**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat**Syksyllä 2012**

Kuulumisia: Minulla mennyt nyt aikaa ja energiaa niin paljon tupakanlopettamisen kanssa, töissä sekä yhden tuttava perheen asiat aika huonossa jamassa, olen yrittänyt selvitellä asioita ja saada heille apua. Joten omat kierrot oli pahasti unohduksissa ja maanantaina yllätyin kun veskissä käydessä huomasin tuhrua, meni hetki kun tajusin, että menkathan on alkamassa :D No mahaan koskee melkoisesti, mutta vuoto on täysin olematonta, mutta kyllä minä nyt pidän niitä menkkoina ja nehän on nyt sit toiset toimenpiteen jälkeen eli nyt sit ehkäsyt roskiin ja yritystä päälle :p Minusta kyllä tuntuu että minulla hormoonit heittää häränpyllyä....oon alkanut lihomaan ihan kauheesti, ja noi menkat on tosiaan ihan olemattomat, tosin kipu on kovaa, mieliala heittää laidasta laitaan...mutta näillä eväillä mennään mitä on annettu. Toivottavasti kyseessä ei ole vaihdevuodet, vielä kun sen yhden pikkuisen nyytin haluais elämäänsä :heart: Eli KP 3/33 Pitää lukea illalla näitä teidän päivityksiä, en ole nimittäis ennättänyt edes käymään palstalla. Tupakasta olen pysynyt täysin erossa kolme viikkoa, siis että en ole polttanut yhtään.
 
Marlin Voimahalaukset myös täältä!

Rupeltaja Tuskinpa siitä tosiaan haittaa on, pikkuisen vaan hirvittää itseä tuo tutkimus :D Jossain vaiheessa toivoin muuten itsekin, että se yltiötoiveikas olo katoaisi, kun pettymykset olivat sen mukaisia. Nyt voisin itseasiassa ottaa sitä toiveikkuutta takaisin :) Löytyiskö jostain kultainen keskitie?

Nöhvi1 Täällä kans alkoi toivo herätä, kun ei edes perinteistä PMS-vitutusta kuulunut. Harmi, ettei teilläkään vielä osunut kohdille :hug: Tsemppiä tutkimuksiin!

KattiKoo :hug: Annathan itsellesi luvan surra niin kauan kuin surettaa. Meillä yllättävän moni lopulta tiesi raskaudesta ja sai tietää keskenmenostakin, lopulta se oli hyvä niin. Monella oli vastaavia kokemuksia takana ja vertaistukea oli heti tarjolla. Ja kaikista näistäkin ihmisistä näki, että ei niitä keskenmenoja monikaan unohda, niiden kanssa oppii elämään, mutta suru voi silti läikähtää vuosien jälkeen pintaan.

Miulla oli kans keskenmenon jälkeen hätä, että nyt pitäisi tulla raskaaksi, ja päässä tuntui siltä, kuin sama raskaus olisi jollain tapaa jatkunut. Olisihan se surua varmaan helpottanutkin, jos asiat olisivat niin menneet. Meillä tietää ihan vaan lähimmät ihmiset, että yritetään vieläkin, vaikkei sitäkään suurena salaisuutena ole pidetty. Välttyy varomattomilta kommenteilta, ainakin osittain. Starhope voi olla oikeilla jäljillä, meillekin tässä puolituttu juuri tokaisi, etteikö keskenmenon jälkeen ole tullut sellainen olo, että "nyt heti vauva meille". Heh, arvaapa vaan :)

Kyllä miullakin on nyt vähän sellainen olo, että jos joskus olen raskaana vielä, en aio kertoa kuin miehelle ennen 13. raskausviikkoa ja ultraa ja sittenkin vain lähipiirille. Muut huomatkoon sitten, jos maha kasvaa. Ensimmäisessä raskaudessa ei todellakaan ollut tullut mieleen, että näin voisi oikeasti meille käydä, eikä asian kanssa niin varonut.

Mites muut pidempään yrittäneet pitävät toiveikkuutta yllä? Miusta tuntuu, että kerta kerralta vaikeammaksi tulee asennoitua uuteen kiertoon.
 
Iso voimahali kaikille! :hug:

Toivotaan meille kaikille plussaa! :heart:

Itse kans mietin tota kertomista, edellisissä keskenmenneissä raskauksissa emme kertoneet kellekään, vaikka ehdittiin iloita toisesta sinne rv 9 asti. Enkä jatkossakaan aijo kertoa, ennen rv 13, jos kukaan ei kysy. Tuosta suremisesta, kun täälä on niin paljon ikäviä tekstejä tullut, itselle tulee edelleen sellanen tunne, että jokin on kyllä nyt vialla, mutta mikä? Pitäisikö pian mennä yksityiselle? Kun julkisessa on vasta 1 km kirjattu.. Koko aika kuulee tutuilta, että perheenlisäystä tulossa, mutta ei vaan voi kertoa, että jos kaikki olis menny alusta asti hyvin meillä olisi pieni vauva tulossa joulukuussa. :ashamed: Mutta edelleen saan hokea itselleni, älä stressaa!! :)

Onko täälä joku joka on käyny yksityisellä gynellä tarkistamassa onko kaikki ok? :) Mä siis kävin silloin kun sain ensimmäisen km, yksityisellä gynellä kun vuotoa tuli, gyne katsoi kyllä kaikkien olevan ihan kunnossa, mutta mietityttää vain, että pitäisikö käydä esim. katsomassa, ovuloinko oikeeseen aikaan, onko kaikki silloin kunnossa ja miten tästä eteenpäin pitäisi toimia, voisiko olla jokin apu jostain.. :)
 
