Keskenmenon jälkeen kuumeilevat SYKSYLLÄ 2016

Mulla iski kauhea pelko, kun tiistaina yksityinen lääkäri totesi että jotain pientä on kohtuun jäänyt. Antoi sen terolut kuurin joka toivottavasti aloittaa menkat ja loput mömmöt tulee pois. Nyt pelottaa että kohtutulehtunut. Vähän niinkuin toivoo että on raskaana niin huomaa oireita. Nyt sama juttu. Koko ajan mietin kohtutulehduksen oireita. Pelkään että tulehtuu pahasti ja sem takia ei enää lapsia saa...
 
Mä luulen et ovis on tässä kierrossa jo mennyt. Pääsin tikuttamaan vasta kp 18 (ja jos kierto on 35pv niin ok, mutku..) ja silloin testiviiva oli tummahko, mutta selvästi kontrollia haaleampi. Sen jälkeen oon toki tunnollisesti pissannut tikkuun, mutta viiva on vaan haalistunut. Viikko olis vielä seuraaviin menkkoihin aikaa.. eli toisinsanoen viikko kehittää raskausoireita, tiirailla viivanpaikkoja ja pudota sitten taas korkealta ja kovaa :D
 
Sofila: Mulla kokemusta kahdesta kaavinnasta.

Ekan jälkeen ei kummempia oireita, aika menkkamaista mutta ei kovin runsasta jälkivuotoa suht pitkään.

Toisen jälkeen paljon vähemmän vuotoa, enemmän sellaista tiputtelua. Mutta noin 3-4 päivää operaation jälkeen synnytin kivuliaiden kramppien kera isoja verihyytymiä, se ei ollut yhtään kivaa ja silloin olin vähän huolissani. Silloin oli myös laitettu oksitosiinia tipalla, mikä vissiin aiheutti jonkinlaisia vähän liioiteltua kiintymyksen tunteita (oli oikeasti vähän kummallista näin järki-ihmisenä katsoa erästäkin lahjaksi saatua pehmolelupupua ja tuntea samanlaisia rakkauden puuskia kuin vastarakastuneena rakkaansa nähdessään :whistle: ). Toisaalta jälkeenpäin ajateltuna ihan mukavaa, olin noin muuten henkisesti niin hajalla että ihan mukavaahan tuo oli :D Mutta tuota oksitosiinia ei kyllä mielestäni yleensä anneta kaavinnan yhteydessä.

Itse operaatiot nukuin ja heräsin ja kaikki meni hyvin :) Vähän tunsin arkuutta ja kipua vatsan seudulla pari päivää operaation jälkeen.
Kiitos KevätTähti! Vähän helpottaa jännitys, kun kuulee jonkun muun kokemuksista. :)
 
Onpas täällä paljon taas tekstiä. Kiva kun saa vertaistukea. Tervetuloa uusille.

Täällä alkoi menkat. Kierto oli 39 päivää mikä johtui kemiallisesta. Luteaalivaihe oli 8 päivää. Ei tuollaisilla päivillä mikään kiinnity.

Tää kp1 on aina kaikkein ärsytyksen päivä. Ärsytyskynnys on ihan minimissään. Ärsyttää kun on viime joulukuun alusta kaikki kierrot tikuttanut Cb:n digeillä. Ovikset pongattu, touhut ajoitettu. Mitä helekuttia mää vieläkin teen tässä olotilassa. Ei voi ymmärtää ei. Kai tän vielä kruunaa joku superpitkä vuoto. Nyt on vielä tuhrua.

Mulla oli TSH 2,6. Luin jostain, että se pitäisi olla alle 2,5 kun yrittää raskautta. Toi menee siis normaalien joukkoon muuten, mutta raskauden yrityksessä voi olla liian korkea. Terveyskeskuslääkäri sanoi että kaikki on ok. Katsotaan sanooko lapsettomuuspolilla asiaan mitään.

Mää jo ehdin vähän toivoa, että nyt tärppäisi kun kemiallisen jälkeen on monelle tullut plussa. Sitten laskin että polilla olisi tehty varhaisultra että olisi ollut jo sen verran vanha että olisi näkyny syke.

Noh, kohti uutta kiertoa ja ovista.
 
