt jonkinlaisen varmuuden. Suuntaan tai toiseen.
 
Voi kurja susa123 - pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta <3 Toivottavasti selviää pian että mistä johtuu!

Nuska83 kiitos, pyydän päivitystä sitten kun tämä tilanne selviää. Edelleen jotkut testit näyttää plussaa (haaleaa tosin) joten odotan vuodon alkua ja otan sitten yhteyttä neuvolaan saadakseni anti-d immunoglobuliinipistoksen (tms. En nyt muista tarkalleen mikä se nimi oli)..
 
Tuhrupäiväksi jäi tämäki päivä.. Jospa huomenna tulis jo siteeseen asti jotain.. Tulin nyt siihen tulokseen, että meille ei vauvaa tule, ennenku syy näihin häiriöihin löytyy. Joten ajattelin hommata itelle muuta ajateltavaa ja meinasin taas salilla käynnin alottaa pitkän tauon jälkeen. Olen nuorempana kulkenu paljonki ja sitte se on lasten myötä jääny.. Tänään kävinki jo ja huomenna uudestaan =) Jos se paino lähtis samalla pikkuhiljaa alaspäin ja kunto kasvaa niin jaksaa sitte koiran kans paremmin agilitykentälläki juosta.. =)
 
  • Tykkää
Reactions: norappi ja Mrs.80
Alsia Onnea plussasta.

Mrs.80 ja Susa pahoittelut vuodoista. Tsemppiä uusiin kiertoihin.

ON: Täällä on alkanu rinnat kipeytymään oikein tosissaan ja jouduin kaivamaan kaapista ekan raskauden aikaiset isommat liivit. Huonoa oloakin on alkanut tulemaan. Väsymys on aivan kamala. Ens viikon tiistaina sit se ultra.
 
Neuvolaan soittelin tänään testien tuloksia. Ihan kaikki ei ollu vielä tullu, mutta ainaki verensokeri ja kilpirauhasarvot oli ihan normaaleja. Eli niissä ei onneksi häikkää. Hormonitulokset pitää soitella ke-to. Se turhuttelu on loppunu, eilen tais tulla ihan vähä aamusta, mutta tänään oo tullu yhtään. Mutta menkatkaan ei oo alkanu. On tämä hämärää...
 
Mites onko teillä käytössä/ootteko kokeilleet mitään poppasvippaskonsteja? Ja onko tuottanut tulosta? Entä onko joku ihan huuhaata? :rolleyes:

Tänään kaupasta metsästin greippimehua ja Päivänpaisteesta hain vehnänalkioöljyä. Mehu on ihan hyvää, ei siis tee tiukkaa sitä juoda, mutta tuo öljy... Yöks, meinas nousta samoin tein ylös. :sick: Ehkä koitan tuota edes jonkun aikaa jos vaikka olis jtn apua.. :whistle:
 
Täällä ollaan hiljakseen pysytty. Menkat alkaneet taas kerran ja yk11 menossa. Lapsettomuuspoli reilun kahden viikon päästä,josko sitten alkais tulemaan tuloksia.

Kerttupetteri, konsteja käytetty jos minkälaista. Macaa syöty,sinkkiä syöty,greippimehua juotu ja jalat pystyssä maattu. Mihinkään en enää näillä yrityskerroilla usko. Kai ne jollakin voi toimia. (y)

Halauksia pettymyksistä ja onnittelut niille ketä en ehtinyt onnittelemaan. Kirjoittelen kuulumisia varmaan tiiviimmin tuolla kolmekymppisten ketjussa. Kunhan joskus jotain kerrottavaa tulisi. :notworthy:
Taustalla lueskelen kuitenkin ja toivon kaikille plussia :love:
 
Nyt uskalsin siirtää itseni tuonne plussanneisiin... Katsotaan sitten onnistuisinko pysymään siellä, ettei tarvis tulla heti takaisin. Tänään siis tein taas yhden testin (illalla melkein 12h pissaamattomuuden jälkeen, oli hieman kiireinen työpäivä ;) ) ja nyt tein samalla testimerkillä kuin ekalla kerralla ja nyt tuli ihan selkeä viiva. En mä silti oikein vielä uskalla iloita...

Nyt pitää vielä miettiä milloin uskaltaisi soittaa neuvolaan. Edellisellä kerralla odottelin kanssa jonkin aikaa ennen kuin soitin ja sitten jouduinkin muutaman päivän päästä soittamaan uudestaan ja perumaan neuvola-ajan, mutta ehkä nyt pitää kuitenkin soitella kun joulunaikakin voi hankaloittaa ekan ajan sopimista.