Viimeksi muokattu:
lauru Plussasin tuossa reilu kuukausi sitten, mutta seuraavana päivänä alko järetön mahakipu ja ruskea niukka tuhruvuoto. Kunnon vuoto alko 5 päivää myöhemmin, ja ajattelin että kyseessä oli kemiallinen. No, mulla alko "menkat" jälleen 9 päivää sen jälkeen ku vuoto oli loppunu. Soitin sitten neuvolaan että mitä tehä, ja pyys ottaan tk:hon yhteyttä. Päätin tehä seuraavana aamuna r.testin jotta osaan sanua lääkärille sen olleen nega. No, sepä oliki plussa. Pääsin samana päivänä tk:hon ja labraan, jossa hcg koholla. Seuraavalla viikolla pääsin ultraan josta laitettiin lähete gynepolille mahdollisen kohdun ulkosen raskauden takia. Polille pääsin 2 päivää ultran jälkeen, ja sillon gyne ei oikein enään mitään vasemmassa torvessa nähnyt. Päätettiin että seuraillaan hcg:n laskua, ja hyvin se lähtikin laskeen. Kunnes sitten tosiaan su iltana alko järkyttävät mahakivut. En osaa yhtään sanoa että miten vaikuttaa raskautumiseen, ehkä saattaa hieman hankaloittaa, mutta aika näyttää.

starhope Kyllä mää vielä voin raskautua, mutta en tiiä että meneekö siinä nyt sitten kauemmin kun on vaan yks puoli käytössä.

MiNalo Ootko ihan Oulusta vai jostain lähikunnasta? Ite asun 4km päässä oyssista :D

Isot kiitokset kaikille tsempeistä, haleista ja lämpimistä sanoista. Piristää hieman mieltä :) Muuten olo on ihan kamala. Joten en nyt sen takia jaksa ruveta kaikille erikseen kommentoimaan...anteeksi :ashamed:

Leikkaus meni vissiin muuten hyvin, mutta vuotoa ei tosiaan saatu loppumaan joten vasen munajohdin poistettiin. Ilmeisesti kuitenkin munasarja on jälellä. Ei voi tietää. Leikkaava lääkäri ei mua käyny missään välissä jututtaan, ja lääkärin näin tosiaan vasta vuorokausi leikkauksesta, joka pikasesti vaan sano että vasen johdin poistettu, ja saan kotiin lähtiissä reseptin kipulääkkeille ja rautaa ois hyvä syyä ku hb on 94, oli 120 ku kaks viikkoa sitten kävin labrassa ekaa kertaa. Normaalisti se vissiin on 135. Ja saikkua on tämä viikko. Ei kertonu jatkosta mitään, eli kuinka vaikuttaa uuteen raskauteen, millon saa yrityksen alottaa, mikä on riski uuteen ku:seen jne. Sh:lta piti sitten kysellä, ja kun hänkään ei lääkäri ole, niin ei niin tarkkaan osannu kaikkea kertoo mitä kysyin. Mutta kerto kyllä kaiken mitä osas, hälle siitä iso kiitos. Jotenki jäi olo että nipsnaps, ja äkkiä potilas kotiin. Hoitajat kyllä oli tosi mukavia, ja hoito pelas sen suhteen. Mutta ois kyllä lääkäreiden osalta voinu pikkusen erilailla homman hoitaa, eli tulla jo saman päivän aikana jutteleen ja kertoon että mitä leikkauksessa on tehty ja miten jatkossa. Mua ei itseasiassa niinkään etes häiritte ja masenna se, että on enään yks puoli toiminnassa, koska kuitenki voin raskaaksi tulla. Mutta se että ei sitä henkistä puolta mitenkään oteta huomioon.

Fyysisesti oon suht hyvässä kunnossa. Toki vattan seutua särkee hieman, mutta onneks on lääkkeet sitä varten. Henkiset vauriot onki sitten isommat. Oikeen mikään ei kiinnosta, ja oon itkemässä vähän väliä. Välillä tuntuu että pääsispä takas sairaalaan että sais olla "yksin ja rauhassa". En halua että mies tulee lähelle, ja sitten siitä tulee itelle paha mieli ku tuntuu siltä. Yölläki olin kuulemma sanonu hälle ku oli kainaloon ottamassa, että älä koske, mee pois ja olin yrittäny sängystä pukata pois :( Tällä hetkellä en oikein tiiä että haluanko enään etes kolmatta lasta. Hoitaja sanoki että periaatteessa estettä uudelle raskaudelle ei ole, mutta kannattaa kuitenkin oottaa joku tovi, jotta elimistö pääsee palautuun kunnolla, koska on kuitenkin ollut niin kauan stressitilassa. Ja toki sekin pelottaa että mitä jos seuraavalla kerralla käy samoin. Ja kun sitähän sanotaan että ei kahta ilman kolmatta, niin mitä kolmannella kerralla tapahtuu. Eka kun oli spontaani km ja toka tämä. No, toivottavasti aika parantaa haavat. Meillä ei nyt sitten siis varsinaista yritystä oo päällä varmaan 2-3kk:een, mutta saa mut silti pitää listoilla.
Mulle vois laittaan kp3 kun kuukautiset tulee kuulemma normaalisti toimenpiteen jälkeen oman kierron mukaan.
 
Voi että viimevkolla viimeksi käynyt lueskelemassa,ja hirveästi luettavaa ja jännitettävää ilmestynyt! :)
Evolle tsemppiä maholliseen plussaukseen ;)
zapatalle onnea ovutohinoihin ;)
ja Marlin hirmuiset pahoittelut,todella ikäviä uutisia :'( mutta pääasia tosiaan että nyt kaikki hyvin ? tsemppiä!
ja muille uusille tervetuloa..ja tietysti pahoittelut..
Oli nyt tosiaan niiin kovasti luetteavaa,että en ees kaikkia nyt varmasti muista kommentoida :ashamed: Mutta ovisonnea,plussatuulia ja hyvää loppuviikkoa naiset! :heart:
 
pakko oli tulla vielä...ärsyttävän oma napaista, mutta nyt menköön. En malttanut kuitenkaan huomiseen vaan tein testin hetki sitten ja haamu sieltä tuli! Se oli Elivon testi, en tiedä kuinka herkkä se on, mutta tänään siis taitaa olla kp28 eli huomenna pitäis menkkojen alkaa. Mutta ehkä ne ei sitten alakaan?!?
 