Vauveli vanhalle: tuolla tsh:lla vaadi hoitoa! Asun siis tällä hetkellä Ruotsissa, ja mulle se naistenklinikan ylilääkäri painotti kun määräsi kilpparikokeisiin vasta-aineiden vuoksi, että täällä on onneksi käytäntö muuttunut ja uusi yläraja raskaana oleville on 2,5 - mutta sitä ei kaikki yleislääkärit vielä ole sisäistänyt, joten on tärkeää itse olla tietoinen asiasta. Suomessa yläraja on 4 tai jopa 5, Ruotsissa 4 jos ei ole raskaana/yritä raskautta. Otettiinko vapaa t4?
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Sofila mulla myös on kokemusta kahdesta kaavinnasta. Nukutus on tosiaan ihan lyhyt, mulla esim. on ollut vaan n. 5-10 min taju kankaalla. Toki tokkura kestää vähän kauemmin. Kotiin pääsee sitten kun on pystynyt itse kävelemään vessaan ja pissaamaan normaalisti. Ekan kaavinnan jälkeen oli enemmän kipuja, joutui muutaman päivän popsimaan vahvaa buranaa ja panadolia. Kannattaa pyytää varmuuden vuoksi resepti noille vahvemmille särkylääkkeille. Tokan kaavinnan jälkeen ei ollut juurikaan kipuja ja vuodotkin loppui nopeasti. Mulla palautui kierto molemmilla kerroilla heti normaalisti, mutta parit ekat menkat oli vähän pidemmät ja runsaammat kuin normaalisti.

Eli todennäköisesti kaikki menee ihan hyvin. :)
 
Sofila mulla myös on kokemusta kahdesta kaavinnasta. Nukutus on tosiaan ihan lyhyt, mulla esim. on ollut vaan n. 5-10 min taju kankaalla. Toki tokkura kestää vähän kauemmin. Kotiin pääsee sitten kun on pystynyt itse kävelemään vessaan ja pissaamaan normaalisti. Ekan kaavinnan jälkeen oli enemmän kipuja, joutui muutaman päivän popsimaan vahvaa buranaa ja panadolia. Kannattaa pyytää varmuuden vuoksi resepti noille vahvemmille särkylääkkeille. Tokan kaavinnan jälkeen ei ollut juurikaan kipuja ja vuodotkin loppui nopeasti. Mulla palautui kierto molemmilla kerroilla heti normaalisti, mutta parit ekat menkat oli vähän pidemmät ja runsaammat kuin normaalisti.

Eli todennäköisesti kaikki menee ihan hyvin. :)
Mukava kuulla! Täytyy ajatella positiivisesti, saanpahan pari päivää tuijottaa Netflixiä kotona hyvällä omalla tunnolla. Ei meinaa ole sellaiseen ollut mahdollisuutta viime aikoina :p

On muuten jännä, miten tämä kaavinta-asia on taas vähän tuonut menetyksen tunteet enemmän pintaan... Todella haikea ja alakuloinen fiilis kaiken kaikkiaan. En ole töissä kertonut tuosta tilanteesta kuin lähiesimiehelle silloin, kun tuulimuna todettiin ja olin muutaman päivän pois töistä. Välillä tekisi jopa mieli purkaa tuntojaan läheisimmille työkavereille, mutta kun on niin herkkis olo ja en halua alkaa pillittämään, niin enpä ole sitten kertonut.

Josko nyt tiistain jälkeen pääsisi vihdoin aloittamaan taas puhtaalta pöydältä. Ja odottamaan kuukautisia:cautious::ROFLMAO:

Haavekesä Mä luulen, että ainakin kunnon kohtutulehduksessa nousee kunnon kuume ja vatsa on tosi kipeä. Eihän sulla toivottavasti ole mitään sellasia oireita? Mä ainakin uskon, että sulla menee kaikki hyvin sen Terolutin avulla!(y)(y)
 
Viimeksi muokattu:
Mukava kuulla! Täytyy ajatella positiivisesti, saanpahan pari päivää tuijottaa Netflixiä kotona hyvällä omalla tunnolla. Ei meinaa ole sellaiseen ollut mahdollisuutta viime aikoina :p

On muuten jännä, miten tämä kaavinta-asia on taas vähän tuonut menetyksen tunteet enemmän pintaan... Todella haikea ja alakuloinen fiilis kaiken kaikkiaan. En ole töissä kertonut tuosta tilanteesta kuin lähiesimiehelle silloin, kun tuulimuna todettiin ja olin muutaman päivän pois töistä. Välillä tekisi jopa mieli purkaa tuntojaan läheisimmille työkavereille, mutta kun on niin herkkis olo ja en halua alkaa pillittämään, niin enpä ole sitten kertonut.