Huomenna kun alkaa joulukuu, niin haluaisiko joku muu aloittaa uuden ketjun (Keskenmenon jälkeen kuumeilevat TALVI) ja alkaa päivittelemään etusivua, jos vaikka toiveajattelevasti pääsisin tästä ketjusta pois oikeastikin. Varmaan tosin seurailen täälllä silloin tällöin joka tapauksessa vaikka hyvin kävisikin.
 
Viimeksi muokattu:
Kerttupetteri: Kaikenmaailman poppakonstit on tullu kokeiltua, mutta nyt kohta 2 vuoden yrittämisen jälkeen en miekään enää usko mihinkään... Tai tais mulla se keskenmennyt raskaus alkaa greippimehukierrosta. Sen jälkeen niitä greippimehu/vitamiini/punaviini/jalat ylös-kiertoja on ollu aika monta ilman tulosta.. :(
 
Täällä taas, ja nyt voisin kaivata teiltä apua näihin mietteisiin...

Meillä on nyt alla kolme keskenmenoa. Puolen vuoden sisään. Ja lähete tutkimuksiin on pistetty eteenpäin.

Mutta - mitä tässä nyt oikeasti kannattaisi tehdä?

Nämä ovat kolme hyvin erilaista keskenmenoa:
1. spontaani ja todella aikainen keskenmeno
2. alkio lähtenyt kehittymään, sydänkin löi, mutta sydän löi liian hitaasti ja kasvu ja kehittyminen ei ollut normaalia -> kaavinta
3. tuulimuna -> kaavinta

Toisin sanoen, ei siis mitään kaavaa. Ei mikään mikä olisi tyypillistä mun keskenmenoille.

Ne syyt, mitä tutkimuksissa voidaan löytää, ovat kromosomiviat, häiriöt hyytymistekijöissä ja häiriöt hormoneissa. Eivät nämä mun keskenmenot kyllä ole millekään näistä kovin tyypillisiä keskenmenoa, koska mulla ei ole mitään tyypillistä keskenmenoa.

Tilastojen valossa:
- yli puolet pareista, jotka ovat kokeneet kolme keskenmenoa, onnistuvat neljännessä
- yli puolessa tapauksissa, joissa syitä toistuville keskenmenoille tutkitaan, ei mitään syytä löydetä

Nyt mietin, että mikä on fiksuinta: ottaa ehkäisy käyttöön ja odottaa pari kolme (neljä?) kuukautta tutkimuksia ja niiden tuloksia? Tutkimuksia, joissa ei todennäköisesti löydy yhtään mitään.

Vai jääkö menetetyt yrityskuukaudet siinä vaiheessa hampaankoloon ärsyttämään ihan liikaa?

Vai jatkaako nyt sillä ajatuksella, että tärppää jos tärppää (mulla on lähes joka kierrosta tärpännyt...), jolloin ei jälkeenpäin voisi jossitella sitä jos tutkimuksista ei mitään löydy, että mitä jos silloin olisi tärpännyt ja raskaus onnistunut. Mutta riski ettemme pääse tutkimuksiin tai ne siirtyvät eteenpäin kasvaa, koska tutkimuksia ei voi tehdä jos olen jo raskaana.

Jos sitten on ehkäisemättä ja ei tällä kerralla heti kierrossa parissa tärppääkään, niin ei tarvitse harmitella sitä, vaan voi tyytyväisenä todeta että päästiinpähän sitten tutkimuksiin ilman että raskaus tuli väliin estämään.

Joten kysymys kuuluu - ehkäistäkö vai ei?
Mikähän olisi paras vaihtoehto, se mikä jäisi jälkeenpäin vähiten harmittamaan?
 
Ei voi olla totta KevätTähti, isot pahoittelut ja halaukset! En kyllä osaa yhtään sanoa, mitä sinun tilanteessa tekisin.. Huh, kun teitäki koetellaan nyt ihan liikaa.

Mulla vihdoin alko vuoto, eli kp1 tänään. Kierto oli sen 30 päivää, mikä oviksen mukaan pitiki. Eli tiiänpä nyt, että ihan sama milloin on ovis ja mitä ihme vuotoja välissä tuleeki, niin ovulaatiosta menkkoihin on aina tasan 2 viikkoa.