  • Tykkää
Reactions: prinsessat
**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat**Syksyllä 2012**

Keskiviikkona 28.11.2012

HAAVEISSA ESIKOINEN

Miramei___24v___KKM 4/12, KEM 9/12_________________KP 21/33-38
zapata___31v__KKM 6/12, KEM 8/12____________________KP 13/26
Cattibrie___25v__KKM 4/12___________________________KP 34/28-30
hanja___33v__KM 4/12, KM 8/12______________________KP 27/26-32
Miwwi___22v___KM 5/12, TM/KM? 9/12________________KP 6/28-36
rupeltaja___30v___KKM 10/12_________________________KP 11
Naapurin tyttö___28v___KEM 6/10,SKM 10/12_____________KP 35/29
*tinakenkätyttö*___24v___KKM 7/11___________________KP 8/27-29

HAAVEISSA TOINEN

pupu75__36v____KM 1/12_____________________________KP ?
Pippari_____KKM 10/11, KKM 7/12______________________KP ?
Nöhvi1___33v___KM 10/12____________________________KP 2/24-28
alien_1___37v___KKM 10/12__________________________KP 11/28?
Kenya__KM 5/11,Kesk.kehitysh.vuoksi 10/11,KU 9/12_______KP ?
kanella___KKM 5/08,KKM 3/11,KKM+TM 12/11,TM 10/12____KP 41/26-32
lauru__27v____KKM 10/12_____________________________KP 11/28
prinsessat__25v___TM 07/12,KKM 11/12__________________KP 26
EVO___KKM 8/12, KM 11/12____________________________KP 23/31
MiNalo__27v__KKM 6/11, KKM 3/12, KM 11/12___________KP 6/30-32

HAAVEISSA KOLMAS

Tulkinnanvarainen___KM 4/12__________________________KP 24/30
suhveli__28v__TM 7/11, KM 9/12______________________KP 18/28-30
Miima81____TM 1/06, KM 10/12_______________________KP ?
KattiKoo___KKM 8/12 rv19____________________________KP 28/29
Marlin____29v___KM 7/12, KU 11/12______________________KP 3/28

HAAVEISSA NELJÄS

Alexa__39v__KM -93 ja -96,TM 6/06,KM 10/12_______________KP 17
nelikko82__30v__KM 01/11,KKM 06/11,KU 10/12___________KP 18/28-30
dyddö_29v_KM 5/05,9/06,1/07,11/09,enkelityttö1/11,KM1/12,9/12__KP 43/30-32

HAAVEISSA VIIDES

Carolina30+____KM 06/09,TM 03/12____________________KP 28/28-30
rakkaudesta äiti__32v___KKM 10/12_____________________KP ?

HAAVEISSA KUUDES

mamuska7__39v___viim.KM(ku)9/12_____________________KP 3/33

***Piinailijat***
nelikko82

:heart: :heart:PLUSSANNEET 2012 :heart: :heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83

TAUSTALLA/KATEISSA:

kattikati
Sachie
miss bamse
miuku9
Maniokki
Starhope
kokkeli
puskajussi
Mirrimami


Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2208249-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-talvella-2012-2013-a/

Päivityspyynnöt punaisella kiitos!
 
KattiKoo varovaiset onnittelut haamusta! Toivotaan että ne menkat jättää huomenna tulematta!

Anna surun tulla kun se tulee, ei kukaan voi odottaakaan että se menee hetkessä ohi. :hug: Täällä jokainen voi ihan oikeasti sanoa että tietää tuon tunteen, suru ei poistu mutta sen kanssa oppii vähitellen elämään.

Itse kerroin tuosta ensimmäisestä raskaudesta aikaisin monelle ystävälle ja perheenjäsenelle, koska tiesivät jo meidän vauvantekosuunnitelmista. Oli sitten myös helpompi saada tukea keskenmenon jälkeen. Kemiallisesta tietää harvempi ihminen, mutta lähipiiri tietää. Jotenkin ensimmäisen raskauden lähestyvä laskettu aika saa surun taas pintaan, olen todella itkuherkkä koko ajan. En vain haluaisi että koko joulun aika menisi itkiessä. :ashamed: Ja jotenkin ajattelin että tottakai olen jo silloin uudestaan raskaana, mutta nyt en olekaan enää niin varma.

Nöhvi pahoittelut tädistä, mutta hyvä kun pääsette nyt tutkimuksiin.

rupeltaja Kiva kuulla että fyysisesti kaikki on kunnossa, nyt vain sitä joululahjaplussaa odottelemaan!

mamuska kurja kuulla että kierto ja hormonit on mennyt sekaisin. Toivottavasti teille vielä se yksi nyytti suotaisiin. :hug:

Miwwi Olen itse menossa yksityiselle tarkistuttamaan että kaikki on kunnossa. Jotenkin takaraivossa tykyttää ajatus ettei kaikki ole kunnossa, kun nyt on kuitenkin "jo" 3 kiertoa kaavinnan jälkeen. Toivottavasti kaikki on kuitenkin kunnossa, myös sinulla.

Marlin kiva kuulla että olet hyvin toipumassa, ja saivat kuitenkin säästettyä munasarjan. Ehkä se hieman vaikeuttaa raskaaksi tuloa, mutta silti toinen puoli toimii edelleen ihan normaalisti.

Testasin äsken ainoan ovistestin, mikä talosta löytyi. Siihenhän tuli todella tumma viiva. :D Heti kun mies tulee huomenna kotiin, pääsee tositoimiin. Jee! Toivottavasti saadaan joululahjaplussa aikaiseksi!
 