Josko nyt tiistain jälkeen pääsisi vihdoin aloittamaan taas puhtaalta pöydältä. Ja odottamaan kuukautisia:cautious::ROFLMAO:

Haavekesä Mä luulen, että ainakin kunnon kohtutulehduksessa nousee kunnon kuume ja vatsa on tosi kipeä. Eihän sulla toivottavasti ole mitään sellasia oireita? Mä ainakin uskon, että sulla menee kaikki hyvin sen Terolutin avulla!(y)(y)
Kiitos sinulle:)
 
Vauveli vanhalle: tuolla tsh:lla vaadi hoitoa! Asun siis tällä hetkellä Ruotsissa, ja mulle se naistenklinikan ylilääkäri painotti kun määräsi kilpparikokeisiin vasta-aineiden vuoksi, että täällä on onneksi käytäntö muuttunut ja uusi yläraja raskaana oleville on 2,5 - mutta sitä ei kaikki yleislääkärit vielä ole sisäistänyt, joten on tärkeää itse olla tietoinen asiasta. Suomessa yläraja on 4 tai jopa 5, Ruotsissa 4 jos ei ole raskaana/yritä raskautta. Otettiinko vapaa t4?
Ei otettu vapaa t4:sta. Mutta luulen, että ne hoitaa tuon asian kuntoon lapsettomuuspolilla. Ainakin kysäisen asiasta.

Voiko toi mun TSH vaikuttaa raskautumiseen kun ei onnistu? Entä keskenmenoihin, kun ei pysy mukana matkassa? Entä luteaalivaiheen pituuteen? Olisikin helppoa, kun asialle löytyisi joku selitys ja nappi purkista.
 
Täälä tuli eilen edelleen nega. Ekan negan testasin muistaakseni sunnuntaina ku en malttanu oottaa. Laskin oletetusta ovulaatiosta menkkojen alkavan tiistaina. No ei alkanu vuoto tiistaina eikä nytkään näy. :mad: Kananmuna limat tullu yli kaks viikkoa sitten, mutta ehkä mä en sit ovuloinukaan. Nyt ei mitään oireita tunnu olevan vaikka aikasemmin ehkä kuvittelinki monia oireita :unsure: Aikasemmin olen kyllä plussannu ku menkat on ollu myöhässä. Ärsyttää ku kroppa taitaa olla kunnolla sekaisin keskenmenosta. Haluttas jo päästä uuteen ja oikeastaan ekaan yritykseen.
Että tämmöstä omanapailua tällä kertaa.
 
ON: hmm. Tänään ovistesti näyttikin sitten vahvempaa viivaa? Ei ihan kontrollin vahvuinen, mutta selkeästi tummunut aiemmasta. Varmuuden vuoksi hyödynnettiin sitten kun oltiin molemmat samaa aikaa himassa ja jos se ovis nyt olisikin vielä tulossa. Oikealta puolelta myös vihlaisi ylösnoustessa tuntuvasti, mutta kesti vain hetken. Näissä tunnelmissa siis tänään täällä.
 
(y) meille kaikille, sori kun en keksi mitään järkevää sanottavaa..pirun väsynyt oon koko ajan ja kivulias (sairastan fibromyalgiaa ja nää ilmat tekee mun olosta todella tukalan).
Testejä ostettu kaappiin valmiiksi, sunnuntaina varmaan testaan ekan kerran..

Pääsisinkö tuonne kp listalle, nyt on menossa kp 25/30 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Fujin
Tervetuloa uusille!
Omanapa:Täällä taas kerran epäselvät kiertopäivät, joko kp 19 tai jos lasketaan siitä, kun se möykky verien kera tuli pihalle, sitten kp7. Viime vuoden loppuun olen elänyt menkkojeni kanssa sovussa, mutta heti kun raskauduin on ollut ongelmaa. Päätettiin mennä seuraaviin menkkoihin kumin kanssa, niin on edes yksi kuukausi välissä, etten paukahda paksuksi. Siis kivaahan se on, mutta vielä kivempaa, jos pysyisi matkassa. Tää vaan on niin hauskaa, hirveet raskausoireet vaikka tiedän 100 varmasti, etten ole :LOL:
Rakkauden täyteistä viikonloppua <3
 
Kylläpäs taas menee mielenkiintoiseksi.

Eilen piti olla kp1, mutta tänään ei ole tullut vuotoja. Sen sijaan on tullut valkkaria.

Tottakai mää aattelin että jeejee, eilinen oli kiinnittymisvuotoa kun oli dpo8. Ja tottakai kusasin illalla pc:n, koska kaapissa oli yksi sellainen. No tottakai se oli nega. Kaapissa olis neljä digiä mutta ne jätän ihan oikean raskauden testaamiseen. Mää en koske yhteenkään testiin ennen kuin on ihan oikeasti aihetta.