Mie oon nyt ihan saliin hurahtanu, oon käyny nyt 3 päivänä peräkkäin, nyt sitte pari päivää huilia =) Sain kaverinki matkaan ja on saman kokonen ku mie, sovittiin sitte yhteinen punnituspäivä ja tavote. Varmasti tulee itelläki tsemppiä enemmän ku on kaveri samassa tilanteessa. Luntaki on tullu viime yönä vähintään 10cm, niin lähen jälkihiet ottamaan pihalle lumitöihin.. Meillä onki aika valtava piha, varmaan pari tuntia menee kolatessa..
 
Minä ilmoittautuisin mukaan keskenmenon jälkeen kuumeileviin.
KM 12/14 (viikoilla 6+2) ja 11/15 (viikoilla 12+0). Kummatkin spontaanisti alkaneita. Nyt odotellaan, että saa negatiivisen raskaustestin alle ja pääsee seuraavaa yrittämään..
 
SL
HURRRRRJASTI TÄNNE NYT PLUSSATUUUUULTAAAA :love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love: JA TARRASUKKIA :love::love::love::love::love:

Toivon todella teille jokaiselle sitä kovasti odotettua ja toivottua lasta :love:
Kaikki me ollaan ansaittu se oma rakas lapsi syliimme ja perheenjäseneksi :love:

Itse täällä edelleen elelen jännityksessä ja ajoittain pelottaa myös, kotidopplerilla olen rv 9+0 lähtien noin kerran viikossa kuunnellut pienen sydämen sykkeitä. Kyllä se hetkellisesti tuo luottavaista mieltä. Reilun viikon päästä olisi nt-ultra. Jännittää ihan vietävästi, vaikka kuinka yritän olla sitä miettimättä sen tarkemmin. En toivo mitään niiiiiin kovasti kuin että tämä raskaus sujuu hyvin ja saamme rakkaan lapsemme terveenä syliimme :love:

SL 11+3
 
Päivitystä omaan km-tilanteeseen: hcg oli tänään (5+4) 42. Raskausoireet edelleen vahvoina ja pääkipu kokopäiväistä ja päivittäistä... Vuotoja ei ole ollut. Tilannetta seurataan neuvolassa ensi viikolla taas.

Mies luultavasti haluaa jättää yrittämisen tähän (2 perättäistä km) joten jäänen sivummalle tältä foorumilta. Pahaa tekee ja mieli on maassa, mutta ei voi mitään. Toista ei voi muuttaa :/
 
Kevättähti :( En osaa oikein sanoa mitään! Todella ikävä tilanne. Olen yrittänyt pohtia mitä itse tekisin, mutten tiedä. Itse koin muutenkin keskenmenon jälkeen että tarvitsin parin kuukauden tauon, joten pidimme sen, mutta en osaa sitten sanoa mitä itse olisin ollut sitten mieltä jos raskautta ei sen jälkeen olisi kuulunutkaan. Olisiko ne pari kuukautta mietityttäneet sitten... Toki jos tulisitkin nopeasti raskaaksi ja sitten tulisi taas keskenmeno, niin suru olisi varmaan taas entistä suurempi, joten olisivatko tutkimusten odottelu sittenkin parempi vaihtoehto? Kun en yhtään tiedä kuinka suurella todennäköisyydelllä siellä selviää vain, että syytä ei tiedetä ja kuinka suurella todennäköisyydellä sieltä löytyy jotain mille voi tehdä jotain oikeastikin. Sittenhän siitä olisi ollut hyötyä odottaakin sitä tietoa ennen raskautumista. Itse saattaisin kuitenkin kallistua uuden vauvan yrittämisen kannalle. Tai en tiedä :(

Miilai oletko ensimmäistä lasta yrittämättä vai onko sinulla jo aiempia, että tiedän laittaa sinut oikeaan kohtaan listaa? :)

Voin tätä ketjua vielä hoidella jonkin aikaa, mutta jos vaikka joku muu ottaisi tämän paikan sitten vaikka ensi vuonna jos minä olen edelleen raskaana. Joku on joskus tainnut mainita, että tämä on siitä hyvä paikka, että monta ketjun aloittajaa on joutunut poistumaan juuri siksi, että on tullut raskaaksi... :D

Mrs.80 halauksia sinullekin! Toivottavasti miehesi vielä muuttaa mieltään, kun hetki ehtii aikaa mennä ja pahin suru hellittää!
 

Yhteistyössä