:attn: Auttakaa!! Voisiko joku nyt kertoa, että mitä helvettiä mulla on menossa!??? Tänään siis kp17 ja pissasin tikkuun haalean plussan (herkkä sairaalan testi). Lähinnä tässä sitä ovista olen ihan mutu-tuntumalla yrittänyt bongata, en siis plussaa!
Taustasta sen verran, että km todettu ultrassa 4.10. (vuoto alkanut 3.10.). Tyhjennysvuoto cytoteceillä oli raju ja vuoto jatkui niukkana 4,5 vkoa. Hcg laski hitaasti mutta varmasti, viimeisin mitattu arvo 7.11? 38. Menkat alkoivat 12.11, kestivät 3pv, välillä niukempaa välillä runsaampaa, mutta ihan hyytymiäkin tuli. Samainen sairaalan testi oli nega menkkojen jälkeen 15.11.
Ja tänään sitten plussaa kp17. Testin tein, kun on vähän kuvottava olo ja pissattaa jatkuvasti. Yritän liittää kuvan myöhemmin, jos osaan! Olen aivan ymmällä, mitä tämä nyt on!!?? Joo, toivon kyllä raskautta, mutta APUA!!

muoks: mites hemmetissä saatte testinne kuvattua, mulla vaan kaikki kuvat yhtä "mössöä"??
 
Viimeksi muokattu:
Alexa Voiiii kun se viiva lähtisi vahvistumaan! :) Testien kuvaaminen onkin vaivalloista välillä..mutta siis kamerasta pitäisi löytä tarkennusasetuksista sellainen, missä on kukan kuva! Sillä saa kameran tarkentamaan lähellä olevia kohteita! Kuvaa odotellessa! :popcorn: Jos kerran edellisest negasta on tänään 13 päivää niin onhan se mahdollista, että ovis on ollu tosi varhain ja tärppi on käyny!

KattiKoolle myös toivottelen viivan vahvistumista!! :heart: Ilkeä täti pysyköön poissa seuravaat yhdeksän kuukautta!

Marlinille toipumisia! Täytyy sanoa (sairaanhoitaja kun olen) että lääkärit on hyvin usein melko välinpitämättömiä potilaita kohtaan. Sairaanhoitajat on sitten niitä, joille "jää" se potilaan kanssa keskustelu..Ja siis sanoisin, että me osataan antaa sitä tukea paremmin! ;) Harmi tietysti, ettei lääkäri kertonut sinulle tarkemmin asioista saati kuunnellut, mitä sinulla olisi kysyttävää..Ja se on selvää, että henkisesti nämä asiat on paljon vaikeampia kuuin fyysinen koettelemus! Olen itse ollut samanlainen miestäni kohtaan näiden keskenmenojen jälkeen. Sitä vaan jotenkin sulkeutuu itseensä ja ainakin mun mies on kokenut keskenmenot ihan eri tavalla kuin minä..Toki suree kans, mutta se osaa olla jotenkin optimistisempi tulevaisuuden suhteen kun taas itsellä välillä epätoivo iskee ja usko meinaa loppua. Todella paljon voimia asian käsittelyyn! :hug: Muista, että ainut suunta on ylöspäin! Niin ja minä asustelen 15 km Oulun keskustasta. Ja työskentelen Oys:ssa. :)

ON: Täällä vuoto näyttäisi pian loppuvan..Mutta kuten aiemminkin on käynyt niin voi olla että se yllättäen taas runsastuukin. Saa nähdä! Huomenna on se polikäynti ja suurin pelkoni on se, etten saa suutani avattua! Koko ajan olen uhonnut, että menen ja vaadin tutkimuksia tehtäväksi ja pikaista aikaa laparoskoipaan..mutta pahoin pelkään, että tyydyn vain siihen, mitä minulle tarjotaan. Pelkään, ettei minua oteta tosissaan ja jään ilman lähetettä tutkimuksiin ja laparoskopiaan joudun jonottamaan taas sen 2 kuukautta. :mad:
 
:'( tein sitten tänään testin ku en malttanut enää oottaa ja nega oli! Voi miten pettynyt olo ku pari päivää kerkesin jo luulla olevani raskaana sen testin takia joka näytti haamua testiajan jälkeen.Niin ja onhan mulla ollu "oireita".Huonoa oloa,lämpö koholla ja mahan nipistelyjä,mutta tuo lämpö johtuu varmaan sairastumisesta ku nyt lapsetkin kipeenä.

Nyt siis saan tehä surutyötä siitä ettei tuu kesävauvaa(ei ees loppukesän vauvaa)eikä vauvaa ennenkuin tän hetken nuorin täyttää 3v ,joten sittten kun ja jos tuun joskus raskaaksi niin äippäloma tulee rahan vuoksi olemaan todellista kituutusta.Se ahistaa mua nyt jo niin paljon,kun nytkin kotihoidontuella on rankkaa ja oon käsittänyt että saisin sitten jotain minimi äippärahaa,joka on kuulemma paljon vähemmän kuin tää kotihoidontuki jota nyt saan.

Raha ei oo merkannu mulle koskaan mitään.En ois muuten ikinä selvinny selväjärkisenä kohta yhdeksää vuotta kotiäitinä pelkällä kotihoidontuella.Mulle on tärkeintä se että saan nähdä lasteni kasvavan ja viettää päivät heidän kanssaan lyhyen lapsuuden ajan, mutta lasten ja omankin hyvinvoinnin kannalta rahaakin on pakko olla sen verran että pärjää.

Tänään kaikesta masennuksesta huolimatta päätin että jos menkat ei ala just pikkujoulupäivänä(la) tai just sitä ennen,niin aijon hyväksyä tän tilanteen ja koittaa olla miettimättä koko aikaa raskautta.Jos nauttis niistä pikkujouluista(oisin niin toivonut etten pysty siellä juomaan raskauden takia!! Alun perinhän mun piti olla jo aika pitkällä raskaana silloin :'( ) ja muutenkin laittelis joulua(en oo vielä jaksanut laittaa yhtään ku oon vaan surru keskenmenoa ja oottanu uutta raskautta) ja koittas valmistautua joulu tunnelmaan yhdessä lasten kanssa.Kovasti nyt yritän unohtaa murheet ja menetyksen ja nauttia joulun ajasta.Jospa sitten sen joululahja plussankin:heart: saisi kun ei stressaa ja yritä liikaa.