Kaippa elimistö on taas sekaisin kemiallisesta johtuen. Vähän kyselee hermorakennetta tällainen touhu. Jos on vuotaakseen niin vuotakoot sitten eikä pidä tällaista ihme peliä yllä. Mahassa on kyllä sellaiset menkkajomot ollut tällä viikolla, että kyllä ne vielä alkaa. Tää päivä oli joku välipäivä. Mää olen kyllä vuotanut tän vuoden puolella jo ihan riittävästi menkkojen ja km:n kanssa.

Mulla on ennen ollut kiristystä vain oikealla nivusessa jossain vaiheessa kiertoa. Tän viikon alussa oli ekaa kertaa vasemmalla. Nyt on molemmilla puolilla.
 
Vauveli vanhalle pahoittelut negasta <3

oma napa: saa ravata pissalla koko ajan, maha turvonnu kamalaks palloks, nälättää jatkuvasti, etoo, finnejä puskenu naamaan sillain kivasti..siinähän ne tän hetken oireet. Dpo 8 menossa ja eka nega testattu äsken :LOL:

Toiveet noussu jo liian korkeelle..taas putoaa kovaa ja korkeelta ens viikolla kun menkat alkaa :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Vauveli vanhalle pahoittelut negasta <3

oma napa: saa ravata pissalla koko ajan, maha turvonnu kamalaks palloks, nälättää jatkuvasti, etoo, finnejä puskenu naamaan sillain kivasti..siinähän ne tän hetken oireet. Dpo 8 menossa ja eka nega testattu äsken :LOL:

Toiveet noussu jo liian korkeelle..taas putoaa kovaa ja korkeelta ens viikolla kun menkat alkaa :unsure:
No tullaan sitten yhdessä alas ja lujaa, kädestä kiinni pitäen. Vuoto oli vähäistä ja kesti sen päivän verran. Nyt on ollut 2 päivää ilman vuotoa. Jotain limaa on tullut, mutta sitäkin vähän. Koko ajan on alapäässä olo että jotain tulee ulos kuplimalla.

Tänään dpo10 eli menkat 1-2 päivää myöhässä. Mahassa kiristää nivusissa niin että menkat alkaa huomenna. Erikoista tää vasemman puolen kiristys jota ei ole ennen ollut. Oikeallakin kiristää mutta selvästi vähemmän.

Ei sitten niin kuin mitään oireita. Nyt kysytään hermorakennetta jos vuoto ei ala huomenna. Haluaisin odottaa tiistaihin. Teistä himotestaajista ei taida olla apua tähän asiaan :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kans eilen tehty dpo 8 ensimmäinen nega. Kuvittelen itselleni kaikenlaisia oireita silti. :LOL: Yritetään yhdessä Vauveli vanhalle malttaa mielemme testauksen suhteen.. Mun vuodon oletettu alkamispäivä on vasta ens viikon perjantai, jos ei tule taas megapitkää kiertoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Ohhoh! Dpo11 ja digi näyttää positiivista. Onko tää nyt kemiallinen taas?

Huomenna soitto neuvolaan. Saan varmasti hcg-mittaukset säännöllisesti kun täällä hoidetaan asiat niin hyvin. Pyydän myös ultran kun poliaika on vasta viikoilla 10.

Outo olo. On iloinen mutta ei uskalla iloita. LA olis toukokuun alussa. Ja tuleehan mulle kaksoset ku on kiristänyt molemmista nivusista. Ja ekaa kertaa vasemmalta. Ja sanoohan kolmas kerta toden.
 
Vv: Ihana uutinen!!!!!!:):):)Olet ansainnut olla onnesta soikea!:D Onnea ja mukaan hirmuisesti jarrusukkia, liimaa, tarraa, kontaktimuovia, erikeepperiä, laastaria, sinitarraa ym ym pitämään kaverin kyydissä.....TAI KAVERIT!;)
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
VV, onpa hieno ylläri! Nyt kovasti kaikkia tarrajuttuja mukaan! Täällä yk kolmonen lopuillaan keskeytyksen jälkeen eli dp11. Malttamattomat negat testattu eilen ja toissapäivänä enkä testikauppaan aio enää mennä ennenkuin tarvis oikeesti on. Alkaa jo tympimään tää oireiden kyttäys kierrosta toiseen kun ei valmista sitten tule. Mut ihan vilpittömästi oon iloinen kaikkien puolesta jotka niitä pieniäkin onnistumisia kokevat, siis onnea kaikille plussanneille! Usean polku on ollut todella kivikkoinen!
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle

Yhteistyössä