Mutta jos ne menkat menee alkamaan pikkujoulupäivänä tai ennen niin sitten on nekin bileet unohettava.Mulla on vuoto normaalistikkin ihan kamalaa ja nyt varmaan tulee tuplaten kun tyhjennysvuotoa tuli niin vähän,ni en tosiaan halua vuotaa siellä pikkujouluissa.
Mun tuurilla ne alkaa just oikeaan aikaan,eli pe ja sitten se lauantai on kamalaa vuotoa.
Alkaspa vasta su niin sais nauttia nuista juhlista kaiken surun jälkeen ja viettää hotelliyötä miehen kans ilman menkkoja:D

KattiKoo Onnea haamusta:heart:

Marlin halauksia ja voimia:hug: Mullahan on kans ollu kohdunulkoinen ja kun kauheet mahakivut alko mies kuskas mut sairaalaan jossa ultrattiin,mutta kohdussa ei näkynyt mitään.Jouduin jäädä sairaalaan tarkkailuun kipulääkkeiden voimin ku epäilivät kohdunulkoista,mutta varmaa ei voinu olla ku raskaus ois voinu olla vielä niin alussa ettei kohdussa näy mitään.No kun ei monenkaan päivän päästä näkynyt niin alettiin tähystään ja mulle sanottiin että jos on oikeessa paikassa niin raskaus jatkuu mutta jos ei niin se poistetaan ja koitetaan säästää munanjohtimet.

Tuossa vaiheessa oltiin yritetty vauvaa jo tosi pitkään ja yhesti olin ollu vuotta aijemmin raskaana jollon raskaus päättyi keskenmenoon.Tuo kohdunulkoinen raskaus oli sitten saatu aikaseksi clomifeeneillä ku en millään raskautunut muuten.

Nukutuksen jälkeen ootin että mulle tultas kertoon että vauva on oikeessa paikassa,mutta vasta seuraavana päivänä tuli lääkäri mullekkin kertoon että raskaus oli kohdunulkoinen.Se oli kyllä tosi kova paikka.Vauvaa oli niin pitkään ootettu.
Olin kuitnekin siinä mielessä onnekas että munanjohtimet säästyi,mutta kertoivat silloin että yhdelläkin olisi voinut tulla hyvin raskaaksi.
Toivotaan että toivut hyvin ja tuut pian uudellen raskaaksi:hug:

Nyt taidan lähtä nukkumaan,kun oon niin kamalan väsynyt ollut sen keskenmenon jälkeen ja kaiken tunteiden myllerrysten takia.
Koitan nyt miettiä tuota tulevaa viikonloppua ja nauttia siitä yhteisestä ajasta miehen kans.Eihän sitä tiiä jos se on meidän viimeinen yhteinen reissu ennen uutta raskautta.Toivon ainakin niin.

rakkaudesta äiti kp 19/28 ? (keskeytyneen keskenmenon lääkkellinen tyhjennysvuoto alko 19 päivää sitten)
 
Minalo Ihana kuulla että voit paremmin. Jaksamista jatkoonkin! =)

Marlin Oon pahoillani, toivottavasti toipuminen etenee hyvin. :hug: Onko sulla jotain jälkitarkastusta tai muuta missä voisit kysellä mieltä askarruttavia asioita? Ite kirjotin sillon asiat sitä varten papaerille, kun ajattelin etten kuitenkaan muista kaikkea sitten siinä tilanteessa. Niin ja kiva kun palailit listoille!

KattiKoo Onnea!

Alexa Toivottavasti selviää pian. Pääsistköhän hcg:n mittaukseen jos soittelisit tk:hon? Voi kun siellä olisi pikkuinen!

Mä oon taas vaan lähinnä taustaillut täällä.
Menkkoja näy.. Testi oli eilen nega. Mutta tällä stressimäärällä ei mikään ihme jos vähän viipyvät. Oon niin paljon jännittänyt tässä koska tällä viikolla sain asiat lyötyä lukkoon ja vaihdan työpaikkaa! Oon niiiiiin onnellinen tästä!
 
rupeltaja: mahtavaa että fyysinen puoli on nyt kunnossa :) Olisin kanssa samaa mieltä että joulukuulle kasa plussia pliiis!

Mullakin itku yllättää välillä... keskenmenosta on pari kuukautta. Ihan joku biisi tai ihan pienikin juttu saattaa avata padot. Jotenkin tämä ottaa vaan niin koville. Meillä raskaudesta tiesi muutama ystävä ja perhe. Keskenmenosta tietää nyt sitten töissäkin useampi, mm. pomo. Silloin kun alkoi tulla verenvuotoa niin mun piti perua pomon kanssa yksi palaveri ja siinä peruessa aloin sitten itkeä, kerroin suoraan mistä on kyse. Muutamalle lähimmälle työkaverille olen myöskin kertonut. Se vaan meni niin.. sairasloman jälkeen kysytiin miten voin ja siitähän se hysteerinen pillittäminen taas alkoi. Kerroin sitten näille lähimmille suoraan... paha sitä pahaa oloa oli peitellä. Meillä on onneksi semmoinen työyhteisö mikä ei rankaise äitejä/äidiksi aikovia.

tinakenkätyttö: joo se on ihan pepusta kun kroppa vähän kuin vihjailee raskauden suuntaan ja sitten ei niin ei :( Meillä ei ole ollut ihan yhtä kauaa ollut yritystä (08/2011 alkaen) kuin teillä, mutta toiveikkuuden kanssa alkaa täälläkin olla vähän niin ja näin. Joka kerta kun menkat alkaa niin on vaikeampaa nousta. Mutta kummasti sitä vaan aina jaksaa toivoa loppukierrossa. Onneksi lääkärit tekee nykyisin ihmeitä. Jotenkin helpottaa ajatus, että lääkäreillä on vielä kikkoja jäljellä jos tää luomuilu ei nyt ala tuottaaa tulosta.

Miwwi: mä kävin km:n jälkitarkastuksen työterveyshuollon kautta. Olisin varmaan käynyt omaan piikkiin yksityisellä jos tuo ei olisi järjestynyt. Se on pieni raha mielenrauhasta :)

Marlin: :hug: Voimia kovasti! Ikävä että sinut on jätetty noin epätietoisuuteen tilanteesta!

Kattikoo: Voi ihanaa haamu :O Ehkä ne menkat ei tosiaankaan ala :D Viivalle vahvistumista :heart:

zapata: jes :D Nyt vaan tositoimiin!

Alexa: oho :O En osaa sano enempää, josko ovis tosiaankin olisi ollut aikaisin. Toivotaan että tää on sitä itteään!

Minalo: toi on niin tuttua, lääkärissä jotenkin vaan menee ihan lukkoon :O Toivottavasti lääkäri on niin fiksu että ymmärtää itse ehdottaa tutkimuksia :)

Rakkaudesta äiti: :hug:
 
zapata Toivotaan että kaikki on hyvin :)

Alexa Raskaustesti siis näyttää nytten plussaa(ko)?

Nöhvi1 Mä sain kanssa kyllä silloin ensimmäisen km jälkeen joka oli jo pitkällä niin tosi hyvän palvelun naistentautien poliklinikalla missä sain siis tyhjennys lääkkeet, ja lääkäri sanoi, että kaikki pitäis olla mulla hyvin ja että raskaus pitäis kyllä onnistua loppuun asti.. :) Mutta niitten lääkkeitten jälkeen en sitten päässyt? enää sinne tarkastuttavaksi, kun kaikki oli ok.. Mutta tosiaan ton toisen jälkeen en käynyt missään tarkastuksessa kun se tuli ja meni..

Pahus, kun tää asia vaan masentaa enemmän ja enemmän, ei oo ketään kelle vois näistä puhua, lääkärilleni kerroin tästä, mutta hän vaan totes, että on ihan normaalia.. vai onko? Ehkä me ollaan vaan ne jotka joudutaan kokemaan monta km ennenkuin se onnistuu.. : / Onneks tää kierto alkoi ja nyt taas kokoeilen tikuttaa ovista ja toivoa, että se olisi aikasemmin kun edelliset, se kp 22 jolloin on ollu ovis menee kyllä jo aika myöhäseks vaikka kp:t on 36.. : /
 
Viimeksi muokattu:
Voi kun täällä orastavat plussat vahvistuisivat! Ja tosiaan, kasa plussia loppuvuoden kunniaksi koko porukalle, kiitos ;)

Mie kävin kans yksityisellä jälkitarkastuksessa, gyne oli loistava ja sen kanssa sai vielä keskusteltua mahdollisista kkm:n syistä. Kun kaikki oli vielä hyvin fyysisesti, niin se 100 euroa omasta mielenrauhasta ei ollut paha hinta. Kävin yksityisellä toiseenkin kertaan viime keväänä, kun oli kysymyksiä yhdestä jos toisesta asiasta, ja julkiselle puolelle ei tietenkään päässyt.

Nöhvi1 Olen kans yrittänyt ajatella asiaa siltä kannalta, ettei peli ole niin sanotusti menetetty. Mielessä vaan väijyy, että me ollaan juuri niitä, joille ei hoidotkaan auta eikä mitään syytä koskaan löydy. Ei muutenkaan tullut ikinä mieleen, että meille käy näin ja tästä tulee näin vaikeaa.

Kun aikaa menee ja lähipiiriin syntyy vauvoja, tuntuu vaan vaikeammalta, että meilläkin olisi jo yli puolivuotias vauva, jos asiat olisi mennyt paremmin. Eikä se vielä lohduta, että ensi vuoden lopulla meillä olisi mahdollista päästä hoitoihin, jotka kestää oman aikansa ja auttaa jos auttaa. Ne on hivenen pitkiä nuo hoitojonot... Odottelun odottelua :)

Miwwi Kun tämä Kaksplussa taas tökkii, niin en jaksa selailla taaksepäin, minkäslainen tausta teillä on?

Aurinkoista pakkaspäivää :)
 
Marlin Onpa sulla ikävä kokemus takana ja ärsyttää just tuommoinen, että läkärit ei yhtään huomio potilaita. Mun parhaan kaverin miehellä todettiin toissa kesänä melanooma, joka oli levinnyt imusolmukkeisiin nivuksiin, niin se lääkäri oli todennut vaan, että "ei tässä tilanteessa muutamia vuosia sitten ollut enää mitään tehtävissä, että se ois ollut menoa vaan". Mun mielestä todella ajattelematonta sanoa just diagnosoidulle noin, vaikka nyt tilanne on ihan eri kuin aikaisemmin ja tuokin leikattiin onnistuneesti ja on ihan terve nyt. Mutta siinä tilanteessa ei varmasti halua kuulla, että ennen siihen kaikki kuoli :|

KattiKoo Varovaiset onnittelut täältä ja laitetaan nyt porukalla peukkua pystyyn sulle, että se ois oikea plussa ja asukki pysyis matkassakin.

Omaa napaa:
Aloitin taas oviksen tikuttamisen, kun nyt taitaa olla jo kp 12 että kohtapuoliinhan sen pitäs tulla. aion kyllä ehkä varan vuoksi puuhailla vaikka joka toinen päivä, että varmasti ois koko ajan mahiksia tulla raskaaksi, vaikka ei ovis näkyiskään tikuissa.

Mä oon eilen ja tänään yrittänyt soittaa neuvolaan niitä mun pissatestin tuloksia, mutta siellä on koko ajan varattua! Enkä voi tästä omalta työpisteeltä soittaa muiden kuullen :| Kai sieltä ois ilmoitettu, jos ne arvot ei ois laskenut ja jotai ois jäänyt sisään? koska eikö se ois jo tulehdusriski. kuitenkin itse oon tehnyt jo negatiivisen testin ja menkatkin tuli jo, että jospa siellä ois kaikki kunnossa.
 
Kyllä tää nyt kuumeilun puolelle tais kääntyä kuitenkin... ;)
Vaikka tää kierto siis oliki hiljainen..ei touhuttu ku kerran,enkä ollu ovua vielä silloin tikkuun bongannut. Mutta nyt on kaks kolme päivää vihlonu tosi kovinki välillä munasarjojen kohilta,ja kohdussa välillä jomottelee..nyt ja eilen tuli yhtäkkiä ihme pahaolo aalto...voiskohan kuitenkin.. ;) menkkojen pitäis alkaa 4-5pvä,kai nämä kaikki tuntemukset niistä nyt johtuukin,mutta kait sitä testi täytyy käydä hakemassa! ;)
Onkos haamuilijoiden plussat vahvistunut?? :)
 
tinakenkätyttö Kiitos :)

prinsessat Kiitos :) Kaikki on muuten hyvin, mutta henkinen puoli tosiaan vielä vähän riekaleina. Vaan eiköhän se tästä ajan kanssa.

zapata Sitäpä se lääkäriki tuumas että yhelläkin pärjää, ja ei mua etes silleen harmita ku sen joutuvat poistaan. Muuta vaihtoehtoa kun ei ollut. Onnea ovisplussasta, toivottavasti se tuottaa plussan sitten parin viikon päästä siihen toiseenkin testiin ;)

MiNalo Kiitos :hug: Äitinkin kans eilen puhuttiin kun hän on aika paljon ollut eri leikkauksissa, että osa lääkäreistä välittää potilaistaan ja osa ei. Sillon ku kuopus synty sektiolla, niin gyne kävi seuraavana päivänä varta vasten kattomassa kuinka voin. Ja jotenkin tuntuu että varsinkin tuolla synnyttäneiden, raskaana olevien ja naistentautien puolella olevien lääkärien pitäs kaikkien olla samanlaisia. Toki ymmärtäähän sen että ei sitä aikaa aina välttämättä ole. Onneksi te hoitajat tosiaan annatte sitä tukea jos potilas tarvii. Ainakin omalle kohalle on aina semmoset hoitajat sattuneet ketkä ovat minua kuunnelleet :) Eiköhän se tuo mieskin rupia kohta taas saamaan niitä lämpimiä ajatuksia osakseen. Tuntuu vaan jotenkin niin kauheelle tuntea tämmöstä, kun ollaan kuitenkin niin rakastuneita ja läheisiä toisillemme, ja kun tämä ei hänen syytään etes ole : / Ja tsemppiä polikäynnille, ellet jo kerennyt käydä siellä. Tulehan sitten kertomaan kuinka kävi :)

rakkaudesta äiti Kiitos :hug: Ja ikävä kuulla että myös sulla ollut kohdun ulkoinen. Hyvä että sait kuitenkin pitää kaikki tallella. Ja tyhmää että testasit negan, vaikka saitkin haamulaisen aijemmin. Toivotaan että ne menkat ei nyt kuitenkaan alkais ja se plussa ilmestyisi testiin. Testasitko samanlaisella testillä kummalakin kerralla? Kun eri testien tuloksethan ei vissiin oo vertailukelposia keskenään vaikka oiski yhtä herkkiä :) Ja jos ne menkat nyt kuitenki alkaa, niin koita olla stressaamatta ja nauti siitä mitä sulla jo on :heart:

Cattibrie Kiitos :) No eihän mulla ole : / Ajattelin ajan nyt näyttää että paraneeko haavat itestään vai ei. Ja jos tuntuu niin kylläpä sitä voi sairaalaan jälkeenkin päin olla yhteyksissä :) Koitahan sinäkin rentoutua niin kyllä ne menkat sieltä alkaa jos on alkaakseen ;) Ja onnea uudesta työpaikasta :flower:

Nöhvi1 Kiitos :hug:

Miwwi Ikävää ettet voi kenenkään kans jutella mieltäsi painavista asioista, mutta toivottavasti tästä palstasta on etes jotain apua. Oot kuitenkin ollut jo kaks kertaa raskaana, ikävää tietysti että ovat kesken menneet. Mutta sen suhteen sulla ei siis ongelmaa ole. Ootteko miten kauan sitten jo yrittäneet? Kyllähän sitä väkisinkin miettii että missä vika kun sitä vauvaa ei vaan kuulu : / Meillähän kans on se tilanne että nyt tätä kolmatta ollaan yritetty jo 10kk ja tuloksena km ja ku. Eka tärppäs 6kk jälkeen, ja toka heti. Että kyllä sitä itekkin miettii että miksi kolmas on niin vaikee saada alulle, tai siis miksi raskaudet ei jatku loppuuna asti. Mutta jospa me saatas ne omat nyytit viimestään ens jouluna :hug:

lauru No ohho! Välillä vois lääkärit kyllä miettiä mitä suustaan päästävät :mad: Luulis että ottavat neuvolasta yhteyttä jos testissä on ollu jotain poikkeavaa :) Kovasti tärppionnea ;)

ON: Tänään on hieman parempi olo henkisesti. Ja eilenkin helpotti kun mun vanhemmat tuli taas käymään. Ovat nyt olleet apuna täällä kun mies lähtenyt töihin :heart: Mua pelottaa kauheesti että jos vuotaakin taas tuonne vatsaonteloon. Kipuja ei oo, muuta ku semmosta aristusta nuissa haava-alueilla, mutta ei siis samanlaista ku su-ma yönä. Ja kun alapäästäkin vielä vuotaa hieman. On ihan normaalia kuitenkin että muutama päivä tähystyksen jälkeen tulee niukkaa vuotoa, ja jospa se tän päivän aikana loppus. Mulla vaan on kauhee pelko että tulee jotain komplikaatioita. Sillon ku sain kuulla että kuopus syntyy sektiolla, olin ihan varma että tuun kuoleen siihen leikkauspöydälle. Että hieman ehkä oon vainoharhanen :headwall:
 
Viimeksi muokattu:
*tinakenkätyttö* Kiva kuulla että kaikki on fyysisesti hyvin ja sait mielenrauhan toivotaan plussaa! :)

Yritän kertoa mahdollisimman lyhyesti, eli pillerit jätin pois lokakuussa 2011, ja kondomi jätettiin sitten helmikuussa pois, 1 kiertoa meni tulee jos on tullakseen, eli en tikutellu ovita tai muuta, sitten yk 2 tikuttelin ovista ja sain sitten plussan joka kesti sinne rv 9 asti kunnes alkoi vuoto(otin myös tyhjennyslääkkeen että kaikki tulisi ulos), yk 3 ja 4 ei tärpännyt ja sitten yk 5 sainkin taas plussan, sain alusta asti tosi haalean plussan eikä se lähtenyt ollenkaan vahvistumaan, n. rv 4 kp 40 alkoi sitten vuoto. Ovulaatio tosiaan on ollut tosi myöhään vasta kp 22 paikkeilla, vaikka se kp on 36.. Mutta en usko että se siitä johtuu koska ensimmäisessä keskenmenneessä raskaudessa ovis oli kp 18.. : /

Marlin Hyvä että on vähän parempi olo! :)

Joo ei mulla oo oikeen ketään sellasta kelle puhuisin.. Miehelle oon kyllä puhunut kun on ollu paha olla ja ensimmäisessä km sanoin muutamalle hyvälle ystävälle, mutta he ei oikeen ymmärtänyt kunnolla, kun ei oo itse kokeneet.. Joo ihmettelen tosiaan missä vika on, ollaan yritetty helmikuusta asti, ja tää olisi ensimmäinen, toivoisin tosiaan että saataisiin ainakin se yksi..
 
Viimeksi muokattu:
Nyt sitten tulee vaan omaa napaa..Oli sen verran silmiä avaava polikäynti! : / Tai miten sen nyt ottaa..Ultrattiin ja keskenmeno näyttäisi menneen siltä osin hyvin, että kohtu oli tyhjentynyt ja siisti. Oikeassa munasarjassa siis on mitä ilmeisimmin endometriooma ja se oli jopa hieman kasvanut tän parin kuukauden aikana. Uusi aika laparoskopiaan laitettiin vetämään, mutta ikävä kyllä joudun odottamaan taas varmaan sen pari kuukautta..jonot kun on sen verran pitkiä eikä ole mitään syytä kiireelliseen toimenpiteeseen. Mutta tärkein oppi tänään oli se, etten olekaan fyysisesti siinä kunnossa kuin kuvittelin olevani. Ja tällä tarkoitan nyt perussairauttani eli diabetesta. Täytyy tehdä vielä kovemmin nyt töitä sen eteen, että olosuhteet olisi paremmat seuraavalle raskaudelle. Minusta otetaan kauheasti kokeita ja tutkitaan mm. silmien ja munuaisten tilanne tarkkaan. Siis lääkäri ei kieltänyt minulta raskautta kokonaan..Nyt on vaan pakko ottaa aikalisä ja hoitaa asiat kuntoon ennen raskaaksi tuloa! Niin kuin se laparoskopiakin on hyvä tehdä nyt alta pois. Kolmantena asiana on se, että minusta otetaan nyt sitten niitä labroja keskenmenotutkimuksia varten. Lääkäri ei kovin tarkkaan selostanut, että mitä tarkalleen ottaen..mutta sen se sano, että hyytymistekijäkokeita ei voida ottaa kuin vasta 3 kuukauden päästä. Eli nekin menee jonnekin helmikuulle sen laparoskopian jälkeiselle ajalle. Uskoisin, että yritys pääsee jatkumaan meillä ensi vuoden maaliskuussa vasta. Toisaalta olen surullinen ja tottakai se ottaa päähän, että aikaa menee hukkaan! Mutta ymmärrän, että on tärkeää tehdä kaikki mahdollinen sen eteen, että seuraava raskaus saisi sen onnellisen lopun. :heart:
Minut saa siirtää listalta taustailijoihin. Palailen llistoille sitten kunhan yritys "saa luvan" jatkua!
 
Pikaisesti omaa napaa... sitten ruokaa laittamaan!
Eli sain plussan testiin eilen ja tänään (sairaalan hcg-osoitus-testi). Erittäin haalea viiva oli, mutta ei sitä kuitenkaan tiirailla tarvinnut. Otatin seerumista hcg-pika näytteen, sen tulos oli 7 (viitearvon yläraja on 5,3). Summa summarum: nämä plussat ovat siis tulosta kesken menneestä raskaudesta, eivät merkki uudesta. Näinhän sen asian pitikin olla, mutta kyllä kauan kestää nega saada! Ilmeisesti heitin liian pikaisesti sen menkkojen jälkeisen testin (jossa nega) pois.
Tämä kierto on hyödynnetty tehokkaasti, mutta vasta kahden viikon kuluttua menkat olisivat myöhässä, toivotaan, ettei niitä tule!! Plussatuulia kaikille!
 
Minalo Harmi että taustalle joudut siirtymään. Hoidahan itsesi kuntoon! Hyvä että tutkimuksia kuitenkin tehdään. :hug:

Alexa Harmi ettei uutta plussaa vielä, mutta toivottavasti niitä menkkoja ei sulla enää tule vaan tärppi kävis pian! =)

Marlin Luulisi että tuollasen jälkeen jälkitarkastus olisi. :(

Ja omaa napaa. Tänään tein aamulla testin johon yllättäen testiajalla ilmestyikin haalea, mutta selvästi nähtävä toinen viiva! Älkää nyt vielä onnitelko, pakko varmistella huomenna tai ylihuomenna, sen verran haalea se oli. Nyt se vasta jännittääkin. Tiedän etten ainakaan uudessa työssä pysty koko koeaikaa tätä salaan jos se nyt niin on että raskaana olen. Apua! Nyt tavallaan pahin mahdollinen aika. :D Mutta ilolla otan vastaan, asiat kyllä järjestyy.
Miehen kanssa saatiin kauhee vääntö siitä että tarkottaako haalea viiva mitään vai ei. Kyllä se sit vihdoin uskoettä on sillä jotain merkitystä kun vein sille verrkokiks tiistaisen negatestin. :D
 

Yhteistyössä